abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127104181
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:21 schreef rhubarbje het volgende:
maar toch is het onderdeel van jou als persoon net zo als het feit dat je ooit man was onderdeel is van jouw identiteit) zodat die persoon voor zichzelf af kan kan wegen of hij bereid is op je te wachten en moeite voor je te doen
als het antwoord nee is dan is dat super zuur maar dan weet je genoeg en ben je waarschijnlijk beter af
Ik ooit man was? :o Ik was nog een kind hoor. Maar dat is dus helemaal niet zo en het belemmert me verder ook niet. Het geeft in ieder geval wel aan wat ik bedoel.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:28:44 #52
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127104223
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:19 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

als je toch weet dat de meeste mensen er niet goed mee om kunnen gaan dan vind ik dat je wel een verantwoordelijkheid hebt om het te vertellen anders vind ik het vergelijkbaar met liegen
Maar bij wie ligt die verantwoordelijkheid dan? Bij de transseksueel of bij de persoon die er niet mee om kan gaan?

Mensen gaan er veel te gemakkelijk vanuit dat iedereen past binnen de hetero cisgender hokjes, maar er zijn nog zoveel mensen die daar buiten vallen. Niet alleen transseksuelen hebben hier last van, ook homoseksuelen lopen door deze vooringenomenheid voortdurend tegen problemen aan.

Mensen moeten maar eens leren om wat meer open te staan voor anderen die niet in de standaard hokjes passen zodat ze niet meteen gaan flippen als ze een keer iemand tegenkomen die niet in het standaard hetero cisgender plaatje past.

Nogmaals, ik vind het wel verstandig om open te zijn over m'n transseksualiteit, maar dat is niet omdat ik het gevoel heb dat ik iemand iets verplicht ben of een verantwoordelijkheid heb daarin of zo. Het is eigenlijk gewoon realiteitszin omdat ik best begrijp dat het voor sommige mensen lastig is om er mee om te gaan.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127104267
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:14 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Ik wil het zelf niet zien als liegen. Ik ben een vrouw, niet meer niet minder. Zeggen dat je liegt is eigenlijk al zeggen dat je iemand niet erkent als vrouw. En inderdaad, als die persoon me daarvoor wel leuk vond, dan vind ik het raar als het daarna ineens anders is. Het is ook raar omdat ik toch mooi gevonden wordt, maar als je ergens bent waar mensen het weten, nou niet dat je dan kansloos bent, maar het is wel ineens heel anders.
Maar geen vrouw van jezelf, ofzo. Dat is toch anders denk ik. Tenminste ik zie het wel als anders. Al ben je dus wel een vrouw.
pi_127104354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:28 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Maar bij wie ligt die verantwoordelijkheid dan? Bij de transseksueel of bij de persoon die er niet mee om kan gaan?

Inderdaad. Doet me ook denken aan mensen die zeggen dat een homostel geen kinderen mag adopteren omdat die kinderen gepest zullen worden.
pi_127104372
quote:

[..]

Mensen gaan er veel te gemakkelijk vanuit dat iedereen past binnen de hetero cisgender hokjes, maar er zijn nog zoveel mensen die daar buiten vallen. Niet alleen transseksuelen hebben hier last van, ook homoseksuelen lopen door deze vooringenomenheid voortdurend tegen problemen aan.

Mensen moeten maar eens leren om wat meer open te staan voor anderen die niet in de standaard hokjes passen zodat ze niet meteen gaan flippen als ze een keer iemand tegenkomen die niet in het standaard hetero cisgender plaatje past.

Nogmaals, ik vind het wel verstandig om open te zijn over m'n transseksualiteit, maar dat is niet omdat ik het gevoel heb dat ik iemand iets verplicht ben of een verantwoordelijkheid heb daarin of zo. Het is eigenlijk gewoon realiteitszin omdat ik best begrijp dat het voor sommige mensen lastig is om er mee om te gaan.
Bij de transseksueel. Het is toch normaal dat je open bent over bepaalde zaken? Waarom zou iemand zijn/haar tijd verspillen aan iemand waarmee het niks wordt? Voor een leuke tijd? Kan. Maar die leuke tijd kan je ook beleven met een persoon waar je wel verder mee kan.
pi_127104443
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:30 schreef Lauraap_ het volgende:
een
Oke, ik ben volgens jou dus een vrouw, maar toch ook weer niet, toch anders, maar wel een vrouw dus. Het punt is ook ik ben deze topic begonnen en heb er bij gezegd dat ik een trans ben. Als ik dat er niet bij zeg, als ik mensen zo in het eggie ontmoet, dan is er dus niemand die dat van me zal denken. Nu ineens dus wel.
pi_127104452
Zo te lezen sta je er redelijk nuchter in. Ik dacht idd dat je het pas zou vertellen op het moment dat je al een jaar ofzo verder bent.
Overigens vind ik het (zeker als je wat ouder wordt) niet vreemd om belangrijke zaken (wel/geen kinderen, crimineel verleden, foute vrienden, drugsgebruik, transexualiteit, fetishes) na een aantal dates toch maar eens aan te kaarten. Voor dat dat moment aanbreekt kun je vaak wel al een beetje inschatten hoe iemand over dit soort zaken denkt.

Dit voorkomt verkeerde verwachtingen en eventuele boze uitspattingen omdat iemand het gevoel krijgt te zijn voorgelogen. Stel je vertelt een extreme transsexuelofoob (is dat een woord?) pas dat je anders geboren bent nadat je met hem het bed hebt gedeelt. Dan kan ik me voorstellen dat zo'n neanderthaler inderdaad door het lint gaat.

Ik heb overigens wel het idee dat die grens voor verschillende zaken en personen op verschillende momenten liggen. Het lijkt me in ieder geval slim om bovenstaan te doen voordat je gaat samenwonen of je vriendje aan je familie gaat voorstellen

Hmmz, ik bedenk me nu ineens dat dat denk ik wel het juiste moment is, aan je ouders en familie voorstellen doe je namelijk ook pas als je serieus bent.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_127104496
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:34 schreef Lauraap_ het volgende:

[..]

Bij de transseksueel. Het is toch normaal dat je open bent over bepaalde zaken? Waarom zou iemand zijn/haar tijd verspillen aan iemand waarmee het niks wordt? Voor een leuke tijd? Kan. Maar die leuke tijd kan je ook beleven met een persoon waar je wel verder mee kan.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:34 schreef Lauraap_ het volgende:

[..]

Ja wat allemaal wel niet niet. Maar hoe jij denkt over een leuke tijd en hoe ik daar zelf over denk kan verschillen. Wat als ik gewoon wil daten, van het leven wil genieten, of gewoon flirten, ontdekken. Soms vind ik iemand leuk, dan denk ik dat ik verliefd ben, maar dat weet ik ook niet zeker. Dat weet je heel vaak niet zeker.
pi_127104510
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:27 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Ik ooit man was? :o Ik was nog een kind hoor. Maar dat is dus helemaal niet zo en het belemmert me verder ook niet. Het geeft in ieder geval wel aan wat ik bedoel.
het belemert je wel want kinderen krijgen word bijvoorbeeld al heel ingewikkeld. Dat is iets wat een partner best op tijd mag weten
en los daarvan kun jij wel helemaal in het reine zijn met het feit dat je niet als vrouw geboren bent maar je kunt dat niet eisen van een ander individu en dus mag je hun niet een keus onthouden
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_127104548
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:32 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Want? Er is dan gewoon een vertrouwenskwestie.
nou, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je zoiets niet op een eerste date zegt hoor. ongeacht transgender, er zijn zat dingen waar je niet direct over begint. je lastige ex, je vervelende moeder waar je een kutrelatie mee hebt, de vechtscheiding, het akkefietje met het uwv wat al een jaartje duurt :P nou ja, ik noem maar ff 1-2-3 wat dingetjes.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_127104577
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:36 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Oke, ik ben volgens jou dus een vrouw, maar toch ook weer niet, toch anders, maar wel een vrouw dus. Het punt is ook ik ben deze topic begonnen en heb er bij gezegd dat ik een trans ben. Als ik dat er niet bij zeg, als ik mensen zo in het eggie ontmoet, dan is er dus niemand die dat van me zal denken. Nu ineens dus wel.
Ja, je bent een vrouw. Maar het is toch ook allemaal anders?

Nou: je ziet toch aan een vrouw die een man is geweest dat het een man is geweest?
pi_127104580
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:38 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het belemert je wel want kinderen krijgen word bijvoorbeeld al heel ingewikkeld. Dat is iets wat een partner best op tijd mag weten
en los daarvan kun jij wel helemaal in het reine zijn met het feit dat je niet als vrouw geboren bent maar je kunt dat niet eisen van een ander individu en dus mag je hun niet een keus onthouden
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:38 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja maar dan hoef ik niet te zeggen: ik ben trans. Dan kan ik ook gewoon zeggen: ik kan geen kinderen krijgen. En als hij vraagt waarom, dan kan ik zeggen: dat vertel ik nog wel een keer. Zo raar is dat ook niet.
pi_127104584
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:39 schreef simmu het volgende:

[..]

nou, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je zoiets niet op een eerste date zegt hoor. ongeacht transgender, er zijn zat dingen waar je niet direct over begint. je lastige ex, je vervelende moeder waar je een kutrelatie mee hebt, de vechtscheiding, het akkefietje met het uwv wat al een jaartje duurt :P nou ja, ik noem maar ff 1-2-3 wat dingetjes.
Oh, dat doe ik eigenlijk wel, of nouja, misschien niet de eerste date, maar toch wel de derde/vierde date.
pi_127104615
quote:

[..]

de verantwoordelijkheid ligt bij degene die de info heeft. je kunt moeilijk van mensen verwachten dat ze een vragenlijst voor gaan leggen aan elke date omdat er een minime kans is op iets als transgender zijn/een stoornis hebben/misbruikt zijn etc

en verder ben ik het wel met je eens hoor maar je kunt andere mensen niet dwingen daar open minded over te zijn
en dat is heel jammer (vooral omdat de gevolgen voor jou een belemmering kunnen zijn) maar dat veranderd daar niks aan
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127104624
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:41 schreef Lauraap_ het volgende:

[..]

Ja, je bent een vrouw. Maar het is toch ook allemaal anders?

Nou: je ziet toch aan een vrouw die een man is geweest dat het een man is geweest?
Dat is een aanname en nee: ik ga geen fotos hierop zetten want ik wil anoniem blijven ;)
pi_127104683
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:42 schreef rhubarbje het volgende:
hebben/misbruikt zijn etc

en verder ben ik het wel met je eens hoor maar je kunt andere mensen niet dwingen daar open minded over te zijn
en dat is heel jammer (vooral omdat de gevolgen voor jou een belemmering kunnen zijn) maar dat veranderd daar niks aan
Inderdaad. Je kunt niet bepalen wat andere mensen denken. :'(
pi_127104723
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:42 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Dat is een aanname en nee: ik ga geen fotos hierop zetten want ik wil anoniem blijven ;)
Nee, dat is geen aanname. Je bent niet als vrouw geboren en dus heb je al een verhaal over het nu-vrouw zijn en is het dus anders.

Ik hoef geen foto's te zien hoor :P het is gewoon altijd wel te zien. Op een foto al. Vandaar dat ik het ook wel gek vind dat het mensen schijnbaar verbaast soms.
pi_127104747
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:41 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

[..]

Ja maar dan hoef ik niet te zeggen: ik ben trans. Dan kan ik ook gewoon zeggen: ik kan geen kinderen krijgen. En als hij vraagt waarom, dan kan ik zeggen: dat vertel ik nog wel een keer. Zo raar is dat ook niet.
ja dat kan
Alleen zou dat niet direct mijn voorkeur hebben omdat ik openheid en eerlijkheid in een relatie belangrijk vind
En vooral het vertrouwen vam de ander dat ik integer met die info om zou gaan en dan voor mezelf mag en kan bepalen hoe veel gewicht ik daar aan geef
als je me dat niet geeft doe je mij te kort (vind ik)

En nogmaals het hoeft echt niet allemaal op date 1 maar wel liever eerder dan later
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127104831
Ik vind dit een behoorlijk interessant topic
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_127104856
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:38 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

[..]

Ja wat allemaal wel niet niet. Maar hoe jij denkt over een leuke tijd en hoe ik daar zelf over denk kan verschillen. Wat als ik gewoon wil daten, van het leven wil genieten, of gewoon flirten, ontdekken. Soms vind ik iemand leuk, dan denk ik dat ik verliefd ben, maar dat weet ik ook niet zeker. Dat weet je heel vaak niet zeker.
Kan. Maar waarom vertel je het nou niet meteen open en eerlijk?
pi_127105011
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:41 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Oh, dat doe ik eigenlijk wel, of nouja, misschien niet de eerste date, maar toch wel de derde/vierde date.
ja, dan moet je idd met de billen bloot. maar ik vind dat zulks heel in het prille begin nog niet hoeft :) juist dat proces van elkaar leren kennen is dan belangrijk. want dan bouw je het begin van een vertrouwensrelatie op. dus ergens in dat proces moet je eerlijk zijn. maar zo heel in het begin wanneer je de ander nog amper kent? dan ben je gewoon nog aan het aftasten en wat voorzichtig. lijkt me heel normaal
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:22:08 #72
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127105798
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:54 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, dan moet je idd met de billen bloot. maar ik vind dat zulks heel in het prille begin nog niet hoeft :) juist dat proces van elkaar leren kennen is dan belangrijk. want dan bouw je het begin van een vertrouwensrelatie op. dus ergens in dat proces moet je eerlijk zijn. maar zo heel in het begin wanneer je de ander nog amper kent? dan ben je gewoon nog aan het aftasten en wat voorzichtig. lijkt me heel normaal
Ja, dit dus.

Hoewel ik vier dates nog steeds wel redelijk vroeg vind, maar ik heb geen ervaring met daten dus misschien ben ik lichtelijk wereldvreemd :')

[ Bericht 11% gewijzigd door wonderer op 28-05-2013 13:28:08 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127105973
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:54 schreef simmu het volgende:

[..]

Inderdaad :)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:31:09 #74
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127106141
Er eerlijk over zijn.
Ik zou me denk ik toch een beetje belazerd voelen als ik er pas na een half jaar ofzo achter kom dat je een trans bent.
En vraag me niet waarom, dat is gewoon een gevoel. En dan denk ik dat ik nog vrij openminded ben.
Maar het is gewoon niet niks, en vind dat je eventuele partner zo vroeg mogelijk er van op de hoogte moet zijn.
pi_127106253
Een ander verleden, een ander verhaal? Een allochtone vrouw die als meisje altijd heel bang is geweest voor meneren met wapens die een beetje de baas speelden in het dorp, heeft ook een heel ander verhaal. Iemand die van kinds af aan misbruikt is en daar nu nog zoveel last van heeft dat ze vaginisme heeft o.i.d. heeft ook een heel ander verhaal. Ik heb toch een ander verhaal? Connclsue: dus je bent toch niet altijd vrouw geweest, je bent toch anders? Sorry, maar dat vind ik dus niet.

Ik denk trouwens wel dat er overeenkomsten zijn met mensen die het een partner moeten vertellen dat ze: een aandoening hebben, terminaal ziek zijn, vaginisme, noem maar op. Maar volgens mij wordt er ook verschillend over gedacht. Volgens mij zijn de mensen meer vergevingsgezind als iemand anders het 'vertellen' verkeerd timed. Volgens mij word je ook sneller 'slecht' gevonden als je niet om kunt gaan als iemand een borst is afgezet (bijvoorbeeld).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')