ja, wat is op tijd, voor je eerste neukbeurt, je 10de, ...?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zou ik ook op tijd vertellen, zelfde als ik nu al een enorme kinderwens zou hebben, dan zou ik dat ook vertellen. Als een man daar dan geen behoefte aan heeft kan die dat ook voor zichzelf besluiten.
Hoeft toch niet meteen op een eerste date ofzo? Maar het verzwijgen vind ik weer iets heel anders. En ja, juist vanwege het verzwijgen..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar je moet maar net zin hebben om van een leuke date een medische verhandeling te maken.
Of is dat ook een soort morele plicht?
inderdaadquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zou ik wel vermelden, net als het wel of niet hebben of kunnen garanderen van een kinderwens, om maar eens wat te noemen. Het grootste deel van de mensheid plant zich voort, en een groot deel daarvan doet dat bewust. Grote kans dat je een date treft met iemand die dat ook graag wil. Als je niet kan garanderen of zelfs zeker weet dat je je niet eens voort wilt planten, dan zou ik dat zo snel mogelijk zeggen, zodat je niet met veel pijn uit elkaar moet omdat het op dat gebied stukloopt. Is wat anders als de onvruchtbaarheid zich in een later stadium komt melden, maar je wel beide een kindwens hebt, dan kun je daar SAMEN nog wat aan doen omdat je al een samen bent en samen in de veronderstelling was om je voort te planten. Als dat samen er nog niet is, kan ik me heel goed voorstellen dat je ánders kiest en niet voor adoptie als laatste redmiddel gaat, of eventueel bezinning.
Afhankelijk van hoeveel waarde je aan seks hecht, als je van de ONSjes bent zou ik het niet direct vertellen. Maar zodra je met verliefdheid speelt en de mogelijkheid op een serieuze relatie lijkt het me best wel bespreekbaar.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:45 schreef Re het volgende:
[..]
ja, wat is op tijd, voor je eerste neukbeurt, je 10de, ...?
nee maar wat hier gewoon gezegd (getypt dan) is dat het zelfs zo kan zijn dat TS het nooit zou vertellenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:45 schreef Re het volgende:
[..]
ja, wat is op tijd, voor je eerste neukbeurt, je 10de, ...?
en als TS zou vertellen dat ze onvruchtbaar is...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee maar wat hier gewoon gezegd (getypt dan) is dat het zelfs zo kan zijn dat TS het nooit zou vertellen
dan hebben we het al niet eens meer over welk aantal dates
Ik persoonlijk zou zoiets vertellen als het wat serieuzere vormen aan begint te nemen..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:49 schreef Re het volgende:
[..]
en als TS zou vertellen dat ze onvruchtbaar is...
ja ik snap dat je bepaalde dingen over jezelf moet vertellen, maar wanneer is het functioneel om iets over jezelf te vertellen, waar ligt de grens tussen wat wel en niet...
ik vind het altijd functioneel als je een relatie wil aangaan met iemandquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:49 schreef Re het volgende:
[..]
en als TS zou vertellen dat ze onvruchtbaar is...
ja ik snap dat je bepaalde dingen over jezelf moet vertellen, maar wanneer is het functioneel om iets over jezelf te vertellen, waar ligt de grens tussen wat wel en niet...
Nou nee, in mijn geval vertel ik nog voor de eerste date over zoonlief, aangezien ik begrijp dat het nogal wat is, andermans kind én autistisch. Nu is deze situatie natuurlijk niet geheel hetzelfde, maar toch..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:52 schreef wonderer het volgende:
Ik kan me ook voorstellen dat iemand wil dat een potentiele partner hem of haar eerst echt leert kennen, voor die blik vertroebeld wordt door allerlei vooroordelen.
Iemand kan bij de eerste date denken "daar waag ik me niet aan" maar bij de vijfde "oh, ze is wel leuk, laat ik dit maar op de koop toe nemen".
Toch?
Ik ken verhalen van mensen die het na een aantal dates te horen kregen, enorm kwaad werden, allerlei transfobe scheldwoorden over hun date uitstrooiden, en er uiteindelijk toch mee getrouwd zijnquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:52 schreef wonderer het volgende:
Ik kan me ook voorstellen dat iemand wil dat een potentiele partner hem of haar eerst echt leert kennen, voor die blik vertroebeld wordt door allerlei vooroordelen.
Iemand kan bij de eerste date denken "daar waag ik me niet aan" maar bij de vijfde "oh, ze is wel leuk, laat ik dit maar op de koop toe nemen".
Toch?
Ja, een ander verhaal. Simpel. Mensen zullen jou daardoor anders gaan bekijken. Of je het nou wil of niet. De zaken die jij opnoemt vormen een persoon maar zijn heel anders dan dat je eerst een jongen/man bent geweest.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:34 schreef Vrouwendistel het volgende:
Een ander verleden, een ander verhaal? Een allochtone vrouw die als meisje altijd heel bang is geweest voor meneren met wapens die een beetje de baas speelden in het dorp, heeft ook een heel ander verhaal. Iemand die van kinds af aan misbruikt is en daar nu nog zoveel last van heeft dat ze vaginisme heeft o.i.d. heeft ook een heel ander verhaal. Ik heb toch een ander verhaal? Connclsue: dus je bent toch niet altijd vrouw geweest, je bent toch anders? Sorry, maar dat vind ik dus niet.
Ik denk trouwens wel dat er overeenkomsten zijn met mensen die het een partner moeten vertellen dat ze: een aandoening hebben, terminaal ziek zijn, vaginisme, noem maar op. Maar volgens mij wordt er ook verschillend over gedacht. Volgens mij zijn de mensen meer vergevingsgezind als iemand anders het 'vertellen' verkeerd timed. Volgens mij word je ook sneller 'slecht' gevonden als je niet om kunt gaan als iemand een borst is afgezet (bijvoorbeeld).
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:46 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk dat je het moet vertellen als het serieus wordt. Hoe snel dat is, verschilt per persoon. Als je alleen maar een paar keer afspreekt met iemand heeft hij of zij niet het recht al je geheimen te kennen. Maar als er sprake is van een relatie wel. Dat lijkt me dus het moment om het te vertellen.
Dat is in ieder geval duidelijk. Ik vind het jammer, ik ben het er helemaal niet mee eens, maar ik vind het beter dan mensen die zeggen van: "Ik veroordeel het niet, waarom schaam je je er dan voor, maar je bent wel moreel verplicht om het van tevoren te vertellen."quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:36 schreef Royco1 het volgende:
[..]
En toch zullen de meeste mensen minder moeite hebben met een vervelende ex, al is het maar omdat dat veel vaker voorkomt, dan met het feit dat je trans bent.
Persoonlijk vind ik dat ook wat groter dan het hebben van een lastige ex.
Ik val ook op vrouwen en eigenlijk zijn het vooral de vrouwen die van die rare kronkels hebben. Mannen zijn meestal heel simpel: "Als het zo is dan is het zo," einde discussie. Helaas, geen lamzakken dus voor deze ene keer.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:45 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Maar kom op, zo reageert toch niet iedereen! En wil je ook niet z.s.m. weten dat je zo'n lamzak hebt getroffen...?
? Ik ga het uiteindelijk wel vertellen. Maar daar ben ik nu niet zo duidelijk in geweest omdat ik me dus afvraag of dat moet.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee maar wat hier gewoon gezegd (getypt dan) is dat het zelfs zo kan zijn dat TS het nooit zou vertellen
dan hebben we het al niet eens meer over welk aantal dates
Het woord 'keuze' is denk een belangrijke. Jij vertelt het omdat je dat zelf wilt vertellen, omdat jij van mening bent dat hij het recht heeft om dat te weten en omdat jij vindt dat je er uiteindelijk jezelf mee hebt enz enz. Maar iemand anders in jouw situatie doet dat misschien niet. Is dat verkeerd? Is dat een keuze? Een morele plicht?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:54 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nou nee, in mijn geval vertel ik nog voor de eerste date over zoonlief, aangezien ik begrijp dat het nogal wat is, andermans kind én autistisch. Nu is deze situatie natuurlijk niet geheel hetzelfde, maar toch..
O?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:10 schreef Lauraap_ het volgende:
[..]
Ja, een ander verhaal. Simpel. Mensen zullen jou daardoor anders gaan bekijken. Of je het nou wil of niet. De zaken die jij opnoemt vormen een persoon maar zijn heel anders dan dat je eerst een jongen/man bent geweest.
En hoe zou je denken als een vrouw dat niet doet? Dat niet kan, niet durft? Wordt ze dan veroordeelt en uitgemaakt voor onbetrouwbaar, een leugenares? Of zullen mensen dan toch eerder geneigd zijn te zeggen: "Maar ik kan me er ook wel iets bij voorstellen hoor."quote:Nogmaals: waarom ben je niet open en eerlijk daarover? Het is toch simpelweg zo? Als ik last van vaginisme zou hebben, zou ik dat ook meteen aankaarten. Omdat het zo is, het uiteindelijk is te merken en veel mensen vinden seks belangrijk (en logisch).
Dus jij gaat op de eerste date zeggen "ik heb last van vaginisme'? Lijkt me meer dat dat richting de one-night-stand gaatquote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:10 schreef Lauraap_ het volgende:
[..]
Ja, een ander verhaal. Simpel. Mensen zullen jou daardoor anders gaan bekijken. Of je het nou wil of niet. De zaken die jij opnoemt vormen een persoon maar zijn heel anders dan dat je eerst een jongen/man bent geweest.
Nogmaals: waarom ben je niet open en eerlijk daarover? Het is toch simpelweg zo? Als ik last van vaginisme zou hebben, zou ik dat ook meteen aankaarten. Omdat het zo is, het uiteindelijk is te merken en veel mensen vinden seks belangrijk (en logisch).
Als je het niet verteld, heb je inderdaad de kans dat je (mogelijke) partner op andere wijze achter komt en hier niet blij mee is. Met alle negatieve gevolgen van dien. Of dat nu is omdat iemand zich voorgelogen voelt of omdat iemand het niet kan handelen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:21 schreef Vrouwendistel het volgende:
Het woord 'keuze' is denk een belangrijke. Jij vertelt het omdat je dat zelf wilt vertellen, omdat jij van mening bent dat hij het recht heeft om dat te weten en omdat jij vindt dat je er uiteindelijk jezelf mee hebt enz enz. Maar iemand anders in jouw situatie doet dat misschien niet. Is dat verkeerd? Is dat een keuze? Een morele plicht?
Er zijn genoeg andere dingen die je redelijkerwijs als je een langdurige relatie zoekt waarin vertrouwen en openheid een belangrijke rol spelen die je op een redelijke termijn zal moeten vertellen, waar je wel om gediscrimineerd kan worden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:21 schreef Vrouwendistel het volgende:
Ik vind die vergelijkingen op zich heel mooi hoor, omdat ze soms heel verhelderend zijn, maar ze gaan vroeg of laat ook ergens de mist in. Niemand hoeft bang te zijn voor discriminatie omdat die kinderen heeft, of omdat die een blanke heteroman is, zelfs al zijn er wel mensen die daar een mening over hebben.
Een heel helder verhaalquote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:46 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Dus jij gaat op de eerste date zeggen "ik heb last van vaginisme'? Lijkt me meer dat dat richting de one-night-stand gaatzou het zelf zeggen als het wat serieuzer wordt en voor lichamelijk contact. Ik wil het niet vertellen omdat mensen het áltijd doorvertellen aan mensen die ik niet ken, zonder toestemming. Pas als ik ze goed genoeg ken en vertrouw zou ik het zeggen. Daarnaast wil ik de eerste paar keer meer richten op onze persoonlijkheden, interesses etc. dan een aandoening. Seks is voor mij niet zo belangrijk, als ik iemands persoonlijkheid niets vind zal dat er dus ook niet van komen
![]()
Als ik uit was alleen voor seks zou ik het overigens wel gelijk zeggen, maar ik zie mezelf dat niet doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |