abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:17:48 #126
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127107592
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:16 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Eerlijk? Mening of een veroordeling? Ben ik dan moreel verplicht om een ander over me te laten oordelen? Dat is voor mij wel een dilemma hoor. Ik heb ook helemaal geen zin om me maar een tweedehands stuk vuil te voelen. Dat gebeurt me in het dagelijk leven ook niet, niemand die zo over me denkt. Ik ben gewoon een mooie vrouw. Leuk, spontaan, gezellig en ik vind het dan ook wel een fijn idee om niemand verantwoording verschuldigd te zijn.
Nu ga jij er toch van uit dat zodra iemand het weet, je veroordeeld wordt. En ws heb je daar je redenen en ervaringen voor, maar ik zou dat persoonlijk niet tof vinden, dat jij er van uit gaat dat ik zo zou reageren.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_127107603
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee, dat kan ik me niet. Het is niet iets wat je namelijk gewoon "vergeet" te vertellen.
Zelfs dat is niet waar. Als ik verliefd ben dan kan ik alles vergeten behalve die persoon. Ik vergeet de wereld om me heen en het verleden, alles. En ik ben ook niet de enige die dat zo overkomt.
pi_127107663
Als jij geen verantwoording schuldig wenst te zijn aan niemand voor het al dan neit maken van bepaalde keuzes (welke dan ook, of dat nou is welke schoenen je hebt gekozen, op welke partij je hebt gestemd of dat je een sekseverandering ondergaan hebt), dan is dat jouw goed recht. Dan hoor je bij iemand die jou ziet zoals je bent en dat zonder morren accepteert. Dat is helemaal niet raar. Echter, ik zou wel willen dat die persoon geïnformeerd mij niet verder vraagt om het waarom of waarvoor of op zijn minst zonder daar een waardeoordeel aan te hangen. Als die persoon (vriend/partner/bekende) daar geen gehoor aan kan geven, aan die 'eis' die jij stelt aan je leven en je partner/vrienden, dan weet je ook dat die persoon niet iemand is met wie je je leven zou willen delen, al dan niet op relationeel gebied.
Ja doei.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:19:57 #129
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127107669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:12 schreef missbehavin het volgende:
En wat ik niet eerlijk vind, is dat er wordt gedaan of iemand die zoiets graag wil weten, dan maar transfoob oid is. Je kunt het ook tijdig willen weten en er geen problemen mee hebben lijkt me.
Volgens mij zegt ook niemand dat. Ik zou je althans in dat geval niet transfoob vinden.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:20:11 #130
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127107672
quote:

[..]

Eerlijk? Mening of een veroordeling? Ben ik dan moreel verplicht om een ander over me te laten oordelen? Dat is voor mij wel een dilemma hoor. Ik heb ook helemaal geen zin om me maar een tweedehands stuk vuil te voelen. Dat gebeurt me in het dagelijk leven ook niet, niemand die zo over me denkt. Ik ben gewoon een mooie vrouw. Leuk, spontaan, gezellig en ik vind het dan ook wel een fijn idee om niemand verantwoording verschuldigd te zijn.
Je hebt het hier niet over een toevallige voorbijganger in de supermarkt he.
Het gaat over je partner, degene met wie je misschien wel de rest van je leven wil gaan doorbrengen.
En je hebt de morele verplichting om helemaal eerlijk tegen die persoon te zijn.
Of zou jij het niet erg vinden als hij bijvoorbeeld als gigolo gewerkt heeft en je daar per ongeluk achter komt dat hij zoiets voor je verzwegen heeft. Of dat hij vastgezeten heeft voor een zedenzaak ofzo.
pi_127107684
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:08 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Maar andersom doe je hetzelfde door eigenlijk maar te stellen dat je partner het maar moet accepteren.
[quote]0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:08 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Maar andersom doe je hetzelfde door eigenlijk maar te stellen dat je partner het maar moet accepteren.
[/quote
Valt er dan iets te accepteren? Dat vraag ik me dan af.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:20:50 #132
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127107701
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:17 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nu ga jij er toch van uit dat zodra iemand het weet, je veroordeeld wordt. En ws heb je daar je redenen en ervaringen voor, maar ik zou dat persoonlijk niet tof vinden, dat jij er van uit gaat dat ik zo zou reageren.
Maar waarschijnlijk, als je echt zo bent, heb je in de aanloop daarnaartoe op andere manieren wel laten zien dat je haar niet zou veroordelen. Dus dan is het weer geen issue, lijkt me.

Hoewel ik me nauwelijks kan voorstellen dat het beeld dat je van haar hebt helemaal niet zou veranderen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127107714
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:12 schreef missbehavin het volgende:
En wat ik niet eerlijk vind, is dat er wordt gedaan of iemand die zoiets graag wil weten, dan maar transfoob oid is. Je kunt het ook tijdig willen weten en er geen problemen mee hebben lijkt me.
Dat klopt wel. Maar toch vat ik het niet helemaal.
pi_127107728
quote:

[..]

Eerlijk? Mening of een veroordeling? Ben ik dan moreel verplicht om een ander over me te laten oordelen? Dat is voor mij wel een dilemma hoor.
ik vind dat je nu echt voorbij gaat aan het feit dat jij, door het feit dat je in het verkeerde lichaam geboren bent, al heel jong hebt kunnen wennen aan het feit dat gender voor jou niet zwart wit is
een ander heeft die tijd niet gehad
dus ja misschien is het veroordelen maar dan nog heeft een ander het recht op zijn eigen mening
quote:
Ik heb ook helemaal geen zin om me maar een tweedehands stuk vuil te voelen. Dat gebeurt me in het dagelijk leven ook niet, niemand die zo over me denkt. Ik ben gewoon een mooie vrouw. Leuk, spontaan, gezellig en ik vind het dan ook wel een fijn idee om niemand verantwoording verschuldigd te zijn.
en als jij je als een stuk vuil ziet omdat iemand je afwijst dan zit daar wel wat meer achter lijkt me hoor
als iemand mij afwijst dan voel ik mij niet meteen een stuk vuil dan denk ik 'your loss'

en je bent ook niet aan iemand verantwoording schuldig maar naar mijn mening werkt het zo dat als je een relatie krijgt met iemand dat je het dan niet meer voelt als verantwoording afleggen maar als belangrijke zaken delen zodat je een open relatie aan kunt gaan en 'samen 1 kunt zijn' (ja dat laatste klinkt zum kotsen maar ik weet niet hoe anders het uit te drukken :P ik bedoel dat je barrières die tussen jullie zouden kunnen staan weg haalt zodat je samen aan een toekomst kunt werken)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:21:47 #135
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127107730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:19 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Volgens mij zegt ook niemand dat. Ik zou je althans in dat geval niet transfoob vinden.
Nou dat is wel een beetje wat ik uit sommige posts haal.. Niet zozeer die van jou perse hoor.
pi_127107747
quote:

[..]

en dit inderdaad

he miss wat ben ik het toch lekker met je eens vandaag :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:22:22 #137
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127107753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:21 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Dat klopt wel. Maar toch vat ik het niet helemaal.
Hoe bedoel je dat?
pi_127107768
quote:

[..]

Dat idee ontstaat nu bij het idee dat je het moet vertellen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:22:51 #139
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127107770
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:22 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

en dit inderdaad

he miss wat ben ik het toch lekker met je eens vandaag :P
Het is opvallend idd.
pi_127107773
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:18 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Zelfs dat is niet waar. Als ik verliefd ben dan kan ik alles vergeten behalve die persoon. Ik vergeet de wereld om me heen en het verleden, alles. En ik ben ook niet de enige die dat zo overkomt.
dat vind ik wel een beetje raar
ik kan me voorstellen dat je melk vergeet te kopen maar dit soort dingen vergeten te delen?!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:23:26 #141
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127107793
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar waarschijnlijk, als je echt zo bent, heb je in de aanloop daarnaartoe op andere manieren wel laten zien dat je haar niet zou veroordelen. Dus dan is het weer geen issue, lijkt me.

Hoewel ik me nauwelijks kan voorstellen dat het beeld dat je van haar hebt helemaal niet zou veranderen.
Tuurlijk verandert het beeld, dat lijkt me logisch.
Maar ik persoonlijk zou het in een vroeg stadium willen weten.
Zodat ik zelf de keuze kan maken, van goh, ik vind je leuk, en wat je me verteld is heftig, maar verandert niks aan hoe je bent, en ik vind je dus nog steeds leuk en wil er met je voor gaan, of het is te heftig en ik kan dat niet handelen.

Lijkt me voor de ander ook veel prettiger dan dat ik het niet kan handelen en we zijn net getrouwd.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:24:30 #142
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127107828
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:22 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Dat idee ontstaat nu bij het idee dat je het moet vertellen.
Ja maar dat geldt toch voor meer dingen? Zoals mijn kind. Moet ik dan maar zeggen dat het niet uit hoort te maken en ik het daarom maar niet vertel?
Ik persoonlijk zou het erg waarderen als je het me tijdig zou vertellen, niet omdat ik je dan keihard zou afwijzen of veroordelen, maar gewoon, omdat het toch iets belangrijks is wat bij je hoort, wat je gemaakt heeft tot wie je bent.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:26:09 #143
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127107891
Ik bedoel, ik heb een autistisch kind, en hele vervelende ex, niet iets waar ik graag me adverteer, maar ja, ik vind het wel zo fair om daar eerlijk over te zijn, vanaf het begin.
pi_127107896
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:20 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Je hebt het hier niet over een toevallige voorbijganger in de supermarkt he.
Het gaat over je partner, degene met wie je misschien wel de rest van je leven wil gaan doorbrengen.
En je hebt de morele verplichting om helemaal eerlijk tegen die persoon te zijn.
Of zou jij het niet erg vinden als hij bijvoorbeeld als gigolo gewerkt heeft en je daar per ongeluk achter komt dat hij zoiets voor je verzwegen heeft. Of dat hij vastgezeten heeft voor een zedenzaak ofzo.
Dat hij gigolo is geweest zou ik wel willen weten, maar ik zou er geen drama van maken Als hij veroordeelt is voor een zedenmisdrijf... ik begrijp soms eigenlijk niet goed waarom die mensen geen stempel op hun voorhoofd gedrukt krijgen.
pi_127107915
Het lijkt me eigenlijk ook erg fijn als je er gewoon over kunt praten met je vriend bijvoorbeeld.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:27:28 #146
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127107939
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:26 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Dat hij gigolo is geweest zou ik wel willen weten, maar ik zou er geen drama van maken Als hij veroordeelt is voor een zedenmisdrijf... ik begrijp soms eigenlijk niet goed waarom die mensen geen stempel op hun voorhoofd gedrukt krijgen.
Maar je wil dus de keuze hebben of je er een drama van kunt gaan maken.
Dat is eigenlijk het hele punt he, je wil het wel weten.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:27:30 #147
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127107941
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:26 schreef Myraela het volgende:
Het lijkt me eigenlijk ook erg fijn als je er gewoon over kunt praten met je vriend bijvoorbeeld.
Ook dat ja! Het is toch ook niet iets waarover je je hoeft te schamen?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:28:00 #148
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127107963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:24 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja maar dat geldt toch voor meer dingen? Zoals mijn kind. Moet ik dan maar zeggen dat het niet uit hoort te maken en ik het daarom maar niet vertel?
Ik persoonlijk zou het erg waarderen als je het me tijdig zou vertellen, niet omdat ik je dan keihard zou afwijzen of veroordelen, maar gewoon, omdat het toch iets belangrijks is wat bij je hoort, wat je gemaakt heeft tot wie je bent.
Maar een kind en vervelende ex hebben duidelijk en tastbaar invloed op je relatie, een transseksueel verleden niet (behalve kinderwens). En als het die invloed wel heeft, komt dat vanuit de partner, niet van de transseksueel. Dat is een andere situatie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127107991
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:22 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:22 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Ik weet wel dat sommige mensen het belangrijk vinden dat je het vertelt, als je dat dan doet, het ook oke vinden. Maar waarom begrijp ik dan niet helemaal. Ik begrijp niet waarom ze er dan moeite mee zouden hebben als je er wel te lang mee had gewacht (als het dan toch niks uitmaakt)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:29:21 #150
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127108018
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:28 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar een kind en vervelende ex hebben duidelijk en tastbaar invloed op je relatie, een transseksueel verleden niet (behalve kinderwens). En als het die invloed wel heeft, komt dat vanuit de partner, niet van de transseksueel. Dat is een andere situatie.
Nou, dus wel. Alleen al vanwege de partnerwens. En sorry, maar zelfs zonder dat vind ik dat ik het recht heb om mijn eigen mening te vormen. Ik hoef geen partner die wel even voor mij denkt. Daar zou ik pissig om worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')