Och ja, Trots. Dat zal ook wel een slachtpartij worden. Bij de vorige raadsverkiezingen hadden we op het stembureau een kerel die een hele tijd in het stemhokje stond met een stembiljet, en toen aan ons kwam vragen waar de partij van Rita Verdonk stond, want die kon die niet vinden. Hij keek nogal beteuterd toen we hem moesten vertellen dat Trots niet meedeed in onze gemeente.quote:
De VVD stond op 17 zetels in 2010, nu op 31. Nogal een verschil. Met name het CDA gaat het heel moeilijk krijgen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De trend was toen wel de positieve kant op voor beide waar die, bij ongewijzigde situatie in Den Haag, begatief zal zijn.
Heeft hij uiteindelijk nog gestemd?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:06 schreef freako het volgende:
[..]
Och ja, Trots. Dat zal ook wel een slachtpartij worden. Bij de vorige raadsverkiezingen hadden we op het stembureau een kerel die een hele tijd in het stemhokje stond met een stembiljet, en toen aan ons kwam vragen waar de partij van Rita Verdonk stond, want die kon die niet vinden. Hij keek nogal beteuterd toen we hem moesten vertellen dat Trots niet meedeed in onze gemeente.
Ja, hij ging er nog eens goed over nadenken in het stemhokje.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heeft hij uiteindelijk nog gestemd?
Veel zullen zich aan gaan sluiten bij een lokale partij, verwacht ik.quote:Maar inderdaad. Trots zal wel bijna overal verdwijnen, tenzij ze ergens lokaal bekende figuren hebben.
Beetje jammer dat veel mensen niet de moeite nemen zich te verdiepen in de lokale politiek.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:06 schreef freako het volgende:
[..]
Och ja, Trots. Dat zal ook wel een slachtpartij worden. Bij de vorige raadsverkiezingen hadden we op het stembureau een kerel die een hele tijd in het stemhokje stond met een stembiljet, en toen aan ons kwam vragen waar de partij van Rita Verdonk stond, want die kon die niet vinden. Hij keek nogal beteuterd toen we hem moesten vertellen dat Trots niet meedeed in onze gemeente.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje jammer dat veel mensen niet de moeite nemen zich te verdiepen in de lokale politiek.
Scheer je weg uit dit topic!quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:13 schreef freako het volgende:
[..]. Ik voel me nu ook aangesproken. Ik volg het nauwelijks. Ook in de vorige gemeentes waar ik gewoond heb trouwens.
Er worden heel veel zorgtaken overgeheveld naar de gemeente, terwijl ze hier minder geld voor krijgen en de invulling van deze taken en bezuinigingen per gemeente zal verschillen. Voor ouderen kan dit nogal een belangrijk punt zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ouderenpartijen
Wat gaan die gasten precies doen op lokaal niveau? Ontwikkelingen tegenhouden en de bouw van bejaardenhuizen en jeu de boules-banen bepleiten?
Sorry van dequote:Op maandag 5 augustus 2013 09:55 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
De rijksbijdrage voor het openbaar vervoer is in Nederland een subsidie voor vervoersautoriteiten om stads- en streekvervoer en OV te water onder de kostprijs en met een groter aanbod te kunnen aanbieden aan haar burgers. Zonder deze rijksbijdrage zou het stads- en streekvervoer duurder zijn en/of alleen te vinden in grotere steden. In 2004 betaalde rijksoverheid in totaal zo'n 1,08 miljard euro aan de 19 vervoersautoriteiten. Daarmee wordt zo'n 63% van de totale kosten van het stads- en streekvervoer door de overheid betaald.
http://nl.wikipedia.org/w(...)het_openbaar_vervoer
Hebben ze in Nieuwerkerk dan kandidaten die lokaal het verschil maken?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:18 schreef arjan1212 het volgende:
Trots zou in Nieuwerkerk wel blijven, ze zitten ook in Gouda.. mja
Inclusief een flinke efficiëntiekorting.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:17 schreef borisz het volgende:
En vanuit Den Haag wordt alles naar de gemeenten doorgeschoven
Ja, dat begrijp ik. De bedragen voor, bijvoorbeeld, de WMO worden geoormerkt in de Den Haag. Het is wellicht handiger om in Den Haag een voet achter de deur te krijgen (wat ze natuurlijk ook proberen).quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:21 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Er worden heel veel zorgtaken overgeheveld naar de gemeente, terwijl ze hier minder geld voor krijgen en de invulling van deze taken en bezuinigingen per gemeente zal verschillen. Voor ouderen kan dit nogal een belangrijk punt zijn.
Goed punt. Al was de echte kans om daar iets aan te doen natuurlijk bij de landelijke verkiezingen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:21 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Er worden heel veel zorgtaken overgeheveld naar de gemeente, terwijl ze hier minder geld voor krijgen en de invulling van deze taken en bezuinigingen per gemeente zal verschillen. Voor ouderen kan dit nogal een belangrijk punt zijn.
Weet je dat zeker?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:24 schreef KoosVogels het volgende:
De bedragen voor, bijvoorbeeld, de WMO worden geoormerkt in de Den Haag.
(bron: invoeringwmo.nl)quote:Is het budget voor begeleiding geoormerkt?
Nee, het budget voor begeleiding wordt niet geoormerkt. De Wmo is een wet die gemeenten veel beleidsvrijheid geeft bij het bereiken van prestaties. Hierdoor worden gemeenten in staat gesteld maatwerk te bieden bij het bevorderen van de participatie en zelfredzaamheid van hun burgers. Dit maatwerk kan bovendien worden gerealiseerd door instrumenten in te zetten uit aanpalende sectoren als werk en onderwijs. Het oormerken van het budget zou de mogelijkheden tot brede maatwerk oplossingen beperken en past derhalve niet in de filosofie van de Wmo. Bovendien is een nadeel van oormerken dat over de afzonderlijke uitgaven moet worden verantwoord en dat daarmee de administratieve lasten toenemen.
Akkoord. Dan moet ik je gelijk geven en het bestaansrecht van lokale partijen toch enigszins gerechtvaardigd vinden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:29 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
[..]
(bron: invoeringwmo.nl)
er zijn 2 raadsleden overgelopen naar de vvd...quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hebben ze in Nieuwerkerk dan kandidaten die lokaal het verschil maken?
Slechte zaak! Blij dat dit hier nog wat beter gaat.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een degelijke opkomst.
Ik zit tegenwoordig in m'n uppie. En dat terwijl de stad bijna 50k inwoners telt.
Ik heb niet het idee dat ze daar dan nog zetels gaan scorenquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:31 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
er zijn 2 raadsleden overgelopen naar de vvd...
en ze zoeken nog mensen..
http://zuidplas.trotsopnederland.com/2013/06/vacatures-zuidplas/
ja ik weet het ook niet, begreep toen dat ze best veel stemmen haalden daar.
Die trein was al een kleine 15 jaar geleden in gang gezet en niet meer via de landelijke politiek te stoppen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:26 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Goed punt. Al was de echte kans om daar iets aan te doen natuurlijk bij de landelijke verkiezingen.
Overigens ben ik er van overtuigd dat gemeentes in veel gevallen gaan falen om dit probleem op te lossen, vooral als de ouderen hier zelf een grote stem in krijgen....
Die lokale sufferdjes wordt de langzaam maar zeker de nek omgedraaid. Beetje jammer.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Slechte zaak! Blij dat dit hier nog wat beter gaat.
Ik ben zelf geen voorstander van het overhevelen van taken naar gemeenten omdat je hiermee rechtsongelijkheid gaat krijgen tussen bewoners van verschillende gemeenten. Gemeenten moeten zich bezighouden met de lokale infrastructuur en dat soort zaken, ons sociale vangnet hoort gewoon een landelijk taak te zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
Akkoord. Dan moet ik je gelijk geven en het bestaansrecht van lokale partijen toch enigszins gerechtvaardigd vinden.
Hoewel ik er nog steeds geen fan van ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |