abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:39:26 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:46:52 #2
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127106643
Het Syrische regeringsleger breidt thans, na de inname van Al Quseir, de bevrijding van de stad Aleppo voor.

http://www.dailystar.com.(...)t.ashx#axzz2UaOEoQie

De terroristen, rebellen en de buitenlandse oppositie (Doha-Qatar-coalitie) zijn wanhopig en op de terugtocht. Wanhopig poogt men via "WMD"-leugens een Westerse NAVO-interventie uit te lokken, zoals ook op tv-kanalen bepleit wordt door oorlogshitsers.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:48:05 #3
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127106688
Beelden van 26 mei van Al-Alam (Libanese) televisiejournalisten in het centrum van de stad Al-Quseir. Het Syrische leger heeft deze zeer belangrijke stad in de provincie Homs vrijwel volledig ingenomen, maar buitenlandse jihadisten weigeren zich over te geven en vechten tot de laatste kogel wanhopig verder.

dinsdag 28 mei 2013 @ 13:51:59 #4
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127106809
Het Syrische leger heeft vandaag Dharet Abd Rabbo, een strategisch dorp op het platteland even ten noorden van de stad Aleppo, ingenomen en gezuiverd van rebellengroepen.

Het Syrische leger bereidt na de succesvolle anti-terreuroperaties in Al Quseir (Gouvernement Homs) nu de bevrijding en zuivering van de stad Aleppo voor.

Vandaag is de toevoer van wapens, jihadisten en voorraden vanuit Erdogans Turkije afgesneden voor wat de stad Aleppo betreft. Het kan nu snel gaan, als de NAVO en wahabitische Golfstaten geen plotselinge aanvalsoorlog tegen Syrië beginnen. Voor de vredesconferentie medio juni 2013 in Genève kan het Syrische regeringsleger het eigen land al grotendeels bevrijd en gezuiverd hebben.

pi_127107394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 07:25 schreef RetepV het volgende:
Och, och, de EU gaat het wapenembargo af laten lopen.

De rebellen hebben dus blijkbaar ZO weinig steun onder de bevolking dat ze hulp nodig hebben om Assad af te kunnen zetten.
Je kan het ook omdraaien natuurlijk, Assad heeft blijkbaar zo weinig steun onder de bevolking dat hij de hulp nodig heeft van Iran, Hezbollah, Iraakse shia's en Rusland. Feit is dat de reguliere FSA te weinig middelen heeft en Assad heeft deze wel. Ongelijke strijd, die wordt opgevuld door jihadi's. Als we niet helpen wordt het alleen maar erger. Ik ben voor.

quote:
5s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:07 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Is Libië naar de tyfus gebombardeerd?
Nee, alleen Misrata door Khadaffi en Sirte door de rebellen. Beide zijn voor een groot deel al herbouwd gelukkig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja. Niet meegekregen? Hele infrastructuur en halve steden naar de tering. + honderden 'rebellen' die nog hun ding hebben gedaan. Ik ben 4 jaar geleden in Tripoli en Tunis geweest. Vooral Tripoli was een erg mooie stad, zou nu niet meer naar één van beide heengaan. A) Er valt niks meer te zien.
Tripoli is het enige wat er is te zien? Er staat nog meer dan genoeg overeind hoor.

quote:
B) Overal lopen nu moordenen terroristen.
noem eens een paar voorbeelden van terroristen dan, die nu aan het rondmoorden zijn volgens jou. Khadaffi was ook erg goed in moorden.
Incelfrikandel
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:10:56 #6
104871 remlof
Europees federalist
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:16:53 #7
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127107574
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien natuurlijk, Assad heeft blijkbaar zo weinig steun onder de bevolking dat hij de hulp nodig heeft van Iran, Hezbollah, Iraakse shia's en Rusland. Feit is dat de reguliere FSA te weinig middelen heeft en Assad heeft deze wel. Ongelijke strijd, die wordt opgevuld door jihadi's. Als we niet helpen wordt het alleen maar erger. Ik ben voor.

Assad weinig steun? De CIA heeft verklaard dat in stedelijke gebieden Assad Jr. minstens 73 % van de stemmen zou krijgen bij vrije verkiezingen in 2014.

De FSA-rebellen krijgen raketwerpers, machinegeweren, inlichtingen en training van westerse staten en Golfstaten. Nog maar te zwijgen van de merendeels buitenlandse (50 % tot 95 % volgens Duitse BND-inlichtingen) rebellen en huurlingen en jihadisten.

quote:
Nee, alleen Misrata door Khadaffi en Sirte door de rebellen. Beide zijn voor een groot deel al herbouwd gelukkig.

Libië verzinkt in een groot chaos, stammenoorlog, twisten, terroristische cellen en zelfs massamoorden op personen met donkere huidskleur (Afrikanisme geldt als 'Khadaffi-politiek').

quote:
Tripoli is het enige wat er is te zien? Er staat nog meer dan genoeg overeind hoor.

noem eens een paar voorbeelden van terroristen dan, die nu aan het rondmoorden zijn volgens jou. Khadaffi was ook erg goed in moorden.
"Hunnie doen het ook".

Ik heb het idee dat je ofwel weinig van de situatie weet en gelezen hebt, ofwel bevooroordeeld het nieuws hier wílt blijven geloven, ofwel werkt voor een "betrokken instantie".

Ingelezen personen zouden nooit durven beweren dat President Assad geen steun heeft onder de Syrische bevolking. Hij geniet nog enorme steun. Zelfs wederom groeiende (wellicht voorlopige) steun.

Daardoor heeft het Syrische leger deze maanden ook het gebied rondom Aleppo langzaam terug kunnen veroveren.

De immense wapensmokkel en -steun uit Turkije, Jordanië, Saoedi-Arabië, Qatar, VS (trainingen en raketwerpers) worden langzaamaan afgesneden, maar zijn al twee jaar doorgegaan.

Dit is geen spontane "volksopstand", maar een buitenlands couppoging die volledig mislukt is.

Anders dan Khadaffi en zijn dictatuur, is Assad Jr. niet zomaar een "dictator", maar zeer geliefd - bij een grote meerderheid.
pi_127108241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:16 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Assad weinig steun? De CIA heeft verklaard dat in stedelijke gebieden Assad Jr. minstens 73 % van de stemmen zou krijgen bij vrije verkiezingen in 2014.

De FSA-rebellen krijgen raketwerpers, machinegeweren, inlichtingen en training van westerse staten en Golfstaten. Nog maar te zwijgen van de merendeels buitenlandse (50 % tot 95 % volgens Duitse BND-inlichtingen) rebellen en huurlingen en jihadisten.
bron?

quote:
Libië verzinkt in een groot chaos, stammenoorlog, twisten, terroristische cellen en
Oh? Geef mij daar eens voorbeelden van? Welke stammen zijn precies met elkaar in gevecht nu?

Anders dan wat jij denk zijn stammen meer een stabiliserende factor geweest niet andersom. Rivaliteit in steden, etnische conflicten in vooral Kufra(wat na een militaire interventie voor een groot deel is afgekoeld) en machtsvacuum met bijbehorende criminaliteit en milities zijn het grootste probleem in Libië op dit moment. Stammenconflicten op het platteland dus niet.

quote:
zelfs massamoorden op personen met donkere huidskleur (Afrikanisme geldt als 'Khadaffi-politiek').
Onzin. Dat er discriminatie is tegen zwarten in Libië weet ik. Maar als er een genocide aan de gang was had iemand dat wel gemerkt denk ik zo. Noch mensenrechtenorganisaties noch de mensen die het land hebben bezocht of Libiërs zelf die ik heb gesproken maken daar melding van.

quote:
"Hunnie doen het ook".
Hunnie doet het erger.

quote:
Ik heb het idee dat je ofwel weinig van de situatie weet en gelezen hebt, ofwel bevooroordeeld het nieuws hier wílt blijven geloven,
Dat idee heb je dan fout.

quote:
ofwel werkt voor een "betrokken instantie".
:')__________

Je bent al goed bezig met op de man te spelen zie ik.

quote:
Ingelezen personen zouden nooit durven beweren dat President Assad geen steun heeft onder de Syrische bevolking. Hij geniet nog enorme steun. Zelfs wederom groeiende (wellicht voorlopige) steun.

Daardoor heeft het Syrische leger deze maanden ook het gebied rondom Aleppo langzaam terug kunnen veroveren.

De immense wapensmokkel en -steun uit Turkije, Jordanië, Saoedi-Arabië, Qatar, VS (trainingen en raketwerpers) worden langzaamaan afgesneden, maar zijn al twee jaar doorgegaan.

Dit is geen spontane "volksopstand", maar een buitenlands couppoging die volledig mislukt is.

Anders dan Khadaffi en zijn dictatuur, is Assad Jr. niet zomaar een "dictator", maar zeer geliefd - bij een grote meerderheid.
Vandaar dat Assad hele woonwijken platgooid met clusterbommen omdat hij zo populair is natuurlijk.
Incelfrikandel
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:41:06 #9
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127108396
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

bron?

[..]

Oh? Geef mij daar eens voorbeelden van? Welke stammen zijn precies met elkaar in gevecht nu?

Anders dan wat jij denk zijn stammen meer een stabiliserende factor geweest niet andersom. Rivaliteit in steden, etnische conflicten in vooral Kufra(wat na een militaire interventie voor een groot deel is afgekoeld) en machtsvacuum met bijbehorende criminaliteit en milities zijn het grootste probleem in Libië op dit moment. Stammenconflicten op het platteland dus niet.

Staat in alle kranten. Google is je vriend.

quote:
Onzin. Dat er discriminatie is tegen zwarten in Libië weet ik. Maar als er een genocide aan de gang was had iemand dat wel gemerkt denk ik zo. Noch mensenrechtenorganisaties noch de mensen die het land hebben bezocht of Libiërs zelf die ik heb gesproken maken daar melding van.

Is in de beginfase al gebeurd.

quote:
Vandaar dat Assad hele woonwijken platgooid met clusterbommen omdat hij zo populair is natuurlijk.
Propaganda van Al-Jazeera en CNN. Overgenomen door onze "neutrale" eigen "vrije" staatspersbureaus als BBC en NOS.

Het Syrische leger valt terroristen en hun commandocentra aan. Helaas verscholen terroristen zich steeds weer achter burgers als menselijk schild, bewust.

Tegenwoordig worden alle burgers via een geheime tactiek eerst tijdig geïnformeerd en geëvacueerd. Het Syrische leger had weinig ervaring opgebouwd in 40 jaar tijd met urban guerilla en buitenlandse jihadisten met Taliban-tactieken. Met Russische en Iraanse adviseurs is dat nu sterk verbeterd. Daardoor is Al Quseir morgen geheel gezuiverd van rebellen en terroristen. De burgers zijn eerst geëvacueerd.
pi_127108453
quote:
Hier willen sommige mensen niet aan.... Zij weten wel beter vanaf hun zolderkamer, of hun wordt anders verteld door hun salafistische voorganger :D

Laatst een reactie op de Telegraaf.nl "Ja die Assad is echt een dictator, echt waar, kijk maar, eerst zit zijn vader jaren op de troon en daarna zijn zoon, dat is toch geen democratie " :D
pi_127108703
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:41 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Staat in alle kranten. Google is je vriend.
Onzin. Je hebt geen bron dus?

Nogmaals. Noem eens een paar stammen op die nu met elkaar in gevecht zijn in Libië.

quote:
Is in de beginfase al gebeurd.
Eerst zeg je dat het nog bezig is en nu zeg dat het al voorbij is? Mooie draai, maar dat lijkt me ook onzin. Waarom maakt niemand daar dan melding van? Zijn de zwarte mensen die Libiërs en bezoekers zagen lopen en meehelpen met het opbouwproces, en ik heb gesproken, daar zwartgeschilderde arabieren ofzo? :') Nogmaals geef een bron voor je zogenaamde genocide.

quote:
Propaganda van Al-Jazeera en CNN. Overgenomen door onze "neutrale" eigen "vrije" staatspersbureaus als BBC en NOS.
Oh natuurlijk die duizenden journalisten en mensenrechtenorganisaties die in Syrië zijn geweest liegen allemaal. Seems legit.
Incelfrikandel
pi_127108843
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Oh natuurlijk die duizenden journalisten en mensenrechtenorganisaties die in Syrië zijn geweest liegen allemaal. Seems legit.
Dat zegt niets. Al Jazeera is van Qatar, CNN van de USA. Beide landen steunen de rebellen. Het is dus niet verwonderlijk dat die media daar over het algemeen redelijk pro-oppositie is. Dat heeft ook te maken met dat hun informatie van de rebellen komt en niet van de regering van Assad.

Net zoals de informatie van Russia Today en Press TV pro-Assad is. Ook niet verwonderlijk.

Van beide partijen (Qatar + USA en Rusland + Iran) staat allang vast welk kamp gesteund wordt, ongeacht wie nu de "bad guy" is.
pi_127109049
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:54 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat zegt niets. Al Jazeera is van Qatar, CNN van de USA. Beide landen steunen de rebellen. Het is dus niet verwonderlijk dat die media daar over het algemeen redelijk pro-oppositie is.
Alsof dat de enige (westerse) media is die er bestaat.

quote:
Dat heeft ook te maken met dat hun informatie van de rebellen komt en niet van de regering van Assad.
Dan moet Assad journalisten hun werk laten doen. Dat doet hij niet en dat doet mij zacht gezegd vermoeden dat hij iets te verbergen heeft. Bij rebellen die journalisten tegenwerken denk ik daar net zo over. Meer het merendeel van de rebellen laten journalisten gewoon grotendeels hun werk doen, ondanks dat die journalisten en mensenrechtenorganisaties meermaals felle kritiek op hen hadden.

quote:
Net zoals de informatie van Russia Today en Press TV pro-Assad is. Ook niet verwonderlijk.

Van beide partijen (Qatar + USA en Rusland + Iran) staat allang vast welk kamp gesteund wordt, ongeacht wie nu de "bad guy" is.
Klopt.
Incelfrikandel
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:01:14 #14
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127109102
quote:

Ik heb het idee dat je ofwel weinig van de situatie weet en gelezen hebt, ofwel bevooroordeeld het nieuws hier wílt blijven geloven, ofwel werkt voor een "betrokken instantie".

Pot verwijt de ketel. Als je iets ander taalgebruik bezigde, had ik je misschien nog serieus kunnen nemen. Maar het is alsof ik commentaar van de Syrische staatstelevisie zit te lezen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_127109130
ben benieuwd wat het in de praktijk zal betekenen het opheffen van de embargo
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127109158
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Alsof dat de enige westerse media is die er bestaat.
Ik noemde die twee omdat Mr_Jacks reactie over die twee ging. En dat is waar jij op reageerde.

Ik wil alleen maar zeggen dat Westerse media (en Arabische media) over het algemeen pro-oppositie is omdat hun info van de rebellen komt. Die info komt van de rebellen omdat het Westen met de rebellen samenwerkt.

Ik wil niet beargumenteren of de rebellen good of bad guys zijn, alleen dat de Westerse media niet objectief is omdat het Westen partij heeft gekozen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:05:29 #17
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127109265
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:02 schreef Slayage het volgende:
Ik denk niet zo heel veel. Ik denk dat een hoop landen hun vingers er niet aan willen branden. Zij die het wel willen zullen weer gehinderd zijn voor logistieke problemen.

En als ik het goed begrijp staat er nu ook niks in de weg om onder de tafel wapens aan Assad te leveren. Er zijn genoeg landen die elke stuiver nu kunnen gebruiken. :)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_127109274
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien natuurlijk, Assad heeft blijkbaar zo weinig steun onder de bevolking dat hij de hulp nodig heeft van Iran, Hezbollah, Iraakse shia's en Rusland.
Ik vind het wel heel erg fout om te zeggen dat de hele bevolking voor Assad tegen de FSA zou moeten strijden. Want dat is in principe wat jij zegt.

De hele bevolking is tegen deze hele oorlog. Maar onder Assad zal er in ieder orde en een functionerend land zijn. Onder de FSA zal er een Sharia komen.

What the hell zijn we trouwens aan het doen? In Afghanistan hebben 'we' 200.000 mensen gedood om de Taliban te verwijderen zodat er geen sharia wetgeving zou zijn. Ik heb beelden moeten aankijken waar Taliban in een stadion vrouwen door hun hoofd schoten, etc.

Maar wat doen 'we' nu? In Libie hebben 'we' de Sharia aan de macht gebracht. En in Syrie gaan we het nog eens dunnetjes overdoen.

Waarom de fuck zijn 'we' Israel aan het beschermen, een fucking klote instabiel land, geleid door een stel fanatieke fascistische kut-Israeliers. Terwijl we een land als Syrie, wat al jarenlang relatief stabiel is, kapot gaan maken.

Al die shitzooi waar we hier over discussieren is allemaal bullshit, een rad voor je ogen wordt er gedraaid. Het gaat 'ons' om controle over het land Syrie, en niet om die bevolking te helpen tegen hun o zo monsterlijke regeringsleider, die in werkelijkheid helemaal niet zo monsterlijk is.

En door dit te schrijven ben ik natuurlijk ook ineens 'geradicaliseerd' en moet ik in de gaten gehouden worden. Fuck it, ons eigen regime zuigt gewoon. Met leugens probeert dat het volk achter zich te houden, of in ieder geval om er voor te zorgen dat we thuis blijven zitten om alles lekker afstandelijk op de TV te bekijken.

:r

quote:
Feit is dat de reguliere FSA te weinig middelen heeft en Assad heeft deze wel. Ongelijke strijd, die wordt opgevuld door jihadi's. Als we niet helpen wordt het alleen maar erger. Ik ben voor.
Ja, prima zo, houden zo die te weinig middelen. Als we die FSA *WEL* helpen, helpen we gvd ook die fucking Jihadi's. Waarom zouden we DAT doen? Ben jij waanzinnig?

Of heb jij ook zo'n waanbeeld dat wij die Jihadi's wel onder controle kunnen houden? Dat we ze daar aan de macht brengen en dat ze dan rustig blijven en ons helpen? Dat is nota bene Imperialisme!

En dat zo'n scenario niet tot enige oplossing leidt, is toch al lang duidelijk? Khadaffi WAS zo'n soort Jihadi die door 'ons' aan de macht was gebracht. Assad net zo, ook een marionet van het Westen die nu ineens moeilijk doet en vervangen moet worden door een andere marionet. Het halve Midden-Oosten zit al meer dan 100 jaar vol met marionetten van de VS, Frankrijk en Engeland. En al 100 jaar hebben wij last van de gevolgen: bomaanslagen, terreur, vreselijke beelden op TV, propaganda, allerlei andere bullshit. Ik wordt gvd. door mijn eigen regering geterroriseerd met al die propaganda.

Zo, ik heb gezegd.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:08:12 #19
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127109350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:05 schreef RetepV het volgende:
Assad net zo, ook een marionet van het Westen...
Assad is geen marionet van het Westen. Als je je frustratie wilt uiten moet je niet dit soort onzin verkondigen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:11:51 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127109470
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:05 schreef RetepV het volgende:

En door dit te schrijven ben ik natuurlijk ook ineens 'geradicaliseerd' en moet ik in de gaten gehouden worden. Fuck it, ons eigen regime zuigt gewoon. Met leugens probeert dat het volk achter zich te houden, of in ieder geval om er voor te zorgen dat we thuis blijven zitten om alles lekker afstandelijk op de TV te bekijken.

Nee, dat doet Assad door journalisten niet hun werk te laten doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127109634
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:02 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik noemde die twee omdat Mr_Jacks reactie over die twee ging. En dat is waar jij op reageerde.
Je bedoelt veldkamp?

quote:
Ik wil alleen maar zeggen dat Westerse media (en Arabische media) over het algemeen pro-oppositie is omdat hun info van de rebellen komt. Die info komt van de rebellen omdat het Westen met de rebellen samenwerkt.

Ik wil niet beargumenteren of de rebellen good of bad guys zijn, alleen dat de Westerse media niet objectief is omdat het Westen partij heeft gekozen.
Ja, ik begrijp je punt. Ik ben het er alleen niet mee eens. Dat een groot gedeelte van de media onder die invloed staat en niet objectief is ben ik wel met je eens. Maar allemaal? Dat veel media (terecht) flinke kritiek uiten op de rebellen bewijst toch al het tegendeel?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:02 schreef Slayage het volgende:
Mogelijk is dat de wapens al opgeslagen liggen in Turkije voor het geval het embargo opgeheven zou worden. Als dat zo is kunnen we de leveranties al in juni zien denk ik. Maar misschien gebruiken ze dit alleen maar als pressiemiddel tegen Assad en gebeurt er nog steeds niks.
Incelfrikandel
pi_127109709
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:05 schreef Ugjerke het volgende:

Mogelijk is dat de wapens al opgeslagen liggen in Turkije voor het geval het embargo opgeheven zou worden. Als dat zo is kunnen we de leveranties al in juni zien denk ik. Maar misschien gebruiken ze dit alleen maar als pressiemiddel tegen Assad en gebeurt er nog steeds niks.
deze hele situatie doet me eigenlijk denken aan iran/contra
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127109857
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
En jij denkt dat daar niet nu extra scherp op zal worden gelet?
Vooralsnog worden de aanvoer lijnen van de terroristen een voor een afgesneden.
pi_127109981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:23 schreef mr_jack het volgende:

[..]

En jij denkt dat daar niet nu extra scherp op zal worden gelet?
Vooralsnog worden de aanvoer lijnen van de terroristen een voor een afgesneden.
op gelet door wie?
-Rabia Al-Basri
pi_127110189
quote:
Russen leveren Assad raketschild tegen invasie
Bewerkt door: redactie − 28/05/13, 13:24 − bron: AP

© AFP. Syrische demonstranten tijdens een anti-regime protest in Hass in de provincie Idlib.
Rusland levert het Syrische regime een rakettenschild om een buitenlandse interventie in het land tegen te gaan. Dat heeft de Russische onderminister van Buitenlandse Zaken Sergej Ryabkov dinsdag bevestigd.

Het gaat om luchtafweersystemen met S-300 raketten voor de lange afstand. Of Rusland al van deze raketten heeft afgeleverd, wilde Ryabkov niet zeggen. Wel zei hij dat Moskou niet van plan is de deal met de regering van de Syrische president Bashar al-Assad af te blazen, ondanks de krachtige kritiek van Israël en het Westen.

Heethoofden
Volgens Ryabkov zal het rakettenschild 'de heethoofden' die een militaire interventie in Syrië overwegen hiervan afhouden. Eerder dinsdag hekelde Ryabkov de beslissing van de Europese Unie om het wapenembargo tegen Syrië niet te verlengen. Deze beslissing ondermijnt de inspanningen die Rusland en de Verenigde Staten zich getroosten om vredesbesprekingen in gang te zetten en te bemiddelen tussen beide partijen in het Syrische conflict, zei hij.

Ryabkov reageerde op het nieuws uit Brussel, waar de ministers van buitenlandse zaken van de EU-lidstaten maandagavond laat overeenkwamen om het wapenembargo tegen Syrië, dat zaterdag 1 juni afloopt, niet te verlengen. Deze beslissing maakt het de EU-landen mogelijk om de oppositie in Syrië van wapens te voorzien.

Wapens mogen echter pas vanaf 1 augustus geleverd worden, en pas als blijkt dat het door de VS en Rusland aangekondigde vredesberaad over Syrië is mislukt. Er moet verder scherp worden geselecteerd welke rebellengroeperingen wapens krijgen en het zal om een beperkt aantal soorten wapens gaan.

Israël waarschuwt Rusland
Het Israëlische leger is er op voorbereid de Russische leveranties met geweld te onderscheppen. Daar zinspeelt de Israëlische minister van defensie Moshe Yaalon op.

Israël heeft er eerder al bij Rusland op aangedrongen geen luchtafweersystemen met de geavanceerde S-300 raketten te leveren aan het regime van Assad. Israël is bang dat de raketten in handen van de Libanese Hezbollah-beweging belanden.

Yaalon zei dinsdag dat het er op lijkt dat de raketten nog niet onderweg zijn naar Syrië, maar dat het leger 'weet wat het moet doen' als de levering doorgaat.
http://www.volkskrant.nl/(...)-tegen-invasie.dhtml

Hm, dus de Russen verkopen een raketschild aan Assad en Israël zegt dat ze het kapot gaan maken. Interessante wending.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')