abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129822426
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 01:22 schreef Tijger6 het volgende:

[..]

jaja, gastric bypass laten doen op 22 juli.
Ik voel me super!!

Te super zelfs. ondertussen 2 weken post-op en eerlijk gezegd kan ik eigenlijk alles eten. Heb al frietjes gegeten, pasta, pannekoeken, ...
Maar wel in ieniemienie hoeveelheden.
Vroeger at ik bvb 3 borden pasta, daarstraks at ik een baby-portie.
zal ik dan maar de knuppel in het hoenderhok gooien?
WAAROM ga je aan de pannenkoeken en patat en weetikhetwat voor zooi, 2 weken na je operatie....?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_129823405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:58 schreef Mirjam het volgende:
zal ik dan maar de knuppel in het hoenderhok gooien?
WAAROM ga je aan de pannenkoeken en patat en weetikhetwat voor zooi, 2 weken na je operatie....?
Daar kan ik ook met m'n pet niet bij.....wil je dood?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:02:12 #78
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129825842
Binnen 2 weken ongelofelijk :X
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:05:08 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_129825938
Is dat in overleg met de diėtist? Ik weet niet in hoeverre je in lijst meekrijgt van spullen, heb natuurlijk andere operatie gehad, maar er zijn wel eerder mensen geweest die al met een week liga en chips aten, waarvan ze zeiden dat het in overleg met de diėtist was. Dus voordat we allemaal gaan aanvallen......

Tuurlijk, ik vind het ook een bijzondere gang van zaken, maar we weten natuurlijk niet het hele verhaal.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129834434
quote:

[..]

Ik voel me super!!

Te super zelfs. ondertussen 2 weken post-op en eerlijk gezegd kan ik eigenlijk alles eten. Heb al frietjes gegeten, pasta, pannekoeken, ...
Wat idioot.... Of heb je dat in de blender gedaan?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_129834480
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:38 schreef Trusten het volgende:

[..]

Daar kan ik ook met m'n pet niet bij.....wil je dood?
Jij zegt wat ik dacht. Ik lees hier wel meer domme dingen, maar vanalles eten binnen 2 weken na ok is echt vragen om lekkages en scheuren, met alle gevolgen van dien.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_129834626
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:05 schreef Troel het volgende:
Is dat in overleg met de diėtist? Ik weet niet in hoeverre je in lijst meekrijgt van spullen, heb natuurlijk andere operatie gehad, maar er zijn wel eerder mensen geweest die al met een week liga en chips aten, waarvan ze zeiden dat het in overleg met de diėtist was. Dus voordat we allemaal gaan aanvallen......

Tuurlijk, ik vind het ook een bijzondere gang van zaken, maar we weten natuurlijk niet het hele verhaal.
Een diėtist die Liga en chips adviseert, een week na een GBP? Dat lijkt me kolder.

Hier moet je 2 weken vloeibaar (eerst supervloeibaar en daarna iets meer 'body') omdat je een versgeopereerde maag hebt, die gehecht (geniet) is. Mensen met obesitas hebben een erg opgerekte maag, dus zijn de hechtingen / nietjes extra kwetsbaar.

Ik snap er helemaal niks van dat mensen die regels geweld aandoen. In mijn natrajectgroep zit iemand die prima tegen koolzuur kan, geen last van vet eten heeft, en de helft is afgevallen van de rest van de groep ;)
pi_129834713
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:05 schreef Troel het volgende:

Ik kan me met de beste wil van de hele wereld niet voorstellen dat er ook maar 1 dietist is die zegt ' ach meid, binnen 2 weken na je operatie mag je alles weer eten dus doe dat maar lekker' .
je doet een dergelijke ingreep om heel duidelijke redenen, en je krijgt dan een hele set aan regels mee. patat en pannenkoeken binnen 2 weken na je operatie (!) horen daar m.i. echt niet bij, hoe nieuwsgierig je misschien ook bent ' of het alweer kan' .
Maar ook ik ben erg benieuwd naar de ins en outs :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:28:16 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_129834833
O ja hoor, lees het topic maar eens terug, er is eerder zo'n user geweest :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129834906
quote:
12s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:28 schreef Troel het volgende:
O ja hoor, lees het topic maar eens terug, er is eerder zo'n user geweest :+
ja, da's waar .
nouja, wie weet :Y
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:23:18 #86
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_129838245
quote:

[..]

Ik voel me super!!

Hoefde je geen 3 weken vloeibaar dieet? Maar pannenkoeken en patat? Ik ben zelf 17 december geopereerd maar heb in die tijd nog maar 2x patat en 1x pannenkoek gegeten. Wil dat ook niet te vaak hebben want heb geen zin om weer aan te komen. Maar zeer onverstandig om dat zo snel na de operatie al te eten, je bent nog lang niet hersteld.
pi_129838276
Ieder ziekenhuis geeft weer een ander advies. Ik moest wel 2 weken op vloeibaar maar nu zoveel mogelijk verschillende dingen proberen te eten, maar dan met mate natuurlijk. Niet dat mij dat zou lukken, want ik ben heel veel misselijk.
Maar er zijn ook ziekenhuizen waar je na 2 dagen al "gewoon" moet eten.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:26:28 #88
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_129838325
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:24 schreef lisa het volgende:
Ieder ziekenhuis geeft weer een ander advies. Ik moest wel 2 weken op vloeibaar maar nu zoveel mogelijk verschillende dingen proberen te eten, maar dan met mate natuurlijk. Niet dat mij dat zou lukken, want ik ben heel veel misselijk.
Ik kreeg in het MCL 3 weken vloeibaar voorgeschreven. Ben een halve dag te vroeg over gegaan op vast voedsel maar verder de hele tijd me netjes overal aan gehouden.
pi_129838389
Ik moest 2 weken vloeibaar en daar heb ik me ook aan gehouden (ok 1x niet, toen had ik ongemerkt een kers op, au au). Maar een goede vriendin van mij mocht niet naar huis (ander ziekenhuis) voordat ze had laten zien dat ze "normaal" kon eten.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:43:23 #90
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129838730
Het is verschillend per ziekenhuis. Maar vast kunnen eten of friet en pannenkoeken is iets heel anders.
In 2 ziekenhuizen mocht ik vast eten in het laatste ziekenhuis was het vloeibaar.

Het gaat ook om gedragsverandering anders kom je er gewoon niet.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:56:38 #91
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_129839157
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:43 schreef -Bubseltje- het volgende:
Het is verschillend per ziekenhuis. Maar vast kunnen eten of friet en pannenkoeken is iets heel anders.
In 2 ziekenhuizen mocht ik vast eten in het laatste ziekenhuis was het vloeibaar.

Het gaat ook om gedragsverandering anders kom je er gewoon niet.
Pannenkoeken en patat zijn inderdaad in het begin heel slecht, veel te vet.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:07:31 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_129841448
Ha, ik weet nog dat Rewimo en ik ervan uit gingen dat we vloeibaar moesten eten :D
En toen kregen we de dag na de operatie witlof met aardappels en vlees :D Wij nog achter die verpleegster aan om te vragen of het niet gepureerd moest worden :D :D

En na twee happen zaten we allebei veel te vol :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 augustus 2013 @ 20:18:03 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_129841756
Ja dat was geen succes :D

Ik kon echt zowat niks op in de weken na de operatie. 3 hapjes en ik zat vol. Het zou echt niet in me opkomen om pannekoek of patat te eten in die tijd. Dat mocht ook helemaal niet. Vloeibaar was niet nodig maar we kregen wel een hele lijst met dingen mee die we wel of juist niet mochten eten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_129841993
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:24 schreef lisa het volgende:
Ik moest in het ziekenhuis ook al vast hebben gegeten voor ik uberhaupt weg mocht maar dan zit er nogal een verschil tussen een ....weet ik veel...boterham zonder korstjes en pannenkoeken/patat. Dat je het überhaupt wil, snap ik ook niet.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:35:22 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_129842355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:18 schreef Rewimo het volgende:
Ja dat was geen succes :D

Ik kon echt zowat niks op in de weken na de operatie. 3 hapjes en ik zat vol. Het zou echt niet in me opkomen om pannekoek of patat te eten in die tijd. Dat mocht ook helemaal niet. Vloeibaar was niet nodig maar we kregen wel een hele lijst met dingen mee die we wel of juist niet mochten eten.
Wat was ik blij dat we toen na weken niet meer oud wit brood moesten, maar we volkoren brood mochten eten :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 augustus 2013 @ 20:38:24 #96
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_129842467
Ik heb vrij lang geleefd op 1 melbatoastje met filet americain :9 Dat was echt een maaltijd :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:50:28 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_129842897
Ik houd nog steeds niet van filet americain :) Plus dat je echt naar de slager moest om de onbereide variant te krijgen en niet de variant met weet ik hoeveel mayonaise erin :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129844979
Wat een gezeur over een paar patatjes of een stukje pannenkoek zeg. Misschien niet slim, maar de sfeer hier is bijna dat ze een doodzonde heeft begaan en jullie godzijdank allemaal superieur zijn omdat jullie leefden op voedsel-van-de-lijst.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:47:53 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_129845198
Ik denk dat het niets te maken heeft met superieur zijn. Ik denk dat we allemaal wel eens van de lijst afgeweken zijn. Maar ik denk dat we ook allemaal weten wat de effecten daarvan kunnen zijn. Misschien is dat juist wel waarom we wellicht vervelend over komen, maar misschien is dat juist wel om iemand te beschermen in plaats van om onszelf superieur te maken ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129845317
Ik denk dat jullie er iemand mee wegjagen :) Hoe goed bedoeld ook, het op de eigen borst klop-beeld kwam bij mij luid en duidelijk binnen. Iedereen moest even inhaken om te vertellen hoe vreselijk het wel niet was. Denk je dat iemand dan gezellig mee blijft posten?

En idd, jullie zijn allemaal wel eens afgeweken van jullie lijstjes. Je merkt dat dat slecht valt/niet gaat en je doet het niet weer. Mag iemand zijn eigen fouten maken? Achteraf is het een beetje moeilijk waarschuwen hč. En ik lees nergens dat ze er last van heeft gekregen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')