abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127254512
quote:
België roept NS-top en Hispeed op het matje
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra. ....

Regulier overleg


De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.

''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.
.....

De NS stelt dat twee derde van de internationale Fyra-reizigers met hooguit een kwartier vertraging op zijn bestemming arriveerde. Over de resterende 33 procent is de spoorwegmaatschappij niet tevreden.
....
Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.

Ondertussen in denhaag zijn ze ook niet meer zo blij.

quote:
Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra

DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat de mogelijkheden bekijken voor een alternatieve intercityverbinding tussen Den Haag en Brussel. In januari begint een onderzoek......

Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.

Maar blijkbaar is de overheid er ook niet meer voor de burgers, alleen op het moment dat het helemaal mis gaat kom men in beweging, terwijl besturen juist vooruitzien zou moeten zijn, Maar tegenwoordig proberen die brassers maar wat en lukt het niet dan proberen we de veranwoordelijkheid maar zo vaak mogelijk over te pingpongen en niemand is dan meer echt verantwoordelijk.

Spuid U hier Uw gal over de HSL. >:O
Jack does it in real time...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:00:50 #2
141482 Q.
JurassiQ
pi_127254567
En AB op de fles. *O*
For great justice!
pi_127254637
Die foto's, pff... :{

Maar ook die opmerking over die remmen, die geschikt zijn voor treinen tot 160 km / h. Serieus, als je die dan willens en wetens alsnog gaat monteren onder een trein en er 250 km / h mee wil gaan rijden, neem je belachelijk veel grotere veiligheidsrisico's, om nog maar niet te spreken over hogere slijtage etc.

Vind het echt een heel kwalijke zaak en vooral voor het (bewust) vergroten van veiligheidsrisico's in een treinontwerp mogen ze wel wat mensen verantwoordelijk gaan houden bij AnsaldoBreda.

Verder natuurlijk asap stoppen met deze bagger en standaardtreinen bij Siemens bestellen, oprotten met je 'ontwerp speciaal voor NS HiSpeed' en andere lollereisen, gewoon bidden dat ze standaard ICE's willen leveren aan je die gewoon met 300 km / h over dat traject kunnen binnen 2 jaar of zo...
Jack does it in real time...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:02:29 #4
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_127254655
Belgie stopt met de Fyra, en annuleert bestelde treinstellen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Snowballed op 31-05-2013 17:12:35 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_127254738
quote:
Meer aan de hand dan softwareprobleem bij Fyra



De problemen met de Fyra-hogesnelheidstreinen zijn te wijten aan softwareprobleem die de Italiaanse constructeur AnsaldoBreda niet opgelost krijgt. Zo luidt de verklaring die de spoorwegen tot nu toe hebben gegeven.

De problemen blijken toch wel iets groter. Zo blijken buitendeuren moeilijk of helemaal niet te sluiten. Op een andere foto is te zien dat een metalen lat aan de bovenkant van een treinstel door de luchtweerstand gewoon naar boven is gebogen omdat de bevestigingsvijzen het blijkbaar hebben begeven: niet zonder gevaar mocht zo'n lat bijvoorbeeld een bovenleiding raken.

Dat een Fyra-treinstel een rooster had verloren, wisten we al, maar niet dat roosters onderaan HST-treinen eigenlijk te licht zijn, en dus potentieel gevaarlijk. Ten slotte is er ook nog schade aan hydraulische en elektrische kabels die de wagens van de treinstellen met elkaar verbinden.

Uit de foto's, die genomen zijn in de werkplaats van de NS in Watergraafsmeer, bij Amsterdam, blijkt dat er sprake is van zware mechanische schade. Heel wat meer dus dan een softwareprobleem.

Bron: www.deredactie.be
Jack does it in real time...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:04:31 #6
141482 Q.
JurassiQ
pi_127254744
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:02 schreef DeeBee het volgende:
Die foto's, pff... :{

Maar ook die opmerking over die remmen, die geschikt zijn voor treinen tot 160 km / h. Serieus, als je die dan willens en wetens alsnog gaat monteren onder een trein en er 250 km / h mee wil gaan rijden, neem je belachelijk veel grotere veiligheidsrisico's, om nog maar niet te spreken over hogere slijtage etc.

Vind het echt een heel kwalijke zaak en vooral voor het (bewust) vergroten van veiligheidsrisico's in een treinontwerp mogen ze wel wat mensen verantwoordelijk gaan houden bij AnsaldoBreda.

Verder natuurlijk asap stoppen met deze bagger en standaardtreinen bij Siemens bestellen, oprotten met je 'ontwerp speciaal voor NS HiSpeed' en andere lollereisen, gewoon bidden dat ze standaard ICE's willen leveren aan je die gewoon met 300 km / h over dat traject kunnen binnen 2 jaar of zo...
Tuurlijk, Siemens heeft momenteel grote leveringsproblemen met hun grote, bestaande klanten (DB oa), dat gaan ze echt niet even nog erger maken voor een nieuwe, onbekende, kleine klant als de NS. :') Dat wordt achteraan aansluiten als je daar bestelt, reken op een jaartje of 6 a 7.
For great justice!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:05:41 #7
402748 SandraJ
Omdat het kan
pi_127254805
Ik zag gister nog een Fyra rijden. Testrit stond erop. Mijn trein moest dezelfde kant op dus ik was al bang voor vertraging, trein die niet verder kan rijden omdat er een kapotte trein op 't spoor staat. enz.

Maar het ging gelukkig goed.
pi_127254824
Ah joh, 6 jaar wachten dan. :P

Het ging om het principe, sorry dat ik geen detail kennis heb over de orderboeken van Siemens, al had ik kunnen inschatten dat het iets langer zou duren, want in de luchtvaart is het bijv. ook wel eventjes wachten op toestellen. :Y) Al had ik het idee dat ze dat wel wat sneller zouden kunnen, geen idee hoeveel ze er paar jaar kunnen maken, een grote fabrikant? :)

En wat is dan wel een alternatief qua fabrikanten? Of uberhaupt 5 jaar wachten waarschijnlijk?
Jack does it in real time...
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:07:11 #9
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_127254855
quote:
België stopt met Fyra (bron nos)

De Belgische spoorwegen (NMBS) stoppen met de Fyra, de hogesnelheidstrein tussen Nederland en België. Het bedrijf wil de drie bestelde treinstellen niet meer hebben.

De treinen zijn onbetrouwbaar, vindt de NMBS. Ook producent AnsalsoBreda is onbetrouwbaar gebleken.
Twee jaar

Aanleiding zijn de technische problemen met de treinstellen. Het herstel van de treinen duurt volgens de NMBS zo'n twee jaar. AnsaldoBreda denkt dat de treinen veel sneller te repareren zijn.

Belgische media schreven vanochtend al dat de NMBS met de Fyra zou stoppen.
Mankementen

De Belgische spoorwegen hebben diverse internationale ingenieursbureaus naar de schade laten kijken. Die constateerden onder meer dat de assen van sommige Fyra's al na enkele kilometers last hadden van roest. Daardoor zouden ze kunnen breken.

Ook kan er sneeuw in de hoorn komen waarmee de machinist een claxonsignaal kan geven. De hoorn is onderdeel van het veiligheidssysteem. Vol met sneeuw is de toeter van de trein niet te horen.
Remmen en accu´s

Volgens de deskundigen zijn de remmen van de Fyra's onbetrouwbaar omdat ze gemaakt zijn voor treinen die maximaal 160 kilometer per uur rijden. De Fyra kan 250 kilometer per uur.

Verder zijn er branden geweest in accu's van een Nederlandse Fyra, die op het rangeerterrein staat. De accu's zitten onder de stoelen van de reizigers.

Het is een kleine greep uit de 26 belangrijkste problemen die de ingenieurs zijn tegengekomen in het ontwerp van de Italiaanse producent AnsaldoBreda. De mankementen hebben allemaal gevolgen voor de veiligheid van de treinen.
NS

Afgelopen winter raakten veel Fyra-treinen beschadigd na sneeuwval. Er vielen onderdelen van de trein af. De Fyra werd in januari uit de dienstregeling gehaald.

Sindsdien lukte het AnsaldoBreda niet om de problemen op te lossen.

De NS heeft eerder laten weten dat het bedrijf gaat proberen om het geld terug te krijgen van de bouwer van de treinen, als blijkt dat ze onbruikbaar zijn.


[ Bericht 0% gewijzigd door Snowballed op 31-05-2013 17:12:17 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:10:52 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127254995
Hitachi, Kawasaki en mitsubishi maken ook hele mooie high speed treinen, al veel langer dan siemens of airbus dat doet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:11:26 #11
141482 Q.
JurassiQ
pi_127255012
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Hitachi, Kawasaki en mitsubishi maken ook hele mooie high speed treinen, al veel langer dan siemens of airbus dat doet
Hebben die ook ervarings met europese systemen?
For great justice!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:15:58 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127255200
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:11 schreef Q. het volgende:

[..]

Hebben die ook ervarings met europese systemen?
Had ze ook gelijk de HSL laten bouwen, was het goedkoper, klaar en beter geweest waarschijnlijk.
Japans geschiedenis met hoge snelheids treinen gaat terug tot de jaren 30
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:38:18 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_127256005
Goede beslissing van die Belgen. In Nederland zal het nog wel een paar commissies en parlementaire enquetes duren totdat ze de stekker eruit trekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_127256299
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had ze ook gelijk de HSL laten bouwen, was het goedkoper, klaar en beter geweest waarschijnlijk.
Japans geschiedenis met hoge snelheids treinen gaat terug tot de jaren 30
Jaren 1930?? :o
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:52:34 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127256496
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:47 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Jaren 1930?? :o
Jep
http://en.wikipedia.org/wiki/Shinkansen#Early_proposals

[ Bericht 11% gewijzigd door Pietverdriet op 31-05-2013 17:58:16 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:55:52 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_127256621
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
Goede beslissing van die Belgen. In Nederland zal het nog wel een paar commissies en parlementaire enquetes duren totdat ze de stekker eruit trekken.
Nederland heeft er dan ook veel meer gekocht dan België.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:06:11 #18
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_127256968
Naar het oud ijzer met die kutdingen, brengt het tenminste nog wat op aan koper o.i.d.
Tics van je petten.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:08:43 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127257041
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:06 schreef nattermann het volgende:
Naar het oud ijzer met die kutdingen, brengt het tenminste nog wat op aan koper o.i.d.
Hmm, misschien kunnen we er loktreinen van maken? Samen met lokrails en lokleidingen, om koperdieven en grafittiespuiters te pakken :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:13:22 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127257182
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hmm, misschien kunnen we er loktreinen van maken? Samen met lokrails en lokleidingen, om koperdieven en grafittiespuiters te pakken :P
Een Lok-o-motief om koperdieven te pakken
Een dubbele woordgrap!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127257422
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had ze ook gelijk de HSL laten bouwen, was het goedkoper, klaar en beter geweest waarschijnlijk.
Japans geschiedenis met hoge snelheids treinen gaat terug tot de jaren 30
de ns heeft geen keuze het is gewoon een aanbesteding, zo werkt het bij jouw in deutschland ook.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:35:29 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127257868
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:21 schreef icloud het volgende:

[..]

de ns heeft geen keuze het is gewoon een aanbesteding, zo werkt het bij jouw in deutschland ook.
Een aanbesteding betekend niet dat je per se de goedkoopste moet kiezen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:36:50 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127257907
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:21 schreef icloud het volgende:

[..]

de ns heeft geen keuze het is gewoon een aanbesteding, zo werkt het bij jouw in deutschland ook.
Ik weet het
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127257981
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een aanbesteding betekend niet dat je per se de goedkoopste moet kiezen.
Toch wel. Juist aanbesteden is dan ook een hele kunst.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:47:08 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127258164
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:40 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Toch wel. Juist aanbesteden is dan ook een hele kunst.
Ligt geheel aan wat de intenties zijn van de koper. In de ambtenarij is dat goedkoopste voor civiele projecten doorgaans. Voor zichzelf de meest dure en kwalitatief beste.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:47:40 #26
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127258179
Dan zijn die Belgen toch een stuk slimmer en slagvaardiger dan wij zijn. Kappen met dat ding en opbokken. Terecht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127258245
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:47 schreef Red_85 het volgende:
Dan zijn die Belgen toch een stuk slimmer en slagvaardiger dan wij zijn. Kappen met dat ding en opbokken. Terecht.
Precies, weg ermee (maar Siemens maakt ook af en toe rotzooi hoor).
pi_127258419
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:40 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Toch wel. Juist aanbesteden is dan ook een hele kunst.
Volgens mij is het wel toegelaten om in een aanbesteding een voorwaarde op te nemen dat een bedrijf al een redelijke ervaring heeft met het produceren van hogesnelheidstreinen (bijv. al een bepaald aantal geleverd en operationeel).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_127258780
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:54 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel toegelaten om in een aanbesteding een voorwaarde op te nemen dat een bedrijf al een redelijke ervaring heeft met het produceren van hogesnelheidstreinen (bijv. al een bepaald aantal geleverd en operationeel).
Ja, ja, zodat alleen de "ouwe jongens krentenbrood" bedrijven verzekerd blijven van orders en nieuwkomers geen enkele kans krijgen. Dit neigt toch wel enigszins naar corruptie.
pi_127264168
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:49 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Precies, weg ermee (maar Siemens maakt ook af en toe rotzooi hoor).
Haha, de Combino tram bijvoorbeeld :) Daar is Amsterdam goed mee genaaid, terwijl Leipzig (als ik het me goed herinner) die rotzooi gewoon terug heeft gestuurd.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 21:15:06 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127264619
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Haha, de Combino tram bijvoorbeeld :) Daar is Amsterdam goed mee genaaid, terwijl Leipzig (als ik het me goed herinner) die rotzooi gewoon terug heeft gestuurd.
Tja, de Nederlandse praatcultuur tegenover de Oostduitse scheldcultuur, god wat een eikels
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Lieve Belg vrijdag 31 mei 2013 @ 21:15:26 #32
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_127264638
Nog meer foto's, met onder meer de foto's van de gevolgen van een brandje:









Zwarte plek is gevolg van brand in batterijen:




http://www.hln.be/hln/nl/(...)ch-was-de-Fyra.dhtml
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_127264814
Hier de presentatie met meer foto's en punten:
http://media.rtl.nl/media/financien/rtlz/2013/NMBS-fyra.pdf
  Lieve Belg vrijdag 31 mei 2013 @ 21:23:29 #35
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_127265018
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:19 schreef Flitskikker het volgende:
Hier de presentatie met meer foto's en punten:
http://media.rtl.nl/media/financien/rtlz/2013/NMBS-fyra.pdf
Ik was het juist ook aan het lezen.

Dit stuk daaruit zegt ook genoeg:

quote:
Inspectie van “Product Quality Index” van twee halve V250 - stellen: respectievelijk 1157 en 2019 strafpunten ( systeem van Nedtrain )
• Veiligheidsprobleem is goed voor 20 punten
• Betrouwbaarheidsprobleem 10 punten
• Probleem van ongemak 5 punten
• etc ...

Maximaal toelaatbare voor een ( hele !) trein is 10
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg vrijdag 31 mei 2013 @ 21:47:15 #36
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_127266219
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 31 mei 2013 @ 21:53:09 #37
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127266475
En toch blijft het vind ik nog altijd de schuld van die NS bestuurders die zo'n prestige project op hun naam wilden schrijven. Trouwens - nu hoor en zie je ze niet....

AnsaldoBreda heeft de fout gemaakt het aan te durven voor een onrealistisch bedrag een nieuw te ontwerpen trein te maken en leveren. Maar da's ook weer te wijten aan die NS lui, om per se een nieuw model trein dan een bestaande en een beproefde, te willen. Alsof de reiziger het ook maar een f*ck interesseert of de trein uniek in zijn soort is. :(
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 22:00:21 #38
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_127266780
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_127267029
Haha, die persman van AnsaldoBreda, interviewtje voor die trein geven en gewoon zeggen dat 'het de meest betrouwbare trein ter wereld is achter hem, rijdt al 20 jaar.' :D

Maar ik denk dat de NS toch ook wel z'n verlies gaat nemen, want ik denk dat de NMBS ze niet eens meer toe zou laten in België zo ongeveer. En die grafiek hierboven zegt eigenlijk ook wel alles... Dat zijn geen probleempjes die op te lossen zijn, maar structurele fouten die nevernooit gefixed gaan worden...
Jack does it in real time...
pi_127267425
quote:
:') :D
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2013 @ 22:45:17 #41
145738 superworm
is erbij
pi_127268965
Die presentatie is tegelijkertijd geweldig om te zien, en schokkend. Heb zelf ook vaak genoeg met de Fyra gereden en je gaat er dan toch gemakshalve vanuit, dat zo'n trein op z'n minst veilig is.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:15:01 #42
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_127270539
Schokkend dat men met dat prul mensen vervoert heeft.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:15:05 #43
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127270546
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:45 schreef superworm het volgende:
Die presentatie is tegelijkertijd geweldig om te zien, en schokkend. Heb zelf ook vaak genoeg met de Fyra gereden en je gaat er dan toch gemakshalve vanuit, dat zo'n trein op z'n minst veilig is.
ben die presentatie nu aan het kijken. :P
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:15:58 #44
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127270588
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:15 schreef Twiitch het volgende:
Schokkend dat men met dat prul mensen vervoert heeft.
Tsja. Maar het ding moest en zou rijden, die 9 december 2012.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_127270764
quote:
Mogelijk ook Eurostar-treinen
Ook wordt mogelijk Eurostar op termijn een alternatief voor de uitgevallen Fyra. NMBS pleit als aandeelhouder van Eurostar namelijk voor het inleggen van een verbinding Londen-Brussel-Amsterdam vanaf 2016 (2 frequenties per dag). Ook de Duitse spoorwegen willen vanaf medio 2016 treinen laten rijden tussen Amsterdam en Londen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:23:29 #46
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127270986
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Haha, de Combino tram bijvoorbeeld :) Daar is Amsterdam goed mee genaaid, terwijl Leipzig (als ik het me goed herinner) die rotzooi gewoon terug heeft gestuurd.
Alle Amsterdamse Combino's zijn terug naar de fabriek geweest en opnieuw (en dan goed) in mekaar gezet.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:24:42 #47
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127271067
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:45 schreef superworm het volgende:
Heb zelf ook vaak genoeg met de Fyra gereden en je gaat er dan toch gemakshalve vanuit, dat zo'n trein op z'n minst veilig is.
Ik heb op uitnodiging van NS-HiSpeed een rit met zo'n ding gemaakt. Was dus een moordaanslag?

[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 31-05-2013 23:45:07 ]
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:38:03 #48
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127271780
Het woord van de maand: Stofkamanalyse.

't is wel erg zeg.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_127272433
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:23 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Alle Amsterdamse Combino's zijn terug naar de fabriek geweest en opnieuw (en dan goed) in mekaar gezet.
Het zal wel; het punt is dat Leipzig die zooi heeft teruggestuurd en dat daarmee de kous afwas. De Combino is en blijft rotzooi; een tram die op geen enkele manier deugt.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:00:26 #50
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127272905
Ik vind de Belgen, en die Descheemaecker, heel wat duidelijker en helderder in hun uitleg, en een stuk daadkrachtiger, dan onze Wilma, die eerst 'rapporten afwacht'.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  Lieve Belg zaterdag 1 juni 2013 @ 00:01:25 #51
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_127272950
quote:
De fabrikant van de Fyra-treinen, de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda, gaat juridische stappen nemen tegen de NMBS. Volgens AnsaldoBreda kloppen verwijten niet die de NMBS maakt over de mankementen.

De NMBS kondigde aan het contract voor de levering van Fyratoestellen te verbreken. Maar daar liggen volgens de treinbouwer geen technische redenen, maar andere redenen aan ten grondslag.

AnsaldoBreda zegt verbaasd en teleurgesteld te zijn over de beslissing. "Er zijn de afgelopen periode diverse ontmoetingen geweest, op verschillend niveau, waarbij ook de Belgische technici aanwezig waren", aldus het bedrijf. "De aankondiging van de NMBS om het contract te verbreken, lijkt in tegenspraak met de resultaten van die bijeenkomsten", stelt AnsaldoBreda.

Het bedrijf, een dochter van het Finmeccaninca-concern, zegt nog geen officiële communicatie te hebben ontvangen van de NMBS. Het bedrijf noemt de aankondiging van de NMBS "beledigend" voor het werk van de vele Nederlandse, Belgische en Italiaanse werknemers die weken aan het werk zijn geweest om de contracten na te komen.

AnsaldoBreda zal alle acties evalueren die nodig zijn om de belangen en het imago van het bedrijf te verdedigen.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)dische-stappen.dhtml

_O-

Dat van de belediging naar de werknemers is pure zever. Het is ook een belediging naar de klant om hen zo lang te laten wachten. Het contract moest al veel langer opgezegd worden.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:02:48 #52
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127273030
quote:
Ja, die Italianen knijpen 'm ontzettend natuurlijk. Eerst miljoenen geinvesteerd in het bouwen van die krengen, en nu worden die treinen niet afgenomen (en niemand anders wil ze hebben dus moeten ze gesloopt), plus nog een schadeclaim door NMBS. Dat kan AB de kop kosten in hun huidige financiele situatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 01-06-2013 14:04:49 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_127273658
quote:
Briljante grafiek _O_ _O-
pi_127273855
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:15 schreef Jump het volgende:
Nog meer foto's, met onder meer de foto's van de gevolgen van een brandje:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zwarte plek is gevolg van brand in batterijen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ch-was-de-Fyra.dhtml
Bij die tweede foto lijkt het net alsof er een angstig gezichtje op zit dat bang is om te vallen. :P (Rode ding als mond, twee gaten erboven als ogen.)
pi_127276190
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:15 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

ben die presentatie nu aan het kijken. :P
Bedoel je de slides of de presentatie zelf?
Indien dat laatste: linkje?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 05:44:11 #56
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127279002
hier. 26 minuten lange persco.

[ Bericht 5% gewijzigd door gebrokenglas op 01-06-2013 10:00:57 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_127283711
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 05:44 schreef gebrokenglas het volgende:
hier. 26 minuten lange persco.
Danku :)
  zaterdag 1 juni 2013 @ 13:06:08 #58
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_127284016
Bam!

quote:
"Staat verliest half miljard op Fyra"

Toegevoegd: zaterdag 1 jun 2013, 12:37
Update: zaterdag 1 jun 2013, 12:49


De problemen met de Fyra hebben de Staat tot nu zeker een half miljard euro gekost. Dat zegt vervoerseconoom Bert van Wee van de TU Delft.

Van Wee zegt dat de Staat verlies lijdt door de te vroege aanleg van de hogesnelheidslijn. Die lijn werd in 2009 opgeleverd en kostte 7,2 miljard euro.

Te vroeg opgeleverd
"Die lijn is, met de kennis van nu, te vroeg opgeleverd. Hij is de afgelopen jaren veel minder gebruikt dan verwacht."

Van Wee zegt dat de Staat rente-inkomsten misloopt, omdat de spoorlijn te vroeg is aangelegd. "Vergelijk het met de aanschaf van een nieuwe auto. Als je die eerst 2 jaar ongebruikt langs de weg laat staan, verlies je rente op de lening of op het spaargeld dat gebruikt is voor de aanschaf."

Richting miljard
Ook andere vervoerseconomen steunen de visie van Van Wee. Volgens de econoom kan het bedrag richting een miljard oplopen als ook de komende jaren de lijn veel minder wordt gebruikt.

Naast de kosten die de Staat maakt, kostten de problemen met de Fyra ook de NS geld. Het spoorwegbedrijf rekende eerder uit dat er al zeker voor "tientallen miljoenen euro's" aan schade is geleden door de problemen met de Fyra.

Het bedrijf betaalde 100 miljoen euro voor de Fyra-treinen en het is de vraag hoeveel daarvan terugkomt.
NOS
Say what?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 13:15:20 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127284315
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:06 schreef UpsideDown het volgende:
Bam!

[..]

NOS
En zo gaan ze na de HSL en Frya, het Betuwelijk, de Oosterscheldedam en de Eemshaven nu voor miljarden met molentjes spelen in de Noordzee..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127285115
quote:
Vrijdag 31 mei 2013 – Vandaag heeft NMBS, de Belgische Spoorwegen, bekend gemaakt te stoppen met de Fyra V250-treinstellen. Dit betreft de nieuwe treinstellen voor het traject Amsterdam-Brussel. Fyra tussen Amsterdam en Breda rijdt onveranderd 2x per uur.

Wat de beslissing van de Belgische Spoorwegen betekent voor de verbinding tussen Amsterdam en Brussel is op dit moment niet bekend. Van belang is om te benadrukken dat NS conform afspraak met de staatssecretaris en aandeelhouders medio juni de conclusies stuurt over de technische gesteldheid van de Fyra V250-treinen op basis van het lopende onderzoek. Tevens presenteert NS dan, in overleg met het ministerie, een plan voor de treinverbindingen Nederland-België.

http://www.nshispeed.nl/n(...)erdam-brussel/nieuws
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 13:53:38 #61
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127285492
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:06 schreef UpsideDown het volgende:
Bam!

[..]

NOS
En dat omdat de top van NS Hispeed per se een nieuw ontworpen trein wilde hebben. |:(

En waarom horen we Bert Meerstadt niet?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_127285916
De NMBS stelde dit vandaag voor:

- De Beneluxverbinding gaat vaker rijden. De trein rijdt nu acht keer per dag. Dat wordt 10 keer per dag in september en 12 keer per dag in december.
- In de zomer komen er extra pendeltreinen tussen Roosendaal en Antwerpen
- Met Thalys wordt overlegd over uitbreiding van het aantal treinen van Amsterdam via Brussel naar Parijs van 9 naar 12 per dag.
- Er komt mogelijk een rechtstreekse Eurostar-trein Amsterdam – Rotterdam -Brussel – Londen in 2016, tweemaal per dag
- De Fyra's van AnsaldoBreda worden teruggetrokken.
- Er komt een onderzoek naar een trein Eindhoven – Tilburg – Breda – Antwerpen- Brussel.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-nederland-belgie/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:10:39 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_127285977
Waar was die Fyra eigenlijk voor nodig als je ook al met de Thalys van Amsterdam naar Brussel kon?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:15:32 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127286130
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:10 schreef remlof het volgende:
Waar was die Fyra eigenlijk voor nodig als je ook al met de Thalys van Amsterdam naar Brussel kon?
Thalys is van SNCF
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:17:17 #65
104871 remlof
Europees federalist
pi_127286174
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Thalys is van SNCF
Ja en?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:17:40 #66
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127286186
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Thalys is van SNCF
Was dat het enige?
Ik zit het Fyra dossier door te spitten maar ik zie ook niet direct waarom er een apart HSL moest komen.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  Donald Duck held zaterdag 1 juni 2013 @ 14:19:33 #67
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_127286239
Een eigen HST hebben, dat is pure prestige natuurlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_127286257
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:10 schreef remlof het volgende:
Waar was die Fyra eigenlijk voor nodig als je ook al met de Thalys van Amsterdam naar Brussel kon?
O.a. Te dure kaartjes als je niet naar Parijs afreist en je moet altijd vooraf reserveren ipv ter plekke even snel bij een automaat een kaartje kopen/inchecken op het station.

Retourtje Rotterdam -Parijs was zoeen 50 euro goedkoper dan een retourtje naar Brussel :'). Ziehier de invloed van de SNCF.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:20:42 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127286276
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Een eigen HST hebben, dat is pure prestige natuurlijk.
Belastinggeld moet worden uitgegeven, zelfs als het er niet is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 1 juni 2013 @ 14:24:04 #70
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_127286363
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:20 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]
en je moet altijd vooraf reserveren ipv ter plekke even snel bij een automaat een kaartje kopen/inchecken op het station.
Daar waren ze met de Fyra ook mee begonnen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_127286404
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:24 schreef Gert het volgende:

[..]

Daar waren ze met de Fyra ook mee begonnen.
Op de Frya naar Brussel ja, maar dat wilden ze op termijn vervallen en hetzelfde doen als op de binnenlandse Fyra.
Maar dat termijn zal er helaas nooit komen :D.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:25:56 #72
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127286409
Volgens het Fyra dossier moesten er nieuwe treinen komen om onderstaande beweringen waar te maken:
Er worden minimaal 32 treinen per dag richting Brussel beloofd. Dat is inclusief 16 Thalys-treinen naar Parijs. Daarnaast worden er 4 treinen Den Haag - Brussel beloofd en 16 treinen vanaf Breda. Binnen Nederland moeten bovendien shuttle-treinen gaan rijden van Amsterdam naar Rotterdam en Breda.

[ Bericht 4% gewijzigd door gebrokenglas op 01-06-2013 14:57:58 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:30:55 #73
104871 remlof
Europees federalist
pi_127286556
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:20 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

O.a. Te dure kaartjes als je niet naar Parijs afreist en je moet altijd vooraf reserveren ipv ter plekke even snel bij een automaat een kaartje kopen/inchecken op het station.

Retourtje Rotterdam -Parijs was zoeen 50 euro goedkoper dan een retourtje naar Brussel :'). Ziehier de invloed van de SNCF.
Daar had de NS toch afspraken over kunnen maken met de SNCF? Dat was allicht goedkoper geweest dan zelf een nieuwe HSL te gaan exploiteren.
pi_127286721
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar had de NS toch afspraken over kunnen maken met de SNCF? Dat was allicht goedkoper geweest dan zelf een nieuwe HSL te gaan exploiteren.
Uiteraard, maar zoals velen het hier zeggen is het gewoon een prestige project van de falende NS die zich groot en internationaal probeert te meten. Als de NMBS zelfs ervoor zorgt dat de Eurostar ook langs Rotterdam en Amsterdam komt (vanaf 2016 Amsterdam - Brussel - London) zegt het ook wel waarom de SNCF en NMBS veel meer invloed op de Thalys hebben dan de NS. Falend beleid is dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 01-06-2013 14:37:32 ]
  Moderator zaterdag 1 juni 2013 @ 14:38:02 #75
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_127286752
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Volgens het Fyra dossier moesten er een nieuwe trein komen om onderstaande beweringen waar te maken:
Er worden minimaal 32 treinen per dag richting Brussel beloofd. Dat is inclusief 16 Thalys-treinen naar Parijs. Daarnaast worden er 4 treinen Den Haag - Brussel beloofd en 16 treinen vanaf Breda. Binnen Nederland moeten bovendien shuttle-treinen gaan rijden van Amsterdam naar Rotterdam en Breda.
Hoe is het mogelijk dat België die simpelweg kon weigeren. Waarom was dat contractueel niet dichtgetimmerd met de zuiderburen, en konden ze zeggen: als jullie dat willen, dan met jullie geld en materieel, wij stoppen bij Breda. Was dat "gewoon" amateuristisch geklungel van Nederland?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_127287347
En het meest verdrietige is dat iedereen het zag misgaan, behalve de NS/overheid zelf. Iedereen voorspelde een geldverkwistende operatie, maar nee hoor... alles werd doorgezet. Zo'n beetje ieder cijfer in de berekeningen is mee gesjoemeld om het mooier te laten lijken.

De Nederlandse belastingbetaler is echt genaaid.
pi_127287443
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:38 schreef Gert het volgende:

[..]

Hoe is het mogelijk dat België die simpelweg kon weigeren. Waarom was dat contractueel niet dichtgetimmerd met de zuiderburen, en konden ze zeggen: als jullie dat willen, dan met jullie geld en materieel, wij stoppen bij Breda. Was dat "gewoon" amateuristisch geklungel van Nederland?
Volgens mij was die trein naar Den Haag gewoon een belofte van de Nederlandse en Belgische overheden aan die stad, na jarenlang lobbywerk. Een paar jaar en een paar regeringen verder, was in elk geval de Belgische interesse om er aan mee te betalen verdwenen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_127287779
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Volgens mij was die trein naar Den Haag gewoon een belofte van de Nederlandse en Belgische overheden aan die stad, na jarenlang lobbywerk. Een paar jaar en een paar regeringen verder, was in elk geval de Belgische interesse om er aan mee te betalen verdwenen.
En wij zitten opgescheept met een lui nutteloos kutmens als staatssecretaris die zich ook nergens ooit voor in zal spannen.
pi_127289748
Zou minister Melanie nu nog steeds de Belgen willen aanklagen, zoals ze een halfjaar terug wilde doen toen de Belgen al onraad roken bij dat wanprodukt?
pi_127290954
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:24 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Terzake van gisteravond is ook interessant
http://www.deredactie.be/(...)ke/EP_130531_terzake
Ai, daar ging die NMBS-topman lelijk onderuit, toen die NRC-journalist even in wat minder politiek correcte termen kwam uitleggen hoe de situatie onder het personeel in werkelijkheid is :D
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:00:06 #82
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127291015
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Volgens mij was die trein naar Den Haag gewoon een belofte van de Nederlandse en Belgische overheden aan die stad, na jarenlang lobbywerk. Een paar jaar en een paar regeringen verder, was in elk geval de Belgische interesse om er aan mee te betalen verdwenen.
Ja, maar wie in die politieke wereld of in de zakenwereld gaat door die extra verbinding nu met de trein pendelen tussen Brussel en Den Haag? Ze pakken gegarandeerd nog steeds allemaal de dienstwagen. Zinloos dit.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_127291210
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:17 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En wij zitten opgescheept met een lui nutteloos kutmens als staatssecretaris die zich ook nergens ooit voor in zal spannen.
Net als haar minister en tevens haar voorganger qua beheer van deze portefeuille.

Nou ja, of die moet kans zien om ergens overbodig bomen te laten kappen of zo.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:15:12 #84
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127291426
Ja, weten jullie nog dat politieke debat met Wilma over hoe het kwam dat bepaalde stukken over onderhoud van NS, niet naar de kamer waren gestuurd? Waarbij de vergadering een paar keer geschorst werd omdat er onduidelijkheden zaten in het overzicht van de tijdlijn?
Sjongejonge, waar de politiek zich wel niet mee bezig houdt.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  Moderator zaterdag 1 juni 2013 @ 17:35:16 #85
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_127291966
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:00 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, maar wie in die politieke wereld of in de zakenwereld gaat door die extra verbinding nu met de trein pendelen tussen Brussel en Den Haag? Ze pakken gegarandeerd nog steeds allemaal de dienstwagen. Zinloos dit
Nah, da's wat makkelijk. Toen de rechtstreekse verbinding in februari hersteld werd, zaten er om half acht 's ochtends al honderden passagiers in de trein, waarvan 275 het hele traject Den Haag HS - Brussel aflegden.
Komt er een hogesnelheidsverbinding, dan wordt het qua reistijd nog aanlokkelijker.
En niet elke overheidsfunctionaris heeft een dienstwagen hoor. ;)

Maar goed, als de NS het niet doet, dan regelt de gemeente Den Haag het zelf. Ik vind het alleen wel beschamend dat het zo moet.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Redactie Frontpage zaterdag 1 juni 2013 @ 18:01:48 #86
145738 superworm
is erbij
pi_127292710
Waarom stelt Den Haag het onvermijdelijke afschaffen van het hele project zo uit? Zo zetten ze zichzelf alleen maar meer te kakken, en en passant worden de Belgen nog bijna aangeklaagd ook (voor het hebben van gezond verstand).
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:53:35 #87
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127293970
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:01 schreef superworm het volgende:
Waarom stelt Den Haag het onvermijdelijke afschaffen van het hele project zo uit? Zo zetten ze zichzelf alleen maar meer te kakken, en en passant worden de Belgen nog bijna aangeklaagd ook (voor het hebben van gezond verstand).
Omdat er al teveel geld ingepompt is misschien. En ja gezichtverlies. Wilma gaat flink door het stof dan, en Bertje Meerstadt...
Maar iedereen weet toch wel wat een puinhoop het is geworden en dat Bert en Wilma het ook niet kunnen helpen: hun voorgangers hebben deze ellende op mans gehad. Die zijn veilig buiten beeld en houden zich wijselijk muisstil...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_127294041
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:53 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Omdat er al teveel geld ingepompt is misschien. En ja gezichtverlies. Wilma gaat flink door het stof dan, en Bertje Meerstadt...
Maar iedereen weet toch wel wat een puinhoop het is geworden en dat Bert en Wilma het ook niet kunnen helpen: hun voorgangers hebben deze ellende op mans gehad.
Wilma kan genoeg. Ze kan zeggen "Hey NS, jullie falen met je concessie dus ik trek 'm in". Maar dan moet ze aan het werk en dat wil Wilma niet. Wilma zit liever passief op d'r knietjes de gigantische lading leugens van NS Hispeed te slikken.
pi_127298552
Het is toch wel tekenend dat de vrouwen in dit kabinet passieve, incapabele mutsen zijn. Wiens idee was het om uitgerekend een blonde trien zonder kennis van defensiezaken minister van defensie te maken?
pi_127305105
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:58 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ai, daar ging die NMBS-topman lelijk onderuit, toen die NRC-journalist even in wat minder politiek correcte termen kwam uitleggen hoe de situatie onder het personeel in werkelijkheid is :D
De NMBS denkt nu veel realistischer over de HSL, namelijk het een concurrent laten zijn van het vliegtuig, de NS en Den Haag wilden met de Fyra de HSL laten concurreren met de auto, dat is niet realistisch want de meeste autobewegingen vinden op veel kortere afstanden plaats
pi_127312707
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:03 schreef Freak188 het volgende:
En het meest verdrietige is dat iedereen het zag misgaan, behalve de NS/overheid zelf. Iedereen voorspelde een geldverkwistende operatie, maar nee hoor... alles werd doorgezet. Zo'n beetje ieder cijfer in de berekeningen is mee gesjoemeld om het mooier te laten lijken.

De Nederlandse belastingbetaler is echt genaaid.
De binnenlandse Fyra en de HSL was een prima idee en goede investering, maar de Fyra naar Brussel en AnsaldoBreda als treinproducent aannemen omdat ze goedkoper waren dan de gerenommeerde treinenbouwers en omdat de NS perse een aparte design wilde was echt het idiootste idee ooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 02-06-2013 02:17:52 ]
pi_127313380
Interview met Melanie Schultz van Haegen, de huidige Minister van Infrastructuur en Milieu binnen het kabinet Rutte II.

Bron: binnenlandsbestuur.nl

Titel luidt: ‘HET SPOOR WAS GOED AFGEROND, DACHT IK’

Stukken uit het interview over het spoor:

quote:
Melanie Schultz van Haegen wordt gewaardeerd als een constructieve minister van Infrastructuur en Milieu. Lagere overheden zijn tevreden over haar aanpak van de nieuwe Omgevingswet, haar watermissie en het overleg over forse bezuinigingen op infrastructuur. Maar haar lastigste portefeuille stalde ze bij de staatssecretaris. ‘Ik kon de Fyra-problemen niet voorzien.’
Melanie Schultz vervult haar zware ministerspost doortastend, bijna lichtvoetig ook. Altijd een glimlach. Meditatie helpt haar los te laten, legt Schultz uit. ‘s Avonds thuis heeft ze maar weinig tijd nodig om afstand te nemen van de talrijke problemen op haar bomvolle agenda. Bij een verlichte landkaart in haar werkkamer poseert Schultz voor de fotograaf. ‘Hoe wil je me erop? Blij, boos, zen?’
quote:
De dure Blankenburgtunnel gaat door, voor 1,1 miljard. Maar het goedkopere Programma Hoogfrequent Spoor (PHS, red.) wordt uitgesteld. Dat is toch minstens van vergelijkbaar economisch belang?
‘Het PHS is niet mijn portefeuille. Het budget staat er nog gewoon. Staatssecretaris Mansveld is volgens mij vooral aan het kijken hoe ze het slim kan invullen in combinatie met ERTMS (het veiligheidssysteem/red.). Ik weet niet of ze het om bezuinigingsredenen naar achter schuift.’

Waarom hebt u het spoor overgelaten aan mevrouw Mansveld?
‘Ik ging ervan uit dat het goed was afgerond en makkelijk over te nemen. Er lagen afspraken over de aangepaste dienstregeling bij winterweer, de Lange Termijn Spooragenda lag bij de Kamer, de HSL was afgerond. Bij het spoor heb je altijd issues. Ik kon niet voorzien dat er problemen met de Fyra zouden komen.’

Was dat niet bekend?
‘Nee, nee, nee. En de discussie over het ProRail-rapport hebt u kunnen volgen. Ik ging ervan uit dat het allang in de Kamer lag. Je zet er een handtekening op en je denkt dat het weg is. We doen twee tassen per dag, en het was natuurlijk geen heel groot rapport.’

‘De issue was dat het rapport niet naar de Kamer was gestuurd, maar er is wel dégelijk gestuurd op ProRail en veiligheidsvraagstukken. Vanaf april heeft de Inspectie voor de Leefomgeving en Transport gezegd: we maken ons zorgen. Vanaf dat moment is er met ProRail gesproken, dus met de inhoud was niks aan de hand.’

U kunt nu niet veel meer betekenen voor het spoor?
‘Ik wil niet over de portefeuille van een andere politicus praten. Ik vond het na zeven jaar spoor leuk om iets anders te doen, en water is mijn grote liefde, dat wilde ik eigenlijk in 2010 al. Het spoor hoeft niet per se bij een minister, als staatssecretaris deed ik het ook. Wilma Mansveld, een goede bestuurder, heeft de pech dat er twee issues naar boven kwamen toen ze er net zat.’

De Kamer heeft u gevraagd orde op zaken te stellen vanwege het incident met het ProRail-rapport. Bent u dáár wel actief mee bezig?
‘Natuurlijk. De Kamer krijgt bericht over wat we veranderen in de vorm. Op alle berichten die wij naar de Kamer sturen zit een goed volgsysteem. Waar ga je nog meer volgsystemen op zetten? Je kunt niet bij alles zeggen: is er wel gebeurd wat ik heb gevraagd? Er moet een systeembel afgaan. En wat er intern is gebeurd, dat is aan ons om intern af te handelen.’
Ik lees het en moet een beetje lachen, als een boer met kiespijn.. nee.. eigenlijk moet je er van gaan huilen :'(
  zondag 2 juni 2013 @ 07:51:15 #93
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127314323
Ja, mooie praatjes daaro in Den Haag. Een hoop geklungel en gepruts, en voor wie heeft dat weer gevolgen? De belastingbetaler voor de ettelijke miljoenen/miljarden teveel, en de treinreiziger met onacceptabele vertragingen en flink extra kosten door veel duurdere kaartjes te zamen met het afschaffen van alternatieven.

En dan verbaasd zijn dat de treinreizger het niet zo op heeft met het OV en als het kan weer in de auto stapt.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_127314693
quote:
9s.gif Op zondag 2 juni 2013 02:59 schreef Matamalam het volgende:
Interview met Melanie Schultz van Haegen, de huidige Minister van Infrastructuur en Milieu binnen het kabinet Rutte II.

Bron: binnenlandsbestuur.nl

Titel luidt: ‘HET SPOOR WAS GOED AFGEROND, DACHT IK’

Stukken uit het interview over het spoor:

[..]

[..]

Ik lees het en moet een beetje lachen, als een boer met kiespijn.. nee.. eigenlijk moet je er van gaan huilen :'(
Dan begin je toch onvrijwillig weer een beetje te twijfelen over het idee van vrouwelijke ministers. Of in ieder geval een bepaald type. Degenen die gewoon lekker gek 's avonds op de bank gaan zitten en wat wierook aansteken omdat ze zoooooooo gestresst zijn. Dat mag, maar word dan gewoon bakfietsmoeder in plaats van minister.
pi_127315801
Treinreiziger.nl: Alternatieve mogelijkheden voor Fyra
De Fyra V250 rijdt inmiddels vier maanden niet meer. Of de Fyra V250 ooit weer terug komt in de reizigersdienst, is uiterst onzeker. Als de Fyra al terug komt, zal dat minimaal 17 maanden tot 24 maanden duren. Welke alternatieven zijn er eigenlijk voor de Fyra? De afgelopen maanden werd er vooral gesproken over onmogelijkheden. Maar volgens de redactie van Treinreiziger.nl zijn er wel degelijk mogelijkheden. Een overzicht van vijf mogelijkheden.

1. Traxx-materieel voor treindienst Amsterdam - Brussel
Tussen Amsterdam en Breda worden al Traxx locomotieven gebruikt, omdat de Fyra V250 nog niet geleverd is. Dat kan ook tussen Amsterdam en Brussel. Dat zou circa 10 minuten langer duren als een reis met de Fyra. Om dit plan te kunnen uitvoeren moet de toelating van de Traxx nog wel geregeld worden voor de Belgische hogesnelheidslijn.

2. Treindienst Antwerpen - Noorderkempen doortrekken naar Breda
Er had sinds april ook een Fyra moeten gaan rijden tussen Antwerpen en Breda. Nu dat niet gebeurd is, kan gekeken worden of de Belgische bestaande treindienst Antwerpen - Noorderkempen kan worden doorgetrokken naar Breda. De benodigde reistijd voor dit traject is relatief kort, waardoor er dus relatief weinig materieel en personeel nodig is. Probleem is nog wel het materieel. Het materieel dat tussen Antwerpen en Noorderkempen rijdt, kan niet zomaar doorrijden naar Nederland. Er is dus ander materieel nodig. Dat zou ook weer de Traxx kunnen zijn, voor zover daar voldoende beschikbaar voor zijn. NMBS lijkt overigens wel iets voor dit idee te voelen, want de Belgen gaan in elk geval een treindienst Eindhoven - Antwerpen onderzoeken.

3. ICE Amsterdam - Brussel
De Duitse spoorwegen hebben nu al treinstellen (ICE's) die zowel in Nederland als België zijn toegelaten. In België rijden de ICE treinen al via de hogesnelheidslijn, in Nederland is de ICE nog niet eerder ingezet op de HSL. Op dit moment worden de meeste ICE's echter ingezet. Maar er zijn nieuwe treinstellen in de maak (Valero D) die ook geschikt zullen zijn voor het Nederlandse en Belgische spoor. De DB heeft zelfs al concrete plannen om de nieuwe ICE's ook tussen Nederland en België in te zetten. Het gaat om een doorgaande treindienst Amsterdam-Brussel-Londen. In de huidige plannen gaat men uit van drie treinen per dag, maar de nieuwe ICE stellen zouden ook frequenter kunnen worden gebruikt tussen Amsterdam en Brussel.

4. Eurostar Amsterdam - Brussel
Zoals de Belgische spoorwegen vrijdag al aangaven, kan ook Eurostar een treindienst Amsterdam - Brussel - Londen starten. Nieuwe Eurostar treinstellen zijn een variant van de Duitse Valero D. Als het aan de NMBS ligt zal de Eurstar eind 2016 starten met twee treinparen Amsterdam - Brussel - Londen.

5. Dubbeldekkers (VIRM) geschikt maken voor de HSL
De zogenoemde VIRM dubbeldekkers zouden geschikt gemaakt kunnen worden voor de hogesnelheidslijn. Daarvoor moeten de treinen voorzien worden van ERTMS en geschikt gemaakt worden voor 25.000 Kv wisselstroom. De ChristenUnie pleitte al eerder hiervoor. Als dit plan wordt doorgevoerd, kunnen de VIRM dubbeldekkers ook sneller gaan rijden op de Hanzelijn. De kans is aanwezig dat NS het plan overneemt, het spoorbedrijf zei in april in elk geval deze optie te zullen gaan onderzoeken.

Mogelijkheden
Er zijn verder nog veel meer mogelijkheden denkbaar. Aan iedere oplossing zitten haken en ogen. Meer dan hierboven is uitgediept. Het ingewikkelde logistieke proces lijkt de laatste tijd echter vaak als excuus te worden gebruikt. Bijvoorbeeld bij de Kamerwens om meer Fyra vervangende intercity's in te zetten. Dat is jammer. Het is te hopen dat daar nu verandering in gaat komen en dat NS half juni met een concreet stappenplan komt hoe de dienstverlening weer wordt uitgebreid. Als er een probleem is bij een alternatief, dan zou de vraag moeten zijn: "Hoe kunnen we dat probleem zo spoedig mogelijk oplossen".
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 2 juni 2013 @ 13:49:31 #96
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127319537
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:24 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Terzake van gisteravond is ook interessant
http://www.deredactie.be/(...)ke/EP_130531_terzake
Mooi stukje.

Die Marc Descheemaecker kan het mooi zeggen:
Onze stiptheid is niet goed, maar je moet dat ook relativeren. Eén op de negen treinen rijdt niet volgens het boekje; de acht andere dus wel...

bron
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_127320357
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:57 schreef Aether het volgende:
Treinreiziger.nl: Alternatieve mogelijkheden voor Fyra
De Fyra V250 rijdt inmiddels vier maanden niet meer. Of de Fyra V250 ooit weer terug komt in de reizigersdienst, is uiterst onzeker. Als de Fyra al terug komt, zal dat minimaal 17 maanden tot 24 maanden duren. Welke alternatieven zijn er eigenlijk voor de Fyra? De afgelopen maanden werd er vooral gesproken over onmogelijkheden. Maar volgens de redactie van Treinreiziger.nl zijn er wel degelijk mogelijkheden. Een overzicht van vijf mogelijkheden.

1. Traxx-materieel voor treindienst Amsterdam - Brussel
Tussen Amsterdam en Breda worden al Traxx locomotieven gebruikt, omdat de Fyra V250 nog niet geleverd is. Dat kan ook tussen Amsterdam en Brussel. Dat zou circa 10 minuten langer duren als een reis met de Fyra. Om dit plan te kunnen uitvoeren moet de toelating van de Traxx nog wel geregeld worden voor de Belgische hogesnelheidslijn.

2. Treindienst Antwerpen - Noorderkempen doortrekken naar Breda
Er had sinds april ook een Fyra moeten gaan rijden tussen Antwerpen en Breda. Nu dat niet gebeurd is, kan gekeken worden of de Belgische bestaande treindienst Antwerpen - Noorderkempen kan worden doorgetrokken naar Breda. De benodigde reistijd voor dit traject is relatief kort, waardoor er dus relatief weinig materieel en personeel nodig is. Probleem is nog wel het materieel. Het materieel dat tussen Antwerpen en Noorderkempen rijdt, kan niet zomaar doorrijden naar Nederland. Er is dus ander materieel nodig. Dat zou ook weer de Traxx kunnen zijn, voor zover daar voldoende beschikbaar voor zijn. NMBS lijkt overigens wel iets voor dit idee te voelen, want de Belgen gaan in elk geval een treindienst Eindhoven - Antwerpen onderzoeken.
Dit lijkt me een mooie om af te wachten. Let wel dat er van met dit materieel momenteel slechts 8x naar Brussel gereden kan worden tot uiterlijk 12 keer in december. Ben benieuwd hoe snel er opeens *poef* materiaal beschikbaar komt zodra ze over de HSL naar Brussel mogen rijden.
pi_127320548
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:19 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dit lijkt me een mooie om af te wachten. Let wel dat er van met dit materieel momenteel slechts 8x naar Brussel gereden kan worden tot uiterlijk 12 keer in december. Ben benieuwd hoe snel er opeens *poef* materiaal beschikbaar komt zodra ze over de HSL naar Brussel mogen rijden.
Ik zie optie 5 ook nog wel gebeuren. Dat zou tevens de drukte in de spits op deze route kunnen opvangen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_127320992
en het is weer zonde geld
  zondag 2 juni 2013 @ 14:44:47 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127321090
Ik lees trouwens, geschikt voor Nederlands en Belgisch spoor, houd dat in dat na 60 jaar europese samenwerking er niet 1 standaard is in Europa?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')