Behoorlijk kortzichtige kijk op wat een samenleving is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:06 schreef Tem het volgende:
Eigenlijk ben ik het wel eens met Grunberg. Integratie is onzin, het enige waar men zich aan moet houden is de wet.
Bestaat 'de Nederlander'?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behoorlijk kortzichtige kijk op wat een samenleving is.
Nou, omdat er geen garanties bestaan. Het simpelweg aan de wet houden is één factor. Dat neemt niet weg dat er politieke ontwikkelingen kunnen ontstaan die dermate van invloed zijn op je persoonlijke levenssfeer (juist als immigrant) dat je maar beter kan vertrekken dan blijven. Een exit-strategie is altijd gezond - en daar moet je niet mee wachten totdat de bom barst.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:30 schreef Tem het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Wanneer een land de enige verplichting heeft dat men zich aan de wet houdt is het aan het individu om zich te kunnen vinden in de samenleving.
Voor de rest geef ik je wel gelijk aangezien er legio factoren kunnen zijn dat je weer terug zou willen gaan naar het land van herkomst.
Hoe realistisch acht jij die mogelijkheid?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Immigranten moeten zich gewoon realiseren dat er een mogelijkheid bestaat dat terugkeren de enige optie is. En daar moeten zij zich ook op voorbereiden. Je bent in mijn ogen een domme immigrant als je dat niet doet.
Bestaat "de Nederlandse samenleving"?quote:
Dat is lastig in te schatten, dat is namelijk altijd zo met 'de politiek'. Ik acht het wel zodanig realistisch dat ik maatregelen heb getroffen om elders te kunnen leven met de voorzieningen die ik hier nu ook heb.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:35 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hoe realistisch acht jij die mogelijkheid?
Taal?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:06 schreef Tem het volgende:
Eigenlijk ben ik het wel eens met Grunberg. Integratie is onzin, het enige waar men zich aan moet houden is de wet.
Beetje holle kreet, want de volgende vraag is wat goede wetten zijn rondom integratie en burgerschap.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:06 schreef Tem het volgende:
Wetten rondom integratie?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Beetje holle kreet, want de volgende vraag is wat goede wetten zijn rondom integratie.
Niet als eenvoudig te definiëren iets lijkt me. Daaraan aanpassen is dan ook niet zomaar geregeld.quote:
Uiteindelijk ontkom je daar toch niet aan (of anders je kinderen) als je je definitief ergens vestigt.quote:
Daar moet je natuurlijk wel de middelen voor hebben. De gemiddelde immigrant heeft het niet zo breed.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is lastig in te schatten, dat is namelijk altijd zo met 'de politiek'. Ik acht het wel zodanig realistisch dat ik maatregelen heb getroffen om elders te kunnen leven met de voorzieningen die ik hier nu ook heb.
Wanneer men in aanmerking komt voor het Nederlanderschap en welke eisen daar aan verbonden zijn, bijvoorbeeld.quote:
Dan moet je er als immigrant maar voor zorgen dat je het zo breed hebt. En zoveel geld vraagt het allemaal niet, als je niet alles wil uitgeven aan de luxe alhier in ieder geval. De meeste immigranten (2e generatie) hebben ouders die her en der lappen grond hebben. Vaak groot zat voor meerdere grote woningen. Daar kan je voor 40K prima een huisje op zetten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Daar moet je natuurlijk wel de middelen voor hebben. De gemiddelde immigrant heeft het niet zo breed.
Fair enough.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan moet je er als immigrant maar voor zorgen dat je het zo breed hebt. En zoveel geld vraagt het allemaal niet, als je niet alles wil uitgeven aan de luxe alhier in ieder geval. De meeste immigranten hebben ouders die her en der lappen grond hebben. Vaak groot zat voor meerdere grote woningen. Daar kan je voor 40K prima een huisje op zetten.
Een kwestie van de markt zijn werk laten doen, zoals de VVD graag zegt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteindelijk ontkom je daar toch niet aan (of anders je kinderen) als je je definitief ergens vestigt.
Of je deelt de kosten met eventuele broers/zussen. Zolang je maar de voorzieningen hebt, fatsoenlijke keuken, douche, garage, internet, water etc.quote:
En klompen dragen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Iedere week rookworst eten wordt verplicht.
Inkomen is ook wel handig.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of je deelt de kosten met eventuele broers/zussen. Zolang je maar de voorzieningen hebt, fatsoenlijke keuken, douche, garage, internet, water etc.
Pensioenleeftijd gewoon naar de 75 gooien, dat zal de jeugd leren!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:12 schreef 99.999 het volgende:
Dat soort jeugdwerkeloosheid is echt wel bizar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |