abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127099485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En het ging om het labelen van uitgaven, waarmee je dus mijn gelijk erkent.
Nee, ik zei dat je geld niet zomaar kan labelen, dat is iets anders dan een inkomstenflow.
Jij wilt een inkomsten-uitgave flow compleet labelen. Dat kan niet.

quote:
[..]

Waarmee je dus wederom mijn punt bevestigt.
ga er nou geen flauw woordspelletje van maken, je weet dondersgoed wat er bedoelt wordt
quote:
[..]

Nee, ik kijk naar iets waar anderen (omroepen bijvoorbeeld) normaal gesproken voor moeten betalen, het idee van pay-per-view is in Nederland immers nooit aangeslagen. Ben ik dan fout?
ja, elk normaal mens vind van wel. Ik heb in het verleden mp3s gedownload en heb het voor mezelf nooit gerechtvaardigd met allemaal nep-argumenten.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:04:23 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127099489
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, ook veel van de programmamakers produceren het programma commercieel en laten zich dan door de omroep betalen, deed Rick Felderhof bijvoorbeeld.
Precies ook dat parasitaire gedrag eens aan banden leggen

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:00 schreef HeatWave het volgende:
Als de NOS gewoon geen Champions League meer zou uitzenden komen ze 3 keer rond van het budget.
Eveneens een prima bezuiniging, voetbal is wel commercieel aantrekkelijk dus kan naar de commercielen
pi_127099530
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Precies ook dat parasitaire gedrag eens aan banden leggen

[..]

Eveneens een prima bezuiniging, voetbal is wel commercieel aantrekkelijk dus kan naar de commercielen
Het voetbal is welliswaar duur, maar de reclame levert behoorlijk wat op natuurlijk, overigens is een deel van het CL gebeuren al naar de commercieelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_127099532
quote:
Als de NOS gewoon geen Champions League meer zou uitzenden komen ze 3 keer rond van het budget.
precies
pi_127099561
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het voetbal is welliswaar duur, maar de reclame levert behoorlijk wat op natuurlijk, overigens is een deel van het CL gebeuren al naar de commercieelen.
marktverstoring dus, weg met die PO
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:06:33 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127099563
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als er winst op gedraaid wordt heb ik natuurlijk niets gezegd :)
pi_127099616
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:06 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

marktverstoring dus, weg met die PO
Wat mij betreft mag dat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:10:41 #68
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_127099697
quote:
Eens, maar de kans dat je formule1 praktijken gaat krijgen waarbij ze de wedstrijden achter een extra betaalpakket douwen, dan is het wel weer zuur.
pi_127099741
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 07:19 schreef Libris het volgende:
Lijkt op het kijk- en luistergeld dat een tijd geleden afschaft is? De NOS wil het ook terug
Helaas lijkt het er te weinig op. Dat was namelijk een aparte pot van een aparte dienst. Sinds de afschaffing daarvan heeft de politiek zich het volledige omroepbudget toegeeigend om naar eigen goeddunken over te kunnen beschikken, ondanks beloftes van het tegendeel.

Je kunt niet onafhankelijk zijn als je jaarlijks om tafel zit om om geld te bedelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_127099897
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:10 schreef ShaoliN het volgende:

Eens, maar de kans dat je formule1 praktijken gaat krijgen waarbij ze de wedstrijden achter een extra betaalpakket douwen, dan is het wel weer zuur.
RTL zend nog steeds de F1 live uit.

Let wel: RTL, niet RTL7.

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Misschien moet je wel gaan betalen voor bepaalde programma's. Maar je betaalt er linksom of rechtsom voor. Nu betaal ik voor een PO die iedere dag overdag die geriatrische patiëntenomroep de netten laat vervuilen en op het derde net TV voor de kleintjes. Ok, de herhaling van P&W is het aanzien meestal wel waard.

In de avonduren is het weinig beter. Toppers als boer zoekt vrouw.... daar zakt je broek toch vanaf. De meerwaarde van de PO is verdwenen. Iedereen kan tv gaan maken in dit internettijdperk. Wat zeg ik: waarschijnlijk bestaat over 10-15 jaar de tv niet meer zoals nu en is veel vervangen door internettelevisie.

Ook daarom: afbouwen die PO.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127099968
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:11 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het beste zou zijn om je zenderpakket helemaal zelf samen te kunnen stellen ipv diverse themapaketten op een hoop te gooien. Maar van de andere kant: eigenlijk loont een TV-abonnement voor mij niet eens; als mijn TV een uur of twee per maand aan staat, is het veel...
Inderdaad . Je zou je pakket per zender moeten kunnen samenstellen. Zo moet een zender wel goed genoeg in elkaar zitten wil het geld maken.

Ik heb niks aan SBS6 RTL lounge...ect ect.
pi_127100044
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:20 schreef Chadi het volgende:

[..]

Inderdaad . Je zou je pakket per zender moeten kunnen samenstellen.
Ook als het pakket dan duurder wordt, zelfs wanneer je er minder zenders voor terugkrijgt?
pi_127100149
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:04 schreef BlueRoom het volgende:
ja, elk normaal mens vind van wel. Ik heb in het verleden mp3s gedownload en heb het voor mezelf nooit gerechtvaardigd met allemaal nep-argumenten.
Wellicht dat elk normaal mens geen kleding of electronica koopt die onder erbarmelijke omstandigheden in elkaar is gezet in een lagelonenland in Azië en geen vlees uit de bio-industrie, maar volgens die normering zijn er maar bar weinig normale mensen.
pi_127100153
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:22 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ook als het pakket dan duurder wordt, zelfs wanneer je er minder zenders voor terugkrijgt?
Hoezo duurder? Nu betaal ik voor zenders die ik niet eens wil. Zij kunnen die zenders toch laten vallen als er geen vraag naar is vanuit de consument. Moet toch goedkoper worden.
pi_127100182
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:11 schreef DDDDDaaf het volgende:

Het beste zou zijn om je zenderpakket helemaal zelf samen te kunnen stellen ipv diverse themapaketten op een hoop te gooien. Maar van de andere kant: eigenlijk loont een TV-abonnement voor mij niet eens; als mijn TV een uur of twee per maand aan staat, is het veel...
Herkenbaar. Ik zou graag gewoon betalen per keer dat ik kijk. Dat zou echt heel veel geld schelen.

Nu heb ik gewoon maar alles aangevinkt waar ik mogelijk ooit naar zou willen kijken. Niet dat ik echt nog weet wat ik daarvoor betaal omdat ik zo'n totaalpakket heb, maar ik kan mij niet voorstellen dat als ik gemiddeld ¤ 1,50 per gekeken programma moet betalen dat ik dan duurder uit ga zijn per maand.

Voordeel is dan ook dat alles waar geen hond naar wil kijken van de buis gaat. Dat gaat een hoop omroepen schelen vermoed ik. Het nadeel is dan weer dat veel kutprogramma's als boer zoekt vrouw blijven. Alleen al die stem van die eucalypta... }:|
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:27:12 #76
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_127100206
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

RTL zend nog steeds de F1 live uit.

Let wel: RTL, niet RTL7.

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Misschien moet je wel gaan betalen voor bepaalde programma's. Maar je betaalt er linksom of rechtsom voor. Nu betaal ik voor een PO die iedere dag overdag die geriatrische patiëntenomroep de netten laat vervuilen en op het derde net TV voor de kleintjes. Ok, de herhaling van P&W is het aanzien meestal wel waard.

In de avonduren is het weinig beter. Toppers als boer zoekt vrouw.... daar zakt je broek toch vanaf. De meerwaarde van de PO is verdwenen. Iedereen kan tv gaan maken in dit internettijdperk. Wat zeg ik: waarschijnlijk bestaat over 10-15 jaar de tv niet meer zoals nu en is veel vervangen door internettelevisie.

Ook daarom: afbouwen die PO.
Ik ben het met je eens hoor. Van 70 tot 80% van de publieke omroep programma's zie ik geen meerwaarde. Als er vraag zou zijn naar programma's als boer zoekt vrouw of lingo, dan kan dat prima op de commerciële. Dus afbouwen en bezuinigen op de bende.

Ook sport kan prima op de commerciële. Het moet alleen niet zo wezen dat je 20 euro moet betalen per maand op CL te kijken op een 3 tal zenders die verder geen reet toevoegen. RTL zit ook niet standaard bij iedereen in het pakket. (Ik heb beide btw)
pi_127100269
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoezo duurder? Nu betaal ik voor zenders die ik niet eens wil. Zij kunnen die zenders toch laten vallen als er geen vraag naar is vanuit de consument. Moet toch goedkoper worden.
Sommige van die zenders die jij wellicht niet eens wil betalen aan de kabelboer om in het pakket te worden opgenomen. Wanneer die gemiste inkomsten bij jou in rekening worden gebracht in ruil voor het schrappen van die zenders stijgt de pakketprijs.
Verder lijkt het mij organisatorisch goedkoper om iedere klant dezelfde eenheidsworst aan te bieden dan het aanbieden van een pakket op maat per klant.
pi_127100333
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Sommige van die zenders die jij wellicht niet eens wil betalen aan de kabelboer om in het pakket te worden opgenomen. Wanneer die gemiste inkomsten bij jou in rekening worden gebracht in ruil voor het schrappen van die zenders stijgt de pakketprijs.
Verder lijkt het mij organisatorisch goedkoper om iedere klant dezelfde eenheidsworst aan te bieden dan het aanbieden van een pakket op maat per klant.
Dus als ik het goed begrijp wil jij zeggen dat een zender die eigenlijk verliesgevend is opeens toch geld opbrengt? De zender neemt ruimte in beslag en mensen willen hem niet. De kabelboer betaalt ervoor en dus jij betaalt er voor en als ze die weg laten dan missen ze ineens inkomsten?
pi_127100456
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:27 schreef ShaoliN het volgende:

Ik ben het met je eens hoor. Van 70 tot 80% van de publieke omroep programma's zie ik geen meerwaarde. Als er vraag zou zijn naar programma's als boer zoekt vrouw of lingo, dan kan dat prima op de commerciële. Dus afbouwen en bezuinigen op de bende.

Ook sport kan prima op de commerciële. Het moet alleen niet zo wezen dat je 20 euro moet betalen per maand op CL te kijken op een 3 tal zenders die verder geen reet toevoegen. RTL zit ook niet standaard bij iedereen in het pakket. (Ik heb beide btw)
Ik denk dat zaken als CL sowieso tzt achter de decoder zullen verdwijnen, want daar is goed geld mee te verdienen. Dat staat een beetje los van de PO.

We moeten ons denk ik vooral afvragen wat we met de PO willen. Ik denk dat als we daar open over zouden denken (en dus niet de belanghebbenden zoals de NOS het vragen) we zouden komen tot 1 net waar programma's die echt bij de PO horen en die commercieel niet kunnen overleven afgewisseld worden met publiekstrekkers. En dan kan daarnaast een internetkanaal bestaan waar je met verplichte advertenties vooral die PO programma's kunnen zitten. Daar mag dan geld bij (immers, commercieel niet interessant).

Met de moderne tv's kun je dat ook gewoon op je tv bekijken middels een app.

Dit is sowieso de kant die de televisie op gaat. Mensen willen niet meer kijken wat er aangeboden wordt op dat moment, maar mensen willen kijken waar ze op dat moment zin in hebben.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:36:38 #80
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_127100504
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:02 schreef Leandra het volgende:
Lekker weer PvdA.... eerst de omroepbijdrage fiscaliseren en 13 jaar later proberen het als aparte extra kostenpost op de burger af te schuiven.

We betalen het al :W
Goed zo Leandra. Je was me voor met het juiste antwoord. Het kabinet weet van gekheid niet hoe ze de burger uit moeten persen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_127100506
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:31 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp wil jij zeggen dat een zender die eigenlijk verliesgevend is opeens toch geld opbrengt? De zender neemt ruimte in beslag en mensen willen hem niet. De kabelboer betaalt ervoor en dus jij betaalt er voor en als ze die weg laten dan missen ze ineens inkomsten?
Wel lezen wat ik zeg, de kabelboer betaalt er dus juist niet voor, de zender betaalt ervoor (die op haar beurt weer wordt betaald door de adverteerders die nu eenmaal liever een potentieel groot publiek bereiken dan twee kijkers met een decoder).
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:40:03 #82
37295 Luigi
mario pls
pi_127100607
Voor 8 euro per maand zeg ik 'm wel op dus :'). Download toch al alles zo'n beetje, m'n tv staat vastgeroest op de ingang van m'n mediaspeler en de tv functie wordt amper gebruikt :D.
pi_127100699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:36 schreef Paper_Tiger het volgende:

Goed zo Leandra. Je was me voor met het juiste antwoord. Het kabinet weet van gekheid niet hoe ze de burger uit moeten persen.
De politiek als geheel is bezig met krampachtig vast te houden aan wat er is.

Al ruim voor deze crisis heb ik meermaals hier geschreven dat we een systeem hebben wat niet houdbaar is. Maar dat wordt dan makkelijk weggelachen. Het wordt eens tijd dat we kijken naar hoe de wereld aan het veranderen is en ons daaraan aan gaan passen. Hoe langer je daarmee wacht, hoe lastiger het wordt.

Dat geldt in het algemeen, maar ook voor de PO. Die hebben hun meerwaarde langzaamaan wel verloren. Al die grootverdieners bij de PO gaan maar lekker commercieel worden. Of ze kopen zendtijd en verdienen het terug met reclame-inkomsten (zoals een Harry Mens...). Dat mag van mij ook. Maar de PO moet niet proberen een commerciële omroep te zijn die een maatschappelijke financiële injectie krijgt. Ze moeten kiezen voor een duurzame manier om de nieuwe uitdagingen op te pakken.

Krampachtig vasthouden aan wat altijd goed heeft gewerkt gaat altijd een keer mis. Vraag het Hans Breukhoven maar.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:48:37 #84
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_127100846
Een beetje belasting heffen in het kort. Voor ons is het maar 8 euro dus hoef je niet boos te worden en een select groepje harkt het binnen. Dat selecte groepje heeft er veel meer belang bij dus die geven miljoenen euro's uit aan lobby's en krijgen voor die ''investering'' tientallen miljoenen terug.

Met een overheid die meer dan de helft van de economie in handen heeft tegenwoordig betaal je voor honderden dingen ''maar'' een paar euro. Alle subsidie plannen voor instellingen die gewoon met de tijd netjes dood horen te gaan zoals papieren kranten en de cd industrie maken banen kapot, houden de innovatie tegen en dwingen mensen te betalen voor shit die ze niet meer nodig hebben omdat er al betere manieren voor zijn.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:49:25 #85
117098 Hathor
Effe niet
pi_127100876
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 07:32 schreef afstandbediening het volgende:

[..]

Dat is toch niet afgeschaft? Dacht dat het nou via de loonbelasting wordt ingehouden.
Ik krijg gewoon eens per kwartaal een acceptgiro.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_127101508
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:10 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dat argument komt vaker voorbij en het wordt vaak aangezwengeld door PO-mensen en o.a. PvdA'ers en CDA'ers. In de praktijk hoef je daar bij voetbal echter niet bang voor te zijn, omdat het simpelweg is verboden om veel voetbalgerelateerde zaken achter de decoder te hangen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:10:30 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_127101551
Zelfs al stoppen ze voetbal achter een decoder, het is toch geen basisrecht ofzo? Ik betaal al voor EL.

maar het kan toch ook gewoon naar de commercielen? natuurlijk zal het minder leuk worden met extra reclame, maar soit..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_127101742
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:31 schreef Chadi het volgende:

[..]

Kabelpakketten werken door het stapelen van vraag.

Bij digitale pluspakketten betaalt de kabelmaatschappij een doorgiftevergoeding aan de zenders. De zenders gebruiken die inkomsten om hun programma's aan te kopen of te maken, want de reclame-inkomsten zijn voor dat soort zenders nihil.

Die vergoedingen zijn relatief klein, paar cent per abonnee. Als je nu 1 groot pluspakket hebt met 500.000 abonnee's, levert dat de zenders een redelijk bedrag op. Maar uiteindelijk zitten er veel themazenders tussen die misschien 40.000 mensen aanspreken op 500.000 abonnee's.

Als je dan zegt: we laten mensen individueel kiezen, moet hetzelfde bedrag aan vergoedingen dus door 40.000 mensen worden opgebracht ipv 500.000. Dus de vergoeding per persoon schiet omhoog, of de zender verdwijnt gewoon. Daar komen dan nog extra kosten bij om het allemaal administratief en technisch mogelijk te maken (denk aan updates voor smartcards).

Uiteindelijk komt de individuele keuze dus neer op minder zenders voor hetzelfde geld.
pi_127103443
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
Uitstekend plan, ik snap uberhaubt niet dat de belastingen niet enorm omhoog gaan. Kijk, als je alle belastingen nou enorm verhoogd en daarmee alle gaten in de begroting dicht dan ben je zo klaar. Uit de crisis en niks meer aan 't handje!
O+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127104154
Op zeg vind ik het nog niet eens zo heel slecht systeem. Het is afgeschaft en het zit nu in de loonbelasting. Als het weer op geheven gaat uiteraard de loonbelasting ook weer omlaag ( :X ) wat wel weer zo eerlijk is. Of is dit weer het kwartje van Kok....

In Duitsland wordt het ook geheven en betaal je per apparaat, dat radio of tv signallen zou moeten kunnen ontvangen (waar het voor ontworpen is), onafhankelijk of je het gebruikt, of het werkt en of je een abonnement hebt.
Dus je moet betalen als je 1 van onderstaande dingen in huis hebt staan
- radio
- tv
- tv-kaart in pc
- mobiel, waar je radio of tv op kunt ontvangen
- wereldontvanger
- zelf gemaakte ontvanger
- versterker met coax-ingang voor radio
- etc
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')