Hier ben ik het mee eens... Heb ook een triple. Niks mis mee. Nog nooit irritaties gehad.quote:Op donderdag 30 mei 2013 07:39 schreef eentwee het volgende:
Als je nooit meer beklommen heeft dan het Kopje dan is het maken van een keuze erg lastig. Kun je niet eerst een keer in Limburg gaan fietsen? Ik kan me niet echt voorstellen dat je spijt krijgt van een triple, de kans is groter dat je spijt krijgt van een compact. Het móeten sleutelen is ook best irritant trouwens. Bij mijn Sram Red ben ik best even bezig met het verwisselen, ook omdat de afstelling van de voorderailleur nauw komt om zoveel mogelijk verzetten te kunnen gebruiken. Dat is bij Shimano wel iets makkelijker vanwege de trimfunctie.
Wieltjes mooi, dat je de veer ziet, niet.quote:
Na 2 jaar deelnemen heb ik nu wel genoeg shirtjes, en het shirtje van dit jaar vind ik foeilelijkquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:06 schreef peleetje het volgende:
Gaan er nog fokkers de Giro Classico rijden aanstaande Zondag?
Dat is klote man, hoop dat je op tijd hersteld bent. Zoals je zegt komen blessures vaak op de verkeerde momenten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:11 schreef Patroon het volgende:
Ff update van de pees:
Pijn is een stuk minder, maar gisteren vanaf halverwege de dag kraakte en schuurde de pees als een gek (crepiteren ofzo). Teken dat er vocht rond de pees komt bij teveel belasting. Vanochtend was dit weg. Ik heb nu 4 dagen vrij dus ff goed beentje gestrekt en elke dag ff 30min rustig op de tacx fietsen om soepel te houden. Morgen weer naar de fysio.
Klopt, al is dat wiel niet van mij hoorquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:31 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik zag een TH jack + dicht achterwiel, dat kan natuurlijk niet anders dan Tommeke zijn. Ik liep een beetje op mijn HR-horloge te kijken en zag je daardoor wat laat. Bovendien reed je natuurlijk in vergelijking met al die trage tjassers als een kamikaze door het stadspark heen...
Ben wel benieuwd welk gebied in Duitsland ze bedoelen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mischien ook wat voor julie hier...http://www.vrijetijdmedia.nl/magazines-online/WvF-2013-NL-02/#108
Dat had ik waarschijnlijk wel gedaan als ik je aan had zien komenquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt, al is dat wiel niet van mij hoor
Een maatje van me vloog de andere kant door het stadspark heen, dus ik dacht ik duik achter een snorfietsje aan en haal 'm in. Alleen was die een beetje opgevoerd volgens mij
Anders had je ff moeten roepen hoor, haha!
Haha doen!quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:05 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat had ik waarschijnlijk wel gedaan als ik je aan had zien komen
Volgende keer geef ik wel een brul...
Misschien maak ik wel even een spandoekje voor je dit weekend, of ga je zaterdag niet rijden in ons reldorp?quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha doen!
Ja, alleen ben ik niet zo goed in criteriums
Ik heb niet de Galibier, maar wel de Montserrat met 48/17 beklommen, dus ik weet hoe dat is.... niks terug schakelen, gewoon doortrappen anders val je omquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:59 schreef Patroon het volgende:
Check dit:
En wij maar zeuren en zeiken over compact of triple![]()
Hopelijk deelt ie niet hun noodlottige lot, want die mannen overleden allebei even oud: op hun 34e en 35e ...quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:18 schreef Tommeke het volgende:
Kaas, gij bende wel een held dat je op én Pantani én VDB lijkt
Ik heb mijn helden van vroeger al overleefd, 36 and still going strong.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hopelijk deelt ie niet hun noodlottige lot, want die mannen overleden allebei even oud: op hun 34e en 35e ...
(Daar ben jij toch al overheen Kaas, je bent toch net zo oud als Buzz??)
Goedzo!quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb mijn helden van vroeger al overleefd, 36 and still going strong.
Oei, heb je weer geluk mee gehad dat het niet erger was (voor beiden) Toch niet met de cervelo?quote:
Welke is er zaterdag? Ik rij dit weekend niets ivm veel werkenquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Misschien maak ik wel even een spandoekje voor je dit weekend, of ga je zaterdag niet rijden in ons reldorp?
Volgens mij wel hehe, met de mtb natuurlijk veel vaker maar op de racer nog niet.quote:
Gelukkig niet, met de concorde en de kamsins,quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oei, heb je weer geluk mee gehad dat het niet erger was (voor beiden) Toch niet met de cervelo?
Is dat Critic dan niet die daar op de achtergrond z'n klabanus staat te bevoelen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:52 schreef kaasplankje het volgende:
ik vind die pic van critic in de op echt op niks trekken
Tis wel een Passoni hé, en die zijn echt niet goedkoop. Die doe je nieuw echt niet voor één maandsalaris, zelfs jij niet!quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:05 schreef Oksel het volgende:
WTF
http://www.ebay.com/itm/P(...)&hash=item257e384a47
Hij bid elke avond voor zo'n lichaam.quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is dat Critic dan niet die daar op de achtergrond z'n klabanus staat te bevoelen?
Laat maar lullen joh, Troon ziet het verschil niet tussen de Nederlandse en de Spaanse Rinus en Romana.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Patroon, ik vind jouw fantasien over mij erg verontrustend![]()
Bovendien heb ik me nog vorige week geschoren.
Moet je nog wel voldoende haar hebben hé, anders eerst even langs een carnavalswinkel voor een pruikquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:18 schreef eentwee het volgende:
Als Kaas z'n haar zo weer doet kan-ie niet meer over straat in België.
Heelemal mee eens!quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:52 schreef kaasplankje het volgende:
ik vind die pic van critic in de op echt op niks trekken
Zaterdag 7 juliquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:53 schreef Erik92 het volgende:
Is de Marmotte nou 6 of 7 juli? Als het de 6de is wil ik ook wel meerijden want ik ben die week toch in de buurt, soort van dan.
Marmotte meerijden? Wel een startkaart?quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:53 schreef Erik92 het volgende:
Is de Marmotte nou 6 of 7 juli? Als het de 6de is wil ik ook wel meerijden want ik ben die week toch in de buurt, soort van dan.
7 juli is een zondag.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zaterdag 7 juli
Maar waarom zou je op vrijdag 6 wel maar op zaterdag 7 niet in de buurt zijn?
Nah, zwart. Wegen zijn toch niet helemaal afgezet, right? Was wat te laat voor de startkaarten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Marmotte meerijden? Wel een startkaart?
Zou ik niet doen. Wordt allemaal gestart in vakken.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:13 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Nah, zwart. Wegen zijn toch niet helemaal afgezet, right? Was wat te laat voor de startkaarten.
En na een X aantal kilometers ons bij jullie voegen, is dat een optie?quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zou ik niet doen. Wordt allemaal gestart in vakken.
je hebt gelijk, zaterdag 6 juli.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:11 schreef Erik92 het volgende:
[..]
7 juli is een zondag.Ik ga waarschijnlijk met de auto van mijn pa en die wil de 8ste op vakantie.. Ik ben zelf vanaf zaterdag 29 juni in Italië met een stel sterke fietsers, Stelvio pas doen enzo.
Dat kan, maar denk dat er niet zolang samen wordt gereden. Nogal niveau verschil en de ene daalt war harder dan de ander.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:17 schreef Erik92 het volgende:
[..]
En na een X aantal kilometers ons bij jullie voegen, is dat een optie?
Ik mag toch hopen dat ze in Valloire een hele mooie sluis zullen bouwen, en alle zwartrijders op die ene dag van overheidswege gewoon terugsturen. Kun je ook de Croix de Fer over dat geitepad nog meepikken. Fijn hé zulke zwartrijders? Ik heb er in ieder geval een godsgruwelijke hekel aan. Maar met al die tourtochten van DTC voel ik me soms rond huis ook wel eens net een zwartrijder, al valt dat minder op.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat kan, maar denk dat er niet zolang samen wordt gereden. Nogal niveau verschil en de ene daalt war harder dan de ander.
Okee.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
je hebt gelijk, zaterdag 6 juli.
Als je m zwart wil rijden, zou ik een km na bourg d'O in de bosjes gaan staan, en als je ons langs ziet flitsen snel aansluiten. of het zijstraatje waar onze camping zit, daar komt de stoet namelijk langs net na de start.
Repen en bevoorrading wordt natuurlijk een moeilijk verhaal zonder stuurbordje, maar je kunt limonade tabletten meenemen, en bij de dorpspompen water pakken. Misschien moet je iets meer voer meenemen voor het geval ze je niks geven...
Ik hou er ook niet van, en al helemaal niet bij eem evenement dat 70 euro kost. Bij de 11stedentocht reden we qua starttijd zwart, maar hadden we wel een kaart gekocht om niet als een parasiet te profiteren.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze in Valloire een hele mooie sluis zullen bouwen, en alle zwartrijders op die ene dag van overheidswege gewoon terugsturen. Kun je ook de Croix de Fer over dat geitepad nog meepikken. Fijn hé zulke zwartrijders? Ik heb er in ieder geval een godsgruwelijke hekel aan. Maar met al die tourtochten van DTC voel ik me soms rond huis ook wel eens net een zwartrijder, al valt dat minder op.
Wat verwacht je? Gezellig opfietsen ofzo?quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:30 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Okee.Ach die kunnen van te voren gekocht worden, heb wel vaker 200km + gereden zonder rugzak o.i.d.. Moeten we tegen die tijd maar even bespreken hoe we jullie kunnen herkennen en hoelaat er gestart wordt.
Vanaf morgen trouwens nieuwe wieltjes: Fulcrum R3.
Ach, het zijn gewoon openbare wegen, niks afgezet, en er zullen die dag wel meer wielrenners "toevallig" ook dat rondje gaan doen... En zolang Erik geen gebruik maakt van de faciliteiten waar wij wel 72 klinkende ¤'s voor betaald hebben lijkt het mij niet zo'n bezwaar.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze in Valloire een hele mooie sluis zullen bouwen, en alle zwartrijders op die ene dag van overheidswege gewoon terugsturen. Kun je ook de Croix de Fer over dat geitepad nog meepikken. Fijn hé zulke zwartrijders? Ik heb er in ieder geval een godsgruwelijke hekel aan. Maar met al die tourtochten van DTC voel ik me soms rond huis ook wel eens net een zwartrijder, al valt dat minder op.
Beetje kletsen enzo, lekker samen die berg opsukkelen. t is toch tot 22 uur 's avonds licht, dus we hebben tijd zat!quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat verwacht je? Gezellig opfietsen ofzo?
Iets a la fietsmeet Vreeswijk in augustus? Alleen dan zonder wachten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat verwacht je? Gezellig opfietsen ofzo?
Die wielen heb ik ook.
Ben in principe ook niet van het zwartrijden, maar wil die route al langere tijd doen en het valt nu onverwachts best goed samen.. En kaarten zijn uitverkocht.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze in Valloire een hele mooie sluis zullen bouwen, en alle zwartrijders op die ene dag van overheidswege gewoon terugsturen. Kun je ook de Croix de Fer over dat geitepad nog meepikken. Fijn hé zulke zwartrijders? Ik heb er in ieder geval een godsgruwelijke hekel aan. Maar met al die tourtochten van DTC voel ik me soms rond huis ook wel eens net een zwartrijder, al valt dat minder op.
Okee thanks, ik zal even kijken.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:36 schreef Gripper het volgende:
p.s. Erik, diverse afhakers (vanwege blessureleed of te weinig getraind ofzo) bieden nu hun startkaarten aan op fiets.nl en op wijntoerist.nl
Kijk anders daar eens of je er een kan overnemen. Rij je wel als Jan de Vries uit Breda, maar ja, je rijdt wel "netjes" mee.
Volgens mij gooien ze ergens om half zes 's avonds de klim naar de Alp dicht en als je te laat bent krijg je toch zo'n mooi Marmotton diploma.... Nee ik heb er geen hoor!quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Beetje kletsen enzo, lekker samen die berg opsukkelen. t is toch tot 22 uur 's avonds licht, dus we hebben tijd zat!
toch?
Nou vooruit dan, gepermiteerd dan maar. En ja, zo'n dag met nog 5000 klimmers geeft toch een beetje extra moraal. En gewoon een stuk of tien van die zachte Heublot koeken uit de lokale supermarkt in de achterzak, dan haal je het tot Valloire ook wel.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:38 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Ben in principe ook niet van het zwartrijden, maar wil die route al langere tijd doen en het valt nu onverwachts best goed samen.. En kaarten zijn uitverkocht.
Godver, ik heb net met een kortingsactie voor ruim 70¤ aan powerbar repen besteld, en jij komt vertellen dat ik de marmotte ook op Madeleine cakejes kan rijden????quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou vooruit dan, gepermiteerd dan maar. En ja, zo'n dag met nog 5000 klimmers geeft toch een beetje extra moraal. En gewoon een stuk of tien van die zachte Heublot koeken uit de lokale supermarkt in de achterzak, dan haal je het tot Valloire ook wel.
Welke actie?quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Godver, ik heb net met een kortingsactie voor ruim 70¤ aan powerbar repen besteld, en jij komt vertellen dat ik de marmotte ook op Madeleine cakejes kan rijden????
Nah, die Heublot koeken zit wel wat meer in dan in die Madeleine cakejes hoor. Al spoelen die laatsten wel lekker makkelijk weg. Heublot fruits de bois, kijk maar eens in de Carréfour, 4 of 6 in een doos en per stuk verpakt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Godver, ik heb net met een kortingsactie voor ruim 70¤ aan powerbar repen besteld, en jij komt vertellen dat ik de marmotte ook op Madeleine cakejes kan rijden????
Voor normale trainingsritten hoeft dat idd niet, maar bij de marmotte wil je voldoende voeding met genoeg carbs. Als je dat met goedkopere repen, brood en bananen gaat doen moet je veel meer meenemen om even veel carbs bij je te hebben. (Het aantal carbs per gram bijv. is veel lager bij goedkoop voedsel, dus minder volume in mijn zakjes).quote:Op vrijdag 31 mei 2013 08:37 schreef eentwee het volgende:
Voor tijdens het fietsen hoef je niet van die dure bars, maar efficient aan je eiwitten komen na een rit is vaak wel een probleem, zeker als je pas na een paar uur weer thuis bent (dan kun je gewoon bijv kwark eten) of op vakantie bent.
Btw, gisteren met de ijsvereniging alsnog aan mijn TT training gekomen. 2x 2 rondjes Westpoort. Beide keren gemiddeld 42 km/h oid (nr. 2 kwam 25 sec na mijquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt, al is dat wiel niet van mij hoor
Een maatje van me vloog de andere kant door het stadspark heen, dus ik dacht ik duik achter een snorfietsje aan en haal 'm in. Alleen was die een beetje opgevoerd volgens mij
Anders had je ff moeten roepen hoor, haha!
Dat is erg netjes! Westpoort is een lastig rondje om hard te gaan. Kan je een beetje sturen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:13 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Btw, gisteren met de ijsvereniging alsnog aan mijn TT training gekomen. 2x 2 rondjes Westpoort. Beide keren gemiddeld 42 km/h oid (nr. 2 kwam 25 sec na mij... En dat ondanks zware poten van woensdag. Dat geeft goede moraal voor die halve triathlon van mij...
Mja, een beetje denk ik wel, de eerste keer de lastigste bochten nog in beugels gedaan. De 2e keer ben ik gewoon in mijn opzetstuurtje blijven liggen...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat is erg netjes! Westpoort is een lastig rondje om hard te gaan. Kan je een beetje sturen?
Je kan in principe elke bocht daar wel met 45-50 nemen weet ik uit ervaringquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:16 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Mja, een beetje denk ik wel, de eerste keer de lastigste bochten nog in beugels gedaan. De 2e keer ben ik gewoon in mijn opzetstuurtje blijven liggen...
Jeps, maar dat vergde dus 2 rondjes oefeningquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je kan in principe elke bocht daar wel met 45-50 nemen weet ik uit ervaring
Powerbar is wel te doen maar ik vind het zo kut als het warm is dan plakken ze zo aan het papiertje. Ik heb nu reepjes van Carboom en via het team van Sportscontrol. Die blijven wel aardig goed in het zonnetje. (wat nu wel weer eens richting 30 graden mag hoor).quote:Op vrijdag 31 mei 2013 08:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Voor normale trainingsritten hoeft dat idd niet, maar bij de marmotte wil je voldoende voeding met genoeg carbs. Als je dat met goedkopere repen, brood en bananen gaat doen moet je veel meer meenemen om even veel carbs bij je te hebben. (Het aantal carbs per gram bijv. is veel lager bij goedkoop voedsel, dus minder volume in mijn zakjes).
Daarom nemen wij powerbar, via Grip een mooie 40% korting kunnen krijgen.
Na lange ritten heb ik wel een herstelshake achter de hand, als ik niet gelijk thuis ben.
Misschien wat voor mij.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:36 schreef Gripper het volgende:
p.s. Erik, diverse afhakers (vanwege blessureleed of te weinig getraind ofzo) bieden nu hun startkaarten aan op fiets.nl en op wijntoerist.nl
Kijk anders daar eens of je er een kan overnemen. Rij je wel als Jan de Vries uit Breda, maar ja, je rijdt wel "netjes" mee.
Je moet wel rekening mee houden dat je ook nog een medische verklaring moet overleggen + paspoort of id. Als die niet overeenkomen met de naam van de startkaart kan dat nog een lastig probleem zijn.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:29 schreef Oksel het volgende:
3 tietjes. Twijfel, twijfel, startbewijzen op MP.
Dus in principe kun je dus helemaal geen startbewijs overkopen van iemand?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je moet wel rekening mee houden dat je ook nog een medische verklaring moet overleggen + paspoort of id. Als die niet overeenkomen met de naam van de startkaart kan dat nog een lastig probleem zijn.
Je kan het wel overkopen, maar niet gebruikenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:47 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dus in principe kun je dus helemaal geen startbewijs overkopen van iemand?
Klopt, je spieren moeten voldoende zijn gevuld met glycogeen. Dat doe je door de dagen vooraf al goed te eten. Ook de week vooraf een paar uur eerder gaan slapen dan je normaal doet, korte nachten zorgt ook voor lager glycogeen voorraad omdat je langer actief bent. Rust, eten, drinken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:52 schreef dop het volgende:
reepjes voor onderweg zijn best handig , maar veel belangerijker is de voorraad die je de dagen voor de inspanning hebt opgebouwd.
mij is geleerd dat je vooraf weinig vet en voldoende carbs moet eten
en natuurlijk geen zware trainingen meer in de laatste dagen, anders stook je vooraf allesop
Haha, contract dat ik kreeg aangeboden vond ik wat te magertjes, dus maar gekozen voor een opleiding.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:57 schreef Reljem het volgende:
Patroon, waarom ben jij nog geen profwielrenner?
En als je geen tijd of zin hebt in een zware training van te voren, kan je beter 1,5uur fietsen op nuchtere maag, maak je ook je glycogeen voorraad leeg en kan je daarna gaan stapelen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:58 schreef MarcoD het volgende:
3/4 dagen ervoor zware training (niet te zwaar) en daarna koolhydraatstapelen en (actief) rusten. Maar met die extra opgeslagen glycogeen red je het nog niet, dus goed koolhydraatrijk voedsel met weinig vezels/vet is nog steeds nodig. (uitgaande van een prestatietocht en niet een matig intensief tochtje.
Doen Doen Doenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:29 schreef Oksel het volgende:
3 tietjes. Twijfel, twijfel, startbewijzen op MP.
Om dattem in de B rijdt. Daar scouten ze niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:57 schreef Reljem het volgende:
Patroon, waarom ben jij nog geen profwielrenner?
Mij ook teveel werk, ik let een beetje op wat ik eet maar ga niet alles zitten uitrekenen/denken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:27 schreef kaasplankje het volgende:
Stapelen is zinloos imo, gewoon goed eten is voldoende.
Kan 6.38 / 7.08 / 7.23 op rotterdam centraal staan.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:25 schreef kaasplankje het volgende:
Oja die ging ik maken hé? Hoe laat vertrekken vanaf mijn huis is voor jou doenbaar MarcoD?
Kan je hier 7uur zijn 's morgens of is dat te vroeg?
Blaak is dichterbij, dan 7:13. Mooie tijd om te gaan rijden. Komen we inclusief een half uur pauze ergens onderweg omstreeks 13:30 aan op de camping. Spullen uitladen en tent opzetten en dan lekker even los rijden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:30 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Kan 6.38 / 7.08 / 7.23 op rotterdam centraal staan.
Oppassen he, voor je het weet schrijf ik een eigen versie van '50 shades of Grey' maar dan met jou als een lijdend voorwerp, dat vastgebonden in de keuken staat terwijl jouw vriendin mij eindeloze hoeveelheden appeltaart voert waar ik geen grammetje van aan kom. Naakt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:51 schreef Patroon het volgende:
Sorry cap![]()
Eigenlijk best wel matig, grapjes maken over de rug van een ander![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Neequote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:06 schreef Reljem het volgende:
Zo, lekker fietsweer. Pittig tegenwindje, maar laatste 15 km vol mee, heerlijk.
Hebben jullie ook dat je fietspakje binnen no time een rijdend kerkhof is voor allerlei ongedierte? Of een taxi, dat die muggen en ander gespuis even gratis mee willen liften. Als ik even niet kijk zit er echt 5/6 beesten op mijn pakje.
Ik hoop dat het regent, dan presteer ik beter dan bij droogte.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:06 schreef kaasplankje het volgende:
Ze geven trouwens warm weer af in Frankrijk volgende weekend. Warm, min 12 max 24 graden en kans op regen en of onweer.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Oppassen he, voor je het weet schrijf ik een eigen versie van '50 shades of Grey' maar dan met jou als een lijdend voorwerp, dat vastgebonden in de keuken staat terwijl jouw vriendin mij eindeloze hoeveelheden appeltaart voert waar ik geen grammetje van aan kom. Naakt.Je mag een heel verhaal typen, maar laat mijn vriendin er maar buiten, ouwe viespeukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Helaas wel ja. Elke minuut alles even schoonvegen...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:06 schreef Reljem het volgende:
Zo, lekker fietsweer. Pittig tegenwindje, maar laatste 15 km vol mee, heerlijk.
Hebben jullie ook dat je fietspakje binnen no time een rijdend kerkhof is voor allerlei ongedierte? Of een taxi, dat die muggen en ander gespuis even gratis mee willen liften. Als ik even niet kijk zit er echt 5/6 beesten op mijn pakje.
Al dat extra gewicht meeslepen. Dat kost energie hoor.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Alles kleiner dan een tarantula gewoon laten zitten tot thuis, niet zeuren.
Met D3 beestje op je hebben zittenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:14 schreef Reljem het volgende:
[..]
Oh.
Misschien komt het omdat ik louter in D3 aan het knallen ben.
Je gaat altijd eerst omhoog en dan naar beneden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als ik t goed begrijp ga je dus eerst omhoog en dan naar beneden enzovoorts?
Nu ineens serieus, ik zou wel graag deze tabel willen hebben met de km stand aan voet klim, dat je weet wanneer die komt. Dan kan ik er een kaartje van printen voor in mijn zak.quote:
Net als de profs op bovenbuis/stuurpen! Wil ik ook!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nu ineens serieus, ik zou wel graag deze tabel willen hebben met de km stand aan voet klim, dat je weet wanneer die komt. Dan kan ik er een kaartje van printen voor in mijn zak.
Dat kan ik maken met de +/-km stand. aan de voet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nu ineens serieus, ik zou wel graag deze tabel willen hebben met de km stand aan voet klim, dat je weet wanneer die komt. Dan kan ik er een kaartje van printen voor in mijn zak.
Deze tabel geeft aantal km's van de klim weer. Het gemiddelde stijgingspercentage en of de klim constant loopt (C) of steile gedeelte halverwege (H) of op einde (E). Met daarachter de max percentage voor die klim.quote:
Ik heb een laminator, als je er 4 op een A4 kan maken plastificeer ik ze wel.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat kan ik maken met de +/-km stand. aan de voet.
Dat lukt wel. Zal kijken hoe precies ik de stand kan vinden, moet ze uit een gps route halen. Kijk er vanavond ff naar.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb een laminator, als je er 4 op een A4 kan maken plastificeer ik ze wel.
Nee man voor in je zak. Op je frame plakken!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nu ineens serieus, ik zou wel graag deze tabel willen hebben met de km stand aan voet klim, dat je weet wanneer die komt. Dan kan ik er een kaartje van printen voor in mijn zak.
28 voor 25 stuks betaal ik, maar dat is niet in de winkel. Coconut neem ik ook altijd. Maar eet vooral gelletjes tijdens wedstrijden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 08:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nah, die Heublot koeken zit wel wat meer in dan in die Madeleine cakejes hoor. Al spoelen die laatsten wel lekker makkelijk weg. Heublot fruits de bois, kijk maar eens in de Carréfour, 4 of 6 in een doos en per stuk verpakt.
Maar 70 euro voor 2 dozen van 30 repen? Dat is straf goeiekoop zunne. Ik ben ze nog niet tegegekomen voor minder dan 46 euro per doos van 30.
Welke neem je altijd? Die walgelijke bazooka smaak of de the one and only Caffeinated Coconut flavour? Die laatste vind ik de enige die te pruimen is, en is tegenwoordig ook het enige dat ik altijd te eten bij me heb. En dat weten ze in de club, altijd lenen en nooit teruggeven. He! 1,75 per stuk los hé in DE, en 2,05 in NL, de tillers.
Zo beter Kaas? Kan hier en daar een kilometer schelen met de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb een laminator, als je er 4 op een A4 kan maken plastificeer ik ze wel.
En waar kan ik die dan voor die prijs bestellen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:43 schreef No-P het volgende:
[..]
28 voor 25 stuks betaal ik, maar dat is niet in de winkel. Coconut neem ik ook altijd. Maar eet vooral gelletjes tijdens wedstrijden.
Zijn die Strava dingetjes dan nog niet zo intelligent dat je dat even kunt uploaden en dat je dan gewoon een countdown tot de volgende geflagde hindernis, of hoogtepunt, net hoe je het noemen wil, af kunt lezen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo beter Kaas? Kan hier en daar een kilometer schelen met de werkelijkheid.
[ afbeelding ]
Zal nog ff kijken of dit niet te breed is voor op de bovenbuis, heb ik liever dan steeds papiertje uit mijn zakje halen.
Je stinkt!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:06 schreef Reljem het volgende:
Zo, lekker fietsweer. Pittig tegenwindje, maar laatste 15 km vol mee, heerlijk.
Hebben jullie ook dat je fietspakje binnen no time een rijdend kerkhof is voor allerlei ongedierte? Of een taxi, dat die muggen en ander gespuis even gratis mee willen liften. Als ik even niet kijk zit er echt 5/6 beesten op mijn pakje.
Ach, ik heb 5 jaar bij de elite gereden met een triple.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:51 schreef peleetje het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens... Heb ook een triple. Niks mis mee. Nog nooit irritaties gehad.
Ik word ook altijd zo moe van dat gezeik dat een triple niet mooi staat, niet soignee is, en dat het niet stoer is om met je triple een berg op te rijden laat staan een vlakke weg.
Er zitten zoveel voordelen aan een triple. Minder slijtage van de ketting. (Ligt bij een compact -zeker op vlakke wegen- regelmatig helemaal scheef. En je zit al met een gangetje vann 25-30 km/h al in het overgansgebied tussen binnen/buitenblad waardoor je regelmatig moet schakelen. Heb je met een triple geen last van.![]()
Zolang je geen prof aspiraties hebt of criteriums gaat rijden neem lekker een triple.
Broek en schoenen zijn wel zo belangrijk dat ze ook goed moeten zitten lijkt me. Zou naar een winkel gaan. Heb je de mogelijkheid om te passen en vragen te stellen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:42 schreef PeterAdelaar het volgende:
Hallo ik ben PeterAdelaar,
Een maand geleden ben ik begonnen met wielrennen en vind het een hartstikke leuke sport. Momenteel rijd ik op een oude Gazelle racefiets, prima fiets, van mijn vader en wil die een beetje op laten knappen voor een leuke prijs (kleine slag in wiel, nieuwe rubberen handvatten etc.). Ik heb geen fulltime baan o.i.d. vanwege mijn studie, dus ik heb niet een enorm budget. Weten jullie nog een goede, maar ook betaalbare wielerspeciaalzaak in de buurt van Leiden of Den Haag? Daarnaast wil ik wat nieuwe kleding en schoenen aanschaffen. De kleding die ik nu heb is ietwat oubollig en net aan de strakke kant. Idem voor de schoenen. Ik heb een beetje op internet gezocht en vond onder andere deze verkoper: http://www.marktplaats.nl/verkopers/16907154.html
Raden jullie aan om kleding en schoenen via internet te kopen of zit hier ook veel namaak en meuk tussen?
Mvg,
Peter
Ja en? Toen ze bij TVM met Shimano en op die magnisium Kerestel frames gingen rijden waren ze ook de risée van het peleton. Het kan allemaal wel maar het is allemaal net zo matig als ná de junioren nog met minder dan Dura Ace, Record of Red rond te rijden. geintjequote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ach, ik heb 5 jaar bij de elite gereden met een triple.
Is allemaal Chinese meuk. Zelfde zooi op eBay te koop voor nog veel lagere prijzen in dollars.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:42 schreef PeterAdelaar het volgende:
Hallo ik ben PeterAdelaar,
Ik heb een beetje op internet gezocht en vond onder andere deze verkoper: http://www.marktplaats.nl/verkopers/16907154.html
Raden jullie aan om kleding en schoenen via internet te kopen of zit hier ook veel namaak en meuk tussen?
Mvg,
Peter
Ik heb ze uitgeprint in paint, vanaf een halve meter tot een meter is het goed leesbaar.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo beter Kaas? Kan hier en daar een kilometer schelen met de werkelijkheid.
[ afbeelding ]
Zal nog ff kijken of dit niet te breed is voor op de bovenbuis, heb ik liever dan steeds papiertje uit mijn zakje halen.
Ik kan het wel wat anders indelen zodat het smaller wordt en hij op de bovenbuis past.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb ze uitgeprint in paint, vanaf een halve meter tot een meter is het goed leesbaar.
[ afbeelding ]
Zo goed denken jullie?
je kan 'm ook kwartslag draaien dan is ie precies goed.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kan het wel wat anders indelen zodat het smaller wordt en hij op de bovenbuis past.
Ga nog wel ff prutsenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
je kan 'm ook kwartslag draaien dan is ie precies goed.
Je zou ook eens op Rose.nl kunnen kijken, bijvoorbeeld het spul van hun eigen merk heeft prima prijs/kwaliteitsverhouding. En qua schoenen, gewoon eens rondkijken, en vooral passen, je wilt geen te krappe schoenen! Ik heb laatst Mavic Avenge schoenen voor 75 euro op de kop weten te tikken (laatste paar), en die bevallen me beter dan mijn Sidi schoenen, soms is het een kwestie van net even ergens tegenaan lopen!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:30 schreef PeterAdelaar het volgende:
Aha. Oke, dan weet ik dat ook weer. Prijzen waren ook te mooi om waar te zijn. Elders betaal je al snel +/- 250 euro voor een mooi setje kleding. @Muzas, ik heb gewoon goede kleding (het zit prima), maar is van mijn vader geweest, dus helemaal perfect zit het niet.
Kunnen jullie je beginnersvraagjes niet in een eigen centraal "toerdertje" topic stellen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:46 schreef MCH het volgende:
Kunnen jullie dat Drie Tieten gelul niet doen via DM? Wannabe profs
En ook nog gekrenkt zijn?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kunnen jullie je beginnersvraagjes niet in een eigen centraal "toerdertje" topic stellen?
Dan slankt je shirtje toch mooi mee met je tengere lijfje?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:54 schreef JohnDDD het volgende:
Zo ik stond vanmorgen op de weegschaal: 62,9kg (bij 1.79 ongeveer)
Vorig jaar september woog ik nog 73 kilo. Sindsdien niet bijster veel gesport (misschien 1000km sportief en de dagelijks KMs), maar geen geraffineerde ("witte") granen en/of suikers meer gegeten. Moet oppassen dat ik niet te dun word, ben nu echt bijna mooi strak...Ik ben trouwens sinds mijn 15e niet meer zo licht geweest. Kan niet wachten weer eens de bergen in te gaan, ik heb sinds september geen hoogtemeters meer gemaakt.
Heeft iemand hier nog een tip hoe ik zweetlucht uit een mooi fietsshirtje krijg? Ik was hem altijd op 30 graden zoals het voorschrift zegt, maar de laatste paar keren blijft er maar een zweetlucht in hangen die ik er niet uit krijg...ben ook bang om hem warmer te wassen.
Toch eens ander wasmiddel proberen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:54 schreef JohnDDD het volgende:
Zo ik stond vanmorgen op de weegschaal: 62,9kg (bij 1.79 ongeveer)
Vorig jaar september woog ik nog 73 kilo. Sindsdien niet bijster veel gesport (misschien 1000km sportief en de dagelijks KMs), maar geen geraffineerde ("witte") granen en/of suikers meer gegeten. Moet oppassen dat ik niet te dun word, ben nu echt bijna mooi strak...Ik ben trouwens sinds mijn 15e niet meer zo licht geweest. Kan niet wachten weer eens de bergen in te gaan, ik heb sinds september geen hoogtemeters meer gemaakt.
Heeft iemand hier nog een tip hoe ik zweetlucht uit een mooi fietsshirtje krijg? Ik was hem altijd op 30 graden zoals het voorschrift zegt, maar de laatste paar keren blijft er maar een zweetlucht in hangen die ik er niet uit krijg...ben ook bang om hem warmer te wassen.
Deze beter voor op de bovenbuisquote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb ze uitgeprint in paint, vanaf een halve meter tot een meter is het goed leesbaar.
[ afbeelding ]
Zo goed denken jullie?
maak je die straks ook nog ff voor de Marmottequote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Deze beter voor op de bovenbuis
[ afbeelding ]
Misschien voor de finishing touch: Om en om lichte grijstint als achtergrondkleur om makkelijker te focussen en achter de getallen duiden of het km of % is, hoef je niet steeds naar boven te kijkenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Deze beter voor op de bovenbuis
[ afbeelding ]
Dat van die grijstinten goede tip. Ga er geen % en km achter zetten, kan nog net wel onthouden dat het: begin, km, gem% en max isquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:23 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Misschien voor de finishing touch: Om en om lichte grijstint als achtergrondkleur om makkelijker te focussen en achter de getallen duiden of het km of % is, hoef je niet steeds naar boven te kijken
Ik zou het niet lamineren. Wordt erg dik en dan kun je het niet goed tapen (op die dunne buisjes van die Lorini). Ik zou het op een laserprinter met 120 grams papier afdrukken en gewoon met breed plakband op de bovenhuis plakken. Lamineren is wel weer handig voor in de achterzak.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat van die grijstinten goede tip. Ga er geen % en km achter zetten, kan nog net wel onthouden dat het: begin, km, gem% en max is
Kaas wilde ook voor in het zakje. Ik liever op de buis met tape, daarom wat smaller gemaakt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou het niet lamineren. Wordt erg dik en dan kun je het niet goed tapen (op die dunne buisjes van die Lorini). Ik zou het op een laserprinter met 120 grams papier afdrukken en gewoon met breed plakband op de bovenhuis plakken. Lamineren is wel weer handig voor in de achterzak.
Studeer je in Leiden? Ik ook.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:42 schreef PeterAdelaar het volgende:
Hallo ik ben PeterAdelaar,
Een maand geleden ben ik begonnen met wielrennen en vind het een hartstikke leuke sport. Momenteel rijd ik op een oude Gazelle racefiets, prima fiets, van mijn vader en wil die een beetje op laten knappen voor een leuke prijs (kleine slag in wiel, nieuwe rubberen handvatten etc.). Ik heb geen fulltime baan o.i.d. vanwege mijn studie, dus ik heb niet een enorm budget. Weten jullie nog een goede, maar ook betaalbare wielerspeciaalzaak in de buurt van Leiden of Den Haag? Daarnaast wil ik wat nieuwe kleding en schoenen aanschaffen. De kleding die ik nu heb is ietwat oubollig en net aan de strakke kant. Idem voor de schoenen. Ik heb een beetje op internet gezocht en vond onder andere deze verkoper: http://www.marktplaats.nl/verkopers/16907154.html
Raden jullie aan om kleding en schoenen via internet te kopen of zit hier ook veel namaak en meuk tussen?
Mvg,
Peter
Moiquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:06 schreef peleetje het volgende:
Gaan er nog fokkers de Giro Classico rijden aanstaande Zondag?
Idd zeer fijne strakke wielen!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:46 schreef Erik92 het volgende:
Net mijn eerste ritje gemaakt op de Fulcrum R3's. Wat een fijne wielen zeg vergeleken met de Aksiums!
Wist niet dat jij elite hebt gereden. Wat is het grote verschil met amateurs? Gaat het veel harder?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ach, ik heb 5 jaar bij de elite gereden met een triple.
Ah dat klinkt als een zekere fietsenboer in Utrecht!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:49 schreef forty-two het volgende:
[..]
Moi
Helaas op m'n ouwe wrak...
FM laat het echt afweten, hij heeft m'n nieuwe fiets al een maand in huis. Hij heeft dus al 4 weken nodig om uit te rekenen wat het kost om de boel van 105 naar ultegra om te bouwen... En hij is er nu nog niet uit... Hoe moeilijk kan dat nou zijn?
Ik ben in totaal nu al 2,5 mnd bezig een nieuwe fiets te kopen, de lol is er wel vanaf :/
Ik weet dat het heel erg ongepast is maar ik zit er zwaar over te denken de order te cancelen... En naar EP in Zeist te gaan...
Die jongen van Cycletrend was er vanavond ook, goede gast.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:18 schreef peleetje het volgende:
[..]
Ah dat klinkt als een zekere fietsenboer in Utrecht!![]()
Ik heb mijn fiets gekocht bij Cycletrend. Goeie winkel, ervaren dude achter de toonbank die geen ouwehoerpraatjes verkoopt. Voeren wel een beperkt aantal merken. Maar is zeker in Utrecht wel 1 van de betere zaken.
Als je hem goed taped over je bovenbuis kan je er zelfs mee de sloot in rijden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk toch dat ik dat 1e kaartje overzichtelijker vind Patroon, als ik een van de 2 versies moet lamineren hoor ik 't wel. Een regenbui erop en je kan het niet meer lezen hé?
1 van de weinige gasten (en ik ben veel fietsenwinkels geweest) die overkwam alsof hij weet waar hij over praat.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die jongen van Cycletrend was er vanavond ook, goede gast.
Die voor de marmotte heb ik dan alweer gemaakt, ook maatje bovenbuisquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:23 schreef the_critic het volgende:
[..]
maak je die straks ook nog ff voor de Marmotte
Voor de Marmotte is een kaartje met km's van de steilste stukken veel handiger. Want jullie kunnen de naam en afstand van die twee pukkels toch wel onthouden zeker, of moet de Telegraph en de Lautaret nog apart vermeld worden? Koers lezen nav een Michelin 1:100000 kaart en je komt er ook hoor. En Grip, jijging die Marmotton in de week vooraf toch al rijden? Of is dat enthousiasme al een beetje getemperd ?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die voor de marmotte heb ik dan alweer gemaakt, ook maatje bovenbuis![]()
Nog voor de 3t goed en wel gereden is, goeie volgorde dus.
Mooie schutting gebouwd samen met de buren vandaag, veel graafwerk en heel veel puin en wortels in de grond. Morgen flinke spierpijn denk ik. Niks gewend met die poezelige kantoorhandjes![]()
De schuttingbouwers waren echte brabo's, type new kids. Doordeweeks schuttingen bouwen, in het weekend helemaal naar de tering op hardstyle feestjes. Toen ik op gegeven moment in hun ogen als een amateur stond te prutsen met de schep, zei de ene: gij hedde volgens mij ook nie elke dag een bats in uwe handen hè. Of nie!!! Of nie dan Jonguh!!!
Maar de tuin staat er weer mooi bij.![]()
ik zeg.. laat maar doorkomenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die voor de marmotte heb ik dan alweer gemaakt, ook maatje bovenbuis![]()
Nog voor de 3t goed en wel gereden is, goeie volgorde dus.
Mooie schutting gebouwd samen met de buren vandaag, veel graafwerk en heel veel puin en wortels in de grond. Morgen flinke spierpijn denk ik. Niks gewend met die poezelige kantoorhandjes![]()
De schuttingbouwers waren echte brabo's, type new kids. Doordeweeks schuttingen bouwen, in het weekend helemaal naar de tering op hardstyle feestjes. Toen ik op gegeven moment in hun ogen als een amateur stond te prutsen met de schep, zei de ene: gij hedde volgens mij ook nie elke dag een bats in uwe handen hè. Of nie!!! Of nie dan Jonguh!!!
Maar de tuin staat er weer mooi bij.![]()
ben tot op heden nog nooit anders in de alpen geweest, dan op lange latten in de witte poeder... Dus nee, ik onthoud niets, herken niets etc. Alle info is dus welkom!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor de Marmotte is een kaartje met km's van de steilste stukken veel handiger. Want jullie kunnen de naam en afstand van die twee pukkels toch wel onthouden zeker, of moet de Telegraph en de Lautaret nog apart vermeld worden? Koers lezen nav een Michelin 1:100000 kaart en je komt er ook hoor. En Grip, jijging die Marmotton in de week vooraf toch al rijden? Of is dat enthousiasme al een beetje getemperd ?
Succes!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 06:40 schreef nodisch18 het volgende:
Na 2 dagen wat kleine rondjes te hebben gereden rond de Ventoux is het vandaag bal. Als het goed is zijn al de wegwerken klaar en is de berg van 3 kanten te beklimmen. Dat is dus ook mijn doel.
Jammer dat ik van de zenuwenzo slecht heb geslapen maar heb der zin an!
Dat staat nog steeds in de planning ja, marmotton rondje op woensdag uiterlijk. De lengte, km's en steilheid per klim zullen mij persoonlijk worst zijn, maar ik wil de doorkomsttijden bij een 7,5 en 8 uur schema graag op m'n bovenbuis hebben.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor de Marmotte is een kaartje met km's van de steilste stukken veel handiger. Want jullie kunnen de naam en afstand van die twee pukkels toch wel onthouden zeker, of moet de Telegraph en de Lautaret nog apart vermeld worden? Koers lezen nav een Michelin 1:100000 kaart en je komt er ook hoor. En Grip, jijging die Marmotton in de week vooraf toch al rijden? Of is dat enthousiasme al een beetje getemperd ?
ik ga ze zelf denk ik op een rol schilders-/afplaktape schrijven.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat staat nog steeds in de planning ja, marmotton rondje op woensdag uiterlijk. De lengte, km's en steilheid per klim zullen mij persoonlijk worst zijn, maar ik wil de doorkomsttijden bij een 7,5 en 8 uur schema graag op m'n bovenbuis hebben.
Met niet-klevende plakband die geen restjes lijm achterlaat: sporttape is vriendelijk voor je huid, dus vast ook wel voor lak.
@ critic: dat schema of plaatjes van de schutting?![]()
Die reken / tijd schema's zijn dan wel weer handig. Vuistregel bij de route over de Croix de Fer was altijd dat je bovenop de Telegraph op de helft van de tijd was. Maar voor mij ging dat nooit echt op omdat ik alle 3 de keren in Valloire een hotel binnen dook om eens een uitgebreide koffie te nuttigen en me boven op de Galibier nog eens de kuiten liet masseren. Ik ging toch niet voor gaut.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat staat nog steeds in de planning ja, marmotton rondje op woensdag uiterlijk. De lengte, km's en steilheid per klim zullen mij persoonlijk worst zijn, maar ik wil de doorkomsttijden bij een 7,5 en 8 uur schema graag op m'n bovenbuis hebben.
Met niet-klevende plakband die geen restjes lijm achterlaat: sporttape is vriendelijk voor je huid, dus vast ook wel voor lak.
@ critic: dat schema of plaatjes van de schutting?![]()
Vet Okkie, wat cool. Marco rijd met mij mee en Patroon met Gripje, we meeten bij de Belgiese grens en lunchen ff ergens halfweg. Vrijdag tussen 13/14u hopen we er te zijn.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:12 schreef Oksel het volgende:
Patroon, wat is het 3tietjes plan? Wie rijdt wanneer met wie mee, en wie slaapt (met wie hoef ik dit keer niet te weten) waar? Ik kan een kaart krijgen, en ben in de buurt.
Okay, en qua slapen?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vet Okkie, wat cool. Marco rijd met mij mee en Patroon met Gripje, we meeten bij de Belgiese grens en lunchen ff ergens halfweg. Vrijdag tussen 13/14u hopen we er te zijn.
Ik heb 2 plaatsen op de camping gereserveerd. Ik weet niet welke tent Grip mee neemt en of je in de tipi mag. Ik lig liever in mijn eigen tentje.quote:
Okay.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb 2 plaatsen op de camping gereserveerd. Ik weet niet welke tent Grip mee neemt en of je in de tipi mag. Ik lig liever in mijn eigen rukbunker.
Die hairpins beginnen bij Plan Lechat. Altijd leuk als je daar van die "snelle" mannen op het terras ziet ziten en kan denken dat je het zelf zo gek nog niet doet omdat jij daar niet stopt maar wel rechtsaf die muur opdraait. Daar heb je als 8 min uur fietser natuurlijk helemaal geen oog voor, dat begrijp ik ook wel. Maaruh, Plan Lechat is toch nog lang niet halverwege de Galibier, dacht ik uit het hoofd gezegd.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:15 schreef kaasplankje het volgende:
Ik weet toch wel waar de pijnpunten liggen, de Glandon en Telegraphe zijn mooie lopers, de Galibier wordt heftig als je vanuit Valloire halverwege ronddraait en aan de hairpins begint.
En de eerste km's van de Alpe.
Ik verwacht alleen daar 39x26 nodig te hebben.
Ik 88,6.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb vandaag 73.9kg kaas op de schaal.
Complimentjes hoor! Gebrek aan Doorzettingsvermogen en het niet durven aangaan van uitdagingen kunnen ze jou in ieder geval niet van betichten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:12 schreef Oksel het volgende:
Patroon, wat is het 3tietjes plan? Wie rijdt wanneer met wie mee, en wie slaapt (met wie hoef ik dit keer niet te weten) waar? Ik kan een kaart krijgen, en ben in de buurt.
Waar? 3 Tetten?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:52 schreef Oksel het volgende:
34x27 zou genoeg moeten zijn toch Kaas? Er zijn geen > 20% stukken toch?
Ja vind ik ook. Het avontuur komt niet naar jou toe in het leven, je moet er zelf achteraan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Complimentjes hoor! Gebrek aan Doorzettingsvermogen en het niet durven aangaan van uitdagingen kunnen ze jou in ieder geval niet van betichten.
Hoi!
In de eerste klim col d' Servreres zitten serieuze stukjes van 20% heb ik gelezen van cyclo renners die eerder die klim hebben gereden.. Totaal 9km lang.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:52 schreef Oksel het volgende:
34x27 zou genoeg moeten zijn toch Kaas? Er zijn geen > 20% stukken toch?
240km.. das geen kattepis.. succes morgen!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:59 schreef KolonelBroodje het volgende:
Dus morgen vanuit uden terug naar huis fietsen via de posbank en de sallandse heuvelrug
Vandaag bruiloft daar.
Mijn huis is in veendam..
Gaat iets harder en de wedstrijden zijn langer.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wist niet dat jij elite hebt gereden. Wat is het grote verschil met amateurs? Gaat het veel harder?
Zal voor de route Glandon ongeveer hetzelfde zijn.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 09:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die reken / tijd schema's zijn dan wel weer handig. Vuistregel bij de route over de Croix de Fer was altijd dat je bovenop de Telegraph op de helft van de tijd was.
Hoe kwam dat?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zal voor de route Glandon ongeveer hetzelfde zijn.
Top Croix de Fer was bij mij op ongeveer 1/4 van de tijd. Behalve de eerste keer dat ik 'm reed, maar toen stortte ik na de Telegraphe
Mja, voor leuke uitslagen had ik beter bij de amateurs kunnen rijden. Maar ja, dan worden het weer criteriums, en da's niet echt iets voor mij. Nu kon ik iig leuke wedstrijden rijden. B.v. de Vlaamse Havenpijl, van Zeebrugge naar Antwerpen, met na 110 km een kasseienstrook van 4 km. Gelukkig met betonnen randjes van 30 cm langs de kant. Kwam ik die strook af in de eerste groep van 60 manquote:
Te weinig duurvermogen, te hard gestart, warm, te weinig gegeten en gedronken.quote:
Bij de amateurs/masters kan je in Wallonië ook leuke wedstrijden rijden hoor, bij de FCWB. Semi klassiekrs op omlopen van 5-10km en ook een een paar klassiekers en meerdaagse etappekoersen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mja, voor leuke uitslagen had ik beter bij de amateurs kunnen rijden. Maar ja, dan worden het weer criteriums, en da's niet echt iets voor mij. Nu kon ik iig leuke wedstrijden rijden. B.v. de Vlaamse Havenpijl, van Zeebrugge naar Antwerpen, met na 110 km een kasseienstrook van 4 km. Gelukkig met betonnen randjes van 30 cm langs de kant. Kwam ik die strook af in de eerste groep van 60 man.
Helaas zelfoverschatting in de plaatselijke ronden, sprong ik mee met een aanval, blies mezelf op en waaide er meteen af
Ja, dat weet ik nu, maar toen nog niet. 2001-2007 reed ik elite. Toen was dat soort info wat minder voorhanden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij de amateurs/masters kan je in Wallonië ook leuke wedstrijden rijden hoor, bij de FCWB. Semi klassiekrs op omlopen van 5-10km en ook een een paar klassiekers en meerdaagse etappekoersen.
http://ridewithgps.com/routes/2143801quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:54 schreef Oksel het volgende:
En ik wil graag de GPX file hebben voor op m'n Garmin.
300m van de start. Neem ff extra bidons mee die je aan mijn ouders kan meegeven. Ik lees verhalen van mensen die doktersverklaringen overhandigen, die zijn ondertekend door Fuentesquote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:56 schreef Oksel het volgende:
Thnx.
Dus jullie komen vrijdag rond 3-4 op de camping aan. Die camping is die vlakbij de start? Het weer ziet er goed uit. Kaart kan ik ws. krijgen. Doktersverklaring is simpel papiertje.
Ik ga niet meer knallen, maar dat komt door mijn pees. Goed eten en slapen idd. Ik neem 2 biba's mee, 2 patronen en 1 setje lichters, 1 quicklink voor de ketting. Ik heb 1 tasje onder het zadel voor 1 biba en lichters. Andere biba in zakje. Mijn ouders geef ik ook 2 biba;s mee voor het geval ik na 100km geen reserve biba's meer bij me heb (+ een klein pompje).quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:08 schreef Oksel het volgende:
En qua voorberijding; dinsdag nog een x knallen, dan wo/do/vrij rust, veel slaap, lekker pastaatjes eten?
Kaas/Patroon/Grip; wat nemen jullie mee aan reservebanden / lichters / pompjes? Weegt nogal wat..
Hoe bedoel je dat?quote:
Je moet het standaard doktersverklaring formulier van sportscommunication gebruiken. Je kan niet zomaar een willekeurig formulier gebruiken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:10 schreef Oksel het volgende:
Ik moet even een doktersverklaring.PDF hebbenFf Googlen.
Valt wel mee hoor, mijn broer had voor cyclo's in frankrijk gewoon een nederlandstalige doktersverklaring mee (was overigens niet voor een cyclo van sportcommunication).quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je moet het standaard doktersverklaring formulier van sportscommunication gebruiken. Je kan niet zomaar een willekeurig formulier gebruiken.
Je kan ook 2 patronen nemen en zo'n klein kraantje erop..quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:37 schreef kaasplankje het volgende:
Ik moet nog voeding kopen; repen van Maxim en misschien wat gels. Ik moet ook nog een goede lichte en krachtige handpomp hebben. Ik had een CO2 pomp maar die is spoorloos. Maatje van me had een Lezyne handpomp met een slangetje wat er in zit, goed ding is dat. Verder moet ik nog andere bidonhouders halen, en even kijken hoe ver mijn remblokjes zijn.
Voor de rest heb ik alles wel geloof ik.
Nadeel van C02 is idd dat je maar 2 kansen hebtquote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:50 schreef kaasplankje het volgende:
Nee liever een goeden handpomp
Dedees wat 't geloof ik
https://www.mantel-bikeparts.nl/lezyne-road-drive
Ik heb wel een handpomp maar dat is een waardeloos ding.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:23 schreef kaasplankje het volgende:
ja is ook handiger voor alledaags gebruik, die patronen zijn zo duur.
+1quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb wel een handpomp maar dat is een waardeloos ding.
Voor gewone ritten neem ik die wel altijd mee, geen zin om een patroon te verneuken terwijl ik in 1uur thuis kan zijn. Zal ook nog wel ff kijken voor een handpomp. Bij de 11stedentocht verneukte ik ook een patroon omdat het ventiel mee eruit draaide. De ventielen van Michelin zijn 1 geheel trouwens, kan je er niet uitdraaienquote:
uiteraard.. hoe langer jij onder je omslagpunt blijft fietsen.. hoe langer het duurt voor je jezelf opblaast, verzuurd en kapot gaat. Dus het hele idee achter, met hartslagmeter fietsen...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:35 schreef Oksel het volgende:
Kun je door op je hartslag te letten je energie beter spreiden over een lange tocht zoals de 3 tietjes? Dus bijv. proberen je max. hartslag op 165 te houden tijdens een klim? En op 't vlakke op 150? Noem maar ff wat.
Was een mooie tochtquote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:40 schreef Oksel het volgende:
Wat is mijn omslagpunt?
WTF is Einzwei aan 't doen trouwens!?? Wat een gek. Zie strava.
Een motor die veel toeren draait, gaat door de bank genomen eerder aan een revisie toe zijn dan eentje met een lager toerental..........quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:43 schreef Oksel het volgende:
Mijn max. hartslag heb ik tot nu toe gezien op 196.
Is het juist goed dat je een hoge hartslag kan halen, of niet?
Dat bedoel ik nu, geen peil op te trekken dus. Jouw conditie zal vele malen beter zijn dan de mijne, en zou je pols in ruste theoretisch lager moeten zijn. Misschien zijn mijn hartkamers wel groter dan de jouwe en moet jouw hart dan dus meer slagen maken om dezelfde hoeveelheid bloed rond te pompen... etc etc. Te veel variabele factoren om een goed vergelijk te maken. Het is ook helemaal niet belangrijk. Het enige wat voor mij belangrijk is, is dat ik weet dat wanneer ik mijn harslag onder de 142 hou, dit uren vol kan houden, en door het seizoen heen daarmee steeds harder ga rijden bij gelijke omstandigheden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:39 schreef Patroon het volgende:
Gaat erom hoeveel vermogen je trapt op omslagpunt. Ik vind max hartslag wel laag buzz, vooral vergeleken met je ochtendpols die niet heel laag is, verwacht bij die max eerder ochtend pols rond 40. Ik heb ongeveer zelfde ochtendpols en 200 max hf.
beetje afhankelijk van leeftijd, voor iemand van midde 40 is 185 max niet raarquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:39 schreef Patroon het volgende:
Gaat erom hoeveel vermogen je trapt op omslagpunt. Ik vind max hartslag wel laag buzz, vooral vergeleken met je ochtendpols die niet heel laag is, verwacht bij die max eerder ochtend pols rond 40. Ik heb ongeveer zelfde ochtendpols en 200 max hf.
Klopt, vergelijken heeft geen zin. Mijn ochtenden pols is relatief hoog, maar door goede conditie wel 10 slagen lager dan 2 jaar geleden. Je kan enkel met jezelf vergelijken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nu, geen peil op te trekken dus. Jouw conditie zal vele malen beter zijn dan de mijne, en zou je pols in ruste theoretisch lager moeten zijn. Misschien zijn mijn hartkamers wel groter dan de jouwe en moet jouw hart dan dus meer slagen maken om dezelfde hoeveelheid bloed rond te pompen... etc etc. Te veel variabele factoren om een goed vergelijk te maken. Het is ook helemaal niet belangrijk. Het enige wat voor mij belangrijk is, is dat ik weet dat wanneer ik mijn harslag onder de 142 hou, dit uren vol kan houden, en door het seizoen heen daarmee steeds harder ga rijden bij gelijke omstandigheden.
Ook dat is weer verschillend mijn ochtenden pols is hoger dan mijn pols voor het slapen gaan. Ik moet altijd ff opstarten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:54 schreef dop het volgende:
[..]
beetje afhankelijk van leeftijd, voor iemand van midde 40 is 185 max niet raar
en een rust pols wat is dat? die word nogal eens op het verkeerde moment gemeten
moet je eigenlijk meten na het wakker worden voor je ook maar iets gaat doen
Ik moet ook nog van alles. Vandaag geconstateerd dat de notubes ztr velgen van m'n klimwieltjes geen gelukkig huwelijk vormen met fortezza's. Tot 2x toe liep de band van de velg, ze gaan er té soepel om ( en dus ook af) een keer net op tijd gestopt, lucht eruit en band weer in fatsoen duwen. De 2e keer, gelukkig alweer thuis, werd het een klapband.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:37 schreef kaasplankje het volgende:
Ik moet nog voeding kopen; repen van Maxim en misschien wat gels. Ik moet ook nog een goede lichte en krachtige handpomp hebben. Ik had een CO2 pomp maar die is spoorloos. Maatje van me had een Lezyne handpomp met een slangetje wat er in zit, goed ding is dat. Verder moet ik nog andere bidonhouders halen, en even kijken hoe ver mijn remblokjes zijn.
Voor de rest heb ik alles wel geloof ik.
Misschien heb ik idd geen goed 30 graden wasmiddel nee...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:59 schreef iScream. het volgende:
[..]
Toch eens ander wasmiddel proberen?Of gewoon een shitload aan wasverzachter erbij donderen.
Hahahaquote:Op zondag 2 juni 2013 00:16 schreef Patroon het volgende:
Ik zal mijn ouders wel ff vragen of ze op Grip willen wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |