Dat is toch niet afgeschaft? Dacht dat het nou via de loonbelasting wordt ingehouden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:19 schreef Libris het volgende:
Lijkt op het kijk- en luistergeld dat een tijd geleden afschaft is? De NOS wil het ook terug
Onderbuikargument. Het gedeelte van hun salaris dat boven de Balkenendenorm uitkomt wordt door de omroepen betaald uit hun ledeninkomsten en niet uit het omroepbudget. Bovendien kan een omroep elke euro maar 1 keer uitgeven. Dan kan dat geld maar beter naar een overbetaalde presentator gaan dan naar een veel te dure Amerikaanse serie, zo blijft het geld in ieder geval in Nederland en die veel te dure Amerikaanse serie had je een jaar geleden toch al gedownload als je erin geïnteresseerd was.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:31 schreef Mylene het volgende:
En dat wordt doorberekend aan de klanten. En zo betalen wij uiteindelijk ook weer wederom mee aan de hoge salarissen van Matthijs van Nieuwkerk, Paul de Leeuw, Paul & Witteman, Antoinette Hertsenberg en Dominique Weesie.
onzinargument, geld kan je niet labelenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:44 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Onderbuikargument. Het gedeelte van hun salaris dat boven de Balkenendenorm uitkomt wordt door de omroepen betaald uit hun ledeninkomsten en niet uit het omroepbudget.
weer een onzinargument (jij bent niet de slimste zo te lezen), euros blijven sowieso in europa, in de usa betalen ze namelijk met dollars en kan je niet met euros lappenquote:Bovendien kan een omroep elke euro maar 1 keer uitgeven. Dan kan dat geld maar beter naar een overbetaalde presentator gaan dan naar een veel te dure Amerikaanse serie, zo blijft het geld in ieder geval in Nederland
roep je nou op tot semi-illegale activiteiten? In de supermarkt betaal je toch ook gewoon voor je boodschappenquote:en die veel te dure Amerikaanse serie had je een jaar geleden toch al gedownload als je erin geïnteresseerd was.
Jawel, dat noemen ze boekhouden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:53 schreef BlueRoom het volgende:
[..]
onzinargument, geld kan je niet labelen
Probeer maar eens een bedrag in euro's over te schrijven naar een Amerikaanse bankrekening en kijk of het wordt geweigerd.quote:weer een onzinargument (jij bent niet de slimste zo te lezen), euros blijven sowieso in europa, in de usa betalen ze namelijk met dollars en kan je niet met euros lappen
De Nederlandse wet niet kennenquote:roep je nou op tot semi-illegale activiteiten
Dit. Ik heb meer dan een jaar geleden de het kastje ontkoppeld van mn TV (digitenne) en het bevalt me meer dan prima. Binnenkort maar gewoon helemaal opzeggen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:44 schreef spierbal het volgende:
Wie kijkt er tw nog tv. je kan alles download wat je wil eb in een mediaplayer pleuren.
In dit geval de PvdA, maar ze hebben er allemaal een handje van. Helemaal de tyfus in bezuinigen en de lasten enorm verzwaren. Tijd voor een revolutie. Hooivorken en fakkels. We zullen die grijpgrage terroristen in Den Haag weg jagen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:14 schreef DroogDok het volgende:
Wat een kut idee. Kom op, lekker de PvdA bashen
boekhouden labelt inkomsten, boekhouden labelt uitgaven, maar boekhouden kan nooit paren van inkomsten en uitgaven labelen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Jawel, dat noemen ze boekhouden.
quote:[..]
Probeer maar eens een bedrag in euro's over te schrijven naar een Amerikaanse bankrekening en kijk of het wordt geweigerd.
de nederlandse wetquote:[..]
De Nederlandse wet niet kennen en dan anderen voor faalfokker uitmaken
Wat een kulargument.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:30 schreef Chadi het volgende:
8 euro per jaar .. who cares. Er staan wel meer rare dingen op mijn loonstrook. En als ik een mixer koop in de mediamarkt moet ik de staat ook ineens voor een vijfde spekken. Daar hoor ik niemand over.
Het wordt al via je loonstrook verrekend.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:30 schreef Chadi het volgende:
8 euro per jaar .. who cares. Er staan wel meer rare dingen op mijn loonstrook. En als ik een mixer koop in de mediamarkt moet ik de staat ook ineens voor een vijfde spekken. Daar hoor ik niemand over.
Serieus het maakt geen ruk wat er op staat, op gaat het sowieso. Elke maand denk je van joh zal wel meevallen maar dan moet je opeens geld trekken voor iets waar je geen rekening mee gehouden hebt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wat een kulargument.
Of sta je ook altijd aan het einde van de maand zo verbaasd te kijken dat je geld op is en je echt geen grote aankopen hebt gedaan?
Op het RTL nieuws hadden ze het over 8 euro PER MAAND.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:30 schreef Chadi het volgende:
Jij bent echt de ideale burger. Braaf alles maar slikken en betalen en nooit kritisch denken waar al dat geld blijft.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Serieus het maakt geen ruk wat er op staat, op gaat het sowieso. Elke maand denk je van joh zal wel meevallen maar dan moet je opeens geld trekken voor iets waar je geen rekening mee gehouden hebt.
Ik vind het ook niet erg hoor als ik weinig overhoud en daarmee mijn medemens help . Ik ben allang blij dat ik niet in Afrika woon en elke dag voor mijn leven moet vrezen en ergens achter een leeuw aan moet zitten om hem van mijn huid en vreten af te houden.
Wat ik wil aangeven is dat wij ons druk maken om 8 euro terwijl als je je dagelijkse boodschappen ziet je daar al flink afgezet wordt door de heffingen. Als je een broek koopt zit je al dik over die 8 euro.
Ook al is 't 8 cent. Het gaat om het principe. Zonder principes kun je jezelf net zo goed van een gebouw flikkeren want uiteindelijk eindigt 't toch allemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Serieus het maakt geen ruk wat er op staat, op gaat het sowieso. Elke maand denk je van joh zal wel meevallen maar dan moet je opeens geld trekken voor iets waar je geen rekening mee gehouden hebt.
Ik vind het ook niet erg hoor als ik weinig overhoud en daarmee mijn medemens help . Ik ben allang blij dat ik niet in Afrika woon en elke dag voor mijn leven moet vrezen en ergens achter een leeuw aan moet zitten om hem van mijn huid en vreten af te houden.
Wat ik wil aangeven is dat wij ons druk maken om 8 euro terwijl als je je dagelijkse boodschappen ziet je daar al flink afgezet wordt door de heffingen. Als je een broek koopt zit je al dik over die 8 euro.
Er zal vast wel een ander plan komen, alleen de kabelexploitanten belasten dekt natuurlijk de lading niet. Er kijken tenslotte ook mensen via de schotel, digitenne en internet naar de publieke zenders. Die koeien moeten natuurlijk ook gemolken worden. Dus dan ga je toch weer aan een maatregel via de belasting denken als overheid.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Op het RTL nieuws hadden ze het over 8 euro PER MAAND.
Sorry hoor maar dat vind ik echt idioot veel. Ik betaal nu rond de 15 euro p/m voor digitenne, als daar 8 euro bovenop komt vind ik dat een behoorlijke verhoging en voor mij de reden om de tv per direct de deur uit te trappen. Ik kijk toch al nauwelijks TV. Of ik hang wel een schotelantenne op.
15 Euro voor digitenne.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dat vind ik echt idioot veel. Ik betaal nu rond de 15 euro p/m voor digitenne, als daar 8 euro bovenop komt vind ik dat een behoorlijke verhoging en voor mij de reden om de tv per direct de deur uit te trappen. Ik kijk toch al nauwelijks TV. Of ik hang wel een schotelantenne op.
Om welk principe gaat het dan?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ook al is 't 8 cent. Het gaat om het principe. Zonder principes kun je jezelf net zo goed van een gebouw flikkeren want uiteindelijk eindigt 't toch allemaal hetzelfde.
Geen cent meer naar de roverheid!!!!quote:
Nou ik vind het vreemd dat mensen zich druk maken om 8 euro in het jaar terwijl je eigenlijk constant door de overheid bij meer dingen wordt genaaid en erger wordt genaaid dan voor 8 euro. Zo langzamerhand worden deze diensten onbetaalbaar voor socio gasten en wie moet daar weer voor opdraaien? Ja werkend nederland want dan wordt er weer een rare maatregel verzonnen om dat potje aan te vullen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Jij bent echt de ideale burger. Braaf alles maar slikken en betalen en nooit kritisch denken waar al dat geld blijft.
Kijk en luistergeld is niet afgeschaft, maar zit tegenwoordig gewoon in de tarieven inkomstenbelasting.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:19 schreef Libris het volgende:
Lijkt op het kijk- en luistergeld dat een tijd geleden afschaft is? De NOS wil het ook terug
daarom, je wordt al constant genaaid, moet je daarom nog meer genaaid worden?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou ik vind het vreemd dat mensen zich druk maken om 8 euro in het jaar terwijl je eigenlijk constant door de overheid bij meer dingen wordt genaaid en erger wordt genaaid dan voor 8 euro.
Dat wist ik niet. Zie je het blijven tering dieven.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het wordt al via je loonstrook verrekend.
Als ze die verrekening met ¤ 8 verhogen is het een ding, maar doen alsof het een nieuwe extra belasting is is absurd.
Ik voel me sowieso al verschrikkelijk genaaid. Die 8 euro per jaar is eigenlijk 1 van de dingen waar ik me het minst druk om maak. Als ik zie wat de brandstof per liter kost omdat de overheid maar wil blijven graaien dan erger ik me meer .quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:57 schreef BlueRoom het volgende:
[..]
daarom, je wordt al constant genaaid, moet je daarom nog meer genaaid worden?
precies, maar die is er al en deze moet nog ingevoerd worden, dat kan je dus proberen te voorkomenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik voel me sowieso al verschrikkelijk genaaid. Die 8 euro per jaar is eigenlijk 1 van de dingen waar ik me het minst druk om maak. Als ik zie wat de brandstof per liter kost omdat de overheid maar wil blijven graaien dan erger ik me meer .
Het beste zou zijn om je zenderpakket helemaal zelf samen te kunnen stellen ipv diverse themapaketten op een hoop te gooien. Maar van de andere kant: eigenlijk loont een TV-abonnement voor mij niet eens; als mijn TV een uur of twee per maand aan staat, is het veel...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:03 schreef BlueRoom het volgende:
Ik zie trouwens opportunities voor de kabelboeren mocht het ingevoerd worden, een pakket aanbieden ZONDER publieke omroepen.
Dat mogen ze niet. De zenders van de Publiekski Omroepski zijn must-carry.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:03 schreef BlueRoom het volgende:
Ik zie trouwens opportunities voor de kabelboeren mocht het ingevoerd worden, een pakket aanbieden ZONDER publieke omroepen.
Het principe van boekhouden is simpel:quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:27 schreef De_Guidance het volgende:
Hm, heb mij even ingelezen en zie dat het plan verkeerd wordt uitgelegd door de Telegraaf en cempexo.
Het idee is om de kabelaars te laten betalen voor NL1, 2 en 3. Want ze profiteren er wel enorm van. Net als dat men betaalt voor RTL.
In principe niks mis met het plan. Maar dan wel als extra bezuiniging en niet als verzachting. Zo betalen de mensen die kijken ook daadwerkelijk meer.
De kabelaars laten betalen. Klinkt lekker sympathiek. Grote bedrijven, die kunnen dat makkelijk hebben, toch?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:27 schreef De_Guidance het volgende:
Hm, heb mij even ingelezen en zie dat het plan verkeerd wordt uitgelegd door de Telegraaf en cempexo.
Het idee is om de kabelaars te laten betalen voor NL1, 2 en 3. Want ze profiteren er wel enorm van. Net als dat men betaalt voor RTL.
In principe niks mis met het plan. Maar dan wel als extra bezuiniging en niet als verzachting. Zo betalen de mensen die kijken ook daadwerkelijk meer.
Hoezo?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:27 schreef De_Guidance het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |