Niet regelmatig, want ik woon niet in Nijmegen maar thuis (nog). Maar Samson is inderdaad mijn lievelingsplek om speciaalbiertjes te drinken in Nijmegenquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:59 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Dus jij zit jezelf regelmatig te bezatten in de Samson? Toch wel de plek voor je speciaalbiertjes.
Goh, verrassend...quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:52 schreef Aapsoldaat het volgende:
Sprak vandaag een wmr op school aangezien ik nog PGU moest inleveren (dat gvd gewoon wordt verbrand![]()
), hij zei tegen mij, jij zat bij die en die in de klas of niet? Ik zei ja, zegt ie, nou van alle groppers die naar LMB gingen zit er nog maar eentje in de opleiding.
![]()
![]()
En de meerdere "quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:52 schreef Aapsoldaat het volgende:
Sprak vandaag een wmr op school aangezien ik nog PGU moest inleveren (dat gvd gewoon wordt verbrand![]()
), hij zei tegen mij, jij zat bij die en die in de klas of niet? Ik zei ja, zegt ie, nou van alle groppers die naar LMB gingen zit er nog maar eentje in de opleiding.
![]()
![]()
Enigszins wel, omdat diegene de er nog in zit juist als meest fysiek zwakke van die klas was begonnen, maar zichzelf heeft opgewerkt.quote:
Omdat toen ik dat hoorde ik echt zoiets had van allejezus zeg das niet normaal, vooral omdat het geen onbekenden waren.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En de meerdere "" slaan waar precies op?
Ook al redenen gehoord dan of dat niet?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:00 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Omdat toen ik dat hoorde ik echt zoiets had van allejezus zeg das niet normaal, vooral omdat het geen onbekenden waren.
Verschillend, eisen niet gehaald, motivatie, medisch.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:00 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ook al redenen gehoord dan of dat niet?
Ik bedoel van de mensen die daadwerkelijk met de opleiding zijn begonnen hèquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:01 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Verschillend, eisen niet gehaald, motivatie, medisch.
VeVa dient compleet afgeschaft te worden, het is toch van de zotte dat lui hun eigen defensie opleiding betalen waarna ze wellicht misschien een contract van een paar jaar kunnen krijgen waarna ze weer moeten opdonderen. Ze hebben dan geen zak aan dat diploma en defensie is de lachende derde, want die heeft geen cent geinvesteerd in de man/ vrouw.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:57 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Enigszins wel, omdat diegene de er nog in zit juist als meest fysiek zwakke van die klas was begonnen, maar zichzelf heeft opgewerkt.
Maar ja, hij zei al, we kunnen ze hier wel 25km laten marsen met 40kg in de rugzak, maar daarna gaan ze weer naar huis, dat is toch weer wat anders dan koud, nat, sip zonder slaap en vreten te gaan marsen. Bovendien lopen ze hier 2,5 jaar rond met het idee dat ze het wel kunnen fixen op basis van de stage's, tsja. Bevestigt voor mij in ieder geval weer dat VeVa gewoon het beste af is als een technische opleidingsrichting, gericht op Defensie.
Dat bedoel ik ook, dat zijn de redenen waarom lui in de opleiding er blijkbaar mee gestopt zijnquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:02 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik bedoel van de mensen die daadwerkelijk met de opleiding zijn begonnen hè
Sinds wanneer heb ik "geen zak" aan mijn ICT diploma? De groppers, die hebben er inderdaad geen drol aan, maar alle andere uitstroomrichtingen m.u.v. maritiem krijgt een normaal MBO 2/3/4 burger diploma hoor. En dat is ook juist goed, want er lopen nog steeds heel wat militairen rond die niet zo'n dergelijk diploma in de pocket hebben, waaronder verschillende oud-instructeurs, die alleen havo/ vmbo hebben gedaan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
VeVa dient compleet afgeschaft te worden, het is toch van de zotte dat lui hun eigen defensie opleiding betalen waarna ze wellicht misschien een contract van een paar jaar kunnen krijgen waarna ze weer moeten opdonderen. Ze hebben dan geen zak aan dat diploma en defensie is de lachende derde, want die heeft geen cent geinvesteerd in de man/ vrouw.
"eisen niet gehaald, motivatie, medisch."quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:08 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, dat zijn de redenen waarom lui in de opleiding er blijkbaar mee gestopt zijn
[..]
Sinds wanneer heb ik "geen zak" aan mijn ICT diploma? De groppers, die hebben er inderdaad geen drol aan, maar alle andere uitstroomrichtingen m.u.v. maritiem krijgt een normaal MBO 2/3/4 burger diploma hoor. En dat is ook juist goed, want er lopen nog steeds heel wat militairen rond die niet zo'n dergelijk diploma in de pocket hebben, waaronder verschillende oud-instructeurs, die alleen havo/ vmbo hebben gedaan.
Jep, blessures, geen idee welke maar het zal me niks verbazen als het met het onderstel te maken heeft. (knieën, schenen, voeten, heupen)quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:11 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
"eisen niet gehaald, motivatie, medisch."
Dan doel je op medisch als in blessures? Anders zouden ze medisch wel afgekeurd zijn.
Ik neem aan dat de verschillende opleidingen op militaire leest geschoeid zijn, anders zou het geen VeVa heten en heeft defensie er nog niks aan. Je kunt dan best een diploma gelijkgesteld aan MBO zoveel hebben maar over het algemeen kom je daar niet zo ver mee in de burgermaatschappij. De ICT kan ik me dan nog iets bij voorstellen net zoals logistiek, maar de rest?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:08 schreef Aapsoldaat het volgende:
Sinds wanneer heb ik "geen zak" aan mijn ICT diploma? De groppers, die hebben er inderdaad geen drol aan, maar alle andere uitstroomrichtingen m.u.v. maritiem krijgt een normaal MBO 2/3/4 burger diploma hoor.
Nee, die hebben nog een complete militaire opleiding gehad specifiek voor het bedrijf waar je bij gaat werken. Maar je weet dat de instructie papieren (kroontje) zo'n beetje gelijkgesteld zijn aan HBO?quote:En dat is ook juist goed, want er lopen nog steeds heel wat militairen rond die niet zo'n dergelijk diploma in de pocket hebben, waaronder verschillende oud-instructeurs, die alleen havo/ vmbo hebben gedaan.
''Stage''quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:25 schreef Wasmachinu het volgende:
VeVa GROPMannetjes die denken alles wel even te fixen omdat ze een paar keer een weekje 'stage' hebben gelopen en dus voorsprong hebben.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:38 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
''Stage''
Weet je wat ik godverdomme op stage mag doen!? Hoogst virulente, bacteriestammen ontwerpen die gemaakt zijn om zoveel mogelijk mensen in een zo kort mogelijke tijd te doden!!
[ afbeelding ]
Het is geen diploma dat gelijkgesteld is aan MBO, het IS een MBO diploma, tenzij ik gelijkgesteld nu verkeerd interpreteer.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de verschillende opleidingen op militaire leest geschoeid zijn, anders zou het geen VeVa heten en heeft defensie er nog niks aan. Je kunt dan best een diploma gelijkgesteld aan MBO zoveel hebben maar over het algemeen kom je daar niet zo ver mee in de burgermaatschappij. De ICT kan ik me dan nog iets bij voorstellen net zoals logistiek, maar de rest?
Zo'n beetje is dus niet helemaal, en is dus ook niet gecertificeerd door het ministerie van Onderwijs. Ja het is zeker een hoop ervaring, dat niet, maar je kan het niet als HBO op je CV neerzetten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:25 schreef AchJa het volgende:
Nee, die hebben nog een complete militaire opleiding gehad specifiek voor het bedrijf waar je bij gaat werken. Maar je weet dat de instructie papieren (kroontje) zo'n beetje gelijkgesteld zijn aan HBO?
VeVa bestaat volgens mij uit enkele duizenden leerlingen nu, dacht je dat het geen geld kost om die lui allemaal kleding, eten, drinken, vervoer, reiskosten vergoeding, stagevergoeding (70,- de man per stage week) kost? Niet zo duur als een AMO lichting, maar het kost zeker wel wat. Of de kwaliteit met sprongen achteruit gaat in de parate clubs weet ik niet, dat zal jij beter weten dan ik.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:25 schreef AchJa het volgende:
Kijk het is voor defensie natuurlijk een fantastische oplossing, defensie zit niet met het probleem, die krijgen gratis een lichting lui binnen gewinkeld die meteen op functie geplaatst worden, want het verdere opleiden dient bij de eenheid zelf te gebeuren en zo kan defensie mooi alle schoolbats/ opleidingseenheden wegbezuinigen. Dat de kwaliteit met sprongen achteruit gaat heeft niemand boodschap aan. Als het maar geen geld kost.
The mad scientist.quote:
En eigenlijk is mijn bachelorstage een in vitro model opzetten voor huidinfectiesquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:38 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
''Stage''
Weet je wat ik godverdomme op stage mag doen!? Hoogst virulente, bacteriestammen ontwerpen die gemaakt zijn om zoveel mogelijk mensen in een zo kort mogelijke tijd te doden!!
[ afbeelding ]
leuk toch! Beter dan taliban neerknalleh toch weetje toch???quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:55 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
En eigenlijk is mijn bachelorstage een in vitro model opzetten voor huidinfecties.
Is interessant ja. Ik vind sowieso pathogenese van auto-immuun ziekten interessant. Dus dat wordt leuk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:57 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
leuk toch! Beter dan taliban neerknalleh toch weetje toch???
Ja is altijd mooi meegenomen. Ik heb een tijdje voor een goed doel gericht op HIV gewerkt en ging toen ook een hoop opzoeken eroverquote:Op donderdag 23 mei 2013 18:06 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Is interessant ja. Ik vind sowieso pathogenese van auto-immuun ziekten interessant. Dus dat wordt leuk.
Oh ja.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:59 schreef ErwinRommel het volgende:
reminder:
http://www.eo.nl/tv/oorlog-in-mijn-hoofd/
Behalve dat dit mijn vakgebied is: ik ben wetenschapper in opleidingquote:Op donderdag 23 mei 2013 18:19 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ja is altijd mooi meegenomen. Ik heb een tijdje voor een goed doel gericht op HIV gewerkt en ging toen ook een hoop opzoeken erover. Buiten je vakgebied (defensie)nog veel weten is leuk.
ja klopt, maar stel je werkt straks bij defensie dan is dat jouw vakgebied.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Behalve dat dit mijn vakgebied is: ik ben wetenschapper in opleiding.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Behalve dat dit mijn vakgebied is: ik ben wetenschapper in opleiding.
Leuk en aardig, maar klopt vrij weinig van. Kwik(II)fulminaat is uiterst reactief, instabiel, toxisch, schadelijk voor de gezondheid en superexplosief. Bovendien wordt kwik(II)fulminaat bereid door de Hg en HNO3 bij elkaar te flikkeren en er daarna ethanol bij te doen met een poederig precipitaat als resultaat zijnde kwik(II)fulminaat en niet de kristallen zoals je ze in de serie ziet.quote:
Ook mooi kutquote:Op donderdag 23 mei 2013 18:42 schreef m.k het volgende:
Last van mijn middenvoetsbeentje komt doordat ik hypermobiel in mij gewrichten ben. het beentje gaat steeds bijna uit de kom als ik afwikkel [ afbeelding ]
Oftewel, hier ga ik de rest van mijn leven last van hebben.
Wel mooi dat ze marginale schooltjes uit de regio ook wat aandacht geven. Dan vergeten we niet dat ze bestaan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:24 schreef samthegreat5 het volgende:
Zie hier Angela Merkel die een eredoctoraat krijgt van de RU
http://www.ru.nl/actueel/lustrum-90-jaar/eredoctoraat-dr-0/
Mijn universiteit heuyyy
Zo zo, felie meneertje.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:57 schreef ErwinRommel het volgende:
hey, fles whisky gekocht, plus verlovingsringen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |