abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 augustus 2013 @ 21:53:00 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_129845458
Heeft niks met superieur te maken. Wel met verstand. Waarom zou je zo'n ingrijpende operatie ondergaan als je niet bereid bent je leefpatroon aan te passen? Het is nu eenmaal niet zo dat je na een WLS ongezonde dingen kunt eten omdat je toch niet meer aankomt. Integendeel, je moet heel goed op je voeding letten en zorgen dat je geen tekorten oploopt. Dus heel bewust gaan eten en niet binnen twee weken na je WLS alweer ongezonde dingen eten.

En ik zeg niet dat ik nooit ongezond eet (zeker niet) maar zeker de eerste tijd na je operatie moet je gewoon heel voorzichtig zijn met je lichaam.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_129846282
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:42 schreef Isabeau het volgende:
Wat een gezeur over een paar patatjes of een stukje pannenkoek zeg.
Ik voel me totaal niet superieur, mijn eigen leefpatroon kan 4 jaar postop echt stukken beter. Mijn bedoeling was meer om haar te laten schrikken van wat ze zichzelf aan doet. Doe echt mijn best me in te leven maar serieus....al had ze een andere willekeurige maagoperatie (los van WLS) gedaan...dan geldt hetzelfde....je gaat toch geen gefrituurd krokant eten tegen een verse wond aan gooien?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:17:29 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_129846783
Ook wat Trusten zegt. Ik denk dat we allemaal punten hebben waar we laks zijn als het op ons dieet aankomt. Het is ook gewoon moeilijk. Punt is dat hoe eerder je afwijkt, hoe moeilijker het ook gaat worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129854473
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:17 schreef Troel het volgende:
Ook wat Trusten zegt. Ik denk dat we allemaal punten hebben waar we laks zijn als het op ons dieet aankomt. Het is ook gewoon moeilijk. Punt is dat hoe eerder je afwijkt, hoe moeilijker het ook gaat worden.
Dat dus. En wat de anderen ook zeggen.

Ik voel me ook niet superieur, verre van dat, ik hoop alleen dat Tijger voortaan iets verder doordenkt voor ze een beslissing neemt omtrent eten. De ruimte is zeer beperkt, dus kun je beter iets nemen waar je lichaam wat aan heeft, hoe lang 'postop' je ook bent.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:50:13 #105
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_129857518
Ik erger me al een paar dagen aan dit topic. Ik las altijd mee uit interesse maar met ook een stuk bewondering.

Ik vind het erg jammer dat jullie zo op Tijger aan het hakken zijn. Als iedereen zo goed beslissingen omtrent eten zou kunnen nemen was die hele operatie niet uitgevonden.
Iedereen zal fouten maken, ook na de operatie en dat zal iedereen ook gedaan hebben. Ze post het hier, dat zou waarschijnlijk niet iedereen gedaan hebben.

Ik ben geen expert, maar is het niet het idee dat je voor de operatie al begint met het aanleren van een gezond eetpatroon wat je na de operatie moet vasthouden? Daar passen pannenkoeken etc. ook gewoon in lijkt me?
En ja, binnen 2 weken na de operatie is misschien echt niet zo handig maar 't is nou ook weer niet alsof ze een zeehondje doodgeknuppeld heeft zeg. :')
A grand adventure has begun.
pi_129858626
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:50 schreef Keshet het volgende:
Ik erger me al een paar dagen aan dit topic. Ik las altijd mee uit interesse maar met ook een stuk bewondering.

Ik vind het erg jammer dat jullie zo op Tijger aan het hakken zijn. Als iedereen zo goed beslissingen omtrent eten zou kunnen nemen was die hele operatie niet uitgevonden.
Iedereen zal fouten maken, ook na de operatie en dat zal iedereen ook gedaan hebben. Ze post het hier, dat zou waarschijnlijk niet iedereen gedaan hebben.

Ik ben geen expert, maar is het niet het idee dat je voor de operatie al begint met het aanleren van een gezond eetpatroon wat je na de operatie moet vasthouden? Daar passen pannenkoeken etc. ook gewoon in lijkt me?
En ja, binnen 2 weken na de operatie is misschien echt niet zo handig maar 't is nou ook weer niet alsof ze een zeehondje doodgeknuppeld heeft zeg. :')
Het gaat er volgens mij ook niet om dat ze nooit meer patat of pannenkoeken zou mogen eten. Ik snap alleen niet (en volgens mij de rest met mij) dat je op een verse operatiewond zulk eten gaat eten. Ik had hetzelfde gezegd als ze haar amandelen had laten knippen en patat had gegeten binnen een week. In veel ziekenhuizen is het advies de eerste dagen helder vloeibaar en daarna nog een aantal weken vast vloeibaar, dat is niet voor niks. Alles is losgesneden en vastgeniet, gehecht weet ik het...dat moet genezen. Dat lijkt me niet echt de periode om al flink te gaan uit proberen....

Ik zou het heel jammer vinden als Tijger hier om de reacties niet meer zou komen. Ben oprecht benieuwd waarom ze die keuze heeft gemaakt. Mogelijk heeft haar arts het inderdaad gezegd....ben erg benieuwd met welk idee enzo dan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:18:34 #107
13151 crew  Rewimo
pi_129860182
Natuurlijk kun je best patat en pannenkoeken eten. Doe ik ook. Maar in de eerste maanden na de operatie is dat echt een no go. Eerstens omdat je van binnen behoorlijk gehavend bent. Ten tweede omdat er in p-voer nauwelijks stoffen zitten waar je lichaam iets aan heeft. En zeker in de begintijd als je heel veel afvalt in korte tijd, heb je voedingsstoffen nodig - met name eiwitten en vitamines - om te zorgen dat je goed blijft functioneren. Je hele stofwisseling gaat op de schop. En daarom moet je verstandige keuzes maken bij wat je eet.

Ik merk ook nu nog aan mijn lichaam dat ik af en toe enorme behoefte heb aan eiwitrijk voedsel. Eiwitten zijn verreweg de belangrijkste stoffen voor je na een WLS. Naast de gerichte supplementen, die je krijgt voorgeschreven aan de hand van bloedonderzoeken.

Hm, ik moet trouwens nodig een afspraak bij Schweitzer maken :@
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_129863197
ik ben een week geleden geopereerd. Galblaas eruit. En de lis van 5 cm is eruit gehaald. Er zat ook van alles verkleefd aan de lever wat los gemaakt is. En er zat een knik in de darm.
Ik ben afgelopen dinsdag thuis gekomen uit het ziekenhuis. Ik ben maandagavond weer begonnen met eten en tot nu toe blijft alles binnen. Ik ben er super gelukkig mee. Want de ring kan dus blijven zitten. Nu proberen om nog verder af te vallen maar dat weet ik niet of dat gaat lukken maar ik ga het wel proberen.
pi_130037795
Ik sport trouwens al ruim een jaar niet meer. Sins dat mijn broer is overleden ben ik daar mee gestopt. Ik ben een maand geleden mogen stoppen met bloeddrukverlagend medicatie. Mijn bloeddruk blijft nog steeds erg laag eigenlijk te laat een gemiddelde van 100/70 met een pols van 95a100. Volgens de endocrinoloog duurt het een tijdje voordat het middel uit je lichaam is. Mijn slaapapneu is ook iets wat verbeterd ze hebben de druk iets lager kunnen zetten van het apparaat. Wie had dat nou gedacht en toen ik sporte toen is er niks vooruit gegaan aan die dingen. Terwijl ik kwa gewicht zelfs een paar kilo ben aangekomen ten opzichte van een jaar geleden. Nu hoop ik zie vorige post door het niet meer over geven weer gezond te kunnen eten weer wat af te vallen.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:30:26 #110
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_130319922
Vandaag telefoon dat ik a.s. dinsdag al geopereerd wordt, toch wel een beetje eng hoor nu het allemaal zo dichtbij komt
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 19:04:16 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_130320882
Wow, dat is inderdaad wel op erg korte termijn! Spannend, maar wel op een goede manier!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 september 2013 @ 18:36:46 #112
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130749078
Verschilletje: Links 136kg en rechts 72kg.

maandag 2 september 2013 @ 18:50:55 #113
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130749535
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:36 schreef Wildervankstertje het volgende:

[ afbeelding ]
_O_
pi_130751641
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:36 schreef Wildervankstertje het volgende:

[ afbeelding ]
:o Herkennen mensen je nog wel?! _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 2 september 2013 @ 19:39:00 #115
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130751731
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:o Herkennen mensen je nog wel?! _O_
Sommigen niet. Kwam laatst bij de Xenos een kennis van mijn ex tegen. Ben 1,5 jaar bij mijn ex weg en vlak daarvoor had ik die jongen nog gezien. Ik groette hem en hij moest eerst ff goed kijken wie ik was :P
  maandag 2 september 2013 @ 19:42:43 #116
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130751952
Soms zijn die verbaasde gezichten wel leuk. De vader van mijn ex reed laatst voor mijn huis langs, toen die me zag heel vals en verbaasd kijken :P Iets meer dan een jaar geleden kwam ik hem tegen in Stadskanaal en toen schold die me nog uit voor vies vet varken.
pi_130752265
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:42 schreef Wildervankstertje het volgende:
Soms zijn die verbaasde gezichten wel leuk. De vader van mijn ex reed laatst voor mijn huis langs, toen die me zag heel vals en verbaasd kijken :P Iets meer dan een jaar geleden kwam ik hem tegen in Stadskanaal en toen schold die me nog uit voor vies vet varken.
Classy kerel :')

Maar wel gaaf dat je nu lekker een spreekwoordelijke middelvinger op kan steken *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 2 september 2013 @ 19:52:11 #118
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130752383
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Classy kerel :')

Maar wel gaaf dat je nu lekker een spreekwoordelijke middelvinger op kan steken *O*
Inderdaad, ben soms wel benieuwd wat die kerel nu tegen zijn nieuwe schoondochter zegt want zij is dikker dan ik :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 september 2013 @ 21:08:21 #119
13151 crew  Rewimo
pi_130756899
quote:

[ afbeelding ]
Wauw :o
pi_130808861
quote:
zal ik dan maar de knuppel in het hoenderhok gooien?
WAAROM ga je aan de pannenkoeken en patat en weetikhetwat voor zooi, 2 weken na je operatie....?
oké, toegegeven, 2 weken na de operatie was misschien wel heel erg snel, maar zowel de diëtiste als de chirurg vonden het geen bezwaar.
Als ik de rest van mijn leven moet eten wat er op mijn voedingslijst staat, moet ik vanaf nu wel erg eentonig eten.
ik citeer;
's morgens; 1 boterham/1 toast/1 beschuit met minarine en mager beleg
tussendoor; 1 stuk fruit of melk-product
's middags; zie ochtend
avond; kleine portie soep, half uur voor de maaltijd
+ 1 gekookte aardappelen + 50 gr groenten + 25 gr vlees

Met nog een hele reeks aan dingen die niet mogen van vlees etc.

Ik wil wel bewust afvallen. Maar daarvoor ga ik mij niet alles ontzeggen hoor!!

En als ik zeg dat ik pannekoek of frietjes gegeten heb, spreek ik over amper 10 peiltjes friet, of een halve pannekoek.
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_130808995
quote:
Ik zou het heel jammer vinden als Tijger hier om de reacties niet meer zou komen. Ben oprecht benieuwd waarom ze die keuze heeft gemaakt. Mogelijk heeft haar arts het inderdaad gezegd....ben erg benieuwd met welk idee enzo dan.
nog effe er aan toevoegen dat mijn radio-stilte niks te maken had met de voormelde reacties.
Wel door een heel druk privé-leven, waardoor de computer de laatste weken echt nauwelijks heeft aangestaan.
Het zal gaan beteren nu ik weer aan't werk ben.

en zoals Keshet al zei; ik post het tenminsten.
Hoeveel zijn er niet die stiekem vanalles eten wat niet mag maar erover zwijgen, tegen ons, tegen de chirurg en tegen de diëtist??
Ik heb alles verteld en niemand maakt bezwaren.

F.Y.I. ik was trouwens 10 kilo kwijt op amper 4 weken.
Super resultaat volgens de chirurg!!
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_130810479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:18 schreef Tijger6 het volgende:
F.Y.I. ik was trouwens 10 kilo kwijt op amper 4 weken.
Super resultaat volgens de chirurg!!
Netjes!!
  woensdag 4 september 2013 @ 14:09:10 #123
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_130811790
Zo, zitten nu een week na de operatie en het gaat heel erg prima hier. Dinsdag operatie, woensdag naar huis en vrijdag pijnvrij... Nu heb ik al helemaal nergens last meer van. Zolang ik niet te veel wil eten gaat dat ook gewoon prima, ik hoef niet overdreven langzaam te eten of drinken en met name drinken gaat zonder problemen. Bij eten heb ik wel veel sneller een vol gevoel, dus wat dat betreft is de operatie zeker geslaagd.

Eerste afvalstapje gemaakt, 5 kilo is er al af...
  woensdag 4 september 2013 @ 15:40:23 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_130814606
Fijn :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130814864
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:09 schreef flugeltje het volgende:
Zo, zitten nu een week na de operatie en het gaat heel erg prima hier. Dinsdag operatie, woensdag naar huis en vrijdag pijnvrij... Nu heb ik al helemaal nergens last meer van. Zolang ik niet te veel wil eten gaat dat ook gewoon prima, ik hoef niet overdreven langzaam te eten of drinken en met name drinken gaat zonder problemen. Bij eten heb ik wel veel sneller een vol gevoel, dus wat dat betreft is de operatie zeker geslaagd.

Eerste afvalstapje gemaakt, 5 kilo is er al af...
Ik zou bijna denken dat je een kloon van mijn nichtje bent! :D Die is dan woensdag geopereerd en ook weer thuis. Kan prima eten als het niet te veel is (snel vol gevoel) en met drinken ook niet veel problemen. Ze had alleen al wel soesjes gehad en een stuk saucijzenbrood, waarvan ik dacht: zou je dat nu al wel doen! Saucijzenbrood viel slecht en toen ik zei dat me dat niet verbaasde omdat het heel vet was zei ze dat ze echt niet wist dat dat zo heel vet was... En zij is ook al 5 kilo afgevallen :D

Mooi dat het goed gaat, flugel! ^O^
  woensdag 4 september 2013 @ 15:55:16 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_130815115
Ik heb toen na mijn operatie ook kaasstengels staan maken van bladerdeeg waar ik heel trots op was :+

Al doende leert men ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 5 september 2013 @ 22:33:09 #127
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_130866053
Ik heb ook al een dropje op omdat ik wilde uitproberen of het ging. Alleen koffie heb ik nog niet aangedurfd. Morgenochtend maar eens doen, scheelt vast een hoop cafeine hoofdpijn ;)
  vrijdag 6 september 2013 @ 05:03:05 #128
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130872528
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:33 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb ook al een dropje op omdat ik wilde uitproberen of het ging. Alleen koffie heb ik nog niet aangedurfd. Morgenochtend maar eens doen, scheelt vast een hoop cafeine hoofdpijn ;)
Ik dronk de dag na de operatie alweer koffie in het ziekenhuis. Ze gaven me eerst puur water maar dat voelde niet fijn in mijn maag, nog steeds niet trouwens. Kan alles drinken behalve water, dat voelt als een steen in mijn maag.
pi_130873191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 05:03 schreef Wildervankstertje het volgende:
Kan alles drinken behalve water, dat voelt als een steen in mijn maag.
Raar is dat he....veel hebben dat. Heeft bij mij ook een jaar geduurd ofzo. Nu drink ik weer met gemak een flesje Spa leeg
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 september 2013 @ 08:47:18 #130
13151 crew  Rewimo
pi_130873555
Oja dat had ik ook. Water viel zo vreselijk zwaar op mijn maag. Thee ging prima - en dat is toch ook water zou je zeggen :+
pi_130881291
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:47 schreef Rewimo het volgende:
Oja dat had ik ook. Water viel zo vreselijk zwaar op mijn maag. Thee ging prima - en dat is toch ook water zou je zeggen :+
Apart zeg! Vreemd hoe water dan zo slecht verdragen wordt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 september 2013 @ 13:58:27 #132
13151 crew  Rewimo
pi_130881332
Ja, en dat heeft best een tijd geduurd. Ik kon eerder cola light verdragen dan water. Echt heel gek.
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:20:09 #133
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130888351
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:58 schreef Rewimo het volgende:
Ja, en dat heeft best een tijd geduurd. Ik kon eerder cola light verdragen dan water. Echt heel gek.
Ik drink geen cola, koolzuur wordt heel erg afgeraden dus ik neem dat ook niet meer. Is genoeg ander drinken zonder koolzuur wat ook lekker is.
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:20:50 #134
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130888372
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Apart zeg! Vreemd hoe water dan zo slecht verdragen wordt.
Kon voor de operatie ook al nauwelijks puur water verdragen, werd er misselijk van. Zal ook wel komen doordat ik water niet lekker vind, moet ervan kokhalzen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 september 2013 @ 17:32:17 #135
13151 crew  Rewimo
pi_130888776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik drink geen cola, koolzuur wordt heel erg afgeraden dus ik neem dat ook niet meer. Is genoeg ander drinken zonder koolzuur wat ook lekker is.
Hebben wij al bij ons eerste gesprek gevraagd aan dr. Lemmens. Was geen probleem volgens hem. Je moet dat natuurlijk niet vlak na de operatie gaan drinken, dat is niet verstandig.
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:29:11 #136
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130890442
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hebben wij al bij ons eerste gesprek gevraagd aan dr. Lemmens. Was geen probleem volgens hem. Je moet dat natuurlijk niet vlak na de operatie gaan drinken, dat is niet verstandig.
In het MCL wordt het helemaal afgeraden om weer koolzuur te gaan drinken, dus voorgoed koolzuur laten staan, staat ook in de voedingslijsten bij de dingen die niet goed zijn. Vreemd dat er per ziekenhuis zoveel verschil in zit.
pi_130890791
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:29 schreef Wildervankstertje het volgende:
In het MCL wordt het helemaal afgeraden om weer koolzuur te gaan drinken,
Ik mag het ook gewoon, drink regelmatig cola light en heb onlangs (bijna 5 jaar na dato) een slikfoto gehad en mijn maag is nog geen cm opgerekt dus ik geloof het wel ;)
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:44:16 #138
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130890826
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:42 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik mag het ook gewoon, drink regelmatig cola light en heb onlangs (bijna 5 jaar na dato) een slikfoto gehad en mijn maag is nog geen cm opgerekt dus ik geloof het wel ;)
Ik hou me gewoon aan de adviezen van het MCL al mis ik soms best een glaasje cola.
pi_130890855
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:44 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik hou me gewoon aan de adviezen van het MCL
Prima toch :) ik ben lichtelijk verslaafd dus ook graag geneigd te geloven dat het geen kwaad kan
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:46:52 #140
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130890908
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:45 schreef Trusten het volgende:

[..]

Prima toch :) ik ben lichtelijk verslaafd dus ook graag geneigd te geloven dat het geen kwaad kan
Ik lustte altijd heel graag cola maar na een WLS is dat niet zo slim om te drinken. De light en zero varianten vind ik ranzig dus dan maar iets anders. Drink vooral heel veel koffie :P
pi_130909615
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:46 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik lustte altijd heel graag cola maar na een WLS is dat niet zo slim om te drinken. De light en zero varianten vind ik ranzig dus dan maar iets anders. Drink vooral heel veel koffie :P
Er is wel meer niet slim na een WLS. Ik drink heel soms cola, dan heb ik er heel veel zin in. Dat is zeg maar 2 keer voorgekomen in de afgelopen 16 maanden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 7 september 2013 @ 08:24:30 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_130909635
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:46 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Heel veel koffie drinken is natuurlijk nooit slim :+
Er zijn gezondere alternatieven natuurlijk ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 september 2013 @ 09:20:36 #143
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130910009
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 08:24 schreef Troel het volgende:

[..]

Heel veel koffie drinken is natuurlijk nooit slim :+
Er zijn gezondere alternatieven natuurlijk ;)
Ligt eraan wat voor koffie, ik drink alleen caffeeïne vrij. En gezondere alternatieven? Mensen raden me weleens thee aan maar daar moet ik niet veel van drinken, krijg ik honger van.
  zaterdag 7 september 2013 @ 09:22:51 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_130910023
Het gaat natuurlijk niet alleen om cafeïne :) Bovendien zit er daarvan een andere variant in thee natuurlijk ;)

Koffie kan ook zorgen voor bloeddrukstijgingen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:41:10 #145
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130910865
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:22 schreef Troel het volgende:
Het gaat natuurlijk niet alleen om cafeïne :) Bovendien zit er daarvan een andere variant in thee natuurlijk ;)

Koffie kan ook zorgen voor bloeddrukstijgingen.
Mijn bloeddruk is bijna altijd goed geweest, een enkele keer iets te laag. Eet weinig zout dus wat dat betreft is koffie wel goed voor me. In het MCL is ook gezegd dat er geen limiet is voor het aantal koppen koffie per dag.
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:56:51 #146
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_130911144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

zei ze dat ze echt niet wist dat dat zo heel vet was...
:') Misschien had ze eerst wat over voeding moeten leren alvorens naar een operatie te grijpen. Als je dit al niet weet...
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_130911272
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

:') Misschien had ze eerst wat over voeding moeten leren alvorens naar een operatie te grijpen. Als je dit al niet weet...
Hahaha. Grappig, mensen bashen. Kan ik ook. Misschien had je eerst moeten leren dat je geen operatie krijgt tenzij je ook al onder behandeling bent geweest van een dietist. :') Als je dit al niet weet...
pi_130911351
Dames, altijd leuk om te lezen hoe jullie vooruitgaan en hoeveel er bewust wordt nagedacht over voeding.

Misschien kan ik ook ff een voeding vraagje bij jullie kwijt. Naar aanleiding van mijn botscan (laag normaal) en mijn lactose intolerantie was ik vorige week bij de dietist. Tekort valt niet tegen op te eten en ze adviseerde voedingssupplementen. Als ik dit mag met mijn bestaande schildklierproblemen ga ik hier dus de komende 5 jaar aan beginnen en daarna wordt mijn botscan herhaalt. Velen van jullie slikken ook supplementen vanwege tekorten of hebben infusen gekregen. Als jullie nog goede adviezen hebben om een calcium tekort in te perken hoor ik het graag. Ik vroeg me ook af of daar een infuus voor was, maar nooit wat over gehoord. Volgens mij kan het namelijk wel, want tabletten slikken op een lege maag kan niet vanwege die schildklier medicijnen. Maak me beetje zorgen, want ik ben nog niet zo oud maar heb veel risicofactoren voor botontkalking.
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:15:42 #149
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_130911469
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:06 schreef kahlie het volgende:

[..]

Hahaha. Grappig, mensen bashen. Kan ik ook. Misschien had je eerst moeten leren dat je geen operatie krijgt tenzij je ook al onder behandeling bent geweest van een dietist. :') Als je dit al niet weet...
Ik ben ook niet echt onder behandeling geweest bij een diëtist. Voordat ik de screening had ben ik maar 1x bij een diëtist geweest. En na de screening toen ik al een ja had voor de operatie nog een keer om nog een verslag te regelen.
pi_130911550
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:15 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik ben ook niet echt onder behandeling geweest bij een diëtist. Voordat ik de screening had ben ik maar 1x bij een diëtist geweest. En na de screening toen ik al een ja had voor de operatie nog een keer om nog een verslag te regelen.
Dat is uitzonderlijk. Meestal zijn er dan andere factoren, maar in de screening wordt wel bekeken of je al eerder onder behandeling bent geweest van een dietist en of er andere mogelijkheden zijn tot afvallen. Zo ja, dan krijg je heus geen operatie. De meeste mensen die graag een operatie willen Hebben al eerder afval pogingen gedaan met een dietist. Dat geldt ook.

Officieel ben ik ook onder behandeling bij een dietist trouwens. Ook 1 behandeling en advies meegekregen. Immers geen probleem met gewicht dus terugkomen alleen in geval van meer probleem of vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')