dat waren toch vrij vlakke tijdritten in de Tour?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:24 schreef DeeBee het volgende:
En dan te bedenken dat Nibali vorig jaar in de Tour 3:38 en 2:07 verloor op Wiggo in tijdritten, een fitte Wiggo had hier 43:03 gereden denk...
Maar dat Evans over zijn top heen is lijkt me toch wel evident.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Evans was ziek in de Tour. Dat is toch geen vergelijking?
Hij doet het beter dan vooraf verwacht, maar ik vind het wel vreemd dat hij juist in deze klimtijdrit zoveel verliest.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar dat Evans over zijn top heen is lijkt me toch wel evident.
Tuurlijk, dus niet 1 op 1 vergelijkbaar, maar het is wel dezelfde discipline.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat waren toch vrij vlakke tijdritten in de Tour?
Ik vind 'm toch wel verrassend goed. Cadel is een taaie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:26 schreef rubbereend het volgende:
Maar dat Evans over zijn top heen is lijkt me toch wel evident.
Ik weet dat het wennen is, maar Sky heeft niet gewonnen hoor.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:29 schreef Syntix het volgende:
Speciaal voor DeeBee
Sky![]()
gvd wat een helden zijn jullie
quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:31 schreef Szura het volgende:
Hahahaha spuit ie de champagne in z'n eigen ogen
Tijd om de klimstats wat te optimaliseren naar de tegenwoordige situatie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:36 schreef Spies het volgende:
Met Pro Cycling Manager won ik deze tijdrit met Gesink.
Na alles op 99 te zetten zeker?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:36 schreef Spies het volgende:
Met Pro Cycling Manager won ik deze tijdrit met Gesink.
Nee, ik had niks veranderd.quote:
Top, zo supporter je je favoriete team.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:29 schreef Syntix het volgende:
Speciaal voor DeeBee
Sky![]()
Uran gaat natuurlijk gewoon tweede worden. Als knecht zijnde gewoon 2e![]()
Wel een hele lelijke giro-overwinning voor Nibali zo zonder tegenstand.
quote:Beste klimmer veel te laat voor start van klimtijdrit
Leider in het bergklassement, Stefano Pirazzi, kwam veel te laat bij de start aan de klimtijdrit in de Giro. Hij vertrok met vijf à zes minuten vertraging omdat zijn ploeg hem het foute startuur had doorgegeven.
Ooit had Pedro Delgado hetzelfde voor in de Tour de France.
Ik denk dat Uran sowieso wel sterker was geweest dan zijn kopman deze giro.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:29 schreef Syntix het volgende:
Speciaal voor DeeBee
Sky![]()
Uran gaat natuurlijk gewoon tweede worden. Als knecht zijnde gewoon 2e![]()
Wel een hele lelijke giro-overwinning voor Nibali zo zonder tegenstand.
Is Stephen Roche ook eens overkomen, maar dan in de ploegentijdrit.quote:
Je kunt dat "geweest" wel weglaten. Wiggins is immers niet afgestapt omdat hij zo'n gigantische voorsprong had dat het oneerlijk werd voor de rest.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat Uran sowieso wel sterker was geweest dan zijn kopman deze giro.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:18 schreef Zelva het volgende:
Ruim ruim boven de 6 watt per kilo, kan niet anders.
twitter:ammattipyoraily twitterde op donderdag 23-05-2013 om 18:03:58@bikejourno @SportsLivez I think 6.23 W/kg is a good estimation. Nibali's average power output ~400W in the first 9.45 km. #Giro reageer retweet
Zou hij zo'n Visconti niet kunnen lossen? Deze Giro is een beetje een uitzondering, maar vaakt wint gewoon de beste klimmer uit zo'n groepje.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat je erbij blijft, als echte rittenkaper in grote rondes moet je echt flink explosief zijn en dat ie niet. Dat wil niet zeggen dat hij incidenteel geen rit kan winnen. Dat zie ik hem namelijk echt wel doen. Maar dat is een beetje te weinig.
Vergelijkbaar, maar vergeet niet dat die Giro een stuk zwaarder was.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:03 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Contador Giro 2011 was veel groter.
En Basso was ook nog een stuk indrukwekkender, maar ik zeg ook sinds die Giro.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Toen was de concurrentie nog wel een stukje indrukwekkender vond ik...
Maar dat hij hier Evans bijna inhaalt is wel echt bizar.
Hij was echter ziekquote:Op donderdag 23 mei 2013 18:06 schreef Wombcat het volgende:
Je kunt dat "geweest" wel weglaten. Wiggins is immers niet afgestapt omdat hij zo'n gigantische voorsprong had dat het oneerlijk werd voor de rest.
Een ideetje dat ik wel wat vind hebben is het instellen van een minimum vetpercentage in dit AICAR/GW1516 tijdperk. Vergelijkbaar met het minimum hematocriet uit het EPO-tijdperk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:20 schreef Bismarck het volgende:
Wiggins is afgestapt omdat hij en ziek was en het klassement toch al om zeep was. De fragiele bouw en het soms absurd lage lichaamsgewicht van de renners maakt ze sneller vatbaar voor kou, en als gevolg ook een verkoudheid of een griepje. Check bijvoorbeeld hoe skinny Hesjedal is op deze foto: http://www.cyclingnews.co(...)ced-in-naples/263878 (genomen bij de ploegenpresentatie voor aanvang van de Giro). Heb je dan 1,5 week kutweer zoals met deze Giro het geval dan lijden de klimmers het meest. Na de achttiende etappe zijn er nog 172 van de 207 renners in koers. Dat vind ik nog heel behoorlijk overigens.
Interessant idee.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een ideetje dat ik wel wat vind hebben is het instellen van een minimum vetpercentage in dit AICAR/GW1516 tijdperk. Vergelijkbaar met het minimum hematocriet uit het EPO-tijdperk.
Morgenochtend beslissen ze over de etappe van morgen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:42 schreef INViCTuS het volgende:
Evans is toch een wieltjes pakker ofnie...
Worden de ritten van morgen en zaterdag nou nog ingekort/aangepast?
Nu we het toch over een zakelijke toon hebben: Toen ik vanochtend het sportkatern van de krant las zag ik wel een hele bijzondere kop bij het dagelijkse artikel over de Giro: Ferrari-klant wint weer rit. (of iets in die richting)quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
We zitten trouwens wel te klagen over de zakelijke toon van de NOS, maar het is hier ook een stuk zakelijk geworden hoor. De enige
's die je nog ziet zijn sarcastisch of van trollen.
Wat was eigenlijk de kop in die krant na de GP van Spanje F1 (gewonnen door Alonso in een Ferrari)?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nu we het toch over een zakelijke toon hebben: Toen ik vanochtend het sportkatern van de krant las zag ik wel een hele bijzondere kop bij het dagelijkse artikel over de Giro: Ferrari-klant wint weer rit. (of iets in die richting)
Ik wist niet of ik moest huilen of lachen.
Idd, als je dat weerbericht ziet, hoef je niet tot morgen te wachten met de beslissing.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:45 schreef INViCTuS het volgende:
Lekker weer op de stelvio, da wordt echt nie wat. Sneeuw, nul graden vanaf 1200 m en boven rond de -8, dat geeft een lekkere gevoelstemp.
Inderdaad een sterk idee. Is bij het schansspringen volgens mij ook ingevoerd op een bepaald moment al was dat om een andere reden.quote:
Contaminatie tussen dopingpakker en wieltjesplakker?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:42 schreef INViCTuS het volgende:
Evans is toch een wieltjes pakker ofnie...
Was het bij schansspringen niet de lichaamslengte / skilengte verhouding vooral?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:50 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Inderdaad een sterk idee. Is bij het schansspringen volgens mij ook ingevoerd op een bepaald moment al was dat om een andere reden.
Iets in die richting jaquote:Op donderdag 23 mei 2013 18:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Contaminatie tussen dopingpakker en wieltjesplakker?
Ja. En explosief? Wel redelijk snel in de sprint.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Iets in die richting ja
Ik heb gewoon niet veel met evans. Sterk in tijdritten en pakt daar ook altijd redelijk wat tijd maar is helemaal niet explosief en pakt altijd maar het wiel van de rest. Valt gewoon te weinig aan...rijdt ie de tour?
Vroeger zat het wielrennen niet vol doping, verdachte resultaten, rare uitschieters, bizarre dipjes, dominante ploegen, plots winnende subtoppers en dergelijke. Zeer logisch dat men zich daar nu plots aan begint te storen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
We zitten trouwens wel te klagen over de zakelijke toon van de NOS, maar het is hier ook een stuk zakelijk geworden hoor. De enige
's die je nog ziet zijn sarcastisch of van trollen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |