Tsja... Je hebt niet het alleenrecht om een vrachtwagen in te halen... Iedereen die langzamer dan jou rijd moet dus bij elke vrachtwagen jou voor laten gaan? Ingewikkelde wereld wordt dat dan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:07 schreef Descendent het volgende:
Stelletje onbenullen op de weg vandaag....![]()
Ik had vandaag op de A28 op de heenweg een idioot in een Fiat Punto (model rond 2005) die m wanneer ik er met 130 aan kom stuiven m rustig ff de linkerbaan opgooit om met 110 die vrachtwagen te gaan inhalen..... en het blijkbaar vreemd vind dat ik dan achter m zit te kleven..... want ja; ik moest opeens in de rem omdat hij m ervoor gooit en dan zit je ff dicht achter hem..
Meneer gaat heel zeikerig expres langzaam weer de rechterbaan op en heeft van mij een middelvinger gekregen... Sjappie....![]()
Zucht; weer zo'n FOK autist blijkbaar.....quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:35 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Tsja... Je hebt niet het alleenrecht om een vrachtwagen in te halen... Iedereen die langzamer dan jou rijd moet dus bij elke vrachtwagen jou voor laten gaan? Ingewikkelde wereld wordt dat dan.
Dit is voor mij ook een grote irritatie. Mensen zullen het wel nooit leren. Ik rijdt standaard met licht aan. Is gewoon een automatische handeling voordat ik mijn auto start.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:13 schreef Karina het volgende:
Gisteren, beetje donker en bewolkt, regen en mensen zonder hun lichten aan.. dat begrijp ik nooit.
Waar je dan weer geen achterlichten bij hebt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:32 schreef Vlassie1980 het volgende:
Dit is voor mij ook een grote irritatie. Mensen zullen het wel nooit leren. Ik rijdt standaard met licht aan. Is gewoon een automatische handeling voordat ik mijn auto start.
Enige oplossing hiervoor is ervoor zorgen dat de verlichting al standaard aan gaat. Je ziet dat gelukkig steeds meer met die dagverlichtings leds.
Dus standaard licht aan. Ik doe het ook.. En niet eens dagrijverlichting maar gewoon BAM! dimlichtquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waar je dan weer geen achterlichten bij hebt..
Bij mij zit het in het riedeltje van instappen, gordel omdoen, koppeling intrappen, yadda yadda.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:06 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Dus standaard licht aan. Ik doe het ook.. En niet eens dagrijverlichting maar gewoon BAM! dimlicht
Onbegrijpelijk dat. Vooral link wanneer het mistig isquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waar je dan weer geen achterlichten bij hebt..
Ik geef toe, meestal doe ik het pas als ik al rij aan (in de straat nog wel). Soms word ik idd afgeleid en vergeet ik het wel eens. Maar bij ook maar een klein beetje slecht weer/schemering gaat ie aan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Mij zit het in het riedeltje van instappen, gordel omdoen, koppeling intrappen, yadda yadda.
Zolang ik niet gestoord word tijdens dat proces (en daardoor dus iets vergeet), staat standaard inderdaad mijn verlichting aan.
Ik heb pas 1 koplamp stuk op 60k kilometers, en ik heb die schakelaar dus altijd op 'aan' staan. Schijnbaar is het helemaal niet slecht. Anders zou het systeem ook niet bestaan natuurlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:19 schreef delano.888 het volgende:
Ik kan mijn schakelaar zo zetten dat hij altijd 100% van de tijd dimlicht aanzet bij de sleutel erin doen, maar ik doe het niet omdat het schijnbaar slecht is om de auto te starten met lichten aan.
Ik hoorde het van een Saab monteur, dat je altijd moet starten met de lampen uit, omdat tijdens het starten er minder stoom is voor de lamp (hij is dan ook minder fel) en dat is dus weer slecht ofzo.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb pas 1 koplamp stuk op 60k kilometers, en ik heb die schakelaar dus altijd op 'aan' staan. Schijnbaar is het helemaal niet slecht. Anders zou het systeem ook niet bestaan natuurlijk.
Het enige wat slecht is voor een lamp, is als je er meer "stroom" doorheen jaagt dan hij aan kan. Minder kan nooit kwaad bij een lamp, hij is dan alleen minder fel inderdaad.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik hoorde het van een Saab monteur, dat je altijd moet starten met de lampen uit, omdat tijdens het starten er minder stoom is voor de lamp (hij is dan ook minder fel) en dat is dus weer slecht ofzo.
Nouja zoveel moeite is het ook niet natuurlijk.
Lijkt me eerder slecht voor je accu, je startmotor geeft dat ding al flink op z'n flikker en dan heb je met de verlichting aan nog eens extra stroomverbruikers erbij.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik hoorde het van een Saab monteur, dat je altijd moet starten met de lampen uit, omdat tijdens het starten er minder stoom is voor de lamp (hij is dan ook minder fel) en dat is dus weer slecht ofzo.
Nouja zoveel moeite is het ook niet natuurlijk.
?? Nooit van gehoord; maarreh; lampje vervangen is bij een Saab een kwestie van 1 schroefje / 3 minuten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik hoorde het van een Saab monteur, dat je altijd moet starten met de lampen uit, omdat tijdens het starten er minder stoom is voor de lamp (hij is dan ook minder fel) en dat is dus weer slecht ofzo.
Nouja zoveel moeite is het ook niet natuurlijk.
Zo, als dat je irriteert heb je wel een zwaar levenquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:01 schreef Iwanius het volgende:
Je rijdt een woonwijk in en midden op de straat staat een auto stil en iemand met een fiets in de hand met elkaar te praten. Rechts een zee aan ruimte van lege parkeerplaatsen en inplaats dat men nu gewoon de auto rechts neerzet zodat de straat vrij blijft,staat men dus maar daar alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
Gelukkig ging men opzij toen ik dichterbij kwam.
Waarom zouden de wetten niet tellen als er niemand in de buurt is? Gewoon naar rechts dus, hoef je ook niet continue achter je te kijken of er toch iets aan komt...quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef henkde_j het volgende:
Wat doen jullie trouwens wanneer jullie verschillende auto's inhalen en er is geen achteropkomend verkeer:
- Links blijven rijden
- Na elke ingehaalde auto terug naar de rechter baan.
Ik ga zelf altijd terug naar rechts. Maakt het rijden wat minder eentonig
Op de A73 tussen Venlo en de A2 kan dat makkelijk, zeker buiten spitsuren, man, dan heb je net zoveel ruimte als op de autobahn, alleen het asfalt is 30 keer beterquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarom zouden de wetten niet tellen als er niemand in de buurt is? Gewoon naar rechts dus, hoef je ook niet continue achter je te kijken of er toch iets aan komt...
Ligt eraan. Als ik rustig doortuf en moet een paar vrachtwagens inhalen blijf ik vaak links. Als ik zeg maar het volgende voertuig wat ik in ga halen al zie. Maar dan natuurlijk wel even op het verkeer van achteren letten. Komt er iemand achterop, zit je zo rechts.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef henkde_j het volgende:
Wat doen jullie trouwens wanneer jullie verschillende auto's inhalen en er is geen achteropkomend verkeer:
- Links blijven rijden
- Na elke ingehaalde auto terug naar de rechter baan.
Ik ga zelf altijd terug naar rechts. Maakt het rijden wat minder eentonig
300 meter met een verschil van 30 km/h. Daar doe je dan ruim 36 seconden over. Wat mij betreft meer dan ruitme en tijd genoeg om gewoon naar rechts te gaan. Dat rijd toch een stuk relaxter zonder dat je steeds achter je hoeft te kijken.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op de A73 tussen Venlo en de A2 kan dat makkelijk, zeker buiten spitsuren, man, dan heb je net zoveel ruimte als op de autobahn, alleen het asfalt is 30 keer beter![]()
Als ik niemand in de weg rijd en ik haal 8 vrachtwagens in met 300 meter tussen hen, hang ik gewoon lekker effe links met mijn 110km/u; als er wat aan komt fladderen achter me duik ik er wel effe tussen, maar anders lekker niet, slijten alleen je banden maar van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |