abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126904701
Ik woon sinds ruim een jaar op mijn huidige adres. Eén van de vorige bewoners is een veelpleger met veel schulden. Ik ken hem niet en heb hem nooit gekend, maar kreeg natuurlijk wel al zijn post.
Direct na de verhuizing heb ik een adresonderzoek laten doen en deze persoon is 2 weken voor ik me hier inschreef ambtshalve uitgeschreven. Zijn laatstbekende adres is mijn adres.

Hij is fijn... :')

Ik heb heel veel stickers geprint met de tekst "geadresseerde verhuisd, adres onbekend" maar flink wat afzenders hadden daar maling aan.
Toen kwamen de deurwaarders en incassobureaus. Idem dito: sommigen accepteerden de sticker, anderen bleven het proberen.
Toen kwamen de aangetekende brieven. Ook van rechtbanken. Procesverbalen. Zelfs een keer politie aan de deur! Gelukkig kon ik aantonen dat ik deze man niet ken en dat hij al uitgeschreven was voor ik hier kwam wonen.

Maar het is net dat spotje voor huiselijk geweld: het houdt niet op, niet vanzelf.

Vanzelfsprekend heb ik de diverse schudeisers, incassobureaus, (gerechts)deurwaarders en ook de rechtbank al benaderd met de mededeling dat ze hun administratie moeten bijwerken.

Tevergeefs.

Zelfs de belasting besloot deze vent opeens als toeslagpartner te zien en dat viel niet zomaar te corrigeren. Gelukkig hielp de Ombudsman me hierbij, maar ik was wel een maand en veel slapeloze nachen verder.

Speciale koeriers komen aangetekende stukken brengen, van deurwaarder tot rechtbank. En ik ben al gewaarschuwd door een kennis die bij de post heeft gewerkt: als je een stuk weigert kan de afzender dat opvatten als "de afzender steekt zijn middelvinger op, tijd voor actie". Ofwel huisinval, eventueel arrestatieteam in geval van een gerechtelijke uitspraak. Want ze kijken naar het laatstbekende adres, ook al is hij ambtshalve uitgeschreven.

Als ik thuis ben, is het simpel te bewijzen dat ze hier bot vangen. Als ik niet thuis ben, hebben ze het recht, als een aangetekend stuk geweigerd is, de boel hier open te breken.

Ik zoek iemand die écht verstand heeft van deze gang van zaken en me kan vertellen hoe ik hier voor eens en altijd van verlost ben. Want die vent staat al langer dan een jaar niet meer ingeschreven, maar omdat dit zijn laatstbekende adres is blijven ze maar aandringen en schijnen ze ook binnen te mogen komen (desnoods met een breekijzer).

En eerlijk gezegd durf ik nu nog amper de deur uit te gaan, want deze week stonden er weer drie mannetje voor de deur met een aangetekend stuk...

Ik heb wel een stuk papier op de deur geplakt met het bericht dat die man hier niet meer woont en ons volledig onbekend is, plus datum van uitschrijving en mijn inschrijfdatum. Maar die kennis vertelde me dat ze dat naast zich neer mogen leggen. Immers, dat kan iedereen wel op zijn deur plakken.

Lang verhaal kort: HELP! :'(
No matter how I treat my guests,
they always like my kitchen best!
pi_126904914
Je kunt de post van die vorige bewoner(s) gewoon bij het postloket/postkantoor afbrengen en doorgeven dat je geen post meer van die persoon wilt ontvangen, de postcentrale regelt de rest wel voor je.

Zo kan het postloket als enige de verzending van post van de vorige bewoners(s) stopzetten naar jouw adres en vervolgens op onderzoek uit gaan, het is immers niet jouw probleem.

Ps: Dit hebben wij toen ook gedaan met de post van "onze" vorige bewoners, wij hadden er niet zo veel hinder van, maar post van een ander kun je sowieso niks mee voor jezelf, serieus, duurde een week tot twee weken en het was weer voor elkaar.

Schrijf er voor de zekerheid wel 'retour afzender' op, maar ook als je de post niet in je bezit hebt, maar dat het op andere wijze aan je werd aangeboden, dan nog kun je hier melding van doen bij het postloket en het stop laten zetten.

Natuurlijk heel veel succes dannn..

:{w

[ Bericht 9% gewijzigd door zOuTzEePzOda op 23-05-2013 15:28:43 ]
Ik zal het rustig door mijn gedachte laten gaan!
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:10:28 #3
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_126905001
Verhuizen.
pi_126905388
Hopelijk komen ze geen beslag leggen op jouw spullen en trappen ze je deur in als je niet thuis bent.
5 Ferrari's op videoband!
pi_126905407
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:10 schreef wickedmen het volgende:
Verhuizen.
beetje harde oplossing als je verder fijn woont.

Kan je geen bewijs van uitschrijving van de ander regelen bij het gemeentehuis en een bewijs (gemeentedocument) dat jij daar alleen woont?

Vervolgens maak je daar 100 kopieën van en plakt die in een envelop eraan als je een stuk retour stuurt.
Daarbij uiteraard het verzoek om adres uit hun systeem te halen.

Als je weer wat van een zelfde instantie krijgt stuur je het nogmaals. (email is nog mooier kan je het bewijzen later) Stuur gerust eens een factuur mee met bijvoorbeeld 25 euro handelingskosten omdat ze het niet gewijzigd hebben en jij er dus omkijken naar heb.

Vaak worden ze dan wel wakker, al krijg je de factuur bijna nooit betaald.
Vergeet bij geen reactie niet een aanmaning te sturen als het betaaltermijn verlopen is.
blijf van mijn sig af! Nobody2.0 - Nobody2.0 - Nobody2.0
pi_126905577
Voor een huisinval wordt er eerst wel gekeken wie er op dat adres staat ingeschreven en niet waar die persoon het laatst ingeschreven was.
pi_126905637
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Hopelijk komen ze geen beslag leggen op jouw spullen en trappen ze je deur in als je niet thuis bent.
Ja, lekker ding, dat is nou net mijn grootste nachtmerrie! o|O
pi_126905643
Wat raar dat ze hun administratie niet bijwerken. Ik heb van een oude huisgenoot ook zoiets gehad, alleen ging dat niet zo ver als jij nu zegt. Ik heb een van die aangetekende stukken (was een dagvaarding voor een rechtzaak) van de rechtbank aangenomen van de betreffende deurwaarder en de rechtbank gebeld. Ze hebben het gelijk aangepast en nooit meer wat van gehoord. :{

Sidenote; hij was de verdachte van geweldspleging in die rechtzaak, geen getuige ofzo.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_126905660
WTF, kun je die bedrijven geen brief sturen waarin je hen beschuldigd van huisvredebreuk of stalking? Wat een idioten...
pi_126905720
Misschien kan de gemeente of de politie nog helpen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_126905760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef Caithlinn het volgende:
Wat raar dat ze hun administratie niet bijwerken. Ik heb van een oude huisgenoot ook zoiets gehad, alleen ging dat niet zo ver als jij nu zegt. Ik heb een van die aangetekende stukken (was een dagvaarding voor een rechtzaak) van de rechtbank aangenomen van de betreffende deurwaarder en de rechtbank gebeld. Ze hebben het gelijk aangepast en nooit meer wat van gehoord. :{
Er is niks om bij te werken aangezien de vorige bewoner geen vervolg adres heeft opgegeven.
Dan valt alles blijkbaar weer terug naar het laatst bekende adres.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_126905775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef zatoichi het volgende:
WTF, kun je die bedrijven geen brief sturen waarin je hen beschuldigd van huisvredebreuk of stalking? Wat een idioten...
Het gaat nu vooral om enkele rechtbanken, die blijkbaar érg laks zijn in het checken van de actuele GBA-gegevens... Zelfs na een telefonisch contact, afgelopen winter. Ik weet het dan ook niet meer...
pi_126905797
Heb je een rechtbijstand en kan die eventueel niet iets voor je betekenen? Zo``n situatie waarin je zit is natuurlijk onacceptabel, ik snap je zorgen nu.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_126905855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef Caithlinn het volgende:
Werkelijk, zelfs de rechtbank blijft doordrammen, maar ik vermoed dat de persoon voor wie het is meerdere veroordelingen op zijn naam heeft.

Ik loop werkelijk tegen een muur van bureaucratie aan. Hoe vaak moet ik alles nog doorgeven, inclusief de namen van de mensen van het GBA die me persoonlijk hebben verzekerd dat die vent exit is, plus de namen van de mensen van de woningbouwvereniging? Wanneer houdt het op?
pi_126905861
Heb je al met de plaatselijke politie/wijkagent gesproken?
Als ze voor een arrestatie of beslaglegging je deur willen forceren dan zal daar wel politie bij betrokken zijn.
Als deze bekend is met jouw situatie kunnen zij daar op letten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:26:10 #16
107525 Caithlinn
Still me....
pi_126905873
quote:
3s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:23 schreef Deetch het volgende:

[..]

Er is niks om bij te werken aangezien de vorige bewoner geen vervolg adres heeft opgegeven.
Dat was er van hem ook niet. Ze hadden 5 inactieve adressen van hem en mijn adres was het adres waar hij het laatst was ingeschreven.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_126905894
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:21 schreef jatochneetoch het volgende:
Voor een huisinval wordt er eerst wel gekeken wie er op dat adres staat ingeschreven en niet waar die persoon het laatst ingeschreven was.
Nou, ik heb inmiddels ernstige twijfels bij het controleren van de meest actuele GBA-gegevens door met name de rechtbanken... :Z
pi_126905930
Aangifte doen van stalking.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:29:07 #19
107525 Caithlinn
Still me....
pi_126905995
Misschien rare suggestie... Maar de Ombudsman (0800-3355555) ? Soms wordt onze overheid wel wakker zodra hij zich ermee bemoeit? Of een bevriende advocaat ofzo om hulp vragen. Dat zij uit officiele naam wat brieven kunnen schrijven.
pi_126906013
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:08 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
Je kunt de post van die vorige bewoner(s) gewoon bij het postloket/postkantoor afbrengen en doorgeven dat je geen post meer van die persoon wilt ontvangen, de postcentrale regelt de rest wel voor je.

Zo kan het postloket als enige de verzending van post van de vorige bewoners(s) stopzetten naar jouw adres en vervolgens op onderzoek uit gaan, het is immers niet jouw probleem.

Ps: Dit hebben wij toen ook gedaan met de post van "onze" vorige bewoners, wij hadden er niet zo veel hinder van, maar post van een ander kun je sowieso niks mee voor jezelf, serieus, duurde een week tot twee weken en het was weer voor elkaar.

Natuurlijk heel veel succes dannn..

:{w
Dat zou nog een mogelijkheid zijn. Maar "het is niet mijn probleem"... Nee, maar ze maken het wel mijn probleem door hardnekkig niet de meest actuele GBA-gegevens te gebruiken. Dan ontdekken ze meteen dat ik hier al ruim een jaar woon en dat die vent al is uitgeschreven voor ik hier kwam wonen.

En daar wringt het. Zelfs na bellen (met duizend excuses) en schrijven (waar ik nooit meer een reactie op krijg).

En tot eind vorig jaar maakte ik de post dan maar open, om gericht contact op te kunnen nemen, maar sinds ik ben nogal intimiderend :r ben bedreigd :r door zijn advocaat met aangifte (hij blijkt nog gelijk te hebben ook... oO< ) doe ik dat ook maar niet meer...
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:30:14 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_126906041
Plak een C achter je huisnummer en laat ze het verder fijn uitzoeken?

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:
En tot eind vorig jaar maakte ik de post dan maar open
Knap onverstandig om een misdrijf (!) te plegen...
censuur :O
  Forum Admin donderdag 23 mei 2013 @ 15:30:37 #22
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_126906055
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:25 schreef dolcefarniente het volgende:

[..]

Werkelijk, zelfs de rechtbank blijft doordrammen, maar ik vermoed dat de persoon voor wie het is meerdere veroordelingen op zijn naam heeft.

Ik loop werkelijk tegen een muur van bureaucratie aan. Hoe vaak moet ik alles nog doorgeven, inclusief de namen van de mensen van het GBA die me persoonlijk hebben verzekerd dat die vent exit is, plus de namen van de mensen van de woningbouwvereniging? Wanneer houdt het op?
Je kan nog een aangetekende brief overwegen. Daar kan je je dan een volgende keer ook op beroepen. Zijn wel weer wat kosten die je moet maken maar als het daarna afgelopen is dat het wel waard.
pi_126906058
quote:
Misschien kan de gemeente of de politie nog helpen?
Blijkbaar niet... Ik heb de namen van de mensen van het GBA die van alles op de hoogte zijn (het voordeel van een dorp :7 ) maar als de incasso's en met name de rechtbanken (meervoud) daar niets mee doen, houdt het al hard op.
pi_126906078
quote:

[..]

Precies. Dat zegt de gemeente ook.
pi_126906125
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef dolcefarniente het volgende:

[..]

Dat zou nog een mogelijkheid zijn. Maar "het is niet mijn probleem"... Nee, maar ze maken het wel mijn probleem door hardnekkig niet de meest actuele GBA-gegevens te gebruiken. Dan ontdekken ze meteen dat ik hier al ruim een jaar woon en dat die vent al is uitgeschreven voor ik hier kwam wonen.

En daar wringt het. Zelfs na bellen (met duizend excuses) en schrijven (waar ik nooit meer een reactie op krijg).

En tot eind vorig jaar maakte ik de post dan maar open, om gericht contact op te kunnen nemen, maar sinds ik ben nogal intimiderend :r ben bedreigd :r door zijn advocaat met aangifte (hij blijkt nog gelijk te hebben ook... oO< ) doe ik dat ook maar niet meer...
Dan stuur je het toch door naar zijn advocaat? Aangezien hij kennelijk wel nog contact met die josti heeft
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')