abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127254512
quote:
België roept NS-top en Hispeed op het matje
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra. ....

Regulier overleg


De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.

''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.
.....

De NS stelt dat twee derde van de internationale Fyra-reizigers met hooguit een kwartier vertraging op zijn bestemming arriveerde. Over de resterende 33 procent is de spoorwegmaatschappij niet tevreden.
....
Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.

Ondertussen in denhaag zijn ze ook niet meer zo blij.

quote:
Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra

DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat de mogelijkheden bekijken voor een alternatieve intercityverbinding tussen Den Haag en Brussel. In januari begint een onderzoek......

Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.

Maar blijkbaar is de overheid er ook niet meer voor de burgers, alleen op het moment dat het helemaal mis gaat kom men in beweging, terwijl besturen juist vooruitzien zou moeten zijn, Maar tegenwoordig proberen die brassers maar wat en lukt het niet dan proberen we de veranwoordelijkheid maar zo vaak mogelijk over te pingpongen en niemand is dan meer echt verantwoordelijk.

Spuid U hier Uw gal over de HSL. >:O
Jack does it in real time...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:00:50 #2
141482 Q.
JurassiQ
pi_127254567
En AB op de fles. *O*
For great justice!
pi_127254637
Die foto's, pff... :{

Maar ook die opmerking over die remmen, die geschikt zijn voor treinen tot 160 km / h. Serieus, als je die dan willens en wetens alsnog gaat monteren onder een trein en er 250 km / h mee wil gaan rijden, neem je belachelijk veel grotere veiligheidsrisico's, om nog maar niet te spreken over hogere slijtage etc.

Vind het echt een heel kwalijke zaak en vooral voor het (bewust) vergroten van veiligheidsrisico's in een treinontwerp mogen ze wel wat mensen verantwoordelijk gaan houden bij AnsaldoBreda.

Verder natuurlijk asap stoppen met deze bagger en standaardtreinen bij Siemens bestellen, oprotten met je 'ontwerp speciaal voor NS HiSpeed' en andere lollereisen, gewoon bidden dat ze standaard ICE's willen leveren aan je die gewoon met 300 km / h over dat traject kunnen binnen 2 jaar of zo...
Jack does it in real time...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:02:29 #4
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_127254655
Belgie stopt met de Fyra, en annuleert bestelde treinstellen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Snowballed op 31-05-2013 17:12:35 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_127254738
quote:
Meer aan de hand dan softwareprobleem bij Fyra



De problemen met de Fyra-hogesnelheidstreinen zijn te wijten aan softwareprobleem die de Italiaanse constructeur AnsaldoBreda niet opgelost krijgt. Zo luidt de verklaring die de spoorwegen tot nu toe hebben gegeven.

De problemen blijken toch wel iets groter. Zo blijken buitendeuren moeilijk of helemaal niet te sluiten. Op een andere foto is te zien dat een metalen lat aan de bovenkant van een treinstel door de luchtweerstand gewoon naar boven is gebogen omdat de bevestigingsvijzen het blijkbaar hebben begeven: niet zonder gevaar mocht zo'n lat bijvoorbeeld een bovenleiding raken.

Dat een Fyra-treinstel een rooster had verloren, wisten we al, maar niet dat roosters onderaan HST-treinen eigenlijk te licht zijn, en dus potentieel gevaarlijk. Ten slotte is er ook nog schade aan hydraulische en elektrische kabels die de wagens van de treinstellen met elkaar verbinden.

Uit de foto's, die genomen zijn in de werkplaats van de NS in Watergraafsmeer, bij Amsterdam, blijkt dat er sprake is van zware mechanische schade. Heel wat meer dus dan een softwareprobleem.

Bron: www.deredactie.be
Jack does it in real time...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:04:31 #6
141482 Q.
JurassiQ
pi_127254744
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:02 schreef DeeBee het volgende:
Die foto's, pff... :{

Maar ook die opmerking over die remmen, die geschikt zijn voor treinen tot 160 km / h. Serieus, als je die dan willens en wetens alsnog gaat monteren onder een trein en er 250 km / h mee wil gaan rijden, neem je belachelijk veel grotere veiligheidsrisico's, om nog maar niet te spreken over hogere slijtage etc.

Vind het echt een heel kwalijke zaak en vooral voor het (bewust) vergroten van veiligheidsrisico's in een treinontwerp mogen ze wel wat mensen verantwoordelijk gaan houden bij AnsaldoBreda.

Verder natuurlijk asap stoppen met deze bagger en standaardtreinen bij Siemens bestellen, oprotten met je 'ontwerp speciaal voor NS HiSpeed' en andere lollereisen, gewoon bidden dat ze standaard ICE's willen leveren aan je die gewoon met 300 km / h over dat traject kunnen binnen 2 jaar of zo...
Tuurlijk, Siemens heeft momenteel grote leveringsproblemen met hun grote, bestaande klanten (DB oa), dat gaan ze echt niet even nog erger maken voor een nieuwe, onbekende, kleine klant als de NS. :') Dat wordt achteraan aansluiten als je daar bestelt, reken op een jaartje of 6 a 7.
For great justice!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:05:41 #7
402748 SandraJ
Omdat het kan
pi_127254805
Ik zag gister nog een Fyra rijden. Testrit stond erop. Mijn trein moest dezelfde kant op dus ik was al bang voor vertraging, trein die niet verder kan rijden omdat er een kapotte trein op 't spoor staat. enz.

Maar het ging gelukkig goed.
pi_127254824
Ah joh, 6 jaar wachten dan. :P

Het ging om het principe, sorry dat ik geen detail kennis heb over de orderboeken van Siemens, al had ik kunnen inschatten dat het iets langer zou duren, want in de luchtvaart is het bijv. ook wel eventjes wachten op toestellen. :Y) Al had ik het idee dat ze dat wel wat sneller zouden kunnen, geen idee hoeveel ze er paar jaar kunnen maken, een grote fabrikant? :)

En wat is dan wel een alternatief qua fabrikanten? Of uberhaupt 5 jaar wachten waarschijnlijk?
Jack does it in real time...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:07:11 #9
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_127254855
quote:
België stopt met Fyra (bron nos)

De Belgische spoorwegen (NMBS) stoppen met de Fyra, de hogesnelheidstrein tussen Nederland en België. Het bedrijf wil de drie bestelde treinstellen niet meer hebben.

De treinen zijn onbetrouwbaar, vindt de NMBS. Ook producent AnsalsoBreda is onbetrouwbaar gebleken.
Twee jaar

Aanleiding zijn de technische problemen met de treinstellen. Het herstel van de treinen duurt volgens de NMBS zo'n twee jaar. AnsaldoBreda denkt dat de treinen veel sneller te repareren zijn.

Belgische media schreven vanochtend al dat de NMBS met de Fyra zou stoppen.
Mankementen

De Belgische spoorwegen hebben diverse internationale ingenieursbureaus naar de schade laten kijken. Die constateerden onder meer dat de assen van sommige Fyra's al na enkele kilometers last hadden van roest. Daardoor zouden ze kunnen breken.

Ook kan er sneeuw in de hoorn komen waarmee de machinist een claxonsignaal kan geven. De hoorn is onderdeel van het veiligheidssysteem. Vol met sneeuw is de toeter van de trein niet te horen.
Remmen en accu´s

Volgens de deskundigen zijn de remmen van de Fyra's onbetrouwbaar omdat ze gemaakt zijn voor treinen die maximaal 160 kilometer per uur rijden. De Fyra kan 250 kilometer per uur.

Verder zijn er branden geweest in accu's van een Nederlandse Fyra, die op het rangeerterrein staat. De accu's zitten onder de stoelen van de reizigers.

Het is een kleine greep uit de 26 belangrijkste problemen die de ingenieurs zijn tegengekomen in het ontwerp van de Italiaanse producent AnsaldoBreda. De mankementen hebben allemaal gevolgen voor de veiligheid van de treinen.
NS

Afgelopen winter raakten veel Fyra-treinen beschadigd na sneeuwval. Er vielen onderdelen van de trein af. De Fyra werd in januari uit de dienstregeling gehaald.

Sindsdien lukte het AnsaldoBreda niet om de problemen op te lossen.

De NS heeft eerder laten weten dat het bedrijf gaat proberen om het geld terug te krijgen van de bouwer van de treinen, als blijkt dat ze onbruikbaar zijn.


[ Bericht 0% gewijzigd door Snowballed op 31-05-2013 17:12:17 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:10:52 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127254995
Hitachi, Kawasaki en mitsubishi maken ook hele mooie high speed treinen, al veel langer dan siemens of airbus dat doet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:11:26 #11
141482 Q.
JurassiQ
pi_127255012
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Hitachi, Kawasaki en mitsubishi maken ook hele mooie high speed treinen, al veel langer dan siemens of airbus dat doet
Hebben die ook ervarings met europese systemen?
For great justice!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:15:58 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127255200
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:11 schreef Q. het volgende:

[..]

Hebben die ook ervarings met europese systemen?
Had ze ook gelijk de HSL laten bouwen, was het goedkoper, klaar en beter geweest waarschijnlijk.
Japans geschiedenis met hoge snelheids treinen gaat terug tot de jaren 30
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:38:18 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_127256005
Goede beslissing van die Belgen. In Nederland zal het nog wel een paar commissies en parlementaire enquetes duren totdat ze de stekker eruit trekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_127256299
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had ze ook gelijk de HSL laten bouwen, was het goedkoper, klaar en beter geweest waarschijnlijk.
Japans geschiedenis met hoge snelheids treinen gaat terug tot de jaren 30
Jaren 1930?? :o
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:52:34 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127256496
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:47 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Jaren 1930?? :o
Jep
http://en.wikipedia.org/wiki/Shinkansen#Early_proposals

[ Bericht 11% gewijzigd door Pietverdriet op 31-05-2013 17:58:16 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:55:52 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_127256621
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
Goede beslissing van die Belgen. In Nederland zal het nog wel een paar commissies en parlementaire enquetes duren totdat ze de stekker eruit trekken.
Nederland heeft er dan ook veel meer gekocht dan België.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:06:11 #18
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_127256968
Naar het oud ijzer met die kutdingen, brengt het tenminste nog wat op aan koper o.i.d.
Tics van je petten.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:08:43 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127257041
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:06 schreef nattermann het volgende:
Naar het oud ijzer met die kutdingen, brengt het tenminste nog wat op aan koper o.i.d.
Hmm, misschien kunnen we er loktreinen van maken? Samen met lokrails en lokleidingen, om koperdieven en grafittiespuiters te pakken :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:13:22 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127257182
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hmm, misschien kunnen we er loktreinen van maken? Samen met lokrails en lokleidingen, om koperdieven en grafittiespuiters te pakken :P
Een Lok-o-motief om koperdieven te pakken
Een dubbele woordgrap!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127257422
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had ze ook gelijk de HSL laten bouwen, was het goedkoper, klaar en beter geweest waarschijnlijk.
Japans geschiedenis met hoge snelheids treinen gaat terug tot de jaren 30
de ns heeft geen keuze het is gewoon een aanbesteding, zo werkt het bij jouw in deutschland ook.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:35:29 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127257868
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:21 schreef icloud het volgende:

[..]

de ns heeft geen keuze het is gewoon een aanbesteding, zo werkt het bij jouw in deutschland ook.
Een aanbesteding betekend niet dat je per se de goedkoopste moet kiezen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:36:50 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127257907
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:21 schreef icloud het volgende:

[..]

de ns heeft geen keuze het is gewoon een aanbesteding, zo werkt het bij jouw in deutschland ook.
Ik weet het
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127257981
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een aanbesteding betekend niet dat je per se de goedkoopste moet kiezen.
Toch wel. Juist aanbesteden is dan ook een hele kunst.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:47:08 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127258164
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:40 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Toch wel. Juist aanbesteden is dan ook een hele kunst.
Ligt geheel aan wat de intenties zijn van de koper. In de ambtenarij is dat goedkoopste voor civiele projecten doorgaans. Voor zichzelf de meest dure en kwalitatief beste.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:47:40 #26
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127258179
Dan zijn die Belgen toch een stuk slimmer en slagvaardiger dan wij zijn. Kappen met dat ding en opbokken. Terecht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127258245
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:47 schreef Red_85 het volgende:
Dan zijn die Belgen toch een stuk slimmer en slagvaardiger dan wij zijn. Kappen met dat ding en opbokken. Terecht.
Precies, weg ermee (maar Siemens maakt ook af en toe rotzooi hoor).
pi_127258419
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:40 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Toch wel. Juist aanbesteden is dan ook een hele kunst.
Volgens mij is het wel toegelaten om in een aanbesteding een voorwaarde op te nemen dat een bedrijf al een redelijke ervaring heeft met het produceren van hogesnelheidstreinen (bijv. al een bepaald aantal geleverd en operationeel).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_127258780
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:54 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel toegelaten om in een aanbesteding een voorwaarde op te nemen dat een bedrijf al een redelijke ervaring heeft met het produceren van hogesnelheidstreinen (bijv. al een bepaald aantal geleverd en operationeel).
Ja, ja, zodat alleen de "ouwe jongens krentenbrood" bedrijven verzekerd blijven van orders en nieuwkomers geen enkele kans krijgen. Dit neigt toch wel enigszins naar corruptie.
pi_127264168
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:49 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Precies, weg ermee (maar Siemens maakt ook af en toe rotzooi hoor).
Haha, de Combino tram bijvoorbeeld :) Daar is Amsterdam goed mee genaaid, terwijl Leipzig (als ik het me goed herinner) die rotzooi gewoon terug heeft gestuurd.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 21:15:06 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127264619
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Haha, de Combino tram bijvoorbeeld :) Daar is Amsterdam goed mee genaaid, terwijl Leipzig (als ik het me goed herinner) die rotzooi gewoon terug heeft gestuurd.
Tja, de Nederlandse praatcultuur tegenover de Oostduitse scheldcultuur, god wat een eikels
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Lieve Belg vrijdag 31 mei 2013 @ 21:15:26 #32
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_127264638
Nog meer foto's, met onder meer de foto's van de gevolgen van een brandje:









Zwarte plek is gevolg van brand in batterijen:




http://www.hln.be/hln/nl/(...)ch-was-de-Fyra.dhtml
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_127264814
Hier de presentatie met meer foto's en punten:
http://media.rtl.nl/media/financien/rtlz/2013/NMBS-fyra.pdf
  Lieve Belg vrijdag 31 mei 2013 @ 21:23:29 #35
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_127265018
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:19 schreef Flitskikker het volgende:
Hier de presentatie met meer foto's en punten:
http://media.rtl.nl/media/financien/rtlz/2013/NMBS-fyra.pdf
Ik was het juist ook aan het lezen.

Dit stuk daaruit zegt ook genoeg:

quote:
Inspectie van “Product Quality Index” van twee halve V250 - stellen: respectievelijk 1157 en 2019 strafpunten ( systeem van Nedtrain )
• Veiligheidsprobleem is goed voor 20 punten
• Betrouwbaarheidsprobleem 10 punten
• Probleem van ongemak 5 punten
• etc ...

Maximaal toelaatbare voor een ( hele !) trein is 10
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg vrijdag 31 mei 2013 @ 21:47:15 #36
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_127266219
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 31 mei 2013 @ 21:53:09 #37
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127266475
En toch blijft het vind ik nog altijd de schuld van die NS bestuurders die zo'n prestige project op hun naam wilden schrijven. Trouwens - nu hoor en zie je ze niet....

AnsaldoBreda heeft de fout gemaakt het aan te durven voor een onrealistisch bedrag een nieuw te ontwerpen trein te maken en leveren. Maar da's ook weer te wijten aan die NS lui, om per se een nieuw model trein dan een bestaande en een beproefde, te willen. Alsof de reiziger het ook maar een f*ck interesseert of de trein uniek in zijn soort is. :(
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 22:00:21 #38
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_127266780
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_127267029
Haha, die persman van AnsaldoBreda, interviewtje voor die trein geven en gewoon zeggen dat 'het de meest betrouwbare trein ter wereld is achter hem, rijdt al 20 jaar.' :D

Maar ik denk dat de NS toch ook wel z'n verlies gaat nemen, want ik denk dat de NMBS ze niet eens meer toe zou laten in België zo ongeveer. En die grafiek hierboven zegt eigenlijk ook wel alles... Dat zijn geen probleempjes die op te lossen zijn, maar structurele fouten die nevernooit gefixed gaan worden...
Jack does it in real time...
pi_127267425
quote:
:') :D
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2013 @ 22:45:17 #41
145738 superworm
is erbij
pi_127268965
Die presentatie is tegelijkertijd geweldig om te zien, en schokkend. Heb zelf ook vaak genoeg met de Fyra gereden en je gaat er dan toch gemakshalve vanuit, dat zo'n trein op z'n minst veilig is.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:15:01 #42
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_127270539
Schokkend dat men met dat prul mensen vervoert heeft.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:15:05 #43
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127270546
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:45 schreef superworm het volgende:
Die presentatie is tegelijkertijd geweldig om te zien, en schokkend. Heb zelf ook vaak genoeg met de Fyra gereden en je gaat er dan toch gemakshalve vanuit, dat zo'n trein op z'n minst veilig is.
ben die presentatie nu aan het kijken. :P
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:15:58 #44
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127270588
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:15 schreef Twiitch het volgende:
Schokkend dat men met dat prul mensen vervoert heeft.
Tsja. Maar het ding moest en zou rijden, die 9 december 2012.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_127270764
quote:
Mogelijk ook Eurostar-treinen
Ook wordt mogelijk Eurostar op termijn een alternatief voor de uitgevallen Fyra. NMBS pleit als aandeelhouder van Eurostar namelijk voor het inleggen van een verbinding Londen-Brussel-Amsterdam vanaf 2016 (2 frequenties per dag). Ook de Duitse spoorwegen willen vanaf medio 2016 treinen laten rijden tussen Amsterdam en Londen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:23:29 #46
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127270986
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Haha, de Combino tram bijvoorbeeld :) Daar is Amsterdam goed mee genaaid, terwijl Leipzig (als ik het me goed herinner) die rotzooi gewoon terug heeft gestuurd.
Alle Amsterdamse Combino's zijn terug naar de fabriek geweest en opnieuw (en dan goed) in mekaar gezet.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:24:42 #47
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127271067
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:45 schreef superworm het volgende:
Heb zelf ook vaak genoeg met de Fyra gereden en je gaat er dan toch gemakshalve vanuit, dat zo'n trein op z'n minst veilig is.
Ik heb op uitnodiging van NS-HiSpeed een rit met zo'n ding gemaakt. Was dus een moordaanslag?

[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 31-05-2013 23:45:07 ]
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:38:03 #48
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127271780
Het woord van de maand: Stofkamanalyse.

't is wel erg zeg.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_127272433
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:23 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Alle Amsterdamse Combino's zijn terug naar de fabriek geweest en opnieuw (en dan goed) in mekaar gezet.
Het zal wel; het punt is dat Leipzig die zooi heeft teruggestuurd en dat daarmee de kous afwas. De Combino is en blijft rotzooi; een tram die op geen enkele manier deugt.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:00:26 #50
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127272905
Ik vind de Belgen, en die Descheemaecker, heel wat duidelijker en helderder in hun uitleg, en een stuk daadkrachtiger, dan onze Wilma, die eerst 'rapporten afwacht'.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  Lieve Belg zaterdag 1 juni 2013 @ 00:01:25 #51
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_127272950
quote:
De fabrikant van de Fyra-treinen, de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda, gaat juridische stappen nemen tegen de NMBS. Volgens AnsaldoBreda kloppen verwijten niet die de NMBS maakt over de mankementen.

De NMBS kondigde aan het contract voor de levering van Fyratoestellen te verbreken. Maar daar liggen volgens de treinbouwer geen technische redenen, maar andere redenen aan ten grondslag.

AnsaldoBreda zegt verbaasd en teleurgesteld te zijn over de beslissing. "Er zijn de afgelopen periode diverse ontmoetingen geweest, op verschillend niveau, waarbij ook de Belgische technici aanwezig waren", aldus het bedrijf. "De aankondiging van de NMBS om het contract te verbreken, lijkt in tegenspraak met de resultaten van die bijeenkomsten", stelt AnsaldoBreda.

Het bedrijf, een dochter van het Finmeccaninca-concern, zegt nog geen officiële communicatie te hebben ontvangen van de NMBS. Het bedrijf noemt de aankondiging van de NMBS "beledigend" voor het werk van de vele Nederlandse, Belgische en Italiaanse werknemers die weken aan het werk zijn geweest om de contracten na te komen.

AnsaldoBreda zal alle acties evalueren die nodig zijn om de belangen en het imago van het bedrijf te verdedigen.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)dische-stappen.dhtml

_O-

Dat van de belediging naar de werknemers is pure zever. Het is ook een belediging naar de klant om hen zo lang te laten wachten. Het contract moest al veel langer opgezegd worden.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')