Flikker toch op met je 'succesvol'. Een verpleger die mensen weet te verzorgen, kalmeren, gerust te stellen, troosten en te genezen is even succesvol als jij. Wellicht zelfs wel meer.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het is schandalig dat dat vanuit mijn perspectief weinig is. Shame on me dat ik succesvol ben!
Ik heb geen salaris!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:50 schreef Mgolovic het volgende:
Als je wil opscheppen over je salaris, je goed recht hoor, doe dat dan niet in een topic over de zorg.
Echt... compleet wereldvreemd jij.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb geen salaris!
En waarom mag ik niet aangeven dat een ton in euro's helemaal niet zo extreem is als sommigen denken? Het wordt hoog tijd dat er een beetje redelijk perspectief komt.
Het is in ieder geval voldoende om jou op je achterste poten te krijgen!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Flikker toch op met je 'succesvol'. Een verpleger die mensen weet te verzorgen, kalmeren, gerust te stellen, troosten en te genezen is even succesvol als jij. Wellicht zelfs wel meer.
Maar goed, jij hebt dollartekentjes in je ogen. Geen wonder dat je hele kijk op de normale mensenwereld vertroebeld is.
Omdat je laat zien hoe achterlijk weinig respect je hebt voor hardwerkende mensen voor wie een TON meer is dan ze ooit in hun leven bij elkaar zullen sparen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval voldoende om jou op je achterste poten te krijgen!
Mooi!
Bestuurders voor 50k willen laten werken, dan snap je hoe de wereld in elkaar steekt!quote:
Dank. Ik heb er net nog een lekker maaltje van gegeten. Mmmmm...quote:Gefeliciteerd overigens met je geld.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bestuurders voor 50k willen laten werken, dan snap je hoe de wereld in elkaar steekt!
[..]
Dank. Ik heb er net nog een lekker maaltje van gegeten. Mmmmm...
Waar haal je nou vandaan dat il geen respect heb voor mensen die een lasg salaris hebben?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Omdat je laat zien hoe achterlijk weinig respect je hebt voor hardwerkende mensen voor wie een TON meer is dan ze ooit in hun leven bij elkaar zullen sparen.
Ik heb geen zorgondernemingen. Dat is mijn vrouw.quote:Ga lekker beleggen ofzo en hou je niet bezig met onrendabele zaken als zorg..
Ze had kennelijk een contract voor bepaalde tijd en dan geldt voor iedere werknemer dat je zo goed als onschendbaar bent in die periode.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:57 schreef Barbusse het volgende:
Dit topic![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor een groot deel eens ben met DS4. Wat ik alleen niet kan begrijpen is dat je dit bedrag kunt krijgen voor slechts 7 weken werk, terwijl men nog niet eens kan aangeven wat voor werk zij heeft verzet in die 7 weken. Valt daar geen vangnet voor te maken of zo? Ik ga me niet hier melden met opmerkingen als "jamaar als ik mijn werk slecht doe word ik ontslaguuuh!!", maar ik vind dit ook disproportioneel.
Domheid...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar haal je nou vandaan dat il geen respect heb voor mensen die een lasg salaris hebben?
Het is de domheid die mensen zoals jij in de discussie brengen waar ik over val
[..]
Ik heb geen zorgondernemingen. Dat is mijn vrouw.
Wel opletten als je liever over mij wil praten!
Ze zit binnen de Balkenendenorm!!!!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Domheid...
Domheid is überhaupt begrip hebben voor dit soort excessen, terwijl er al sinds 2007 hard gewerkt wordt aan 'de transitie in de zorg', want 'het geld raakt op'.
DS4... laat maar zitten...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze zit binnen de Balkenendenorm!!!!
Welk exces?!
Ik ken ook de achtergrond en die ligt genuanceerder. Recent nog wat over gepost, maar ondanks dat het veel meer verspilling met zich brengt dan dit soort zaken EN het ernstig de zorgverlening belemmert was er niemand die zich daar echt druk over wilde maken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:02 schreef Mgolovic het volgende:
Als je denkt dat het goed gaat bij Zuidzorg dan denk ik dat je wat vaker met de mensen op de vloer moet praten. T Zorg is nog erger, maar met droge ogen beweren dat het goed gaat bij Zuidzorg...
Een ton in Euro's hoort voor iedereen in zorg extreem te zijn.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb geen salaris!
En waarom mag ik niet aangeven dat een ton in euro's helemaal niet zo extreem is als sommigen denken? Het wordt hoog tijd dat er een beetje redelijk perspectief komt.
Als je het niet uit kan leggen houdt het op.quote:
Laatste poging.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je het niet uit kan leggen houdt het op.
In de zorg mag je niet veel verdienen, want verdienen aan zieken. Een uitvaartcentrum mag ook niets verdienen, want verdienen aan de doden. Boeren mogen niet veel verdienen, want eerste levensbehoeften. Albert Heijn cs natuurlijk ook niet. Aan het bouwen van huizen mag je niets verdienen, want mensen moeten een dak boven hun hoofd hebben. Vervoer is belangrijk, dus taxi, auto's, vliegen... daar mag je niet veel op verdienen. Enz. enz.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:06 schreef Mgolovic het volgende:
Een ton in Euro's hoort voor iedereen in zorg extreem te zijn.
Laat ik het milder zeggen, het hoort veel, heel veel te zijn. Perspectief prima, bij commerciële bedrijven. Niet bij gesubsidieerde instellingen.
Dat is wellicht het verschil tussen jou en mij. Ik ben tevreden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
In de zorg mag je niet veel verdienen, want verdienen aan zieken. Een uitvaartcentrum mag ook niets verdienen, want verdienen aan de doden. Boeren mogen niet veel verdienen, want eerste levensbehoeften. Albert Heijn cs natuurlijk ook niet. Aan het bouwen van huizen mag je niets verdienen, want mensen moeten een dak boven hun hoofd hebben. Vervoer is belangrijk, dus taxi, auto's, vliegen... daar mag je niet veel op verdienen. Enz. enz.
Er is altijd een goede reden te bedenken waarom een ander niet goed mag verdienen.
Persoonlijk denk ik dat als je geld zo belangrijk vindt dat je je daar primair druk om maakt dat je beter een goede reden kan bedenken waarom JIJ zoveel moet verdienen.
Zo werkt het natuurlijk niet. Integendeel.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Laatste poging.
"Dag mevrouw van Veen. We kunnen vanaf vandaag jammer genoeg niet meer naar de kinderboerderij om de beestjes te voeren... We moeten bezuinigen. Nou ja, dat, en er moest wat geld vrijkomen om een manager af te kopen."
Dat is niet precies wat ik bedoel eigenlijk..... Waar ik over val is meer, als ik baan A, met zekerheid, leuk inkomen dit dat, opzeg voor baan B met een hoger salaris en betere functie, dan zal daar niemand over vallen. Wat mij steekt, is dat er dus schijnbaar een contract wordt opgesteld met als reden voor dit salaris dat je je vorige baan hebt opgezegd en het niet zeker is wanneer je na deze baan - wat ook de reden moge zijn van het niet meer vervullen ervan - je X amount aan geld meekrijgt. Ik snap dat het contractueel is vastgelegd, maar deze dame heeft dit contract niet alleen getekend en opgesteld natuurlijk. Na 7 weken weg? Daar stel je toch een clausule voor op?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze had kennelijk een contract voor bepaalde tijd en dan geldt voor iedere werknemer dat je zo goed als onschendbaar bent in die periode.
Ook een thuiszorgmedewerkster die een contract heeft voor een jaar en op non actief gezet wordt na 7 weken krijgt doorgaans het hele jaar betaald.
Alleen zijn die bedragen minder schokkend en je hoeft het niet te melden in het jaarverslag.
Zeg dat even tegen mevrouw van Veen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Integendeel.
Maar als je het niet begrijpt, dan zie je het niet. Zorg gaat momenteel vooral ten onder aan het systeem wat we hebben. Dat zorgt onder meer voor een shitload aan bureaucratie. Om exact dezelfde reden is in NL zo weinig blauw op straat. Maar dat terzijde.
Zelfs in dit draadje staat er een mooi voorbeeld van. En mensen koppelen het weer aan de beloning voor bestuurders.
Ja, zo los je het echte probleem nooit op.
En als jij denkt dat je goede mensen krijgt voor een salaris waar een goede MBO-er op uit kan komen... ja... dan houdt het echt helemaal op. 50K is voor een bestuurder gewoon idioot laag. We betalen al veel meer voor de eerste de beste Wethouder van een klein dorp waar geen reet gebeurt.
Ik ben ook tevreden en dat was ik ook al voordat ik een nagel had om mijn kont te krabben.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat is wellicht het verschil tussen jou en mij. Ik ben tevreden.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben ook tevreden en dat was ik ook al voordat ik een nagel had om mijn kont te krabben.
Bestuurder zijn is een zware functie die veel van je vraagt. Zoiets doe je alleen als je een idioot bent als daar een beloning tegenover staat die daar geen goede weergave van is.
Ja, maar als ik het zo lees is het echt na 7 weken op non-actief met behoud van salaris.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:16 schreef Barbusse het volgende:
Dat is niet precies wat ik bedoel eigenlijk..... Waar ik over val is meer, als ik baan A, met zekerheid, leuk inkomen dit dat, opzeg voor baan B met een hoger salaris en betere functie, dan zal daar niemand over vallen. Wat mij steekt, is dat er dus schijnbaar een contract wordt opgesteld met als reden voor dit salaris dat je je vorige baan hebt opgezegd en het niet zeker is wanneer je na deze baan - wat ook de reden moge zijn van het niet meer vervullen ervan - je X amount aan geld meekrijgt. Ik snap dat het contractueel is vastgelegd, maar deze dame heeft dit contract niet alleen getekend en opgesteld natuurlijk. Na 7 weken weg? Daar stel je toch een clausule voor op?
Maar goed, jij vindt het dus gek dat ik jou beschuldig van dom, inhoudsloos blaten?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg dat even tegen mevrouw van Veen.
Na 7 weken op non actief, daar moet toch een reden voor zijn? Waarom wordt die niet medegedeeld? Zou misschien kunnen leiden tot meer begrip voor de beslissing. Laatste zin ben ik het volledig mee eens. Zorginstellingen zouden behoudener moeten zijn met dergelijke contracten. Hoog salaris? Prima, maar maak dan ook waar waarvoor je bent aangenomen! En met na slechts 7 weken op non actief te worden gesteld...ik denk niet dat ze daar aan voldaan heeft.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar als ik het zo lees is het echt na 7 weken op non-actief met behoud van salaris.
Ik ken echter de details niet en verder als je een mooie functie hebt en iemand vraagt of je over wil stappen dan kun je eisen en als men je graag wil... dan zal men daar iets mee moeten.
De fout ligt primair bij degenen die haar aangenomen hebben.
Integendeel, aangezien je ervan uitgaat dat ik me opwindt omdat ik zou vinden dat ik schaamteloos weinig verdien. Het feit dat je niet eens inziet dat het mij te doen is om de steeds verder toenemende aftakeling van de zorg voor álle doelgroepen (ouderen, chronisch zieken, gehandicapten) heeft bij mij al vroeg doen inzien dat iedere discussie hieromtrent met jou zinloos is... je kunt niet verder kijken dan je neus lang is, daarom denk je ook werkelijk dat je zinnige dingen aan het zeggen bent.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar goed, jij vindt het dus gek dat ik jou beschuldig van dom, inhoudsloos blaten?
Het is helemaal niet zo dat je in de zorg bij de lagere functies weinig verdient. Dat is echt een fabel.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:16 schreef Mgolovic het volgende:
Nee, verdienen aan zieken mag wat mij betreft.
Waar het voor mij wringt is dat mensen die ons land mee op hebben gebouwd, direct en indirect door hun hele leven belasting af te dragen, nu uitgewrongen worden en niet naar behoren verzorgd worden terwijl een paar management lagen lekker flinke sommen geld opstrijken. Prima dat ze dat in het bedrijfsleven zouden doen. Laat ze het daar dan doen. Laat, net als in de onderste lagen, mensen met hart voor de zorg plaatsnemen op de management posities. Je maakt mij niet wijs dat mensen op de onderste lagen wel bewust voor de zorg en dus een lager salaris kiezen, en dat dat bij management niet zou kunnen.
Waarom zou je in de zorg niet veel mogen verdienen? Rare gedachte, mensen die een organisatie besturen dat olie verkoopt mogen wel veel verdienen en mensen die een organisatie besturen die zorgdiensten verkoopt mogen niet veel verdienen.quote:Lilian Marijnissen van de Abvakabo FNV vindt de ontslagvergoeding 'schandalig'. "Als je een topsalaris wilt verdienen, moet je bij de Shell gaan werken, niet in de zorg. Wat heeft deze mevrouw gedaan voor Zuidzorg? Niets. Schaamteloos."
Alleen al het feit dat je die vraag stelt geeft aan dat je geen enkele kijk op de essentie van zorg hebt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou je in de zorg niet veel mogen verdienen? Rare gedachte, mensen die een organisatie besturen dat olie verkoopt mogen wel veel verdienen en mensen die een organisatie besturen die zorgdiensten verkoopt mogen niet veel verdienen.Komt wel erg onderbuikerig over. En kom niet met een nutsfunctie of iets dergelijks aan. Het maatschappelijk belang van de oliesector is veel groter dan van de gezondheidszorg.
Voor zover ik weet wordt het personeel van Shell nog steeds niet betaald door de overheid hoor, maar door gemaakte winst.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou je in de zorg niet veel mogen verdienen? Rare gedachte, mensen die een organisatie besturen dat olie verkoopt mogen wel veel verdienen en mensen die een organisatie besturen die zorgdiensten verkoopt mogen niet veel verdienen.Komt wel erg onderbuikerig over. En kom niet met een nutsfunctie of iets dergelijks aan. Het maatschappelijk belang van de oliesector is veel groter dan van de gezondheidszorg.
Voor kowloon en zijn libertaristische vrienden is alles een product. Zorg, dood, liefde. Alles kan winst opleveren.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wordt het personeel van Shell nog steeds niet betaald door de overheid hoor, maar door gemaakte winst.
Misschien wel, maar wat ik niet weet, daar kan ik niet zoveel van vinden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:24 schreef Barbusse het volgende:
Na 7 weken op non actief, daar moet toch een reden voor zijn? Waarom wordt die niet medegedeeld? Zou misschien kunnen leiden tot meer begrip voor de beslissing.
Het probleem ligt m.i. toch anders.quote:Laatste zin ben ik het volledig mee eens. Zorginstellingen zouden behoudener moeten zijn met dergelijke contracten. Hoog salaris? Prima, maar maak dan ook waar waarvoor je bent aangenomen! En met na slechts 7 weken op non actief te worden gesteld...ik denk niet dat ze daar aan voldaan heeft.
Nee, echt dat is absoluut geen fabel.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zo dat je in de zorg bij de lagere functies weinig verdient. Dat is echt een fabel.
Zijn we het dan gewoon niet over eens, dat kan.quote:En er zit al een grens op: de Balkenendenorm. Dat lijkt mij wel voldoende eerlijk gezegd.
quote:Als je een probleem hebt met dat de ouderen niet de zorg krijgen die ze verdienen dan kunnen wij elkaar de hand geven.
Zo lang jij alleen maar blijft blaten dat het aan de bestuurders ligt is in ieder geval duidelijk dat er met jou geen goede discussie over te voeren is.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Integendeel, aangezien je ervan uitgaat dat ik me opwindt omdat ik zou vinden dat ik schaamteloos weinig verdien. Het feit dat je niet eens inziet dat het mij te doen is om de steeds verder toenemende aftakeling van de zorg voor álle doelgroepen (ouderen, chronisch zieken, gehandicapten) heeft bij mij al vroeg doen inzien dat iedere discussie hieromtrent met jou zinloos is... je kunt niet verder kijken dan je neus lang is, daarom denk je ook werkelijk dat je zinnige dingen aan het zeggen bent.
Kijk, daar heb je al een beter punt. Maar dat zegt die dame van FNV niet. Haar kritiek zou zich beter op het bestaande bestuur en de terughoudende houding van de overheid als financier kunnen richten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wordt het personeel van Shell nog steeds niet betaald door de overheid hoor, maar door gemaakte winst.
Precies!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:29 schreef Kowloon het volgende:
sinds wanneer is dat dan?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het ligt niet aan de BESTUURDERS, het ligt aan de BELACHELIJKE salarissen die sommigen van hen meekrijgen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo lang jij alleen maar blijft blaten dat het aan de bestuurders ligt is in ieder geval duidelijk dat er met jou geen goede discussie over te voeren is.
Ik wil best die inhoudelijke discussie met je aangaan, ik kan namelijk wel onderbouwen wat er mis gaat.
Indirect wordt iedere branche deels betaald vanuit de algemene middelen en deels niet (dat geldt ook voor de zorg, een niet onaanzienlijk deel betaal je zelf).quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:32 schreef Barbusse het volgende:
Whehehe, nu je het zegt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:37 schreef DS4 het volgende:
Maar goed, hoe zou de dochter van Jan aan haar functie zijn gekomen?Old boys network!
Ik meen zelfs dat bij de meeste functies je in de zorg net wat beter zit met het gehele pakket.quote:
Daar kan het al helemaal niet aan liggen, want dat is echt de spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat als het gaat om totale kosten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het ligt niet aan de BESTUURDERS, het ligt aan de BELACHELIJKE salarissen die sommigen van hen meekrijgen.
LEZEN.
Je hebt ook echt geen flauw idee...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar kan het al helemaal niet aan liggen, want dat is echt de spreekwoordelijke druppel op de gloeiende plaat als het gaat om totale kosten.
Sorry dat ik je nog iets te hoog heb ingeschat.
Nee het pakket is zelfs erg karig. Daarbij baseer ik me op arbeidsvoorwaarden van meerdere familieleden waarbij ik het niet nodig vind om hier over de hoogte van hun salaris te praten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik meen zelfs dat bij de meeste functies je in de zorg net wat beter zit met het gehele pakket.
Maar goed, ik heb de cijfers niet bij de hand en het is niet mijn argument, dus ik zie jouw onderbouwing graag.
(er zijn wel functies die door de overheid uitgeknepen zijn, zoals b.v. de thuiszorg, met de schandalige aanbestedingen, waar dus weer eens geld leidend was ipv zorgverlening en je gewoon weet dat het zwaar ten koste gaat van de zwakkeren)
Dan hoop ik maar dat hun ziel een goede prijs opleveren zal.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor kowloon en zijn libertaristische vrienden is alles een product. Zorg, dood, liefde. Alles kan winst opleveren.
Nee, ik geloof dat we het eens zijn. De zorginstelling had veel beter moeten kijken wie ze in huis haalden. Daar hebben ze zo te zien hard in gefaald. Wat mij steekt is dat dit vaker gebeurd is en gebeuren zal. Ik kan de weerstand van de andere users in dit topic goed voorstellen, ook al richt hun verontwaardiging zich op de verkeerde persoon. Ik zou gewoon graag iets van zelfreflectie willen zien bij de figuren die dergelijke contracten opstellen, met name in (semi) publieke functies.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar wat ik niet weet, daar kan ik niet zoveel van vinden.
[..]
Het probleem ligt m.i. toch anders.
Ik weet niet of je een beetje het voetbal volgt... ik hoop voldoende. Bij PSV kun je Marcello verwijten dat hij keer op keer dezelfde fouten maakt en zeggen dat hij zijn geld niet waard is en dat hij daarom een enorme lul is.
Ik zeg: de scouting heeft gefaald, want die fouten zal hij ook wel in Polen gemaakt hebben.
Zo is het ook met deze dame (al is het misschien bij haar niet een gebrek aan kwaliteit, maar gewoon dat haar managementstijl niet past bij de organisatie). Wie haar aangenomen heeft, die heeft niet goed gekeken wie hij binnen haalde.
Het bedrag is dus niet het probleem, het contract voor bepaalde tijd ook niet... het probleem is dat ze duidelijk niet past in de organisatie. En dat had men moeten onderkennen.
Ze had dus nooit een contract mogen krijgen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |