Ik had al zo'n vermoeden, als dit uitkomt gebruik ik het laatste Sport1 weekend voor eventuele reclames.quote:
Hij liet ook wel telkens de deur finaal open.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:57 schreef LWD-Godius het volgende:
Sutil zijn inhaalactie op Alonso bij Loews (onboard):
Ja idd, hoe kan hij rijden bij een team zoals Ferrari. Die moet toch bij Caterham rijden. Ik zal zeggen zet Frijns in die wagen. Wordt hij gelijk de nieuwe WDC.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij liet ook wel telkens de deur finaal open.
Maarja, middelmatige coureur die Alonso natuurlijk he![]()
Het is een drama bij Sport1 het wordt elke race maar erger. Dit weekend kon ik voor het laatst kijken naar Sport1. Helaas had ik problemen met het internet ik kon helaas geen stream kijken.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:13 schreef opreis het volgende:
blij dat ik niet sport1 niet heb als ik dit zo hoor
http://video.sport1.nl/ma(...)o-crashes-op-een-rij
Van wat ik uit die fragmentjes opmaakte is het nog steeds Ronald die irritant is en gewoon onzin zat te verkondigen, maldonado de schuld geven van de botsing met chilton. Tom had meteen bij massa gezien dat er iets met de auto was en dat het daarom komt, hij heeft er gewoon verstand van, enige min puntje aan hem vind ik dat ie zichzelf een beetje een veer in zn reet steekt maar dat kan ik hem vergeven.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:52 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Het is een drama bij Sport1 het wordt elke race maar erger. Dit weekend kon ik voor het laatst kijken naar Sport1. Helaas had ik problemen met het internet ik kon helaas geen stream kijken.
Ik erger me afgelopen weekend aan Tom Coronel en Roland Van Dam ze praten niet tegen mekaar het was meer gillen. Ik moet wel zeggen dat Tom wel oplette op de race en goed door had wat op de baan gebeurde. Beter dan Ronald.
Dit is ook een filmpje van Sport1 tijdens de race http://video.sport1.nl/ma(...)-en-genekt-door-hond
om even te laten zien hoe Sport1 met de formule1 fans omgaat.
Ik vind heel erg jammer dat Sport1 de formule1 in Nederland verziekt en dat het elke race geen cent waard is om naar te luisteren. Luisteren naar de fans hebben ze nog een niet gedaan ze reageren eens niet op de kritiek op de Facebook pagina https://www.facebook.com/Sport1nl?fref=ts daar staat het vol mee.
Om de formule1 te kunnen kijken in Nederland moet je Sport1 voor 15 euro per maand nemen en luisteren naar 1 van de goedkoopste commentator die Nederland rijk is. Of naar een stream kijken op internet die vaak geen HD kwaliteit heeft
twitter:F1Lite twitterde op maandag 03-06-2013 om 17:08:58Pirelli have confirmed the selection of the medium and supersoft compounds for this weekend's Canadian Grand Prix in Montreal. #F1 reageer retweet
Ik ga het ook in de kroeg kijken maar zonder bowlenquote:Op maandag 3 juni 2013 17:40 schreef Schunckelstar het volgende:
godverdegodver. dat word de kwali in de kroeg kijken...
ik ga bowlen+eten en drinken met vrienden, en hebben precies een baan van 19:00 tot 20:00
ik kom dan ook al 12,5 jaar op fok!quote:
Ik ook. Ofzo. Ongeveer dan.quote:
Het stond wel in The Daily Telegraphquote:Op maandag 3 juni 2013 18:37 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wel raar dat formule1 sites geen aandacht besteden dat Olav Mol tijdens de GP van Canada op Veronica die commentaar op zich gaat nemen. Is best belangrijk f1 nieuws.
http://www.martijndebie.n(...)s-uit-een-overzicht/quote:Op maandag 3 juni 2013 19:54 schreef opreis het volgende:
Heeft iemand het lijstje met welke races waar worden uitgezonden? Of weet iemand of deze op de bbc te zien is?
dankjequote:Op maandag 3 juni 2013 20:03 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
http://www.martijndebie.n(...)s-uit-een-overzicht/
Olav Mol moest het vanaf een bezemkast doen in een studio. Nu hij op locatie zit kan je best meer kwaliteit verwachten.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:09 schreef Xaobotnik het volgende:
Wel jammer dat alleen de VS niet ook op de BBC wordt uitgezonden. Wanneer ik kan kiezen tussen de BBC en Veronica, kijk ik wel naar de BBC. Olav Mol was ik sowieso al zat. En gezien het uitgebreide voor- en naprogramma van de BBC, plus de kwaliteit van het commentaar (Olav Mol mist veel dingen, en richt zich vooral op eigen voorkeuren ipv gewoon te vertellen hoe het zit), zie ik geen reden om naar Veronica te kijken.
Nuuh, ook toen hij nog wel op locatie was, was het al best wel ruk.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Olav Mol moest het vanaf een bezemkast doen in een studio. Nu hij op locatie zit kan je best meer kwaliteit verwachten.
Ik zit in Centerparcs...quote:Op maandag 3 juni 2013 17:40 schreef Schunckelstar het volgende:
godverdegodver. dat word de kwali in de kroeg kijken...
ik ga bowlen+eten en drinken met vrienden, en hebben precies een baan van 19:00 tot 20:00
nice!quote:
Dat dan weer welquote:Op maandag 3 juni 2013 21:18 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nice!
je hebt er ook gewoon de enige mooie week van het jaar voor gekozen qua weer volgens mij
ik ook! Huttenheugte!quote:
nee FIPO gemacht blijft baas!quote:
Ik denk toch dat Verstappen dat gedaan heeft en niet Olav, verder niets tegen hem, zelfs niet tegen Van Dam, ze kunnen eenvoudigweg niet op tegen de kwaliteit van BBC en SKYquote:Op maandag 3 juni 2013 22:42 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zelf ga de voorbeschouwing kijken op BBC en de race op Veronica . Je kan zeggen wat je wilt maar Olaf heeft de formule1 in Nederland groot gebracht. Natuurlijk mis hij wel eens wat bij de BBC ook het is altijd beter dan Ronald van Dam die er niks van bakt.
De beste tijd was wel in de jaren 90 met studio gasten Jan Lammers en Mike Hezemans. Soms hadden ze Jos erbij zitten na het seizoen of het ging over Le Mans. Je had toen ook Allard Kalff als pit reporter die veel informatie gaf aan de kijker en aan Olaf Mol vanuit de pits.
Van mij mogen ze per direct de formule1 naar SBS6 brengen waar Veronica ook bij hoort. Kunnen ze gelijk Allard weg halen bij RTL en daar als pit reporter neer zetten.
Vind het commentaar in dit filmpje nog wel meevallen eigenlijk.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:13 schreef opreis het volgende:
blij dat ik niet sport1 niet heb als ik dit zo hoor
http://video.sport1.nl/ma(...)o-crashes-op-een-rij
Ik heb een keer een goede tweet van Olav gelezen op die opmerking, perfect antwoord.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk toch dat Verstappen dat gedaan heeft en niet Olav, verder niets tegen hem, zelfs niet tegen Van Dam, ze kunnen eenvoudigweg niet op tegen de kwaliteit van BBC en SKY
quote:Ollie Moll2 uur geleden
Wellicht komen zondag de poepstart, sodeknetters, vlahark en knikkers in de hoofden wel voorbij tijdens de GP van Canada. Haha... Welke is de favoriet?? Ga ik hem gebruiken. Nu nog maar kopen dat ik het nog kan ....
Ik hoor een meet aankomen.quote:
Sowieso lijkt het me tof om een keer een F1 meet te doenquote:
Zonder Sport1 en niet in Limboland.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:02 schreef kepler het volgende:
[..]
Sowieso lijkt het me tof om een keer een F1 meet te doenBv een race live kijken ergens in een kroeg
quote:
Samenvatting: Olav wil alleen op locatie verslag doen, geen geld, Olav weg bij Veronica.quote:Veronica kondigde eerder deze week aan dat Olav Mol het liveverslag zou doen van de Grand Prix van Canada. Dat gaat niet door. Sterker nog er is een eind gekomen aan de samenwerking tussen beide partijen.
Eenmalig zou Olav Mol vanuit de studio in Amsterdam commentaar geven. Canada is de eerste race die dit seizoen op het open net wordt uitgezonden. De beslissing om Mol het commentaar te laten doen, was een noodgreep van Veronica. Even daarvoor had de zender namelijk besloten Olav Mol niet langer op locatie te sturen om verslag te doen. Tegenvallende kijkcijfers leidde tot die beslissing.
Hoewel er nog geen duidelijkheid was over hoe de samenwerking na de Grand Prix van Canada zou worden ingevuld, communiceerde Veronica al wel naar de buitenwereld dat Mol tijdens de race eenmalig vaste commentator Ronald van Dam zou vervangen. Daarmee heeft de zender zich lelijk in de voet geschoten, want nu moeten ze de fans nogmaals teleurstellen.
Budget
Via een persbericht laat Veronica weten dat er een einde is gekomen aan de samenwerking met de populaire Formule 1-verslaggever.
“De uitzendingen van de afgelopen weken zijn op inhoudelijk en commercieel vlak geëvalueerd en de conclusie van Veronica en Sport1 is dat het in de huidige economische omstandigheden niet langer verantwoord is om reportages ter plekke te produceren. Door het stopzetten van de reportages op locatie zijn de zenders genoodzaakt te kijken naar een andere rol voor Olav Mol bij de uitzendingen van de Formule 1 op Veronica en Sport1.”,
luidt de verklaring in het persbericht. Simpel gezegd komt het er op neer: dat de kijkcijfers tegen vallen en het budget op is.
Zendermanager van Veronica, Mark Bruitsman, licht namens de twee zenders toe: “We hebben de afgelopen periode ook gekeken naar de mogelijkheden voor een samenwerking met Olav Mol op de langere termijn. Echter, na twee weken onderhandelen bleek dat niet te gaan lukken. Olav heeft aangegeven dit seizoen geen commentaar te willen doen vanuit Nederland. Wij respecteren zijn standpunt en betreuren het feit dat we daarmee afscheid van hem moeten nemen.”
Studio-commentaar
Hiermee lijken de zenders Mol de zwarte piet toe te willen spelen, terwijl de commentator vanaf het begin duidelijk is geweest over zijn wensen. “Van begin af aan heb ik gezegd niet meer vanuit de studio commentaar te willen doen. Ik kan dat niet meer opbrengen.” Mol betreurt de gang van zaken
enorm en noemt de fans als grote verliezers.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:08 schreef zoem het volgende:
Exclusief: Veronica stopt met Olav Mol
[..]
Samenvatting: Olav wil alleen op locatie verslag doen, geen geld, Olav weg bij Veronica.
Beetje overdreven F1 in NL is al jaren niks, dat Sport1 het niet goed oppakt ben ik wel met je eens maar hun verwijten dat ze het kapot hebben gemaakt gaat weer te ver, het was al op sterven na dood.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Goed werk, Sport1, jullie hebben de Formule 1 in Nederland kapot gemaakt. Olav op locatie was het enige lichtpuntje dat nog over was.
Op RTL7 hadden we 45 minuten voorbeschouwing, goed commentaar en het was gratis. Nu moeten we betalen, krijgen we 10 minuten Olav vanaf locatie en verder niks.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Beetje overdreven F1 in NL is al jaren niks, dat Sport1 het niet goed oppakt ben ik wel met je eens maar hun verwijten dat ze het kapot hebben gemaakt gaat weer te ver, het was al op sterven na dood.
Of wat ik doe is de races die niet door de BBC worden uitgezonden wachten tot de Sky verslaggeving races op de nieuwsgroepen staan. Is binnen 6 uur na de race te downloadenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik heb Sport 1 voor 3 maanden voor ¤15 gehad (loopt volgende week af), meer dan dat is het ook niet waard geweest. Gewoon lekker F1 kijken op BBC/RTL, veel hogere kwaliteit en kwantiteit en ook nog eens gratis
Hier ben ik het wel mee eens. Gezien de middelen die ze hadden haalden ze er bij RTL GP het maximale uit en ik keek er altijd met plezier na.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op RTL7 hadden we 45 minuten voorbeschouwing, goed commentaar en het was gratis. Nu moeten we betalen, krijgen we 10 minuten Olav vanaf locatie en verder niks.
RTL 7 stak erg veel moeite in de uitzending, ze hadden gewoonweg een klein budget.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Gezien de middelen die ze hadden haalden ze er bij RTL GP het maximale uit en ik keek er altijd met plezier na.
Wat ik persoonlijk zou overwegen als ik de Nederlandse zender was die de F1 aan zou bieden, gewoon al het budget aan een commentator op locatie. Mensen die een uitgebreide pre-show willen zien kunnen prima bij de BBC terecht.
Dat gaat niet werken denk ik.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
Wat ik persoonlijk zou overwegen als ik de Nederlandse zender was die de F1 aan zou bieden, gewoon al het budget aan een commentator op locatie. Mensen die een uitgebreide pre-show willen zien kunnen prima bij de BBC terecht.
Ze moeten het zelf naar buiten brengen. Aan het begin van het jaar waren er 50k nieuwe abonnees.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:38 schreef Beach het volgende:
Iemand cijfers van hoeveel abbonnees Sport1 had en nu nog over heeft?
De voorbeschouwing vind ik persoonlijk niet iets dat mij trekt. Ik keek slechts in circa een kwart van de gevallen een voorbeschouwing (of op BBC of toen de BBC het nog niet had op RTLGP) en altijd de race op RTL GP.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken denk ik.
Iedereen dir de voorbeschouwing kijkt op de bbc blijft daar dan ook hangen voor de race
Dit is appels met peren vergelijken, veronica zend een samenvatting uit.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:59 schreef Rembrand21 het volgende:
Ik kan mij herinneren dat RTL7 altijd zo rond de 350.000 kijkers had. Dus bij Sport1 zal dit zeker een stuk minder zijn.
Dit waren iig de kijkcijfers op Veronica
1800 AUTOSPORT F1 GP MCO 0,7 3,1 111.000
Dat is inderdaad niet erg veel.
Dat zal hard kelderen nu ze ook nog Premier League en Serie A kwijt zijn, ik heb het nog wel maar niet voor F1, ik wacht even af hoe het eruit gaat zien in augustus qua kosten in combinatie met Eredevisie Live, als de prijs van dat combo hetzelfde blijft zal ik Sport1 ook wel houden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:38 schreef Beach het volgende:
Iemand cijfers van hoeveel abbonnees Sport1 had en nu nog over heeft?
Ik heb het liever bij Sport1, nu kan ik tenminste gewoon een VT op mijn tv kijken, ipv weer op zoek te moeten gaan naar een stream. Verder vind ik een commentator nou ook weer niet zo belangrijk, livetiming is voor mij het belangrijkste qua informatie naast de beelden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op RTL7 hadden we 45 minuten voorbeschouwing, goed commentaar en het was gratis. Nu moeten we betalen, krijgen we 10 minuten Olav vanaf locatie en verder niks.
RTL 7 stak erg veel moeite in de uitzending, ze hadden gewoonweg een klein budget.
Murdoch koopt gewoon alles op in Europa, straks kun je niet anders meer.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zal hard kelderen nu ze ook nog Premier League en Serie A kwijt zijn, ik heb het nog wel maar niet voor F1, ik wacht even af hoe het eruit gaat zien in augustus qua kosten in combinatie met Eredevisie Live, als de prijs van dat combo hetzelfde blijft zal ik Sport1 ook wel houden.
Ja, maar dat is ook niet gek als je het al jaren zo afraffelt. Ik geef toe dat ik een hekel heb aan commerciele tv en reclame, dat ik Mol irritant vind met zijn onbegrip en het aanpassen van de feiten aan zijn persoonlijke voorkeur, Ruud ter Weijden kon ik daarvoor al niet uitstaan en die deskundigen die net uit de Yariscup waren getrokken kon ik ook niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Beetje overdreven F1 in NL is al jaren niks, dat Sport1 het niet goed oppakt ben ik wel met je eens maar hun verwijten dat ze het kapot hebben gemaakt gaat weer te ver, het was al op sterven na dood.
Dat ben ik wel met je eens, maar dat RTL er wat van maakte is toch ook alweer heel lang geleden? Ik kijk het al jaren eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dat is ook niet gek als je het al jaren zo afraffelt. Ik geef toe dat ik een hekel heb aan commerciele tv en reclame, dat ik Mol irritant vind met zijn onbegrip en het aanpassen van de feiten aan zijn persoonlijke voorkeur, Ruud ter Weijden kon ik daarvoor al niet uitstaan en die deskundigen die net uit de Yariscup waren getrokken kon ik ook niet serieus nemen.
Maar ze maakten er wél wat van. Er stond iets groots te gebeuren, namelijk een echte formule 1 race, je kon er klaar voor gaan zitten en tussendoor het katerontbijt klaarmaken en zo leefde je naar de race toe. Het was niet zomaar een sportevenementje en niet zomaar een verslagje. Onverschillig was het niet en dat is het de laatste jaren wel.
Als je dan abonnementsgeld vraagt, en ook nog reclame uitzendt (?!), dan mag je er ook wel wat van proberen te maken.
Eens gelezen dat ze dat doen om de Arabieren buiten de deur te houdenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Murdoch koopt gewoon alles op in Europa, straks kun je niet anders meer.
Ik vermoed commentaar van Johnny de Mol en Rob Kamphuesquote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:54 schreef Beach het volgende:
Maar wat gaat Veronica dan uitzenden vh weekend? Gewoon alles van sport1 de race?
Bij sport 1 idemquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:00 schreef LWD-Godius het volgende:
Krijg je bij Sport1 voor dat geld ook echt alles in HD? Als dat niet zo is dan vind ik dat best wel veel geld per maand qua abonnementskosten. SKY zendt volgens mij alles in HD uit +aparte kanalen voor onboard en andere camerastanden, tenminste bij alle recaps die ik van de nieuwsgroepen haal tenminste.
Één klein voordeeltje van al dit slechte nieuws. Een vol weekend bingo spelen met Van Damquote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:23 schreef Nattekat het volgende:
Veronica gaat wsl ook RvD uitzenden, kan iedereen die niet in Sport1 getrapt is ook eens luisteren naar dat verschrikkelijke commentaar
vdg?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:11 schreef Sinister-D- het volgende:
oké oké, 't is pas VT1. Maar 't is weer vochtiger op de baan, en kijk eens wie er 6de staat o.d.m.
idd, maar 't is nog bezigquote:
Heb geen bbc2 hier, moet het even met analoog doen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
idd, maar 't is nog bezigbbc2
7de ondertussen.
zelfs wij hebben die hier in België op de kabelquote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb geen bbc2 hier, moet het even met analoog doen.
Die rijden met de testbanden van Pirelli als ik 't goed begrepen heb. Alonso's banden waren ook niet gemarkeerd dmv kleuren......quote:
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 10:16:04Ik ben op mn best op de circuits, ik had t zooo graag gedaan om de fans te geven waar ze recht op hebben; inside info en liefde voor F1 reageer retweet
En gelijk heeft-ietwitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 16:54:18@MartinevdWaals commentaar doe is het leukste wat er is, hard werken ook. maar wel daar en niet in een bezemkast reageer retweet
expat shield en Iplayer.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet nice aangezien ik alleen BBC 1, 2 en World News heb!
En waar Massa min of meer de titel misliep.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:27 schreef Nober het volgende:
Het gaat over Singapore 2008, toen Alonso zo snel was maar in de kwalificatie zijn auto er mee ophield maar uiteindelijk toch won voor Rosberg en waar Piquet Junior uitviel.
Het was dan ook het slechtste jaar deze eeuw aangezien Massa wereldkampioen kon worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En waar Massa min of meer de titel misliep.
Massa op Bridgestone banden was gewoon een hele snelle coureur.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Het was dan ook het slechtste jaar deze eeuw aangezien Massa wereldkampioen kon worden.
Of Hamilton. Ze maakten beiden nogal wat fouten, maar waren wel gewoon de snelsten van het veld.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Het was dan ook het slechtste jaar deze eeuw aangezien Massa wereldkampioen kon worden.
Ben overgestapt naar een Duitse stream, omdat de Sky streams en BBC streams ineens niet meer werken.quote:
Ik ook, gelukkig morgen en zondag BBC1quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ben overgestapt naar een Duitse stream, omdat de Sky streams en BBC streams ineens niet meer werken.
niet van Dam op Veronica?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ook, gelukkig morgen en zondag BBC1
Kortom... van de samenvattingen moeten we het ook al niet meer hebben.quote:Samenvatting
Niet alleen verdwijnt Olav Mol van de buis, de samenvatting wordt ook ingekort. “Tot op heden is de 43 minuten durende samenvatting niet in staat geweest een breder publiek aan te trekken – of vast te houden – wat wel ons doel is. We zijn dus teruggegaan naar de tekentafel om
te kijken hoe we een stevigere basis kunnen creëren van waaruit we weer kunnen groeien”, legt de perswoordvoerder van Veronica uit.
En die stevigere basis bestaat kennelijk uit een beknopte samenvatting van 23 minuten. Die 23 minuten is trouwens het minimum minuten dat de FOM stelt aan een samenvatting van de race.. “Met de beslissing om voorlopig de afleveringen korter te maken, kunnen we dus niet meer beeldmateriaal kwijt en sneuvelen de items op locatie.”
Meer over het mislopen van de samenwerking tussen Olav Mol en Veronica in het nieuwe magazine van Formule 1, dat vanaf volgende week donderdag in de winkels ligt.
Veronica moest het juist hebben van die items, nu met enkel Ronald verliezen ze nog meer.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:46 schreef RJD het volgende:
Dit vond ik overigens nog op Formule1.nl:
[..]
Kortom... van de samenvattingen moeten we het ook al niet meer hebben.
Slechter kan niet voor de Nederlandse F1-fan.
Gelukkig hebben we de BBC/RTL nog.
Geoefend in de simulator? Dit circuit is nieuw voor hem?quote:Het Circuit Gilles Villeneuve in Montréal is nieuw voor Van der Garde, maar de Caterham-coureur kijkt ernaar uit om er te gaan rijden komend weekend. “Ik heb geoefend in de simulator, daarnaast liggen stratencircuits mij altijd wel, dus we zullen zien hoe het gaat”, aldus de 28-jarige Nederlander. “De samenwerking met de engineers verloopt uitstekend, de sfeer binnen in het team is goed en we boeken veel vooruitgang. Ik denk dat we hier in Canada wederom voor een goed resultaat kunnen gaan”.
F1 coureurs weet ik niet, maar ik heb wel eens samen met Simon Pagenaud gereden op iRacing. Aardige kerel.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:57 schreef vosss het volgende:
Ergo: dat circuit is helemaal niet nieuw voor hem. Althans dat zou ik dan toch verwachten. Voor mij is het ook niet nieuw. Ontelbare rondes gereden. Puike baan.
Is het bekend of F1 coureurs games als rFactor of iRacing ofzo spelen om maar een paar sims te noemen? Zou ik wel doen als coureur zijnde namelijk
Dit doen ze met de simulator:quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:57 schreef vosss het volgende:
Ergo: dat circuit is helemaal niet nieuw voor hem. Althans dat zou ik dan toch verwachten. Voor mij is het ook niet nieuw. Ontelbare rondes gereden. Puike baan.
Is het bekend of F1 coureurs games als rFactor of iRacing ofzo spelen om maar een paar sims te noemen? Zou ik wel doen als coureur zijnde namelijk
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 08:01 schreef AldoTheApache het volgende:
herinneren jullie je dit pareltje nog?
Heb geen tijd gehad, ben met veel te veel dingen bezig in en om het huis. Beknopte versie dan maar:quote:
Impressiequote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:17 schreef sasquatsch het volgende:
Streamhunter en Wiziwig hebben ook streams. en kunnen ook wel in de OP.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 | [img=478,95]http://oi43.tinypic.com/b5mp0m.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/07_Canada_E_300DPI.jpg[/img] [u][b]Circuit Gilles Villeneuve, Montreal – circuit information[/b][/u] [b]Lap data [/b] Lap length - 4.361km (2.71 miles) Race laps - 70 Race distance - 305.27km (189.686 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’13.622 (213.246 kph) by Rubens Barrichello, 2004 Fastest lap - 1’12.275 (217.22 kph) by Ralf Schumacher, 2004 Maximum speed - 309kph (192.004 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and back straight Distance from grid to turn one - 260m [b]Car performance[/b] Full throttle - 72% Longest flat-out section - 1180m Downforce level - Medium Gear changes per lap - 50 Fuel use per lap - 1.6kg Time penalty per lap of fuel - 0.032s [b]Strategy[/b] Quickest complete pit stop in 2012 - 21.115s by Ferrari (see full list) 2013 prime tyre**: - Medium (2012: Soft) 2013 option tyre**: - Super-soft (2012: Super-soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes Rondje circuit Gilles Villeneuve: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kT5Y-aMLpZ0[/youtube] [u][b]Schema en Weer[/b][/u] [img=488,404]http://oi39.tinypic.com/30w9u8j.jpg[/img] BBC zendt dit weekend live uit, uitzending begint 1 uur voor de start van de sessie/race. Alternatieven zijn Veronica, en de Duitse RTL. Streams zijn te vinden op [url=http://www.viponlinesports.eu/]Vipbox[/url] en [url=http://www.firstrow1.eu/]FirstRow[/url] [quote][img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1977084/3/50#127551863]zaterdag 8 juni 2013 12:17[/url] schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/46976]sasquatsch[/url] het volgende:[/b] [url=http://www.streamhunter.eu/motor-sports-live-streaming-video.html]Streamhunter[/url] en [url=http://www.wiziwig.tv/competition.php?part=sports&discipline=motorsports]Wiziwig[/url] hebben ook streams. en kunnen ook wel in de OP. [/quote] [u][b]Impressie[/b][/u] [img=550,344]http://www.crapwagon.com/forums/attachment.php?attachmentid=1743&d=1307391722&stc=1[/img] [img=597,477]http://www.formula1.com/wi/gi/597x478/BP83/tvimages/2008/canada/sunpic11.jpg[/img] [img]http://3.bp.blogspot.com/-WvWtfE-uA7I/T89mW6fCH2I/AAAAAAAAOhA/dSPMCMeJWj0/s1600/Kubica%2527s%2Bviolent%2Bcrash%2Bat%2Bthe%2B2007%2BCanadian%2BGrand%2BPrix.jpg[/img] |
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 21:17:23@MissKuhne thuus met koffie en timingapp en sky F1 reageer retweet
Hoe krijgt die gast SkyF1, satelliet of zo? Ik denk dat als Sky een reele optie was voor nederlanders, dat dan niemand meer naar Rob zou luisteren.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:58 schreef Nattekat het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 21:17:23@MissKuhne thuus met koffie en timingapp en sky F1 reageer retweet
Net zoals wij, een stream?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoe krijgt die gast SkyF1, satelliet of zo? Ik denk dat als Sky een reele optie was voor nederlanders, dat dan niemand meer naar Rob zou luisteren.
Whahaha, mooie sneer richting Sport1quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:58 schreef Nattekat het volgende:
twitter:radarguruf1 twitterde op zaterdag 08-06-2013 om 13:35:03#F1 Saturday Canada: Damp start from o'night rain, but should dry out. Remaining o'cast today with chance of light rain/drizzle. Max 20c/68f reageer retweet
Ik voel je pijn. Ik zit zondag tot 18:00 uur bij familie, maar er is werk aan het spoor en kan uitgerekend deze zondag dus niet op tijd thuis zijn.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:42 schreef vosss het volgende:
Q en R komt weer kut uit.
Om 19:00 ga ik naar bed ff een beetje voorslapen voor nachtdienst en morgen moet ik om 22:00 in de auto zitten. Zal je net zien dat er een en ander gebeurd en dat het later dan 22:00 wordt en dat ik net het einde niet kan zien. Plus dat ik dan niet kan pitten vooraf.
Opnemen maar weer. Ik ben nog altijd blij met mn recorder
NIETS DAARVAN REKEL!!!quote:
Ja, maar op de BBC begint de Q om 18:00 uur.quote:
Het is daar dan evengoed donker als het hier licht is natuurlijk he.quote:
Ja en die waar het donker is doen we dan de race natuurlijk!!!!!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:32 schreef JohnB52 het volgende:
Nee natuurlijk niet, want als het 10 uur tijdsverschil was, en nu is t even laat, zit 1 vd 2 toch in t donker
nee, 18.00 uur nl tijd, ze hebben gewoon een uur voorbeschouwing met fp erin enzoquote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, maar op de BBC begint de Q om 18:00 uur.
Klotetijdzones
Gewoon overal op de wereld net zo laat maken. Veel makkelijker.
Tot zondag dan!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:08 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan ook al niet (live) kijken. Zit dan in Eindhoven bij Guus Meeuwis. Tegen een uur of 9 pas thuis verwacht ik zo.
Lang leve de Humax
Heb je een bingokaart voor de BBC voor mij?quote:
Neequote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Heb je een bingokaart voor de BBC voor mij?
quote:
quote:14:01 A shunt in the Ferrari Challenge is reportedly the cause of the major dent in the Armco barriers at the kink beyond the hairpin, Turn 11.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Hopelijk kunnen ze bij Caterham nu beter timenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:34 schreef JohnB52 het volgende:
Als t zo doorgaat zijn de wet en intermidiates op voor de qualifying
Morgen waarschijnlijk gewoon droog hoor.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:44 schreef sasquatsch het volgende:
Alonso rijdt op full wets om intermediates te sparen.
Er wordt regen verwacht voor de race morgen, en misschien ook nog voor de kwali.
Vriend van mij woont in Montreal en zegt dat het morgen gewoon goed weer wordt gelukkig.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Morgen waarschijnlijk gewoon droog hoor.
Volgens Ross Brawn is er kans op showers morgen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Morgen waarschijnlijk gewoon droog hoor.
Ik kijk alleen F1 als het sneeuwt. Helaas nog niet zoveel races gezien. Nou ja, dan maar weer de storingen pagina van de NS volgen, dat is pas spannende shit!quote:
Welk verhaal? Heb geen sport1 meer.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:52 schreef SportIiefhebbert het volgende:
Gaat van Dam nou iedere sessie dat verhaal over kimi en zn test bij sauber oprakelen? Heeft ie zelf niet door dat ie dat al 20 keer verteld heeft in 2 maanden tijd?
Ross Brawn kan wel meer zeggen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens Ross Brawn is er kans op showers morgen.
quote:
Dan was ik dit weekend wel even op bezoek gegaan als ik jou was.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vriend van mij woont in Montreal en zegt dat het morgen gewoon goed weer wordt gelukkig.
Mooie tijdenquote:
In dit soort omstandigheden is hij duidelijk de beste van de 4.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:04 schreef sasquatsch het volgende:
VdG weer sneller dan Pic en de Marussia's.
Ik ben er 2 jaar geleden al geweest, helaas niet tijdens het raceweekendquote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dan was ik dit weekend wel even op bezoek gegaan als ik jou was.
Bottas rijdt in een Marussia en Chilton in een Williams?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:04 schreef sasquatsch het volgende:
VdG weer sneller dan Pic en de Marussia's.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Bottas rijdt in een Marussia en Chilton in een Williams?
Ja hij staat ook voor Bottas en voor Perez. Maar daarmee kan ik hem moeilijk gaan vergelijken omdat die normaal gesproken voor hem staan. Zijn doel moet zijn om voor Pic en de Marussia's te eindigen en dat heeft hij gedaan in deze training.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kijk eens naar de uitslag...of zei Ross Brawn dat?
Alsnog een prachtig land natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik ben er 2 jaar geleden al geweest, helaas niet tijdens het raceweekend.
En ik heb al mijn geld al gestoken in de Indy 500 volgend jaar.
Chilton?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja hij staat ook voor Bottas en voor Perez. Maar daarmee kan ik hem moeilijk gaan vergelijken omdat die normaal gesproken voor hem staan. Zijn doel moet zijn om voor Pic en de Marussia's te eindigen en dat heeft hij gedaan in deze training.
quote:
quote:17 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1’23.132 5.237
18 6 Sergio Perez McLaren 1’23.309 5.414
19 20 Charles Pic Caterham-Renault 1’23.620 5.725
20 23 Max Chilton Marussia-Cosworth 1’23.652 5.757
21 17 Valtteri Bottas Williams-Renault 1’24.314 6.419
22 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1’26.195 8.300
Vreemd. Dat is nl. ook wat ik op TV zag.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
formula1.com zegt wat anders http://www.formula1.com/results/season/2013/899/7219/
quote:
Dit soort reacties begrijp ik niet echt.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vriend van mij woont in Montreal en zegt dat het morgen gewoon goed weer wordt gelukkig.
Dat vind ik dus niet. Altijd chaos en crashes, wat vaak goed is voor entertainment maar niet zoveel met racen te maken heeft.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:16 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
[..]
Dit soort reacties begrijp ik niet echt.Regenraces zijn meestal de tofste races.
OK ik ga na de Q wel ff een uurtje liggen nog.quote:
Vaak wel, maar in de regen zie je de echte coureurs bovenkomen omdat de auto dan minder meetelt. Vind ik vaak wel de betere races, crashes en chaos niet meegerekend.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vind ik dus niet. Altijd chaos en crashes, wat vaak goed is voor entertainment maar niet zoveel met racen te maken heeft.
Dat is juist wat het leuk en spannend maaktquote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vind ik dus niet. Altijd chaos en crashes, wat vaak goed is voor entertainment
In de regen komen juist de echte kwaliteiten van een coureur bovendrijven.quote:maar niet zoveel met racen te maken heeft.
Dat klopt, er zijn vaak een paar coureurs die dan de spotlights pakken.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vaak wel, maar in de regen zie je de echte coureurs bovenkomen omdat de auto dan minder meetelt. Vind ik vaak wel de betere races, crashes en chaos niet meegerekend.
Dat is natuurlijk niet waar. Regen is een uitzonderingssituatie. Het ligt volledig aan de rijstijl van de coureur of hij daar goed mee om kan gaan of niet. Dat de beste coureurs vaak ook goede regenrijders zijn is daarom ook niet gek.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:24 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
In de regen komen juist de echte kwaliteiten van een coureur bovendrijven.
Alleen is het voor een coureur makkelijker om zich in de regen te onderscheiden dan op een droge baan. In de regen komt het minder aan op de auto dan op het droge.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Regen is een uitzonderingssituatie. Het ligt volledig aan de rijstijl van de coureur of hij daar goed mee om kan gaan of niet. Dat de beste coureurs vaak ook goede regenrijders zijn is daarom ook niet gek.
Maar regenrijden is slechts een klein deel van het talentenpakket van een coureur. Iemand alleen daarop beoordelen is naïef.
Rosberg deed het gewoon beter. Rosberg stond altijd al bekend als een goede coureur, dus de matige prestaties van Schumacher werden prima ingeschat. Het was niet zoveel.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:32 schreef vosss het volgende:
Ook mooi om nu achteraf te concluderen dat Schumacher helemaal zo traag niet was als velen dachten.
Rosberg lijkt beter te zijn dan we allemaal dachten. Of Hamilton moet zoveel slechter geworden zijn sinds hij naar Mercedes is gegaan. Hij was toch een van de beste coureurs van de laatste jaren.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:35 schreef Kenju het volgende:
[..]
Rosberg deed het gewoon beter. Rosberg stond altijd al bekend als een goede coureur, dus de matige prestaties van Schumacher werden prima ingeschat. Het was niet zoveel.
Nee, Kubica stapt volgend jaar bij Mercedes in als Rosberg naar Ferrari gaat. Kimi wordt teamgenoot van Vettel bij Red Bull.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:39 schreef vosss het volgende:
Toch jammer he dat Kubica er niet meer bij is.
Kimi en Kubica bij Lotus.
Gouden duo.![]()
![]()
Ah ik dacht alquote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:20 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Jawel, er zit n jas overheen blijkbaar.
Even quoten voor het nageslachtquote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Kubica stapt volgend jaar bij Mercedes in als Rosberg naar Ferrari gaat. Kimi wordt teamgenoot van Vettel bij Red Bull.
Pak dan ook de BBC, die zijn ook livequote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:44 schreef TommyGun het volgende:
20:00 Grand Prix van Canada Kwalificatie
Live stream is ook nog dicht... de kwali is om 19.00u hoor Sport1 ?!
2 middelmatige coureurs in een middelmatige auto,quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:39 schreef vosss het volgende:
Toch jammer he dat Kubica er niet meer bij is.
Kimi en Kubica bij Lotus.
Gouden duo.![]()
![]()
Gerucht is dat Rosberg in de belangstelling van Ferrari staat. En Maldonado in de belangstelling van Lotus. Dus ik was even iets verder aan het dromen.quote:
Hoi Weltschmerz, log even onder je eigen naam in aub; wel zo duidelijk voor iedereenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:45 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
2 middelmatige coureurs in een middelmatige auto,
Gaat helemáál niks worden denk ik
Ook goed, kan ie die snotaap van een Lewis om de oren rijden.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Kubica stapt volgend jaar bij Mercedes in als Rosberg naar Ferrari gaat. Kimi wordt teamgenoot van Vettel bij Red Bull.
Maldonado bij Lotusquote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gerucht is dat Rosberg in de belangstelling van Ferrari staat. En Maldonado in de belangstelling van Lotus. Dus ik was even iets verder aan het dromen.
Site is aangepast, stream is nu te bekijken.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Pak dan ook de BBC, die zijn ook live
En dat voor het geld uit Venezuela.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maldonado bij LotusGaan ze de ene crashdummie vervangen met de andere
En anders is het 2 crashdummies als Romain aanblijft
![]()
Of Frijns in die wagen zou opok een mooie optie zijn
Nope.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:47 schreef JohnB52 het volgende:
Oh Kak, ik dacht dat jij kimi een middelmatige coureur vond
Maldonado naar Sauber, nu Telmex niet betaalt....quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maldonado bij LotusGaan ze de ene crashdummie vervangen met de andere
En anders is het 2 crashdummies als Romain aanblijft
![]()
Of Frijns in die wagen zou opok een mooie optie zijn
Nee tuurlijk niet: Gutie eruit, ik zeg Frijns erinquote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:52 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Maldonado naar Sauber, nu Telmex niet betaalt....
Bierquote:
6 - 1?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hopelijk wordt Vettel - Webber 6-1.
Webber die Vettel een keer verslaat zou fijn zijn.quote:
Ja idd en gewoon iedereen blokken dus geen goede ronde tijd ...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
FFS Rosberg achteruit rijden op de baan en dan jezelf voor een Ferrari gooien.
Een paar honderdsten toch? .062 vs .110.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:23 schreef Fir3fly het volgende:
VdG een seconde langzamer dan Chilton, dat is wel ontzettend matig.
Dat is Chilton die net voor VdG staat.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:23 schreef zoem het volgende:
[..]
Een paar honderdsten toch? .062 vs .110.
Meer dan normaal. Ben benieuwd naar de reden.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:23 schreef Fir3fly het volgende:
VdG een seconde langzamer dan Chilton, dat is wel ontzettend matig.
Waarschijnlijk mochten ze hem anders niet interviewen. Eerder in het voorprogramma werd er iets over gezegd.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Op de BBC bij het interviewen van Paul Hembery(?): "we won't mention the war"
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:28 schreef zoem het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mochten ze hem anders niet interviewen. Eerder in het voorprogramma werd er iets over gezegd.
Mensen die dat niet door haddenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
Het is alweer natter dan in Q1. Aan het eind van Q1 begon het weer meer te regenen waardoor Grosjean geen goede tijd meer kon rijden. (Hij klaagde over de regen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |