Volledige artikel / bron: http://www.jewishpress.co(...)uslims/2013/05/19/0/quote:The land without Muslims
There are countries in the world, mainly in Europe, that are presently undergoing significant cultural transformations as a result of Muslim immigration. France, Germany, Belgium and Holland are interesting examples of cases where immigration from Muslim countries, together with the Muslims’ high fertility rate, effects every area of life.
It is interesting to know that there is a country in the world whose official and public approach to the Muslim matter is totally different. This country is Japan. This country keeps a very low profile on all levels regarding the Muslim matter: On the diplomatic level, senior political figures from Islamic countries almost never visit Japan, and Japanese leaders rarely visit Muslim countries. The relations with Muslim countries are based on concerns such as oil and gas, which Japan imports from some Muslim countries. The official policy of Japan is not to give citizenship to Muslims who come to Japan, and even permits for permanent residency are given sparingly to Muslims.
Japan forbids exhorting people to adopt the religion of Islam (Dawah), and any Muslim who actively encourages conversion to Islam is seen as proselytizing to a foreign and undesirable culture. Few academic institutions teach the Arabic language. It is very difficult to import books of the Qur’an to Japan, and Muslims who come to Japan, are usually employees of foreign companies. In Japan there are very few mosques. The official policy of the Japanese authorities is to make every effort not to allow entry to Muslims, even if they are physicians, engineers and managers sent by foreign companies that are active in the region. Japanese society expects Muslim men to pray at home.
Japanese companies seeking foreign workers specifically note that they are not interested in Muslim workers. And any Muslim who does manage to enter Japan will find it very difficult to rent an apartment. Anywhere a Muslim lives, the neighbors become uneasy. Japan forbids the establishment of Islamic organizations, so setting up Islamic institutions such as mosques and schools is almost impossible. In Tokyo there is only one imam.
In contrast with what is happening in Europe, very few Japanese are drawn to Islam. If a Japanese woman marries a Muslim, she will be considered an outcast by her social and familial environment. There is no application of Shari’a law in Japan. There is some food in Japan that is halal, kosher according to Islamic law, but it is not easy to find it in the supermarket.
The Japanese approach to Muslims is also evidenced by the numbers: in Japan there are 127 million residents, but only ten thousand Muslims, less than one hundredth of a percent. The number of Japanese who have converted is thought to be few. In Japan there are a few tens of thousands of foreign workers who are Muslim, mainly from Pakistan, who have managed to enter Japan as workers with construction companies. However, because of the negative attitude towards Islam they keep a low profile.
There are several reasons for this situation:
First, the Japanese tend to lump all Muslims together as fundamentalists who are unwilling to give up their traditional point of view and adopt modern ways of thinking and behavior. In Japan, Islam is perceived as a strange religion, that any intelligent person should avoid.
Second, most Japanese have no religion, but behaviors connected with the Shinto religion along with elements of Buddhism are integrated into national customs . In Japan, religion is connected to the nationalist concept, and prejudices exist towards foreigners whether they are Chinese, Korean, Malaysian or Indonesian, and Westerners don’t escape this phenomenon either. There are those who call this a “developed sense of nationalism” and there are those who call this “racism”. It seems that neither of these is wrong.
And Third, the Japanese dismiss the concept of monotheism and faith in an abstract god, because their world concept is apparently connected to the material, not to faith and emotions. It seems that they group Judaism together with Islam. Christianity exists in Japan and is not regarded negatively, apparently because the image of Jesus perceived in Japan is like the images of Buddha and Shinto.
The most interesting thing in Japan’s approach to Islam is the fact that the Japanese do not feel the need to apologize to Muslims for the negative way in which they relate to Islam. They make a clear distinction between their economic interest in resources of oil and gas from Muslim countries, which behooves Japan to maintain good relations with these countries on the one hand, and on the other hand, the Japanese nationalist viewpoints, which see Islam as something that is suitable for others, not for Japan, and therefore the Muslims must remain outside.
Because the Japanese have a gentle temperament, and project serenity and tranquility toward foreigners, foreigners tend to relate to the Japanese with politeness and respect. A Japanese diplomat would never raise his voice or speak rudely in the presence of foreigners, therefore foreigners relate to the Japanese with respect, despite their racism and discrimination against Muslims in the matter of immigration. A Japanese official who is presented with an embarrassing question regarding the way the Japanese relate to Muslims, will usually refrain from answering, because he knows that a truthful answer would arouse anger, and he is both unable and unwilling to give an answer that is not true. He will smile but not answer, and if pressed, he will ask for time so that his superiors can answer, while he knows that this answer will never come.
Japan manages to remain a country almost without a Muslim presence because Japan’s negative attitude toward Islam and Muslims pervades every level of the population, from the man in the street to organizations and companies to senior officialdom. In Japan, contrary to the situation in other countries, there are no “human rights” organizations to offer support to Muslims’ claims against the government’s position. In Japan no one illegally smuggles Muslims into the country to earn a few yen, and almost no one gives them the legal support they would need in order to get permits for temporary or permanent residency or citizenship.
Another thing that helps the Japanese keep Muslim immigration to their shores to a minimum is the Japanese attitude toward the employee and employment. Migrant workers are perceived negatively in Japan, because they take the place of Japanese workers. A Japanese employer feels obligated to employ Japanese workers even if it costs much more than it would to employ foreign workers. The traditional connection between an employee and employer in Japan is much stronger than in the West, and the employer and employee feel a mutual commitment to each other: an employer feels obligated to give his employee a livelihood, and the employee feels obligated to give the employer the fruit of his labor. This situation does not encourage the acceptance of foreign workers, whose commitment to the employers is low.
The fact that the public and the officials are united in their attitude against Muslim immigration has created a sort of iron wall around Japan that Muslims lack both the permission and the capability to overcome. This iron wall silences the world’s criticism of Japan in this matter, because the world understands that there is no point in criticizing the Japanese, since criticism will not convince them to open the gates of Japan to Muslim immigration.
Japan is teaching the whole world an interesting lesson: there is a direct correlation between national heritage and permission to immigrate: a people that has a solid and clear national heritage and identity will not allow the unemployed of the world to enter its country; and a people whose cultural heritage and national identity is weak and fragile, has no defense mechanisms to prevent a foreign culture from penetrating into its country and its land.
Originally published at Middle East and Terrorism under the title, A Country without Muslims. Translated into English by Sally Zahav.
Not only in Japanquote:In Japan, Islam is perceived as a strange religion, that any intelligent person should avoid.
nog net op tijd om het helemaal dicht te gooien. voor ze een meerderheid gaan vormen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:48 schreef eP2e het volgende:
Daar is het inmiddels al te laat voor, ze zijn er al.
Die meerderheid fokken ze wel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nog net op tijd om het helemaal dicht te gooien. voor ze een meerderheid gaan vormen.
ik denk dat we wel een wetje aan kunnen nemen dat mensen die in aanraking zijn geweest met de politie en meer dan 1 nationaliteit hebben hun Nederlandse nationaliteit wordt ontnomen. Dat gaat lekker opruimenquote:
huilbaby...quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nog net op tijd om het helemaal dicht te gooien. voor ze een meerderheid gaan vormen.
6% en dan toch zoveel van de problemen weten te veroorzaken. ergens is het knap.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
huilbaby...
je doet eg hysterisch over 6 procent moslims van de Nederlandse bevolking.
Nee het is dom...... dat moslimhaters dat overdrijven tot "ze zijn bijna in de meerderheid"quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
6% en dan toch zoveel van de problemen weten te veroorzaken. ergens is het knap.
Ga je toch lekker in Japan wonen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Helaas wat dit onderwerp betreft niet
Wat betreft welk onderwerp wel dan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Helaas wat dit onderwerp betreft niet
Dit. Eerst de interne problemen een beetje oplossen voordat we van welke religie dan ook, volk naar hier halen.quote:
Daar is hij niet gewenstquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:55 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ga je toch lekker in Japan wonen?
Ja, maar omdat het bij jou in de buurt niet zo is wil niet zeggen dat de problemen niet bestaan, er zijn een hoop probleemwijken in NL, kanaleneiland, schilderswijk, amsterdam west.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:58 schreef jatochneetoch het volgende:
Nergens last van hier in het oosten des lands.
Enige problemen met moslims die ik mee maak zijn die op tv en op internet.
Woon in Almelo en er zijn hier een hoop allochtonen. Wonen een hoop turken, we hadden als eerste in Nederland een (gastarbeider) moskee. En een hoop Armenen, we hebben samen met Amsterdam en Maastricht als enige een Armeense kerk (Ja christendom).
Naast de gebruikelijke 2e-generatieallochtonejeugdprobleempjes merk ik er weinig van en al helemaal niks van de islam. Ja soms komt er wat kabaal uit de moskee maar dat is met al die kerken niet anders.
Heb meer problemen met sommig autochtoon volk.
Wel relevant van mij mogen ze komen, want ze zijn hier heel gastvrij en aardig.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar omdat het bij jou in de buurt niet zo is wil niet zeggen dat de problemen niet bestaan, er zijn een hoop probleemwijken in NL, kanaleneiland, schilderswijk, amsterdam west.
Dus, fijn voor je, maar niet echt relevant.
HeatWave denkt het alleenrecht te hebben op relevantiequote:Op donderdag 23 mei 2013 16:27 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Wel relevant van mij mogen ze komen, want ze zijn hier heel gastvrij en aardig.
Natuurlijk is het wel relevant, of wil jij dat Moslims niet meer in Europa mogen komen om die paar probleemwijken?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar omdat het bij jou in de buurt niet zo is wil niet zeggen dat de problemen niet bestaan, er zijn een hoop probleemwijken in NL, kanaleneiland, schilderswijk, amsterdam west.
Dus, fijn voor je, maar niet echt relevant.
Ja, tot ze een meerderheid vormenquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:27 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Wel relevant van mij mogen ze komen, want ze zijn hier heel gastvrij en aardig.
http://www.metronieuws.nl(...)rZmev!qKAFlFowDxPlE/quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, tot ze een meerderheid vormen.
quote:“Een lachertje”, zo noemt Van Roosmalen de plotselinge ophef over de wijk. “Dit is al jaren aan de gang. Als Wilders hier tien jaar geleden was komen kijken, dan zag hij hetzelfde. En nu willen ze er opeens iets aan doen? Onmogelijk. Dit is zo gegroeid, als je er nu iets aan gaat doen, ja dan krijg je rellen.”
Zelf heeft Van Roosmalen niks gemerkt van radicale moslims die anderen hun regels opleggen. “Ik geloof wel dat dat gebeurt, overal heb je radicalen in dit soort wijken, maar zij zijn in de minderheid. De ophef is een storm in een glas water.” Van Roosmalen denkt er dan ook niet over het varkensvlees uit zijn slagerij te bannen. “Ik heb nooit iets vervelends meegemaakt. Mijn klanten zijn vooral Antillianen, Chinezen, Afrikanen en Surinamers. Turken en Marokkanen zie je hier beslist niet binnen. Ze lopen wel langs natuurlijk. Ik zie ook regelmatig ouders die naar het varkensvlees in de etalage wijzen en tegen hun kinderen zeggen dat zij dat nooit mogen eten, omdat het vies is, maar daar maak ik me totaal geen zorgen door.”
op persoonlijke basis zijn ze gastvrij (als je bij hen te gast bent). alleen is het issue met het moslim geloof dat de koran duidelijk aangeeft dat je de koran letterlijk moet nemen (wat bij de bijbel vaak niet gebeurt), en de koran is flink intolerant tegenover alles wat afwijkt van de ideale moslim.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zie ik dan wel weer. Ik laat me niet bang maken door de media en kortzichtige generaliserende mensen zoals jij.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
gast, ik woon in Amsterdam, ik zie het toch zelf?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:34 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Dat zie ik dan wel weer. Ik laat me niet bang maken door de media en kortzichtige generaliserende mensen zoals jij.
Je zegt het alsof het een plan van ze is, verzamelen en dan aanvallen.
Misschien moet je wat minder geenstijl en pownews kijken.
heb je de koran al eens gelezen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:34 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Dat zie ik dan wel weer. Ik laat me niet bang maken door de media en kortzichtige generaliserende mensen zoals jij.
Met oogkleppen door het leven moet je ook niet doen. Het is namelijk gewoon een feit dat er het een en ander fout gaat.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:34 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Absoluut en het is ook een feit dat het nog altijd om een kleine minderheid gaat.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:38 schreef ajacied4lf het volgende:
Het is namelijk gewoon een feit dat er het een en ander fout gaat.
het intolerante moslim geloof is gewoon onverenigbaar met Nederlandse / Europese normen en waarden / cultuur.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:39 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Absoluut en het is ook een feit dat het nog altijd om een kleine minderheid gaat.
Hoe klein deze kleine minderheid is weet ik niet. Maar dat er iets aan gedaan moet worden zou ook een feit moeten zijn. Helaas wordt er weinig aan gedaan...quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:39 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Absoluut en het is ook een feit dat het nog altijd om een kleine minderheid gaat.
Ik ken tig tolerante moslims, en nu ?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het intolerante moslim geloof is gewoon onverenigbaar met Nederlandse / Europese normen en waarden / cultuur.
ik had het over het geloof. ken de koran.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:40 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik ken tig tolerante moslims, en nu ?
Oh ik moet het hele boek eerst uit mijn hoofd leren voordat ik een mening mag hebben?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik had het over het geloof. ken de koran.
nee, maar ik moet wel alle moslims persoonlijk kennen om te mogen vinden dat het wel iets minder mag met de islam?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Oh ik moet het hele boek eerst uit mijn hoofd leren voordat ik een mening mag hebben?
een keer goed gelezen hebben lijkt me in ieder geval wel zinvol. tolerante moslim als in, tolerant tegen homo's, andersdenkenden is in basis onmogelijk gezien de koran, die letterlijk genomen moet worden (in zoverre dat mogelijk is).quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Oh ik moet het hele boek eerst uit mijn hoofd leren voordat ik een mening mag hebben?
Nope, zei ik dat dan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, maar ik moet wel alle moslims persoonlijk kennen om te mogen vinden dat het wel iets minder mag met de islam?
Ik vind van niet, ik kijk liever om mij heen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een keer goed gelezen hebben lijkt me in ieder geval wel zinvol. tolerante moslim als in, tolerant tegen homo's, andersdenkenden is in basis onmogelijk gezien de koran, die letterlijk genomen moet worden (in zoverre dat mogelijk is).
Of simpelweg naar de geschiedenis van de islam kijken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een keer goed gelezen hebben lijkt me in ieder geval wel zinvol. tolerante moslim als in, tolerant tegen homo's, andersdenkenden is in basis onmogelijk gezien de koran, die letterlijk genomen moet worden (in zoverre dat mogelijk is).
Jij ook met je 'intolerante moslims'. 99% van de moslims die ik ken hebben zich prima aangepast aan de Nederlandse / Europese normen. Er blijft een deel die zich niet aanpast, daar heb je gelijk in. Daaaar moet iets aan gedaan worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het intolerante moslim geloof is gewoon onverenigbaar met Nederlandse / Europese normen en waarden / cultuur.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Japan![]()
Maar zij zitten ook niet opgescheept met zoiets wat in de verste verte op de EU lijkt.
Moet het christendom ook weg dan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:44 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Of simpelweg naar de geschiedenis van de islam kijken.
Wat een droefheid weer... Meneer Heatwave doet alsof de sharia elk moment ingevoerd gaat worden. Overal Islam!!!quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, maar ik moet wel alle moslims persoonlijk kennen om te mogen vinden dat het wel iets minder mag met de islam?
Goede argumentatie.quote:
er zijn ook zat mensen met nazi ideeën die gewoon een doodnormaal leven leiden. de essentie zit hem in de normen en waarden waarnaar iemand leeft. en de normen en waarden waar een goed moslim naar moet leven (volgens de koran) zijn onverenigbaar met de normen en waarden van Nederland / Europa.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:44 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nope, zei ik dat dan?
[..]
Ik vind van niet, ik kijk liever om mij heen.
(en zie dan zat moslims die een doodnormaal leven leiden)
Volgens de Bijbel moeten homo's en andersdenkenden gestenigd worden, geloof ik.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik blijf bij mijn 2e post in dit topic, verhuis lekker naar Japan...quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
er zijn ook zat mensen met nazi ideeën die gewoon een doodnormaal leven leiden. de essentie zit hem in de normen en waarden waarnaar iemand leeft. en de normen en waarden waar een goed moslim naar moet leven (volgens de koran) zijn onverenigbaar met de normen en waarden van Nederland / Europa.
Kolder-artikel. Japan heeft helemaal geen anti-moslim-beleid. Dat er weinig moslims wonen, heeft met een immigratie curve te maken die zich niet laat vergelijken met die van landen waar het wel het geval is. Mensen van een andere etniciteit zijn per definitie een zeldzaamheid in Japan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Volledige artikel / bron: http://www.jewishpress.co(...)uslims/2013/05/19/0/
Poll: Ik vind dat Europa dicht moet voor Moslims - a la Japan
• Ja
• Nee
• Ik ben meningloos
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Normen en waarden van Nederland... zoals? Het opheffen van de verzorgingsstaat omdat het te duur wordt geld te steken in onrendabelen, zoals daar zijn ouderen, chronisch zieken en gehandicapten?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
er zijn ook zat mensen met nazi ideeën die gewoon een doodnormaal leven leiden. de essentie zit hem in de normen en waarden waarnaar iemand leeft. en de normen en waarden waar een goed moslim naar moet leven (volgens de koran) zijn onverenigbaar met de normen en waarden van Nederland / Europa.
de bijbel wordt door de meeste christenen niet meer letterlijk genomen. daarbij hebben christenen in nederland weinig specifieke overlast veroorzaakt tov moslims de laatste decennia. en past het christendom / bijbel binnen ons cultureel erfgoed. dat maakt tezamen nogal een verschil.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:46 schreef Monnet het volgende:
[..]
Volgens de Bijbel moeten homo's en andersdenkenden gestenigd worden, geloof ik.
Inderdaad, want jouw post was superinhoudelijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Goede argumentatie.
Zeg dan gewoon niks als je verder te dom bent om inhoudelijk te reageren.
Wat ontzettend kortzichtig.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de bijbel wordt door de meeste christenen niet meer letterlijk genomen. daarbij hebben christenen in nederland weinig specifieke overlast veroorzaakt tov moslims de laatste decennia. en past het christendom / bijbel binnen ons cultureel erfgoed. dat maakt tezamen nogal een verschil.
ja, tis goed. Al jaren komt deze discussie voorbij op FOK! en al jaren is er he-le-maal niets aan de hand, en elk jaar komen er meer en meer "incidenten" etc bij.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat een droefheid weer... Meneer Heatwave doet alsof de sharia elk moment ingevoerd gaat worden. Overal Islam!!!
Het christendom past vooral 'binnen ons cultureel erfgoed' wanneer we het af kunnen zetten tegen 'vreemde smetten'. Wanneer normen en waarden uit dat erfgoed, zoals het zorg dragen voor de zwakkeren, conflicteren met de huidige individualistische, materialistische koers, wordt dat erfgoed net zo makkelijk bij het vuilnis gezet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de bijbel wordt door de meeste christenen niet meer letterlijk genomen. daarbij hebben christenen in nederland weinig specifieke overlast veroorzaakt tov moslims de laatste decennia. en past het christendom / bijbel binnen ons cultureel erfgoed. dat maakt tezamen nogal een verschil.
geen behoefte aanquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik blijf bij mijn 2e post in dit topic, verhuis lekker naar Japan...
Veel plezier nog verder met de discussie, ik ben weg.
(Turks brood halen....)
Alsjeblieft zeg... als ik jouw posts lees krijg ik accuut het idee dat de hanbalisten aan de poort staan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, tis goed. Al jaren komt deze discussie voorbij op FOK! en al jaren is er he-le-maal niets aan de hand, en elk jaar komen er meer en meer "incidenten" etc bij.
Totale ontkenning, dat is pas droef. Laten we nou eens met zijn allen, dus incl de moslims proberen samen te leven ipv dit geneuzel.
Dan moet je leren lezenquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg... als ik jouw posts lees krijg ik accuut het idee dat de hanbalisten aan de poort staan.
Het beestje bij de naam? Onzin. De onderbouwing blijft ook in opvallende mate afwezig. De Islam antipathie is gebaseerd om een aversie jegens kut-Marokkanen. Die aversie heeft iedereen wel. Maar dat heeft niets te maken met andere Islam-gerelateerde randverschijnselen, en er is totaal geen reden om de hele Islamitische wereld te generaliseren tot één ideologie. Tenzij je een drang naar simpelheid hebt en naar gelang dat streven de wereld inricht. Daarmee spreek je voor jou persoonlijke idee wel 'de waarheid', maar verder dan dat persoontje komt die waarheid neit.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:46 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Is goed kerel. Blijf jij eromheen lullen en noemen wij het beestje bij de naam, kijken wie er eerder een oplossing heeft.
de antipathie is gebaseerd op de totale intolerantie en slechte integratie van moslims. dit is logisch te verklaren gezien de regels die de koran stelt. daarom, het moslim geloof is gewoon niet verenigbaar met de normen en waarden zoals die leven in europa / nederland. wat jij noemt zijn enkel incidenten, waarvan er velen zijn in verschillende vormen, die 1 gemeenschappelijk hoofdprobleem hebben, namelijk de intolerante koran.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:51 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Het beestje bij de naam? Onzin. De onderbouwing blijft ook in opvallende mate afwezig. De Islam antipathie is gebaseerd om een aversie jegens kut-Marokkanen. Die aversie heeft iedereen wel. Maar dat heeft niets te maken met andere Islam-gerelateerde randverschijnselen, en er is totaal geen reden om de hele Islamitische wereld te generaliseren tot één ideologie. Tenzij je een drang naar simpelheid hebt en naar gelang dat streven de wereld inricht. Daarmee spreek je voor jou persoonlijke idee wel 'de waarheid', maar verder dan dat persoontje komt die waarheid neit.
Trol.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de antipathie is gebaseerd op de totale intolerantie en slechte integratie van moslims. dit is logisch te verklaren gezien de regels die de koran stelt. daarom, het moslim geloof is gewoon niet verenigbaar met de normen en waarden zoals die leven in europa / nederland.
Idee waar ik best ik wil meegaan. De vraag is of dit een correcte observatie is. Dat Turken en Marokkanen het slecht doen, klopt. Maar doen andere niet-westerse etnicitieten het zoveel beter? Let wel, dit is onderhevig aan meer dan aan gedrag dat uit sociale achterstand te verklaren is. We hebben ook bijv. Indonesiërs en Iraniërs die geen probleem vormen, terwijl Antillianen dit wel zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de antipathie is gebaseerd op de totale intolerantie en slechte integratie van moslims.
Dit is conform jouw logica en die van andere mensen die er zo makkelijk tegenaan kijken. Maar gezien het voorgaande, vind ik het dus helemaal niet zo'n logisch verband. En als je het ondanks wat ik zeg nog wèl vind, ben ik benieuwd naar een falsificatie ervan.quote:dit is logisch te verklaren gezien de regels die de koran stelt. daarom, het moslim geloof is gewoon niet verenigbaar met de normen en waarden zoals die leven in europa / nederland.
Er zijn hier in Nederland genoeg moslims geïntegreerd..quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de antipathie is gebaseerd op de totale intolerantie en slechte integratie van moslims. dit is logisch te verklaren gezien de regels die de koran stelt. daarom, het moslim geloof is gewoon niet verenigbaar met de normen en waarden zoals die leven in europa / nederland.
Je blijft maar komen met intoleratie. Nogmaals: dat geldt bij een klein deel van de moslims. En ja, dat gaat niet samen met de normen en waarden van Nederland. Maar om dit nou ook te schuiven om moslims die zich aangepast hebben aan de gewoontes in Nederland, lekker studeren, werken, vind ik onzin. Want nogmaals het is maar een klein deel (waar wel wat aan gedaan moet worden, dat ontken ik niet).quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de antipathie is gebaseerd op de totale intolerantie en slechte integratie van moslims. dit is logisch te verklaren gezien de regels die de koran stelt. daarom, het moslim geloof is gewoon niet verenigbaar met de normen en waarden zoals die leven in europa / nederland. wat jij noemt zijn enkel incidenten, waarvan er velen zijn in verschillende vormen, die 1 gemeenschappelijk hoofdprobleem hebben, namelijk de intolerante koran.
het disrespect jegens nederlanders (wat een hoop overlast oplevert) wordt binnen de koran cultuur nauwelijks aangerekend (welke de dominante omgeving is binnen hun persoonlijke levenssfeer, lees ouders, ooms etc). hierdoor is het mogelijk dat ze dit gedrag ontwikkelen ja.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:57 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Er zijn hier in Nederland genoeg moslims geïntegreerd..
En jij bent van mening dat alle Marokkanen, die het merendeel van de problemen waar jij over spreekt veroorzaken, dit doen omdat het in de Koran zou staan?
Groot deel van deze reldebielen weten niet eens wat de Koran is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:57 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Er zijn hier in Nederland genoeg moslims geïntegreerd..
En jij bent van mening dat alle Marokkanen, die het merendeel van de problemen waar jij over spreekt veroorzaken, dit doen omdat het in de Koran zou staan?
Ik zou niet zeggen dat dit bij een klein deel van de moslims is. Dat het een minderheid is, maakt niet dat het een klein deel is. Maar om het te extrapoleren naar een idee over de hele Islam is uiteraard wèl onzin.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Je blijft maar komen met intoleratie. Nogmaals: dat geldt bij een klein deel van de moslims.
Ik denk niet dat het vreemd is dat in de koran Nederlanders niet geduid worden. Nederland bestond nog niet eens ten tijde van het opstellen van dat boek. In de bijbel en torah wordt overigens net zo goed die intolerantie gepredikt. Dus in hoeverre de activistische aard van de koran een argument is.... Alle westerse religies zijn inferieur in dit opzicht. Moeten de Aziaten de Westerlingen daarom ook maar aanspreken op dat gegeven?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het disrespect jegens nederlanders (wat een hoop overlast oplevert) wordt binnen de koran cultuur nauwelijks aangerekend (welke de dominante omgeving is binnen hun persoonlijke levenssfeer, lees ouders, ooms etc). hierdoor is het mogelijk dat ze dit gedrag ontwikkelen ja.
Ont-zet-ten-de trol.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het disrespect jegens nederlanders (wat een hoop overlast oplevert) wordt binnen de koran cultuur nauwelijks aangerekend (welke de dominante omgeving is binnen hun persoonlijke levenssfeer, lees ouders, ooms etc). hierdoor is het mogelijk dat ze dit gedrag ontwikkelen ja.
Ik weet de cijfers inderdaad niet. Maar het is zeker een minderheid, en daar gaat het mij omquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:58 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat dit bij een klein deel van de moslims is. Dat het een minderheid is, maakt niet dat het een klein deel is. Maar om het te extrapoleren naar een idee over de hele Islam is uiteraard wèl onzin.
de koran is leidend en dient letterlijk genomen te worden (niet uitgelegd naar hoe jou het bij toeval bevalt). de koran is intolerant. zo moeilijk is de optelsom niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:58 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat dit bij een klein deel van de moslims is. Dat het een minderheid is, maakt niet dat het een klein deel is. Maar om het te extrapoleren naar een idee over de hele Islam is uiteraard wèl onzin.
Ga je nog wat zinnigs zeggen of alleen als een kleuter blaten dat het allemaal niet waar is?quote:
Staat er in de Koran dat een vrouw een hoofddoek moet dragen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de koran is leidend en dient letterlijk genomen te worden (niet uitgelegd naar hoe jou het bij toeval bevalt). de koran is intolerant. zo moeilijk is de optelsom niet.
Dat heb ik dus al gedaan, en daar wordt heel secuur niet op gereageerd.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ga je nog wat zinnigs zeggen of alleen als een kleuter blaten dat het allemaal niet waar is?
ga hem lezen. zeer boeiend en leerzaam en staan een hoop goede dingen in. en nee, dat is in de loop der eeuwen ontstaan waarschijnlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:00 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Staat er in de Koran dat een vrouw een hoofddoek moet dragen?
Er zijn genoeg moslims die tolerant zijn en de Koran niet op de letter nauwkeurig volgen, zijn dit volgens jou dan geen moslims?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de koran is leidend en dient letterlijk genomen te worden (niet uitgelegd naar hoe jou het bij toeval bevalt). de koran is intolerant. zo moeilijk is de optelsom niet.
Wat is tolerantie? Daar denken mensen te weinig over naar. Wanneer je iets tolereert, zit daar altijd een waardeoordeel bij. Zo van 'jij bent slecht bezig, maar ik tolereer jou'. Dat Nederlanders zo Open zijn, valt ook wel mee. Dat zie je wel aan alle drama door de jaren heen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:00 schreef jogy het volgende:
De Japanners komen er gewoon mee weg omdat ze altijd zo zijn geweest en het cultureel bepaald is blijkbaar. Niet omdat het nu speelt. In Nederland is het cultureel bepaald dat we een open en tolerante samenleving zijn
Deze onzin is al veelzeggend. Alsof men hier zo erg open stond naar mensen van buiten? En de middeleeuwse Japanse oorlogsgeschiedenis gaat vooral over gevechten binnen Japan. En als je die tijd wil bespreken, ben je al helemaal niet rationeel de zaken aan het beredeneren, aangezien Nederland zich profileerde als een van de imperialistische machten van de wereld.quote:In Japan werd je op een gegeven moment ook gewoon afgeslacht als je zelfs aanspoelde op het eiland als schipbreukeling. Nu i de samenleving al een stuk toleranter tegenover buitenlanders gezien het feit dat er al langere tijd geen samoeraizwaard door iemands flikker is gestoken maar het ultra nationalistische krijg je er niet zo maar uit.
volgens de koran ben je geen goede moslim dan idd. er zijn wel enige uitzonderingen, als je in een niet-moslim land woont. lees de koran eens mensenquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:05 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Er zijn genoeg moslims die tolerant zijn en de Koran niet op de letter nauwkeurig volgen, zijn dit volgens jou dan geen moslims?
De Koran is op verschillende manieren te interpreteren, zo zegt de een dat het er wel in staat (het dragen van een hijaab is verplicht) en de ander ontkent dit. Dit is ook meteen het grootste probleem in de Islam, de een interpreteert het goed en gaat het combineren met hun eigen mening, en de ander interpreteert het kwade. Hierdoor zijn er in de Islam groepringen ontstaan een groep die er misbruik van maakt en een groep die het netjes combineert met het dagelijske leven, dus 'de moslim' bestaat niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ga hem lezen. zeer boeiend en leerzaam en staan een hoop goede dingen in. en nee, dat is in de loop der eeuwen ontstaan waarschijnlijk.
Vanuit welke blik heb jij 'm gelezen? Maliki? Hanafi? Hanbali?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
volgens de koran ben je geen goede moslim dan idd. er zijn wel enige uitzonderingen, als je in een niet-moslim land woont. lees de koran eens mensen
er is maar 1 koran. en helaas kan ik geen arabisch dus heb ik een vertaling gelezen welke als acceptabel wordt gezien door de moslim gemeenschap in nederland.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vanuit welke blik heb jij 'm gelezen? Maliki? Hanafi? Hanbali?
Ik heb geleerd dat een vrouw zelf mag beslissen of zij een hijaab draagt of niet. En in geen enkel geval gedwongen mag worden door haar man dit te doen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:11 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
De Koran is op verschillende manieren te interpreteren, zo zegt de een dat het er wel in staat (het dragen van een hijaab is verplicht) en de ander ontkent dit. Dit is ook meteen het grootste probleem in de Islam, de een interpreteert het goed en gaat het combineren met hun eigen mening, en de ander interpreteert het kwade. Hierdoor zijn er in de Islam groepringen ontstaan een groep die er misbruik van maakt en een groep die het netjes combineert met het dagelijske leven, dus 'de moslim' bestaat niet.
Geen van de moslima's die ik ken dragen een hoofddoek (gelukkig). Daarnaast staat er in de Koran dat je 5 keer per dag moet bidden. Geen van de moslims die ik ken doen hieraan, dus hoe intolerant is de Koran nou precies?
Lees je in, bekijk het van alle kanten en praat er met moslims over. Je zal zien dat een groot deel die je spreekt ook een afkeer heeft tegen 'de islam' waar jij het over hebt.
Trol, dus.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
er is maar 1 koran. en helaas kan ik geen arabisch dus heb ik een vertaling gelezen welke als acceptabel wordt gezien door de moslim gemeenschap in nederland.
Ook daar heb je verschillen in. De een laat het over aan de vrouw, de ander verplicht het (helaas).quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:14 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat een vrouw zelf mag beslissen of zij een hijaab draagt of niet. En in geen enkel geval gedwongen mag worden door haar man dit te doen.
Behoorlijk tolerant als je het mij vraagt.
lees dit eens (is makkelijker dan de hele koran te lezen):quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Trol, dus.
Leg ook even uit, aangezien een boek kennelijk universeel te interpreteren is, er zo'n 150 verschillende protestantse kerken in Nederland bestaan...
quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:39 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gescheld? Ik constateer gewoon dat je aan het trollen bent. Ik heb al drie keer standpunten en inhoudelijke argumenten gegeven waarom jouw standpunt ridicuul is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
lees dit eens (is makkelijker dan de hele koran te lezen):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koran
en hou eens op met je gescheld. beter hou je het op standpunten en inhoudelijke argumenten.
Feitelijk is er natuurlijk maar 1 Koran. Althans, alle Arabische versies zijn hetzelfde. Er zijn wel heel veel vertalingen in andere talen, die inderdaad verschillend geïnterpreteerd kunnen zijn.quote:
En er zijn inderdaad ook verschillende stromingen in de Islam, die weliswaar dezelfde tekst gebruiken, maar deze heel anders interpreteren. Sterker nog, veel Moslims uit verschillende landen voelen zich nauwelijks verbonden met elkaar.quote:Leg ook even uit, aangezien een boek kennelijk universeel te interpreteren is, er zo'n 150 verschillende protestantse kerken in Nederland bestaan...
Dat bedoel ik, idd.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:19 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Feitelijk is er natuurlijk maar 1 Koran. Althans, alle Arabische versies zijn hetzelfde. Er zijn wel heel veel vertalingen in andere talen, die inderdaad verschillend geïnterpreteerd kunnen zijn.
[..]
En er zijn inderdaad ook verschillende stromingen in de Islam, die weliswaar dezelfde tekst gebruiken, maar deze heel anders interpreteren. Sterker nog, veel Moslims uit verschillende landen voelen zich nauwelijks verbonden met elkaar.
Net als de bijbel zijn er ook verschillende versies van de Koran. Door de jaren heen is het namelijk aangepast (in de bijbel vaker dan de koran, wat er voor heeft gezorgd dat de bijbel makkelijker meekan in de normen en waarden van deze tijd.). Wat mij betreft blijven het nog steeds middeleeuwse boeken en verbied je ze allebei.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
er is maar 1 koran. en helaas kan ik geen arabisch dus heb ik een vertaling gelezen welke als acceptabel wordt gezien door de moslim gemeenschap in nederland.
alleen de originele tekst (in het arabisch) is geldig, elke andere versie wordt niet als 'echt' gezien. ze worden wel gebruikt natuurlijk omdat lang niet elke moslim arabisch kan lezen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:19 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Feitelijk is er natuurlijk maar 1 Koran. Althans, alle Arabische versies zijn hetzelfde. Er zijn wel heel veel vertalingen in andere talen, die inderdaad verschillend geïnterpreteerd kunnen zijn.
[..]
En er zijn inderdaad ook verschillende stromingen in de Islam, die weliswaar dezelfde tekst gebruiken, maar deze heel anders interpreteren. Sterker nog, veel Moslims uit verschillende landen voelen zich nauwelijks verbonden met elkaar.
... dat geldt dus ook voor de Bijbel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
alleen de originele tekst (in het arabisch) is geldig, elke andere versie wordt niet als 'echt' gezien. ze worden wel gebruikt natuurlijk omdat lang niet elke moslim arabisch kan lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |