abonnement Unibet Coolblue
pi_127215951
Welkom in de reeks over Weight Loss Surgery oftewel WLS. Als je alles al geprobeerd hebt om zelf af te vallen en echt drastisch moet afvallen omdat je gezondheid onder je gewicht te lijden heeft, dan kan je hier meelezen, je vragen stellen of je ei kwijt.

Maagbandje
Wordt in Nederland nog wel geplaatst, maar in België steeds minder. Wordt laparoscopisch geplaatst, dus snellere genezing, maar je blijft je hele leven met een bandje lopen. Verschillende mogelijkheden voor wat betreft strakker laten zetten of juist losser laten zetten.

Gastric Bypass
Je maag wordt verkleind tot een zeer klein maagje en daarnaast worden je darmen deels omgeleid. Er wordt echter niets van je maag of darmen weggenomen. Na deze operatie heb je kans op dumping. Ook kan het zijn dat er nog een tweede operatie nodig is om een ring te plaatsen omdat je maagje toch te groot is geworden. Dit heet een Fobiring.

Gastric Sleeve
Er wordt een groot gedeelte van de maag weggenomen waardoor het afvallen zal komen door de kleinere maag en de daarbij horende eetaanpassingen. Tevens zouden de "eetlust-hormonen" in het weggehaalde deel van de maag zitten waardoor je geen trek meer ontwikkelt. Ook andere hormonen verdwijnen hierbij.

Scopinaro of Bilio Pancreatische Derivatie
Naast het verkleinen van de maag waarbij het originele maagportier verdwijnt, wordt de dunne darm rigoureus omgeleid. De galblaas en de blinde darm worden ook weggehaald om complicaties hiermee te voorkomen. Na de operatie zit je voor de rest van je leven vast aan supplementen voor vitamines en mineralen, omdat deze minder goed opgenomen worden. Gemiddeld gezien neem je nog een kleine 1200 kilocalorieën per dag op na deze operatie en dat is dan ook de reden waarom je hier veel mee af kunt vallen. Er kleven echter een groot aantal nadelen aan deze operatie, vandaar dat deze eigenlijk niet meer uitgevoerd wordt, maar vervangen is door de

Duodenal Switch
Het effect is bijna hetzelfde, behalve dat de oorspronkelijke maagportier nog wel aanwezig is en dat de maag op een andere manier verkleind wordt. Ook bij deze operatie verdwijnen dus de "eetlust-hormonen". Ook hier heb je een sterk verminderde voedselopname, net zoals bij de Scopinaro.

Er zijn mogelijkheden om na een eerste operatie over te gaan naar een andere methode (met de daarbij behorende operaties) (een revisie), zoals van een maagband naar een Gastric Bypass of van een Gastric Sleeve naar een Gastic Bypass. Ook de Fobiring is zo'n revisie.

De criteria voor het ondergaan van een WLS zijn:

Een BMI van 40 of hoger met een leeftijd tussen de 18 en de 65.
Een BMI van 35 of hoger met één van de volgende co-morbiditeiten:

• Diabetes
• Hoge bloeddruk
• Reuma
• Slaapapneu
• Gewrichtsklachten

Tevens moet er voldaan zijn aan de volgende voorwaarden:

• Andere methoden om gewicht te verliezen niet hebben geholpen onder professionele begeleiding
• Geen aandoeningen aan nieren, lever, darmen of maag.

De behandelend artsen moeten geen bezwaar hebben tegen de operatie en je moet daarnaast nog voldoen aan eventuele aanvullende eisen die per ziekenhuis kunnen verschillen.

Na een WLS kan je tegen de volgende zaken aanlopen:

Overhangend buikvel > abdominoplastie
Kipfilets aan de bovenarmen > armplastie of brachioplastie
Problemen met vel bij de dijen > dijlift
Hangborsten > mastopexie

Ook hiervoor zijn weer bepaalde eisen wil je dit vergoed krijgen van de zorgverzekeringen.

Criteria abdominoplastie:
Vanuit de zorgverzekeringswet komt de correctie van de buikwand voor vergoeding in aanmerking als:

• BMI 30 of lager
• BMI moet de laatste 12 maanden stabiel zijn
• de buikwand bedekt minstens 1/4 van het bovenbeen wanneer u recht op staat, waarbij de lengte van het bovenbeen liggend gemeten wordt volgens speciale regels
OF
• Last van smetvorming die qua ernst gelijk is aan derdegraads brandwonden en waarbij de behandeling hiervoor geen of onvoldoende resultaat heeft opgeleverd.

Psychisch lijden onder deze aandoening is zonder dat er sprake is van de bovenstaande voorwaarden, volgens de wet geen reden om tot vergoeding over te gaan.

Deze criteria wijzigen overigens elke keer, dus het kan zijn dat het niet een up-to-date rijtje is, maar op het moment van schrijven (april 2012) is het nog correct.

Er wordt druk onderhandeld om deze eisen te versoepelen. Nu de WLS makkelijker vergoed wordt door de verzekeraars, zouden ook de vervolgoperaties makkelijker vergoed moeten worden. De zorgverzekeraars hebben hun handtekening al gezet onder de Zorgstandaard Obesitas, maar dit is nog geen verplichting om naar te handelen.

Krantenartikel over de strijd tegen het vel

Meer informatie kun je hier vragen, maar besef wel dat hier geen artsen of chirurgen rondlopen. Heel veel informatie, ook vanuit artsen, kun je ook vinden op WLSinfo.nl. Daar kun je goede overzichten vinden van supplementen, maar ook van de bloedonderzoeken die van belang zijn als je geopereerd bent. Probeer je goed in te lezen voordat je met een chirurg gaat praten zodat je goede vragen kunt stellen.

De "vaste bewoners" hier die een operatie gehad hebben:

-Bubseltje- > GBP omgezet in een D
octopussy > GBP
Rewimo > Scopinaro (2005)
Riann > GBP ondersteund door een Fobiring (2009+2011)
Troel > Scopinaro (2005), BWC (2012)
Trusten > GPB
zapato61 > GBP (2012)
McLaura > GBP (mei 2012)
Wildervankstertje > Sleeve 2012

(als het niet klopt ofzo, gewoon gillen)


Kleine voetnoot, speciaal voor de dames: let erop dat niet alle anticonceptie meer betrouwbaar zal werken na een WLS. Ik hoop eigenlijk dat Dave Schweitzer (WLS-goeroe) daar ooit eens wat over gaat schrijven zodat dat algemeen bekend wordt ook bij de huisartsen en apothekers.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:05:38 #2
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127216024
Daar ben ik momenteel ook erg regelmatig ;) Heel veel suc6!
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:38:06 #3
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_127217521
Mirjam! Hoe fijn.... :*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_127217868
Mirjam ^O^
pi_127220161
_O_ Mirjam _O_

:*
pi_127220591
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:38 schreef flugeltje het volgende:
Mirjam! Hoe fijn.... :*
Nu jij nog meis!
:*

En thanks allemaal :D
Ik kan er nog amper bij in m'n hoofd, het lijkt nog zo niet echt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_127220871
Mirjam! Gefeliciteerd! Je mag minstens 10 jaar langer leven als alles slaagt!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_127221785
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:51 schreef McLaura het volgende:
Mirjam! Gefeliciteerd! Je mag minstens 10 jaar langer leven als alles slaagt!
Is dat zo? :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_127224619
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:30 schreef Troel het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij twee buiken dan?
Een buik onder mijn navel en een buik boven mijn navel.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:32 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hangbuik en een richel? Heb ik ook... Omdat nou heftig te noemen.
Ze vond het niet heftig om 2 buiken te zien (zoals ik het noem) Maar hoe het eruit zag.
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:07:39 #10
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127225651
Hier is het nu de ene buik duwt de andere buik omhoog, waardoor ik gewoon weer dik lijk te worden ipv zwanger dat is wel een beetje jammer :+
pi_127226114
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 22:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hier is het nu de ene buik duwt de andere buik omhoog, waardoor ik gewoon weer dik lijk te worden ipv zwanger dat is wel een beetje jammer :+
Is wel jammer ja maar dat zal over een paar maanden vast anders zijn ;)
pi_127226136
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 22:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hier is het nu de ene buik duwt de andere buik omhoog, waardoor ik gewoon weer dik lijk te worden ipv zwanger dat is wel een beetje jammer :+
Ja maar, er groeit een mooi meisje in je buik :*
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:30:36 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_127227245
Mirjam, wat fijn!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127245559
quote:
11s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:07 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Is dat zo? :D
Dat was mijn motivatie :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:52:49 #15
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_127287093
Hebben 'jullie' je nog bezig gehouden met hoe je het beste 'in shape' kunt blijven tijdens het snelle afvallen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 3 juni 2013 @ 12:20:57 #16
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_127354106
donderdag voorgesprek met de chirurg!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 3 juni 2013 @ 12:45:49 #17
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127355038
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:52 schreef Mirjam het volgende:
Hebben 'jullie' je nog bezig gehouden met hoe je het beste 'in shape' kunt blijven tijdens het snelle afvallen?
Je vel? Mijn fysio zegt dat strakke onderkleding wel wat zou moeten helpen.
  maandag 3 juni 2013 @ 15:00:51 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_127360429
quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:45 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Je vel? Mijn fysio zegt dat strakke onderkleding wel wat zou moeten helpen.
NIET! DOEN!

Door strakke onderkleding krijgt je vel helemaal niet meer het gevoel dat het het zelf moet doen...

Na mijn operatie werd het ook echt afgeraden om altijd van die dingen te dragen (wat ik simpelweg moest om een en ander in bedwang te houden). Probeer altijd je spieren te gebruiken om je buik te minimaliseren in plaats van hulpstukken van buitenaf!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 juni 2013 @ 15:36:08 #19
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127361750
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:00 schreef Troel het volgende:

[..]

NIET! DOEN!

Door strakke onderkleding krijgt je vel helemaal niet meer het gevoel dat het het zelf moet doen...

Na mijn operatie werd het ook echt afgeraden om altijd van die dingen te dragen (wat ik simpelweg moest om een en ander in bedwang te houden). Probeer altijd je spieren te gebruiken om je buik te minimaliseren in plaats van hulpstukken van buitenaf!
Spieren kunnen toch niet alles opvangen?

Ik heb dit ook niet gedaan hoor is het nu een beetje laat voor.
  maandag 3 juni 2013 @ 16:01:43 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_127362858
Nee, ze kunnen zeker niet alles opvangen, maar door van die broekjes te dragen vangt het broekje ook op dat wat de spieren wel op kunnen vangen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 juni 2013 @ 16:40:55 #21
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127364659
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:01 schreef Troel het volgende:
Nee, ze kunnen zeker niet alles opvangen, maar door van die broekjes te dragen vangt het broekje ook op dat wat de spieren wel op kunnen vangen ;)
Klinkt logisch idd. Ik heb alleen maar zo'n grote onderbroek aangehad als ik in het weekend ergens heen ging. Niet iedere dag.

Dus Mir aan mijn antwoord heb je niet zoveel :+
pi_127374873
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:52 schreef Mirjam het volgende:
Hebben 'jullie' je nog bezig gehouden met hoe je het beste 'in shape' kunt blijven tijdens het snelle afvallen?
Heb goede resultaten gehoord over de Thermo Fysische Methode, maar ik geloof er vooral in dat het genetisch is. Ik ben 26 en had striae aan alle kanten en ook overal vel over ondanks 4 x per week sporten. En ik ken ook mensen met WLS die 50+ waren maar zonder striae enzo en weinig sporten die onwijs strak zijn geworden
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:35:52 #23
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_127493924
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:52 schreef Mirjam het volgende:
Hebben 'jullie' je nog bezig gehouden met hoe je het beste 'in shape' kunt blijven tijdens het snelle afvallen?
Fulltime werken (waarbij 4 uur staan/lopen) en fietsen. Was aan het sporten maar nu eerst mee gestopt vanwege de duizeligheid/moeheid. Een hangbuik ga ik denk ik niet krijgen. Onderbuik trekt mooi bij, alleen bij het deel boven mijn navel (maagstreek) moet nog een klein beetje vet af. Ben nog op zoek naar een manier om de spieren daar te trainen.
pi_127854402
Pfft ik heb mijn operatie achter de rug. Viel toch wel tegen maar ben nu pas 2 dagen verder en gaat alweer wat beter.
  zondag 16 juni 2013 @ 17:48:44 #25
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_127867319
Ik ben bij een aantal facebook-groepen over gbp gegaan maar zit te dubben om er weer uit te stappen, wat een raar kusjekroel gebeuren daaro.
mensen die vragen hoe je het beste naar het lopend buffet van de chinees kan, en dat je dan je portie eet, en na een half uur gewoon een tweede want dat kan dan vast weer.
ohja en vlak na je gbp naar de mcdonalds want je kids wilden dat zo graag.
Kiek, ik snap best wel dat je soms wat lekkersd wil, maar als je op dezelfde voet wil doorgaan na je gbp als ervoor ben je toch raar bezig..? -O-
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 16 juni 2013 @ 17:57:11 #26
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127867633
Dat is zeker raar -O-

Er zijn ook veel mensen die dat niet meer kunnen eten.
  zondag 16 juni 2013 @ 18:05:13 #27
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_127867855
Ik vind het wel vermakelijk eigenlijk, heel herkenbaar ook. Zo kon ik ook reageren als mensen een opmerking durfden maken over m'n eetpatroon... De verongelijktheid, want ik 'mag toch soms wel wat' lekkers hebben. Dunne mensen doen dat toch ook?

Tja, blijkbaar is het stiekem echt heel moeilijk om oude gewoonten en denkwijzen los te laten. Er zijn in elk geval genoeg mensen die hun GBP gebruiken als stopknop...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 juni 2013 @ 18:37:50 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_127868842
Mirjam, goed nieuws joh, en wat snel al! ^O^

Ik ga ook weleens naar de Chinees :) Hier stel je zelf je bord samen en dan bakt een kok dat (teppanyaki). Ik maak dan altijd een lekker bordje vis en groenten. Eet vaak ook wat sashimi of een sushidingetje. Of wat kipsaté of anders klaargemaakte kip. En toe meestal fruit. Omdat het buffet is kun je altijd wel iets geschikts en lekkers vinden. En je kunt de tijd nemen om rustig te eten en te beslissen of je nog iets kunt eten of niet.

Dingen als rijst, nasi, bami neem ik niet. Dat vult te veel en ik eet liever vlees/vis/kip en groente want dan heb je meer variatie.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 16 juni 2013 @ 18:53:02 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_127869308
Ik ga wel eens wokken. Ik neem dan voornamelijk vlees en groente en een beetje bami of nasi ofzo. En ongeveer na elke twee keer moet ik toch echt naar het toilet ;)
Ik zorg er wel voor dat de laatste keer dat ik loop ik echt wat eet wat niet meteen door mijn lichaam racet, omdat ik anders thuis gewoon nog moet eten :')

En zo zie je dat het bij iedereen anders werkt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 juni 2013 @ 19:04:57 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_127869740
Dat herken ik ja. Hoge doorloopsnelheid van het eten :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 16 juni 2013 @ 19:25:40 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_127870477
Barbecueën heeft hetzelfde effect overigens :')

Het nadeel vind ik overigens wel, dat ik dus echt moet oppassen met meerdere dagen achter elkaar barbecueën, zelfs als je gewoon oplet wat je eet en mager vlees neemt en dergelijke en voldoende groenten erbij pakt, je darmen krijgen er toch last van. Of het nou is omdat je toch dingen eet die je minder goed kan verdragen (ik wil nog wel eens paprika gaan eten dan in wat grotere hoeveelheden) of dat het de manier van bereiden is (naar mijn idee minder vet dan in een pan, maar wie weet), ik merk gewoon dat ik na een dag of 3 barbecue aangooien echt wat anders moet eten om fatsoenlijke ontlasting te krijgen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127870511
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:04 schreef Rewimo het volgende:
Dat herken ik ja. Hoge doorloopsnelheid van het eten :D
Maar jullie hebben een heel andere ingreep gehad dan wat nu gangbaar is :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 16 juni 2013 @ 19:28:27 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_127870571
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar jullie hebben een heel andere ingreep gehad dan wat nu gangbaar is :P
Klopt, op verzoek van de restaurants waar je onbeperkt kan eten _O-
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 juni 2013 @ 19:42:19 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_127871139
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:26 schreef Isabeau het volgende:
Maar jullie hebben een heel andere ingreep gehad dan wat nu gangbaar is :P
Het zal inderdaad wel bij de scopinaro horen. Ik heb het niet altijd en ook niet altijd met hetzelfde soort eten, maar sommige dingen racen blijkbaar door je darmstelsel :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 16 juni 2013 @ 20:33:18 #35
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127873527
Daar heb ik niet zo'n last van of het moet te vet zijn ofzo. Maar vlees is altijd oppassen hier, dan moet ik ook racen maar dan omgekeerd :+
pi_127874064
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:48 schreef Mirjam het volgende:
Ik ben bij een aantal facebook-groepen over gbp gegaan maar zit te dubben om er weer uit te stappen, wat een raar kusjekroel gebeuren daaro.
mensen die vragen hoe je het beste naar het lopend buffet van de chinees kan, en dat je dan je portie eet, en na een half uur gewoon een tweede want dat kan dan vast weer.
ohja en vlak na je gbp naar de mcdonalds want je kids wilden dat zo graag.
Kiek, ik snap best wel dat je soms wat lekkersd wil, maar als je op dezelfde voet wil doorgaan na je gbp als ervoor ben je toch raar bezig..? -O-
Je wilt niet weten hoeveel mensen na een GBP zichzelf volproppen met caloriën en zich dan afvragen waarom de operatie niet meer werkt. De waarheid is dat je moet blijven opletten. Ik ga ook heus naar de Wok, maar ik neem een paar keer een beetje vlees met een beetje groente. Ik geloof dat ik er meer van geniet dan de 'volproppende' schoonzus die enorme borden neemt.

En bij de Mac kom ik ook nog wel. Man en kind krijgen dan een menu, en ik neem een los broodje. En ik kan het niet eens op (een jaar na dato).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 16 juni 2013 @ 20:44:56 #37
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_127874274
Het kusjekroel en 'meid lekker doen hoor, dunne mensen kunnen toch ook snoepen, dus wij ook!!#@!4einz'-gehalte stoort me echt enorm. Getsie, doe normaal mensen... Blijf ff logisch nadenken. je hebt een ingreep gehad en je moet je daarna aan bepaalde leefregels houden en een week erna naar de mcdonalds hoort daar niet bij.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 16 juni 2013 @ 20:47:33 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_127874427
Ligt eraan hoor, er zijn mensen die heel andere regels meekrijgen :Y


Grappig is dat :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 16 juni 2013 @ 20:48:55 #39
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_127874515
quote:
6s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:47 schreef Troel het volgende:
Ligt eraan hoor, er zijn mensen die heel andere regels meekrijgen :Y

Grappig is dat :+
zoveel mogelijk eten, EAT ALL THE FOOD@!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 16 juni 2013 @ 20:58:08 #40
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127875134
Ik moet nu wel wat meer eten vooral eiwitten valt ook niet altijd mee -O- Maar ik doe mijn best :Y)
  zondag 16 juni 2013 @ 21:52:01 #41
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_127878790
quote:
17s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:48 schreef Mirjam het volgende:

[..]

zoveel mogelijk eten, EAT ALL THE FOOD@!
Je moet jezelf natuurlijk wel iets gunnen Mir... :')
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 16 juni 2013 @ 21:55:21 #42
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_127879013
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:52 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Je moet jezelf natuurlijk wel iets gunnen Mir... :')
O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 16 juni 2013 @ 21:57:15 #43
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_127879129
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:55 schreef Mirjam het volgende:

[..]

O+
Ja hey, we zijn verslaafd aan eten he, dat lost zo'n operatie niet op :{w

Maar wel heel fijn dat we nu niet meer zoveel op kunnen, anders was ik al lang weer tonnetje rond geweest...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_127892585
quote:
17s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:44 schreef Mirjam het volgende:
Het kusjekroel en 'meid lekker doen hoor, dunne mensen kunnen toch ook snoepen, dus wij ook!!#@!4einz'-gehalte stoort me echt enorm. Getsie, doe normaal mensen... Blijf ff logisch nadenken. je hebt een ingreep gehad en je moet je daarna aan bepaalde leefregels houden en een week erna naar de mcdonalds hoort daar niet bij.
Tja. Het probleem met weight loss surgery blijft dat de behoefte niet verdwijnt. Je blijft zin/trek hebben in snoep en porties die niet goed voor je zijn. Alleen veranderd soms wel het denkbeeld "wij mogen ook", omdat je lijf veel sneller aan de remt trekt.

Er zijn genoeg mensen die een heel aangepast eetpatroon hebben (crohn, voedselallergie, coeliakie) en die hoor ik ook niet zeggen "dat mag ik toch ook gewoon een keertje". Ze weten wat de consquenties zijn en sommige doen dat wel (en dan de hele dag op de toilet zitten) en anderen niet. Mijn mams is super netjes, die wil niet opgenomen worden of in shock raken. Mijn zus is makkelijker, maar haar allergie is (nu nog) minder heftig.

Als je het wel doet na je weight loss surgery, je bent volwassen, je mag het zelf weten. Maar er zitten wel consquenties aan.
pi_127975885
woehoe
ik kreeg gister de bevestiging van de chirurg dat de operatie kan doorgaan op 27 juni
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:20:13 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_127976362
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:25 schreef kahlie het volgende:

[..]

Tja. Het probleem met weight loss surgery blijft dat de behoefte niet verdwijnt. Je blijft zin/trek hebben in snoep en porties die niet goed voor je zijn. Alleen veranderd soms wel het denkbeeld "wij mogen ook", omdat je lijf veel sneller aan de remt trekt.

Er zijn genoeg mensen die een heel aangepast eetpatroon hebben (crohn, voedselallergie, coeliakie) en die hoor ik ook niet zeggen "dat mag ik toch ook gewoon een keertje". Ze weten wat de consquenties zijn en sommige doen dat wel (en dan de hele dag op de toilet zitten) en anderen niet. Mijn mams is super netjes, die wil niet opgenomen worden of in shock raken. Mijn zus is makkelijker, maar haar allergie is (nu nog) minder heftig.

Als je het wel doet na je weight loss surgery, je bent volwassen, je mag het zelf weten. Maar er zitten wel consquenties aan.
Op het moment dat je na verloop van tijd gewend bent aan kleinere porties, is dat gewoon je nieuwe standaard. Punt is alleen dat niet iedereen tevreden is met die standaard ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:45:41 #47
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_128547680
Hier is de JA binnen, nu nog afwachten wanneer ik aan de beurt ben...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:47:10 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_128547754
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:45 schreef flugeltje het volgende:
Hier is de JA binnen, nu nog afwachten wanneer ik aan de beurt ben...
*O*

Ik zat al te wachten totdat je het hier kwam melden :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:55:42 #49
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_128548059
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:47 schreef Troel het volgende:

[..]

*O*

Ik zat al te wachten totdat je het hier kwam melden :@
Helemaal vergeten, is ook zo druk geweest de laatste tijd. Kom niet meer echt aan FOK! toe...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_128787100
Nu aan het wachten op de oproep van de OK en dan mijn mommy-makeover <3
  woensdag 10 juli 2013 @ 09:44:05 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_128787270
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:36 schreef octopussy het volgende:
Nu aan het wachten op de oproep van de OK en dan mijn mommy-makeover <3
Spannend!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128813360
Het is goed gegaan :)
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:47:54 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_128813688
Fijn om te horen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 10 juli 2013 @ 21:47:55 #54
43556 miss_dynastie
pi_128813690
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:42 schreef octopussy het volgende:
Het is goed gegaan :)
Fijn! :*
pi_128813708
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:42 schreef octopussy het volgende:
Het is goed gegaan :)
top!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 juli 2013 @ 21:49:04 #56
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_128813763
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:42 schreef octopussy het volgende:
Het is goed gegaan :)
Hartstikke goed! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_128827912
Het is zo mooi geworden. Ik heb gewoon een platte buik, voor het eerst sinds ik een tiener was. Borsten zijn nog wat 'ballerig' maar dat gaat nog zakken en alles is natuurlijk nog gezwollen. Tnt vind ik het qua pijn en ongemak goed uit te houden. Hierbij vergeleken waren de gbp en vooral de complicatie-ingreep hels.

En ze zijn zo lief hier in het ziekenhuis. Was ook wel anders in België.
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:57:18 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_128828181
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:45 schreef octopussy het volgende:
Het is zo mooi geworden. Ik heb gewoon een platte buik, voor het eerst sinds ik een tiener was. Borsten zijn nog wat 'ballerig' maar dat gaat nog zakken en alles is natuurlijk nog gezwollen. Tnt vind ik het qua pijn en ongemak goed uit te houden. Hierbij vergeleken waren de gbp en vooral de complicatie-ingreep hels.

En ze zijn zo lief hier in het ziekenhuis. Was ook wel anders in België.
Wat heerlijk octopussy! En wat fijn dat ze zo lief zijn, dat scheelt echt zo enorm!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:04:27 #59
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128828368
Klinkt goed octo ^O^

flugel gefeliciteerd *O*
pi_128984496
operatie op 27 juni werd uitgesteld :-(
Nadat ik half verdoofd was, kreeg ik te horen dat de chirurg niet zou opdagen, wegens ziekte.

Nieuwe datum ondertussen gekregen; 22 juli
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
  maandag 15 juli 2013 @ 21:40:41 #61
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128984505
quote:
8s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:40 schreef Tijger6 het volgende:
operatie op 27 juni werd uitgesteld :-(
Nadat ik half verdoofd was, kreeg ik te horen dat de chirurg niet zou opdagen, wegens ziekte.

Nieuwe datum ondertussen gekregen; 22 juli
Oh wat zaad zeg :{
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_129411978
Deze keer is de operatie doorgegaan !!
5 dagen post-op, ben al 3.5 kilo kwijt.
Al 13 kilo kwijt inclusief de kilo's die ik kwijt was door stress en de 7 weken voorbereidend dieet.
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_129418555
TijgerB je gaat lekker. En hoe voel je je? En wat heb je gehad een GBP?
pi_129599723
Vanmiddag opgenomen geweest moest hier om 13 uur zijn terwijl ik mogen tussen half 2 en 2 uur word geopereerd een beetje onzin om zo lang al hier te zijn maar ja dat schijnen ze hier in maastricht altijd te doen. Maar morgen uiteindelijk de steentjes eruit.
pi_129602172
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:21 schreef Riann het volgende:
Vanmiddag opgenomen geweest moest hier om 13 uur zijn terwijl ik mogen tussen half 2 en 2 uur word geopereerd een beetje onzin om zo lang al hier te zijn maar ja dat schijnen ze hier in maastricht altijd te doen. Maar morgen uiteindelijk de steentjes eruit.
Misschien is zo'n lang opname veel goedkoper dan al die patiënten die denken dat 'nuchter na 12 uur' inhoudt dat je om 7 uur voor je naar het ziekenhuis vertrok toch nog wel een beschuitje en kopje koffie kon nemen 8-) (je hebt geen idee hoeveel knaldure operaties er daardoor niet kunnen doorgaan)

Sterkte vandaag, Riann!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 5 augustus 2013 @ 08:28:08 #66
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_129705632
Afgelopen weekend weer een weegmomentje gehad. Weeg nu 73kg dus ben in totaal (wat dat kleine beetje dat ik zonder operatie al was afgevallen) precies 63kg kwijt :D Nog een paar kilo te gaan en heb een gezond gewicht. Kledingmaat 38 nu, ben heel erg tevreden.
  maandag 5 augustus 2013 @ 08:54:31 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_129705966
En nu hopen dat je het volhoudt :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 augustus 2013 @ 08:57:32 #68
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_129706000
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 08:54 schreef Troel het volgende:
En nu hopen dat je het volhoudt
Gaat me makkelijk af, totaal geen behoefte aan ongezonde dingen. Als ik zin heb in wat lekkers dan neem ik een stuk appel, komkommer of meloen.
  maandag 5 augustus 2013 @ 08:58:06 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_129706004
Ja en je hebt de rest van je leven nog :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129706144
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 08:58 schreef Troel het volgende:
Ja en je hebt de rest van je leven nog :)
Juist.... de eerste 2 jaar is er nog niks over de toekomst te zeggen. Je mag hopen, maar hoe het nu is zegt nog niks.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_129706160
Ik ben trouwens al tijden stabiel tussen de 72 en 75 kilo. Bij mijn lengte van 1m82 is dat een keurig gewicht en ik ben erg tevreden.

Ik hoop dat ik het kan volhouden. Als ik trek heb (wat bijna niet voorkomt) neem ik een boterham met iets waar ik zin in heb. In brood zit een hoop van wat je nodig hebt, en ik weet dat ik er te weinig van eet. Vandaar die keuze.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 5 augustus 2013 @ 10:31:43 #72
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_129707725
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:11 schreef McLaura het volgende:
Ik ben trouwens al tijden stabiel tussen de 72 en 75 kilo. Bij mijn lengte van 1m82 is dat een keurig gewicht en ik ben erg tevreden.

Ik hoop dat ik het kan volhouden. Als ik trek heb (wat bijna niet voorkomt) neem ik een boterham met iets waar ik zin in heb. In brood zit een hoop van wat je nodig hebt, en ik weet dat ik er te weinig van eet. Vandaar die keuze.
Ik kan sinds kort pas weer brood eten, verdroeg het eerst niet.
pi_129708583
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:31 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik kan sinds kort pas weer brood eten, verdroeg het eerst niet.
Ik de eerste maanden ook niet. Pas na een maand of 4/5.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:07:05 #74
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_129708643
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:05 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik de eerste maanden ook niet. Pas na een maand of 4/5.
Ik pas na 7 maanden.
pi_129818612
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:29 schreef lisa het volgende:
TijgerB je gaat lekker. En hoe voel je je? En wat heb je gehad een GBP?
jaja, gastric bypass laten doen op 22 juli.
Ik voel me super!!

Te super zelfs. ondertussen 2 weken post-op en eerlijk gezegd kan ik eigenlijk alles eten. Heb al frietjes gegeten, pasta, pannekoeken, ...
Maar wel in ieniemienie hoeveelheden.
Vroeger at ik bvb 3 borden pasta, daarstraks at ik een baby-portie.
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_129822426
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 01:22 schreef Tijger6 het volgende:

[..]

jaja, gastric bypass laten doen op 22 juli.
Ik voel me super!!

Te super zelfs. ondertussen 2 weken post-op en eerlijk gezegd kan ik eigenlijk alles eten. Heb al frietjes gegeten, pasta, pannekoeken, ...
Maar wel in ieniemienie hoeveelheden.
Vroeger at ik bvb 3 borden pasta, daarstraks at ik een baby-portie.
zal ik dan maar de knuppel in het hoenderhok gooien?
WAAROM ga je aan de pannenkoeken en patat en weetikhetwat voor zooi, 2 weken na je operatie....?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_129823405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:58 schreef Mirjam het volgende:
zal ik dan maar de knuppel in het hoenderhok gooien?
WAAROM ga je aan de pannenkoeken en patat en weetikhetwat voor zooi, 2 weken na je operatie....?
Daar kan ik ook met m'n pet niet bij.....wil je dood?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:02:12 #78
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129825842
Binnen 2 weken ongelofelijk :X
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:05:08 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_129825938
Is dat in overleg met de diëtist? Ik weet niet in hoeverre je in lijst meekrijgt van spullen, heb natuurlijk andere operatie gehad, maar er zijn wel eerder mensen geweest die al met een week liga en chips aten, waarvan ze zeiden dat het in overleg met de diëtist was. Dus voordat we allemaal gaan aanvallen......

Tuurlijk, ik vind het ook een bijzondere gang van zaken, maar we weten natuurlijk niet het hele verhaal.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129834434
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 01:22 schreef Tijger6 het volgende:

[..]

jaja, gastric bypass laten doen op 22 juli.
Ik voel me super!!

Te super zelfs. ondertussen 2 weken post-op en eerlijk gezegd kan ik eigenlijk alles eten. Heb al frietjes gegeten, pasta, pannekoeken, ...
Maar wel in ieniemienie hoeveelheden.
Vroeger at ik bvb 3 borden pasta, daarstraks at ik een baby-portie.
Wat idioot.... Of heb je dat in de blender gedaan?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_129834480
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:38 schreef Trusten het volgende:

[..]

Daar kan ik ook met m'n pet niet bij.....wil je dood?
Jij zegt wat ik dacht. Ik lees hier wel meer domme dingen, maar vanalles eten binnen 2 weken na ok is echt vragen om lekkages en scheuren, met alle gevolgen van dien.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_129834626
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:05 schreef Troel het volgende:
Is dat in overleg met de diëtist? Ik weet niet in hoeverre je in lijst meekrijgt van spullen, heb natuurlijk andere operatie gehad, maar er zijn wel eerder mensen geweest die al met een week liga en chips aten, waarvan ze zeiden dat het in overleg met de diëtist was. Dus voordat we allemaal gaan aanvallen......

Tuurlijk, ik vind het ook een bijzondere gang van zaken, maar we weten natuurlijk niet het hele verhaal.
Een diëtist die Liga en chips adviseert, een week na een GBP? Dat lijkt me kolder.

Hier moet je 2 weken vloeibaar (eerst supervloeibaar en daarna iets meer 'body') omdat je een versgeopereerde maag hebt, die gehecht (geniet) is. Mensen met obesitas hebben een erg opgerekte maag, dus zijn de hechtingen / nietjes extra kwetsbaar.

Ik snap er helemaal niks van dat mensen die regels geweld aandoen. In mijn natrajectgroep zit iemand die prima tegen koolzuur kan, geen last van vet eten heeft, en de helft is afgevallen van de rest van de groep ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_129834713
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:05 schreef Troel het volgende:
Is dat in overleg met de diëtist? Ik weet niet in hoeverre je in lijst meekrijgt van spullen, heb natuurlijk andere operatie gehad, maar er zijn wel eerder mensen geweest die al met een week liga en chips aten, waarvan ze zeiden dat het in overleg met de diëtist was. Dus voordat we allemaal gaan aanvallen......

Tuurlijk, ik vind het ook een bijzondere gang van zaken, maar we weten natuurlijk niet het hele verhaal.
Ik kan me met de beste wil van de hele wereld niet voorstellen dat er ook maar 1 dietist is die zegt ' ach meid, binnen 2 weken na je operatie mag je alles weer eten dus doe dat maar lekker' .
je doet een dergelijke ingreep om heel duidelijke redenen, en je krijgt dan een hele set aan regels mee. patat en pannenkoeken binnen 2 weken na je operatie (!) horen daar m.i. echt niet bij, hoe nieuwsgierig je misschien ook bent ' of het alweer kan' .
Maar ook ik ben erg benieuwd naar de ins en outs :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:28:16 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_129834833
O ja hoor, lees het topic maar eens terug, er is eerder zo'n user geweest :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129834906
quote:
12s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:28 schreef Troel het volgende:
O ja hoor, lees het topic maar eens terug, er is eerder zo'n user geweest :+
ja, da's waar .
nouja, wie weet :Y
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:23:18 #86
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_129838245
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 01:22 schreef Tijger6 het volgende:

[..]

jaja, gastric bypass laten doen op 22 juli.
Ik voel me super!!

Te super zelfs. ondertussen 2 weken post-op en eerlijk gezegd kan ik eigenlijk alles eten. Heb al frietjes gegeten, pasta, pannekoeken, ...
Maar wel in ieniemienie hoeveelheden.
Vroeger at ik bvb 3 borden pasta, daarstraks at ik een baby-portie.
Hoefde je geen 3 weken vloeibaar dieet? Maar pannenkoeken en patat? Ik ben zelf 17 december geopereerd maar heb in die tijd nog maar 2x patat en 1x pannenkoek gegeten. Wil dat ook niet te vaak hebben want heb geen zin om weer aan te komen. Maar zeer onverstandig om dat zo snel na de operatie al te eten, je bent nog lang niet hersteld.
pi_129838276
Ieder ziekenhuis geeft weer een ander advies. Ik moest wel 2 weken op vloeibaar maar nu zoveel mogelijk verschillende dingen proberen te eten, maar dan met mate natuurlijk. Niet dat mij dat zou lukken, want ik ben heel veel misselijk.
Maar er zijn ook ziekenhuizen waar je na 2 dagen al "gewoon" moet eten.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:26:28 #88
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_129838325
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:24 schreef lisa het volgende:
Ieder ziekenhuis geeft weer een ander advies. Ik moest wel 2 weken op vloeibaar maar nu zoveel mogelijk verschillende dingen proberen te eten, maar dan met mate natuurlijk. Niet dat mij dat zou lukken, want ik ben heel veel misselijk.
Maar er zijn ook ziekenhuizen waar je na 2 dagen al "gewoon" moet eten.
Ik kreeg in het MCL 3 weken vloeibaar voorgeschreven. Ben een halve dag te vroeg over gegaan op vast voedsel maar verder de hele tijd me netjes overal aan gehouden.
pi_129838389
Ik moest 2 weken vloeibaar en daar heb ik me ook aan gehouden (ok 1x niet, toen had ik ongemerkt een kers op, au au). Maar een goede vriendin van mij mocht niet naar huis (ander ziekenhuis) voordat ze had laten zien dat ze "normaal" kon eten.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:43:23 #90
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129838730
Het is verschillend per ziekenhuis. Maar vast kunnen eten of friet en pannenkoeken is iets heel anders.
In 2 ziekenhuizen mocht ik vast eten in het laatste ziekenhuis was het vloeibaar.

Het gaat ook om gedragsverandering anders kom je er gewoon niet.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:56:38 #91
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_129839157
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:43 schreef -Bubseltje- het volgende:
Het is verschillend per ziekenhuis. Maar vast kunnen eten of friet en pannenkoeken is iets heel anders.
In 2 ziekenhuizen mocht ik vast eten in het laatste ziekenhuis was het vloeibaar.

Het gaat ook om gedragsverandering anders kom je er gewoon niet.
Pannenkoeken en patat zijn inderdaad in het begin heel slecht, veel te vet.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:07:31 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_129841448
Ha, ik weet nog dat Rewimo en ik ervan uit gingen dat we vloeibaar moesten eten :D
En toen kregen we de dag na de operatie witlof met aardappels en vlees :D Wij nog achter die verpleegster aan om te vragen of het niet gepureerd moest worden :D :D

En na twee happen zaten we allebei veel te vol :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 augustus 2013 @ 20:18:03 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_129841756
Ja dat was geen succes :D

Ik kon echt zowat niks op in de weken na de operatie. 3 hapjes en ik zat vol. Het zou echt niet in me opkomen om pannekoek of patat te eten in die tijd. Dat mocht ook helemaal niet. Vloeibaar was niet nodig maar we kregen wel een hele lijst met dingen mee die we wel of juist niet mochten eten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_129841993
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:24 schreef lisa het volgende:
Maar er zijn ook ziekenhuizen waar je na 2 dagen al "gewoon" moet eten.
Ik moest in het ziekenhuis ook al vast hebben gegeten voor ik uberhaupt weg mocht maar dan zit er nogal een verschil tussen een ....weet ik veel...boterham zonder korstjes en pannenkoeken/patat. Dat je het überhaupt wil, snap ik ook niet.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:35:22 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_129842355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:18 schreef Rewimo het volgende:
Ja dat was geen succes :D

Ik kon echt zowat niks op in de weken na de operatie. 3 hapjes en ik zat vol. Het zou echt niet in me opkomen om pannekoek of patat te eten in die tijd. Dat mocht ook helemaal niet. Vloeibaar was niet nodig maar we kregen wel een hele lijst met dingen mee die we wel of juist niet mochten eten.
Wat was ik blij dat we toen na weken niet meer oud wit brood moesten, maar we volkoren brood mochten eten :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 augustus 2013 @ 20:38:24 #96
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_129842467
Ik heb vrij lang geleefd op 1 melbatoastje met filet americain :9 Dat was echt een maaltijd :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:50:28 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_129842897
Ik houd nog steeds niet van filet americain :) Plus dat je echt naar de slager moest om de onbereide variant te krijgen en niet de variant met weet ik hoeveel mayonaise erin :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129844979
Wat een gezeur over een paar patatjes of een stukje pannenkoek zeg. Misschien niet slim, maar de sfeer hier is bijna dat ze een doodzonde heeft begaan en jullie godzijdank allemaal superieur zijn omdat jullie leefden op voedsel-van-de-lijst.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:47:53 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_129845198
Ik denk dat het niets te maken heeft met superieur zijn. Ik denk dat we allemaal wel eens van de lijst afgeweken zijn. Maar ik denk dat we ook allemaal weten wat de effecten daarvan kunnen zijn. Misschien is dat juist wel waarom we wellicht vervelend over komen, maar misschien is dat juist wel om iemand te beschermen in plaats van om onszelf superieur te maken ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129845317
Ik denk dat jullie er iemand mee wegjagen :) Hoe goed bedoeld ook, het op de eigen borst klop-beeld kwam bij mij luid en duidelijk binnen. Iedereen moest even inhaken om te vertellen hoe vreselijk het wel niet was. Denk je dat iemand dan gezellig mee blijft posten?

En idd, jullie zijn allemaal wel eens afgeweken van jullie lijstjes. Je merkt dat dat slecht valt/niet gaat en je doet het niet weer. Mag iemand zijn eigen fouten maken? Achteraf is het een beetje moeilijk waarschuwen hè. En ik lees nergens dat ze er last van heeft gekregen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 augustus 2013 @ 21:53:00 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_129845458
Heeft niks met superieur te maken. Wel met verstand. Waarom zou je zo'n ingrijpende operatie ondergaan als je niet bereid bent je leefpatroon aan te passen? Het is nu eenmaal niet zo dat je na een WLS ongezonde dingen kunt eten omdat je toch niet meer aankomt. Integendeel, je moet heel goed op je voeding letten en zorgen dat je geen tekorten oploopt. Dus heel bewust gaan eten en niet binnen twee weken na je WLS alweer ongezonde dingen eten.

En ik zeg niet dat ik nooit ongezond eet (zeker niet) maar zeker de eerste tijd na je operatie moet je gewoon heel voorzichtig zijn met je lichaam.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_129846282
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:42 schreef Isabeau het volgende:
Wat een gezeur over een paar patatjes of een stukje pannenkoek zeg.
Ik voel me totaal niet superieur, mijn eigen leefpatroon kan 4 jaar postop echt stukken beter. Mijn bedoeling was meer om haar te laten schrikken van wat ze zichzelf aan doet. Doe echt mijn best me in te leven maar serieus....al had ze een andere willekeurige maagoperatie (los van WLS) gedaan...dan geldt hetzelfde....je gaat toch geen gefrituurd krokant eten tegen een verse wond aan gooien?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:17:29 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_129846783
Ook wat Trusten zegt. Ik denk dat we allemaal punten hebben waar we laks zijn als het op ons dieet aankomt. Het is ook gewoon moeilijk. Punt is dat hoe eerder je afwijkt, hoe moeilijker het ook gaat worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129854473
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:17 schreef Troel het volgende:
Ook wat Trusten zegt. Ik denk dat we allemaal punten hebben waar we laks zijn als het op ons dieet aankomt. Het is ook gewoon moeilijk. Punt is dat hoe eerder je afwijkt, hoe moeilijker het ook gaat worden.
Dat dus. En wat de anderen ook zeggen.

Ik voel me ook niet superieur, verre van dat, ik hoop alleen dat Tijger voortaan iets verder doordenkt voor ze een beslissing neemt omtrent eten. De ruimte is zeer beperkt, dus kun je beter iets nemen waar je lichaam wat aan heeft, hoe lang 'postop' je ook bent.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:50:13 #105
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_129857518
Ik erger me al een paar dagen aan dit topic. Ik las altijd mee uit interesse maar met ook een stuk bewondering.

Ik vind het erg jammer dat jullie zo op Tijger aan het hakken zijn. Als iedereen zo goed beslissingen omtrent eten zou kunnen nemen was die hele operatie niet uitgevonden.
Iedereen zal fouten maken, ook na de operatie en dat zal iedereen ook gedaan hebben. Ze post het hier, dat zou waarschijnlijk niet iedereen gedaan hebben.

Ik ben geen expert, maar is het niet het idee dat je voor de operatie al begint met het aanleren van een gezond eetpatroon wat je na de operatie moet vasthouden? Daar passen pannenkoeken etc. ook gewoon in lijkt me?
En ja, binnen 2 weken na de operatie is misschien echt niet zo handig maar 't is nou ook weer niet alsof ze een zeehondje doodgeknuppeld heeft zeg. :')
A grand adventure has begun.
pi_129858626
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:50 schreef Keshet het volgende:
Ik erger me al een paar dagen aan dit topic. Ik las altijd mee uit interesse maar met ook een stuk bewondering.

Ik vind het erg jammer dat jullie zo op Tijger aan het hakken zijn. Als iedereen zo goed beslissingen omtrent eten zou kunnen nemen was die hele operatie niet uitgevonden.
Iedereen zal fouten maken, ook na de operatie en dat zal iedereen ook gedaan hebben. Ze post het hier, dat zou waarschijnlijk niet iedereen gedaan hebben.

Ik ben geen expert, maar is het niet het idee dat je voor de operatie al begint met het aanleren van een gezond eetpatroon wat je na de operatie moet vasthouden? Daar passen pannenkoeken etc. ook gewoon in lijkt me?
En ja, binnen 2 weken na de operatie is misschien echt niet zo handig maar 't is nou ook weer niet alsof ze een zeehondje doodgeknuppeld heeft zeg. :')
Het gaat er volgens mij ook niet om dat ze nooit meer patat of pannenkoeken zou mogen eten. Ik snap alleen niet (en volgens mij de rest met mij) dat je op een verse operatiewond zulk eten gaat eten. Ik had hetzelfde gezegd als ze haar amandelen had laten knippen en patat had gegeten binnen een week. In veel ziekenhuizen is het advies de eerste dagen helder vloeibaar en daarna nog een aantal weken vast vloeibaar, dat is niet voor niks. Alles is losgesneden en vastgeniet, gehecht weet ik het...dat moet genezen. Dat lijkt me niet echt de periode om al flink te gaan uit proberen....

Ik zou het heel jammer vinden als Tijger hier om de reacties niet meer zou komen. Ben oprecht benieuwd waarom ze die keuze heeft gemaakt. Mogelijk heeft haar arts het inderdaad gezegd....ben erg benieuwd met welk idee enzo dan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:18:34 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_129860182
Natuurlijk kun je best patat en pannenkoeken eten. Doe ik ook. Maar in de eerste maanden na de operatie is dat echt een no go. Eerstens omdat je van binnen behoorlijk gehavend bent. Ten tweede omdat er in p-voer nauwelijks stoffen zitten waar je lichaam iets aan heeft. En zeker in de begintijd als je heel veel afvalt in korte tijd, heb je voedingsstoffen nodig - met name eiwitten en vitamines - om te zorgen dat je goed blijft functioneren. Je hele stofwisseling gaat op de schop. En daarom moet je verstandige keuzes maken bij wat je eet.

Ik merk ook nu nog aan mijn lichaam dat ik af en toe enorme behoefte heb aan eiwitrijk voedsel. Eiwitten zijn verreweg de belangrijkste stoffen voor je na een WLS. Naast de gerichte supplementen, die je krijgt voorgeschreven aan de hand van bloedonderzoeken.

Hm, ik moet trouwens nodig een afspraak bij Schweitzer maken :@
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_129863197
ik ben een week geleden geopereerd. Galblaas eruit. En de lis van 5 cm is eruit gehaald. Er zat ook van alles verkleefd aan de lever wat los gemaakt is. En er zat een knik in de darm.
Ik ben afgelopen dinsdag thuis gekomen uit het ziekenhuis. Ik ben maandagavond weer begonnen met eten en tot nu toe blijft alles binnen. Ik ben er super gelukkig mee. Want de ring kan dus blijven zitten. Nu proberen om nog verder af te vallen maar dat weet ik niet of dat gaat lukken maar ik ga het wel proberen.
pi_130037795
Ik sport trouwens al ruim een jaar niet meer. Sins dat mijn broer is overleden ben ik daar mee gestopt. Ik ben een maand geleden mogen stoppen met bloeddrukverlagend medicatie. Mijn bloeddruk blijft nog steeds erg laag eigenlijk te laat een gemiddelde van 100/70 met een pols van 95a100. Volgens de endocrinoloog duurt het een tijdje voordat het middel uit je lichaam is. Mijn slaapapneu is ook iets wat verbeterd ze hebben de druk iets lager kunnen zetten van het apparaat. Wie had dat nou gedacht en toen ik sporte toen is er niks vooruit gegaan aan die dingen. Terwijl ik kwa gewicht zelfs een paar kilo ben aangekomen ten opzichte van een jaar geleden. Nu hoop ik zie vorige post door het niet meer over geven weer gezond te kunnen eten weer wat af te vallen.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:30:26 #110
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_130319922
Vandaag telefoon dat ik a.s. dinsdag al geopereerd wordt, toch wel een beetje eng hoor nu het allemaal zo dichtbij komt
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 19:04:16 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_130320882
Wow, dat is inderdaad wel op erg korte termijn! Spannend, maar wel op een goede manier!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 september 2013 @ 18:36:46 #112
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130749078
Verschilletje: Links 136kg en rechts 72kg.

  maandag 2 september 2013 @ 18:50:55 #113
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130749535
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:36 schreef Wildervankstertje het volgende:
Verschilletje: Links 136kg en rechts 72kg.

[ afbeelding ]
_O_
pi_130751641
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:36 schreef Wildervankstertje het volgende:
Verschilletje: Links 136kg en rechts 72kg.

[ afbeelding ]
:o Herkennen mensen je nog wel?! _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 2 september 2013 @ 19:39:00 #115
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130751731
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:o Herkennen mensen je nog wel?! _O_
Sommigen niet. Kwam laatst bij de Xenos een kennis van mijn ex tegen. Ben 1,5 jaar bij mijn ex weg en vlak daarvoor had ik die jongen nog gezien. Ik groette hem en hij moest eerst ff goed kijken wie ik was :P
  maandag 2 september 2013 @ 19:42:43 #116
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130751952
Soms zijn die verbaasde gezichten wel leuk. De vader van mijn ex reed laatst voor mijn huis langs, toen die me zag heel vals en verbaasd kijken :P Iets meer dan een jaar geleden kwam ik hem tegen in Stadskanaal en toen schold die me nog uit voor vies vet varken.
pi_130752265
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:42 schreef Wildervankstertje het volgende:
Soms zijn die verbaasde gezichten wel leuk. De vader van mijn ex reed laatst voor mijn huis langs, toen die me zag heel vals en verbaasd kijken :P Iets meer dan een jaar geleden kwam ik hem tegen in Stadskanaal en toen schold die me nog uit voor vies vet varken.
Classy kerel :')

Maar wel gaaf dat je nu lekker een spreekwoordelijke middelvinger op kan steken *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 2 september 2013 @ 19:52:11 #118
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130752383
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Classy kerel :')

Maar wel gaaf dat je nu lekker een spreekwoordelijke middelvinger op kan steken *O*
Inderdaad, ben soms wel benieuwd wat die kerel nu tegen zijn nieuwe schoondochter zegt want zij is dikker dan ik :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 september 2013 @ 21:08:21 #119
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130756899
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:36 schreef Wildervankstertje het volgende:
Verschilletje: Links 136kg en rechts 72kg.

[ afbeelding ]
Wauw :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_130808861
quote:
zal ik dan maar de knuppel in het hoenderhok gooien?
WAAROM ga je aan de pannenkoeken en patat en weetikhetwat voor zooi, 2 weken na je operatie....?
oké, toegegeven, 2 weken na de operatie was misschien wel heel erg snel, maar zowel de diëtiste als de chirurg vonden het geen bezwaar.
Als ik de rest van mijn leven moet eten wat er op mijn voedingslijst staat, moet ik vanaf nu wel erg eentonig eten.
ik citeer;
's morgens; 1 boterham/1 toast/1 beschuit met minarine en mager beleg
tussendoor; 1 stuk fruit of melk-product
's middags; zie ochtend
tussendoor; 1 stuk fruit of melk-product
avond; kleine portie soep, half uur voor de maaltijd
+ 1 gekookte aardappelen + 50 gr groenten + 25 gr vlees
tussendoor; 1 stuk fruit of melk-product

Met nog een hele reeks aan dingen die niet mogen van vlees etc.

Ik wil wel bewust afvallen. Maar daarvoor ga ik mij niet alles ontzeggen hoor!!

En als ik zeg dat ik pannekoek of frietjes gegeten heb, spreek ik over amper 10 peiltjes friet, of een halve pannekoek.
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_130808995
quote:
Ik zou het heel jammer vinden als Tijger hier om de reacties niet meer zou komen. Ben oprecht benieuwd waarom ze die keuze heeft gemaakt. Mogelijk heeft haar arts het inderdaad gezegd....ben erg benieuwd met welk idee enzo dan.
nog effe er aan toevoegen dat mijn radio-stilte niks te maken had met de voormelde reacties.
Wel door een heel druk privé-leven, waardoor de computer de laatste weken echt nauwelijks heeft aangestaan.
Het zal gaan beteren nu ik weer aan't werk ben.

en zoals Keshet al zei; ik post het tenminsten.
Hoeveel zijn er niet die stiekem vanalles eten wat niet mag maar erover zwijgen, tegen ons, tegen de chirurg en tegen de diëtist??
Ik heb alles verteld en niemand maakt bezwaren.

F.Y.I. ik was trouwens 10 kilo kwijt op amper 4 weken.
Super resultaat volgens de chirurg!!
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_130810479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:18 schreef Tijger6 het volgende:
F.Y.I. ik was trouwens 10 kilo kwijt op amper 4 weken.
Super resultaat volgens de chirurg!!
Netjes!!
  woensdag 4 september 2013 @ 14:09:10 #123
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_130811790
Zo, zitten nu een week na de operatie en het gaat heel erg prima hier. Dinsdag operatie, woensdag naar huis en vrijdag pijnvrij... Nu heb ik al helemaal nergens last meer van. Zolang ik niet te veel wil eten gaat dat ook gewoon prima, ik hoef niet overdreven langzaam te eten of drinken en met name drinken gaat zonder problemen. Bij eten heb ik wel veel sneller een vol gevoel, dus wat dat betreft is de operatie zeker geslaagd.

Eerste afvalstapje gemaakt, 5 kilo is er al af...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 4 september 2013 @ 15:40:23 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_130814606
Fijn :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130814864
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:09 schreef flugeltje het volgende:
Zo, zitten nu een week na de operatie en het gaat heel erg prima hier. Dinsdag operatie, woensdag naar huis en vrijdag pijnvrij... Nu heb ik al helemaal nergens last meer van. Zolang ik niet te veel wil eten gaat dat ook gewoon prima, ik hoef niet overdreven langzaam te eten of drinken en met name drinken gaat zonder problemen. Bij eten heb ik wel veel sneller een vol gevoel, dus wat dat betreft is de operatie zeker geslaagd.

Eerste afvalstapje gemaakt, 5 kilo is er al af...
Ik zou bijna denken dat je een kloon van mijn nichtje bent! :D Die is dan woensdag geopereerd en ook weer thuis. Kan prima eten als het niet te veel is (snel vol gevoel) en met drinken ook niet veel problemen. Ze had alleen al wel soesjes gehad en een stuk saucijzenbrood, waarvan ik dacht: zou je dat nu al wel doen! Saucijzenbrood viel slecht en toen ik zei dat me dat niet verbaasde omdat het heel vet was zei ze dat ze echt niet wist dat dat zo heel vet was... En zij is ook al 5 kilo afgevallen :D

Mooi dat het goed gaat, flugel! ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 4 september 2013 @ 15:55:16 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_130815115
Ik heb toen na mijn operatie ook kaasstengels staan maken van bladerdeeg waar ik heel trots op was :+

Al doende leert men ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 5 september 2013 @ 22:33:09 #127
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_130866053
Ik heb ook al een dropje op omdat ik wilde uitproberen of het ging. Alleen koffie heb ik nog niet aangedurfd. Morgenochtend maar eens doen, scheelt vast een hoop cafeine hoofdpijn ;)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 6 september 2013 @ 05:03:05 #128
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130872528
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:33 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb ook al een dropje op omdat ik wilde uitproberen of het ging. Alleen koffie heb ik nog niet aangedurfd. Morgenochtend maar eens doen, scheelt vast een hoop cafeine hoofdpijn ;)
Ik dronk de dag na de operatie alweer koffie in het ziekenhuis. Ze gaven me eerst puur water maar dat voelde niet fijn in mijn maag, nog steeds niet trouwens. Kan alles drinken behalve water, dat voelt als een steen in mijn maag.
pi_130873191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 05:03 schreef Wildervankstertje het volgende:
Kan alles drinken behalve water, dat voelt als een steen in mijn maag.
Raar is dat he....veel hebben dat. Heeft bij mij ook een jaar geduurd ofzo. Nu drink ik weer met gemak een flesje Spa leeg
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 september 2013 @ 08:47:18 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130873555
Oja dat had ik ook. Water viel zo vreselijk zwaar op mijn maag. Thee ging prima - en dat is toch ook water zou je zeggen :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_130881291
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:47 schreef Rewimo het volgende:
Oja dat had ik ook. Water viel zo vreselijk zwaar op mijn maag. Thee ging prima - en dat is toch ook water zou je zeggen :+
Apart zeg! Vreemd hoe water dan zo slecht verdragen wordt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 september 2013 @ 13:58:27 #132
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130881332
Ja, en dat heeft best een tijd geduurd. Ik kon eerder cola light verdragen dan water. Echt heel gek.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:20:09 #133
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130888351
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:58 schreef Rewimo het volgende:
Ja, en dat heeft best een tijd geduurd. Ik kon eerder cola light verdragen dan water. Echt heel gek.
Ik drink geen cola, koolzuur wordt heel erg afgeraden dus ik neem dat ook niet meer. Is genoeg ander drinken zonder koolzuur wat ook lekker is.
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:20:50 #134
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130888372
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Apart zeg! Vreemd hoe water dan zo slecht verdragen wordt.
Kon voor de operatie ook al nauwelijks puur water verdragen, werd er misselijk van. Zal ook wel komen doordat ik water niet lekker vind, moet ervan kokhalzen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 september 2013 @ 17:32:17 #135
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130888776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik drink geen cola, koolzuur wordt heel erg afgeraden dus ik neem dat ook niet meer. Is genoeg ander drinken zonder koolzuur wat ook lekker is.
Hebben wij al bij ons eerste gesprek gevraagd aan dr. Lemmens. Was geen probleem volgens hem. Je moet dat natuurlijk niet vlak na de operatie gaan drinken, dat is niet verstandig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:29:11 #136
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130890442
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hebben wij al bij ons eerste gesprek gevraagd aan dr. Lemmens. Was geen probleem volgens hem. Je moet dat natuurlijk niet vlak na de operatie gaan drinken, dat is niet verstandig.
In het MCL wordt het helemaal afgeraden om weer koolzuur te gaan drinken, dus voorgoed koolzuur laten staan, staat ook in de voedingslijsten bij de dingen die niet goed zijn. Vreemd dat er per ziekenhuis zoveel verschil in zit.
pi_130890791
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:29 schreef Wildervankstertje het volgende:
In het MCL wordt het helemaal afgeraden om weer koolzuur te gaan drinken,
Ik mag het ook gewoon, drink regelmatig cola light en heb onlangs (bijna 5 jaar na dato) een slikfoto gehad en mijn maag is nog geen cm opgerekt dus ik geloof het wel ;)
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:44:16 #138
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130890826
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:42 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik mag het ook gewoon, drink regelmatig cola light en heb onlangs (bijna 5 jaar na dato) een slikfoto gehad en mijn maag is nog geen cm opgerekt dus ik geloof het wel ;)
Ik hou me gewoon aan de adviezen van het MCL al mis ik soms best een glaasje cola.
pi_130890855
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:44 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik hou me gewoon aan de adviezen van het MCL
Prima toch :) ik ben lichtelijk verslaafd dus ook graag geneigd te geloven dat het geen kwaad kan
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:46:52 #140
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130890908
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:45 schreef Trusten het volgende:

[..]

Prima toch :) ik ben lichtelijk verslaafd dus ook graag geneigd te geloven dat het geen kwaad kan
Ik lustte altijd heel graag cola maar na een WLS is dat niet zo slim om te drinken. De light en zero varianten vind ik ranzig dus dan maar iets anders. Drink vooral heel veel koffie :P
pi_130909615
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:46 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik lustte altijd heel graag cola maar na een WLS is dat niet zo slim om te drinken. De light en zero varianten vind ik ranzig dus dan maar iets anders. Drink vooral heel veel koffie :P
Er is wel meer niet slim na een WLS. Ik drink heel soms cola, dan heb ik er heel veel zin in. Dat is zeg maar 2 keer voorgekomen in de afgelopen 16 maanden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 7 september 2013 @ 08:24:30 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_130909635
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:46 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik lustte altijd heel graag cola maar na een WLS is dat niet zo slim om te drinken. De light en zero varianten vind ik ranzig dus dan maar iets anders. Drink vooral heel veel koffie :P
Heel veel koffie drinken is natuurlijk nooit slim :+
Er zijn gezondere alternatieven natuurlijk ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 september 2013 @ 09:20:36 #143
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130910009
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 08:24 schreef Troel het volgende:

[..]

Heel veel koffie drinken is natuurlijk nooit slim :+
Er zijn gezondere alternatieven natuurlijk ;)
Ligt eraan wat voor koffie, ik drink alleen caffeeïne vrij. En gezondere alternatieven? Mensen raden me weleens thee aan maar daar moet ik niet veel van drinken, krijg ik honger van.
  zaterdag 7 september 2013 @ 09:22:51 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_130910023
Het gaat natuurlijk niet alleen om cafeïne :) Bovendien zit er daarvan een andere variant in thee natuurlijk ;)

Koffie kan ook zorgen voor bloeddrukstijgingen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:41:10 #145
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130910865
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:22 schreef Troel het volgende:
Het gaat natuurlijk niet alleen om cafeïne :) Bovendien zit er daarvan een andere variant in thee natuurlijk ;)

Koffie kan ook zorgen voor bloeddrukstijgingen.
Mijn bloeddruk is bijna altijd goed geweest, een enkele keer iets te laag. Eet weinig zout dus wat dat betreft is koffie wel goed voor me. In het MCL is ook gezegd dat er geen limiet is voor het aantal koppen koffie per dag.
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:56:51 #146
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_130911144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

zei ze dat ze echt niet wist dat dat zo heel vet was...
:') Misschien had ze eerst wat over voeding moeten leren alvorens naar een operatie te grijpen. Als je dit al niet weet...
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_130911272
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

:') Misschien had ze eerst wat over voeding moeten leren alvorens naar een operatie te grijpen. Als je dit al niet weet...
Hahaha. Grappig, mensen bashen. Kan ik ook. Misschien had je eerst moeten leren dat je geen operatie krijgt tenzij je ook al onder behandeling bent geweest van een dietist. :') Als je dit al niet weet...
pi_130911351
Dames, altijd leuk om te lezen hoe jullie vooruitgaan en hoeveel er bewust wordt nagedacht over voeding.

Misschien kan ik ook ff een voeding vraagje bij jullie kwijt. Naar aanleiding van mijn botscan (laag normaal) en mijn lactose intolerantie was ik vorige week bij de dietist. Tekort valt niet tegen op te eten en ze adviseerde voedingssupplementen. Als ik dit mag met mijn bestaande schildklierproblemen ga ik hier dus de komende 5 jaar aan beginnen en daarna wordt mijn botscan herhaalt. Velen van jullie slikken ook supplementen vanwege tekorten of hebben infusen gekregen. Als jullie nog goede adviezen hebben om een calcium tekort in te perken hoor ik het graag. Ik vroeg me ook af of daar een infuus voor was, maar nooit wat over gehoord. Volgens mij kan het namelijk wel, want tabletten slikken op een lege maag kan niet vanwege die schildklier medicijnen. Maak me beetje zorgen, want ik ben nog niet zo oud maar heb veel risicofactoren voor botontkalking.
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:15:42 #149
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130911469
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:06 schreef kahlie het volgende:

[..]

Hahaha. Grappig, mensen bashen. Kan ik ook. Misschien had je eerst moeten leren dat je geen operatie krijgt tenzij je ook al onder behandeling bent geweest van een dietist. :') Als je dit al niet weet...
Ik ben ook niet echt onder behandeling geweest bij een diëtist. Voordat ik de screening had ben ik maar 1x bij een diëtist geweest. En na de screening toen ik al een ja had voor de operatie nog een keer om nog een verslag te regelen.
pi_130911550
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:15 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik ben ook niet echt onder behandeling geweest bij een diëtist. Voordat ik de screening had ben ik maar 1x bij een diëtist geweest. En na de screening toen ik al een ja had voor de operatie nog een keer om nog een verslag te regelen.
Dat is uitzonderlijk. Meestal zijn er dan andere factoren, maar in de screening wordt wel bekeken of je al eerder onder behandeling bent geweest van een dietist en of er andere mogelijkheden zijn tot afvallen. Zo ja, dan krijg je heus geen operatie. De meeste mensen die graag een operatie willen Hebben al eerder afval pogingen gedaan met een dietist. Dat geldt ook.

Officieel ben ik ook onder behandeling bij een dietist trouwens. Ook 1 behandeling en advies meegekregen. Immers geen probleem met gewicht dus terugkomen alleen in geval van meer probleem of vragen.
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:21:46 #151
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130911616
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:19 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dat is uitzonderlijk. Meestal zijn er dan andere factoren, maar in de screening wordt wel bekeken of je al eerder onder behandeling bent geweest van een dietist en of er andere mogelijkheden zijn tot afvallen. Zo ja, dan krijg je heus geen operatie. De meeste mensen die graag een operatie willen Hebben al eerder afval pogingen gedaan met een dietist. Dat geldt ook.
Ik had wel al veel crashdiëten gedaan en een speciaal programma in de sportschool met begeleiding van een voedingsdeskundige. Dan zal dat misschien wel hebben meegeteld. De uitslagen van de sportschool (bij elk onderdeel werd bijgehouden hoe lang ik ermee bezig was en hoeveel calorieën er verbrandt waren) had ik uitgeprint gekregen en die had ik meegenomen naar het mcl met de formulieren voor de screening. Heb zoveel mogelijk bewijsmateriaal meegenomen om te laten zien dat ik echt met mijn gewicht/gezondheid bezig was.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 september 2013 @ 11:44:56 #152
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130912025
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:11 schreef kahlie het volgende:
Dames, altijd leuk om te lezen hoe jullie vooruitgaan en hoeveel er bewust wordt nagedacht over voeding.

Misschien kan ik ook ff een voeding vraagje bij jullie kwijt. Naar aanleiding van mijn botscan (laag normaal) en mijn lactose intolerantie was ik vorige week bij de dietist. Tekort valt niet tegen op te eten en ze adviseerde voedingssupplementen. Als ik dit mag met mijn bestaande schildklierproblemen ga ik hier dus de komende 5 jaar aan beginnen en daarna wordt mijn botscan herhaalt. Velen van jullie slikken ook supplementen vanwege tekorten of hebben infusen gekregen. Als jullie nog goede adviezen hebben om een calcium tekort in te perken hoor ik het graag. Ik vroeg me ook af of daar een infuus voor was, maar nooit wat over gehoord. Volgens mij kan het namelijk wel, want tabletten slikken op een lege maag kan niet vanwege die schildklier medicijnen. Maak me beetje zorgen, want ik ben nog niet zo oud maar heb veel risicofactoren voor botontkalking.
Misschien is CalMagD iets voor je. Dat is een poeder dat je kunt mengen met bijvoorbeeld yoghurt of melk. Je hoeft het niet nuchter in te nemen in elk geval. Mag alleen niet met sinaasappelsap en dergelijke. Je kunt het vinden op www.wlsproducts.nl. Magnesium en vitamine D zorgen ervoor dat de calcium beter wordt opgenomen.

Het is natuurlijk bestemd voor WLS-ers dus de dosis is hoog. Maar wellicht kun je in overleg met je diëtiste bepalen hoeveel je in moet nemen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_130912126
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Misschien is CalMagD iets voor je. Dat is een poeder dat je kunt mengen met bijvoorbeeld yoghurt of melk. Je hoeft het niet nuchter in te nemen in elk geval. Mag alleen niet met sinaasappelsap en dergelijke. Je kunt het vinden op www.wlsproducts.nl. Magnesium en vitamine D zorgen ervoor dat de calcium beter wordt opgenomen.

Het is natuurlijk bestemd voor WLS-ers dus de dosis is hoog. Maar wellicht kun je in overleg met je diëtiste bepalen hoeveel je in moet nemen.
Dank je wel Rewimo. Vanwege die lactose intolerantie mag ik dus alleen verminderd yoghurt en eigenlijk geen melk. Dat is dus ook gelijk de reden van het tekort. Inmiddels heb ik lactase tabletten meegekregen om te kijken of ik de yoghurt dan wel kan verdragen. Het gaat beter, maar vandaag wel weer 2x diarree, dus moet nog uitpuzzelen hoeveel ik moet innemen, want dit was dus niet genoeg. Melk heb ik nooit gedronken, ook vanwege astma achtergrond en ik gruwel er nu nog steeds van.

Ik ga het zeker in gedachten houden. Supplementen dat zij heeft aangeraden is ook inclusief Vitamine D en dat moest ook weer geprikt worden. Wat zij mij heeft aangeraden lijkt op Osteo-tech, want er zit ook Vitamine B enzo in. Maar daar zit niet genoeg in, dus ik moet dan NOG een calcium/magnesium tablet. En dan zit ik dus pas op de ADH.

Bij de tweede scan ben ik eind 30, dus als het dan nog steeds laag normaal is, of zelfs lager is, dan ga ik zeker hogere doseringen vragen. Ik krijg nu ongeveer 1/3 binnen van wat zou moeten en vanwege de schildklier is nog maar de vraag hoeveel daar van opgenomen wordt. Vandaar dat ik zat te denken aan hogere doseringen en mogelijkheden om evt. nu al voor te stellen.
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:38:04 #154
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_130914560
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:06 schreef kahlie het volgende:

[..]

Hahaha. Grappig, mensen bashen. Kan ik ook. Misschien had je eerst moeten leren dat je geen operatie krijgt tenzij je ook al onder behandeling bent geweest van een dietist. :') Als je dit al niet weet...
Slechte diëtist dan als je zelfs na die operatie nog denkt dat vet bewerkt vlees met saus in bladerdeeg niet zo vet is.

Overigens, bashen? Grappig? Ik geef alleen aan dat als ze meer had geweten over voeding dat in een vroeger stadium al had kunnen helpen. En ja, het verbaast me dat iemand die zoiets niet weet wel geopereerd wordt. Is dat zo erg?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 september 2013 @ 14:24:44 #155
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130915772
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:49 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dank je wel Rewimo. Vanwege die lactose intolerantie mag ik dus alleen verminderd yoghurt en eigenlijk geen melk. Dat is dus ook gelijk de reden van het tekort. Inmiddels heb ik lactase tabletten meegekregen om te kijken of ik de yoghurt dan wel kan verdragen. Het gaat beter, maar vandaag wel weer 2x diarree, dus moet nog uitpuzzelen hoeveel ik moet innemen, want dit was dus niet genoeg. Melk heb ik nooit gedronken, ook vanwege astma achtergrond en ik gruwel er nu nog steeds van.

Ik ga het zeker in gedachten houden. Supplementen dat zij heeft aangeraden is ook inclusief Vitamine D en dat moest ook weer geprikt worden. Wat zij mij heeft aangeraden lijkt op Osteo-tech, want er zit ook Vitamine B enzo in. Maar daar zit niet genoeg in, dus ik moet dan NOG een calcium/magnesium tablet. En dan zit ik dus pas op de ADH.

Bij de tweede scan ben ik eind 30, dus als het dan nog steeds laag normaal is, of zelfs lager is, dan ga ik zeker hogere doseringen vragen. Ik krijg nu ongeveer 1/3 binnen van wat zou moeten en vanwege de schildklier is nog maar de vraag hoeveel daar van opgenomen wordt. Vandaar dat ik zat te denken aan hogere doseringen en mogelijkheden om evt. nu al voor te stellen.
CalMagD lost ook op in water :) En het heeft vrijwel geen smaak.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:48:52 #156
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130920218
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Slechte diëtist dan als je zelfs na die operatie nog denkt dat vet bewerkt vlees met saus in bladerdeeg niet zo vet is.

Overigens, bashen? Grappig? Ik geef alleen aan dat als ze meer had geweten over voeding dat in een vroeger stadium al had kunnen helpen. En ja, het verbaast me dat iemand die zoiets niet weet wel geopereerd wordt. Is dat zo erg?
Vet vlees in bladerdeeg? Dat blijft altijd vet toch? Vet trekt helemaal in het bladerdeeg. Ik lustte altijd wel graag een saucijzenbroodje maar als ik die dingen nu zie staat het me tegen, glimt van het vette vlees wat erin zit.
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:52:51 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_130920333
Hoe sta je tegenover een infuus? Je hebt infusen met vitamines en mineralen, al dan niet in combinatie met spuiten vitamine B1 2 6 en 12 en D

Die heb je waarschijnlijk vaker nodig dan de, vandaar bijspuiten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130925991
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Slechte diëtist dan als je zelfs na die operatie nog denkt dat vet bewerkt vlees met saus in bladerdeeg niet zo vet is.

Overigens, bashen? Grappig? Ik geef alleen aan dat als ze meer had geweten over voeding dat in een vroeger stadium al had kunnen helpen. En ja, het verbaast me dat iemand die zoiets niet weet wel geopereerd wordt. Is dat zo erg?
Nou, ok, misschien heb je de eerdere topics niet gezien, maar er is altijd iemand die binnen komt vallen met "ja, zo maar een operatie", "je had gewoon beter moeten eten" en ander soort fratsen. Dat is gewoon erg irritant en ik heb niet eens een WLS achter de rug.

Hoe goed een dietist ook is, niet alles wordt behandeld. Je hebt zoveel voedingsmiddelen. Je krijgt geen operatie tenzij je gescreend bent. Niet iedereen krijgt een WLS vanwege problemen met leefstijl en eten. Er zijn ook mensen die hem krijgen vanwege andere klachten die de obesitas veroorzaken of verergeren en dan heb je minder voedingskennis.
pi_130926080
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

CalMagD lost ook op in water :) En het heeft vrijwel geen smaak.
Super. Ik hou het in gedachten. Eerst eens kijken wat de huisarts vindt van de supplementen die nu aangeboden zijn.

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:52 schreef Troel het volgende:
Hoe sta je tegenover een infuus? Je hebt infusen met vitamines en mineralen, al dan niet in combinatie met spuiten vitamine B1 2 6 en 12 en D

Die heb je waarschijnlijk vaker nodig dan de, vandaar bijspuiten.
Infuus geen probleem. Al eerder gehad, alleen dan niet met vit/mineralen. Spuiten weleens gehad, was B12 geloof ik toen. In m'n achterwerk. Ik vond het redelijk pijnlijk, maar goed, botontkalking is nog pijnlijker en gevaarlijker.

Ik maak me gewoon zorgen of de ADH wel voldoende gaat wezen, want als het niet opneemt dan heb ik er nog niets aan. En ik moet dan al 2 supplementen slikken om daar aan te komen.
pi_130932390
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Slechte diëtist dan als je zelfs na die operatie nog denkt dat vet bewerkt vlees met saus in bladerdeeg niet zo vet is.

Overigens, bashen? Grappig? Ik geef alleen aan dat als ze meer had geweten over voeding dat in een vroeger stadium al had kunnen helpen. En ja, het verbaast me dat iemand die zoiets niet weet wel geopereerd wordt. Is dat zo erg?
Ik was zelf ook oprecht verbaast hoor ;) Met name omdat het een best intelligente jonge vrouw is waarvan ik had verwacht dat ze zelf wel kennis over voeding had opgedaan in haar vele dieetpogingen. Maar eigenlijk heeft ze altijd naar crashdiëten gegrepen (allerlei kuren, pillen, theesoorten etc etc) en ik denk dat ze nooit op een gezond-verstand-dieet is geweest. Het moest altijd snel en nu en duurde kortstondig. Ze werd dan ook alleen maar dikker. Ik denk dat dit voor haar de ideale oplossing is geweest; zonder operatie denk ik niet dat ze ooit significant zou zijn afgevallen. En ik gun het haar echt enorm (psychisch heeft ze altijd vreselijk geworsteld met haar overgewicht, ik hoop dat dat verdwijnt!!) O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130939821
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:07 schreef kahlie het volgende:

[..]

Je krijgt geen operatie tenzij je gescreend bent.
En in Leeuwarden wordt die screening gelukkig een stuk strenger. Er worden mensen doorgelaten die niet voldoende logisch kunnen denken om met hun veranderde leefstijl na de operatie om te kunnen gaan.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 8 september 2013 @ 12:02:50 #162
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130942349
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 08:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

En in Leeuwarden wordt die screening gelukkig een stuk strenger. Er worden mensen doorgelaten die niet voldoende logisch kunnen denken om met hun veranderde leefstijl na de operatie om te kunnen gaan.
Klopt, vergeleken met vorig jaar is er al heel wat veranderd. Ze sturen steeds vaker iemand eerst nog 4 maanden naar de diëtist, en sommigen naar Lentis/GGZ omdat ze bang zijn dat er toch een ernstige eetstoornis is. Lees nu steeds vaker over mensen die door het CON zijn afgewezen. Een aantal stoppen daarna gewoon helemaal met het traject omdat ze denken dat ze nooit geholpen worden.

Maar er is niks mis met eerst andere hulp te zoeken, 4 maanden op een mensenleven is niks.

[ Bericht 7% gewijzigd door Wildervankstertje op 08-09-2013 12:12:21 ]
  donderdag 19 september 2013 @ 20:46:18 #163
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_131360951
Vandaag nieuwe schoenen gekocht, mijn winterlaarzen zaten me veel te ruim. Heb nu 2 maten kleiner :P
  vrijdag 20 september 2013 @ 21:27:22 #164
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_131395064
Bij mij al weer 3 jaar geleden en nog steeds beste beslissing ooit...open-gastric bypass
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  zondag 6 oktober 2013 @ 12:58:56 #165
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_131896725
Nieuwe mijlpaal!!!!!! Ik pas in de C&A skinnyjeans maatje 36 :P Toen ik bijna 11 maanden geleden met het pré-dieet begon droeg ik nog maat 50.

Heb nog geen moment spijt gehad van mijn beslissing. Val nog steeds af maar het begint gelukkig wel langzamer te gaan nu. Maatje 34 mag van mij nog maar liefst niet kleiner.
  zondag 13 oktober 2013 @ 19:07:18 #166
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132131690
Weer ff een "klein" verschilletje :)

pi_132131715
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
Weer ff een "klein" verschilletje :)

[ afbeelding ]
wow meid! Hoe voelt dat nou, slank zijn? _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 13 oktober 2013 @ 19:14:46 #168
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132131889
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

wow meid! Hoe voelt dat nou, slank zijn? _O_
Voelt heel goed, alleen merk dat kleding kopen nu zelfs lastiger is als toen ik nog een grote maat had. Grote maten waren er altijd wel in extra kort te koop. Heb nu maat 36/38 en extra kort is vaak heel snel uitverkocht. Afgelopen weken bij 4 C&A filialen geweest om 2 leuke spijkerbroeken te kunnen kopen. Had 2 leuke gezien die er in 2 kleuren waren en wilde ze persé hebben :P Uiteindelijk wel gelukt na een dagje van filiaal naar filiaal te zijn gereden. Ben maar 1.62m klein dus de standaard lengtes zijn me altijd te lang en ben niet echt handig in inkorten, kan niet met een naaimachine overweg.

Wat ook fijn is, is dat mijn broeken niet na 4 weken al beginnen te slijten. Mijn benen schuurden heel erg langs elkaar als ik liep waardoor broeken altijd snel kapot gingen, nu dus geen last meer van.

Heb zelfs een kleinere schoenmaat nu. Heb nu heel veel leuke laarzen die zo goed als nieuw zijn maar zijn te wijd. Dus volgende week maar wat nieuwe halen.

Twee weken geleden na het 3e na-traject is er weer bloed geprikt, benieuwd hoe de waarden van de vitamines nu zijn. Vorige keer was b6 iets te hoog maar dat was niet zo erg, de rest van de vitamines waren netjes op pijl. Blijf dus gewoon de Kruidvat vitamine A/Z slikken, heb die ranzige Fit For Me capsules weggegeven.
pi_132133157
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
Weer ff een "klein" verschilletje :)

[ afbeelding ]
Damn wat een verschil, ben zelf helaas nooit lager gekomen dan maat 44 terwijl ik ook begon bij maat 50 ;)
pi_132145027
Wist niet dat er hier een WLS topic was met nog vrij veel bekende uit OUD ook!

Ik heb in januari een aanvraag gedaan en na wat maandjes bij de dietist in mei goedkeuring gekregen. Morgen begint mijn pre dieet en 28 oktober mag ik voor mijn gastric bypass. Ik hoop ooit weer in een 46 of 48 te kunnen maar het belaangrijkste vind ik toch wel het spelen klimmen etc met mn meiden.

Zijn hier mensen die in het atrium heerlen of brunssum zijn geholpen?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2013 @ 08:58:55 #171
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132148246
Succes vast Sam :)

Wildervankstertje, er blijft niks van je over joh :P Ik denk dat mensen je echt niet meer herkennen nu als ze je een tijdje niet gezien hebben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 14 oktober 2013 @ 18:39:15 #172
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132162820
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 08:58 schreef Rewimo het volgende:
Succes vast Sam :)

Wildervankstertje, er blijft niks van je over joh :P Ik denk dat mensen je echt niet meer herkennen nu als ze je een tijdje niet gezien hebben.
Mensen die me alleen kennen uit de tijd dat ik dik was lopen me soms inderdaad zo voorbij, anderen die ik soms na een jaar 10 niet te hebben gezien weer tegenkom herkennen me wel meteen, maar 10 jaar geleden had ik ook nog geen extreem overgewicht, woog toen tegen de 80kg.
pi_132167516
Ik was vandaag in het MCL om bloed te prikken en ging daarvoor even het formulier halen bij het CON. Ik liep toevallig het opperhoofd - Dr Totté - tegen het lijf en sprak hem aan. Hij was oprecht geïnteresseerd in hoe alles me bevallen was en hoe ik me nu voelde. Ik heb hem verteld dat het prima gaat, maar dat ik wel veel last heb van een neveneffect van de operatie : hypoglycemie. Mijn alvleesklier maakt teveel insuline voor de hoeveelheid suiker die ik inneem.

Dit begon enkele maanden geleden vrij onschuldig met trillende handen en zweten na het gebruik van suiker, maar heeft me nu behoorlijk in zijn greep. Ik kan geen suiker gebruiken zonder erna een 'suikerdip' te krijgen. Inclusief verwardheid en trillen. Ook brood (= zetmeel = uiteindelijk ook suiker) gaat niet goed, tenzij ik 1-1,5 na het eten geen vin verroer. Ik eet niet voordat ik mijn zoon (4) naar school breng, want ik doe dit met de auto en ik durf geen auto te rijden als ik zo tril.

Een test bij de huisarts wees uit dat ik een niet nuchtere waarde had van 3.2*, ongeveer een uur na een boterham met kaas en een kop koffie met suiker. De huisarts zei dat het 'late dumping' is en dat er 2 opties zijn : geen suiker meer gebruiken of de operatie terugdraaien. Dat laatste is geen optie, het eerste is ook lastig. Ik ben namelijk al 10 kilo onder mijn doelgewicht (en 20 kilo onder het doelgewicht van het CON).

Ik merk dat ik suiker eng begin te vinden, en daardoor te weinig eet met als gevolg dat ik blijf afvallen (ben nu 70 kilo bij een lengte van 1m82). Totté vroeg gelijk of ik al eens bij ene van Beek geweest ben en toen ik zei van niet wilde hij me over 3 weken (na de bloeduitslagen) graag zien voor een consult en een verwijzing naar die van Beek. Er is namelijk een extra optie om dit probleem te verhelpen en die schijnt van Beek te hebben. Google vertelde me dat van Beek een endocrinoloog / internist in het UMCG is.

Ik ben heel benieuwd naar hoe en wat, vooral omdat mijn suikerdips (en alle andere verschijnselen van hypoglycemie) mijn leven nogal beginnen te beheersen. En op zich is het nog logisch ook.... Mensen met diabetes type 2 zijn er in heel veel gevallen na de operatie af. Ik had geen diabetes type 2 en heb nu dus hypoglycemie.

Behalve een ego-post is dit ook een waarschuwing voor de anderen. Diabetes brengt schade aan je lichaam, maar hypoglycemie ook (vooral aan de hersenen). Wees hierop bedacht dus! Ik zal jullie ook op de hoogte houden van het verloop en de eventuele behandeling.


* normale nuchtere waarde is rond de 4. Te verwachten bij een gezond mens na brood en koffie met suiker is ongeveer 5.5.

[ Bericht 1% gewijzigd door McLaura op 14-10-2013 20:38:40 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:08:02 #174
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132169411
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:33 schreef McLaura het volgende:
Ik was vandaag in het MCL om bloed te prikken en ging daarvoor even het formulier halen bij het CON. Ik liep toevallig het opperhoofd - Dr Totté - tegen het lijf en sprak hem aan. Hij was oprecht geïnteresseerd in hoe alles me bevallen was en hoe ik me nu voelde. Ik heb hem verteld dat het prima gaat, maar dat ik wel veel last heb van een neveneffect van de operatie : hypoglycemie. Mijn alvleesklier maakt teveel insuline voor de hoeveelheid suiker die ik inneem.

Dit begon enkele maanden geleden vrij onschuldig met trillende handen en zweten na het gebruik van suiker, maar heeft me nu behoorlijk in zijn greep. Ik kan geen suiker gebruiken zonder erna een 'suikerdip' te krijgen. Inclusief verwardheid en trillen. Ook brood (= zetmeel = uiteindelijk ook suiker) gaat niet goed, tenzij ik 1-1,5 na het eten geen vin verroer. Ik eet niet voordat ik mijn zoon (4) naar school breng, want ik doe dit met de auto en ik durf geen auto te rijden als ik zo tril.

Een test bij de huisarts wees uit dat ik een niet nuchtere waarde had van 3.2*, ongeveer een uur na een boterham met kaas en een kop koffie met suiker. De huisarts zei dat het 'late dumping' is en dat er 2 opties zijn : geen suiker meer gebruiken of de operatie terugdraaien. Dat laatste is geen optie, het eerste is ook lastig. Ik ben namelijk al 10 kilo onder mijn doelgewicht (en 20 kilo onder het doelgewicht van het CON).

Ik merk dat ik suiker eng begin te vinden, en daardoor te weinig eet met als gevolg dat ik blijf afvallen (ben nu 70 kilo bij een lengte van 1m82). Totté vroeg gelijk of ik al eens bij ene van Beek geweest ben en toen ik zei van niet wilde hij me over 3 weken (na de bloeduitslagen) graag zien voor een consult en een verwijzing naar die van Beek. Er is namelijk een extra optie om dit probleem te verhelpen en die schijnt van Beek te hebben. Google vertelde me dat van Beek een endocrinoloog / internist in het UMCG is.

Ik ben heel benieuwd naar hoe en wat, vooral omdat mijn suikerdips (en alle andere verschijnselen van hypoglycemie) mijn leven nogal beginnen te beheersen. En op zich is het nog logisch ook.... Mensen met diabetes type 2 zijn er in heel veel gevallen na de operatie af. Ik had geen diabetes type 2 en heb nu dus hypoglycemie.

Behalve een ego-post is dit ook een waarschuwing voor de anderen. Diabetes brengt schade aan je lichaam, maar hypoglycemie ook (vooral aan de hersenen). Wees hierop bedacht dus! Ik zal jullie ook op de hoogte houden van het verloop en de eventuele behandeling.

* normale nuchtere waarde is rond de 4. Te verwachten bij een gezond mens na brood en koffie met suiker is ongeveer 5.5.
Zit je ook op de faceboekgroep van het CON? Daar is ook een jonge vrouw lid die ook iets zoals jij meemaakt. Soort van hypo's terwijl ze geen diabetes heeft. Zij gaat starten met een speciale behandeling in het UMCG, volgens mij ook bij dr. Van Beek. Misschien fijn voor je eens met een lotgenote te kletsen? Het is iemand die al heel veel ellende heeft meegemaakt in het traject, Sleeve gekregen in oktober wat later opeens niet goed meer ging, dat werd omgezet in een GB maar nu dus nog steeds problemen. Ik weet dat het iemand is die altijd in is voor lotgenoten contact. En misschien heeft ze wat tips o.i.d. voor je.
  vrijdag 1 november 2013 @ 20:22:40 #175
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_132803873
Na een hele lange tijd kom ik me weer eens melden in dit topic.

In 2011 is bij mij een maagbandje geplaatst. Helaas heeft dit niet het resultaat opgeleverd waar ik op gehoopt had. Hoe langer hij erin zat, hoe meer last ik er eigenlijk van kreeg. Ik kon hoe langer, hoe minder dingen eten en had ook regelmatig pijn aan het kastje, dat vlak onder mijn ribben geplaatst is.
Brood is iets wat me nooit gelukt is te eten, maar steeds meer groenten krijg ik niet weg, hoe lang ik er ook op kauw. Ook vlees wordt steeds lastiger.
Vrijwel alles wat ik eet, komt meteen weer retour. Aan het eind van de dag levert dat vaak zo'n honger op, dat ik wanhopig word en ga zoeken naar dingen die ik wel binnen houd. Een stukje kaas of chocola smelt natuurlijk prima weg en een stukje worden en dan ook snel meer, om de honger maar te stillen.
Als het me lukt om iets meer te eten, zoals bijvoorbeeld soep, dan levert dat een drukkende pijn op op het kastje.
Ook nadat het bandje op mijn verzoek helemaal leeg is gehaald, bleven deze problemen aanhouden.

Ik ben niet iemand die snel opgeeft, maar dit werkt voor mij vooral averechts en in overleg met het ziekenhuis, gaat het bandje dan ook verwijderd worden.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:22:00 #176
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132825735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:22 schreef Muck het volgende:
Na een hele lange tijd kom ik me weer eens melden in dit topic.

In 2011 is bij mij een maagbandje geplaatst. Helaas heeft dit niet het resultaat opgeleverd waar ik op gehoopt had. Hoe langer hij erin zat, hoe meer last ik er eigenlijk van kreeg. Ik kon hoe langer, hoe minder dingen eten en had ook regelmatig pijn aan het kastje, dat vlak onder mijn ribben geplaatst is.
Brood is iets wat me nooit gelukt is te eten, maar steeds meer groenten krijg ik niet weg, hoe lang ik er ook op kauw. Ook vlees wordt steeds lastiger.
Vrijwel alles wat ik eet, komt meteen weer retour. Aan het eind van de dag levert dat vaak zo'n honger op, dat ik wanhopig word en ga zoeken naar dingen die ik wel binnen houd. Een stukje kaas of chocola smelt natuurlijk prima weg en een stukje worden en dan ook snel meer, om de honger maar te stillen.
Als het me lukt om iets meer te eten, zoals bijvoorbeeld soep, dan levert dat een drukkende pijn op op het kastje.
Ook nadat het bandje op mijn verzoek helemaal leeg is gehaald, bleven deze problemen aanhouden.

Ik ben niet iemand die snel opgeeft, maar dit werkt voor mij vooral averechts en in overleg met het ziekenhuis, gaat het bandje dan ook verwijderd worden.
Waar hebben ze die band geplaatst? In het MCL waar ik geopereerd ben plaatsen ze die dingen al een hele tijd niet meer vanwege tegenvallende resultaten en veel ernstige complicaties. Veel patiënten die daar komen laten de band verwijderen en krijgen dan een gastric bypass.
pi_132830349
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:22 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Waar hebben ze die band geplaatst? In het MCL waar ik geopereerd ben plaatsen ze die dingen al een hele tijd niet meer vanwege tegenvallende resultaten en veel ernstige complicaties. Veel patiënten die daar komen laten de band verwijderen en krijgen dan een gastric bypass.
Onzin, de behandeling wordt nog steeds aangeboden http://www.centrumvoorobe(...)-afslanken/maagband/. Ze raden het af, maar als jij persé een maagband wilt kun je er ècht nog wel één krijgen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 november 2013 @ 19:56:42 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132831962
Dat soort verhalen heeft mij er wel van weerhouden om een maagbandje te nemen. Heel naar Muck! -O-

Krijg je een ander alternatief? Het probleem met bandjes is net als bij jou vaak dat ongezond eten er wel langs kan, maar gezonde dingen als groente en brood niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:32:19 #179
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132833582
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 19:15 schreef McLaura het volgende:

[..]

Onzin, de behandeling wordt nog steeds aangeboden http://www.centrumvoorobe(...)-afslanken/maagband/. Ze raden het af, maar als jij persé een maagband wilt kun je er ècht nog wel één krijgen.
Tegen mij is bij het CON gezegd dat ze het daar in het MCL niet meer doen. Had er naar gevraagd omdat het nog wel op de site staat. Volgens hun staat het er nog op zodat mensen zien wat alle mogelijkheden voor WLS zijn maar dat ze in het MCL gestopt zijn met ze te plaatsen.
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:34:40 #180
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132833743
Zag dat er ook een nieuwe behandeling in de testfase is, namelijk dit:

http://www.wlsinfo.nl/page17.php
  zaterdag 2 november 2013 @ 20:47:49 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_132834465
Wat balen Muck!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_132837395
Goedenavond!

Vraagje, teamgenootje heeft 2,5 week geleden een maagverkleining gehad. En nu mag ze van het ziekenhuis al na 3,5 week een wedstrijd voetballen.

Nu vinden wij dat als team onverantwoord, want het gaat er best heftig aan toe soms. Ben benieuwd naar jullie mening eigenlijk :D
  zaterdag 2 november 2013 @ 22:35:19 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_132839258
No way :)

Een training meedoen wellicht, maar een wedstrijd, nee, dat zou ik afraden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 2 november 2013 @ 22:48:54 #184
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132839828
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:52 schreef charmed_angel het volgende:
Goedenavond!

Vraagje, teamgenootje heeft 2,5 week geleden een maagverkleining gehad. En nu mag ze van het ziekenhuis al na 3,5 week een wedstrijd voetballen.

Nu vinden wij dat als team onverantwoord, want het gaat er best heftig aan toe soms. Ben benieuwd naar jullie mening eigenlijk :D
Intensief sporten is echt een no go zo snel na een wls. Lichte cardio fitness en zwemmen mag wel maar verder moet je het dan echt nog rustig aan doen. Stel dat ze een bal in haar maagstreek krijgt dan kan ze grote problemen krijgen want de wonden zijn nog vers, vooral aan de binnenkant duurt het een hele tijd tot het genezen is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 november 2013 @ 09:00:27 #185
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132845967
Lijkt me ook geen goed idee, zo snel na de operatie. Veel te veel risico.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_132846726
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
Weer ff een "klein" verschilletje :)

[ afbeelding ]
Wow, wat een verschil. Wat is het verschil in kilo? In hoeveel tijd ben je dit gewicht kwijt geraakt?
  zondag 3 november 2013 @ 10:37:40 #187
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132846852
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:27 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wow, wat een verschil. Wat is het verschil in kilo? In hoeveel tijd ben je dit gewicht kwijt geraakt?
Op de linker foto woog ik rond de 135kg, Foto is van zomer 2011. Op rechter foto ongeveer 70kg en deze foto is vrij recent.

Ben vorig jaar 26 november met de 3 weken pré-dieet begonnen, toen woog ik 123kg. 17 december ben ik geopereerd. Ben dus inclusief pré-dieet nu ongeveer 53kg kwijt.

De overige kilo's heb ik op eigen kracht eraf weten te krijgen in ongeveer een jaar tijd door extreem gezond te eten en 2 uur per dag te sporten. Ik wilde namelijk absoluut niet met ruggenprik geopereerd worden en wilde geen katheter.
pi_132846934
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:37 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Op de linker foto woog ik rond de 135kg, Foto is van zomer 2011. Op rechter foto ongeveer 70kg en deze foto is vrij recent.

Ben vorig jaar 26 november met de 3 weken pré-dieet begonnen, toen woog ik 123kg. 17 december ben ik geopereerd. Ben dus inclusief pré-dieet nu ongeveer 53kg kwijt.

De overige kilo's heb ik op eigen kracht eraf weten te krijgen in ongeveer een jaar tijd door extreem gezond te eten en 2 uur per dag te sporten. Ik wilde namelijk absoluut niet met ruggenprik geopereerd worden en wilde geen katheter.
Knap hoor. ^O^ Hoe reageert je huid op zo'n groot gewichtsverlies? 'Krimpt'' dat goed mee?
  zondag 3 november 2013 @ 10:45:30 #189
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132846962
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:43 schreef Ludd het volgende:

[..]

Knap hoor. ^O^ Hoe reageert je huid op zo'n groot gewichtsverlies? 'Krimpt'' dat goed mee?
Heb wel een beetje een slap buikje maar geen loshangende vellen. Volgens mijn fitness instructeur kan ik dat nog wel strak trainen. Maar superstrak hoeft van mij niet, vind zo'n extreem platte/strakke buik niet mooi.
pi_132846987
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:45 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Heb wel een beetje een slap buikje maar geen loshangende vellen. Volgens mijn fitness instructeur kan ik dat nog wel strak trainen. Maar superstrak hoeft van mij niet, vind zo'n extreem platte/strakke buik niet mooi.
Sowieso is de winst voor je gezondheid het belangrijkste lijkt mij.
  zondag 3 november 2013 @ 10:49:14 #191
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132847029
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 10:46 schreef Ludd het volgende:

[..]

Sowieso is de winst voor je gezondheid het belangrijkste lijkt mij.
Dat is het zeker, had in het verleden vaak longontsteking elke winter, telkens aan de antibiotica en prednisolon en er werd zelfs beweerd dat ik astma en bronchitis had. Bleek niet zo te zijn, vlak voor de operatie moest ik nog naar mijn eigen longarts in Winschoten, was dus helemaal niks mis. Geen astma en ook geen bronchitis. Alle klachten die ik telkens had kwamen dus door mijn overgewicht. Heb nu nog geen last weer gehad.
pi_132898997
Thx voor de reacties, dat dacht ik wel hoor.

Zij zegt dat ze voorligt op haar herstel. Wij denken dat ze gewoon te snel weer wilt gaan ballen :)
  maandag 4 november 2013 @ 19:31:16 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_132899159
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:28 schreef charmed_angel het volgende:
Thx voor de reacties, dat dacht ik wel hoor.

Zij zegt dat ze voorligt op haar herstel. Wij denken dat ze gewoon te snel weer wilt gaan ballen :)
Ah ja, want het is te zien dat je voorligt op het herstel van zaken die je niet kunt bekijken omdat ze binnen in je lichaam zitten ;)

Ik zou echt zeker minimaal 6 weken haar niet laten "wedstrijden", voor haar eigen herstel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_132899746
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 19:31 schreef Troel het volgende:

[..]

Ah ja, want het is te zien dat je voorligt op het herstel van zaken die je niet kunt bekijken omdat ze binnen in je lichaam zitten ;)

Ik zou echt zeker minimaal 6 weken haar niet laten "wedstrijden", voor haar eigen herstel.
ja wij gaan donderdag als team stemmen of ze mee mag doen.

Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ze straks met een maagbloeding of wat dan ook in het zieken huis ligt :{

Wat ook vaag is, ze heeft ook al frikandel op en een kaassoufle. Doen jullie dat ook?
pi_132899883
C-A, ze is gek. Waarom heeft ze die operatie gedaan als ze zich na de operatie niet wil aanpassen?

Zo kort na zo'n zware operatie al willen voetballen is 1, maar 'ruw' eten tegen verse wonden aansmijten vind ik echt van de zotte.

Maar goed, men kent mijn mening in deze. Ik vind dat je je leefstijl moet aanpassen na een WLS, omdat de WLS een flinke zet in de goede richting is. Mensen als jouw teamgenootje lopen over 2 jaar te zeiken dat de WLS niks heeft gedaan. Jammer hoor.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 4 november 2013 @ 20:23:20 #196
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132902263
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 19:43 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ja wij gaan donderdag als team stemmen of ze mee mag doen.

Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ze straks met een maagbloeding of wat dan ook in het zieken huis ligt :{

Wat ook vaag is, ze heeft ook al frikandel op en een kaassoufle. Doen jullie dat ook?
Hoe heeft ze die opgegeten? Door de blender? Gatver, moest er niet eens aan denken de eerste maanden na de operatie om dat soort dingen te eten.
  maandag 4 november 2013 @ 20:24:16 #197
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132902301
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:45 schreef McLaura het volgende:
C-A, ze is gek. Waarom heeft ze die operatie gedaan als ze zich na de operatie niet wil aanpassen?

Zo kort na zo'n zware operatie al willen voetballen is 1, maar 'ruw' eten tegen verse wonden aansmijten vind ik echt van de zotte.

Maar goed, men kent mijn mening in deze. Ik vind dat je je leefstijl moet aanpassen na een WLS, omdat de WLS een flinke zet in de goede richting is. Mensen als jouw teamgenootje lopen over 2 jaar te zeiken dat de WLS niks heeft gedaan. Jammer hoor.
Mee eens. En stel dat ze keihard een bal in haar maagstreek krijgt en de nietjes schieten los o.i.d., is levensgevaarlijk.
pi_132906938
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:23 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Hoe heeft ze die opgegeten? Door de blender? Gatver, moest er niet eens aan denken de eerste maanden na de operatie om dat soort dingen te eten.
Ze mocht al vrij snel vast voedsel (van het ziekenhuis).
Ze zat een week na de operatie al een cracker weg te eten.

Mijn tante heeft ook deze operatie ondergaan, ander ziekenhuis en mocht echt geen vast voedsel de eerste 2 weken....

Ik vind het gewoon vaag _O-
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:45 schreef McLaura het volgende:
C-A, ze is gek. Waarom heeft ze die operatie gedaan als ze zich na de operatie niet wil aanpassen?

Zo kort na zo'n zware operatie al willen voetballen is 1, maar 'ruw' eten tegen verse wonden aansmijten vind ik echt van de zotte.

Maar goed, men kent mijn mening in deze. Ik vind dat je je leefstijl moet aanpassen na een WLS, omdat de WLS een flinke zet in de goede richting is. Mensen als jouw teamgenootje lopen over 2 jaar te zeiken dat de WLS niks heeft gedaan. Jammer hoor.
Inderdaad zo denk ik er ook over. Toen ik er wat van zei, ze ze;: mijn moeder was ziek en me vader had geen zin om te koken. Dus heb ik een frikandel gehaald. Dit was binnen 1,5 week na de operatie.

Ik denk dat ze er nog niet laar voor was. Voor dit alles, je meot er wel achter staan :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2013 21:48:50 ]
  dinsdag 5 november 2013 @ 05:04:00 #199
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132915334
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 21:48 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ze mocht al vrij snel vast voedsel (van het ziekenhuis).
Ze zat een week na de operatie al een cracker weg te eten.

Mijn tante heeft ook deze operatie ondergaan, ander ziekenhuis en mocht echt geen vast voedsel de eerste 2 weken....

Ik vind het gewoon vaag _O-

[..]

Inderdaad zo denk ik er ook over. Toen ik er wat van zei, ze ze;: mijn moeder was ziek en me vader had geen zin om te koken. Dus heb ik een frikandel gehaald. Dit was binnen 1,5 week na de operatie.

Ik denk dat ze er nog niet laar voor was. Voor dit alles, je meot er wel achter staan :Y
Na 1 week al vast voedsel is ook snel. In het MCL schrijven ze voor dat je 3 weken het eten glad moet pureren.
  dinsdag 5 november 2013 @ 07:21:14 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_132915540
Rewimo en ik waren ervan overtuigd dat we door onze maagverkleining ook gepureerd moesten eten, maar wij mochten gewoon eten. Maar heel andere operatie en ook heel andere hoeveelheden ;) Na drie happen (waar je echt ook 1000 keer op kauwt omdat je het doodeng vindt) zaten we propvol :D
Een frikadel zo snel? Nee, sorry :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_132915709
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 21:48 schreef charmed_angel het volgende:

Inderdaad zo denk ik er ook over. Toen ik er wat van zei, ze ze;: mijn moeder was ziek en me vader had geen zin om te koken. Dus heb ik een frikandel gehaald.
:') :N

Echt, wat een verstand. *preek tegen teamgenootje* Smeer een boterham, pak wat yoghurt, wat dan ook. Door de WLS neemt je lichaam voedingsstoffen heel slecht op, eet dan in vredesnaam iets waar je lichaam wat aan heeft! *einde preek*.

Ik ben echt trots op de mensen die de operatie gebruiken waar hij voor bedoeld is. Op de posters en de lurkers hier, die het achter de rug hebben en degene die aan het begin van het traject staan. Ik ben zelfs trots op de 'twijfelaars' en wens hen veel wijsheid.

Echter.... ik schaam me voor de mensen die zich niet aanpassen na de operatie. Wel meeliften op de WLS-hype, maar de leefstijl naast je neerleggen en dan over 2 jaar piepen dat het allemaal niks geholpen heeft. Er wordt al zo gehakt op mensen die een WLS ondergaan (kun je het niet zelf, lekker makkelijk, blabla) en dan zorgt een (hopelijk) kleine groep er ook nog voor dat het lijkt alsof het niks helpt.

KANTTEKENING : ik ga hier compleet voorbij aan mensen die door complicaties (of andere zaken buiten hun schuld) geen resultaat hebben van een WLS en het is geenszins mijn bedoeling om die groep af te zeiken. Het lijkt me zwaar frustrerend om de stap te zetten en alles ervoor te doen en dan geen of weinig resultaten te boeken.
Ik ben vóór een strengere screening en een eventueel GGZ-traject voorafgaande aan de operatie, om in te schatten (of via GGZ te bereiken) dat mensen niet alleen 'slank worden' als doel hebben, maar ook 'gezond leven'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 5 november 2013 @ 11:58:14 #202
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_132919936
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 07:56 schreef McLaura het volgende:

[..]

:') :N

Echt, wat een verstand. *preek tegen teamgenootje* Smeer een boterham, pak wat yoghurt, wat dan ook. Door de WLS neemt je lichaam voedingsstoffen heel slecht op, eet dan in vredesnaam iets waar je lichaam wat aan heeft! *einde preek*.

Ik ben echt trots op de mensen die de operatie gebruiken waar hij voor bedoeld is. Op de posters en de lurkers hier, die het achter de rug hebben en degene die aan het begin van het traject staan. Ik ben zelfs trots op de 'twijfelaars' en wens hen veel wijsheid.

Echter.... ik schaam me voor de mensen die zich niet aanpassen na de operatie. Wel meeliften op de WLS-hype, maar de leefstijl naast je neerleggen en dan over 2 jaar piepen dat het allemaal niks geholpen heeft. Er wordt al zo gehakt op mensen die een WLS ondergaan (kun je het niet zelf, lekker makkelijk, blabla) en dan zorgt een (hopelijk) kleine groep er ook nog voor dat het lijkt alsof het niks helpt.

KANTTEKENING : ik ga hier compleet voorbij aan mensen die door complicaties (of andere zaken buiten hun schuld) geen resultaat hebben van een WLS en het is geenszins mijn bedoeling om die groep af te zeiken. Het lijkt me zwaar frustrerend om de stap te zetten en alles ervoor te doen en dan geen of weinig resultaten te boeken.
Ik ben vóór een strengere screening en een eventueel GGZ-traject voorafgaande aan de operatie, om in te schatten (of via GGZ te bereiken) dat mensen niet alleen 'slank worden' als doel hebben, maar ook 'gezond leven'.

Het mag inderdaad allemaal wel wat strenger. Ken zelf iemand die 6 weken na haar gbp operatie alweer flink aan de drank ging tijdens het uitgaan, zuipt zich nog steeds elk weekend smoorlam en dat deed ze voor de operatie ook. Voordat ze met het pré-dieet begon vroeg ze mij of ze tijdens het dieet wel gewoon alcohol mocht drinken want 3 weken op zaterdag op stap geen zonder alcohol te drinken zou heel moeilijk worden zei ze. Snap zulke mensen niet, denken wel aan dat ze willen afvallen maar een echte gezonde levensstijl denken ze niet over na.
  dinsdag 5 november 2013 @ 23:36:24 #203
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_132947023
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 19:31 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik zou echt zeker minimaal 6 weken haar niet laten "wedstrijden", voor haar eigen herstel.
Denk dat dat aan de dame ZELF is en niet aan haar, met alle respect, onwetende teamgenoten!

Al is het natuurlijk absurd vroeg!! Ze heeft wss. een laparoscopische operatie gehad? Dat scheelt al veel ellende/herstel. Ik heb een open-operatie gehad met een ritssluiting van 45 cm......ik kon maanden en maanden niet sporten. Ook vanwege complicaties en een gebarsten abces
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  woensdag 6 november 2013 @ 07:04:26 #204
35189 Troel
scherp en bot
pi_132950789
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:36 schreef joers1 het volgende:

[..]

Denk dat dat aan de dame ZELF is en niet aan haar, met alle respect, onwetende teamgenoten!

Al is het natuurlijk absurd vroeg!! Ze heeft wss. een laparoscopische operatie gehad? Dat scheelt al veel ellende/herstel. Ik heb een open-operatie gehad met een ritssluiting van 45 cm......ik kon maanden en maanden niet sporten. Ook vanwege complicaties en een gebarsten abces
En aangezien de teamgenoot onwetend is, komt ze om informatie vragen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 7 november 2013 @ 21:48:09 #205
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_133022883
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 07:04 schreef Troel het volgende:

[..]

En aangezien de teamgenoot onwetend is, komt ze om informatie vragen ;)
INFORMATIE krijgt ze niet....er roepen mensen dat de dame i kwestie niet mee MAG doen.... En dat bepaalt de dame zelf toch??
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_133027273
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:48 schreef joers1 het volgende:

[..]

INFORMATIE krijgt ze niet....er roepen mensen dat de dame i kwestie niet mee MAG doen.... En dat bepaalt de dame zelf toch??
wij willen als team het niet op ons geweten hebben, dat iemand met bijvoorbeeld een maagbloeding van het veld wordt gedragen.

Daarom vraag ik hier om informatie. Wat jullie artsen zeggen, wat betreft het vroege sporten na een maagverkleining :)

Ik kom net terug van een blessure van 12 weken, dus ik weet hoe het voelt niet te mogen voetballen ;)

Maar ik denk ook dat ze de hele operatie niet serieus neemt of heeft genomen :{ als je binnen een week na de operatie een frikandel wegwerkt, neem ik zo iemand sowieso niet serieus :@

Ik heb trouwens wel respect voor de dames hier die zich er wel voor inzetten ^O^

En ook gedurfd, ik heb mijn tante verloren aan zo'n operatie en een goede kennis. En die laatste is overleden door een maagbloeding (te snel werken en sporten etc)
pi_133027552
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:36 schreef joers1 het volgende:

[..]

Denk dat dat aan de dame ZELF is en niet aan haar, met alle respect, onwetende teamgenoten!

Al is het natuurlijk absurd vroeg!! Ze heeft wss. een laparoscopische operatie gehad? Dat scheelt al veel ellende/herstel. Ik heb een open-operatie gehad met een ritssluiting van 45 cm......ik kon maanden en maanden niet sporten. Ook vanwege complicaties en een gebarsten abces
ik heb haar snee gezien, die was behoorlijk groot :Y
  vrijdag 8 november 2013 @ 06:43:30 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_133032660
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:48 schreef joers1 het volgende:

[..]

INFORMATIE krijgt ze niet....er roepen mensen dat de dame i kwestie niet mee MAG doen.... En dat bepaalt de dame zelf toch??
In teamverband is het het team dat iets beslist ;) Niet alleen de dame in kwestie :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 8 november 2013 @ 13:49:00 #209
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_133041964
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 06:43 schreef Troel het volgende:

[..]

In teamverband is het het team dat iets beslist ;) Niet alleen de dame in kwestie :)
De speelster bepaalt ZELF of ze weer kán voetballen...(ik heb het niet over meedoen). Er werd hier net gedaan alsof het team moest bepalen dat zij niet MOCHT voetballen. En die beslissing is gewoon alleen aan haarzelf. Hoe dom het ook is, om überhaupt te willen spelen met zo'n litteken.

Mijn litteken was wss. net zo groot of groter...en ik heb maanden niets kunnen doen (wss. door de complicaties maar toch).
Beter 3 maanden langer wachten...dan te snel dingen te doen. Als het fout gaat, is het leed niet te overzien
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:25:56 #210
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_133045698
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 23:20 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ik heb haar snee gezien, die was behoorlijk groot :Y
Dus ze heeft een open buik operatie gehad? Wat was daar de reden voor? Normaal gesproken doen ze dat niet meer standaard namelijk maar laproscopisch (kijkoperatie). Alleen bij sommige mensen die al eerder een buikoperatie gehad hebben of waarbij de vetlaag aan de buik te dik is voor een kijkoperatie doen ze dat nog. Ik had 5 kleine sneetjes, dat geneest aan de buitenkant veel sneller dan een open buik operatie. Na een week mocht ik wel sporten maar niet intensief, gewoon wat baantjes zwemmen en het verder vooral de eerste 6 weken het heel rustig aan doen.
pi_133045838
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:48 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Intensief sporten is echt een no go zo snel na een wls. Lichte cardio fitness en zwemmen mag wel maar verder moet je het dan echt nog rustig aan doen. Stel dat ze een bal in haar maagstreek krijgt dan kan ze grote problemen krijgen want de wonden zijn nog vers, vooral aan de binnenkant duurt het een hele tijd tot het genezen is.
ja je moet echt een tijd rust nemen na mijn WLS heb ik ook te snel begonnen met mijn armen hoog doen met 2 flesjes water om het weer op te bouwen wat tot resultaat leide dat mijn gaatjes weer opensprongen.
pi_133045955
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:25 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Dus ze heeft een open buik operatie gehad? Wat was daar de reden voor? Normaal gesproken doen ze dat niet meer standaard namelijk maar laproscopisch (kijkoperatie). Alleen bij sommige mensen die al eerder een buikoperatie gehad hebben of waarbij de vetlaag aan de buik te dik is voor een kijkoperatie doen ze dat nog. Ik had 5 kleine sneetjes, dat geneest aan de buitenkant veel sneller dan een open buik operatie. Na een week mocht ik wel sporten maar niet intensief, gewoon wat baantjes zwemmen en het verder vooral de eerste 6 weken het heel rustig aan doen.
ik heb geen idee _O-
Misschien wel te dikke vetlaag? Ik zou het niet weten :@

Ik vond het groot :P Zij vond het wel meevallen
  woensdag 27 november 2013 @ 19:07:48 #213
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_133683594
Volgens veel mensen heb ik een smal koppie gekregen, valt toch wel mee?



  woensdag 4 december 2013 @ 12:39:09 #214
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_133905107
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:25 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Dus ze heeft een open buik operatie gehad? Wat was daar de reden voor? Normaal gesproken doen ze dat niet meer standaard namelijk maar laproscopisch (kijkoperatie). Alleen bij sommige mensen die al eerder een buikoperatie gehad hebben of waarbij de vetlaag aan de buik te dik is voor een kijkoperatie doen ze dat nog.
Ik heb idd ook een open-operatie gehad...omdat ik al een buikoperatie hiervoor heb gehad. was idd een mega-snee: 40 cm. overdwars. Die week na de operatie ook nog eens flink ontstoken bleek en een abces bevatte.
Wond sprong thuis open en er liep hoop groen-gele rotzooi, pus en lichaamsvocht uit....ik kan je melden: zoiets smerigs heb ik nog nooit ervaren!
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  woensdag 4 december 2013 @ 18:24:50 #215
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_133916168
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:39 schreef joers1 het volgende:

[..]

Ik heb idd ook een open-operatie gehad...omdat ik al een buikoperatie hiervoor heb gehad. was idd een mega-snee: 40 cm. overdwars. Die week na de operatie ook nog eens flink ontstoken bleek en een abces bevatte.
Wond sprong thuis open en er liep hoop groen-gele rotzooi, pus en lichaamsvocht uit....ik kan je melden: zoiets smerigs heb ik nog nooit ervaren!
Klinkt niet fijn, hoe is het nu dan met litteken? Wel netjes genezen? Ik kon gelukkig gewoon met een kijkoperatie geopereerd worden, binnen een week waren de 5 sneetjes dicht en nu bijna een jaar later zijn er nog maar 2 littekens zichtbaar.
  woensdag 4 december 2013 @ 20:24:35 #216
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_133920912
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:24 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Klinkt niet fijn, hoe is het nu dan met litteken? Wel netjes genezen? Ik kon gelukkig gewoon met een kijkoperatie geopereerd worden, binnen een week waren de 5 sneetjes dicht en nu bijna een jaar later zijn er nog maar 2 littekens zichtbaar.
Heel netjes genezen, wond is 3 maanden open geweest....en is 4 x daags verzorgd door thuis-verpleegkundigen. Langzaam groeide hij dicht, maar ziet r keurig uit.
Heb wel foto's van de open wond...maar is niet voor iedereen heel prettig haha
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  zondag 19 januari 2014 @ 23:14:13 #217
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135702101
Vorige week heb ik de eerste jaarlijkse controle gehad bij dokter Apers in het MCL. Hij vertelde me dat ik vitamine d tekort heb. Toen ik afgelopen zomer belde voor de bloeduitslagen werd me verteld dat ik d overschot had en zink tekort. Ik moest in plaats van 2 a/z vitamines 1 per dag gaan nemen + extra zink. Maar nu blijkt dus dat ze me een verkeerde uitslag hebben gegeven. Afgelopen zomer was juist alles goed, geen d overschot en geen zink tekort en doordat ik ben gaan minderen met de vitamines heb ik een tekort aan vitamine d gekregen. Heb nu extra vitamine d voorgeschreven gekregen waarvan ik er voorlopig 2 per dag moet slikken + ik moet van de a/z ook weer 2 per dag nemen.
pi_135708030
Ik heb het traject officieel afgesloten met de laatste terugkomdag. En een cadeautje gekregen van het CON dat prachtig symbool staat voor de afgelopen 2 jaar.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 20 januari 2014 @ 11:25:54 #219
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135711947
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 07:45 schreef McLaura het volgende:
Ik heb het traject officieel afgesloten met de laatste terugkomdag. En een cadeautje gekregen van het CON dat prachtig symbool staat voor de afgelopen 2 jaar.
Ben je ook naar alle bijeenkomsten geweest? Ik heb besloten ermee te stoppen omdat ik er niks aan heb. Zit in een groep met mensen die allemaal een gbp hebben, wordt alleen maar gepraat over dingen die voor mij niet van belang zijn. Heb er met dokter Apers over gesproken en die had er alle begrip voor, mag de laatste 3x gewoon bij het CON voor een gesprekje met de verpleegkundig specialist zodat ik niet meer naar die 3 uur durende bijeenkomsten hoef waar ik me alleen maar zit te vervelen.
  maandag 20 januari 2014 @ 11:50:28 #220
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135712786
Troel jij had je toen verdiept in anti conceptie na wls toch?
  maandag 20 januari 2014 @ 16:57:25 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_135724472
quote:
17s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:50 schreef -Bubseltje- het volgende:
Troel jij had je toen verdiept in anti conceptie na wls toch?
Ja, maar je gaat niet blij worden van de conclusie ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 januari 2014 @ 18:07:53 #222
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135726838
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar je gaat niet blij worden van de conclusie ;)
Er is eigenlijk niks ok? -O- heb nu een spiraal maar daar word ik niet erg vrolijk van.
pi_135748036
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:25 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ben je ook naar alle bijeenkomsten geweest? Ik heb besloten ermee te stoppen omdat ik er niks aan heb. Zit in een groep met mensen die allemaal een gbp hebben, wordt alleen maar gepraat over dingen die voor mij niet van belang zijn. Heb er met dokter Apers over gesproken en die had er alle begrip voor, mag de laatste 3x gewoon bij het CON voor een gesprekje met de verpleegkundig specialist zodat ik niet meer naar die 3 uur durende bijeenkomsten hoef waar ik me alleen maar zit te vervelen.
Ja, daar ben ik geweest. Bij mij in de groep zaten 2 mensen met een sleeve. Het is wel bijzonder om het verschil te zien met de mensen met een gbp.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 januari 2014 @ 11:36:10 #224
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_135794842
Ik heb nu voor de tweede keer nierstenen. Dat schijnt toch wel iets te zijn waarop je een verhoogd risico hebt na een wls -O-

Hier wat meer info: http://www.drbrianstork.c(...)weight-loss-surgery/

Helaas valt er op eet- en drinkgebied niet veel te winnen, alles wat hij noemt doe ik al of juist niet. Extra veel drinken dus maar. Wel opvallend dat zwarte thee erbij staat als risicoverhogende factor trouwens.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_135794990
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:57 schreef Troel het volgende:
Ja, maar je gaat niet blij worden van de conclusie ;)
Ik begrijp dit probleem niet heel erg, condoom gebruiken = opgelost?

Hier gaat het qua gewicht nu echt wel minder, helaas weer 3 cijfers op de weegschaal. Lukt me niet om het eraf te krijgen....in maart overleggen met arts

[ Bericht 7% gewijzigd door Trusten op 22-01-2014 11:58:41 ]
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:41:52 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_135795050
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:40 schreef Trusten het volgende:
Hier gaat het helaas een beetje ruk....de weegschaal laat weer 3 cijfers zien en het lukt me niet om het naar beneden te krijgen...

[..]

Ik begrijp dit probleem niet heel erg, condoom gebruiken = opgelost?

Hier gaat het qua gewicht nu echt wel minder, helaas weer 3 cijfers op de weegschaal. Lukt me niet om het eraf te krijgen....in maart overleggen met arts
Was het maar zo makkelijk ;) Lang niet iedereen is happy om de rest van zijn vruchtbare leven condooms te gebruiken omdat andere anticonceptie niet werkt. Dubbele zekerheid blijft fijn, maar dat gaat helaas niet meer op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_135795370
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:41 schreef Troel het volgende:

[..]

Was het maar zo makkelijk ;) Lang niet iedereen is happy om de rest van zijn vruchtbare leven condooms te gebruiken omdat andere anticonceptie niet werkt. Dubbele zekerheid blijft fijn, maar dat gaat helaas niet meer op.
Ja, begrijp zeker ook wel dat het niet de ideale situatie is (ben zelf ook pas 27 dus nog een tijdje een vruchtbaar leven te gaan als het goed is) maar vind het geen onoverkomelijk probleem ofzo.

En je hebt dan wellicht geen dubbele zekerheid, maar toch een ander conceptiemiddel gebruiken naast het condoom geeft alsnog meer zekerheid toch? Het is niet alsof anticonceptie helemaal niets meer doet?

In ieder geval ben ik zelf wel gestopt met de Nuvaring, omdat ik daar totaal geen vertrouwd meer gevoel bij had. Is sowieso een goede keuze geweest want mijn vele hoofdpijnen zijn daarmee ook als sneeuw voor de zon verdwenen...
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:24:12 #228
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135796661
Op condooms en het opletten waar mijn cyclus was is jaren goed gegaan tot een jaar geleden :+.
Ze is nu bijna 4 maanden oud ;)

Dus ik zou graag wat meer zekerheid hebben.

Nuvaring vond ik helemaal niets, de pil is geen optie.
Wilde het hormoonstaafje de gynacoloog heeft me overgehaald tot een spiraaltje maar zoals het er nu uitziet gaat dat niet lang meer duren.

Wat vervelend van je gewicht -O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 januari 2014 @ 12:29:44 #229
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_135796862
Wat voor spiraaltje heb je, Mirena? Ik vermoed dat een koperspiraal nog het beste werkt. Alles met hormonen is niet meer betrouwbaar.

Ik heb zelf wel een Mirena overigens. Maar ik ben dan ook al in de overgang dus voor mij is dat niet meer zozeer vanwege de anticonceptie.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:39:32 #230
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135797193
Een mirena idd. Maar mijn baarmoeder is daar niet echt mee eens.
Zo naar het ziekenhuis en eens kijken hoe en wat nu.
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:14:07 #231
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135803293
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:41 schreef Troel het volgende:

[..]

Was het maar zo makkelijk ;) Lang niet iedereen is happy om de rest van zijn vruchtbare leven condooms te gebruiken omdat andere anticonceptie niet werkt. Dubbele zekerheid blijft fijn, maar dat gaat helaas niet meer op.
Ik zou niet eens seks durven hebben met alleen condoom.
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:15:27 #232
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135803342
Ik heb nu de prikpil maar volgens het CON kan ik ook gewoon weer aan de pil als ik dat wil omdat ik een sleeve heb. Is gewoon betrouwbaar zeggen ze.
pi_135828831
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:36 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb nu voor de tweede keer nierstenen. Dat schijnt toch wel iets te zijn waarop je een verhoogd risico hebt na een wls -O-

Hier wat meer info: http://www.drbrianstork.c(...)weight-loss-surgery/

Helaas valt er op eet- en drinkgebied niet veel te winnen, alles wat hij noemt doe ik al of juist niet. Extra veel drinken dus maar. Wel opvallend dat zwarte thee erbij staat als risicoverhogende factor trouwens.
Mijn galblaas is er dus in augustus eruit gehaald. Ik ben erna 10 kilo aangekomen ik ben in oktober naar de dietiste gegaan. Ik blijf nu stabiel (gelukkig.) Maar ik val ook niet af en dat moet ik gaan accepteren. En hopen dat ik in de toekomst niet meer ga aankomen. Ik ben afgelopen vrijdag naar de maag darm specialist geweest omdat ik sins augustus dagelijks last heb van diarree en erge buikkrampen. Ik heb nu een speciaal poedertje gekregen wat mensen vaker hebben na galblaasverwijdering om het stukje van de gal over te nemen wat het doet met ontlasting.
pi_135828883
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef Riann het volgende:

[..]

Mijn galblaas is er dus in augustus eruit gehaald. Ik ben erna 10 kilo aangekomen ik ben in oktober naar de dietiste gegaan. Ik blijf nu stabiel (gelukkig.) Maar ik val ook niet af en dat moet ik gaan accepteren. En hopen dat ik in de toekomst niet meer ga aankomen. Ik ben afgelopen vrijdag naar de maag darm specialist geweest omdat ik sins augustus dagelijks last heb van diarree en erge buikkrampen. Ik heb nu een speciaal poedertje gekregen wat mensen vaker hebben na galblaasverwijdering om het stukje van de gal over te nemen wat het doet met ontlasting.
Sorry ik zag nu pas dat je het over nierstenen had en niet galstenen nou ja het is eigenlijk ook een soort van update dan maar.

En even over de anticonceptie ik gebruik de prikpil en daar ben ik super tevreden over. Maar het advies is wel als je nog een kinderwens hebt om het niet te gebruiken. Het kan lang duren voordat alles weer is zoals het hoort. Ik ben toch zo goed als onvruchtbaar en zit niet op kinderen te wachten en gebruik het ook vooral voor het feit dat ik niet meer ongesteld word.
pi_135829046
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef Riann het volgende:

[..]

Mijn galblaas is er dus in augustus eruit gehaald. Ik ben erna 10 kilo aangekomen ik ben in oktober naar de dietiste gegaan. Ik blijf nu stabiel (gelukkig.) Maar ik val ook niet af en dat moet ik gaan accepteren. En hopen dat ik in de toekomst niet meer ga aankomen. Ik ben afgelopen vrijdag naar de maag darm specialist geweest omdat ik sins augustus dagelijks last heb van diarree en erge buikkrampen. Ik heb nu een speciaal poedertje gekregen wat mensen vaker hebben na galblaasverwijdering om het stukje van de gal over te nemen wat het doet met ontlasting.
Questran-a? :X Wat een goor spul
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_135829115
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:52 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Questran-a? :X Wat een goor spul
Dat ja, Ik weet het is niet erg smakelijk maar ja als het mij afhelpt van mijn diarree en buikkrampen heb ik dat er graag voor over.
pi_135829168
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:53 schreef Riann het volgende:

[..]

Dat ja, Ik weet het is niet erg smakelijk maar ja als het mij afhelpt van mijn diarree en buikkrampen heb ik dat er graag voor over.
Ja, da's waar, ik ging alleen over m'n nek vanmorgen van dat spul :') eerste keer dat ik het nam, dus nog wennen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_135829366
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:54 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ja, da's waar, ik ging alleen over m'n nek vanmorgen van dat spul :') eerste keer dat ik het nam, dus nog wennen
Dus bij jou is de galblaas ook eruit gehaald. Ja ik gebruik het sins maandag ik moet zeggen ik heb vandaag nergens last van gehad.Misschien is het lekkerder te maken als er een klein beetje ranja bij doet. Ik haal alleen die 4 keer per dag niet. Ik gebruik voor het ontbijt Tyrax (schildklierhormoon) en er moet 4 uur tussen zitten dus dan maar 3 keer per dag.
pi_135829444
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:57 schreef Riann het volgende:

[..]

Dus bij jou is de galblaas ook eruit gehaald. Ja ik gebruik het sins maandag ik moet zeggen ik heb vandaag nergens last van gehad.Misschien is het lekkerder te maken als er een klein beetje ranja bij doet. Ik haal alleen die 4 keer per dag niet. Ik gebruik voor het ontbijt Tyrax (schildklierhormoon) en er moet 4 uur tussen zitten dus dan maar 3 keer per dag.
Ja, nou, nee dus :D
ik heb het vanwege andere klachten gekregen. Werkt wel als een tierelier merk ik. Ik hoef er godzijdank maar 1 per dag.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_135829719
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:58 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ja, nou, nee dus :D
ik heb het vanwege andere klachten gekregen. Werkt wel als een tierelier merk ik. Ik hoef er godzijdank maar 1 per dag.
Okay ik ben alleen bang dat ik er nu weer obstipatie van krijg. Darmproblemen is bij mij sowieso al heel mijn leven hoort bij mijn spierziekte. Daarom heb ik ook zo lang gewacht voordat ik naar de maag darm arts ging. Bij mij gaat het al heel mijn leven dan diarree dan normaal dan obstipatie met veel buikkrampen maar nu was het echt dagelijks diarree met verschrikkelijke krampen.
pi_135829770
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:01 schreef Riann het volgende:

[..]

Okay ik ben alleen bang dat ik er nu weer obstipatie van krijg. Darmproblemen is bij mij sowieso al heel mijn leven hoort bij mijn spierziekte. Daarom heb ik ook zo lang gewacht voordat ik naar de maag darm arts ging. Bij mij gaat het al heel mijn leven dan diarree dan normaal dan obstipatie met veel buikkrampen maar nu was het echt dagelijks diarree met verschrikkelijke krampen.
Dan moet je wel ff kijken of 4 niet teveel is, ik merk van 1 al een wereld van verschil wast dat betreft...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_135829896
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:02 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Dan moet je wel ff kijken of 4 niet teveel is, ik merk van 1 al een wereld van verschil wast dat betreft...
Ik moest met 4 keer een halve beginnen maar bij mij is het nu dus 3 keer een halve en ik moest wat gaan uitproberen en over 8 weken terug komen en vertellen hoe het gaat.
pi_135829936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:03 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik moest met 4 keer een halve beginnen maar bij mij is het nu dus 3 keer een halve en ik moest wat gaan uitproberen en over 8 weken terug komen en vertellen hoe het gaat.
Ik hoop dat het positieve dingen voor je doet!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 23 januari 2014 @ 07:32:43 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_135836745
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:15 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik heb nu de prikpil maar volgens het CON kan ik ook gewoon weer aan de pil als ik dat wil omdat ik een sleeve heb. Is gewoon betrouwbaar zeggen ze.
Ga maar eens bij een endocrinoloog vragen hoe het zit met hormoonopname na een sleeve :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 januari 2014 @ 08:58:50 #245
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_135837502
Hebben ze bij jullie je galblaas en blindedarm niet meteen weggehaald tijdens de WLS-operatie? Dat hebben ze bij Troel en mij wel gedaan (nou ja, ik was mijn galblaas al eerder kwijt). De reden was dat de kans bestaat dat je na een WLS problemen met galblaas en/of blindedarm kunt krijgen en je op die manier een extra buikoperatie (of 2 :X ) voorkomt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_135839228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:58 schreef Rewimo het volgende:
Hebben ze bij jullie je galblaas en blindedarm niet meteen weggehaald tijdens de WLS-operatie?
Is dat niet een beetje een heftige voorzorgsmaatregel? Ik ken eigenlijk ook weinig mensen waarbij dat meteen is gedaan. Wel een aantal die alsnog hun galblaas hebben moeten laten verwijderen. Ik snap dat het niet wenselijk is om nog een buikoperatie te ondergaan maar is het niet zo dat het merendeel geen last krijgt van de galblaas?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 januari 2014 @ 10:48:27 #247
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_135840764
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:07 schreef Trusten het volgende:
Is dat niet een beetje een heftige voorzorgsmaatregel? Ik ken eigenlijk ook weinig mensen waarbij dat meteen is gedaan. Wel een aantal die alsnog hun galblaas hebben moeten laten verwijderen. Ik snap dat het niet wenselijk is om nog een buikoperatie te ondergaan maar is het niet zo dat het merendeel geen last krijgt van de galblaas?
Ik heb begrepen dat de kans dat je er wèl last van krijgt groter is na een WLS. Net als die nierstenen waar ik nu last van heb. Blindedarm volgens mij niet maar die hebben ze dus ook meteen meegenomen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:25:02 #248
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135842101
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 07:32 schreef Troel het volgende:

[..]

Ga maar eens bij een endocrinoloog vragen hoe het zit met hormoonopname na een sleeve :)
Zal het eens uitzoeken, heb geen zin in een zwangerschap en een abortus. Wil absoluut geen kind hebben.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:31:29 #249
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135842354
Bij mij hebben ze ook beide weggehaald bij de laatste operatie. Maar dat was ook in België misschien zit daar het verschil in?
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:47:47 #250
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135849971
quote:
17s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
Bij mij hebben ze ook beide weggehaald bij de laatste operatie. Maar dat was ook in België misschien zit daar het verschil in?
In Engeland halen ze volgens mij standaard de galblaas eruit om problemen te voorkomen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:54:07 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_135856076
België is dat inderdaad standaard :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_135856159
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:25 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ben je ook naar alle bijeenkomsten geweest? Ik heb besloten ermee te stoppen omdat ik er niks aan heb. Zit in een groep met mensen die allemaal een gbp hebben, wordt alleen maar gepraat over dingen die voor mij niet van belang zijn. Heb er met dokter Apers over gesproken en die had er alle begrip voor, mag de laatste 3x gewoon bij het CON voor een gesprekje met de verpleegkundig specialist zodat ik niet meer naar die 3 uur durende bijeenkomsten hoef waar ik me alleen maar zit te vervelen.
Wat voor een verschil merk je dan tussen een mensen met een Sleeve en en Bypass?

Bij mijn voorlichting noemden ze een Mirena een betrouwbare anticonceptie na een operatie dus ik kan die gewoon erin laten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:17:20 #253
35189 Troel
scherp en bot
pi_135857260
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:55 schreef Wolken het volgende:

[..]

Wat voor een verschil merk je dan tussen een mensen met een Sleeve en en Bypass?

Bij mijn voorlichting noemden ze een Mirena een betrouwbare anticonceptie na een operatie dus ik kan die gewoon erin laten.
Mirena is al nauwelijks betrouwbaar zonder operatie :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_135857549
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:17 schreef Troel het volgende:

[..]

Mirena is al nauwelijks betrouwbaar zonder operatie :D
Ik heb na 4 jaar intensief oefenen nog steeds geen baby ( gelukkig! ) ;) Of ik moet onvruchtbaar zijn, dat kan natuurlijk ook.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:37:58 #255
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135860097
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:22 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik heb na 4 jaar intensief oefenen nog steeds geen baby ( gelukkig! ) ;) Of ik moet onvruchtbaar zijn, dat kan natuurlijk ook.
Ik wilde sterrilisatie maar willen ze niet doen i.v.m. mijn leeftijd of moet het al zelf betalen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:45:23 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_135860332
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:37 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik wilde sterrilisatie maar willen ze niet doen i.v.m. mijn leeftijd of moet het al zelf betalen.
Ligt aan je verzekering. En vraag anders gewoon zoveel maanden bedenktijd. Ik weet niet hoe oud je bent, maar dat soort dingen worden echt al wel heel jong gedaan!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:46:24 #257
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135860354
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:45 schreef Troel het volgende:

[..]

Ligt aan je verzekering. En vraag anders gewoon zoveel maanden bedenktijd. Ik weet niet hoe oud je bent, maar dat soort dingen worden echt al wel heel jong gedaan!
Ik ben 29, moet op mijn 35e maar terugkomen zeiden ze. Reden was dat ik me nog zou kunnen bedenken, maar ik weet al sinds mijn 12e 100% zeker dat ik geen kind wil.
  donderdag 23 januari 2014 @ 19:10:29 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_135861232
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:46 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik ben 29, moet op mijn 35e maar terugkomen zeiden ze. Reden was dat ik me nog zou kunnen bedenken, maar ik weet al sinds mijn 12e 100% zeker dat ik geen kind wil.
Ik was 27 :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:00:32 #259
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135867188
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik was 27 :+
Ziekenhuis heeft bij mij ook niks nagevraagd bij de verzekering, ze zeiden meteen doen we niet. Dat was in het Martiniziekenhuis in Groningen. Maar eens mijn huisarts vragen of ze me wil doorverwijzen naar de Ommelander Ziekenhuisgroep in Winschoten, misschien dat ze me daar wel serieus nemen.
  † In Memoriam † donderdag 23 januari 2014 @ 21:05:23 #260
43556 miss_dynastie
pi_135867533
Het zal bij Troel gescheeld hebben dat ze al twee kinderen had ;)
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:12:13 #261
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135868083
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Het zal bij Troel gescheeld hebben dat ze al twee kinderen had ;)
Dat kan het ook zijn ja. Maar ik weet 100% zeker dat ik geen kind wil, heb niks met kinderen, helemaal niet met baby's en dat is altijd al zo geweest. Vind zelf dat ik oud en wijs genoeg ben om daar zelf over te beslissen maar helaas dachten ze daar in het Martiniziekenhuis anders over.
  † In Memoriam † donderdag 23 januari 2014 @ 21:15:26 #262
43556 miss_dynastie
pi_135868312
Ja, ik snap je helemaal, maar voor sommige artsen is het een doorslaggevend argument. Ken ook mensen van boven de dertig met drie kinderen die het niet voor elkaar kregen. Die hebben er nu vier :')
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:21:02 #263
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135868631
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, ik snap je helemaal, maar voor sommige artsen is het een doorslaggevend argument. Ken ook mensen van boven de dertig met drie kinderen die het niet voor elkaar kregen. Die hebben er nu vier :')
Jeetje, dus zelfs na 2 wilden ze het nog niet doen? Bij mij zouden het dan abortussen gaan worden en dat wil ik absoluut niet meemaken. Maar eens even laten onderzoeken dus hoe ik op de prikpil reageer, heb hem sinds oktober 2012. Volgens mij moet dat wel uit te zoeken zijn. Ben tot nu toe gelukkig nog niet zwanger geraakt.
pi_135870720
Volgens mij is een Mirena spiraal (mits goed geplaatst) wel een van de veiligste vormen van anticonceptie omdat je de werking van de spiraal hebt (het eitje kan niet nestelen) en de werking van de hormonen (de eitjes rijpen niet). Dat laatste heeft bij overgewicht wellicht een verminderde werking.

Helaas is het nog altijd een lichaamsvreemd object en dat gaat niet bij iedereen goed.
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:34:42 #265
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135873186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:52 schreef octopussy het volgende:
Volgens mij is een Mirena spiraal (mits goed geplaatst) wel een van de veiligste vormen van anticonceptie omdat je de werking van de spiraal hebt (het eitje kan niet nestelen) en de werking van de hormonen (de eitjes rijpen niet). Dat laatste heeft bij overgewicht wellicht een verminderde werking.

Helaas is het nog altijd een lichaamsvreemd object en dat gaat niet bij iedereen goed.
Ik hoorde laatst ook dat bij mensen met overgewicht de prikpil het beste om de 6 weken i.p.v. om de 12 weken kan worden gegeven. Is mij nooit wat van verteld, ik woog toen ik ermee begon nog 123kg (nu gelukkig nog maar 68), dat was vlak voor mijn operatie. Achteraf dus een geluk geweest dat ik op dat moment geen relatie had. Ik leerde mijn vriend pas 4 maanden na mijn operatie kennen en toen was ik al al ruim 40kg kwijt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wildervankstertje op 23-01-2014 22:48:57 ]
pi_140133721
Hallo forumgebruikers,

Ik was op zoek naar een forum met tips over gewichtsreducerende operaties. Ik zit zelf na te denken over een gastric sleeve.

Zijn er hier mensen die daar ervaringen mee hebben?
  maandag 19 mei 2014 @ 17:47:52 #267
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_140136162
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:36 schreef Jeanette45 het volgende:
Hallo forumgebruikers,

Ik was op zoek naar een forum met tips over gewichtsreducerende operaties. Ik zit zelf na te denken over een gastric sleeve.

Zijn er hier mensen die daar ervaringen mee hebben?
Ik heb een sleeve, ben 17 december 2012 geopereerd in het Medisch Centrum Leeuwarden.

Mag ik vragen waarom je de voorkeur voor een sleeve hebt? Het is namelijk (niet altijd) een kwestie van kiezen. Als je door de screening komt wordt er tijdens het gesprek met een chirurg besproken welke operatie je zal krijgen.

Als je iemand bent die vooral veel vet/snoep eet dan zal eerder een bypass worden aangeraden dan een sleeve. Ben je meer een volume eter dan is de sleeve meer geschikt. Ook wordt er gekeken naar of je last van maagzuur hebt. Voor iemand die voor een maagverkleinende operatie al last heeft van brandend/overtollig maagzuur is een sleeve of een mini gastric bypass niet geschikt omdat het brandend/overtollig maagzuur dan alleen maar erger kan worden.

Maar voordat je in aanmerking komt voor een operatie gaat er wel een traject aan vooraf. Niet iedereen krijgt meteen ja te horen. Er wordt ook gekeken naar je levensstijl, beweeg je wel genoeg, eet je gezond genoeg, heb je zelf al genoeg pogingen ondernomen om af te vallen, ben je vaak genoeg bij de diëtist geweest.
pi_140139682
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:47 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik heb een sleeve, ben 17 december 2012 geopereerd in het Medisch Centrum Leeuwarden.

Mag ik vragen waarom je de voorkeur voor een sleeve hebt? Het is namelijk (niet altijd) een kwestie van kiezen. Als je door de screening komt wordt er tijdens het gesprek met een chirurg besproken welke operatie je zal krijgen.

Als je iemand bent die vooral veel vet/snoep eet dan zal eerder een bypass worden aangeraden dan een sleeve. Ben je meer een volume eter dan is de sleeve meer geschikt. Ook wordt er gekeken naar of je last van maagzuur hebt. Voor iemand die voor een maagverkleinende operatie al last heeft van brandend/overtollig maagzuur is een sleeve of een mini gastric bypass niet geschikt omdat het brandend/overtollig maagzuur dan alleen maar erger kan worden.

Maar voordat je in aanmerking komt voor een operatie gaat er wel een traject aan vooraf. Niet iedereen krijgt meteen ja te horen. Er wordt ook gekeken naar je levensstijl, beweeg je wel genoeg, eet je gezond genoeg, heb je zelf al genoeg pogingen ondernomen om af te vallen, ben je vaak genoeg bij de diëtist geweest.
Dank je wel voor je reactie.

Het is voor mij geen kwestie van kiezen. Ik heb de ziekte van Crohn, en dan valt een gastric bypass af, samen met de maagband. De sleeve is dan de enigste optie.

Ik zit in de beginfase van het traject, en aangezien ik niks te kiezen heb vroeg ik me af wat de ervaringen zijn met de sleeve, ikzelf had er nog nooit van gehoord. Ik dacht zelf aan een maagband, maar die blijkt dus ook gevaarlijk te zijn bij Crohn.
Vandaar.
  maandag 19 mei 2014 @ 20:45:14 #269
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_140143838
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:23 schreef Jeanette45 het volgende:

[..]

Dank je wel voor je reactie.

Het is voor mij geen kwestie van kiezen. Ik heb de ziekte van Crohn, en dan valt een gastric bypass af, samen met de maagband. De sleeve is dan de enigste optie.

Ik zit in de beginfase van het traject, en aangezien ik niks te kiezen heb vroeg ik me af wat de ervaringen zijn met de sleeve, ikzelf had er nog nooit van gehoord. Ik dacht zelf aan een maagband, maar die blijkt dus ook gevaarlijk te zijn bij Crohn.
Vandaar.
Maagband kan voor iedereen gevaarlijker zijn, in het MCL adviseren ze dat al nooit meer. Kan wel als een patiënt erop staat dat ie er 1 wil maar eigen risico. De kans op complicaties op de langere termijn is met een maagband groter dan met een sleeve of bypass. Maagbandjes kunnen kantelen, vast gaan groeien. Ik ken meerdere mensen die er een hoop ellende door gehad hebben, een collega van mij is zelfs bijna overleden doordat het bandje ingekapseld raakte, ze kon op een gegeven moment niets meer eten.

Ik heb dus nu bijna 1,5 jaar de sleeve en nergens last van. Ben inclusief de 3 weken pré-dieet van 123kg naar 65kg gegaan. Daarvoor al met veel moeite 13kg afgevallen en ben er dus 71 kwijt nu, mijn complete overgewicht is weg :) Ging vanaf het begin al prima. Toen ik uit de operatiekamer kwam was het net of er niks gebeurd was, geen pijn, niet misselijk, niet moe. Half uur nadat ik terug was op de afdeling meteen mijn normale kleding weer aan gedaan en ben overdag mijn bed niet in geweest. De dag na de operatie mocht ik weer naar huis. Eten/drinken ging bij mij ook meteen zonder problemen. na ongeveer een maand ook meteen weer fulltime aan het werk gegaan.

Nu bijna 1,5 jaar verder en zou het zo weer doen als het moest, heb er geen moment spijt van gehad. Helaas geldt het niet voor iedereen dat het zo voorspoedig gaat, veel mensen zijn in het begin wel wat misselijk en hebben soms pijn in de schouders door het gas wat in de buikholte gedaan wordt tijdens de operatie.

Ik welk ziekenhuis wordt je geholpen? Het traject verschild enorm per ziekenhuis. Vooral in pré-dieet en vloeibare periode zitten grote verschillen. In sommige ziekenhuizen schrijven ze shakes voor als pré-dieet wat in het MCL waar ik geholpen ben juist streng afgeraden wordt, daar geven ze een aangepast voedingsschema wat je 2 of 3 weken moet volgen. Na de operatie 3 weken vloeibaar en dat betekend 3 weken lang al het eten glad pureren met de staafmixer of de blender. Maar er schijnen ook ziekenhuizen te zijn waar er geen vloeibare periode wordt voorgeschreven. Best apart eigenlijk dat er zoveel verschillen in zitten vind ik. Want was is nu beter? Dat zou eigenlijk eens onderzocht moeten worden zodat er een landelijke richtlijn voor komt vind ik.
  donderdag 24 juli 2014 @ 17:18:25 #270
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_142686764
Schopt het hier ook maar eens naar boven.

Mijn traject naar een gezond en langer leven is twee weken geleden gestart. Naar eerst een nee te hebben gekregen in MCL ivm een kankerverleden (eisten 5 jaar kankervrij) kom in 2017 maar eens terug. Hier heb ik het gelukkig niet bij laten zitten, dus verder informeren.

Zo uitgekomen bij het NOK in Velp en gelukkig zagen zij het anders, zij zagen wel de noodzaak. Vanaf nu dus in het voortraject, al twee bijeenkomsten gehad en na zeven komt de operatie om de hoek. Sept/Okt gaat het een gastric bypass worden, kan niet wachten *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juli 2014 @ 19:32:12 #271
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_142691186
Wat fijn dat je niet zo lang hoeft te wachten, Rottdog! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:14:26 #272
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_143227466
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:18 schreef Rottdog het volgende:
Schopt het hier ook maar eens naar boven.

Mijn traject naar een gezond en langer leven is twee weken geleden gestart. Naar eerst een nee te hebben gekregen in MCL ivm een kankerverleden (eisten 5 jaar kankervrij) kom in 2017 maar eens terug. Hier heb ik het gelukkig niet bij laten zitten, dus verder informeren.

Zo uitgekomen bij het NOK in Velp en gelukkig zagen zij het anders, zij zagen wel de noodzaak. Vanaf nu dus in het voortraject, al twee bijeenkomsten gehad en na zeven komt de operatie om de hoek. Sept/Okt gaat het een gastric bypass worden, kan niet wachten *O*
In het MCL zijn ze inderdaad strenger geworden de laatste tijd. Worden steeds meer mensen afgewezen hoor ik de laatste tijd. Ook veel omdat ze geen 4x bij een diëtiste zijn geweest. Ik ging begin 2012 het traject in en toen ik voor de screening moest was ik nog maar 1x bij de diëtiste geweest en kreeg meteen een ja. Maar misschien had dat ook te maken met het feit dat ik uittreksels van de sportschool had meegenomen + verslagen van de voedingsdeskundige van de sportschool.

Maar gaat erg snel dus in Velp. Bij mij duurde het van intake tot screening 7 maanden bij het MCL, na de screening nog 2 maanden moeten wachten tot operatie dus in totaal 9 maanden "onderweg" geweest tot ik eindelijk mijn sleeve kreeg. Waren lange wachttijden tussen intake en screening op dat moment. Nu gaat het daar van intake tot screening sneller, maar zijn de wachttijden vanaf de screening tot de operatie weer langer. Maar voor mij was het het lange wachten meer dan waard, zou het zo weer doen als het moest :) .
pi_143236758
In het MCL gaat het momenteel niet goed. Bijna de helft van de patienten krijgt complicaties.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:18:17 #274
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_143237955
Van de week voorlopige operatie datum doorgekregen, sta voor 10 sept ingepland. Al met al ben ik dan 8 mnd onderweg. Van intake tot operatietafel zeg maar.
  zondag 10 augustus 2014 @ 00:00:06 #275
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_143247425
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:36 schreef McLaura het volgende:
In het MCL gaat het momenteel niet goed. Bijna de helft van de patienten krijgt complicaties.
Zal dat aan de artsen liggen? Kan ook toeval zijn. Ik heb zelf totaal geen problemen gehad in het MCL, geopereerd door dokter Apers en ben zeer tevreden over hem.
pi_143252386
Geen idee waar het aan ligt. Ik denk aan de (mijns inziens) slordige screening, waardoor veel ongeschikte mensen geopereerd worden. Mensen die zich niet aan de post-op regels houden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 10 augustus 2014 @ 08:17:38 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_143252485
Ik ben voor strenge eisen, zowel vooraf als achteraf.

Rewimo en ik kwamen in een behoorlijk gat terecht en hebben echt alles zelf moeten doen, terwijl het veel beter was geweest als we hulp hadden gehad (al is het alleen al omdat je hele zelfbeeld gaat wijzigen en je daar best professionele hulp bij kan gebruiken) of een diëtist die een keer mee kan kijken hoe het nu gaat en daadwerkelijk weet wat er aan de hand is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 10 augustus 2014 @ 08:19:48 #278
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_143252495
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 07:35 schreef McLaura het volgende:
Geen idee waar het aan ligt. Ik denk aan de (mijns inziens) slordige screening, waardoor veel ongeschikte mensen geopereerd worden. Mensen die zich niet aan de post-op regels houden.
Voor zover ik weet zijn ze juist strenger geworden met de screening, lees steeds meer over mensen die afgewezen worden.
  zondag 10 augustus 2014 @ 08:22:21 #279
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_143252509
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 08:17 schreef Troel het volgende:
Ik ben voor strenge eisen, zowel vooraf als achteraf.

Rewimo en ik kwamen in een behoorlijk gat terecht en hebben echt alles zelf moeten doen, terwijl het veel beter was geweest als we hulp hadden gehad (al is het alleen al omdat je hele zelfbeeld gaat wijzigen en je daar best professionele hulp bij kan gebruiken) of een diëtist die een keer mee kan kijken hoe het nu gaat en daadwerkelijk weet wat er aan de hand is.
In het MCL is wel een na-traject van 8 bijeenkomsten. Ik ben naar 3 geweest en er toen mee gestopt en ervoor gekozen om verder te gaan met persoonlijke gesprekken. Moet nu nog 1x en dan is dat ook afgerond. Stelt ook niks voor, wordt gevraagd over hoe het gaat e.d. Met mij gaat het prima en heb nergens last van dus binnen 5 minuten is zo'n gesprekje alweer klaar. Maar dat bevalt me beter dan die groepsbijeenkomsten.
  zondag 10 augustus 2014 @ 08:36:57 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143252574
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:18 schreef Rottdog het volgende:
Van de week voorlopige operatie datum doorgekregen, sta voor 10 sept ingepland. Al met al ben ik dan 8 mnd onderweg. Van intake tot operatietafel zeg maar.
Wat fijn voor je! Echt aftellen nu dus. :s)
***
pi_143252823
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 08:19 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn ze juist strenger geworden met de screening, lees steeds meer over mensen die afgewezen worden.
Dat komt omdat er steeds meer mensen die operatie willen. En ik las dat verzekeraars gaan stoppen met vergoeden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 10 augustus 2014 @ 09:36:02 #282
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_143252878
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:29 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat komt omdat er steeds meer mensen die operatie willen. En ik las dat verzekeraars gaan stoppen met vergoeden.
Voor iedereen stoppen met vergoeden? Dat zou een zeer slechte zaak zijn voor de mensen die wel echt de operatie nodig hebben.
pi_143252959
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:36 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Voor iedereen stoppen met vergoeden? Dat zou een zeer slechte zaak zijn voor de mensen die wel echt de operatie nodig hebben.
Er wordt over het 'nodig hebben' getwijfeld en gezegd dat iedereen zelf op een gezond gewicht kan komen (door mensen in maat 40, gok ik)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 10 augustus 2014 @ 09:52:12 #284
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_143252993
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:47 schreef McLaura het volgende:

[..]

Er wordt over het 'nodig hebben' getwijfeld en gezegd dat iedereen zelf op een gezond gewicht kan komen (door mensen in maat 40, gok ik)
Dat de meeste mensen wel op een gezond gewicht kunnen komen klopt wel, veelal met honger diëten. Maar de meesten komen uiteindelijk gewoon weer aan. Een dieet kun je niet je leven lang vol houden, zodra je van zo'n honger dieet over gaat op normaal eten kom je weer aan. Maar het zullen inderdaad wel mensen zijn die zelf nooit overgewicht hebben gehad die van alles beweren. Of mensen die het toevallig wel gelukt is om op gewicht te blijven zonder operatie.

Blijkbaar wordt er dan ook niet naar artsen geluisterd. Dokter Apers zei ook heel duidelijk, het is vaak niet moeilijk om op een goed gewicht te komen zonder medische ingreep, maar om dat ook zo te houden is voor veel mensen onmogelijk.
  zondag 10 augustus 2014 @ 10:24:01 #285
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143253304
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:00 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Zal dat aan de artsen liggen? Kan ook toeval zijn. Ik heb zelf totaal geen problemen gehad in het MCL, geopereerd door dokter Apers en ben zeer tevreden over hem.
Ook goede artsen maken fouten ;).

Maar ik ben het met Troel eens. Strengere regels zijn nodig.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:18 schreef Rottdog het volgende:
Van de week voorlopige operatie datum doorgekregen, sta voor 10 sept ingepland. Al met al ben ik dan 8 mnd onderweg. Van intake tot operatietafel zeg maar.
Wat fijn voor je :*
pi_143253459
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:52 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]
\
Blijkbaar wordt er dan ook niet naar artsen geluisterd. Dokter Apers zei ook heel duidelijk, het is vaak niet moeilijk om op een goed gewicht te komen zonder medische ingreep, maar om dat ook zo te houden is voor veel mensen onmogelijk.
Je hebt een verandering van leefstijl nodig als je obesitas hebt. De gastric bypass of sleeve dwingt je tot een andere leeftstijl, maar om die na bijvoorbeeld 2 jaar nog vast te houden kost energie.

Ik ben het niet eens met de uitspraak dat je na een WLS nooit meer op dieet hoeft. Ik ben juist permanent op dieet. Ik eet geen suikers, moet erg uitkijken met koolhydraten (beide vanwege suikerproblemen), verdraag geen vette dingen (krijg veel buikpijn en diarree). Er zijn vast mensen die nergens last van hebben en alles eten na een WLS, maar die wil ik over 10 jaar dan wel weer eens spreken.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 10 augustus 2014 @ 10:47:46 #287
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_143253670
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:34 schreef McLaura het volgende:

[..]

Je hebt een verandering van leefstijl nodig als je obesitas hebt. De gastric bypass of sleeve dwingt je tot een andere leeftstijl, maar om die na bijvoorbeeld 2 jaar nog vast te houden kost energie.

Ik ben het niet eens met de uitspraak dat je na een WLS nooit meer op dieet hoeft. Ik ben juist permanent op dieet. Ik eet geen suikers, moet erg uitkijken met koolhydraten (beide vanwege suikerproblemen), verdraag geen vette dingen (krijg veel buikpijn en diarree). Er zijn vast mensen die nergens last van hebben en alles eten na een WLS, maar die wil ik over 10 jaar dan wel weer eens spreken.
Ik heb zelf ook nergens last van maar eet en drink ook nauwelijks producten waarin toegevoegde suikers en veel verzadigde vetten en koolhydraten in zitten.

Veel mensen denken dat na een WLS alles vanzelf gaat. Maar dat is niet zo, zijn meerdere mensen die na een WLS weer overgewicht krijgen. Die denken, ik kan alles eten dus ik eet ook alles.

Zo ken ik ook iemand die beweerd dat ze niet meer aan kan komen omdat de een mini gastric bypass heeft. Zuipt zich elk weekend lam in allerlei alcoholische drankjes die vol suiker zitten (pina colada e.d.), eet elke avond chips, gaat vaak eten bij de mac, drinkt liters chocomel. Nu komt ze nog niet aan, is net 1,5 jaar na haar operatie maar ik denk dat dat wel zal veranderen. Maar toch blijft ze beweren dat dat niet kan, ze is door dezelfde arts als ik geholpen en heeft blijkbaar tijdens de voorlichting ook niet goed geluisterd, er werd daar heel duidelijk gezegd dat WLS geen wondermiddel is maar een hulpmiddel. Maar heb er geen medelijden mee als het mis gaat.
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:45:29 #288
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_143256589
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 08:17 schreef Troel het volgende:
Ik ben voor strenge eisen, zowel vooraf als achteraf.

Rewimo en ik kwamen in een behoorlijk gat terecht en hebben echt alles zelf moeten doen, terwijl het veel beter was geweest als we hulp hadden gehad (al is het alleen al omdat je hele zelfbeeld gaat wijzigen en je daar best professionele hulp bij kan gebruiken) of een diëtist die een keer mee kan kijken hoe het nu gaat en daadwerkelijk weet wat er aan de hand is.
Helemaal mee eens!
Ook ik heb totaal geen nazorg gehad na de plaatsing van mijn maagbandje en ben er dan ook behoorlijk ziek van geweest. Sinds november is dat ding eruit en voel ik me vele malen beter.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:08:34 #289
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_143259838
Zit sowieso tot dec 2015 vast aan het nok met een driewekelijke afspraak ivm trainingen op verandering levenstijl. Je tekent daar een contract voor en je staat 7 jaar onder controle.
  zondag 10 augustus 2014 @ 16:31:07 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_143265958
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:08 schreef Rottdog het volgende:
Zit sowieso tot dec 2015 vast aan het nok met een driewekelijke afspraak ivm trainingen op verandering levenstijl. Je tekent daar een contract voor en je staat 7 jaar onder controle.
Dat klinkt al een stuk beter :) Want het is echt een gigantisch verschil. Inmiddels is het hier bijna negen jaar geleden en nog steeds kom ik situaties tegen waarvan ik denk "tja, wat nu" :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 10 augustus 2014 @ 22:23:16 #291
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_143281098
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:08 schreef Rottdog het volgende:
Zit sowieso tot dec 2015 vast aan het nok met een driewekelijke afspraak ivm trainingen op verandering levenstijl. Je tekent daar een contract voor en je staat 7 jaar onder controle.
Heel goed ^O^
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_143852045
Ik kom net van de plastisch chirurg en YES de buikwandcorrectie gaat door. Er hoeft voor mij nog niet eens een brief naar het CZ voor goedkeuring.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:08:11 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_143853763
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:09 schreef Riann het volgende:
Ik kom net van de plastisch chirurg en YES de buikwandcorrectie gaat door. Er hoeft voor mij nog niet eens een brief naar het CZ voor goedkeuring.
Dat gaat als het goed is vanzelf op het moment dat je chirurg het invoert in de computer ;) Dan komt er in beeld dat je in aanmerking komt, krijgt de verzekering een seintje ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_143854057
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:08 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat gaat als het goed is vanzelf op het moment dat je chirurg het invoert in de computer ;) Dan komt er in beeld dat je in aanmerking komt, krijgt de verzekering een seintje ;)
zou kunnen, ik heb wel medische foto's moeten laten maken als het CZ vragen heeft.
Volgens mij heeft het ook geen zin om een brief te schrijven want of je een spierziekte hebt of als het op psychische gronden is schijnt allemaal niet meer mee te tellen. BMI grens is wel van 30 naar 35 gegaan. En bovenarmen krijg je sowieso niet meer vergoed. Maar die professor zit wel in een commissie van alle regels en die willen dat de regels wat meer versoepelt worden. Maar hij zei eerst de buik en dan tegen die tijd hoop ik dat we het voor elkaar hebben dat bovenarmen weer vergoed worden of gedeeltelijk. Maar hij zei wel daar moet je wel nog over na denken of je dat echt wilt want het is nogal een litteken. Van je buik kun je kleren over heen doen. Van je bovenarm zie je altijd. Ik heb ook gevraagd als dat niet vergoed word wat dan ongeveer de kosten zouden zijn. Hij zei dat hij dat niet precies kon zeggen maar dat je dan wel op een aantal duizend euro moest tellen. Dus MISSCHIEN dat ik het in de toekomst toch nog ga doen. En misschien dus zelf ga betalen als het niet vergoed gaat worden in de toekomst. Maar eerst de buik. Ik ben er echt superblij mee ik loop al de hele dag te stralen ervan. Want ik ging erheen met de gedachte ik denk dat ze het niet doen maar ik hoop het wel.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:23:48 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_143854233
Ik heb mensen gezien waarbij bovenbenen en armen zijn gedaan en ondanks dat ik baal van mijn bovenbenen, zou ik het daarom al niet doen. Mijn armen heb ik vrij weinig last van, maar dat zag er ronduit lelijk uit.

Sinds mijn bwc is mijn buik ook wel raar trouwens en ik heb nog steeds veel dode plekken, waar ik totaal geen gevoel heb. Ik ben van het vel af, maar om nou te zeggen dat het echt mooi geworden is, zeker niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:26:50 #296
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143854323
Bwc ben ik niet mee bezig. Maar na mijn keizersnede smet het wel vaak. Voorheen nooit last van gehad.

Gefeliciteerd Rian!
pi_143854379
Natuurlijk is je lichaam nooit mooi. Verwacht ik ook niet. De chirurg zei ook verwacht niet dat je nu heel strak gaat worden. Dat gaat nooit gebeuren dat kan ook niet maar er zijn vrouwen bij die dat wel verwachten en dan worden ze teleurgesteld als ze wakker worden. Maar dat heb ik nooit gedacht en dan is ook iets wat ik niet verwacht. Ik denk wel dat ik dadelijke en stuk beter kleren kan kopen en minder last van heb en ook weer wat beter kan bewegen.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:09:48 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_143855850
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:28 schreef Riann het volgende:
Natuurlijk is je lichaam nooit mooi. Verwacht ik ook niet. De chirurg zei ook verwacht niet dat je nu heel strak gaat worden. Dat gaat nooit gebeuren dat kan ook niet maar er zijn vrouwen bij die dat wel verwachten en dan worden ze teleurgesteld als ze wakker worden. Maar dat heb ik nooit gedacht en dan is ook iets wat ik niet verwacht. Ik denk wel dat ik dadelijke en stuk beter kleren kan kopen en minder last van heb en ook weer wat beter kan bewegen.
Ja, dat dacht ik ook. Maar ik koop nog steeds dezelfde maat broeken (want anders passen mijn bovenbenen er niet in :') ) alleen snoer ik ze dus nu gigantisch in :D
Tja en strak wordt het nooit, maar heb nu wat rare bulten enzo en dat is toch ook niet echt je van het ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_143857265
Ik ben gelukkig vrij goed teruggeplooid. Ik kan dus niet meepraten over wat ik wel of niet zou laten doen, maar ik vind wat lubbervel wel opwegen tegen het gezondheidsrisico van overgewicht. Maar dat is puur vanuit mezelf gekeken.

Ik kan nu maat 42 kopen, en moest eerst uhhhh 48/50.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_143863969
ik heb nu 44/46 en ik had 54 en mijn broekmaat hoeft op zich niet minder maar ik heb 2 buiken dus net boven mijn navel heb ik nog een buik en daardoor kan ik heel veel shirtjes niet kopen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:19:52 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_143875942
Ah, dus eigenlijk heb je lichamelijk geen last, maar gaat het erom dat je shirtjes niet kan kopen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')