Voor zover ik weet zijn ze juist strenger geworden met de screening, lees steeds meer over mensen die afgewezen worden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 07:35 schreef McLaura het volgende:
Geen idee waar het aan ligt. Ik denk aan de (mijns inziens) slordige screening, waardoor veel ongeschikte mensen geopereerd worden. Mensen die zich niet aan de post-op regels houden.
In het MCL is wel een na-traject van 8 bijeenkomsten. Ik ben naar 3 geweest en er toen mee gestopt en ervoor gekozen om verder te gaan met persoonlijke gesprekken. Moet nu nog 1x en dan is dat ook afgerond. Stelt ook niks voor, wordt gevraagd over hoe het gaat e.d. Met mij gaat het prima en heb nergens last van dus binnen 5 minuten is zo'n gesprekje alweer klaar. Maar dat bevalt me beter dan die groepsbijeenkomsten.quote:Op zondag 10 augustus 2014 08:17 schreef Troel het volgende:
Ik ben voor strenge eisen, zowel vooraf als achteraf.
Rewimo en ik kwamen in een behoorlijk gat terecht en hebben echt alles zelf moeten doen, terwijl het veel beter was geweest als we hulp hadden gehad (al is het alleen al omdat je hele zelfbeeld gaat wijzigen en je daar best professionele hulp bij kan gebruiken) of een diėtist die een keer mee kan kijken hoe het nu gaat en daadwerkelijk weet wat er aan de hand is.
Wat fijn voor je! Echt aftellen nu dus.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:18 schreef Rottdog het volgende:
Van de week voorlopige operatie datum doorgekregen, sta voor 10 sept ingepland. Al met al ben ik dan 8 mnd onderweg. Van intake tot operatietafel zeg maar.
Dat komt omdat er steeds meer mensen die operatie willen. En ik las dat verzekeraars gaan stoppen met vergoeden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 08:19 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn ze juist strenger geworden met de screening, lees steeds meer over mensen die afgewezen worden.
Voor iedereen stoppen met vergoeden? Dat zou een zeer slechte zaak zijn voor de mensen die wel echt de operatie nodig hebben.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:29 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat komt omdat er steeds meer mensen die operatie willen. En ik las dat verzekeraars gaan stoppen met vergoeden.
Er wordt over het 'nodig hebben' getwijfeld en gezegd dat iedereen zelf op een gezond gewicht kan komen (door mensen in maat 40, gok ik)quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:36 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Voor iedereen stoppen met vergoeden? Dat zou een zeer slechte zaak zijn voor de mensen die wel echt de operatie nodig hebben.
Dat de meeste mensen wel op een gezond gewicht kunnen komen klopt wel, veelal met honger diėten. Maar de meesten komen uiteindelijk gewoon weer aan. Een dieet kun je niet je leven lang vol houden, zodra je van zo'n honger dieet over gaat op normaal eten kom je weer aan. Maar het zullen inderdaad wel mensen zijn die zelf nooit overgewicht hebben gehad die van alles beweren. Of mensen die het toevallig wel gelukt is om op gewicht te blijven zonder operatie.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:47 schreef McLaura het volgende:
[..]
Er wordt over het 'nodig hebben' getwijfeld en gezegd dat iedereen zelf op een gezond gewicht kan komen (door mensen in maat 40, gok ik)
Ook goede artsen maken foutenquote:Op zondag 10 augustus 2014 00:00 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zal dat aan de artsen liggen? Kan ook toeval zijn. Ik heb zelf totaal geen problemen gehad in het MCL, geopereerd door dokter Apers en ben zeer tevreden over hem.
Wat fijn voor jequote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:18 schreef Rottdog het volgende:
Van de week voorlopige operatie datum doorgekregen, sta voor 10 sept ingepland. Al met al ben ik dan 8 mnd onderweg. Van intake tot operatietafel zeg maar.
Je hebt een verandering van leefstijl nodig als je obesitas hebt. De gastric bypass of sleeve dwingt je tot een andere leeftstijl, maar om die na bijvoorbeeld 2 jaar nog vast te houden kost energie.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:52 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
\
Blijkbaar wordt er dan ook niet naar artsen geluisterd. Dokter Apers zei ook heel duidelijk, het is vaak niet moeilijk om op een goed gewicht te komen zonder medische ingreep, maar om dat ook zo te houden is voor veel mensen onmogelijk.
Ik heb zelf ook nergens last van maar eet en drink ook nauwelijks producten waarin toegevoegde suikers en veel verzadigde vetten en koolhydraten in zitten.quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:34 schreef McLaura het volgende:
[..]
Je hebt een verandering van leefstijl nodig als je obesitas hebt. De gastric bypass of sleeve dwingt je tot een andere leeftstijl, maar om die na bijvoorbeeld 2 jaar nog vast te houden kost energie.
Ik ben het niet eens met de uitspraak dat je na een WLS nooit meer op dieet hoeft. Ik ben juist permanent op dieet. Ik eet geen suikers, moet erg uitkijken met koolhydraten (beide vanwege suikerproblemen), verdraag geen vette dingen (krijg veel buikpijn en diarree). Er zijn vast mensen die nergens last van hebben en alles eten na een WLS, maar die wil ik over 10 jaar dan wel weer eens spreken.
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 10 augustus 2014 08:17 schreef Troel het volgende:
Ik ben voor strenge eisen, zowel vooraf als achteraf.
Rewimo en ik kwamen in een behoorlijk gat terecht en hebben echt alles zelf moeten doen, terwijl het veel beter was geweest als we hulp hadden gehad (al is het alleen al omdat je hele zelfbeeld gaat wijzigen en je daar best professionele hulp bij kan gebruiken) of een diėtist die een keer mee kan kijken hoe het nu gaat en daadwerkelijk weet wat er aan de hand is.
Dat klinkt al een stuk beterquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:08 schreef Rottdog het volgende:
Zit sowieso tot dec 2015 vast aan het nok met een driewekelijke afspraak ivm trainingen op verandering levenstijl. Je tekent daar een contract voor en je staat 7 jaar onder controle.
Heel goedquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:08 schreef Rottdog het volgende:
Zit sowieso tot dec 2015 vast aan het nok met een driewekelijke afspraak ivm trainingen op verandering levenstijl. Je tekent daar een contract voor en je staat 7 jaar onder controle.
Dat gaat als het goed is vanzelf op het moment dat je chirurg het invoert in de computerquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:09 schreef Riann het volgende:
Ik kom net van de plastisch chirurg en YES de buikwandcorrectie gaat door. Er hoeft voor mij nog niet eens een brief naar het CZ voor goedkeuring.
zou kunnen, ik heb wel medische foto's moeten laten maken als het CZ vragen heeft.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat gaat als het goed is vanzelf op het moment dat je chirurg het invoert in de computerDan komt er in beeld dat je in aanmerking komt, krijgt de verzekering een seintje
Ja, dat dacht ik ook. Maar ik koop nog steeds dezelfde maat broeken (want anders passen mijn bovenbenen er niet inquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:28 schreef Riann het volgende:
Natuurlijk is je lichaam nooit mooi. Verwacht ik ook niet. De chirurg zei ook verwacht niet dat je nu heel strak gaat worden. Dat gaat nooit gebeuren dat kan ook niet maar er zijn vrouwen bij die dat wel verwachten en dan worden ze teleurgesteld als ze wakker worden. Maar dat heb ik nooit gedacht en dan is ook iets wat ik niet verwacht. Ik denk wel dat ik dadelijke en stuk beter kleren kan kopen en minder last van heb en ook weer wat beter kan bewegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |