beetje harde oplossing als je verder fijn woont.quote:
Ja, lekker ding, dat is nou net mijn grootste nachtmerrie!quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Hopelijk komen ze geen beslag leggen op jouw spullen en trappen ze je deur in als je niet thuis bent.
Er is niks om bij te werken aangezien de vorige bewoner geen vervolg adres heeft opgegeven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef Caithlinn het volgende:
Wat raar dat ze hun administratie niet bijwerken. Ik heb van een oude huisgenoot ook zoiets gehad, alleen ging dat niet zo ver als jij nu zegt. Ik heb een van die aangetekende stukken (was een dagvaarding voor een rechtzaak) van de rechtbank aangenomen van de betreffende deurwaarder en de rechtbank gebeld. Ze hebben het gelijk aangepast en nooit meer wat van gehoord.
Het gaat nu vooral om enkele rechtbanken, die blijkbaar érg laks zijn in het checken van de actuele GBA-gegevens... Zelfs na een telefonisch contact, afgelopen winter. Ik weet het dan ook niet meer...quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef zatoichi het volgende:
WTF, kun je die bedrijven geen brief sturen waarin je hen beschuldigd van huisvredebreuk of stalking? Wat een idioten...
Werkelijk, zelfs de rechtbank blijft doordrammen, maar ik vermoed dat de persoon voor wie het is meerdere veroordelingen op zijn naam heeft.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef Caithlinn het volgende:
Wat raar dat ze hun administratie niet bijwerken. Ik heb van een oude huisgenoot ook zoiets gehad, alleen ging dat niet zo ver als jij nu zegt. Ik heb een van die aangetekende stukken (was een dagvaarding voor een rechtzaak) van de rechtbank aangenomen van de betreffende deurwaarder en de rechtbank gebeld. Ze hebben het gelijk aangepast en nooit meer wat van gehoord.
Dat was er van hem ook niet. Ze hadden 5 inactieve adressen van hem en mijn adres was het adres waar hij het laatst was ingeschreven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:23 schreef Deetch het volgende:
[..]
Er is niks om bij te werken aangezien de vorige bewoner geen vervolg adres heeft opgegeven.
Dan valt alles blijkbaar weer terug naar het laatst bekende adres.
Nou, ik heb inmiddels ernstige twijfels bij het controleren van de meest actuele GBA-gegevens door met name de rechtbanken...quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:21 schreef jatochneetoch het volgende:
Voor een huisinval wordt er eerst wel gekeken wie er op dat adres staat ingeschreven en niet waar die persoon het laatst ingeschreven was.
Dat zou nog een mogelijkheid zijn. Maar "het is niet mijn probleem"... Nee, maar ze maken het wel mijn probleem door hardnekkig niet de meest actuele GBA-gegevens te gebruiken. Dan ontdekken ze meteen dat ik hier al ruim een jaar woon en dat die vent al is uitgeschreven voor ik hier kwam wonen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:08 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
Je kunt de post van die vorige bewoner(s) gewoon bij het postloket/postkantoor afbrengen en doorgeven dat je geen post meer van die persoon wilt ontvangen, de postcentrale regelt de rest wel voor je.
Zo kan het postloket als enige de verzending van post van de vorige bewoners(s) stopzetten naar jouw adres en vervolgens op onderzoek uit gaan, het is immers niet jouw probleem.
Ps: Dit hebben wij toen ook gedaan met de post van "onze" vorige bewoners, wij hadden er niet zo veel hinder van, maar post van een ander kun je sowieso niks mee voor jezelf, serieus, duurde een week tot twee weken en het was weer voor elkaar.
Natuurlijk heel veel succes dannn..
![]()
Knap onverstandig om een misdrijf (!) te plegen...quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:
En tot eind vorig jaar maakte ik de post dan maar open
Je kan nog een aangetekende brief overwegen. Daar kan je je dan een volgende keer ook op beroepen. Zijn wel weer wat kosten die je moet maken maar als het daarna afgelopen is dat het wel waard.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:25 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Werkelijk, zelfs de rechtbank blijft doordrammen, maar ik vermoed dat de persoon voor wie het is meerdere veroordelingen op zijn naam heeft.
Ik loop werkelijk tegen een muur van bureaucratie aan. Hoe vaak moet ik alles nog doorgeven, inclusief de namen van de mensen van het GBA die me persoonlijk hebben verzekerd dat die vent exit is, plus de namen van de mensen van de woningbouwvereniging? Wanneer houdt het op?
Blijkbaar niet... Ik heb de namen van de mensen van het GBA die van alles op de hoogte zijn (het voordeel van een dorpquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:23 schreef Deetch het volgende:
Misschien kan de gemeente of de politie nog helpen?
Precies. Dat zegt de gemeente ook.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:23 schreef Deetch het volgende:
[..]
Er is niks om bij te werken aangezien de vorige bewoner geen vervolg adres heeft opgegeven.
Dan valt alles blijkbaar weer terug naar het laatst bekende adres.
Dan stuur je het toch door naar zijn advocaat? Aangezien hij kennelijk wel nog contact met die josti heeftquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Dat zou nog een mogelijkheid zijn. Maar "het is niet mijn probleem"... Nee, maar ze maken het wel mijn probleem door hardnekkig niet de meest actuele GBA-gegevens te gebruiken. Dan ontdekken ze meteen dat ik hier al ruim een jaar woon en dat die vent al is uitgeschreven voor ik hier kwam wonen.
En daar wringt het. Zelfs na bellen (met duizend excuses) en schrijven (waar ik nooit meer een reactie op krijg).
En tot eind vorig jaar maakte ik de post dan maar open, om gericht contact op te kunnen nemen, maar sinds ik ben nogal intimiderendben bedreigd
door zijn advocaat met aangifte (hij blijkt nog gelijk te hebben ook...
) doe ik dat ook maar niet meer...
Hm, dat is natuurlijk ook een idee...!quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:24 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Heb je een rechtbijstand en kan die eventueel niet iets voor je betekenen? Zo``n situatie waarin je zit is natuurlijk onacceptabel, ik snap je zorgen nu.
Ik hoop vooralsnog dat je langsgaat bij je plaatselijke postloket/postkantoor, ik ben er van overtuigt dat deze je beter kan helpen en informeren dan wat je hoogstwaarschijnlijk op dit moment voor mogelijk kunt houden, maak er melding van, geef die persoonsgegevens daar door, datum van uitschrijving van die persoon etc..quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Dat zou nog een mogelijkheid zijn. Maar "het is niet mijn probleem"... Nee, maar ze maken het wel mijn probleem door hardnekkig niet de meest actuele GBA-gegevens te gebruiken. Dan ontdekken ze meteen dat ik hier al ruim een jaar woon en dat die vent al is uitgeschreven voor ik hier kwam wonen.
En daar wringt het. Zelfs na bellen (met duizend excuses) en schrijven (waar ik nooit meer een reactie op krijg).
En tot eind vorig jaar maakte ik de post dan maar open, om gericht contact op te kunnen nemen, maar sinds ik ben nogal intimiderendben bedreigd
Ja, en die hebben notities gemaakt, dit was eind vorig jaar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:25 schreef jeroen25 het volgende:
Heb je al met de plaatselijke politie/wijkagent gesproken?
Als ze voor een arrestatie of beslaglegging je deur willen forceren dan zal daar wel politie bij betrokken zijn.
Als deze bekend is met jouw situatie kunnen zij daar op letten.
Die hebben mij met de belastingdienst ook geweldig geholpenquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef Caithlinn het volgende:
Misschien rare suggestie... Maar de Ombudsman (0800-3355555) ? Soms wordt onze overheid wel wakker zodra hij zich ermee bemoeit? Of een bevriende advocaat ofzo om hulp vragen. Dat zij uit officiele naam wat brieven kunnen schrijven.
Wist ik toen niet. En ik deed alles om de afzenders op de hoogte te stellen. Tot ik die advocaat trof. En ja, hij heeft gelijk en nu weet ik beter.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Plak een C achter je huisnummer en laat ze het verder fijn uitzoeken?
[..]
Knap onverstandig om een misdrijf (!) te plegen...
Misschien wel een goed idee ;-) (jammer dat ik zijn gegevens niet meer heb)quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Dan stuur je het toch door naar zijn advocaat? Aangezien hij kennelijk wel nog contact met die josti heeft
Nee, uiteindelijk word je ambtshalve uitgeschreven. En dat is al gebeurd (net) voor ik hier kwam wonen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:32 schreef Buikboor het volgende:
Je kan je niet uitschrijven op het GBA als je geen ander adres hebt, je blijft dan op het laatste adres ingeschreven. Dus of het GBA weet waar die gast nu verblijft of hij staat op jou adres.
Al het andere heeft dan weinig zin hè.....hij staat immers op jou adres dus je kan niks.
Contact gehad, afgelopen winter. Eigenlijk stom dat ik zijn gegevens niet heb bewaard en alle meuk door heb gestuurd naar die advocaatquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:33 schreef Caithlinn het volgende:
Maar je hebt wel contact met zijn advocaat? Heb je al met die man gecheckt of zijn client wel ingeschreven staat ergens? En anders stuur je die deurwaarders lekker door naar die advocaat... Mag hij het regelen...
Dit!quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Geef het adres van zijn advocaat door gezien hij wel contact met hem heeft. Of stuur alle post door naar het advocatenkantoor
Ga ik zeker doen, dank je!quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:34 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
[..]
Ik hoop vooralsnog dat je langsgaat bij je plaatselijke postloket/postkantoor, ik ben er van overtuigt dat deze je beter kan helpen en informeren dan wat je hoogstwaarschijnlijk op dit moment voor mogelijk kunt houden, maak er melding van, geef die persoonsgegevens daar door datum van uitschrijving van die persoon etc..
Maar hoe groot acht je de kans dat het erger wordt?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:35 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Ja, en die hebben notities gemaakt, dit was eind vorig jaar.
Prompt twee weken later stonden er twee ernstig kijkende agenten op de deurmat.
Om 11 uur 's avonds.
Als moeder van twee grote kinderen die op dat moment elders zijn heb je dan wel even een hartslag van 230...
Dat leek mij ookquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:48 schreef Leandra het volgende:
Het lijkt me sterk dat jij verplicht zou zijn een aangetekende brief in ontvangst te nemen die aan een ander gericht is.
Ik vraag me zelfs af of je hem überhaupt wel in ontvangst mag nemen als het voor iemand is die daar niet woont.
Ook dat.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:48 schreef Leandra het volgende:
Het lijkt me sterk dat jij verplicht zou zijn een aangetekende brief in ontvangst te nemen die aan een ander gericht is.
Ik vraag me zelfs af of je hem überhaupt wel in ontvangst mag nemen als het voor iemand is die daar niet woont.
Dat hoop ik ook.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:50 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar hoe groot acht je de kans dat het erger wordt?
Regelmatig politie, incassobureaus en anderen aan de deur of in de brievenbus is vervelend.
Maar zolang je dat kunt afweren met de boodschap "hij woont hier niet" zal het niet erger worden.
Zijn advocaat heeft jou bedreigd?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Als ze aan de deur staan om een aangetekend schrijven te overhandigen, dan kun jij je toch legitimeren en bewijzen dat jij de aangeschrevene niet bent?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:51 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Ook dat.
Maar als ze er van overtuigd zijn dat die vent hier wel woont (tja, feiten checken is blijkbaar zooooo moeilijk...) zullen ze dit zien als "hij heeft maling aan ons".
Ik ga het postkantoor maar eens opzoeken. Maar dan nog: de brief van vanmorgen werd door een koerier die me niet bekend is gebracht
Weet je zeker dat hij nog steeds niet meer ingeschreven staat op jouw adres?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:39 schreef dolcefarniente het volgende:
[..]
Die hebben mij met de belastingdienst ook geweldig geholpenMaar dat waren geen aangetekende brieven op zijn naam, maar brieven op mijn naam: "Wij hebben aan de hand van het GBA geconcludeerd dat u een toeslagpartner hebt..."
Maar... Als er een aangetekende brief op zijn naam binnen komt, moet ik eerst die post accepteren (waarmee ik dus kenbaar zou maken dat ik die vent ben) voor ik de Ombudsman kan benaderen. Ik heb hier vanmorgen wel aan gedacht, maar dat lukt dus niet, tenzij ik de brief accepteer.
En hoe zwaar zal dat in deze situatie wegen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:
En tot eind vorig jaar maakte ik de post dan maar open
Knap onverstandig om een misdrijf (!) te plegen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |