Ik zou raar opkijken als Mitt Romney op de Iron Throne eindigt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 02:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat het een personage is waarvan je het gewoon niet verwacht of een personage wat erg gehaat wordt. GoT mag gewoon niet goed aflopen.

Teruglezen is niet je sterkte punt of wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:05 schreef Rijst het volgende:
Zijn er mensen van hier naar de game of thrones exhibition geweest in Amsterdam?

Ja, ik ben gisteren geweest.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:05 schreef Rijst het volgende:
Zijn er mensen van hier naar de game of thrones exhibition geweest in Amsterdam?

haha klopt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:22 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Teruglezen is niet je sterkte punt of wel.

Maar waarom eindigt Mitt Romney niet op de Iron Throne?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 04:26 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik zou raar opkijken als Mitt Romney op de Iron Throne eindigt.

Ik schaam mij voor het feit dat ik hardop moest lachen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar waarom eindigt Mitt Romney niet op de Iron Throne?
Daaromney.

Ditquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:27 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik schaam mij voor het feit dat ik hardop moest lachen.

Afgezien van hem en Dany waren er toch geen ursurpers meer? Renly is dood en Robb heeft er geen interesse in.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:22 schreef Poemgirl het volgende:
Stannis is volgens mij nog de enige eervolle troonkandidaatBovendien heeft hij best een goed hart.

Dany is geen usurper. Al zal Joffrey dat wel zo zien.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:49 schreef Kirov het volgende:
[..]
Afgezien van hem en Dany waren er toch geen ursurpers meer? Renly is dood en Robb heeft er geen interesse in.

Balon Greyjoy.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:49 schreef Kirov het volgende:
[..]
Afgezien van hem en Dany waren er toch geen ursurpers meer? Renly is dood en Robb heeft er geen interesse in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Recht op de troonquote:Op zondag 26 mei 2013 00:25 schreef Franknfurter het volgende:
Dany is de rechtmatige koningin hoor, Joffrey heeft er in ieder geval geen enkel recht op. Dan nog eerder Gendry.

Nee, inderdaad, Joffrey heeft sowieso helemaal geen recht op die troon!quote:Op zondag 26 mei 2013 00:25 schreef Franknfurter het volgende:
Dany is de rechtmatige koningin hoor, Joffrey heeft er in ieder geval geen enkel recht op. Dan nog eerder Gendry.

Arya snijd zijn pik eraf, irritant varkenquote:Op zondag 26 mei 2013 01:27 schreef DO2 het volgende:
Sam op de throne. Arya als z'n sletje. Eeuwige Vrede. The End.

Stannis is de rechtmatige koning, Dany is gewoon afgezet, Joffrey is een bastaard zonder familieband met Robert en Gendry is een niet erkende bastaard.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:25 schreef Franknfurter het volgende:
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:08 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Balon Greyjoy.Ja maar hij heeft geen interesse in de Iron Throne.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klopt jaquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:56 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dany is geen usurper. Al zal Joffrey dat wel zo zien.
Beneath the gold, the bitter steel

Maar wel in een groot deel van het rijk en daar gaat het om.quote:Op zondag 26 mei 2013 09:27 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ja maar hij heeft geen interesse in de Iron Throne.

Zoals ik het begrijp wil hij alleen op zijn eilandje zitten en de rest plunderen maar goedquote:Op zondag 26 mei 2013 09:37 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Maar wel in een groot deel van het rijk en daar gaat het om.

Het enige 'bewijs' wat we daarvoor hebben is dat baratheons normaal allemaal zwart haar hebben. het is niet of je daar middels DNAtests uitsluitsel over kan geven. Gewoon een rumourquote:Op zondag 26 mei 2013 00:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, Joffrey heeft sowieso helemaal geen recht op die troon!

Als je het zo bekijkt, vind jij mubarak ook de rechtmatige heerser van egypte? Enge familie van gekke dictators wordt afgezet, komt een nieuwe dictator voor. Tja, als je dat rechtmatig vindt...quote:Op zondag 26 mei 2013 00:25 schreef Franknfurter het volgende:

"We" als seriekijker weten genoeg. Voor de anderen is het gewoon een gerucht, daarom zit hij ook nog op de troon.quote:Op zondag 26 mei 2013 10:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het enige 'bewijs' wat we daarvoor hebben is dat baratheons normaal allemaal zwart haar hebben. het is niet of je daar middels DNAtests uitsluitsel over kan geven. Gewoon een rumour
Er moet degelijk wel enig draagvlak zijn bij de andere huizen, daarom is het wel van belang wie er rechtmatig koning(in) is.quote:Op zondag 26 mei 2013 10:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Rechtmatig is volgens het recht. Volgens de heersende erfopvolging is, als je er vanuit gaat dat jeoffrey, dat meske en Tommen van Jaime zijn, Stannis de rechtmatige heerser.
Dat het recht van de sterkste geldt is een ander vrrhaal

En dat is Stannis, Dany heeft een goede claim maar is niet meer de rechtmatige Koning.quote:Op zondag 26 mei 2013 10:53 schreef Nic1 het volgende:
[..]
[..]
Er moet degelijk wel enig draagvlak zijn bij de andere huizen, daarom is het wel van belang wie er rechtmatig koning(in) is.

We weten het als seriekijker ook helemaal niet zeker toch?quote:Op zondag 26 mei 2013 10:53 schreef Nic1 het volgende:
[..]
"We" als seriekijker weten genoeg. Voor de anderen is het gewoon een gerucht, daarom zit hij ook nog op de troon.
[..]
Er moet degelijk wel enig draagvlak zijn bij de andere huizen, daarom is het wel van belang wie er rechtmatig koning(in) is.

Jawel, sinds de eerste aflevering al.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
We weten het als seriekijker ook helemaal niet zeker toch?

De vraag is, wie bepaalt wie de rechtmatige claim heeft? Zowel de pretendent van huis Baratheon als die van huis Targaryen heeft draagvlak nodig onder hen die de macht hebben en dat zijn de andere huizen. Dany heeft een goede claim, omdat huis Targaryen al een lange dynastie op de troon heeft. De Baratheons zijn door een opstand op de troon gekomen. Aanhangers van Targaryen zien de Baratheons daarom als "usurpers". De Baratheons zien het weer anders.quote:Op zondag 26 mei 2013 10:55 schreef Kirov het volgende:
[..]
En dat is Stannis, Dany heeft een goede claim maar is niet meer de rechtmatige Koning.

Maar Robert Baratheon (en dus ook Stannis) heeft via een oma o.i.d. ook Targaryenbloed, en na de dood van Aerys en Rhaegar had hij dus ook wettelijk het meeste recht op de troon.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De vraag is, wie bepaalt wie de rechtmatige claim heeft? Zowel de pretendent van huis Baratheon als die van huis Targaryen heeft draagvlak nodig onder hen die de macht hebben en dat zijn de andere huizen. Dany heeft een goede claim, omdat huis Targaryen al een lange dynastie op de troon heeft. De Baratheons zijn door een opstand op de troon gekomen. Aanhangers van Targaryen zien de Baratheons daarom als "usurpers". De Baratheons zien het weer anders.
In feite kan elk huis een opstand beginnen en op de troon eindigen, zolang ze maar genoeg draagvlak hebben. Zo werkt het ook in het echte leven.

De hele Baratheon lijn is vermoedelijk uit een Targaryen bastaard voorgekomenquote:Op zondag 26 mei 2013 12:53 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar Robert Baratheon (en dus ook Stannis) heeft via een oma o.i.d. ook Targaryenbloed, en na de dood van Aerys en Rhaegar had hij dus ook wettelijk het meeste recht op de troon.
Daarom was Viserys ook zo boos, want hij was er immers ook nog.

Ja, verdomme. Laat die kerel daar dan 7 boeken over volschrijven. Oh wacht..quote:

Wat ik maar wil zeggen is dat het geen neuk uitmaakt wie recht heeft op de troon.quote:Op zondag 26 mei 2013 13:51 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ja, verdomme. Laat die kerel daar dan 7 boeken over volschrijven. Oh wacht..

Klopt, en dat is ook altijd zo geweest. Wij zijn ook alleen maar met wimlex en bea opgescheept omdat hun overgrootopa een keer heeft gezegd dat hij vanaf nu koning is.quote:Op zondag 26 mei 2013 14:15 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Wat ik maar wil zeggen is dat het geen neuk uitmaakt wie recht heeft op de troon.
Wie op de troon zit, zit op de troon.

Ga je nu echt een fantasiewereld vergelijken met onze wereld?quote:Op zondag 26 mei 2013 10:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt, vind jij mubarak ook de rechtmatige heerser van egypte? Enge familie van gekke dictators wordt afgezet, komt een nieuwe dictator voor. Tja, als je dat rechtmatig vindt...
Rechtmatig is volgens het recht. Volgens de heersende erfopvolging is, als je er vanuit gaat dat jeoffrey, dat meske en Tommen van Jaime zijn, Stannis de rechtmatige heerser.
Dat het recht van de sterkste geldt is een ander vrrhaal

Jaime heeft toegegeven dat het zijn kinderen zijn toen hij nog gevangen zat in het kamp van Robb geloof ik, dus het is wel al voor meerdere mensen geen rumour meer.quote:Op zondag 26 mei 2013 10:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het enige 'bewijs' wat we daarvoor hebben is dat baratheons normaal allemaal zwart haar hebben. het is niet of je daar middels DNAtests uitsluitsel over kan geven. Gewoon een rumour
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |