Als we dat bij elke post moeten gaan zetten, dat we het niet zeker weten maar dat het aannemelijk lijkt...quote:Op maandag 20 mei 2013 15:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Want jij weet zeker wat de vader voor ogen had?
Daar kunnen we alleen vermoedens over uiten. Al is wraak misschien wel het meest aannemelijke motief, maar dan nog is een dergelijke conclusie misschien wat voorbarig.
Nee, vast niet.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:24 schreef hugecooll het volgende:
[..]
"Voorbarig"...want hij komt het ons vast nog uitleggen?
Eens ik kan er alleen maar van uitgaanquote:Op maandag 20 mei 2013 15:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Want jij weet zeker wat de vader voor ogen had?
Daar kunnen we alleen vermoedens over uiten. Al is wraak misschien wel het meest aannemelijke motief, maar dan nog is een dergelijke conclusie misschien wat voorbarig.
Nochtans is het allemaal wel uitgebreid voorbereid....quote:Op maandag 20 mei 2013 15:30 schreef Wessell het volgende:
[..]
Eens ik kan er alleen maar van uitgaan
Mwah, dat uitgebreide valt wel mee toch?quote:Op maandag 20 mei 2013 15:45 schreef Samson het volgende:
[..]
Nochtans is het allemaal wel uitgebreid voorbereid....
Als dat waar zou zijn, dan was zijn lichaam gevonden naast de jongens. Hij heeft ervoor gekozen om de dag voordat moeder 'gelijk' zou krijgen zijn zoons te vermoorden en geen enkele aanwijzing over hun verblijfplaats en gezondheid te geven. Hij heeft zijn mobiel uitgezet en heeft geprobeerd elk mogelijk spoor naar de jongens te verbergen. Weten dat je kinderen dood zijn, is verschrikkelijk, maar weken niet weten of ze dood zijn en je realiseren dat je er misschien nooit achterkomt wat er met ze gebeurt is, is onmenselijk.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, vast niet.
Maar we weten weinig over zijn motief. Wellicht heeft hij er wat over geschreven in zijn (afscheids)brief. Maar wraak is echt niet het enige denkbare motief.
Het kan ook zijn dat hij in zijn vreemde gedachtengang heeft gedacht dat z'n zoontjes nu "beter af zijn" ofzo. Niet dat dat waar is uiteraard, maar een mens kan vreemde gedachtenkronkels hebben.
Dat is wel zeer onwaarschijnlijk vanwege zijn route, zijn brief waar hij niks zegt over de kinderen en voornamelijk vanwege de plaats waar de lichamen van de kinderen waren de afgelopen twee weken icm zijn lichaam.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Knip
Het kan ook zijn dat hij in zijn vreemde gedachtengang heeft gedacht dat z'n zoontjes nu "beter af zijn" ofzo. Niet dat dat waar is uiteraard, maar een mens kan vreemde gedachtenkronkels hebben.
Mja een vrij extreme vorm van (zelf)destructief gedrag. De reden dat veel mensen hier ook naar de moeder kijken, is omdat normaal gesproken iets of iemand aan de oorsprong ligt van zulk gedragquote:Op maandag 20 mei 2013 15:53 schreef Mula het volgende:
Maar hoe hij het heeft gedaan, heeft maar een doel gehad: om zich heen slaan. En hard ook.
Een link naar dat bericht staat al geruime tijd in de OP.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:55 schreef Wessell het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-jaar-in-het-geding/
Is door mij al eerder gepost maar volgens mij weinig gelezen. Men ging er jammer genoeg niet op in.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:55 schreef Wessell het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-jaar-in-het-geding/
Ik zie het jaquote:Op maandag 20 mei 2013 15:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een link naar dat bericht staat al geruime tijd in de OP.
Is gisteren volop besproken.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:57 schreef deedeetee het volgende:
Is door mij al eerder gepost maar volgens mij weinig gelezen. Men ging er jammer genoeg niet op in.
Ik vind het erg interessant om te lezenquote:Op maandag 20 mei 2013 15:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Is door mij al eerder gepost maar volgens mij weinig gelezen. Men ging er jammer genoeg niet op in.
Ik dacht dat dit pas vandaag online kwam. Sommige delen van de tekst heb ik wel al gisteren gelezen. Maar goed ik kan me dus vergissen.quote:
Snap ik, maar wellicht verklaart het waarom er niet weer op wordt ingegaan.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:59 schreef Wessell het volgende:
Dat lijkt me moeiljk om te terug te zoeken met 70 delen
Stond in de papieren NRC weekend van eergisteren.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:01 schreef deedeetee het volgende:
Ik dacht dat dit pas vandaag online kwam. Sommige delen van de tekst heb ik wel al gisteren gelezen. Maar goed ik kan me dus vergissen.
Oke!quote:Op maandag 20 mei 2013 16:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Snap ik, maar wellicht verklaart het waarom er niet weer op wordt ingegaan.
In zijn geheel pas vandaag ook volgens google. Ik zocht op nieuws van vandaag en kreeg dit onder 2 uur geleden verschenen. Ik zag wel herhalingen van een eerder geplaatst artikel maar ook nieuwe toevoegingen.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Stond in de papieren NRC weekend van eergisteren.
Het artikel stond iig zaterdag op pagina 4 en 5 van de papieren NRC. Dat werd vervolgens deels geciteerd en vandaag dus blijkbaar volledig op het net gezet.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:04 schreef deedeetee het volgende:
In zijn geheel pas vandaag ook volgens google. Ik zocht op nieuws van vandaag en kreeg dit onder 2 uur geleden verschenen. Ik zag wel herhalingen van een eerder geplaatst artikel maar ook nieuwe toevoegingen.
misschien heeft ze mazzel gehad dat ze niet thuis was. Wie weet had hij haar ook wel om zeep willen brengen.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:58 schreef opgebaarde het volgende:
Maar is het nu een logische plek waar die kids gevonden zijn?
En had zijn rit naar Limburg zeer waarschijnlijk alleen als doel om zijn ex verdacht te maken?
Ik zie al helemaal gebeuren hoe dat dan gaat, zo'n gesprek, in zo'n consult kamertje...quote:De casemanager van Jeugdzorg is "bezorgd over vaders aanpak van Ruben, wanneer deze een boze bui heeft". Eén van de ‘doelen’ van het veiligheidsplan is dat de kinderen "zich veilig moeten gaan voelen bij vader". Concreet wordt afgesproken: "Vader pakt Ruben niet meer vast als Ruben boos is." Mocht de vader er echt niet meer uitkomen, dan moet hij volgens het plan familie of vrienden bellen die hem kunnen helpen.
Het schoolhoofd wil ook nog wat zeggen?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:07 schreef mimoma het volgende:
Rik Dogger @rikdogger
Morgenochtend is er op de Kerckeboschschool een besloten bijeenkomst. Daarna volgt een persconferentie op het schoolplein. #RTVUtrecht
Waarom in hemelsnaam een persconferentie op de school?
Dat zullen ze wel gedaan hebben omdat ze een heleboel pers verwachten morgen op de eerste schooldag nadat de jongens zijn gevonden.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:07 schreef mimoma het volgende:
Rik Dogger @rikdogger
Morgenochtend is er op de Kerckeboschschool een besloten bijeenkomst. Daarna volgt een persconferentie op het schoolplein. #RTVUtrecht
Waarom in hemelsnaam een persconferentie op de school?
hier had ik idd nog niet bij stil gestaan, dan idd wel slim van de school!quote:Op maandag 20 mei 2013 17:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel gedaan hebben omdat ze een heleboel pers verwachten morgen op de eerste schooldag nadat de jongens zijn gevonden.
Dan kunnen ze beter een persmomentje organiseren en dat ze afspreken dat de pers daarna weer weggaat, dan dat de pers ongecontroleerd de hele dag rond het schoolgebouw rondhangt en ouders en leerlingen lastig valt.
Dat ja. En bij wachtende moeders om een reactie vragen...quote:Op maandag 20 mei 2013 17:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel gedaan hebben omdat ze een heleboel pers verwachten morgen op de eerste schooldag nadat de jongens zijn gevonden.
Dan kunnen ze beter een persmomentje organiseren en dat ze afspreken dat de pers daarna weer weggaat, dan dat de pers ongecontroleerd de hele dag rond het schoolgebouw rondhangt en ouders en leerlingen lastig valt.
echt, op een gegeven moment ben je toch wel klaar met geneuzel over wie welk theelepeltje krijgt? En of je nou 100 of 150 euro per kind moet betalen aan alimentatie.quote:Die zijn sinds 2009 uit elkaar en delen de zorg 50/50 in een co-ouderschap, maar hebben nog altijd voortdurend ruzie. Boedelscheiding, alimentatie en zorgafspraken hebben al tot rechtszaken geleid.
Site van de vader?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:31 schreef sig000 het volgende:
Hoe lang zou die site van de vader nog online blijven?
Helaas niet. Was het maar zo.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
echt, op een gegeven moment ben je toch wel klaar met geneuzel over wie welk theelepeltje krijgt? En of je nou 100 of 150 euro per kind moet betalen aan alimentatie.
Hoe kan zo'n vent nou zo'n beroep uitoefenen, had hij nooit kritisch gekeken naar zijn eigen situatie, vraag ik me af...quote:
Van de vader. Eigen baas.quote:
Het bestond nog niet zo lang, daarvoor was hij fysiotherapeut in loondienst.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe kan zo'n vent nou zo'n beroep uitoefenen, had hij nooit kritisch gekeken naar zijn eigen situatie, vraag ik me af...
Nee, gisteravond om 22.34 is het al online gezet.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het artikel stond iig zaterdag op pagina 4 en 5 van de papieren NRC. Dat werd vervolgens deels geciteerd en vandaag dus blijkbaar volledig op het net gezet.
Maar feit blijft dat het nieuws van zaterdag is en die dag dan ook hier volop is besproken.
het gaat in zulke gevallen vaak niet om de spullen op zich, maar om het behalen van overwinninkjes op de ander.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
echt, op een gegeven moment ben je toch wel klaar met geneuzel over wie welk theelepeltje krijgt? En of je nou 100 of 150 euro per kind moet betalen aan alimentatie.
Wrs een flutbedrijfje toch... vraag me af of hij überhaupt klanten had...quote:Op maandag 20 mei 2013 17:43 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het bestond nog niet zo lang, daarvoor was hij fysiotherapeut in loondienst.
Heb geen idee, geen zin om dat te gaan naspeuren.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wrs een flutbedrijfje toch... vraag me af of hij überhaupt klanten had...
Ja daar wordt je niet vrolijk van en dit vind ik ook minderquote:Op maandag 20 mei 2013 17:10 schreef gebrokenglas het volgende:
In dat NRC artikel:
[..]
Ik zie al helemaal gebeuren hoe dat dan gaat, zo'n gesprek, in zo'n consult kamertje...
Voelden de kinderen zich dan soms niet veilig bij vader ? Dan zou ik toch wel wat meer actie verwachten als alleen een zoetsappig gesprekje.quote:Eén van de ‘doelen’ van het veiligheidsplan is dat de kinderen "zich veilig moeten gaan voelen bij vader".
De welzijnswerkerstaal walmt je tegemoet... had beter in zijn eigen leven kunnen interveniëren...quote:Op maandag 20 mei 2013 17:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Heb geen idee, geen zin om dat te gaan naspeuren.
Vastpakken, flink schudden en onder een koude douche zetten?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja daar wordt je niet vrolijk van en dit vind ik ook minder
[..]
Voelden de kinderen zich dan soms niet veilig bij vader ? Dan zou ik toch wel wat meer actie verwachten als alleen een zoetsappig gesprekje.
Tuurlijk weer gelijk schatquote:Op maandag 20 mei 2013 17:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, gisteravond om 22.34 is het al online gezet.
Zo ongeveer hetzelfde gevoel krijg ik er ook bij.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De welzijnswerkerstaal walmt je tegemoet... had beter in zijn eigen leven kunnen interveniëren...
Ja, ik ben misschien wat bitter, maar typisch van die lui die het zo goed weten voor anderen, maar er zelf niets van bakken, to say the least in dit geval...
Ja, ik niet, had er niet eens op gelet... sterk tho...quote:Op maandag 20 mei 2013 17:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, dat leek me al logisch toen ik het de eerste keer zag.
Als fysiotherapeut wist ie in ieder geval hoe je moet vastpakken.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vastpakken, flink schudden en onder een koude douche zetten?
Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat kinderen zich dan niet veilig voelen.
Is ook pas 1000 keer verteldquote:Op maandag 20 mei 2013 17:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik niet, had er niet eens op gelet... sterk tho...
Ja DAT begrijp ik. Maar daar ben je toch op een gegeven moment wel klaar mee? Van beide kanten bedoel ik.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:47 schreef Gert het volgende:
[..]
het gaat in zulke gevallen vaak niet om de spullen op zich, maar om het behalen van overwinninkjes op de ander.
Ja, dat zijn dingen die zo'n interventionalist ook met cliënten zou gaan doen, provocatief zeg maar?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vastpakken, flink schudden en onder een koude douche zetten?
Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat kinderen zich dan niet veilig voelen.
Zo vreemd vind ik dat niet, als ik nu over de Rijnbrug rijd dan gaan onwillekeurig mijn gedachte er ook heen.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:59 schreef Bayswater het volgende:
Normaal rijd ik bijna dagelijks langs het NFI in Den Haag, maar toen ik er zojuist voorbij reed dwaalde mijn gedachten wel even af naar die broertjes die daar nu liggen.
De mais is ingezaaid.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:01 schreef Lindstrøm. het volgende:
Ik ben er weer. Is er nog baanbrekend nieuws dat ik heb gemist?
Ik heb als moeder ook wel eens onredelijk op mijn oudste gereageerd, maar dat was meestal een combinatie van stress en ongecontroleerde woede.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zijn dingen die zo'n interventionalist ook met cliënten zou gaan doen, provocatief zeg maar?
Ik heb dit iig nog nooit van mijn leven of meegemaakt of gedaan, ik geloof gewoon in een redelijk gesprek.
De 2e duiker die stukje van de kanaaldijk ligt.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:03 schreef tralalala het volgende:
In welke duiker zijn die jongens nou gevonden? Die bij de tent of bij de T-kruising?
Niet dat het belangrijk is maar vroeg het me gewoon af...
http://gigapica.geenstijl(...)n_aerial_pictur.html
Als je zelf niet in zo'n situatie zit en er rationeel over na kan denken dan zie je de win-win er wel van in ja, om dat snel en zakelijk te regelen. In de praktijk gaat het vaak anders. Zoals ook hier het geval was, kunnen de verhoudingen zelfs steeds bitterder worden. Met als ultieme uitkomst: als ik de kinderen niet meer krijg, dan jij ook niet. Al is daar natuurlijk wel wat meer voor nodig dan alleen jarenlange heibel. Want anders werden er voortdurend kinderen vermoord.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja DAT begrijp ik. Maar daar ben je toch op een gegeven moment wel klaar mee? Van beide kanten bedoel ik.
Ja, want heel Nederland heeft natuurlijk op het puntje van z,n stoel gezeten om dit sbs 6 dramamomentje te volgen... Wat een onzinquote:Op maandag 20 mei 2013 14:14 schreef AFCNiels het volgende:
Gisteren vond ik het al zeer ongepast dat op een heel moeilijk moment voor veel mensen opeens Rayman werd gestart. Gelukkig hebben o.a. een twitterkoning hem daar ook op gewezen en bood Rayman direct zijn excuses aan. Het blijft onbegrijpelijk dat de publieke omroep de gevoelens van vele mensen zo negeert.
[..]
Naar mijn idee die bij de tent.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:03 schreef tralalala het volgende:
In welke duiker zijn die jongens nou gevonden? Die bij de tent of bij de T-kruising?
Niet dat het belangrijk is maar vroeg het me gewoon af...
http://gigapica.geenstijl(...)n_aerial_pictur.html
De duiker het dichtst bij de stal. Toeval?quote:Op maandag 20 mei 2013 18:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Naar mijn idee die bij de tent.
Als het die bij de T-splitsing was geweest dan hadden ze de weg veel verder er vandaan afgezet.
Al die auto's die er staan hadden dan de dicht bij het plaats delict gestaan.
Mensen maken elkaar soms het leven zuur om de Hema ontbijtbordjes van een euro.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Als je zelf niet in zo'n situatie zit en er rationeel over na kan denken dan zie je de win-win er wel van in ja, om dat snel en zakelijk te regelen. In de praktijk gaat het vaak anders. Zoals ook hier het geval was, kunnen de verhoudingen zelfs steeds bitterder worden. Met als ultieme uitkomst: als ik de kinderen niet meer krijg, dan jij ook niet. Al is daar natuurlijk wel wat meer voor nodig dan alleen jarenlange heibel. Want anders werden er voortdurend kinderen vermoord.
ik ook hoor, wie niet?quote:Op maandag 20 mei 2013 18:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb als moeder ook wel eens onredelijk op mijn oudste gereageerd, maar dat was meestal een combinatie van stress en ongecontroleerde woede.
Hij is iig nooit blijvend bang geweest.
Ron Brandsteder?quote:Op maandag 20 mei 2013 18:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mensen maken elkaar soms het leven zuur om de Hema ontbijtbordjes van een euro.
Een vriendin van mij is letterlijk met haar auto en de paar kleren die ze bij elkaar kon pakken uit een huwelijk gestapt, nog geen goudvis samen, en op huwelijkse voorwaarden getrouwd, maar toch elke keer drama.
Eind van het verhaal voelde ze zich zo bedreigd dat zij hem nog een som geld gegeven heeft, terwijl hij haar had moeten uitkopen, maar daar heeft ze zelfs nooit om gevraagd.
Oh, betreft een populaire man die destijds in het C-segment van de bekende Nederlanders zat.
Geen idee of dat toeval was, en of hij de eigenaar van de stal kent en er misschien al eea achtergelaten had.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
De duiker het dichtst bij de stal. Toeval?
ik zie op een paar foto's ook zo'n soortgelijk gebouwtje staan als jij vorige week postte, met daarin zitten ze in elk geval niet van buitenaf gezien. Was je idee dus redelijk dichtbij.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Naar mijn idee die bij de tent.
Als het die bij de T-splitsing was geweest dan hadden ze de weg veel verder er vandaan afgezet.
Al die auto's die er staan hadden dan de dicht bij het plaats delict gestaan.
Rob de Nijs.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een vriendin van mij is letterlijk met haar auto en de paar kleren die ze bij elkaar kon pakken uit een huwelijk gestapt, nog geen goudvis samen, en op huwelijkse voorwaarden getrouwd, maar toch elke keer drama.
Eind van het verhaal voelde ze zich zo bedreigd dat zij hem nog een som geld gegeven heeft, terwijl hij haar had moeten uitkopen, maar daar heeft ze zelfs nooit om gevraagd.
Oh, betreft een populaire man die destijds in het C-segment van de bekende Nederlanders zat.
Johan V.quote:
Waarom vertel je dan dat het een C-klasse BN-er is?quote:Op maandag 20 mei 2013 18:18 schreef Leandra het volgende:
Maakt niet uit, ik ga z'n naam ook niet online zetten, hij is narcistisch genoeg om z'n eigen naam regelmatig te Googlen.
Nou en, dan weten de mensen ten minste wat voor vlees ze in de kuip hebben toch?quote:Op maandag 20 mei 2013 18:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik ga z'n naam ook niet online zetten, hij is narcistisch genoeg om z'n eigen naam regelmatig te Googlen.
Ik gok op Emile Ratelband.quote:
Martin Brozius.quote:
Lokaal populair, destijds nog regelmatig op TV, prima inkomen en toch zo'n drama maken van het einde van je huwelijk.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom vertel je dan dat het een C-klasse BN-er is?
Hij kende de buurt daar goed en gezien zijn andere voorbereidingen lijkt het me aannemelijk dat hij de plek al eerder verkend heeft.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee of dat toeval was, en of hij de eigenaar van de stal kent en er misschien al dec achtergelaten had.
Dat verwacht ik ook.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hij kende de buurt daar goed en gezien zijn andere voorbereidingen lijkt het me aannemelijk dat hij de plek al eerder verkend heeft.
Daar doet BN-schap natuurlijk niets aan af. Maar toch niet leuk, van die Martin.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:22 schreef Leandra het volgende:
Lokaal populair, destijds nog regelmatig op TV, prima inkomen en toch zo'n drama maken van het einde van je huwelijk.
Hij kwam naar buiten toe dus bij uitstek over als de redelijke, toegankelijke man.
Welke Martin? Heeft ze jou geDM'd?quote:Op maandag 20 mei 2013 18:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar doet BN-schap natuurlijk niets aan af. Maar toch niet leuk, van die Martin.
Nah het lijkt soortgelijk, ik denk dat mijn gebouw behoorlijk wat groter is (factor 4 schat ik)quote:Op maandag 20 mei 2013 18:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik zie op een paar foto's ook zo'n soortgelijk gebouwtje staan als jij vorige week postte, met daarin zitten ze in elk geval niet van buitenaf gezien. Was je idee dus redelijk dichtbij.
Contradictio in terminusquote:Op maandag 20 mei 2013 18:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |