Ligt eraan wat voor verleden die heeft gehad.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:21 schreef Re het volgende:
als je een partner hebt die uiteindelijk niet kan omgaan met je verleden is die jou natuurlijk ook niet waard...
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:15 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
? Ik ga het uiteindelijk wel vertellen. Maar daar ben ik nu niet zo duidelijk in geweest omdat ik me dus afvraag of dat moet.
jouw woordenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:52 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
Jawel. Als ik weet dat mijn partner het niet uitmaakt maakt, dan vertel ik het dus niet.
Ik heb het ook niet over een relatie eigenlijk, maar over alles daarvoor. Wanneer je flirt, elkaar leuk vindt, maar nog niet weet wat het is tussen jullie. En dan komt er een keer een punt en dan, ja dan vind ik het prettiger als diegeen het wel weet.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:03 schreef kahlie het volgende:
Het verbaasd me dat het idee heerst dat het helemaal geen probleem is dat iemand trans is, maar dat je het dan toch niet kan/wil vertellen. Dat lijkt me juist zo tegenstrijdig. Ik zou als ik trans ben het wel vertellen, want ik wil juist een relatie met iemand die dat kan handelen en waar ik gelukkig mee kan zijn. Als er dan negatieve gevolgen aan zitten bij mijn omgeving (omdat die mogelijke partner dat dus rondbazuint) dan is dat erg vervelend, maar ik zou me er niet om schamen. *Ik* zou dan toch niets verkeerd hebben gedaan?
er is geen doorsnee vrouwquote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:20 schreef Vrouwendistel het volgende:
Ik weet wel dat ik in het echt redelijk goed weet wat ik doen moet, maar als ik erover nadenk dan merk ik dat ik er erg onzeker over ben. Ik wil het niet 'moeten' vertellen. Dat vind ik zo laag. Ik wil mezelf kunnen zien als een vrouw, met de dezelfde rechten en plichten als ieder andere vrouw. Ook in relationeel/seksueel opzicht.
tja die mensen hebben dat toch wel heel duidelijk uitgelegd (waaronder ik)quote:Wat andere mensen kunnen vinden, dat je het 'moet' vertellen enzo, ik kan gewoon niet goed peilen waarom mensen dat zeggen. Ook omdat er inderdaad mensen zijn die toch iets met een trans zouden kunnen hebben en dit ook zeggen. Ik vind het heel erg verwarrend in ieder geval.
Dan is het goed toch? Zodra jij er aan toe bent om het je potentiele partner te vertellen, dan doe je dat. Klaarquote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:20 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over een relatie eigenlijk, maar over alles daarvoor. Wanneer je flirt, elkaar leuk vindt, maar nog niet weet wat het is tussen jullie. En dan komt er een keer een punt en dan, ja dan vind ik het prettiger als diegeen het wel weet.
Er zit ook wel verschil in nadenken over 'wat zou ik moeten doen' en de werkelijkheid. Want de werkelijkheid is toch altijd dat je in de situatie zelf wel aanvoelt wat je het beste kan doen en zeggen. En uiteindelijk geloof ik ook dat je op zoek moet naar je eigen morele compas en niet die van een ander. Wat al gezegd is: wat een ander vindt, dat weet ik niet.
Maar je rechten/plichten als vrouw (en als man trouwens ook) bij relationeel/seksueel opzicht is het vertellen van dingen die invloed kunnen hebben op je relatie. Zoals bijv. dingen waardoor de seksuele relatie anders kunnen lopen (misbruik verleden/vaginisme) en dingen waardoor de emotionele relatie anders kan lopen (nare ex, kinderen, onvruchtbaar, ziektes) of de fysieke relatie (HIV+, ziektes) etc. etc.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:20 schreef Vrouwendistel het volgende:
Ik weet wel dat ik in het echt redelijk goed weet wat ik doen moet, maar als ik erover nadenk dan merk ik dat ik er erg onzeker over ben. Ik wil het niet 'moeten' vertellen. Dat vind ik zo laag. Ik wil mezelf kunnen zien als een vrouw, met de dezelfde rechten en plichten als ieder andere vrouw. Ook in relationeel/seksueel opzicht.
Omdat het invloed kan hebben, vinden de meeste mensen dat je min of meer moreel verplicht bent om het te vertellen. Omdat dat het respect is wat je voor een potentiele partner opbrengt. Daarnaast vinden heel veel mensen het belangrijk dat je eerlijk naar elkaar bent. Zo bouw je immers samen wat op.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:20 schreef Vrouwendistel het volgende:
Wat andere mensen kunnen vinden, dat je het 'moet' vertellen enzo, ik kan gewoon niet goed peilen waarom mensen dat zeggen. Ook omdat er inderdaad mensen zijn die toch iets met een trans zouden kunnen hebben en dit ook zeggen. Ik vind het heel erg verwarrend in ieder geval.
Huppelkutten danquote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:12 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
Ik val ook op vrouwen en eigenlijk zijn het vooral de vrouwen die van die rare kronkels hebben. Mannen zijn meestal heel simpel: "Als het zo is dan is het zo," einde discussie. Helaas, geen lamzakken dus voor deze ene keer.
Ik snap zeker wel dat jij tegen veel meer vooroordelen aanloopt hoor, en dat het niet helemaal vergelijkbaar is. Maar dan nog vind ik eerlijkheid gewoon erg belangrijkquote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:21 schreef Vrouwendistel het volgende:
[..]
Het woord 'keuze' is denk een belangrijke. Jij vertelt het omdat je dat zelf wilt vertellen, omdat jij van mening bent dat hij het recht heeft om dat te weten en omdat jij vindt dat je er uiteindelijk jezelf mee hebt enz enz. Maar iemand anders in jouw situatie doet dat misschien niet. Is dat verkeerd? Is dat een keuze? Een morele plicht?
Kun je op je werk, bij nieuwe vrienden, eventuele partner, tussen en neus en lippen door vertellen dat je kinderen hebt zonder dat het een zwaar en vervelend onderwerp wordt.
Ik vind die vergelijkingen op zich heel mooi hoor, omdat ze soms heel verhelderend zijn, maar ze gaan vroeg of laat ook ergens de mist in. Niemand hoeft bang te zijn voor discriminatie omdat die kinderen heeft, of omdat die een blanke heteroman is, zelfs al zijn er wel mensen die daar een mening over hebben.
Whut? Er zijn in dit topic meerdere mensen die zeggen dat ze haar dan toch als een (soort) man zullen zien, en dan zit het bij HAAR tussen de oren??quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het feit dat jij vind dat jouw 'geheimpje' je minder vrouw maakt zit bij jou tussen je oren (denk ik) en is (even psychologie van de koude grond) vast een overblijfsel van het feit dat je geboren bent in een vrouwenlichaam?
Ja ik ook hoor, maar wat is dat dan?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:36 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik snap zeker wel dat jij tegen veel meer vooroordelen aanloopt hoor, en dat het niet helemaal vergelijkbaar is. Maar dan nog vind ik eerlijkheid gewoon erg belangrijk
hehehe mooie woordkeuzequote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:54 schreef missbehavin het volgende:
Tja ik zeg ook niet dat het makkelijk is hoor. Maar ms zou je het jezelf wat makkijker maken als je er niet zo 'moeilijk' over doet (en dat bedoel ik echt niet lullig!). Maar dat je meer iets zou hebben van 'ze nemen me maar zoals ik ben.
ja en bij die ander maar blijkbaar ook bij haarquote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Whut? Er zijn in dit topic meerdere mensen die zeggen dat ze haar dan toch als een (soort) man zullen zien, en dan zit het bij HAAR tussen de oren??
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:01 schreef Nezhi het volgende:
De aanname dat je aan elke persoon zo kunt zien dat ze trans zijn is fout, trouwens. Genitaliën niet meegerekend aangezien de meeste mensen gewoon netjes gekleed de straat op gaan
[..]
hehehe mooie woordkeuze
Goed van je. Niet iedereen kan dat, of er wordt zo veel shit gegooid dat het uiteindelijk wel een keer blijft plakken.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:06 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja en bij die ander maar blijkbaar ook bij haar
als anderen mij minder vrouw zouden vinden om en ik vind dat zelf niet dan zou ik dat van me af laten glijden
dat snap ik wel, maar dan ligt dat wel bij jou en niet bij degene die probeert om jou omlaag te halenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:09 schreef wonderer het volgende:
[..]
Goed van je. Niet iedereen kan dat, of er wordt zo veel shit gegooid dat het uiteindelijk wel een keer blijft plakken.
Ehm jawelquote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als de persoon in kwestie het dan zelf nog niet gemerkt heeft, maakt het toch ook geen ruk meer uit?
nee dat is juist verzwijgen...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:36 schreef kedge het volgende:
Het niet vertellen voordat je een relatie aangaat heet voorliegen. Wees eerlijk, laat het ze accepteren en dan heb je ook een veel betere basis om vanuit verder te werken dan ineens op een dag te zeggen: "schat ik ben een transgender en heb je voor de gek gehouden, vergeef mij aub."
Want?quote:
Vind ik wel erg makkelijk gesteld. Ik bedoel, het klinkt wel logisch, maar je kunt toch niet van mensen verwachten dat ze alles maar aankunnen? Dan kun je net zo goed zeggen dat het je eigen schuld is als je verongelukt omdat je niet sterk genoeg was om een crash te overleven.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat snap ik wel, maar dan ligt dat wel bij jou en niet bij degene die probeert om jou omlaag te halen
als jij die ander de macht geeft doe je dat zelf
Neem aan dat TS niet zwanger kan worden. Tevens is het verzwijgen van zoiets groots een belediging en getuigt van geen vertrouwen en respect.quote:
ik verwacht ook niet van mensen dat ze alles maar aan kunnenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Vind ik wel erg makkelijk gesteld. Ik bedoel, het klinkt wel logisch, maar je kunt toch niet van mensen verwachten dat ze alles maar aankunnen? Dan kun je net zo goed zeggen dat het je eigen schuld is als je verongelukt omdat je niet sterk genoeg was om een crash te overleven.
Maar als je het niet merkt tijdens een relatie, is het toch ook niet ZO groot?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Neem aan dat TS niet zwanger kan worden. Tevens is het verzwijgen van zoiets groots een belediging en getuigt van geen vertrouwen en respect.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |