abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127667998
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:49 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Juist. Je zit zes jaar (vwo) op school, en vijftig procent van je eindcijfer wordt bepaald door een toets die je in een paar uurtjes op een regenachtige lentemiddag maakt. Tijd die door docenten in de aanloop naar de examens wordt gebruikt om de aap het kunstje te leren kan beter worden besteed aan echt onderwijs.
De bedoeling van voortgezet onderwijs is doorgaans niet om leerlingen concreet klaar te stomen voor de arbeidsmarkt. Een schooltype als havo is nadrukkelijk vormend onderwijs. Alleen vmbo bereidt voor op bepaalde beroepen, maar dan doen leerlingen er meestal nog mbo achteraan.
pi_127668044
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:08 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

De bedoeling van voortgezet onderwijs is doorgaans niet om leerlingen concreet klaar te stomen voor de arbeidsmarkt. Een schooltype als havo is nadrukkelijk vormend onderwijs. Alleen vmbo bereidt voor op bepaalde beroepen, maar dan doen leerlingen er meestal nog mbo achteraan.
Volgens mij heb je de verkeerde quote te pakken.
pi_127668759
duss... 13 gestolen examens.

het lijkt me eigenlijk sterk dat het er inderdaad maar 13 zijn, ik zou denken dat ze dan gewoon allemaal zijn gejat, als je er 13 kan jatten moet de rest ook wel lukken toch?
pi_127669133
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:24 schreef Asphias het volgende:

het lijkt me eigenlijk sterk dat het er inderdaad maar 13 zijn, ik zou denken dat ze dan gewoon allemaal zijn gejat, als je er 13 kan jatten moet de rest ook wel lukken toch?
Dertien vakken, geen dertien opdrachtenbladen. Slimmerd.
pi_127669204
Wel heel toevallig dat het een Islamitische school betreft :')
pi_127669238
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het probleem is breder, hoewel de schoolexamens wel degelijk worden ondergewaardeerd. De veronderstelling is dat het CSE van het juiste niveau is, terwijl dat aantoonbaar onjuist is.
Zal best, maar gaat dit topic daarover? Volgens mij niet. Volgens mij is er in dit land gewoon sprake van eindexamens en hebben we het hier over diefstal en fraude, niet over de vraag het niveau van de schoolexamens wel of niet deugt....
pi_127669351
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:35 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Zal best, maar gaat dit topic daarover? Volgens mij niet. Volgens mij is er in dit land gewoon sprake van eindexamens en hebben we het hier over diefstal en fraude, niet over de vraag het niveau van de schoolexamens wel of niet deugt....
Een discussie neemt wel eens een zijsprong. Ik had het overigens niet over het niveau van de schoolexamens.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 16:40:06 #258
123170 alors
zlata1234
pi_127669413
Het was ook wel te mooi om waar te zijn, zo'n ontzettend slechte baggerschool en dan opeens, binnen een paar jaar, in de top5 van beste scholen :')
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 16:41:40 #259
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_127669484
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:24 schreef Asphias het volgende:

Inderdaad. Tenzij diegene die de eindexamens hebben gestolen dit hebben gedaan op basis van vraag van diegene die bereid waren om voor die gestolen eindexamens te betalen.
pi_127669669
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een discussie neemt wel eens een zijsprong. Ik had het overigens niet over het niveau van de schoolexamens.
Inderdaad, sorry... je had het juist over de eindexamens. Ironisch genoeg lijkt een discussie over het niveau van schoolexamens me veel zinvoller. Over de eindexamens kun je in elk geval nog zeggen dat alle leerlingen hetzelfde examen maken, zonder niveauverschil.
pi_127669842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:45 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Inderdaad, sorry... je had het juist over de eindexamens. Ironisch genoeg lijkt een discussie over het niveau van schoolexamens me veel zinvoller. Over de eindexamens kun je in elk geval nog zeggen dat alle leerlingen hetzelfde examen maken, zonder niveauverschil.
Klopt, maar leerlingen hebben allemaal andere lessen gehad van verschillende docenten die allemaal hun eigen accenten leggen en werken met verschillende boeken. Daarbij ga je ervan uit dat het eindexamen het juiste niveau heeft, terwijl dat vaak niet het geval is.
pi_127670030
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:49 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Klopt, maar leerlingen hebben allemaal andere lessen gehad van verschillende docenten die allemaal hun eigen accenten leggen en werken met verschillende boeken. Daarbij ga je ervan uit dat het eindexamen het juiste niveau heeft, terwijl dat vaak niet het geval is.
Wat is jouw alternatief dan? Wat betreft de huidige aanpak verwijs ik nog eens naar de link die ik eerder dit topic al gaf: http://www.rijksoverheid.(...)gezet-onderwijs.html

Er is een eindexamenprogramma, waarin gewoon is vastgelegd welke onderwerpen worden getoetst. Dat is voor iedereen hetzelfde. Wat wil je dan? Elke school alles maar voor zichzelf laten bepalen? :?
pi_127670150
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:53 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Wat is jouw alternatief dan? Wat betreft de huidige aanpak verwijs ik nog eens naar de link die ik eerder dit topic al gaf: http://www.rijksoverheid.(...)gezet-onderwijs.html

Er is een eindexamenprogramma, waarin gewoon is vastgelegd welke onderwerpen worden getoetst. Dat is voor iedereen hetzelfde. Wat wil je dan? Elke school alles maar voor zichzelf laten bepalen? :?
Er is genoeg ruimte binnen de kaders die zijn gesteld, en dat zorgt vaak voor erg algemene eindexamens. Kijk maar naar de methodes, die kunnen erg verschillen. Ik zou minder belang toekennen aan de eindexamens of ze helemaal afschaffen en scholen zelf schoolexamens laten samenstellen aan de hand waarvan het eindcijfer wordt bepaald. De onderwijsinspectie beoordeelt vervolgens of het onderwijs van voldoende niveau is.

Ik zeg niet dat het 'de' oplossing is, maar het moet zeker overwogen worden.
pi_127670563
We hebben in elk geval geleerd dat je examens niet moet stelen uit de eigen school maar bij een andere school.
pi_127670690
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Er is genoeg ruimte binnen de kaders die zijn gesteld, en dat zorgt vaak voor erg algemene eindexamens. Kijk maar naar de methodes, die kunnen erg verschillen. Ik zou minder belang toekennen aan de eindexamens of ze helemaal afschaffen en scholen zelf schoolexamens laten samenstellen aan de hand waarvan het eindcijfer wordt bepaald. De onderwijsinspectie beoordeelt vervolgens of het onderwijs van voldoende niveau is.

Ik zeg niet dat het 'de' oplossing is, maar het moet zeker overwogen worden.
Waar heb jij je kennis vandaan, geef je les op een middelbare school?

leerlingen worden vooral op basis van advies doorgestuurd naar een vervolgopleiding, niet alleen op het landelijke examen
pi_127670728
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:49 schreef SonicVolcano het volgende:
Is het in België niet zo dat de docenten zelf de examens maken en dus iedere school een ander examen heeft?
Dat zou helemaal koren op de molen zijn van dit soort bewaarplaat...eh... scholen. _O-
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:14:19 #267
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_127670756
Is dit niet dezelfde school die in een paar jaar van zorgenkindje naar een van de best presterende scholen in Nederland is gegaan? :') !!!!!
pi_127670811
Bij ons waren destijds de antwoordvellen/hele kluis gejat. :') Gelukkig was hij al één keer gecontroleerd en hoefde we geen herexamen te doen.
pi_127670814
Ook vwo examen wiskunde A is gestolen.
pi_127670862
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:14 schreef Twiitch het volgende:
Is dit niet dezelfde school die in een paar jaar van zorgenkindje naar een van de best presterende scholen in Nederland is gegaan? :') !!!!!
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:29:22 #271
3542 Gia
User under construction
pi_127671250
Hier, in Helmond, gaan 2 militairen aan het werk om 77 jonge bijstandgerechtigden aan het werk te krijgen.

Misschien is het een idee om ook voor het uitdelen van de examens, werkloze militaire in te zetten.

Lijkt me goedkoper dan wat nu speelt.
  Moderator dinsdag 11 juni 2013 @ 17:33:18 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_127671375
wat dan, met machinegeweer voor de kluis laten posten ofzo?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:37:36 #273
3542 Gia
User under construction
pi_127671512
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:33 schreef sp3c het volgende:
wat dan, met machinegeweer voor de kluis laten posten ofzo?
Neuh, gewoon objectieve controle.
Corruptie komt overal voor, maar een beroepsmilitair gaat zijn baan, en eer, niet op het spel zetten.

Ergens in het land een verbroken zegel, dan alle examens opnieuw.

Wellicht is een andere mogelijkheid dat zij de examens op de examendag komen brengen, controleren en dan pas openen.
  Moderator dinsdag 11 juni 2013 @ 17:38:04 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_127671529
een beroepsmilitair is niet werkloos }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_127671946
Heeft iemand die klokkenluider al bedankt? Die heeft heel wat misstanden aan het licht gebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')