abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:30:14 #151
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127108034
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:28 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

[..]

Ik weet wel dat sommige mensen het belangrijk vinden dat je het vertelt, als je dat dan doet, het ook oke vinden. Maar waarom begrijp ik dan niet helemaal. Ik begrijp niet waarom ze er dan moeite mee zouden hebben als je er wel te lang mee had gewacht (als het dan toch niks uitmaakt)
Vanwege het gevoel van mij blijkbaar niet genoeg vertrouwen om het eerder te zeggen en mij niet de kans geven mijn eigen mening te laten vormen.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_127108036
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:26 schreef Myraela het volgende:
Het lijkt me eigenlijk ook erg fijn als je er gewoon over kunt praten met je vriend bijvoorbeeld.
inderdaad!
hoe dan ook heeft het je gevormd tot wie je bent en is het vast niet altijd makkelijk geweest (of misschien nog steeds niet)

ik kan me niet voorstellen dat je niet blij kunt zijn samen met je partner als deze zomer dat wetsvoorstel er door komt waardoor je makkelijker je gender in je paspoort aan kunt passen (of weet ik hoe het ook al weer precies zat)
je maakt je relatie 'schuin' door dat niet te delen
ongelijkwaardig of zoiets... je doet je partner te kort

ik kan het niet zo helder verwoorden :P
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_127108046
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:22 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat vind ik wel een beetje raar
ik kan me voorstellen dat je melk vergeet te kopen maar dit soort dingen vergeten te delen?!
Ja. Het is sowieso niet iets waar ik veel mee bezig ben, maar als ik verliefd ben dan is dat heel ver weg. Ik denk dat het komt omdat je dan bevestiging ervaart. Als een vriendin dan zegt: "Distel, je moest nog wat zeggen," dan geloof ik zelf amper dat ik een trans ben.
pi_127108054
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:26 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Dat hij gigolo is geweest zou ik wel willen weten, maar ik zou er geen drama van maken Als hij veroordeelt is voor een zedenmisdrijf... ik begrijp soms eigenlijk niet goed waarom die mensen geen stempel op hun voorhoofd gedrukt krijgen.
Als mijn vriend veroordeeld is voor seks met een minderjarige van 15 jaar terwijl hij zelf ook nog jong was, zou ik daar weer anders tegen aan kijken dan als hij dezelfde veroordeling had omdat hij seks had met een meisje van 3.

Als mijn vriend als gigolo heeft gewerkt zodat hij een dure auto kon kopen, zou ik er ook anders tegenaan kijken als iemand die hetzelfde deed maar omdat hij anders zijn studie niet kon betalen, gedwongen werd of whatever.

Om maar iets te noemen. Je kunt niet alles begrijpen en accepteren. voor iedereen liggen die grenzen anders. Maar in een relatie vind ik het wel belangrijk dat je alles gewoon weet, zodat je ook zelf kunt bepalen of je er mee verder wilt.
pi_127108065
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:29 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nou, dus wel. Alleen al vanwege de partnerwens. En sorry, maar zelfs zonder dat vind ik dat ik het recht heb om mijn eigen mening te vormen. Ik hoef geen partner die wel even voor mij denkt. Daar zou ik pissig om worden
ik ook
het is denigrerend en kleinerend
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127108133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:30 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Ja. Het is sowieso niet iets waar ik veel mee bezig ben, maar als ik verliefd ben dan is dat heel ver weg. Ik denk dat het komt omdat je dan bevestiging ervaart. Als een vriendin dan zegt: "Distel, je moest nog wat zeggen," dan geloof ik zelf amper dat ik een trans ben.
ik vind dat mega naïef
je ervaart bevestiging maar die is er niet

en je hebt er blijkbaar vaker over nagedacht en misschien ook wel 'gedoe' mee gehad (over het timen van zo'n boodschap)
als je daar dan niet eens aan denkt zo vlak voor het slapen gaan dan ben je wel heel goed in bepaalde dingen uit je leven afblokken (en dat lijkt me niet heel gezond)
het klinkt bijna als een copingsmechanisme: dat je het maar wegduwt omdat je dan niet hoeft te beslissen wanneer je het vertelt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:34:22 #157
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127108184
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik vind dat mega naïef
je ervaart bevestiging maar die is er niet
Zo naïef is dat niet hoor, ik vergeet ook regelmatig dat ik trans ben. Voor de mensen om ons heen is het vaak meer een issue dan voor onszelf.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127108197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:26 schreef missbehavin het volgende:
Ik bedoel, ik heb een autistisch kind, en hele vervelende ex, niet iets waar ik graag me adverteer, maar ja, ik vind het wel zo fair om daar eerlijk over te zijn, vanaf het begin.
Een vervelende ex, als die je ook nog lastig valt/ stalkt, daar zou je partner direct mee geconfronteerd kunnen worden. Met een kind ook omdat het ook maar moet klikken misschien. Ik zou me er niet voor schamen dat ik een kind had. Ik zou van mijn eigen kind houden. Dat is ook wel een heel groot verschil met trans zijn. Dat is sowieso niet iets waar ik makkelijk over praat, laat staan met liefde.

Maar ik heb geen kinderen, geen stoornissen verder, dus ja waar zou iemand moeilijk over moeten doen.
pi_127108227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:27 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Maar je wil dus de keuze hebben of je er een drama van kunt gaan maken.
Dat is eigenlijk het hele punt he, je wil het wel weten.
Mwoh, als hij me niet vertelt dat ie gigolo is geweest dan veroordeel ik hem niet hoor. (Hij ziet er wss ook goed uit en dan komt hij er sowieso al mee weg he)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:36:09 #160
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127108228
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:34 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Een vervelende ex, als die je ook nog lastig valt/ stalkt, daar zou je partner direct mee geconfronteerd kunnen worden. Met een kind ook omdat het ook maar moet klikken misschien. Ik zou me er niet voor schamen dat ik een kind had. Ik zou van mijn eigen kind houden. Dat is ook wel een heel groot verschil met trans zijn. Dat is sowieso niet iets waar ik makkelijk over praat, laat staan met liefde.

Maar ik heb geen kinderen, geen stoornissen verder, dus ja waar zou iemand moeilijk over moeten doen.
Niet lullig bedoeld hoor, maar je zou je toch ook helemaal niet hoeven schamen voor het feit dat je een trans bent? Dat vind ik eigenlijk best verdrietig...
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:36:59 #161
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127108254
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:34 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

En toch zullen de meeste mensen minder moeite hebben met een vervelende ex, al is het maar omdat dat veel vaker voorkomt, dan met het feit dat je trans bent.
Persoonlijk vind ik dat ook wat groter dan het hebben van een lastige ex.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:37:19 #162
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127108266
Ik krijg een beetje het gevoel Vrouwendistel, dat jij het feit dat je trans bent, beschamend vind, en er daarom ook maar van uit gaat dat anderen dat ook vinden, dus zeg je het maar niet..?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:38:14 #163
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127108290
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:36 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Mwoh, als hij me niet vertelt dat ie gigolo is geweest dan veroordeel ik hem niet hoor. (Hij ziet er wss ook goed uit en dan komt hij er sowieso al mee weg he)
Dat is wel heel erg gemakkelijk he.
En het gaat ook niet over veroordelen, maar gewoon het feit dat hij iets verzwijgt voor je.
pi_127108296
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:34 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Zo naïef is dat niet hoor, ik vergeet ook regelmatig dat ik trans ben. Voor de mensen om ons heen is het vaak meer een issue dan voor onszelf.
maar je weet dat het niet zo is anders open je geen topic
ik snap dan niet hoe je dat dan kunt vergeten puur omdat je vol bent van iemand

je verliest toch niet alle rationaliteit omdat er een knappe kerel naar je lacht? :P
ik niet in elk geval
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127108310
quote:

[..]

Met een goed uiterlijk kom je inderdaad overal mee weg.

Als je echt zo oppervlakkig bent snap ik waarom het jou geen neuk kan schelen of je open bent tegenover een partner.
pi_127108330
quote:

[..]

wat een rare opmerking
omdat hij knap is, is alles vergeven en vergeten?

ik hoop dat dat een grapje was dat ik even niet begrijp door het gebrek aan smiley

ik krijg het gevoel dat we gewoon ander denken over liefde en relaties
ik vind openheid en eerlijkheid belangrijk en daarom zou ik het niet oke vinden als je denkt dingen niet met me te kunnen delen
ook vind ik zelfbeschikking belangrijk dus maak ik graag mijn eigen keuzes
en ik vind dingen als een knap snoetje niet belangrijk en zou je daarom dus ook niet vergeven al lach je nog zo lief
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:41:17 #167
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127108404
maar stel je bent als man/vrouw onvruchtbaar, vertel je dat dan ook op je eerste date? of wanneer vertel je dan zoiets... er is altijd zo'n evenwicht over wat nou wanneer te vertellen als je een relatie aangaat
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_127108410
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:36 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld hoor, maar je zou je toch ook helemaal niet hoeven schamen voor het feit dat je een trans bent? Dat vind ik eigenlijk best verdrietig...
"O maar dat vind ik helemaal niet erg hoor. Jij bent ook zo goed gelukt. Jij bent echt een vrouw."
Pfieuw... dat hebben we ook weer gehad, dacht ze bij zichzelf.
"Is er iets waar ik rekening mee moet houden? Heb je bortshaar? Je kunt niet zien dat dat een pruik is, als je niet van voor- en naspel houdt, dan kunnen we dat ook mooi overslaan."
Bummer... nou ik schaam me dan diep en de pet is er voor mij ook al lang af. Feestje gaat niet door.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:42:53 #169
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127108449
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:41 schreef Re het volgende:
maar stel je bent als man/vrouw onvruchtbaar, vertel je dat dan ook op je eerste date? of wanneer vertel je dan zoiets... er is altijd zo'n evenwicht over wat nou wanneer te vertellen als je een relatie aangaat
Ik snap best dat je het niet op de allereerste date te sprake brengt, maar vind het niet iets waar je maanden of zelfs jaren mee kunt wachten.
pi_127108452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:41 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

"O maar dat vind ik helemaal niet erg hoor. Jij bent ook zo goed gelukt. Jij bent echt een vrouw."
"Is er iets waar ik rekening mee moet houden? Heb je bortshaar? Je kunt niet zien dat dat een pruik is, als je niet van voor- en naspel houdt, dan kunnen we dat ook mooi overslaan."
Bummer... nou ik schaam me dan diep en de pet is er voor mij ook al lang af. Feestje gaat niet door.
Mensen begrijpen misschien niet alles, goed over dingen praten zou dan juist enorm helpen.
pi_127108482
quote:
Zou ik ook op tijd vertellen, zelfde als ik nu al een enorme kinderwens zou hebben, dan zou ik dat ook vertellen. Als een man daar dan geen behoefte aan heeft kan die dat ook voor zichzelf besluiten.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:44:06 #172
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127108486
quote:

[..]

Sorry, maar als hij met zulke opmerkingen komt dan kun je hem ook beter kwijt dan rijk zijn denk ik. En dan weet je dat in ieder geval ook weer.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:44:21 #173
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127108491
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mensen begrijpen misschien niet alles, goed over dingen praten zou dan juist enorm helpen.
Maar je moet maar net zin hebben om van een leuke date een medische verhandeling te maken.

Of is dat ook een soort morele plicht?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127108525
quote:
Zou ik wel vermelden, net als het wel of niet hebben of kunnen garanderen van een kinderwens, om maar eens wat te noemen. Het grootste deel van de mensheid plant zich voort, en een groot deel daarvan doet dat bewust. Grote kans dat je een date treft met iemand die dat ook graag wil. Als je niet kan garanderen of zelfs zeker weet dat je je niet eens voort wilt planten, dan zou ik dat zo snel mogelijk zeggen, zodat je niet met veel pijn uit elkaar moet omdat het op dat gebied stukloopt. Is wat anders als de onvruchtbaarheid zich in een later stadium komt melden, maar je wel beide een kindwens hebt, dan kun je daar SAMEN nog wat aan doen omdat je al een samen bent en samen in de veronderstelling was om je voort te planten. Als dat samen er nog niet is, kan ik me heel goed voorstellen dat je ánders kiest en niet voor adoptie als laatste redmiddel gaat, of eventueel bezinning.
Ja doei.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:45:19 #175
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127108529
quote:

[..]

Maar kom op, zo reageert toch niet iedereen! En wil je ook niet z.s.m. weten dat je zo'n lamzak hebt getroffen...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')