beetje harde oplossing als je verder fijn woont.quote:
Ja, lekker ding, dat is nou net mijn grootste nachtmerrie!quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Hopelijk komen ze geen beslag leggen op jouw spullen en trappen ze je deur in als je niet thuis bent.
Er is niks om bij te werken aangezien de vorige bewoner geen vervolg adres heeft opgegeven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef Caithlinn het volgende:
Wat raar dat ze hun administratie niet bijwerken. Ik heb van een oude huisgenoot ook zoiets gehad, alleen ging dat niet zo ver als jij nu zegt. Ik heb een van die aangetekende stukken (was een dagvaarding voor een rechtzaak) van de rechtbank aangenomen van de betreffende deurwaarder en de rechtbank gebeld. Ze hebben het gelijk aangepast en nooit meer wat van gehoord.
Het gaat nu vooral om enkele rechtbanken, die blijkbaar érg laks zijn in het checken van de actuele GBA-gegevens... Zelfs na een telefonisch contact, afgelopen winter. Ik weet het dan ook niet meer...quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef zatoichi het volgende:
WTF, kun je die bedrijven geen brief sturen waarin je hen beschuldigd van huisvredebreuk of stalking? Wat een idioten...
Werkelijk, zelfs de rechtbank blijft doordrammen, maar ik vermoed dat de persoon voor wie het is meerdere veroordelingen op zijn naam heeft.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef Caithlinn het volgende:
Wat raar dat ze hun administratie niet bijwerken. Ik heb van een oude huisgenoot ook zoiets gehad, alleen ging dat niet zo ver als jij nu zegt. Ik heb een van die aangetekende stukken (was een dagvaarding voor een rechtzaak) van de rechtbank aangenomen van de betreffende deurwaarder en de rechtbank gebeld. Ze hebben het gelijk aangepast en nooit meer wat van gehoord.
Dat was er van hem ook niet. Ze hadden 5 inactieve adressen van hem en mijn adres was het adres waar hij het laatst was ingeschreven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:23 schreef Deetch het volgende:
[..]
Er is niks om bij te werken aangezien de vorige bewoner geen vervolg adres heeft opgegeven.
Dan valt alles blijkbaar weer terug naar het laatst bekende adres.
Nou, ik heb inmiddels ernstige twijfels bij het controleren van de meest actuele GBA-gegevens door met name de rechtbanken...quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:21 schreef jatochneetoch het volgende:
Voor een huisinval wordt er eerst wel gekeken wie er op dat adres staat ingeschreven en niet waar die persoon het laatst ingeschreven was.
Dat zou nog een mogelijkheid zijn. Maar "het is niet mijn probleem"... Nee, maar ze maken het wel mijn probleem door hardnekkig niet de meest actuele GBA-gegevens te gebruiken. Dan ontdekken ze meteen dat ik hier al ruim een jaar woon en dat die vent al is uitgeschreven voor ik hier kwam wonen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:08 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
Je kunt de post van die vorige bewoner(s) gewoon bij het postloket/postkantoor afbrengen en doorgeven dat je geen post meer van die persoon wilt ontvangen, de postcentrale regelt de rest wel voor je.
Zo kan het postloket als enige de verzending van post van de vorige bewoners(s) stopzetten naar jouw adres en vervolgens op onderzoek uit gaan, het is immers niet jouw probleem.
Ps: Dit hebben wij toen ook gedaan met de post van "onze" vorige bewoners, wij hadden er niet zo veel hinder van, maar post van een ander kun je sowieso niks mee voor jezelf, serieus, duurde een week tot twee weken en het was weer voor elkaar.
Natuurlijk heel veel succes dannn..
![]()
Knap onverstandig om een misdrijf (!) te plegen...quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:
En tot eind vorig jaar maakte ik de post dan maar open
Je kan nog een aangetekende brief overwegen. Daar kan je je dan een volgende keer ook op beroepen. Zijn wel weer wat kosten die je moet maken maar als het daarna afgelopen is dat het wel waard.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:25 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Werkelijk, zelfs de rechtbank blijft doordrammen, maar ik vermoed dat de persoon voor wie het is meerdere veroordelingen op zijn naam heeft.
Ik loop werkelijk tegen een muur van bureaucratie aan. Hoe vaak moet ik alles nog doorgeven, inclusief de namen van de mensen van het GBA die me persoonlijk hebben verzekerd dat die vent exit is, plus de namen van de mensen van de woningbouwvereniging? Wanneer houdt het op?
Blijkbaar niet... Ik heb de namen van de mensen van het GBA die van alles op de hoogte zijn (het voordeel van een dorpquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:23 schreef Deetch het volgende:
Misschien kan de gemeente of de politie nog helpen?
Precies. Dat zegt de gemeente ook.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:23 schreef Deetch het volgende:
[..]
Er is niks om bij te werken aangezien de vorige bewoner geen vervolg adres heeft opgegeven.
Dan valt alles blijkbaar weer terug naar het laatst bekende adres.
Dan stuur je het toch door naar zijn advocaat? Aangezien hij kennelijk wel nog contact met die josti heeftquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Dat zou nog een mogelijkheid zijn. Maar "het is niet mijn probleem"... Nee, maar ze maken het wel mijn probleem door hardnekkig niet de meest actuele GBA-gegevens te gebruiken. Dan ontdekken ze meteen dat ik hier al ruim een jaar woon en dat die vent al is uitgeschreven voor ik hier kwam wonen.
En daar wringt het. Zelfs na bellen (met duizend excuses) en schrijven (waar ik nooit meer een reactie op krijg).
En tot eind vorig jaar maakte ik de post dan maar open, om gericht contact op te kunnen nemen, maar sinds ik ben nogal intimiderendben bedreigd
door zijn advocaat met aangifte (hij blijkt nog gelijk te hebben ook...
) doe ik dat ook maar niet meer...
Hm, dat is natuurlijk ook een idee...!quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:24 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Heb je een rechtbijstand en kan die eventueel niet iets voor je betekenen? Zo``n situatie waarin je zit is natuurlijk onacceptabel, ik snap je zorgen nu.
Ik hoop vooralsnog dat je langsgaat bij je plaatselijke postloket/postkantoor, ik ben er van overtuigt dat deze je beter kan helpen en informeren dan wat je hoogstwaarschijnlijk op dit moment voor mogelijk kunt houden, maak er melding van, geef die persoonsgegevens daar door, datum van uitschrijving van die persoon etc..quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Dat zou nog een mogelijkheid zijn. Maar "het is niet mijn probleem"... Nee, maar ze maken het wel mijn probleem door hardnekkig niet de meest actuele GBA-gegevens te gebruiken. Dan ontdekken ze meteen dat ik hier al ruim een jaar woon en dat die vent al is uitgeschreven voor ik hier kwam wonen.
En daar wringt het. Zelfs na bellen (met duizend excuses) en schrijven (waar ik nooit meer een reactie op krijg).
En tot eind vorig jaar maakte ik de post dan maar open, om gericht contact op te kunnen nemen, maar sinds ik ben nogal intimiderendben bedreigd
Ja, en die hebben notities gemaakt, dit was eind vorig jaar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:25 schreef jeroen25 het volgende:
Heb je al met de plaatselijke politie/wijkagent gesproken?
Als ze voor een arrestatie of beslaglegging je deur willen forceren dan zal daar wel politie bij betrokken zijn.
Als deze bekend is met jouw situatie kunnen zij daar op letten.
Die hebben mij met de belastingdienst ook geweldig geholpenquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef Caithlinn het volgende:
Misschien rare suggestie... Maar de Ombudsman (0800-3355555) ? Soms wordt onze overheid wel wakker zodra hij zich ermee bemoeit? Of een bevriende advocaat ofzo om hulp vragen. Dat zij uit officiele naam wat brieven kunnen schrijven.
Wist ik toen niet. En ik deed alles om de afzenders op de hoogte te stellen. Tot ik die advocaat trof. En ja, hij heeft gelijk en nu weet ik beter.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Plak een C achter je huisnummer en laat ze het verder fijn uitzoeken?
[..]
Knap onverstandig om een misdrijf (!) te plegen...
Misschien wel een goed idee ;-) (jammer dat ik zijn gegevens niet meer heb)quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Dan stuur je het toch door naar zijn advocaat? Aangezien hij kennelijk wel nog contact met die josti heeft
Nee, uiteindelijk word je ambtshalve uitgeschreven. En dat is al gebeurd (net) voor ik hier kwam wonen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:32 schreef Buikboor het volgende:
Je kan je niet uitschrijven op het GBA als je geen ander adres hebt, je blijft dan op het laatste adres ingeschreven. Dus of het GBA weet waar die gast nu verblijft of hij staat op jou adres.
Al het andere heeft dan weinig zin hè.....hij staat immers op jou adres dus je kan niks.
Contact gehad, afgelopen winter. Eigenlijk stom dat ik zijn gegevens niet heb bewaard en alle meuk door heb gestuurd naar die advocaatquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:33 schreef Caithlinn het volgende:
Maar je hebt wel contact met zijn advocaat? Heb je al met die man gecheckt of zijn client wel ingeschreven staat ergens? En anders stuur je die deurwaarders lekker door naar die advocaat... Mag hij het regelen...
Dit!quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Geef het adres van zijn advocaat door gezien hij wel contact met hem heeft. Of stuur alle post door naar het advocatenkantoor
Ga ik zeker doen, dank je!quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:34 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
[..]
Ik hoop vooralsnog dat je langsgaat bij je plaatselijke postloket/postkantoor, ik ben er van overtuigt dat deze je beter kan helpen en informeren dan wat je hoogstwaarschijnlijk op dit moment voor mogelijk kunt houden, maak er melding van, geef die persoonsgegevens daar door datum van uitschrijving van die persoon etc..
Maar hoe groot acht je de kans dat het erger wordt?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:35 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Ja, en die hebben notities gemaakt, dit was eind vorig jaar.
Prompt twee weken later stonden er twee ernstig kijkende agenten op de deurmat.
Om 11 uur 's avonds.
Als moeder van twee grote kinderen die op dat moment elders zijn heb je dan wel even een hartslag van 230...
Dat leek mij ookquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:48 schreef Leandra het volgende:
Het lijkt me sterk dat jij verplicht zou zijn een aangetekende brief in ontvangst te nemen die aan een ander gericht is.
Ik vraag me zelfs af of je hem überhaupt wel in ontvangst mag nemen als het voor iemand is die daar niet woont.
Ook dat.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:48 schreef Leandra het volgende:
Het lijkt me sterk dat jij verplicht zou zijn een aangetekende brief in ontvangst te nemen die aan een ander gericht is.
Ik vraag me zelfs af of je hem überhaupt wel in ontvangst mag nemen als het voor iemand is die daar niet woont.
Dat hoop ik ook.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:50 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar hoe groot acht je de kans dat het erger wordt?
Regelmatig politie, incassobureaus en anderen aan de deur of in de brievenbus is vervelend.
Maar zolang je dat kunt afweren met de boodschap "hij woont hier niet" zal het niet erger worden.
Zijn advocaat heeft jou bedreigd?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Als ze aan de deur staan om een aangetekend schrijven te overhandigen, dan kun jij je toch legitimeren en bewijzen dat jij de aangeschrevene niet bent?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:51 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Ook dat.
Maar als ze er van overtuigd zijn dat die vent hier wel woont (tja, feiten checken is blijkbaar zooooo moeilijk...) zullen ze dit zien als "hij heeft maling aan ons".
Ik ga het postkantoor maar eens opzoeken. Maar dan nog: de brief van vanmorgen werd door een koerier die me niet bekend is gebracht
Weet je zeker dat hij nog steeds niet meer ingeschreven staat op jouw adres?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:39 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Die hebben mij met de belastingdienst ook geweldig geholpenMaar dat waren geen aangetekende brieven op zijn naam, maar brieven op mijn naam: "Wij hebben aan de hand van het GBA geconcludeerd dat u een toeslagpartner hebt..."
Maar... Als er een aangetekende brief op zijn naam binnen komt, moet ik eerst die post accepteren (waarmee ik dus kenbaar zou maken dat ik die vent ben) voor ik de Ombudsman kan benaderen. Ik heb hier vanmorgen wel aan gedacht, maar dat lukt dus niet, tenzij ik de brief accepteer.
En hoe zwaar zal dat in deze situatie wegen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:
En tot eind vorig jaar maakte ik de post dan maar open
Knap onverstandig om een misdrijf (!) te plegen...
Ik denk dat je bedreigd niet zo moet opvatten. TS heeft immers andermans post geopend en dat is een misdrijf. Misschien een begijpelijk misdrijf, maar nog steeds een misdrijf.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn advocaat heeft jou bedreigd?
Dan zal zijn advocaat ook wel contact met hem hebben.... misschien moet je ze zijn adres als nieuwe adres van de vorige bewoner geven?
Soms is de enige manier waarop je het adres kun achterhalen het openen van de post.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedreigd niet zo moet opvatten. TS heeft immers andermans post geopend en dat is een misdrijf. Misschien een begijpelijk misdrijf, maar nog steeds een misdrijf.
Zoals ik al zeg, begrijpelijk, maar dat maakt het niet minder "misdrijvig"quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:10 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Soms is de enige manier waarop je het adres kun achterhalen het openen van de post.
Wij hebben in een vergelijkbare situatie gezeten en helaas lijkt de overheid zelf de ergste wat betreft niet controleren van de GBA.
Wij kregen geregeld post waarop geen afzender stond (bv een blanco venster envelop, ja dat soort bedrijven/instanties bestaan en ook hier weer oa overheid).
Kerstkaarten is ook zo leuk wij krijgen elk jaar een kaartje van tante Tinie.... Alleen wie tante Tinie is weet niemand![]()
je kunt inderdaad beter een vage groep ogres op een berg met een aardappelschilmesje verslaan dan tegen de bureaucratie vechten...quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:37 schreef jogy het volgende:
Anyway veel sterkte met je queeste tegen de bureaucratie.
Ik heb het in totaal 4x nagevraagd. Ik heb het op papier. Ik heb de namen van de mensen van GBA die hier verantwoordelijk voor zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoop posts .... maar volgens mij staat hij nog ingeschreven op jouw adres hoor. Deurwaarders, rechtbanken, belastingdienst sturen altijd post naar adres op GBA .... en ja dat kijken ze soms slecht na, maar gezien de stortvloed die jij blijkbaar krijgt ....
Hoe weet je zo 100% zeker dat hij is uitgeschreven? Zeker gezien het toeslag verhaal.
Als de persoon wordt uitgeschreven dan komt er een melding dat de huidige woonplaats cq. adres onbekend is, en niet het vorige adres wat gewoon teruggezet word dan natuurlijk.
Nou, niet bedreigd, als in "ik kom je huis verbouwen" of zo ;-)quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn advocaat heeft jou bedreigd?
Dan zal zijn advocaat ook wel contact met hem hebben.... misschien moet je ze zijn adres als nieuwe adres van de vorige bewoner geven?
Precies. En de overheid blijkt in dit geval het ergst.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:10 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Soms is de enige manier waarop je het adres kun achterhalen het openen van de post.
Wij hebben in een vergelijkbare situatie gezeten en helaas lijkt de overheid zelf de ergste wat betreft niet controleren van de GBA.
Wij kregen geregeld post waarop geen afzender stond (bv een blanco venster envelop, ja dat soort bedrijven/instanties bestaan en ook hier weer oa overheid).
Kerstkaarten is ook zo leuk wij krijgen elk jaar een kaartje van tante Tinie.... Alleen wie tante Tinie is weet niemand![]()
Klopt, en daarom doe ik het ook niet meer.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zoals ik al zeg, begrijpelijk, maar dat maakt het niet minder "misdrijvig"
dan denk ik toch dat je die contactgegevens van die advocaat eens op moet gaan zoeken. Naam en plaats en de gouden gids kom je vaak al een heel eind meequote:Op donderdag 23 mei 2013 17:46 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Nou, niet bedreigd, als in "ik kom je huis verbouwen" of zo ;-)
Maar eerder heel hoog van de toren blazen omdat ik (ja, fout, dat weet ik nu) de post heb geopend.
Hij verdedigde de belangen van zijn cliënt in ieder geval uitstekend...!
Doe ik al. Lees maar terug ;-) want ook niet aannemen kan consequenties hebben (doordat de verzender dan kan denken: hij heeft schijt aan me, tijd voor de volgende stap).quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:31 schreef Woestijnvos het volgende:
De volgende keer als ze er nog eens staan weiger dan de post aan te nemen.
Was het maar waar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:37 schreef jogy het volgende:
Heb je geen maatje bij de gemeente die het laatst bekende adres van die wanbetalende vluchteling niet kan veranderen in die van de dichtstbijzijnde buurtcentrale oid?
Anyway veel sterkte met je queeste tegen de bureaucratie.
Welk gedeelte van deze post (en eerdere posts) is er eigenlijk onduidelijk?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:49 schreef FF het volgende:
Ik geloof nog steeds niet dat het persoon daadwerkelijk uitgeschreven is.
Als de Belastingdienst aangeeft dat zij na controle van de gegevens in het GBA constateren dat er iemand woont, dan staat er ergens nog iets verkeerd.
Vraag de gemeente om het volgende:
Controleer hoeveel en welke mensen jouw adres als woonadres hebben.
Controleer hoeveel en welke mensen jouw adres als briefadres hebben.
Controleer de huidige adresgegevens van het persoon voor wie jij de post enz. ontvangt.
Controleer dit niet alleen in de GBA, maar ook in de GBA-V.
Om welke gemeente gaat het trouwens?
quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:45 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Ik heb het in totaal 4x nagevraagd. Ik heb het op papier. Ik heb de namen van de mensen van GBA die hier verantwoordelijk voor zijn.
Ten eerste staat er alleen GBA en niet GBA-V.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
Welk gedeelte van deze post (en eerdere posts) is er eigenlijk onduidelijk?
[..]
I.v.m. privacy en kleine gemeente geef ik liever geen details, maar ik heb het woonadres gecontroleerd. Alleen mijn kinderen en ondergetekende staan hierop. Dit heb ik zwart op wit, maar als "instanties" dit niet checken, tja...quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:49 schreef FF het volgende:
Ik geloof nog steeds niet dat het persoon daadwerkelijk uitgeschreven is.
Als de Belastingdienst aangeeft dat zij na controle van de gegevens in het GBA constateren dat er iemand woont, dan staat er ergens nog iets verkeerd.
Vraag de gemeente om het volgende:
Controleer hoeveel en welke mensen jouw adres als woonadres hebben.
Controleer hoeveel en welke mensen jouw adres als briefadres hebben.
Controleer de huidige adresgegevens van het persoon voor wie jij de post enz. ontvangt.
Controleer dit niet alleen in de GBA, maar ook in de GBA-V.
Om welke gemeente gaat het trouwens?
Niks, maar ik liep nog achter met de reacties toen ik de door jou gequote reactie gaf.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
Welk gedeelte van deze post (en eerdere posts) is er eigenlijk onduidelijk?
[..]
Zie vorige post.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:55 schreef FF het volgende:
[..]
Ten eerste staat er alleen GBA en niet GBA-V.
Ten tweede zijn er verschillende manieren om in de GBA te kijken. In de meeste gevallen kijkt men niet direct in de GBA zelf, maar via een andere applicatie zoals Key2Burgerzaken.
Ten derde heeft de Belastingdienst zelf geen database met persoonsgegevens, deze halen zij echt uit de GBA of de GBA-V. Er moet dus toch ergens een vermelding staan.
Ten vierde heeft TS niet aangegeven of er ook naar briefadres gekeken is.
Klopt, dat die advo me probeerde te intimideren. Die toon sloeg hij wel aan. Ik laat me niet zo snel intimideren door omhooggevallen blaagbalgjes die qua leeftijd mijn zoon kunnen zijn, maar het is wel zo dat ik post met "persoonlijk" o.i.d. erop niet mag openen als ik niet écht degene ben met de naam van de geadresseerde. En in de praktijk zijn dat soort brieven allemaal "persoonlijk". Dagvaardingen, laatste herinneringen, etcetera. Dat was het hele punt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:55 schreef klipper het volgende:
Het briefgeheim is een wettelijk vastgestelde bescherming van poststukken tijdens het transport naar de geadresseerde. Het is een ieder verboden ongeopende post welke niet voor hem of haar bedoeld is te openen en te lezen zonder toestemming van degene aan wie de post gericht is. De wettelijke bescherming van poststukken, waaronder brieven, vervalt op het moment dat de brief bij de geadresseerde is beland, daarna staat de ontvanger geheel vrij te doen met de brief wat hij of zij wil, tenzij er hierover nadere afspraken gemaakt zijn met de briefschrijver.
Dus hoe komt die advocaat erbij dat jij het briefgeheim hebt geschonden?
Hij probeert je gewoon te intimideren.
Jij hoeft echt niet alle poststukken te controleren of ze wel voor jouw zijn.
Desnoods gooi je ze in de vuilnisbak.
Zolang de brieven niet in handen zijn van de geadresseerde, is deze dus niet beland bij de geadresseerde. Dat ze bezorgd zijn op het adres wat op de brief staat maakt toch niet dat ze bij geadresseerde zijn bezorgt?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:55 schreef klipper het volgende:
Het briefgeheim is een wettelijk vastgestelde bescherming van poststukken tijdens het transport naar de geadresseerde. Het is een ieder verboden ongeopende post welke niet voor hem of haar bedoeld is te openen en te lezen zonder toestemming van degene aan wie de post gericht is. De wettelijke bescherming van poststukken, waaronder brieven, vervalt op het moment dat de brief bij de geadresseerde is beland, daarna staat de ontvanger geheel vrij te doen met de brief wat hij of zij wil, tenzij er hierover nadere afspraken gemaakt zijn met de briefschrijver.
Dus hoe komt die advocaat erbij dat jij het briefgeheim hebt geschonden?
Hij probeert je gewoon te intimideren.
Jij hoeft echt niet alle poststukken te controleren of ze wel voor jouw zijn.
Desnoods gooi je ze in de vuilnisbak.
dat was niet aan jouw gerichtquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:57 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Niks, maar ik liep nog achter met de reacties toen ik de door jou gequote reactie gaf.
Zie mijn vorige reactie waarin ik aangeef dat dat GBA-V-gebeuren nu op mijn checklist staat ;-)
Er moet ergens iets wringen, maar ik weet niet wat, omdat ik zwart op wit heb dat mijn kinderen en ik de enigen hier zijn. De belastingdienst zélf trok ook zijn keutel in - maar pas nadat de Ombudsman hen aansprak.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:10 schreef Eg_Wel het volgende:
Blijft raar. Ik heb ongeveer hetzelfde gehad een aantal jaar geleden. Deurwaarders aan de deur, de hele rambam. Maar toen hij eenmaal uitgeschreven was nooit meer iets gehoord eigenlijk?
Het is een persoonlijke angst, gevoed door het idee: als ze hardnekkig blijven geloven dat die vent hier woont, ondanks de juiste gegevens bij het GBA (want ook de belastingdienst haalde uiteindelijk bakzeil, al was dat na ingrijpen van de Ombudsman), zouden ze ook hier binnen kunnen vallen. Ik heb die arrestatie van die oude buurman in gedachten, er was sprake van een persoons- of adreswisseling, echt een stomme flater, maar hij zat wel maanden met een kapotte voordeur.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:18 schreef stephano1990 het volgende:
Lekkere situatie inderdaad
Even voor de duidelijkheid: hebben ze al eens aangegeven dat ze, of geprobeerd om bij jou een inval te doen? Of is dat meer jou persoonlijke angst?
Nee, mag niet. Maar als ze hardnekkig dwangbevelen en dagvaardingen en andere ambtelijke of gerechtelijke stukken blijven sturen, begin ik me serieus af te vragen hoe dik die plaat voor hun kop is.quote:Het lijkt mij namelijk heel sterk dat je hier slapeloze nachten over hoeft te hebben, bureaucratie die op jou bordje beland is een ding, maar ze mogen niet jou spullen weghalen als zwart op wit staat dat deze niet van hem zijn. Het zelfde geld voor het idee dat een arrestatieteam je van je bed komt lichten (sowieso, dan moet hij het wel heel bont gemaakt hebben), die zullen echt wel eerst even dubbel checken.![]()
De meeste deurwaarders taaien wel vrij snel af, maar er zitten een paar pitbulls tussen. Ik weet dat die vent krankzinnig hoge schulden heeft bij sommige instanties, vandaar.quote:Deurwaarders aan de deur zijn inderdaad niet abnormaal, maar deze hebben geen recht om binnen te komen of om wat dan ook van jou te eisenIk weet niet wat de politie voor je deur moest, maar als jij gewoon zwart op wit hebt staan dat hij daar niet meer woont, vraag ik me af of die uberhaubt ergens recht toe hebben (kan iemand dit aanvullen misschien?)
quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe weet je zo 100% zeker dat hij is uitgeschreven? Zeker gezien het toeslag verhaal.
Hoe had ik anders contact moeten krijgen met advocaatje?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:45 schreef Nizno het volgende:
hoe is advocaatje van meneer eigenlijk er achter gekomen dat jij post open hebt gemaakt?
Kun je datzelfde niet nog eens doen?
Om contact te krijgen met advocaatje?
Echt wel, en ik geloof dat ik dat ook zónder advocaat af kan!quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lijkt mij juist dat als je aangetekende post aanneemt, bestemd voor een ander, dat het betekent dat die persoon er dus wel woont.
Zie niet in waarom weigering zou betekenen dat ze meteen je deur komen openbreken.
Die rechtzaak die je aanspant achteraf zou de voorpaginas halen.
Check, check, dubbelcheck en nog een keertje check, plus het gegeven dat de belastingdienst (oke, na ingrijpen van de Ombudsmanquote:Op donderdag 23 mei 2013 18:53 schreef Sport_Life het volgende:
[..]idd. BD kijkt naar GBA en ziet hem als je huisgenoot/partner
Beetje haat is goed voor de ziel van tijd tot tijd.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:08 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Echt wel, en ik geloof dat ik dat ook zónder advocaat af kan!
Hopelijk hoeft het niet zover te komen ;-) maar het is wel héél opmerkelijk hoe een lief, zachtaardig, vriendelijk en vredelievend mens als ik een grondige bloedhekel kan krijgen aan iemand die ze nog nooit heeft ontmoet
"Come to the dark side..."quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Beetje haat is goed voor de ziel van tijd tot tijd.
GBA-V is een landelijke versie van het GBA.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:56 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
I.v.m. privacy en kleine gemeente geef ik liever geen details, maar ik heb het woonadres gecontroleerd. Alleen mijn kinderen en ondergetekende staan hierop. Dit heb ik zwart op wit, maar als "instanties" dit niet checken, tja...![]()
Briefadres, dat moet ik in de GBA-V controleren? Ik ken dit niet, maar bedankt voor de tip!![]()
De huidige adresgegevens van die vent zijn niet te achterhalen, is me verteld. Ofwel adres onbekend, laatstbekende adres is van ik-zei-de-gek![]()
Goed. Checklistje tot nu toe:
- eerstvolgende aangetekende zending: retour, net als altijd, maar nu afzender controleren en daarna de Ombudsman bellen (waar mijn gegevens nog liggen vanwege de belastingdienst - die zaak is gelukkig afgerond inmiddels).
- postkantoor inschakelen.
- GBA-V
Nou, ik heb niet bepaald gewacht. Ik heb ook van de woningbouwvereniging een bewijs dat de lul hier allang niet meer woont (al een paar jaar niet meer!). Meneer heeft in het dorp bekend gestaan als de bonte hond, dus ze wisten meteen wie ik bedoelde.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:22 schreef Meike26 het volgende:
In dit geval zou ik de confrontatie opzoeken en contact zoeken met de schuldeisers/instanties overheidsorganen en overige dingessen om hier vanaf te komen.
Eigenlijk zou je ook aangefifte kunnen doen van privacy schending, ik weet niet hoe dit precies zit, maar jij kan op diverse manieren aantonen dat jij dit huis hebt gekocht/gehuurd en dat de vorige bewoner is uitgeschreven. Jij hebt hier duidelijk hinder van en kan niet rustig leven in jouw eigen woning.
Persoonlijk denk ik dan, jullie kunnen moeilijk doen ? Ha, dan kan ik het ook. Poltiebureau binnen wandelen en blijven zitten tot je echt geholpen bent. Belasting kantoor, idem dito. Bedrijf waar je huis gekocht of gehuurd hebt iets laten tekenen dat zij achter jouw verhaal/gelijk staan.
Wachten is niet de juiste oplossing, opzoeken is naar mijn idee de enige juiste methode om er z.s.m. vanaf te komen !
Dan begin ik zéér sterke vermoedens te krijgen dat dáár de kneep zit. En hoe/waar kan ik dat controleren?quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:35 schreef FF het volgende:
[..]
GBA-V is een landelijke versie van het GBA.
Gemeenten geven hier hun gegevens aan door.
Dit gaat echter niet altijd goed, dat hebben wij hier zelf ook gezien.
Omdat ze bij de belastingdienst totaal niet reageerden (ik ben pro-actiever dan sommigen blijkbaar denken ;-) ) heb ik dus die Ombudsman ingeschakeld, met succes.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:46 schreef Meike26 het volgende:
Ja dat snap ik, dat je alles geweigerd hebt en stickers hebt geplakt. Maar ben je al eens rond de tafel gaan zitten met een wijk agent ? Of een ambtenaar op een belasting kantoor ?
Verzamel je gegevens & bewijzen en loop met alles wat je hebt de gebouwen af totdat je echt zwart op wit hebt gekregen dat je van al dit gezeik af bent. brieven weigeren, stickertjes plakken en bellen heeft geen zin. Dan krijg je te maken met de zogenaamde nono's die maar doen wat de baas zegt. Je moet de bazen zien te vinden en tot hun weten door te dringen dat er op jouw adres niets meer te halen valt.
Als je zo naar mijn mening, blijft afwachten, dan is een inval aanstaande. Morgen politie bellen en afspraak regelen met een wijkagent ! Idem voor de belasting dienst, vraag een gesprek aan !!
dat heeft ECHT geen zin, beste kans heb je bij de gemeente, die nog zijn adres heeft (jouw adres dus)quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:22 schreef Meike26 het volgende:
In dit geval zou ik de confrontatie opzoeken en contact zoeken met de schuldeisers/instanties overheidsorganen en overige dingessen om hier vanaf te komen.
Eigenlijk zou je ook aangefifte kunnen doen van privacy schending, ik weet niet hoe dit precies zit, maar jij kan op diverse manieren aantonen dat jij dit huis hebt gekocht/gehuurd en dat de vorige bewoner is uitgeschreven. Jij hebt hier duidelijk hinder van en kan niet rustig leven in jouw eigen woning.
Persoonlijk denk ik dan, jullie kunnen moeilijk doen ? Ha, dan kan ik het ook. Poltiebureau binnen wandelen en blijven zitten tot je echt geholpen bent. Belasting kantoor, idem dito. Bedrijf waar je huis gekocht of gehuurd hebt iets laten tekenen dat zij achter jouw verhaal/gelijk staan.
Wachten is niet de juiste oplossing, opzoeken is naar mijn idee de enige juiste methode om er z.s.m. vanaf te komen !
Mijn volgende huis staat op een onbewoond eilandquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:49 schreef Life2.0 het volgende:
ze mogen je deur niet intrappen hoor, maar vervelend is het en kan best 2 jaar aanhouden
Ik heb zelfs op de schermpjes staan meekijken: op dit (= mijn adres) sta ik alleen, met mijn kinderen. Zij weten niet waar die vent uithangt, want hij is ambtshalve uitgeschreven (plat gezegd: adres onbekend).quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat heeft ECHT geen zin, beste kans heb je bij de gemeente, die nog zijn adres heeft (jouw adres dus)
wel hopen dat niemand iemand de waan eheft dat eiland gekocht te hebben, die zaken ken ik ookquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:51 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Mijn volgende huis staat op een onbewoond eiland
Dat kan niet... Dan is het een bewoond eiland.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:51 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Mijn volgende huis staat op een onbewoond eiland
quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wel hopen dat niemand iemand de waan eheft dat eiland gekocht te hebben, die zaken ken ik ook
misschien kun je de mederwerker zo gek krijgen om hem op het adres van de gemeente/uwv in te schrijven, zulke truukjes doen ze wel vaker maar mag niet, ben je er iig wel vanafquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:53 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Ik heb zelfs op de schermpjes staan meekijken: op dit (= mijn adres) sta ik alleen, met mijn kinderen. Zij weten niet waar die vent uithangt, want hij is ambtshalve uitgeschreven (plat gezegd: adres onbekend).
Is ook al veel eerder (2009? Dat krijg ik niet te weten wegens privacy) uit dit huis gezet. Wegens een... wietplantage
Het UWV was gelukkig één van de instanties die wél vrij snel doorhad dat zijn uitkering brieven niet hier hoorden ;-)quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
misschien kun je de mederwerker zo gek krijgen om hem op het adres van de gemeente/uwv in te schrijven, zulke truukjes doen ze wel vaker maar mag niet, ben je er iig wel vanaf
Sssst, niks tegen het GBA zeggen!quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat kan niet... Dan is het een bewoond eiland.
door de baliemederwerker te overtuigen dat het de enige mogelijkheid is voor de onderduiker niets uitmaakt, proberen kan atlijdquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:03 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Het UWV was gelukkig één van de instanties die wél vrij snel doorhad dat zijn uitkering brieven niet hier hoorden ;-)
Maar vertel es, hoe doe je dat, een fake-inschrijving...?![]()
Ik bedoel: ik ben al crimineel wegens het openen van persoonlijke brieven, ik zit nu toch al op een hellend vlak
Aanval zoeken? Strijden.. Aangiftes doen.. Mensch.. Waarom? Het gaat hier nog steeds om een misverstand zo te lezen. Instanties zijn er blijkbaar niet van overtuigd dat die meneer/mevrouw daar niet meer woont. Er moet gewoon iets niet kloppen in die GBA administratie zou je zeggen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:22 schreef Meike26 het volgende:
Precies, dat vermoeden begin ik nu ook te krijgen. Want waarom komt de belastingdienst pas na 10 maanden over de brug met "een toeslagpartner" die ik "volgens gegevens van de gemeente" (die ik toch echt zelf heb ingezien) zou hebben? Waarom houdt het maar niet op? Er klopt gewoon ergens iets niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:06 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Aanval zoeken? Strijden.. Aangiftes doen.. Mensch.. Waarom? Het gaat hier nog steeds om een misverstand zo te lezen. Instanties zijn er blijkbaar niet van overtuigd dat die meneer/mevrouw daar niet meer woont. Er moet gewoon iets niet kloppen in die GBA administratie zou je zeggen?
Mijn vrouw had volgens de belastingdienst mijn naam aangenomen bij ons huwelijk, terwijl er toch echt in de GBA aangegeven stond dat ze haar eigen naam had behouden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:20 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Precies, dat vermoeden begin ik nu ook te krijgen. Want waarom komt de belastingdienst pas na 10 maanden over de brug met "een toeslagpartner" die ik "volgens gegevens van de gemeente" (die ik toch echt zelf heb ingezien) zou hebben? Waarom houdt het maar niet op? Er klopt gewoon ergens iets niet.
Bij mijn moeder staat d'r gas/elektra nog steeds op mijn vaders naam. Ondanks dat ze nu al bijna 8 jaar gescheiden zijn, mn moeder verhuist is (en mn vader op het nieuwe adres nooit gewoond heeft). Ze heeft het opgegeven. Na een jaar klooien, bellen, schrijven etc was ze allang blij dat ze gas/elektriciteit had en dat ze het geld d'r voor van haar rekening haalde dat ze de naam op de adressering maar heeft laten zittenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:15 schreef dolcefarniente het volgende:
Toen ik ging scheiden raakte de verzekering zo in de war dat ze de post van mijn ex naar mij stuurden en mijn post naar hem. Gelukkig doen wij niet aan vechtscheidingen dus we gaven de post gewoon door, maar het heeft zeker een jaar geduurd voor de verzekering de administratie weer op orde had![]()
Nou, ik heb het zelf op hun schermpje gezien... Hij is er echt uit.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:53 schreef Shodan het volgende:
Heb je bij jouw gemeente een "Verzoek om uitschrijving" ingediend? Waarschijnlijk is hij helemaal niet uitgeschreven in het GBA, ondanks dat de gemeente anders beweert.
Als daarop niet goed wordt gereageerd, kan je beter de onbudsman inschakelen. Alle andere diensten, instanties halen hun gegevens uit het GBA, als het daar niet goed in staat, blijft het een gevecht tegen de bierkaai.
Inderdaad, hij werd alleen toeslagpartner genoemd, en de belastingdienst zou mijn toeslagen gaan herberekenen. Dit zou inhouden dat ze, als ze vast bleven houden aan die vent-als-toeslagpartner, een flink bedrag moeten terugvorderen aan toeslagenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:56 schreef Leandra het volgende:
Ik verwacht ook dat er in het GBA toch iets mis is, vooral dat toeslagpartnerverhaal van de BD is opvallend.
Over het algemeen weet de BD behoorlijk goed wie waar ingeschreven staat.
Overigens is het opvallend dat hij alleen maar toeslagpartner was en geen fiscaal partner, want jij hebt minderjarige kinderen die op hetzelfde adres wonen.
Slecht voor je bloeddruk? Nu je zeker weet dat de persoon in kwestie is uitgeschreven, hoef je je ook niet meer druk te maken over de aangetekende brieven, die hoef je dus niet meer aan te nemen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:38 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Nou, ik heb het zelf op hun schermpje gezien... Hij is er echt uit.
Maar ik ga morgen toch maar weer even praten, want de actuele aangetekende brievenstroom is serieus niet goed voor mijn bloeddruk en humeur.
Vorige bewonders hebben geen nieuw adres, daar gaat het nou juist omquote:Op vrijdag 24 mei 2013 07:55 schreef Snapcount2 het volgende:
doorverwezen naar het nieuwe adres van de vorige bewoners al naar gelang hoe ze zich gedroegen.
Nee, maar dat is haar probleem niet. Ze kan bewijzen, middels de GBA, dat bewoners er niet meer wonen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vorige bewonders hebben geen nieuw adres, daar gaat het nou juist om
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:38 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Nou, ik heb het zelf op hun schermpje gezien... Hij is er echt uit.
Maar ik ga morgen toch maar weer even praten, want de actuele aangetekende brievenstroom is serieus niet goed voor mijn bloeddruk en humeur.
Ik krijg sterk de indruk dat de gemeente het wel heeft aangepast, maar dat dit nooit in het centrale/landelijk GBA register terecht is gekomen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:03 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Het UWV was gelukkig één van de instanties die wél vrij snel doorhad dat zijn uitkering brieven niet hier hoorden ;-)
Maar vertel es, hoe doe je dat, een fake-inschrijving...?![]()
Ik bedoel: ik ben al crimineel wegens het openen van persoonlijke brieven, ik zit nu toch al op een hellend vlak
Dit dus.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:22 schreef kikoooooo het volgende:
Ik snap daadwerkelijk niet dat je je druk maakt. Net alsof ze het recht hebben een huis binnen te vallen waar iemand vroeger heeft gewoond. Zou een mooie boel worden.
Nee ze mogen het niet doen, maar als er nou een foutje un geslopen is en het toch gebeurd? Een "Sorry het spijt ons, dit had nooit mogen gebeuren" heb je zo weinig aan als grootmoeders kastje aan puinpoeier op de stort ligt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:22 schreef kikoooooo het volgende:
Ik snap daadwerkelijk niet dat je je druk maakt. Net alsof ze het recht hebben een huis binnen te vallen waar iemand vroeger heeft gewoond. Zou een mooie boel worden.
Ja, want de gerechtsdeurwaarder neemt je spullen in beslag zonder te controleren in de GBA wie er woont. Niet zomaar elke pipo die aan je deur komt heeft de macht om je huis te betreden en zooi in beslag te nemen hoorquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:38 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Nee ze mogen het niet doen, maar als er nou een foutje un geslopen is en het toch gebeurd? Een "Sorry het spijt ons, dit had nooit mogen gebeuren" heb je zo weinig aan als grootmoeders kastje aan puinpoeier op de stort ligt.
Ze denkt dat huiszoekingen zo gaan zoals in films. Kastjes worden kapot gemaakt om erin te komen, matrassen worden open gesneden.. En tja; dan moet je daarna naar de stort met dat spulquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, want de gerechtsdeurwaarder neemt je spullen in beslag zonder te controleren in de GBA wie er woont. Niet zomaar elke pipo die aan je deur komt heeft de macht om je huis te betreden en zooi in beslag te nemen hoor
En je spullen naar de stort? Wat zouden ze eraan hebben om spullen in beslag te nemen en ze vervolgens naar de stort te brengen?
Een huiszoeking is iets heel anders dan een inbeslagname. De spullen die uit huis gehaald worden wordt niet zachtzinnig mee omgegaan en gaan negen van de tien keer gelijk de 'bak' in. Behalve dure spullen zoals audio en keuken spullen. Wat denk je zelf? Dat de mensen die de boel in beslag nemen er een winkeltje naast hebben om de spullen door te verkopenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:48 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Ze denkt dat huiszoekingen zo gaan zoals in films. Kastjes worden kapot gemaakt om erin te komen, matrassen worden open gesneden.. En tja; dan moet je daarna naar de stort met dat spul
Denk jij dat ze alles meenemen? Schattig. Is niet zo. Alleen spullen van waarde zoals koelkast, televisie, etc.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:25 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Een huiszoeking is iets heel anders dan een inbeslagname. De spullen die uit huis gehaald worden wordt niet zachtzinnig mee omgegaan en gaan negen van de tien keer gelijk de 'bak' in. Behalve dure spullen zoals audio en keuken spullen. Wat denk je zelf? Dat de mensen die de boel in beslag nemen er een winkeltje naast hebben om de spullen door te verkopen![]()
TS haalde eerder in het topic een buurman aan die maanden met een kapotte deur zat door een 'Oeps, verkeerde huis' probleempje.
Vriend van mij werkt bij zo'n ruimings bedrijf. Die heeft, en wel eens in het verkeerde huis gestaan en de spullen in de kliko gedeponeerd.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Denk jij dat ze alles meenemen? Schattig. Is niet zo. Alleen spullen van waarde zoals koelkast, televisie, etc.
Bij een uitruiming halen ze alles uit huis om het naar de stort te brengen, ja.
Precies.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:25 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Een huiszoeking is iets heel anders dan een inbeslagname. De spullen die uit huis gehaald worden wordt niet zachtzinnig mee omgegaan en gaan negen van de tien keer gelijk de 'bak' in. Behalve dure spullen zoals audio en keuken spullen. Wat denk je zelf? Dat de mensen die de boel in beslag nemen er een winkeltje naast hebben om de spullen door te verkopen![]()
TS haalde eerder in het topic een buurman aan die maanden met een kapotte deur zat door een 'Oeps, verkeerde huis' probleempje.
Vriend van mij werkt bij zo'n ruimings bedrijf. Die heeft, en wel eens in het verkeerde huis gestaan en de spullen in de kliko gedeponeerd.
Zelfs dat niet, er komt een openbare verkoop ter plekke. Brengt dat niet genoeg op blijft de rest van de schuld en bijkomende kosten staan.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Denk jij dat ze alles meenemen? Schattig. Is niet zo. Alleen spullen van waarde zoals koelkast, televisie, etc.
Je praat gewoon onzin.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:25 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik zou alleen de brief met zijn uitschrijving op je raam plakken, incl. alle persoonlijke gegevensquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:12 schreef dolcefarniente het volgende:
Inmiddels is echt helemaal zeker dat de gemeente alles op orde heeft.
En dat ik, als het echt mis gaat, ik héél erg hoog van de toren mag blazen, dat advocaten er van zullen smullen en dat soort dingen.
Brief op de deur met datum van uitschrijving (hij) en inschrijving (wij) moet officieel al genoeg zijn om deurwaarders met breekijzers en eventuele arrestatieteams op de rem te laten trappen.
In ieder geval moeten er nog ergens foute gegevens rondcirculeren, misschien dat die vent zelfs nog zijn oude (= mijn) adres gebruikt voor zijn foute zaakjes, maar mocht daar bewijs voor zijn (en dat is er niet) dan moet ik ogenblikkelijk aangifte doen.
Dat stelt me toch wel weer gerust. Ik heb duidelijk aan alle kanten mijn best gedaan.
Maar goed. Ik zit nog steeds niet op dat gedoe te wachten. Ik wil er, heel simpel, van áf. Géén foute mannen in mijn leven!
alles retour afzender met als nieuwe adres het adres van zijn advocaat erop...quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
ze stonden binnen, deur stuk (slot iig) toen de uitruimmeneer hysterisch naar binnen kwam rennen en vertelde dat ze het verkeerde huis hadden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 07:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die vriend met verkeerde huis leeghalen lijkt me wat overdreven maar goed je weet 't nooit.
En je weet zeker dat hij bij een legale incasso werkte?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:12 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
ze stonden binnen, deur stuk (slot iig) toen de uitruimmeneer hysterisch naar binnen kwam rennen en vertelde dat ze het verkeerde huis hadden.
heeft ze nietquote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
alles retour afzender met als nieuwe adres het adres van zijn advocaat erop...
Waarschijnlijk ging het dan om een uithuiszetting.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:12 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
ze stonden binnen, deur stuk (slot iig) toen de uitruimmeneer hysterisch naar binnen kwam rennen en vertelde dat ze het verkeerde huis hadden.
daar kwam ik ook achter net, niet gezien dat het topic al een stuk langer was. Wel jammer natuurlijk, was de ideale oplossing geweest...quote:
Doen ze niet zo snel, mag namelijk niet. Heb ook meegemaakt zo'n 8 jaar geleden dat ik telkens post kreeg met rekeningen voor de vorige bewoner van van toenmalige woning. Heel veel van @Home (het tegenwoordige Ziggo), op gegeven moment was het wel zo dat ze bij mij de kabel hadden afgeslotenquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef dolcefarniente het volgende:
Ja, lekker ding, dat is nou net mijn grootste nachtmerrie!
Veel gaan gewoon zwerven volgens mij. Of wonen bij anderen in huis zonder er ingeschreven te staan. De man die in mijn woning had gewoond was er uit gezet door de woningstichting. Maar hij bleek nog op het adres ingeschreven te staan, was na zijn uitzetting niet naar de gemeente gegaan. Toen ik mijn verhuizing bij gemeente door ging geven vroegen ze ook om een verklaring van de heer Rashidi dat ik daar bij in huis kwam wonen. Toen ik zei dat ik daar alleen ging wonen begonnen ze moeilijk te doen want de heer Rashidi stond er ingeschreven als hoofdbewoner.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:39 schreef sig000 het volgende:
Wat ik me nu afvraag, waar blijven al die mensen met zulke shit achter hun reet?
Op een goede dag is dat geduld op en dan gaat alles de vuilnisbak in.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:06 schreef ForumGek het volgende:
Het beste werkt het om bedrijven te bellen. Terug sturen met 'retour afzender, verhuisd' kan namelijk net zo goed door de persoon in kwestie gedaan zijn, dus daar hebben ze niks aan.
Wij kregen ook heel veel post van bedrijven van onze vorige bewoner, ook incassobureau's e.d. Wanneer je ze gewoon opbelt en op een normale toon te woord staat en verteld hoe het zit halen ze het adres uit het systeem en houdt het wel op.
Dan nog is het probleem niet opgelost en blijft het een irritatiefactor, blijkbaar ook nog met de angst dat wanneer je ff boodschappen doen bent om in een leeg huis terug te komen, ook niet echt lekker lijkt me!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
Op een goede dag is dat geduld op en dan gaat alles de vuilnisbak in.
Op een goed moment na alle moeite die TS heeft genomen dan denk ik, kom maar leeghalen dan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:12 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dan nog is het probleem niet opgelost en blijft het een irritatiefactor, blijkbaar ook nog met de angst dat wanneer je ff boodschappen doen bent om in een leeg huis terug te komen, ook niet echt lekker lijkt me!
Helaas kan je het telefoonnummer meestal alleen vinden als je de brief openmaakt. En dat mag dan weer niet van onze wetgever...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:06 schreef ForumGek het volgende:
Het beste werkt het om bedrijven te bellen. Terug sturen met 'retour afzender, verhuisd' kan namelijk net zo goed door de persoon in kwestie gedaan zijn, dus daar hebben ze niks aan.
Wij kregen ook heel veel post van bedrijven van onze vorige bewoner, ook incassobureau's e.d. Wanneer je ze gewoon opbelt en op een normale toon te woord staat en verteld hoe het zit halen ze het adres uit het systeem en houdt het wel op.
Die hebben ook niet alle Joden op weten halen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:26 schreef Hoplahopla het volgende:
Jezus. Wat is Nederland toch een bureaucratisch kutland.Zelfs de Nazi's waren nog beter in hun documenten op orde houden.
en dat tweede kan niet net zo goed door de persoon in kwestie gedaan worden?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:06 schreef ForumGek het volgende:
Precies. Waar hangt die uit, wat doet hij, of nee, dat weet ik denk ik alquote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:39 schreef sig000 het volgende:
Wat ik me nu afvraag, waar blijven al die mensen met zulke shit achter hun reet?
Deze man heeft ook langer ingeschreven gestaan dan hij hier woonde. Was uit huis gezet wegens wietplantage en pas na ongeveer een jaar ambtshalve uitgeschreven voor ik hier kwam wonen (er zat 2 weken tussen zijn uitschrijven en mijn inschrijven). Ik heb meteen op de dag van inschrijving gecheckt of mijn kinderen en ik echt de enige bewoner waren (niet wetende dat ik nog een boel gezeik zou krijgen).quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:49 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Veel gaan gewoon zwerven volgens mij. Of wonen bij anderen in huis zonder er ingeschreven te staan. De man die in mijn woning had gewoond was er uit gezet door de woningstichting. Maar hij bleek nog op het adres ingeschreven te staan, was na zijn uitzetting niet naar de gemeente gegaan. Toen ik mijn verhuizing bij gemeente door ging geven vroegen ze ook om een verklaring van de heer Rashidi dat ik daar bij in huis kwam wonen. Toen ik zei dat ik daar alleen ging wonen begonnen ze moeilijk te doen want de heer Rashidi stond er ingeschreven als hoofdbewoner.
Kon ik dus eerst mijn huurcontract gaan halen als bewijs dat ik daar echt alleen ging wonen. Toen kreeg ik de vraag van de mevrouw in het gemeentehuis of de heer Rashidi uitgeschreven moest worden. Ja, wat denk je dan zelf dom mens dacht ik toen.
Om te weten wat er aan de hand is moet je brieven openmaken en dat blijkt niet te mogen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:06 schreef ForumGek het volgende:
Nooit doen. Dan denkt de verzender dat jij een dikke middelvinger naar ze op steekt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
Op een goede dag is dat geduld op en dan gaat alles de vuilnisbak in.
Lieverd, dit verhaal is nog maar een klein detail van wat ik aan gedoe, geflater en ellende meemaak met instanties! Ik zou zeggen: neem eens een paar kinderen die zich niet zo ontwikkelen als hun leeftijdgenootjes, ga eens scheiden, verhuis eens een keertje, krijg een een chronische ziekte, vraag eens zorg aan als je dat nodig hebt... En huiver van de ellende die je dan tegen komt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:26 schreef Hoplahopla het volgende:
Jezus. Wat is Nederland toch een bureaucratisch kutland.Zelfs de Nazi's waren nog beter in hun documenten op orde houden.
Oh, en wat voor schade heeft ze geleden dan?quote:Op zondag 26 mei 2013 01:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ik zou in ieder geval zoeken in de richting van juridische dreigementen. Vooral bij hen die aan de deur komen. Dat je een flinke schadevergoeding eist voor hun gepruts als zij nog langer aanmaningen eisen.
Stress, ook dat is schade.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:07 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Oh, en wat voor schade heeft ze geleden dan?
Dat zou ik niet doen, gewoon met een stift 'retour afzender' op de envelop zetten en de envelop in de brievenbus knikkeren. Je hebt alle moeite gedaan die men redelijkerwijs van je kan verwachten om aan te geven dat de persoon die ze proberen bereiken niet meer op dat adres woont.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:44 schreef dolcefarniente het volgende:
Vanmiddag is er een factuur binnengekomen van DFA services op naam van die vent. De tweede in korte tijd. De eerste envelop had ik al met een verhaaltje erop retour afzender gestuurd, dat heeft blijkbaar geen indruk gemaakt.
Het is een bedrijf dat facturen opstelt voor met name tandartsen. Zou die lul ergens iets medisch hebben ondergaan en gewoon ijskoud zijn oude adres hebben opgegeven?
Gelukkig staan de gegevens op de envelop en kan ik ze maandag bellen (wéér kosten maken voor die lul!). En dan gáán we weer...
Stress is inderdaad ook schade, maar hoe kwantificeer je de stress maar voor een rechter.quote:
Het enige wat TS had hoeven doen was zorgen dat het GBA bijgewerkt is, en eventueel zorgen dat er netjes een naambordje bij de voordeur hangt.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Haar geleden schade kan je in deze topic teruglezen.
Even los van dit verhaal; dat kan een rechter prima. Zo worden schadevergoedingen ook vastgesteld.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:13 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Stress is inderdaad ook schade, maar hoe kwantificeer je de stress maar voor een rechter.
Door op te sommen wat ze allemaal al heeft moeten doen en heeft moeten doorstaan door zo'n lamzak.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:13 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Stress is inderdaad ook schade, maar hoe kwantificeer je de stress maar voor een rechter.
Ik ben benieuwd wat een rechter dan beslist.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Door op te sommen wat ze allemaal al heeft moeten doen en heeft moeten doorstaan door zo'n lamzak.
De rechter beslist dan wel hoe ernstig iets wel of niet is.
Ik ook.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:30 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat een rechter dan beslist.
Ik denk dat één van de eerste vragen is waarom ze getekend heeft voor aangetekende stukken die niet voor haar bestemd waren.quote:
Nee hoor, dank je wel. Ik ben net van de schuldeisers van de vorige bewoners van dit huis af.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Nou daarin verschillen we dan van mening.
Misschien wil je doen aan woningruil?
Stuur Dolcefarniente maar een DM, als je interesse hebt.
Maar dat betekent dat je er dus nog maar net woont, gezien je beweerde dat je niet zoveel hoeft de doen om van de schuldeisers van de vorige bewoners van een huis af te komen.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:58 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Nee hoor, dank je wel. Ik ben net van de schuldeisers van de vorige bewoners van dit huis af.
Je leest wat je wil lezen. Ik zei dat je zelf ervoor hoeft te zorgen dat het GBA op orde is. Dat wil niet zeggen dat je gelijk overal vanaf bent.quote:Op zondag 26 mei 2013 13:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar dat betekent dat je er dus nog maar net woont, gezien je beweerde dat je niet zoveel hoeft de doen om van de schuldeisers van de vorige bewoners van een huis af te komen.
Okee, ik had inderdaad even niet door dat we overgestapt waren op de humor.quote:Op zondag 26 mei 2013 13:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ik dacht de we allang bezig waren met humor, wist niet dat je serieus was gebleven.
Leed, nou, niet echt. We hebben wel een paar deurwaarders gehad die mijn vrouw min of meer onder druk probeerden te zetten omdat ze 'het GBA gecontroleerd hadden en de vorige bewoners nog op ons adres ingeschreven waren. En ze dus het recht hadden om ons huis leeg te halen'. Gelukkig wisten we dat het GBA op dat moment op orde was, dus dat was dan snel klaar.quote:Maar als je echt gelijk hebt, dan ben ik onder de indruk. GBA op orde had ik niet als 1e oplossing aangedragen, jij wel. Ik heb dan ook nooit op die manier last gehad van de ellende van een vorige bewoner.
Maar is er jou dan geen leed aangedaan?
Vanuit mijn werk heb ik wel eens met factoringbedrijven te maken. Neem in dit geval contact op met de zorgverlener zelf en niet met DFA. Maak dus de envelop nu wel open.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:44 schreef dolcefarniente het volgende:
Vanmiddag is er een factuur binnengekomen van DFA services op naam van die vent. De tweede in korte tijd. De eerste envelop had ik al met een verhaaltje erop retour afzender gestuurd, dat heeft blijkbaar geen indruk gemaakt.
Het is een bedrijf dat facturen opstelt voor met name tandartsen. Zou die lul ergens iets medisch hebben ondergaan en gewoon ijskoud zijn oude adres hebben opgegeven?
Gelukkig staan de gegevens op de envelop en kan ik ze maandag bellen (wéér kosten maken voor die lul!). En dan gáán we weer...
Nou, met verbazing lees ik je reactie, want ik kan niet geloven dat de oplossing 'zo simpel' lijkt te zijn. Of is het zo dat jij ook een beetje geluk had en Dolcefarniente een beetje extra pech.quote:Op zondag 26 mei 2013 14:13 schreef Snapcount2 het volgende:
Leed, nou, niet echt. We hebben wel een paar deurwaarders gehad die mijn vrouw min of meer onder druk probeerden te zetten omdat ze 'het GBA gecontroleerd hadden en de vorige bewoners nog op ons adres ingeschreven waren. En ze dus het recht hadden om ons huis leeg te halen'. Gelukkig wisten we dat het GBA op dat moment op orde was, dus dat was dan snel klaar.
Er zit ook zeker verschil tussen het geval van Dolcefarniente. Maar dat wil niet zeggen dat zij de vlammen uit haar schoenen moet gaan lopen om de schuldeisers van iemand anders ten dienste te zijn.quote:Op zondag 26 mei 2013 14:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou, met verbazing lees ik je reactie, want ik kan niet geloven dat de oplossing 'zo simpel' lijkt te zijn. Of is het zo dat jij ook een beetje geluk had en Dolcefarniente een beetje extra pech.
Vergeet niet dat er een behoorlijk verschil kan zitten per probleem van vorige bewoners. De ene kan hogere schulden hebben dan de ander, waardoor instanties/incasso intenser zou kunnen reageren.
Ja, bijvoorbeeld. En ook heel belangrijk, geen aangetekende brieven aannemen van de vorige bewoner. Dan wek je de indruk dat de bewoner nog op dat adres woont. Je kunt gewoon bij de bezorger aangeven dat de geadresseerde niet meer op het adres woont.quote:Dus Dolcefarniente kan stickertjes uitdraaien met daarop:
"retour afzender - check GBA voor het updaten van uw mailinglijst/administratie"
Waarvan wil je aangifte doen? Dat je post krijgt van iemand anders? Volgens mij is dat niet strafbaar.quote:+ eventueel: "bij herhaling doe ik aangifte bij de politie"
Waarom zou de politie TS hiermee moeten helpen en op welke manier moet de politie helpen?quote:Op zondag 26 mei 2013 14:58 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
De officiële term is 'melding maken'.
Strafbaar of niet, ergens moet Dolcefarniente een dossier laten opbouwen.
Er zijn wel meerdere dingen niet strafbaar, maar toch kan de politie je daarbij wel helpen.
Ik denk dat de politie in dit soort zaken helemaal niets kan betekenen.quote:Of ze dat ook echt zullen doen bij Dolcefarniente weet ik niet, maar het kan geen kwaad hiermee te schermen, lijkt mij. Welke bedrijf zou nou voor de rechter willen komen, omdat zij GBA niet kunnen checken?
Dat heeft ze toch ook gedaan?quote:Op zondag 26 mei 2013 13:52 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Je leest wat je wil lezen. Ik zei dat je zelf ervoor hoeft te zorgen dat het GBA op orde is. Dat wil niet zeggen dat je gelijk overal vanaf bent.
Je zou ook kunnen stellen dat het van mijn werktijd af gaat en dus gederfde inkomsten (ik ben zzp-er).quote:
*LOL* maar ondanks het gezeik wil ik hier nooit meer weg ;-)quote:Op zondag 26 mei 2013 11:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Nou daarin verschillen we dan van mening.
Misschien wil je doen aan woningruil?
Stuur Dolcefarniente maar een DM, als je interesse hebt.
Ik hou het in mijn achterhoofd ;-) maar het enige dat ik wil is gewoon zo snel mogelijk van dit gezeik af zijn.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Door op te sommen wat ze allemaal al heeft moeten doen en heeft moeten doorstaan door zo'n lamzak.
De rechter beslist dan wel hoe ernstig iets wel of niet is.
Om misverstanden te voorkomen: ik heb niks getekendquote:Op zondag 26 mei 2013 11:38 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik denk dat één van de eerste vragen is waarom ze getekend heeft voor aangetekende stukken die niet voor haar bestemd waren.
Proefprocesje uitlokken dan maar...?quote:Op zondag 26 mei 2013 11:30 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat een rechter dan beslist.
Oh ja, dat verhaal heb ik ook al enkele keren gehoord aan de deur. Ik heb ze vervolgens verteld dat ze dat voorál moesten doen, dat de kosten inclusief immateriële schadevergoeding voor hen was omdat mijn GBA-gegevens net iets actueler waren dan die van hen, en dat ik nú een einde aan het gesprek ging maken om alvast mijn advocaat in te lichten.quote:Op zondag 26 mei 2013 14:13 schreef Snapcount2 het volgende:
(...)Leed, nou, niet echt. We hebben wel een paar deurwaarders gehad die mijn vrouw min of meer onder druk probeerden te zetten omdat ze 'het GBA gecontroleerd hadden en de vorige bewoners nog op ons adres ingeschreven waren. En ze dus het recht hadden om ons huis leeg te halen'. Gelukkig wisten we dat het GBA op dat moment op orde was, dus dat was dan snel klaar.
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 26 mei 2013 14:29 schreef Andyvie het volgende:
[..]
Vanuit mijn werk heb ik wel eens met factoringbedrijven te maken. Neem in dit geval contact op met de zorgverlener zelf en niet met DFA. Maak dus de envelop nu wel open.
Het enige wat de DFA doet als jij een nota terugstuurt is jouw opmerking doorsturen naar de zorgverlener. Als de zorgverlener verder niet weet dat het adres niet klopt, dan geeft die door dat alles klopt en gaat DFA gewoon verder met aanmaningen sturen en zo. Als jij doorgeeft aan de zorgverlener zelf dat het adres niet klopt, dan zal de zorgverlener zelf de nota stopzetten en ben je gelijk van de DFA af.
Dit is een tip die we van DFA zelf hebben gekregen. Zij zijn namelijk alleen maar een doorgeefluik en controleren zelf verder helemaal niets. De zorgverlener is zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de gegevens.
Bij sommige vage incassobureautjes werkt het wel zo simpel. Grote mond van hier tot Tokyo, maar als je je niet laat intimideren en terug dreigt omdat zij hun administratie niet op orde hebben, zijn ze zo weg.quote:Op zondag 26 mei 2013 14:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou, met verbazing lees ik je reactie, want ik kan niet geloven dat de oplossing 'zo simpel' lijkt te zijn. Of is het zo dat jij ook een beetje geluk had en Dolcefarniente een beetje extra pech.
Vergeet niet dat er een behoorlijk verschil kan zitten per probleem van vorige bewoners. De ene kan hogere schulden hebben dan de ander, waardoor instanties/incasso intenser zou kunnen reageren.
Dus Dolcefarniente kan stickertjes uitdraaien met daarop:
"retour afzender - check GBA voor het updaten van uw mailinglijst/administratie"
+ eventueel: "bij herhaling doe ik aangifte bij de politie"
Mijn zorgen is dat mij kan worden verweten dat ik niet genoeg doe om dit recht te zetten. Ik ken niet het hele wetboek uit mijn hoofd en heb al vaker rare dingen meegemaakt (ook in mijn omgeving) dat iemand opeens op het strafbankje komt te zitten terwijl die van geen kwaad bewust is.quote:Op zondag 26 mei 2013 14:37 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Er zit ook zeker verschil tussen het geval van Dolcefarniente. Maar dat wil niet zeggen dat zij de vlammen uit haar schoenen moet gaan lopen om de schuldeisers van iemand anders ten dienste te zijn.
Klopt, en dat hangt ook op een briefje op de deur.quote:[..]
(...)En ook heel belangrijk, geen aangetekende brieven aannemen van de vorige bewoner. Dan wek je de indruk dat de bewoner nog op dat adres woont. Je kunt gewoon bij de bezorger aangeven dat de geadresseerde niet meer op het adres woont.
De politie is net zo slordig geweest door mij, ruim een half jaar na zijn uitschrijving, laat in de avond een doodsstuip te bezorgen door twee man sterk met ernstige gezichten voor mijn voordeur te staan omdat ze die meneer zochten voor iets dat achteraf (alweer) een misdrijf bleek te zijn.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:09 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Waarom zou de politie TS hiermee moeten helpen en op welke manier moet de politie helpen?
[..]
Ik denk dat de politie in dit soort zaken helemaal niets kan betekenen.
Daar zou ik me niet al teveel zorgen over maken, voor zover ik kan zien heb je meer dan genoeg gedaan om kenbaar te maken dat de vorige bewoner niet meer op het adres woont.quote:Op maandag 27 mei 2013 01:24 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Mijn zorgen is dat mij kan worden verweten dat ik niet genoeg doe om dit recht te zetten. Ik ken niet het hele wetboek uit mijn hoofd en heb al vaker rare dingen meegemaakt (ook in mijn omgeving) dat iemand opeens op het strafbankje komt te zitten terwijl die van geen kwaad bewust is.
Dan word je een beetje... Argwanend, zal ik maar zeggen.
Dan heb je netjes aan je verplichtingen voldaan volgens mij.quote:[..]
Klopt, en dat hangt ook op een briefje op de deur.
Maar je hebt de aangetekende stukken wel in ontvangst genomen? Grote kans dat de bezorger dan getekend heeft.quote:Op maandag 27 mei 2013 01:13 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Om misverstanden te voorkomen: ik heb niks getekend
Waarom zou je dat doen? Sticker erop en terug sturen.quote:Op maandag 27 mei 2013 01:18 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip!![]()
Dan toch maar weer even de wet overtreden
Je bent dan wel maanden verder voordat je schade vergoed is. Ik zou ook liever al het mogelijke doen om te voorkomen dat je huis wordt leeggeplunderd. Succes TSquote:Op maandag 27 mei 2013 11:33 schreef shazaam het volgende:
Die deurwaarders wijs ik ook net zo makkelijk de deur "nee, woont hier niet, fijne dag!" Zomaar binnen komen doen ze over het algemeen toch niet, en mocht het een keer wel gebeuren kan je ze makkelijk aansprakelijk stellen voor enige kosten.
Klopt ook wel, maar in de 3 jaar tijd dat ik hier nu woon (en dus al 2 jaar de post van oude bewoners weg kieper) heb ik nooit _echte_ problemen gehad vanwege de oude bewoner, zoals een deurwaarder die wel naar binnen wil.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je bent dan wel maanden verder voordat je schade vergoed is. Ik zou ook liever al het mogelijke doen om te voorkomen dat je huis wordt leeggeplunderd. Succes TS
Nee, niks getekend, niks geaccepteerd, return to sender.quote:Op maandag 27 mei 2013 07:41 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Maar je hebt de aangetekende stukken wel in ontvangst genomen? Grote kans dat de bezorger dan getekend heeft.
Nee, doe ik ook niet, en mijn kinderen weten dat ook.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:55 schreef marzman het volgende:
Heb ik ook gehad, zelfs die politie aan de deur. Ze geloofden me eerst niet omdat het lang duurde voor ik open deed. Het was zondagochtend, ik was student, dan reageer je niet zo snel op de belEigenlijk reageerde ik pas toen ik voor mijn deur stonden te schreeuwen "OPENMAKEN OF WE TRAPPEN HEM IN" :p
Niks teken als het niet op jouw naam is.
Die mensen hebben toch geen DigiD nodig, die omzeilen dat allemaal wel.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:06 schreef dolcefarniente het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)effen-via-digid.html
Hier mogen ze "mijn" vent ook wel bij gaan rekenen! Ambtshalve uitgeschreven, adres onbekend (niet naar het buitenland).
Heel goed. Maar hoe kom je hier dan bij?quote:Op maandag 27 mei 2013 22:01 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Nee, niks getekend, niks geaccepteerd, return to sender.
quote:Als ik thuis ben, is het simpel te bewijzen dat ze hier bot vangen. Als ik niet thuis ben, hebben ze het recht, als een aangetekend stuk geweigerd is, de boel hier open te breken.
Aangetekend stuk weigeren kan ook door de geadresseerde worden gedaan (als in: tief op met je brief, je kan me de boom inquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:21 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Heel goed. Maar hoe kom je hier dan bij?
[..]
Er zitten, volgens mij, wat meer stappen tussen het weigeren van een aangetekende brief en het leeghalen van een huis. Maar waar haal je vandaan dat ze het recht hebben om je huis leeg te halen als je een aangetekende brief weigert?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:17 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Aangetekend stuk weigeren kan ook door de geadresseerde worden gedaan (als in: tief op met je brief, je kan me de boom in). Ofwel puur negeren. En wat doe je dan, als je iets van de geadresseerde wil en er van overtuigd bent dat hij op dat adres woont?
Naja je hebt al aangegeven dat die persoon niet meer op dat adres woont. Tevens ben jij niet de geadresseerde, dus weiger je omdat jij niet als doorgeefluik wil en kan dienen. Sowieso inventariseert een deurwaarder normaal gesproken (weet niet of er uitzonderingen zijn, lijkt me niet) voordat je 'kot wordt leeggehaald'quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:17 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Aangetekend stuk weigeren kan ook door de geadresseerde worden gedaan (als in: tief op met je brief, je kan me de boom in). Ofwel puur negeren. En wat doe je dan, als je iets van de geadresseerde wil en er van overtuigd bent dat hij op dat adres woont?
Adresonderzoek is al gebeurd.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:02 schreef kansichtloos het volgende:
ik zal maar even kort reageren:
Er moet een adresonderzoek gestart en afgerond worden (kan 6 maanden of langer duren, afhankelijk van waar je woont). Neem hiervoor contact op met de gemeentelijke basisadministratie.
Zolang dit onderzoek loopt staat de vorige bewoner als "Adres in onderzoek" in het GBA. Aan iemand met deze status mag je geen stukken betekenen op het laatst bekende adres, dit moet dan openbaar gebeuren (bijvoorbeeld een aankondiging van beslag op roerende zaken in een landelijk dagblad)
Na afronding van voornoemd onderzoek staat staat de vorige bewoner per die datum als "vertrokken, onbekend waarheen" in het GBA. Ook bij deze status mag een deurwaarder geen actie ondernemen op het laatst bekende adres.
Een deurwaarder moet altijd eerst het GBA raadplegen (danwel over GBA gegevens van niet ouder dan 2 weken beschikken) alvorens hij stukken mag betekenen op het adres dat uit het GBA komt rollen.
Een deurwaarder die dan toch nog met stukken aankomt voor de vorige bewoner kun je direct aanmelden bij de tuchtcomissie van de KbvG (beroepsvereniging Gerechtsdeurwaarders)
Wat voegt jouw post nog toe, meer dan een jaar later?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:35 schreef kansichtloos het volgende:
haha niet dan
winter is coming, dead posts will rise
Update svp?quote:
Vaak gewoon bellen, iets betalen via Ideal vervolgens en you are good to go!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:57 schreef rene90 het volgende:
[..]
Update svp?
Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten, geen misdrijven of zulke acties maar wel dat ik (mijn adres) op zwarte lijsten staat bij energie toko's / internet providers / online webwinkels. Al meermaals moeten bellen en uitleggen hoe het zit en met veel moeite een internet abo kunnen afsluiten, bij webwinkels kan ik nog steeds niet op acceptgiro bestellen.
Nopequote:Op woensdag 18 juni 2014 00:01 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Vaak gewoon bellen, iets betalen via Ideal vervolgens en you are good to go!
Is het niet zo dat je in een postcodegebied woont waar ze niet zo graag leveren? Is een kennis van mij overkomen toen ze tijdelijk in een "prachtwijk" woonde. Ook haar vaste postorderbedrijf leverde opeens niet meer!quote:
Klopt, in zo'n wijk heb ik ook gewoond. Dan blokkeren ze op de postcode. Ik heb in mijn huidige postcode nergens last meer van gelukkigquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:19 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je in een postcodegebied woont waar ze niet zo graag leveren? Is een kennis van mij overkomen toen ze tijdelijk in een "prachtwijk" woonde. Ook haar vaste postorderbedrijf leverde opeens niet meer!
Ik zal dit topic eens doorsturen naar een vriendin van ons. Die is juist in een huis gaan wonen waar zo'n criminele bende gewoond heeft (incl wietplantage). Ze had de sleutel nog geen 2 dagen stond er opeens een heel politieleger op de stoep (en achterom etc) om de vorige bewoner op te pakken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:17 schreef dolcefarniente het volgende:
Sorry, ik zie dat het alweer een jaar geleden is.
Ik had met alle liefde het concept van de brief neergezet hier, maar mijn oude laptop is in het afgelopen jaar tragisch verongelukt (en geen backup natuurlijk).
Lang verhaal kort: ik heb toch nog tot ver in het najaar gedoe gehad, en dan voornamelijk met overheidsinstanties. In november ben ik van zowel vaste als mobiele provider geswitcht, dat was geen probleem, en ook met webwinkels en bijvoorbeeld een nieuwe verzekering die ik afsloot heb ik nooit problemen, maar die overheidsinstanties maken er echt een dikke pot van en ik heb een paar keer gebruik moeten maken van de diensten van de Ombudsman, o.a. om een vette terugvordering van de Belastingdienst te voorkomen omdat de vorige bewoner een zogenaamde toeslagpartner zou zijn.
Kort na mijn laatste bericht in dit topic kwam er weer een bericht van de belastingdienst dat de bewoner recentelijk pas uitgeschreven zou zijn op mijn adres, ook dit heb ik aan de Ombudsman doorgegeven want die bewoner was al veel langer weg (ik ken die hele loser niet!). Vervolgens een vaag excuus zonder uitleg wat er nou mis was gegaan. Ik wacht nog steeds op de toeslagen uit 2012.
Nog hardnekkiger waren de rechtbanken, die maar dwangbevelen en oproepen bleven sturen. Ik heb maar weer een brief gestuurd, helaas is mijn oude laptop tragisch verongelukt anders had ik graag het concept hier neergezet.
Ik verwees hierin naar eerdere correspondentie, verzocht met klem en dringend en zo om de administratie bij te werken, dreigde met stappen (die kennis van me had uitgezocht dat ik het op stalken kon gooien, immers, die instanties bleven me ongevraagd lastig vallen en ik had ook al ten onrechte bezoek van de politie gehad - één van mijn puberkinderen is autistisch, zijn stressreactie als ik bij zo'n bezoekje toevallig niet thuis zou zijn zou de boel alleen maar verergerd hebben).
Op aanraden van de Ombudsman heb ik ook een officiële klacht ingediend. Na een aantal weken kreeg ik de mededeling dat die naar een andere afdeling is gestuurd, dat is alweer een maand of 9 geleden. Sindsdien niets meer van gehoord. Ook geen dagvaarding meer gelukkig. Maar netjes is anders (het feit dat jij als burger bij een foutje meteen als fraudeur beboet wordt, en dat zij met de grofste fouten wegkomen, maakt me eigenlijk nog het kwaadst, ik was ooit een dag te laat met mijn BTW-aangifte, nou, hel en verdoemenis!).
Mijn ervaring is dusdat overheidsinstanties hier uitermate log en star mee om gaan. Met incassobureaus (op één na, die de gore moed had me urenlang te bestoken met sms-bommen - immers, op ze hadden op mijn adres met wat ingekochte adresgegevens wel mijn eigen telefoonnummer gevonden) en deurwaarders was het contact veel prettiger. Eén telefoontje met uitleg en het was in orde.
Helaas heeft het me behoorlijk wat geld (aangetekende brieven, telefoonkosten, ook gederfde inkomsten omdat ik zaken moest regelen terwijl ik eigenlijk aan het werk moest) gekost en ook stress (politie zelfs 's avonds laat aan de deur, de angst dat dit zou gebeuren als mijn autistische kind even alleen thuis was met alle mogelijke misverstanden van dien, mogelijke acties van eventuele criminele vriendjes van die loser die hier eerst woonde) opgeleverd. Maar na ongeveer een half jaar rust durf ik eindelijk voorzichtig te zeggen dat het misschien achter de rug is.
Het is niet zo'n wijk, het is omdat de wehkamp / H&M bij een bepaald bedrijf (naam even kwijt) een soort onderzoek aanvragen of ik kredietwaardig ben. Dan kijken ze simpelweg naar mijn adres en niet naar de persoon omdat ik anders gewoon als oude bewoner een valse naam op zou kunnen geven. En H&M zegt gewoon 'ja regel maar een CC en bestel een paar keer en contact ons over 6 maanden maar weer en misschien gaan we dan kijken of je wel op acceptgiro kan bestellen'.quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:52 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Klopt, in zo'n wijk heb ik ook gewoond. Dan blokkeren ze op de postcode. Ik heb in mijn huidige postcode nergens last meer van gelukkig
Zorg in ieder geval even dat ze de wijkagent aan de lijn krijgt en vraag een gesprek aan, die kunnen een notitie maken op jouw adres wat de agenten kunnen zien als ze je adres om één of andere reden in het systeem moeten opzoeken (voor die gast bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:55 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Ik zal dit topic eens doorsturen naar een vriendin van ons. Die is juist in een huis gaan wonen waar zo'n criminele bende gewoond heeft (incl wietplantage). Ze had de sleutel nog geen 2 dagen stond er opeens een heel politieleger op de stoep (en achterom etc) om de vorige bewoner op te pakken.
Hij staat nog ingeschreven op haar adres maar de gemeente is een onderzoek gestart. Tot die tijd durft ze zich niet in te schrijven op haar nieuwe adres (heeft nog tot eind van de maand haar oude woning).
Heftig!quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:55 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Ik zal dit topic eens doorsturen naar een vriendin van ons. Die is juist in een huis gaan wonen waar zo'n criminele bende gewoond heeft (incl wietplantage). Ze had de sleutel nog geen 2 dagen stond er opeens een heel politieleger op de stoep (en achterom etc) om de vorige bewoner op te pakken.
Hij staat nog ingeschreven op haar adres maar de gemeente is een onderzoek gestart. Tot die tijd durft ze zich niet in te schrijven op haar nieuwe adres (heeft nog tot eind van de maand haar oude woning).
Het heeft er wel mee te maken, dus ik zou zeggen: schrijf er gerust over.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:14 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het is niet zo'n wijk, het is omdat de wehkamp / H&M bij een bepaald bedrijf (naam even kwijt) een soort onderzoek aanvragen of ik kredietwaardig ben. Dan kijken ze simpelweg naar mijn adres en niet naar de persoon omdat ik anders gewoon als oude bewoner een valse naam op zou kunnen geven. En H&M zegt gewoon 'ja regel maar een CC en bestel een paar keer en contact ons over 6 maanden maar weer en misschien gaan we dan kijken of je wel op acceptgiro kan bestellen'.
Maar dat gaat verder niet over dit topic verder dus is niet echt handig denk ik.
[..]
Zorg in ieder geval even dat ze de wijkagent aan de lijn krijgt en vraag een gesprek aan, die kunnen een notitie maken op jouw adres wat de agenten kunnen zien als ze je adres om één of andere reden in het systeem moeten opzoeken (voor die gast bijvoorbeeld).
Kunnen ze die ongein dan niet naar zijn advocaat sturen? Zadel die op met het probleem.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:41 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Heftig!
Ik had de mazzel dat hij net was uitgeschreven (ambtshalve). Er schijnt ook een wietplantage te zijn geweest, maar daarover zijn de verhalen in de buurt wat warrig.
Ik zou naar de politie gaan en de zaak uitleggen, vragen wat ze aanraden: wachten tot het onderzoek rond is of vragen of een briefje op de deur voldoende is.
Bah, wat kunnen dergelijke etterbakken toch een boel ellende aanrichten!
Politie en de instanties zijn inmiddels op de hoogte. Speelt inmiddels ruim anderhalve week en ze woont er sinds enkele dagen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:14 schreef rene90 het volgende:
[..]
Zorg in ieder geval even dat ze de wijkagent aan de lijn krijgt en vraag een gesprek aan, die kunnen een notitie maken op jouw adres wat de agenten kunnen zien als ze je adres om één of andere reden in het systeem moeten opzoeken (voor die gast bijvoorbeeld).
Ik zou me dan wel afvragen of het beter is om daar wel of niet ingeschreven te staan... Als er een deurwaarder langskomt kan ze niet bewijzen dat het haar spullen zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:10 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
[..]
Politie en de instanties zijn inmiddels op de hoogte. Speelt inmiddels ruim anderhalve week en ze woont er sinds enkele dagen.
Ze kan zich niet inschrijven omdat ze dan gezeik krijgt met de uitkeringsinstanties. Dan is ze opeens samenwonend. Ze is alleenstaande moeder met een arbeidsongeschiktheidsuitkeringquote:Op woensdag 18 juni 2014 16:27 schreef Leandra het volgende:
Ik zou me dan wel afvragen of het beter is om daar wel of niet ingeschreven te staan
Als ze WIA of WAO heeft maakt het geen bal uit of ze alleenstaand is of niet, tenzij haar uitkering minder is dan bijstand voor een eenoudergezin, dan wordt het aangevuld tot dat niveau.quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:29 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Ze kan zich niet inschrijven omdat ze dan gezeik krijgt met de uitkeringsinstanties. Dan is ze opeens samenwonend. Ze is alleenstaande moeder met een arbeidsongeschiktheidsuitkering
Ik zou er maar niet teveel op vertrouwen dat zijn advocaat het allemaal op gaat lossen, die is waarschijnlijk pro deo en doet het hoognodige. En al helemaal niet een verre, onbekende mevrouw helpen die toevallig last heeft van zijn cliënt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kunnen ze die ongein dan niet naar zijn advocaat sturen? Zadel die op met het probleem.
Wens haar sterkte!quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:10 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
[..]
Politie en de instanties zijn inmiddels op de hoogte. Speelt inmiddels ruim anderhalve week en ze woont er sinds enkele dagen.
Uhm, dan moet ze zich toch juist WEL inschrijven op haar nieuwe adres?quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:55 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Toevallig heb ik (maar dat staat hier los van) net te maken gehad met andermans boedelbeslag waar enkele spullen van mijn zoon bij betrokken waren (de vader van mijn zoon heeft er een grote bende van gemaakt en dacht onze zoon daar eventjes in mee te kunnen slepen).quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou me dan wel afvragen of het beter is om daar wel of niet ingeschreven te staan... Als er een deurwaarder langskomt kan ze niet bewijzen dat het haar spullen zijn.
Overigens vind ik het enorm storend dat in zulke gevallen, waar de rechter vaak de ontruiming van de huurwoning heeft gelast, of het huurcontract heeft beëindigd, er niet direct een ambtshalve uitschrijving plaatsvindt.
Degene die uit de woning vertrekt boeit het niet zich uit te schrijven (liever niet zelfs, want langer onvindbaar), en de nieuwe bewoner krijgt alle ellende over zich heen, ook van de overheid.
Samenwonend met die vorige bewoner?quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:29 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Ze kan zich niet inschrijven omdat ze dan gezeik krijgt met de uitkeringsinstanties. Dan is ze opeens samenwonend. Ze is alleenstaande moeder met een arbeidsongeschiktheidsuitkering
Zeker doen!quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:25 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Uhm, dan moet ze zich toch juist WEL inschrijven op haar nieuwe adres?
Kan ze meteen bij de gemeente melden dat de vorige bewoner vertrokken is.
Dan klopt de GBA iig.
Gemeente is op de hoogte. Was juist hun advies om nog even op het oude adres te blijven zitten tot het onderzoek afgerond is. Staat een aantekening over dit alles.quote:
Als er een aantekening staat: kopie van vragen. Zeg dat het ivm dossiervorming voor het UWV is. Een beetje ambtenaar snapt datquote:Op woensdag 18 juni 2014 17:55 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Gemeente is op de hoogte. Was juist hun advies om nog even op het oude adres te blijven zitten tot het onderzoek afgerond is. Staat een aantekening over dit alles.
en eigenlijk is het niet eens de schuld van die man maar van de gemeente/instantiesquote:Op woensdag 18 juni 2014 13:41 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Bah, wat kunnen dergelijke etterbakken toch een boel ellende aanrichten!
Dat ligt eraan. In eerste instantie wel van die man, want die heeft een wietplantage (fout) en wordt vervolgens uitgezet, dat heeft even tijd nodig om administratief verwerkt te worden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 18:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en eigenlijk is het niet eens de schuld van die man maar van de gemeente/instanties
Toch blijf ik dat dus vreemd vinden. Ergens is er dus een instantie die jij benaderd hebt die de gegevens van die advocaat heeft. En die advocaat heeft de echte gegevens (adres, email, telefoon) van die klootviool.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:29 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Om te weten wat er aan de hand is moet je brieven openmaken en dat blijkt niet te mogen.
Ik heb dit dus wel gedaan, tot advocaatje-lief (oh, wat ben ik een trut dat ik zijn gegevens niet genoteerd heb!!!) dit hoorde.
Zijn verzekering staat ws nog op jouw adres. Is ergens ook logisch als hij geen nieuw adres heeft.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:44 schreef dolcefarniente het volgende:
Even for the record: je reageert op postings van een jaar oudquote:Op donderdag 19 juni 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Toch blijf ik dat dus vreemd vinden. Ergens is er dus een instantie die jij benaderd hebt die de gegevens van die advocaat heeft. En die advocaat heeft de echte gegevens (adres, email, telefoon) van die klootviool.
Heb jij contact opgenomen met de rechtbank? Of kan jij bedenken welke instantie dit doorgegeven heeft aan die advocaat? Want via die instantie kan je dus alsnog achter de gegevens van die advocaat komen.
Ik zou daarna contact opnemen (liefst op laten nemen door een eigen advocaat) en A) eisen dat klootviool er voor gaat zorgen dat jij niet meer lastig gevallen gaat worden en B) een schadevergoeding eisen voor gemaakte kosten (bellen, langsgaan, post, mail), verspilde tijd en psychisch leed door de stress die hij jou bezorgd.
Daarna kan je alle instanties doorverwijzen naar die advocaat. Post niet doorsturen maar op laten halen wanneer het jou uitkomt (liefst buiten kantooruren want extra duur voor klootviool).
[..]
Zijn verzekering staat ws nog op jouw adres. Is ergens ook logisch als hij geen nieuw adres heeft.
Ik zou het via een topic report doen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:46 schreef dolcefarniente het volgende:
Slotje maar doen, want mijn probleem is inmiddels opgelost
Edit: MODS, slotje please...? (ik dacht dat ik dat zelf kon doen...)
Rotterdam heeft juist van de ombudsman op z'n donder gekregen omdat ze mensen te makkelijk uitschreven. Ook na briefonderzoek.. Het heeft een flinke impact op uitkering en toeslagen etc...quote:Op donderdag 19 juni 2014 07:51 schreef Leandra het volgende:
BPR?
Ik zou niet weten waarom iemand niet ambtshalve uitgeschreven kan worden als de rechter het huurcontract heeft ontbonden en een ontruiming heeft gelast.
Ja, ik snap dat het behoorlijk wat gevolgen kan hebben, maar als de rechter het huurcontract ontbonden heeft en de ontruiming van een woning gelast heeft, dan heb je vooral de nieuwe bewoner ermee als de oude bewoner zich niet uitschrijft.quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Rotterdam heeft juist van de ombudsman op z'n donder gekregen omdat ze mensen te makkelijk uitschreven. Ook na briefonderzoek.. Het heeft een flinke impact op uitkering en toeslagen etc...
Tja, dan moet je iemand bij zo'n vonnis verplicht op een ander adres inschrijven, een onderzoek duur nu eenmaal weken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat het behoorlijk wat gevolgen kan hebben, maar als de rechter het huurcontract ontbonden heeft en de ontruiming van een woning gelast heeft, dan heb je vooral de nieuwe bewoner ermee als de oude bewoner zich niet uitschrijft.
En die krijgt waarschijnlijk toch al allerlei ellende omdat die vorige bewoner zich niet aan de regels hield.
Jammer dan voor degene die zich niet zelf uitgeschreven heeft, maar een nieuwe bewoner hoeft niet de dupe te worden van de criminele vorige bewoner, en dat wordt de nieuwe bewoner dan wel.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:26 schreef Peter het volgende:
[..]
Tja, dan moet je iemand bij zo'n vonnis verplicht op een ander adres inschrijven, een onderzoek duur nu eenmaal weken.
Neem zitting in de tweede kamer en stel een wetswijziging voor...quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jammer dan voor degene die zich niet zelf uitgeschreven heeft, maar een nieuwe bewoner hoeft niet de dupe te worden van de criminele vorige bewoner, en dat wordt de nieuwe bewoner dan wel.
Die nieuwe bewoner heeft immers net zo goed issues met uitkeringen en toeslagen als de oude bewoner nog niet uitgeschreven is.
En persoonlijk vind ik de belangen van de onschuldige nieuwe bewoner dan een beetje zwaarder dan de belangen van de criminele vorige bewoner.
Die laatste is wellicht ook genegen een nieuwe inschrijving wat sneller te regelen als z'n uitkering stopgezet wordt omdat ze geen adres meer hebben.
Beetje flauwe reactie, we kunnen toch gewoon een discussie hebben over dit soort dingen zonder met zo'n dooddoener te komen?quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Neem zitting in de tweede kamer en stel een wetswijziging voor...
waarom zou je hun anders behandelen dan een ander? Ik zie geen reden daarvoor.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Beetje flauwe reactie, we kunnen toch gewoon een discussie hebben over dit soort dingen zonder met zo'n dooddoener te komen?
Iemand die op last van de rechter uit de woning gezet is?quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:34 schreef Peter het volgende:
[..]
waarom zou je hun anders behandelen dan een ander? Ik zie geen reden daarvoor.
Blijkbaar heb je nog nooit op je werk gezeten met de angst dat ze op dat moment je sloten staan uit te boren wegens andermans achterstallige betalingen. Ik hoop voor je dat t zo blijft, dat je dit soort gezeik nooit hoeft mee te maken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:34 schreef Peter het volgende:
[..]
waarom zou je hun anders behandelen dan een ander? Ik zie geen reden daarvoor.
Wat heeft dat nou te maken met gelijke behandeling?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:10 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je nog nooit op je werk gezeten met de angst dat ze op dat moment je sloten staan uit te boren wegens andermans achterstallige betalingen. Ik hoop voor je dat t zo blijft, dat je dit soort gezeik nooit hoeft mee te maken.
Gelijke behandeling moet in gelijke gevallen. Hier is geen sprake van gelijke gevallen PLUS dat de overlast voor de volgende huurder onrechtvaardig groot is. Wat hier ongelijke behandeling (in ongelijke gevallen) rechtvaardigt.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou te maken met gelijke behandeling?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |