Heb je vrienden?quote:
Toch wel meer dan dat? Doel nu meer op interesses: films, lezen, hobby's, talenten ontwikkelen, maatschappelijke interesses.quote:
Wat er nu gebeurt is dat je het bij voorbaat opgeeft omdat de mogelijkheid er is dat het niet gelijk het gewenste effect heeft. Dat is wel zonde, want je hebt nog een heel leven voor je en je bent nog jong. Het tij keert echt wel, maar je moet daar wel iets voor gaan ondernemen. Dat het niet makkelijk is begrijp ik wel maar op deze manier maak je het juist lastiger voor jezelf.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Allicht heeft dit ook zo zijn comfort zone kanten... Maar ook wel degelijk depressieve kanten... En omdat dat overvalt is dat toch tjah demotiverend.
Ja ik vind het wel leuk om films te kijken..quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:36 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Toch wel meer dan dat? Doel nu meer op interesses: films, lezen, hobby's, talenten ontwikkelen, maatschappelijke interesses.
Tjah... Zit er al wat langer in en ik begrijp het niet helemaal waar het vandaan komt...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:38 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Wat er nu gebeurt is dat je het bij voorbaat opgeeft omdat de mogelijkheid er is dat het niet gelijk het gewenste effect heeft. Dat is wel zonde, want je hebt nog een heel leven voor je en je bent nog jong. Het tij keert echt wel, maar je moet daar wel iets voor gaan ondernemen. Dat het niet makkelijk is begrijp ik wel maar op deze manier maak je het juist lastiger voor jezelf.
Ik trek het me ook gewoon aan als ik zo'n sociale hork zie die niet durft uit te gaan terwijl hij of zij wel klaagt over een sociaal isolement. Blijkbaar is voor veel mensen zo;'n drempel enorm hoog of als ze er zijn zich heel bizar gedragen. Heel veel mensen kunnen niet zich zelf zijn als ze op stap zijn. Apart is dat eigenlijk. Het helpt wel enorm om met een wingman zo'n toko binnen te lopen.quote:
Tjah..quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:38 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Wat er nu gebeurt is dat je het bij voorbaat opgeeft omdat de mogelijkheid er is dat het niet gelijk het gewenste effect heeft. Dat is wel zonde, want je hebt nog een heel leven voor je en je bent nog jong. Het tij keert echt wel, maar je moet daar wel iets voor gaan ondernemen. Dat het niet makkelijk is begrijp ik wel maar op deze manier maak je het juist lastiger voor jezelf.
Je hoeft het ook niet te snappen, het is een biochemisch proces en daar valt ook niet zoveel aan te snappen verder. Als er onderliggende redenen zijn kun je daar met de proffesional eens naar kijken of dat zo is. Maar het proces is echt wel omkeerbaar, vergeet dat niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah... Zit er al wat langer in en ik begrijp het niet helemaal waar het vandaan komt...
Sociaal isolement tov uitgaan is natuurlijk nogal een stap. Misschien mijn leeftijd hoor maar snap dat idealiseren van uitgaan nooit zo, er zijn zoveel andere dingen om te doen voor mensen die daar moeite mee hebben. Of bedoel je gewoon "naar buiten gaan"?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik trek het me ook gewoon aan als ik zo'n sociale hork zie die niet durft uit te gaan terwijl hij of zij wel klaagt over een sociaal isolement. Blijkbaar is voor veel mensen zo;'n drempel enorm hoog of als ze er zijn zich heel bizar gedragen. Heel veel mensen kunnen niet zich zelf zijn als ze op stap zijn. Apart is dat eigenlijk. Het helpt wel enorm om met een wingman zo'n toko binnen te lopen.
Ik blijf geloven in het feit dat als men echt wil veranderen je keihard uit je comfort zone moet rammen, zo ver dat je niet meer terug kunt naar je eigen comfort zone, want die was blijkbaar op het moment gewoon kut.Ook al kon je het leven nog aan ..
Mwehhhquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:44 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet te snappen, het is een biochemisch proces en daar valt ook niet zoveel aan te snappen verder. Als er onderliggende redenen zijn kun je daar met de proffesional eens naar kijken of dat zo is. Maar het proces is echt wel omkeerbaar, vergeet dat niet.
Zoals?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:46 schreef eefje801 het volgende:
uitgaan nooit zo, er zijn zoveel andere dingen om te doen voor mensen die daar moeite mee hebben. Of bedoel je gewoon "naar buiten gaan"?
ha ha echt? Gewoon lekkere sufkuttige dingen, doe je die nooit?quote:
Op het moment geniet ik van m'n isolement, het moet echter niet te lang duren want dan kom ik domweg niet meer de deur uitquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik trek het me ook gewoon aan als ik zo'n sociale hork zie die niet durft uit te gaan terwijl hij of zij wel klaagt over een sociaal isolement. Blijkbaar is voor veel mensen zo;'n drempel enorm hoog of als ze er zijn zich heel bizar gedragen. Heel veel mensen kunnen niet zich zelf zijn als ze op stap zijn. Apart is dat eigenlijk. Het helpt wel enorm om met een wingman zo'n toko binnen te lopen.
Ik blijf geloven in het feit dat als men echt wil veranderen je keihard uit je comfort zone moet rammen, zo ver dat je niet meer terug kunt naar je eigen comfort zone, want die was blijkbaar op het moment gewoon kut.Ook al kon je het leven nog aan ..
Gewoon die kleine dingen die het leven leuk maken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:51 schreef eefje801 het volgende:
[..]
ha ha echt? Gewoon lekkere sufkuttige dingen, doe je die nooit?
Voor mij: Bios, vrienden thuis bezoeken, koken voor iemand, grote wandelingen maken in de natuur, fotograferen, muziek maken, (duur)sporten zoals zwemmen en fietsen, familie bezoeken, tuinieren op mijn balkon, kleding maken, tekenen, een hele dag reserveren en eten bestellen om een serie uit te kijken, reizen, een stad bekijken, museum, uitgebreid inkopen doen op de markt, een (gratis) cursus volgen aan de Open Universiteit, fokken en even "niksen"
Inderdaadquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:54 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Gewoon die kleine dingen die het leven leuk maken.
Bios thuisbezoek.... Joah... Serie kijken film kijken wel... Reizen nooit echt gedaan.. Niet mee opgevoed... Maar ach... Allicht wel een optie om te gaan doen...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:51 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Voor mij: Bios, vrienden thuis bezoeken, koken voor iemand, grote wandelingen maken in de natuur, fotograferen, muziek maken, (duur)sporten zoals zwemmen en fietsen, familie bezoeken, tuinieren op mijn balkon, kleding maken, tekenen, een hele dag reserveren en eten bestellen om een serie uit te kijken, reizen, een stad bekijken, museum, uitgebreid inkopen doen op de markt, een (gratis) cursus volgen aan de Open Universiteit, fokken en even "niksen"
Dat kan ik ook niet zo goed, maar toch is het me gelukt om dingen te doen die mij een beetje gelukkig maken. Helemaal uit m'n dak gaan zal ik nooit doen, maar als je een grijns op mijn gezicht ziet, dan kun je er vanuit gaan dat op dat moment het vrij goed met me gaatquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kan blijkbaar niet zo goed genieten van het leven
Ik snap het idealiseren zelf ook niet hoor. En ik bedoel inderdaad naar buitengaan. En doelde ook op dat men aan de ene kant wel klaagt van sociaal isolement (met name de mensen die daar sinds de pubertijd last van hebben) en dan bijv. na lang aandringen wel naar een studentenvereniging gaan, op een sport zitten en vrijwilligerswerk doen. Maar dat het dan 'nog niet lukt'. Weet niet of je me begrijptquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:46 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Sociaal isolement tov uitgaan is natuurlijk nogal een stap. Misschien mijn leeftijd hoor maar snap dat idealiseren van uitgaan nooit zo, er zijn zoveel andere dingen om te doen voor mensen die daar moeite mee hebben. Of bedoel je gewoon "naar buiten gaan"?
Dat is waar. Maar soms helpt het ook wel tijdens een feestje, net die ene schop qua zelf vertrouwen wat je soms nodig hebt van een goede vriend die daar geen last van heeft.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:53 schreef minthy het volgende:
Een wingman helpt alleen om je de deur uit te slepen maar dan nóg blijven die verneukende gedachten rondspoken in je kop.
En ik krijg dus een glimlach als ik andere mensen help. En daar wil ik vanafquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat kan ik ook niet zo goed, maar toch is het me gelukt om dingen te doen die mij een beetje gelukkig maken. Helemaal uit m'n dak gaan zal ik nooit doen, maar als je een grijns op mijn gezicht ziet, dan kun je er vanuit gaan dat op dat moment het vrij goed met me gaat
ja precies, wat vooral opvalt is dat ze zoveel "in hun hoofd" zitten. Herken het ten dele wel maar kan vrij goed rationaliseren dus sla daar niet zo snel in door. Ik snap ook niet zo goed wat zou moeten "lukken" want het is toch juist iets om trots op te zijn dat je überhaupt uit huis gaat en ergens in participeert? Het zijn vaak mensen die enorm streng voor zichzelf (en anderen) zijn. Dat van dat "te" relaxte herken ik ook wel, dat oefent aantrekkingskracht uit op mensen terwijl ik het zelf soms juist als een last ervaar dat ik niet wat gestructureerder benquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik snap het idealiseren zelf ook niet hoor. En ik bedoel inderdaad naar buitengaan. En doelde ook op dat men aan de ene kant wel klaagt van sociaal isolement (met name de mensen die daar sinds de pubertijd last van hebben) en dan bijv. na lang aandringen wel naar een studentenvereniging gaan, op een sport zitten en vrijwilligerswerk doen. Maar dat het dan 'nog niet lukt'. Weet niet of je me begrijptVeel van dit soort mensen zijn een kei in het overanalyseren van zichzelf, maar wanneer puntje bij paaltje komt doen ze het niet.
Krijg je ook wel eens een glimlach van iets wat je voor jezelf doet?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En ik krijg dus een glimlach als ik andere mensen help. En daar wil ik vanaf. Gewoon met een sociale stakker of vreemdeling de kroeg in en zorgen dat hij aan het eind van de nacht/begin van de ochtend echt zo'n grote glimlach op zijn gezicht heeft. Of dat hij met een dame eindigt. En dat je ziet dat zo'n figuur echt een schok door z'n hersens heeft gehad
Supermooi
Soms heb je als mens maar een klein beetje zelfvertrouwen nodig om flinke stappen vooruit te maken.
Daar heb je gelijk in! Die schoppen worden nu ook wel uitgedeeld overigens, ik schrik ervan hoe positief sommige mensen over me denken. Klinkt gek, want ik vind dat eigenwaarde enz uit jezelf moet komen en je het niet moet ontlenen aan een ander, maar het helpt wélquote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar soms helpt het ook wel tijdens een feestje, net die ene schop qua zelf vertrouwen wat je soms nodig hebt van een goede vriend die daar geen last van heeft.
Ik moet vooral om mezelf lachen als ik stom zit te flirten.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:04 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Krijg je ook wel eens een glimlach van iets wat je voor jezelf doet?
Dat is inderdaad wat heel erg opvalt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik snap het idealiseren zelf ook niet hoor. En ik bedoel inderdaad naar buitengaan. En doelde ook op dat men aan de ene kant wel klaagt van sociaal isolement (met name de mensen die daar sinds de pubertijd last van hebben) en dan bijv. na lang aandringen wel naar een studentenvereniging gaan, op een sport zitten en vrijwilligerswerk doen. Maar dat het dan 'nog niet lukt'. Weet niet of je me begrijptVeel van dit soort mensen zijn een kei in het overanalyseren van zichzelf, maar wanneer puntje bij paaltje komt doen ze het niet.
Het heeft niet altijd betrekking op jou hé, Lex. Is een algemeen verhaal en op iedereen van toepassing die wel eens angst voor iets heeft. En op sommigen wat meer.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Zeg maar gewoon dat ik dat doe, want dit leest heel onprettig. Dat dat gebeurt is waarschijnlijk onderdeel van de stoornis waar ik het eerder over had.
En daar hebben we mijn probleem. Ik doe zelden iets voormezelf. Laatste keer dat ik echt wat voor mij zelf deed was mijn oost-europa trip. En daar kreeg ik wel een glimlach van. Dat was echt het moment dat ik in bed zitten zo zat was dat ik binnen 48h ergens in een onbekend huis honderden kilometers verder van huis zat. Ik laat mijn plezier teveel van anderen afhangen. En dit komt uit het gegeven dat ik best een kuttige jeugd heb gehad maar daar goed ben uitgekomen, en dus anderen wil 'redden'.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:04 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Krijg je ook wel eens een glimlach van iets wat je voor jezelf doet?
Ik moet meer van dit soort dingen hebben waar ik echt van kan genieten. Ik irriteer me namelijk aan mijn eigen sufkuttige dingenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:51 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Eens. Er is een verschil tussen ergens heen gaan, de verwachting dat het dan beter gaat, en dat het ook echt beter gaat.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:08 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat heel erg opvalt.
Ook bijvoorbeeld bij een Benzin, alles willen analyseren en overal een theoretische oplossing uit een boekje voor willen hebben.
Maar zo werkt het leven niet, hulpverleners en dergelijke kunnen je nog zo veel kennis en handvaten aanreiken, uiteindelijk zal je het zelf moeten doen.
Er wordt altijd gezegd dat ik dat doe, maar nu wordt er gepost zonder mij direct te noemen (sport, studentenvereniging, een Benzin, overanalyseren, etc). Ik word beschreven terwijl ik niet genoemd word, maar wel gewoon meelees.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:20 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Het heeft niet altijd betrekking op jou hé, Lex. Is een algemeen verhaal en op iedereen van toepassing die wel eens angst voor iets heeft. En op sommigen wat meer.
Ik heb hier ook een tijdje meegepost toen ik heel erge angst had om in een auto mee te rijden na een ongeluk. Dat is ook zo'n voorbeeld, het enige dat me langzaam helpt om dit te verbeteren is toch steeds weer in die auto stappenDat is de essentie van het voorbeeld hierboven.
Dan haal je er dus voor jezelf wat uit. Daar hoef je niet voor genoemd te worden hoor, dat gaat zo ook welquote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Er wordt altijd gezegd dat ik dat doe, maar nu wordt er gepost zonder mij direct te noemen (sport, studentenvereniging, een Benzin, overanalyseren, etc). Ik word beschreven terwijl ik niet genoemd word, maar wel gewoon meelees.
Het voelt als roddelen terwijl ik er zelf bij sta. Dat deden mensen op de middelbare school ook. Ik heb daar een pesthekel aan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:26 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Dan haal je er dus voor jezelf wat uit. Daar hoef je niet voor genoemd te worden hoor, dat gaat zo ook wel
Benzin is wel een erg extreem geval. Die wil gelukkig zijn, maar in een dusdanige mate dat hij het als een walhalla ziet bijna.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:08 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat heel erg opvalt.
Ook bijvoorbeeld bij een Benzin, alles willen analyseren en overal een theoretische oplossing uit een boekje voor willen hebben.
Maar zo werkt het leven niet, hulpverleners en dergelijke kunnen je nog zo veel kennis en handvaten aanreiken, uiteindelijk zal je het zelf moeten doen.
Ik bedoelde het niet als een aanval op iemand maar gewoon in het algemeen. Ik haal Benzin aan omdat de meeste hier denk ik wel zijn topics kennen en ik vrij veel DM verkeer met hem heb gehad.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Er wordt altijd gezegd dat ik dat doe, maar nu wordt er gepost zonder mij direct te noemen (sport, studentenvereniging, een Benzin, overanalyseren, etc). Ik word beschreven terwijl ik niet genoemd word, maar wel gewoon meelees.
En zijn situatie is natuurlijk ook weer uniek.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:39 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet als een aanval op iemand maar gewoon in het algemeen. Ik haal Benzin aan omdat de meeste hier denk ik wel zijn topics kennen en ik vrij veel DM verkeer met hem heb gehad.
En Benzin zit bijvoorbeeld gewoon heel erg zichzelf in de weg. Hij is intelligenter dan de gemiddelde persoon, en daardoor heeft hij ook de neiging om dingen heel erg theoretisch te bekijken en te willen oplossen. Heeft heel erg het idee dat hij kan leren om zijn eigen hulpverlener te zijn. Want als je iets aan je auto hebt dan kun je dat toch ook opzoeken en met het juiste gereedschap zelf maken.
Maar het leven werkt zo niet, daarvoor zijn er te veel variabelen.
Er is niet 1 kant en klare oplossing voor angst problemen en depressies.
Het is niet simpel een sheetje volgen if .... then .....
Je hebt te maken met mensen, en gevoelens. Iedereen is uniek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |