Dat vond ik in eerste instantie ook, maar dat kan ook met Tyrion's relatief lage status te maken hebben.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:36 schreef Khaleesi het volgende:
- Ik vond de bruiloft maar klein opgezet, vast weer budgettaire redenen maar zo'n koninklijke bruiloft zou toch grootser moeten zijn lijkt me???
Was niet de koninklijke bruiloftquote:Op maandag 20 mei 2013 11:36 schreef Khaleesi het volgende:
Net gezien, goeien epjen.![]()
Paar dingetjes die mij opvielen:
- De Hound die wel heel spraakzaam is, ben het niet van hem gewend.
- Een buitenproportionele hoeveelheid obsceniteiten dit keer.Had niet verwacht dat Emilia nog naakt zou gaan (hoewel ze er wel naar hintte in een interview eerder). Die scene met Carice en Gendry was gewoon echt te veel....
En dan die 3 zielige bloedzuigers terwijl iedereen verwachtte dat Gendry gewoon dood zou gaan...
- Ik moest echt lollen toen Sansa zei da ze 14 moest voorstellen.....
- Ik vond de bruiloft maar klein opgezet, vast weer budgettaire redenen maar zo'n koninklijke bruiloft zou toch grootser moeten zijn lijkt me???
- Idd de bikinitieten van Dany
- Scene met Sam was wel bruut, mooi gedaan. Die raven waren echt onheilspellend, echt kippenvel.CGI van WW was wat minder vond ik.
Jaja mensen, dat snap ik ook wel...quote:Op maandag 20 mei 2013 11:41 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Was niet de koninklijke bruiloftenkel die van Sansa en Tirion
Nou ja ze zijn nu wel in oorlogquote:Op maandag 20 mei 2013 11:42 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Jaja mensen, dat snap ik ook wel...Maar het is nog steeds het koninklijk huis so to speak.
Maar ga maar na, het ontvangstfeest van de Lannisters en Starks in Winterfell was nog uitbundiger dan dit....
2 weken?quote:
Balon bezet nog steeds een groot deel van het noorden. Dat dit in seizoen 2 gebeurde heeft weinig met de boeken te maken.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:23 schreef Poemgirl het volgende:
Beetje stom dit, wanneer was de laatste (en de eerste) keer dat we Balon Greyjoy zagen? Seizoen 1? Vaag dat Stannis hem nu noemt terwijl ze in de serie verder niets meer met de beste man gedaan hebben. Lijkt me best verwarrend als je het boek niet gelezen hebt maar wel de serie kijkt. Fail.
Hij gaat niet naaien, net als bij de nights watchquote:Op maandag 20 mei 2013 11:54 schreef Khaleesi het volgende:
Wat bedoelde Tyrion met "and so my watch begins"...? Gaat ie bij de NW?
In de nightwatch mogen ze niet neuken niet. Hij mag ook niet met Sansa neuken niet. Leuk gebbetjequote:Op maandag 20 mei 2013 11:54 schreef Khaleesi het volgende:
Dit gaat alleen nog maar meer steken, ik probeer er niet op te letten. Zelfde voor Arya, dat is het nadeel dat de actrices elk seizoen weer een jaar ouder zijn.quote:
Dat hij geen sex meer gaat hebben, aangezien Sansa dat niet wil.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:54 schreef Khaleesi het volgende:
Mja, dat zou je ook over Jon en Robb kunnen zeggen. Die zijn in de serie 17 en 19 ofzo?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:55 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dit gaat alleen nog maar meer steken, ik probeer er niet op te letten. Zelfde voor Arya, dat is het nadeel dat de actrices elk seizoen weer een jaar ouder zijn.
Had dat vooral met Bran, herkende hem amper toen ik hem dit seizoen voor het eerst zag. Nadeel van acteurs die op de grens van de 'groeispurt'/puberteit zitten.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:55 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dit gaat alleen nog maar meer steken, ik probeer er niet op te letten. Zelfde voor Arya, dat is het nadeel dat de actrices elk seizoen weer een jaar ouder zijn.
Bij hun merk ik het wel minder sterk dat ze weer een jaartje ouder zijn geworden.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:57 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Mja, dat zou je ook over Jon en Robb kunnen zeggen. Die zijn in de serie 17 en 19 ofzo?
Dat klopt, maar ze zagen er al flink ouder uit.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Bij hun merk ik het wel minder sterk dat ze weer een jaartje ouder zijn geworden.
Ze menstrueert al in de serie, dat was best een groot punt. Cersei heeft het meerdere malen genoemd.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:03 schreef whocares86 het volgende:
Ik snap echt niet dat ze haar voor Sansa hebben gekozen. Die was in de pilot al veel te oud voor de rol. Complete groeispurt gehad maar nog geen menstruatie. Daar klopt biologisch natuurlijk geen zak van.
Meeraquote:Op maandag 20 mei 2013 12:02 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat het lijkt alsof ze door de Red Waste gebanjerd heeft in een two piece.![]()
Tevens:
[ afbeelding ]
Ze menstrueerd tegen het einde van het tweede seizoen pas voor het eerst. Terwijl ze was in de eerste aflevering al duidelijk door haar groeispurt heen was en er absoluut niet uitzag als 13.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:06 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ze menstrueert al in de serie, dat was best een groot punt. Cersei heeft het meerdere malen genoemd.
Bran is 11 in de serie. Boeit me verder totaal niet, maar ze hadden de leeftijd wel wat verder kunnen ophogen dan ze al gedaan hebben. Op zich is het heel gebruikelijk om oudere acteurs te nemen, alleen valt het verschil wel op wanneer een serie 8 jaar duurt.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:03 schreef whocares86 het volgende:
Ik snap echt niet dat ze haar voor Sansa hebben gekozen. Die was in de pilot al veel te oud voor de rol. Complete groeispurt gehad maar nog geen menstruatie. Daar klopt biologisch natuurlijk geen zak van.
Ik vind sowieso de originele leeftijden van sommige personages echt lachwekkend.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:09 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Bran is 11 in de serie. Boeit me verder totaal niet, maar ze hadden de leeftijd wel wat verder kunnen ophogen dan ze al gedaan hebben.
Bran zag er in het begin tenminste uit zoals ze zouden hoe oud hij was. Sansa zag er meteen al ouder dan ze zeiden dat ze was.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:09 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Bran is 11 in de serie. Boeit me verder totaal niet, maar ze hadden de leeftijd wel wat verder kunnen ophogen dan ze al gedaan hebben. Op zich is het heel gebruikelijk om oudere acteurs te nemen, alleen valt het verschil wel op wanneer een serie 8 jaar duurt.
Vergeleken de tijd dat het zich afspeelt is het normaal, vergeleken met nu wel ja.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:10 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik vind sowieso de originele leeftijden van sommige personages echt lachwekkend.
Mja, Robb en Jon zien er m.i. ook ouder uit dan ze in de serie zouden moeten zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:12 schreef whocares86 het volgende:
[..]
Bran zag er in het begin tenminste uit zoals ze zouden hoe oud hij was. Sansa zag er meteen al ouder dan ze zeiden dat ze was.
Het speelt zich sowieso niet in een tijd af he, het is een compleet fictieve wereld, dus dan probeer ik vergelijkingen met de middeleeuwen te vermijden ondanks de gelijkenissen. Maar zelfs met dat in het achterhoofd zie ik liever een jonge man als oorlogskoning dan een pubertje. Robb Stark is toch ook 14 in het originele verhaal?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:12 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Vergeleken de tijd dat het zich afspeelt is het normaal, vergeleken met nu wel ja.
Dat lijkt me wat overdreven.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:24 schreef Ugjerke het volgende:
Robb Stark is toch ook 14 in het originele verhaal?
Voor Robb en Jon hebben ze in de serie geen leeftijd gegeven. Al zijn ze duidelijk ouder dan 14 zoals in het boek. Ik denk dat ze 18 of 19 moeten voorstellen. Het probleem met Sansa is dat ze in de eerste aflevering zeggen dat ze 13 is en er veel ouder uitziet.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, Robb en Jon zien er m.i. ook ouder uit dan ze in de serie zouden moeten zijn.
Er zitten in de serie ook wel heel wat jonge personages en het is volgens mij best lastig om goede acteurs of actrices te vinden van een dergelijke leeftijd.
Ik snap wel dat er soms wat concessies moeten worden gedaan door iets oudere acteurs of actrices te nemen.
Dat vind ik dus ook, maar volgens mij is het wel zo. Ik durf het alleen even niet op te zoeken ivm spoilers.quote:
Volgens mij moeten ze iets van 17 en 19 voorstellen ofzo, maar beide acteurs zijn iets van 27.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:25 schreef whocares86 het volgende:
[..]
Voor Robb en Jon hebben ze in de serie geen leeftijd gegeven. Al zijn ze duidelijk ouder dan 14 zoals in het boek. Ik denk dat ze 18 of 19 moeten voorstellen. Het probleem met Sansa is dat ze in de eerste aflevering zeggen dat ze 13 is en er veel ouder uitziet.
Daar is het natuurlijk wel op gebaseerd.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:24 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het speelt zich sowieso niet in een tijd af he, het is een compleet fictieve wereld, dus dan probeer ik vergelijkingen met de middeleeuwen te vermijden ondanks de gelijkenissen.
Ja, daar ben ik het mee eens. Het zal me verder een zorg zijn hoe oud ze in het verhaal zijn, liever een goede acteur dan per se de juiste leeftijd nemen.quote:Maar zelfs met dat in het achterhoofd zie ik liever een jonge man als oorlogskoning dan een pubertje. Robb Stark is toch ook 14 in het originele verhaal?
mee eens.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:28 schreef timmmmm het volgende:
Maar Sansa wordt wel heel goed gespeeld, beter als wanneer ze daadwerkelijk een dertienjsrig kind hadden genomen
De actrice is 16.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:33 schreef Bronn het volgende:
[..]
mee eens.
voordeel van een jongere actrice is wel dat je dan als kijker doodsbenauwd wordt als er bijna iets gebeurd met sansa.. dan wil je echt niet dat ze wordt gepakt bij die rellen bijvoorbeeld, of dat jeoffrey haar pijn doet, of verkracht, of tyrion..
zorgt voor veel extra spanning, die de boeklezers dus blijkbaar wel hebben.
hoe oud is die arya in het echte leven eigenlijk?
Maisie Williams is 16 (15 tijdens de opnames)quote:Op maandag 20 mei 2013 12:33 schreef Bronn het volgende:
[..]
mee eens.
voordeel van een jongere actrice is wel dat je dan als kijker doodsbenauwd wordt als er bijna iets gebeurd met sansa.. dan wil je echt niet dat ze wordt gepakt bij die rellen bijvoorbeeld, of dat jeoffrey haar pijn doet, of verkracht, of tyrion..
zorgt voor veel extra spanning, die de boeklezers dus blijkbaar wel hebben.
hoe oud is die arya in het echte leven eigenlijk?
Samwell moest die speerpunt wel laten liggen want die ligt nu in de Posthoornkerk in Amsterdam, dus die konden ze ff niet meer gebruikenquote:Op maandag 20 mei 2013 12:27 schreef padlarf het volgende:
He, dit ding maakt White Walkers dood. Ik zal het maar laten liggen.
Het was nou niet bepaald een nobele bruiloft. Tyrion is niets in de ogen van Tywin. Dit huwelijk moest gewoon ff gebeuren. En veel respect krijgt Tyrion van de rest ook niet getuige het uitlachen toen ie niet bij Sansa's schouders kon.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:42 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Jaja mensen, dat snap ik ook wel...Maar het is nog steeds het koninklijk huis so to speak.
Maar ga maar na, het ontvangstfeest van de Lannisters en Starks in Winterfell was nog uitbundiger dan dit....
Zoals bij 90% van de series en films.quote:
Ik wilde daar overheen gaan door Maester Aemon (102) te noemen, maar die acteur zelf is ook al 90.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:40 schreef Kirov het volgende:
Alle acteurs zijn ouder dan hun Character.
Eddard Stark is bijvoorbeeld 35 als hij onthoofd wordt terwijl Sean Bean al over de 50 is.
Cassiequote:Op maandag 20 mei 2013 10:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ben begonnen met het kijken van Skins, loopt die dode Gilly ineens het beeld binnen, speelt ze ook al zo een daapse, maar dan met anorexia
16 zelfsquote:Op maandag 20 mei 2013 12:39 schreef Nic1 het volgende:
Tja, je merkt het nou eenmaal sneller bij zulke leeftijden, ondankds dat er maar enkele jaren verschil in zit. Natalie Dormer is 31 en speelt iemand van 18.
Ik vermoed dat het niet alleen praktisch is maar ook een stukje geloofwaardigheid.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:40 schreef Kirov het volgende:
Eddard Stark is bijvoorbeeld 35 als hij onthoofd wordt terwijl Sean Bean al over de 50 is.
Seizoen 1 en 2.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Cassie
Je komt Gendry trouwens ook nog tegen, maar weet niet meer of dat seizoen 1/2 was of 3/4 (ze wisselen om de 2 seizoenen compleet van cast).
Vlak na 41.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:46 schreef Poemgirl het volgende:
HelpIk maak een gif set met de scene waar Jaime zei "Jaime. My name is Jaime." Ik meen te herinneren dat Tyrion dat in in 08 ook zei, "Tyrion. My name is Tyrion.", maar ik kan de verdomde scene niet meer vinden
Weet iemand misschien rond welke minuut dat was of zou je even kunnen kijken?
En voor de mensen die wat nog meer naakte Gendry ofwel Joe Dempsie willen zien.quote:
En de mensen die meer naakte Melisandre willen zien kunnen zo ongeveer elke willekeurige serie of film met Carice kijken.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:54 schreef whocares86 het volgende:
[..]
En voor de mensen die wat nog meer naakte Gendry ofwel Joe Dempsie willen zien.
Aflevering 8 van eerste seizoen van Skins.
quote:Op maandag 20 mei 2013 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
En de mensen die meer naakte Melisandre willen zien kunnen zo ongeveer elke willekeurige serie of film met Carice kijken.
quote:Op maandag 20 mei 2013 12:02 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat het lijkt alsof ze door de Red Waste gebanjerd heeft in een two piece.![]()
Tevens:
[ afbeelding ]
En nu wil hij ineens Sansa verkrachten. Blijkt Joffrey toch ineens wel geïnteresseerd in sex. Is er dan toch nog hoop voor die jongen? Oh... wacht hij is alleen geïnteresseerd in sex als een vorm van foltering. Oeps.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:24 schreef padlarf het volgende:
Die smoel van Joffrey was overigens echt belachelijk
hij had ze goed op kunnen voedenquote:Op maandag 20 mei 2013 13:55 schreef whocares86 het volgende:
Ik mag Tywin wel. Pragmatisch man die doet wat hij moet doen. Het is niet zijn schuld dat hij vervloekt is met s'werelds meest klote kinderen.
Mja, als ouder heb je ook maar beperkte invloed natuurlijk en daarnaast heeft hij ook nog wel de nodige ander zaken die zijn aandacht vereisen.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:57 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
hij had ze goed op kunnen voeden
Alleen z'n dochter is een beetje meh. Z'n zoons hebben allebei zeer goede kwaliteiten, alleen de een niet de kwaliteiten die hij wil, en de ander accepteert hij niet vanwege z'n gestaltequote:Op maandag 20 mei 2013 13:55 schreef whocares86 het volgende:
Ik mag Tywin wel. Pragmatisch man die doet wat hij moet doen. Het is niet zijn schuld dat hij vervloekt is met s'werelds meest klote kinderen.
Ik zat ook al naar de tv te roepen "Neem dat mes nou mee, sukkel!!!".quote:
volgens mij wel maar het lijkt mij handig om straks in castle Black zoveel mogelijk Crows uit te rusten met die dingen want winter is coming!quote:
Denk dat de ontdekking dat het werkt belangrijker is dan het aantal messen. Het is geen onbekend materiaal en zal als het nodig is vast wel van wat plekken gehaald kunnen worden.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij wel maar het lijkt mij handig om straks in castle Black zoveel mogelijk Crows uit te rusten met die dingen want winter is coming!
dat is nu dus 1 gewapende crow minder
mits er genoeg tijd isquote:Op maandag 20 mei 2013 14:47 schreef AMDB het volgende:
[..]
Denk dat de ontdekking dat het werkt belangrijker is dan het aantal messen. Het is geen onbekend materiaal en zal als het nodig is vast wel van wat plekken gehaald kunnen worden.
ligt er een beetje aan hoeveel hij er heeftquote:
ja was van een speciaal soort metaal gemaaktquote:Op maandag 20 mei 2013 14:49 schreef baba420 het volgende:
Is die mes speciaal of is het een doodgewone mes die rond de nek gestoken moet worden om effectief te zijn?
Wie had het aan Sam gegeven? Dat ben ik weer vergeten. In een van de previews lieten ze dat zien volgens mij...quote:Op maandag 20 mei 2013 14:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja was van een speciaal soort metaal gemaakt
Moet van dragonglass zijn, oftewel obsidiaan.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:49 schreef baba420 het volgende:
Is dat mes speciaal of is het een doodgewone mes die rond de nek gestoken moet worden om effectief te zijn?
Hij vond het in de grond, bij Fist of the First Men.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:51 schreef baba420 het volgende:
[..]
Wie had het aan Sam gegeven? Dat ben ik weer vergeten. In een van de previews lieten ze dat zien volgens mij...
Heeft niets met draken te maken.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:51 schreef AMDB het volgende:
Dragon glass was het dacht ik.
Er zijn nu weer draken, dus kunnen ze vast weer meer van maken.
Gevonden tijdens het bouwen van een kamp op The Fist.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:51 schreef baba420 het volgende:
[..]
Wie had het aan Sam gegeven? Dat ben ik weer vergeten. In een van de previews lieten ze dat zien volgens mij...
gevonden bij een sort fort (fist of the first ones oid?) in de sneeuw van heel vroegerquote:Op maandag 20 mei 2013 14:51 schreef baba420 het volgende:
[..]
Hier ja, maar waar het op Westeros door gevormd wordt...quote:Op maandag 20 mei 2013 14:52 schreef Nic1 het volgende:
Het wordt door lava gevormd, en daarom werkt het ook.
Heeft niets met boeken te maken, ik heb geen idee of het daarin is uitgelegd.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hier ja, maar waar het op Westeros door gevormd wordt...
Verdere speculatie hoort bij de boeken thuis omdat je dan veel dieper in de wereld moet duiken dan de serie doet.
Dragonglass is obsidiaan ja?quote:Op maandag 20 mei 2013 14:51 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Moet van dragonglass zijn, oftewel obsidiaan.
Maar obsidiaan heeft hier geen magische eigenschappen en op Westeros wel.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:10 schreef Nic1 het volgende:
In onze wereld wordt het door lava gevormd. Lava is heet, white walkers zijn koud. etc.
Mooi toch zo'n helden verhaal lijn? Ik vind GoT juist spannend door de opkomst van Dany en haar groeiende leger.quote:
Komt omdat de draken hier zijn uitgestorvenquote:Op maandag 20 mei 2013 15:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar obsidiaan heeft hier geen magische eigenschappen en op Westeros wel.
Weet je niet, hier zijn geen WW's om op te testen.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar obsidiaan heeft hier geen magische eigenschappen en op Westeros wel.
het is geen leger White Walkers he, het is een leger zombies onder leiding van White Walkersquote:Op maandag 20 mei 2013 15:32 schreef Monolith het volgende:
Is er in de serie ook voorbij gekomen hoe groot dat leger WW zou zijn?
Die heeft duidelijk d'r weg naar boven geneukt.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:19 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja dat vind ik al langer jammer... Duidelijk GRRM's favorietje...
Ah ik heb mijn terminologie niet helemaal op orde. De zombies worden geen white walkers genoemd dus?quote:Op maandag 20 mei 2013 15:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is geen leger White Walkers he, het is een leger zombies onder leiding van White Walkers
geen idee hoe groot het zou moeten zijn/worden maar als je naar de reactie van de Wildlings kijkt zal het geen opgetopt bataljon zijn oid
volgens mij niet iigquote:Op maandag 20 mei 2013 15:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah ik heb mijn terminologie niet helemaal op orde. De zombies worden geen white walkers genoemd dus?
Je hebt inderdaad gelijk. Ik denk ik zoek het even op, kwam helaas wel ongevraagd een bende boekspoilers tegen.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij niet iig
misschien ook wel, dat de zombie types de WW voetsoldaten zijn en de wat meer levende types de WW generaals ofzo
lijkt iig een specifiek ras dus ik ging daar altijd vanuit
je weet dat het verhaal gebaseerd is op een boek toch?quote:Op maandag 20 mei 2013 15:35 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Die heeft duidelijk d'r weg naar boven geneukt.
ik zoek helemaal niets meer op gek, allang niet meerquote:Op maandag 20 mei 2013 15:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk. Ik denk ik zoek het even op, kwam helaas wel ongevraagd een bende boekspoilers tegen.
Ik heb helaas vrienden die de boeken al hebben gelezen en het niet kunnen laten om steeds tijdens het kijken verkapte spoilers te geven. 'Oh leeft die en die hier nog?', 'is daar al wat ergs mee gebeurd?', enzovoort. Heb het ze inmiddels wel redelijk afgeleerd.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zoek helemaal niets meer op gek, allang niet meer
Volgens mij zijn die White Walkers een soort geesten (kan even geen ander woord vinden) die mensen dood kunnen maken. Wanneer iemand is gedood door een white walker kan hij een zombie worden. Dat zie je volgens mij gelijk aan het begin van aflevering 1 van seizoen 1.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij niet iig
misschien ook wel, dat de zombie types de WW voetsoldaten zijn en de wat meer levende types de WW generaals ofzo
lijkt iig een specifiek ras dus ik ging daar altijd vanuit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
quote:Op maandag 20 mei 2013 16:04 schreef Khaleesi het volgende:
Trailer voor ep. 9 in spoiler!!!
Jouw UISPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal super.
Die keuze valt in mijn ogen goed te verdedigen.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:40 schreef Kirov het volgende:
Wel weer goed gespeeld door beiden. Heerlijke gezellige bruiloft zoquote:Op maandag 20 mei 2013 17:00 schreef fratsman het volgende:
Ik zat te hopen dat Tyrion dat mes in Joffrey z'n kop zou rammen. Kutjoch. Al moest ik wel lachen toen meneer met dat krukje er vandoor ging.
En met jou het gros van de kijkers vermoed ik.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:00 schreef fratsman het volgende:
Ik zat te hopen dat Tyrion dat mes in Joffrey z'n kop zou rammen. Kutjoch. Al moest ik wel lachen toen meneer met dat krukje er vandoor ging.
quote:Op maandag 20 mei 2013 16:04 schreef Khaleesi het volgende:
Trailer voor ep. 9 in spoiler!!!
Mhuah matige trailer voor de één na laatste aflevering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was een grapje...quote:Op maandag 20 mei 2013 15:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
je weet dat het verhaal gebaseerd is op een boek toch?
Waarschijnlijk geven ze expres nog niks weg want het wordt natuurlijk een kickass ep., zoveel is alvast zeker.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Mhuah matige trailer voor de één na laatste aflevering.
Het is ook het eerste deel van boek 3 geloof ik, dus denk dat de actie pas in het volgende deel komt. (seizoen 4 dus)quote:Op maandag 20 mei 2013 17:36 schreef VacaLoca het volgende:
Hoewel het nog steeds lekker wegkijkt, gebeurd er eigenlijk bijzonder weinig.
Bijna alles dat afspeelt in Kings Landing heeft een beetje een As The World Turns gehalte.
De dialogen zijn wel sterk en vermakelijk, maar het is wel veel airtime dat besteed wordt aan zeer kleine ontwikkelingen.
Verder waren die bloedzuigers ook wel beetje anti-climaxMaar wel benieuwd wat voor effect die 'spreuk' ermee gaat hebben op de namen die genoemd werden.
Dat fatty een White Walker dood was wel top, alleen beetje jammer dat ie dat drakenglas dan laat liggen
En die dude die zich achter Dany schaarde; zodra ie werd voorgesteld wist ik al dat ie zo'n rol zou gaan spelen.
Beetje jammer vind ik het dat we nog maar 2 afleveringen hebben (toch?) en we wss. alleen in de laatste een slagveld(je) krijgen. De rest is een hoop blablabla. Wat opzich goed is, geeft de nodige diepgang, maar de verhouding tussen bladiebla en grote ontwikkelingen/actie vind ik wat matig dit seizoen. Tofste was nog Dany die d'r leger vormde.
Dat komt denk ik omdat je niet in de gaten hebt wat de gevolgen zijn van de acties van nu. Sommige plots en schemes die in seizoen 1 geïntroduceerd zijn nog niet boven komen drijven.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:41 schreef VacaLoca het volgende:
Tja ik heb dan zoiets van had er dan 13/14 afleveringen van gemaakt dit seizoen waarin je in één keer boek 3 doet. De huidige 8 afleveringen had denk ik zeker wel in 5 afleveringen gekund zonder dat je echt aan benodigde diepgang inlevert.
Ja het zal vast allemaal wel samenkomen op een gegeven moment. Maar sommige dingen wordt wel erg veel tijd aan besteed. Tyrion, z'n hoer en Sansa bijvoorbeeld. Ook al heeft die ontwikkeling later een rol in iets belangrijks, dan nog kan daar in gesneden worden zonder dat het gehaast zal voelen. Ik heb gevoel dat je redelijk het mes kan zetten in wat scenes van deze 8 afleveringen en je het terug kan brengen tot 5/6 afleveringen zonder dat je echt inlevert aan kwaliteit en (achtergrond)verhaal; er misschien zelfs op vooruit gaat.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:45 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat komt denk ik omdat je niet in de gaten hebt wat de gevolgen zijn van de acties van nu. Sommige plots en schemes die in seizoen 1 geïntroduceerd zijn nog niet boven komen drijven.
Ja, echt wel goeie acteur dat. En dan wil die nog gaan stoppen met acteren na GoT ook. Zonde.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:46 schreef Geo4kant het volgende:
en Tywin en Tirion
Al heb ik een pleuris hekel aan Joffrey, dat laat alleen maar zien hoe goed hij acteert.
Als ie 65 is dus?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:59 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, echt wel goeie acteur dat. En dan wil die nog gaan stoppen met acteren na GoT ook. Zonde.
Huh?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:59 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, echt wel goeie acteur dat. En dan wil die nog gaan stoppen met acteren na GoT ook. Zonde.
Dit boek is 2 keer zo dik als het eerste boek. En ik denk dat als je nog meer gaat schrappen dat mensen de verhaallijnen niet meer begrijpen. Kijk maar naar Balon Greyjoy.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja het zal vast allemaal wel samenkomen op een gegeven moment. Maar sommige dingen wordt wel erg veel tijd aan besteed. Tyrion, z'n hoer en Sansa bijvoorbeeld. Ook al heeft die ontwikkeling later een rol in iets belangrijks, dan nog kan daar in gesneden worden zonder dat het gehaast zal voelen. Ik heb gevoel dat je redelijk het mes kan zetten in wat scenes van deze 8 afleveringen en je het terug kan brengen tot 5/6 afleveringen zonder dat je echt inlevert aan kwaliteit en (achtergrond)verhaal; er misschien zelfs op vooruit gaat.
Blijkbaar is er een keuze gemaakt om 1 boek over 2 seizoenen te smeren. Net als met The Hobbit (1 dun boekje, 3 films) vraag ik me af of dat wel een goede keus is... zonder de boeken te kennen overigens.
Ik denk dat als ontwikkelingen dichter op elkaar liggen het juist beter te volgen is.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:04 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dit boek is 2 keer zo dik als het eerste boek. En ik denk dat als je nog meer gaat schrappen dat mensen de verhaallijnen niet meer begrijpen. Kijk maar naar Balon Greyjoy.
Hij studeert op het moment en ambieert een academische carrière meer dan een als professionele acteur.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:03 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Huh?
Verder bazenepisode, vooral de stukjes met Joffrey
Ik zie nergens slechte acteerprestaties in GoT, de enige die een paar afleveringen onder de maat presteerde was Shae, en volgens mij lag dat toch aan het script, want daarvoor deed ze het prima, en dat wijf kan erg goed acteren.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:07 schreef Khaleesi het volgende:
Ik heb dit weekend in 1 rits de eerste twee seizoenen van Boardwalk Empire gekeken, en ik moet zeggen, GoT kan daar nog wel een voorbeeld aan nemen. Sowieso mensen die beweren dat GoT de beste dramaserie van het moment is zijn een beetje dom.
Het zijn misschien weliswaar 2 totaal verschillende beestjes maar globaal gezien volgen ze dezelfde formule: period drama met verschillende verhaallijnen, een hoop kleurrijke figuren, sfeervolle omgeving met topnotch CGI. Maar i.t.t. tot GoT is BE veel en veel minder voorspelbaar, personages maken echt ontwikkeling door, hebben interessantere background stories en het onderscheid tussen goed en slecht is minder afgebakend dan bij GoT (terwijl dit toch echt was waarin GoT onderscheidend schijnt te zijn...). Opmerkelijk vond ik ook dat bij BE m.i. er gewoon 0 slechte acteerprestaties te bespeuren zijn, terwijl dit bij GoT wel anders is... Tevens lijken de verhaallijnen bij BE veel meer aan elkaar gelinkt te zijn dan bij GoT.
Ik begin het gewoon een beetje vervelend te vinden dat het gros van de hoofdrolspelers in GoT gewoon door seizoen 3 heenfietsen. Hier en daar komen ze weleens een tegenslagje tegen (aanslag op Dany 1, aanslag op Dany 2, Jon en Ygrit op de Wall, Sam en de WW) maar 9 van de 10 keer weet je eigenlijk al dat het toch wel goed afloopt en afgezien van een afgehakte hand blijft iedereen wel intact.
Het zal vast wel te maken hebben met dat ik me qua GoT al veel gespoilerd heb, maar ik vind BE toch een heel stuk spannender geschreven....
Dit was mijn spreekbeurt over Boardwalk Empire, mensen die het nog niet kijken moeten dat nu gaan doen!
Ga je username veranderen, verraderquote:Op maandag 20 mei 2013 18:07 schreef Khaleesi het volgende:
Ik heb dit weekend in 1 rits de eerste twee seizoenen van Boardwalk Empire gekeken, en ik moet zeggen, GoT kan daar nog wel een voorbeeld aan nemen. Sowieso mensen die beweren dat GoT de beste dramaserie van het moment is zijn een beetje dom.
Het zijn misschien weliswaar 2 totaal verschillende beestjes maar globaal gezien volgen ze dezelfde formule: period drama met verschillende verhaallijnen, een hoop kleurrijke figuren, sfeervolle omgeving met topnotch CGI. Maar i.t.t. tot GoT is BE veel en veel minder voorspelbaar, personages maken echt ontwikkeling door, hebben interessantere background stories en het onderscheid tussen goed en slecht is minder afgebakend dan bij GoT (terwijl dit toch echt was waarin GoT onderscheidend schijnt te zijn...). Opmerkelijk vond ik ook dat bij BE m.i. er gewoon 0 slechte acteerprestaties te bespeuren zijn, terwijl dit bij GoT wel anders is... Tevens lijken de verhaallijnen bij BE veel meer aan elkaar gelinkt te zijn dan bij GoT.
Ik begin het gewoon een beetje vervelend te vinden dat het gros van de hoofdrolspelers in GoT gewoon door seizoen 3 heenfietsen. Hier en daar komen ze weleens een tegenslagje tegen (aanslag op Dany 1, aanslag op Dany 2, Jon en Ygrit op de Wall, Sam en de WW) maar 9 van de 10 keer weet je eigenlijk al dat het toch wel goed afloopt en afgezien van een afgehakte hand blijft iedereen wel intact.
Het zal vast wel te maken hebben met dat ik me qua GoT al veel gespoilerd heb, maar ik vind BE toch een heel stuk spannender geschreven....
Dit was mijn spreekbeurt over Boardwalk Empire, mensen die het nog niet kijken moeten dat nu gaan doen!
Ik vind BWE best vermakelijk, maar ook niet echt top. Steve Buscemi is wel een van mijn favoriete acteurs, dus dat maakt nog wel iets goed.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:07 schreef Khaleesi het volgende:
Dat komt ook gewoon omdat je Boardwalk Empire achter elkaar hebt gekeken en GoT per week ziet. BE heeft ook veel mindere afleveringen en zwakke punten, maar die vallen veel minder op omdat je gelijk weer een nieuwe epi in kan startenquote:Op maandag 20 mei 2013 18:07 schreef Khaleesi het volgende:
"Slecht" is waarschijnlijk weer te sterk uitgedrukt, maar ik moet mezelf nu ook weer niet laten verleiden tot relativeren, want ik zit me toch soms echt te ergeren tijdens het kijken. Shae is sowieso het dieptepunt van de show, maar ik vind ook Jon, Ygrit, Robb, Sam, Margaery allemaal erg twijfelachtig worden, evenals de vele "kindacteurs" zoals Arya (moet je hen nog in bescherming nemen, immers, Sophie Turner doet het juist weer wel heel goed m.i.)quote:Op maandag 20 mei 2013 18:09 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik zie nergens slechte acteerprestaties in GoT, de enige die een paar afleveringen onder de maat presteerde was Shae, en volgens mij lag dat toch aan het script, want daarvoor deed ze het prima, en dat wijf kan erg goed acteren.
Dat is zeker waar, maar GoT heb ik ook vaak achter elkaar gekeken hoor.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:27 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat komt ook gewoon omdat je Boardwalk Empire achter elkaar hebt gekeken en GoT per week ziet. BE heeft ook veel mindere afleveringen en zwakke punten, maar die vallen veel minder op omdat je gelijk weer een nieuwe epi in kan starten.
Ik vond het vooral mooi dat Nucky Thompson echt voortdurend tussen evil en good balanceert.. Daarnaast zijn er nog zoveel zoveel leuke personages zoals Chalky White, Purnsley, Van Alden, Munya Horvitz, Al Capone, Richard Harrow, stuk voor stuk mannen waar je niet 1,2,3 doorheen kunt prikken... zoals dat bij GoT vaak wel kan...quote:Op maandag 20 mei 2013 18:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind BWE best vermakelijk, maar ook niet echt top. Steve Buscemi is wel een van mijn favoriete acteurs, dus dat maakt nog wel iets goed.
Voor GoT geldt wat mij betreft hetzelfde. Kijkt prima weg, maar de gemiddelde fantasy schrijver is nou eenmaal geen Tolstoj oid.
Net als mijn mening is bovenstaand volkomen subjectief.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:31 schreef Tanin het volgende:
Jon is prima geacteerd
Rob doet gewoon domme dingen, prima geacteerd
Ygritte is gewoon een kut karakter, maar prima geacteerd
Sam is een verschrikkelijk kut karakter, maar niet verkeerd geacteerd
Margaery is baas (zowel als karakter als qua acteerwerk)
Arya is een nog grotere baas (zowel als karakter als qua acteerwerk)
En wat ik zeg: Shae vond ik 2 afleveringen slecht, maar dat kwam door het schrijfwerk, niet door de actrice
Mjah, maar dat is niet hetzelfde als het voor het eerst kijken en dan gelijk de mogelijkheid hebben er drie seizoenen doorheen te jagen. Alhoewel ik seizoen 2 van GoT echt een stuk beter vond toen ik het voor de tweede keer achter elkaar keek, in plaats van een aflevering per week. Wellicht is dat met seizoen 3 ook zo.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:27 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar GoT heb ik ook vaak achter elkaar gekeken hoor.
Seizoen 3 is nog weer een stukkie beter. Dat is misschien het grote verschil, persoonlijk vind ik Boardwalk Empire ieder seizoen beter worden terwijl GOT niet echt beter wordt qua spanning en verhaal.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:27 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
"Slecht" is waarschijnlijk weer te sterk uitgedrukt, maar ik moet mezelf nu ook weer niet laten verleiden tot relativeren, want ik zit me toch soms echt te ergeren tijdens het kijken. Shae is sowieso het dieptepunt van de show, maar ik vind ook Jon, Ygrit, Robb, Sam, Margaery allemaal erg twijfelachtig worden, evenals de vele "kindacteurs" zoals Arya (moet je hen nog in bescherming nemen, immers, Sophie Turner doet het juist weer wel heel goed m.i.)
Een groot deel is toe te schrijven aan het soms matige schrijfwerk: characters ondergaan veranderingen en moeten dit doen in heel weinig screentime, waardoor de acteurs nogal stuntelig overkomen en hun geloofwaardigheid verliezen. Zo werd bijv. de Hound ineens heel praatgraag en Arya van dapper wicht ineens een huilie.
Combinatie dus van script en acteren, wat voor fantasy begrippen ongetwijfeld nog steeds top notch is, maar er zijn toch echt betere series op de buis vind ik inmiddels.
[..]
Dat is zeker waar, maar GoT heb ik ook vaak achter elkaar gekeken hoor.
[..]
Ik vond het vooral mooi dat Nucky Thompson echt voortdurend tussen evil en good balanceert. Dat hij Darmody doodschoot op het eind van S2 vond ik toch verrassend, zo'n belangrijk personage. Daarnaast zijn er nog zoveel zoveel leuke personages zoals Chalky White, Purnsley, Van Alden, Munya Horvitz, Al Capone, Richard Harrow, stuk voor stuk mannen waar je niet 1,2,3 doorheen kunt prikken... zoals dat bij GoT vaak wel kan...
Ik was effe bang dat het niet meer leuk zou zijn, maar ben blij dat het nog goed komt dan!quote:Op maandag 20 mei 2013 18:35 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Seizoen 3 is nog weer een stukkie beter. Dat is misschien het grote verschil, persoonlijk vind ik Boardwalk Empire ieder seizoen beter worden terwijl GOT niet echt beter wordt qua spanning en verhaal.
Verder is GOT ook gewoon goed gemaakt hoor.
Klopt, sorry, ik wilde niet impliceren dat dat niet zo was.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:34 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Net als mijn mening is bovenstaand volkomen subjectief.
Dat je Margaery verdedigt vind ik bijvoorbeeld nogal laughable, aangezien je haar truukjes vanaf moment 1 helemaal doorziet.
Ach, laat mij gewoon maar effe ranten. Het ligt grotendeels aan het feit dat ik door spoileren alle gebeurtenissen al zie aankomen en dat ze mijn verwachtingen niet in kunnen lossen.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:53 schreef Tanin het volgende:
[..]
Klopt, sorry, ik wilde niet impliceren dat dat niet zo was.
En *wij* doorzien het, *iedereen* doorziet het, iedereen behalve Joffrey
Dan nog is ze baasquote:Op maandag 20 mei 2013 18:34 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Net als mijn mening is bovenstaand volkomen subjectief.
Dat je Margaery verdedigt vind ik bijvoorbeeld nogal laughable, aangezien je haar truukjes vanaf moment 1 helemaal doorziet.
Dat plaatst de voorspelbaarheid natuurlijk wel in een iets ander daglicht.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ach, laat mij gewoon maar effe ranten. Het ligt grotendeels aan het feit dat ik door spoileren alle gebeurtenissen al zie aankomen en dat ze mijn verwachtingen niet in kunnen lossen.Eigen schuld, dikke bult...
quote:Op maandag 20 mei 2013 18:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat plaatst de voorspelbaarheid natuurlijk wel in een iets ander daglicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
quote:Op maandag 20 mei 2013 19:00 schreef Khaleesi het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Dat hebben alle weirwood bomenquote:
quote:Op maandag 20 mei 2013 19:04 schreef Monolith het volgende:
[..]Ik zal er verder niks over zeggen dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
xxx-jes
Eikel."Kill the Braavosi, bring the girl!"
In de afgelopen 2 seizoenen heb je dat type boom vaker gezien. Heeft met The Old Gods te makenquote:
Betreffende eikels ken ik in het echt, dat valt niet aan jou te wijten hoor.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:13 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik zal er verder niks over zeggen dan.
xxx-jes
Eikel.
Ah, op die manier.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:13 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Weirwood trees hebben dat. Kun je bidden naar de Old Gods.
Die tepels ook die boven het water uitstaarden als de ogen van een krokodil.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:32 schreef Repelsteeltju het volgende:
O Drogo die in de hemelen zijt, wat heb ik Danny's tieten gemist. I was al bang ze nooit meer te zien.
Niet altijd hoor, Joe Abercrombie is er in ieder geval ééntje die wel aan karakterverdieping doet en daar hou je dan ook een soort van middeleeuwse fantasy Resevoir Dogs aan over.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:41 schreef Monolith het volgende:
Hoe je het ook went of keert, fantasy blijft nou eenmaal een beetje een pulpgenre. Fantasyboeken zijn over het algemeen geen hoogwaardige literaire werken met diepgaande karakterontwikkelingen en gelaagde karakters. Er wordt vaak meer aandacht besteed aan beschrijving van de setting, intriges en het overkoepelende verhaal. Levert verder een vermakelijke TV serie op, daar niet van.
Ik zei dan ook over het algemeen. Een fantasy setting hoeft in de praktijk natuurlijk geen bezwaar te vormen om goede literatuur te schrijven, maar het lijkt in bijna alle gevallen wel zo te zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Niet altijd hoor, Joe Abercrombie is er in ieder geval ééntje die wel aan karakterverdieping doet en daar hou je dan ook een soort van middeleeuwse fantasy Resevoir Dogs aan over.. De hoofdrolspeler is echt en blijft echt een anti held
.
Kruisboog. Joffrey-style.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:49 schreef Kyubey het volgende:
Hoe kan ik mijn broer aan GoT krijgen? Hij wil alleen maar Joffreyscenes zien en daarna gaat hij weg
Waarom Joffreyscenes?quote:Op maandag 20 mei 2013 19:49 schreef Kyubey het volgende:
Hoe kan ik mijn broer aan GoT krijgen? Hij wil alleen maar Joffreyscenes zien en daarna gaat hij weg
Omdat Joffrey een heerlijke troll isquote:
Huh, je broer toch? Dan denk ik dat hij zelf stiekem ook zo'n sadist isquote:Op maandag 20 mei 2013 19:55 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Omdat Joffrey een heerlijke troll isIk moet lachen als hij in beeld komt. Het zelfde met Malfoy in HP.
Carice mag er ook wezen, maar bij haar is het geen vraag of je ze in de toekomst nog eens te zien krijgt.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:32 schreef Repelsteeltju het volgende:
O Drogo die in de hemelen zijt, wat heb ik Danny's tieten gemist. I was al bang ze nooit meer te zien.
Langer dan je lief is denk ik.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:01 schreef tralalala het volgende:
[..]
Carice mag er ook wezen, maar bij haar is het geen vraag of je ze in de toekomst nog eens te zien krijgt.
Dat zou ik er denk ik ook wel voor over hebben.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:18 schreef Zhenar het volgende:
Oh, domme Gendry, je moet niet zomaar met een roodharige slettenheks van bil gaan, nu heb je een bloedzuiger op je pik; eigen schuld, dikke lul.
Nee niet y!!??quote:Op maandag 20 mei 2013 20:40 schreef Dagonet het volgende:
Voor al het gezeik over spoilers in dit topic is het best vaag en kut dat Boardwalk Empire gespoilerd wordt. Het is niet alsof je dat verwacht hier. Nu ben ik helemaal bij met die serie maar voor anderen...
Je gaat toch ook niet in een ander topic zeggen dat je je verheugt op de verfilming van de dood van x of y in GoT?
Heb je het over mijn comment over Darmody? Zodra een ep. uitgezonden is, moet het op FOK! als geheel besproken kunnen worden, lijkt me helemaal niet zo gek.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:40 schreef Dagonet het volgende:
Voor al het gezeik over spoilers in dit topic is het best vaag en kut dat Boardwalk Empire gespoilerd wordt. Het is niet alsof je dat verwacht hier. Nu ben ik helemaal bij met die serie maar voor anderen...
Je gaat toch ook niet in een ander topic zeggen dat je je verheugt op de verfilming van de dood van x of y in GoT?
Ik zou de grens zelf trekken op de laatste ep, een daggie, niks mis mee. Als je binnen een dag de laatste aflevering van iets niet bekijkt ben je de sjaak.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:45 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Heb je het over mijn comment over Darmody? Zodra een ep. uitgezonden is, moet het op FOK! als geheel besproken kunnen worden, lijkt me helemaal niet zo gek.
Of waar trek jij de grens? Mag hier misschien ook niet besproken worden hoe Lost eindigt? Of hoe Bassie & Adriaan en de Huilende Professor afloopt?
goed punt. hetgeen je naar verwijst is een enorme spoiler, en ik vond het een grote verrassing.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:40 schreef Dagonet het volgende:
haha ik had de afweging ook gemaakt in mezelfquote:Op maandag 20 mei 2013 20:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zou ik er denk ik ook wel voor over hebben.
Dood gaat me iets te ver, maar die paar seconden pijn heb ik er wel voor over.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:51 schreef Bronn het volgende:
(resultaat: dan maar dood, boeiend. iig carice genaaid)
inderdaad, dat dacht ik ook al, wtf doet de dikkerd nu weer...quote:Op maandag 20 mei 2013 11:53 schreef Bronn het volgende:
sam fuckhead laat die speerpunt niet liggen.
Voor mij wel.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:30 schreef AMDB het volgende:
Uhhh mensen, spoiler: verhalen worden helemaal niet verpest door spoilers.
http://www.sciencedaily.com/releases/2011/08/110810093735.htm
Had ie niet zo'n zak vol meegenomen?quote:Op maandag 20 mei 2013 21:08 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
inderdaad, dat dacht ik ook al, wtf doet de dikkerd nu weer...
GoT gaat er een weekje uit vanwege memorial day*.quote:
Aaaaaaawwwww hellllll noooo.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:00 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
GoT gaat er een weekje uit vanwege memorial day*.
* De VS' dodenherdenking
De klootzakkenquote:Op maandag 20 mei 2013 22:24 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Vorig jaar hielden ze een aflevering op Memorial Day maar daardoor daalden de kijkcijfers flink (alleen op die dag). Dus nu slaan ze een week over. Maar een week overslaan heeft vaak hetzelfde effect op kijkcijfers.
quote:Op maandag 20 mei 2013 22:27 schreef VeX- het volgende:
Ik heb gemengde gevoelens over de aflevering.
Stukje van Stannis, Melissandre, Gendry en Davos was vet gedaan. Carice![]()
Daenerys krijgt weer eens een legertje sterke krachten in haar schoot geworpen. Het is gewoon vervelend om te zien wat die Mary Sue altijd aan geluk meekrijgt. Die mooibooi haalt ook een beetje het bloed onder m'n nagels vandaan.
Het huwelijk van Tyrion en Sansa vond ik vaag. Het is voor het eerst dat we Tyrion echt straalbezopen zien. Hij had zichzelf niet meer echt in de hand had en ik kan zien waarom Tywin zich kapot zou ergeren aan hem. Ik had meer wjisheid van Tyrion verwacht.
Aan de andere kant kreeg ik ook de indruk dat hij het ook een beetje expres deed. Misschien wilde hij te wasted worden om zo onder het neuken met Sansa onder te komen. Dat vond ik trouwens ook wel een beetje een zwaktebod. Ik wil Tyrion en Sansa wel samen zien.
Tja en dan heb je nog Sam. Die ellendeling had allang dood moeten zijn. Eerst overleeft hij een legertje legendary Whitewalkers en nu doodt hij er een.
Samemvattend: Bah, the good guys worden weer eens heel opzichtig gematst.
dan nog, er komt net een monster (in zijn ogen) midden in de nacht uit het bos gelopen, dat je zwaard doet versplinteren, daarna blijft dat je hem kunt doden met je stoere dolk, dat doe je dan ook, maar die dolk laat je liggen... hij is gewoon irritant, dom en dik... van mij mag ie nu wel doodquote:Op maandag 20 mei 2013 21:56 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Had ie niet zo'n zak vol meegenomen?
Er zullen vast nog wel afleveringen komen waarin de good guys niet zo gematst worden!quote:Op maandag 20 mei 2013 22:27 schreef VeX- het volgende:
Samemvattend: Bah, the good guys worden weer eens heel opzichtig gematst.
Oei, dat doet wel een beetje Freudiaans aanquote:Op maandag 20 mei 2013 22:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dan nog, er komt net een monster (in zijn ogen) midden in de nacht uit het bos gelopen, dat je zwaard doet versplinteren, daarna blijft dat je hem kunt doden met je stoere dolk, dat doe je dan ook, maar die dolk laat je liggen... hij is gewoon irritant, dom en dik... van mij mag ik nu wel dood
quote:Op maandag 20 mei 2013 22:46 schreef padlarf het volgende:
[..]
Oei, dat doet wel een beetje Freudiaans aan
Dat vermoed ik ook wel. Sowieso gaan er de laatste tijd weinig hoofdpersonages, voor zover je daarvan kan spreken, de pijp uit, dus ik vermoed dat er wel weer een paar aan zitten te komen.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zullen vast nog wel afleveringen komen waarin de good guys niet zo gematst worden!
Eens. Ik snap zijn rol ook niet echt. Waarom krijgt hij kostbare screentijd? Zal hij een belangrijkere rol spelen of moet hij slechts dienen als 'comic relief'? Hij haalt in ieder geval het bloed onder mijn nagels vandaan.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dan nog, er komt net een monster (in zijn ogen) midden in de nacht uit het bos gelopen, dat je zwaard doet versplinteren, daarna blijft dat je hem kunt doden met je stoere dolk, dat doe je dan ook, maar die dolk laat je liggen... hij is gewoon irritant, dom en dik... van mij mag ik nu wel dood
[..]
Encrypted pakken of sickbeard om half uur laten zoeken.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:01 schreef Oksel het volgende:
Waarom vind ik 2x de laatste episode op Usenet, maar hebben ze beiden een password?
0,0 van de boeken gelezen. Maar die hele episode maakte mij wel erg nieuwsgierig. Die boom met dat gezicht (of ik heb iets gemist, of dat is echt een dikke aanduiding voor de toekomst), en daarnaast al die ''Crows''.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:53 schreef Hierro het volgende:
[..]
Eens. Ik snap zijn rol ook niet echt. Waarom krijgt hij kostbare screentijd? Zal hij een belangrijkere rol spelen of moet hij slechts dienen als 'comic relief'? Hij haalt in ieder geval het bloed onder mijn nagels vandaan.
We hebben al twee andere bomen gezien met gezicht. Die van Winterfell en de boom waar Sam en Jon hun eed hebben afgelegd.quote:Op maandag 20 mei 2013 23:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
0,0 van de boeken gelezen. Maar die hele episode maakte mij wel erg nieuwsgierig. Die boom met dat gezicht (of ik heb iets gemist, of dat is echt een dikke aanduiding voor de toekomst), en daarnaast al die ''Crows''.
Er zit meer achter Sam dan we zien (iig, dat vermoed (en hoop) ik ergens).
Voor de rest de beste epi tot nu toe van dit seizoen.
Dat laatste niet, maar ik dacht wel dat Tyrion volledig zat te acteren dat ie dronken wasquote:Op maandag 20 mei 2013 22:40 schreef Monolith het volgende:
Ik verwachtte iets in de trant van Tyrion doet alsof hij dronken is en in roes ligt, Joffrey komt Sansa verkrachten en Tyrion ramt een mes door zijn hart oid, maar helaas.
Misschien was dit zijn doel. Het laten zien, of er achter komen, hoe de white walkers vernietigd kunnen worden.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:53 schreef Hierro het volgende:
[..]
Eens. Ik snap zijn rol ook niet echt. Waarom krijgt hij kostbare screentijd? Zal hij een belangrijkere rol spelen of moet hij slechts dienen als 'comic relief'? Hij haalt in ieder geval het bloed onder mijn nagels vandaan.
Dacht het ook inderdaad, en dan bam deur dicht en nuchter.quote:Op maandag 20 mei 2013 23:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat laatste niet, maar ik dacht wel dat Tyrion volledig zat te acteren dat ie dronken was
[..]
Hij zei ooit een wizard te willen zijn.. misschien wordt dat het wel. zou ook gelijk al die screentime verklaren.quote:Op maandag 20 mei 2013 23:07 schreef TheThirdMark het volgende:
Er zit meer achter Sam dan we zien (iig, dat vermoed (en hoop) ik ergens).
Ben het helemaal met je eens alhoewel hij niet echt een geniaal personage is, alleen voor deze aktie was ie ff tof maar voor de rest is ie gewoon een zielepoot.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
Geniale episodeKhaleesi weer lekker naakt
En die Joffrey blijf ik echt een geniaal personage vinden. Dat trapje weghalen van Tyrion
Sansa bedreigen om haar te verkrachten
Ook hoe hij tegen haar zei voor het huwelijk dat haar vader haar niet weg kon geven met zo'n smile. De smeerlap
. Jammer dat we nu 2 weken moeten wachten
Jawel joh, iedereen haat hem. Ik zat gewoon te schelden op die gozer. Maar ik ga ook helemaal stuk als Joffrey in beeld komtquote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:12 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens alhoewel hij niet echt een geniaal personage is, alleen voor deze aktie was ie ff tof maar voor de rest is ie gewoon een zielepoot.
Wat betreft Sam, liet hij nou echt dat superspeciale mes achter in die whitewalker en rende hij weg zonder het op te rapen?
Dany en Carice naakt = topaflevering. Soberso.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:32 schreef Repelsteeltju het volgende:
Volgens mij is sowieso het probleem een beetje dat de verhaallijn nog niet afgeschreven is. Daarom krijg je van die saaie afleveringen omdat elke individuele verhaallijn later misschien wel of niet belangrijk wordt.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:15 schreef VacaLoca het volgende:
Lees net dat er zorgen zijn over dat de serie misschien de boeken inhaalt. De schrijver is dus beetje onder druk om boeken 6 en 7 op tijd af te krijgen. Hopelijk gaat dat niet ten koste van de kwaliteit. Kan me voorstellen dat als er geen serie van was geweest de benadering van de schrijver toch anders zou zijn geweest en daarmee ook zijn fantasie.
Wellicht dat het meespeelt in de keuze om 2 seizoenen te doen met boek 3.
Misschien zijn ze iets te vroeg begonnen met de tv-adaptatie.
Ja dat dacht ik dus ookquote:Op maandag 20 mei 2013 23:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat laatste niet, maar ik dacht wel dat Tyrion volledig zat te acteren dat ie dronken was
Dat viel wel weer mee met dat naakt zijn: Bij Carice was het beetje sideboobs en verder zag je niks bijzonders... Bij Dany was zij slechts vanaf de navel naar boven toe naakt te bewonderen. Het was toffer geweest als ze gewoon geheel in beeld kwam.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Dany en Carice naakt = topaflevering. Soberso.
quote:Op maandag 20 mei 2013 21:30 schreef AMDB het volgende:
Het gaat om de shock eigenlijk, die heb je ook als je een spoiler leest. Laat mij de eerste twee afleveringen kijken als ontwetende en vertel me dat ned dood gaat zal ik een soort gelijke shock hebben als dat ik het zie gebeuren voor de eerste keer. Met de spoiler let ik beter op wat er gezegd wordt, want ik weet dat het gaat gebeuren, dus waar zijn de hints. Wat ze in dat onderzoek ook zeggen. Het al weten neemt het plezier niet weg, want je kijkt/leest op een andere manier. Het punt is alleen dat ik die manier van lezen/kijken ook een tweede keer zou kunnen hebben en dat het plezier van de grotere shock mij ontnomen is.quote:"Perhaps," they write, "birthday presents are better when wrapped in cellophane, and engagement rings are better when not concealed in chocolate mousse."
Wat een hoop onzin weet jij in een bericht te proppen zeg..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:50 schreef Tweek het volgende:
[..]
[..]
Het gaat om de shock eigenlijk, die heb je ook als je een spoiler leest. Laat mij de eerste twee afleveringen kijken als ontwetende en vertel me dat ned dood gaat zal ik een soort gelijke shock hebben als dat ik het zie gebeuren voor de eerste keer. Met de spoiler let ik beter op wat er gezegd wordt, want ik weet dat het gaat gebeuren, dus waar zijn de hints. Wat ze in dat onderzoek ook zeggen. Het al weten neemt het plezier niet weg, want je kijkt/leest op een andere manier. Het punt is alleen dat ik die manier van lezen/kijken ook een tweede keer zou kunnen hebben en dat het plezier van de grotere shock mij ontnomen is.
Vergelijk het met Sixth Sense als je het einde de eerste keer kijken al weet kijk je op een andere manier, meer onderzoekend, je haalt je lol uit de detective zijn voor de hints. Weet je het einde nog niet dan krijg je een shock en kijk je hem nog een keer op de net genoemde manier. Beide zijn vermakelijk, maar met een spoiler is de eerste keer je een goede ervaring onthouden en heb je alleen nog maar één ervaring van de film. Beide ervaringen kunnen goed zijn, maar in het ene geval heb je er dus maar één in het andere heb je er twee.
Daar zegt het onderzoek alleen niets over. Als je de spoiler al gehad hebt en je op een meer onderzoekende manier kijkt/leest heb je vaker het idee van kijk mij eens goed zijn en alles door hebben dan in het geval dat je het einde niet weet. Dat kan gezien worden als vermakelijker omdat het je een beter gevoel geeft over je zelf(ik ben slimmer dan de schrijvers) dan dat je compleet verrast wordt door een gebeurtenis.
Kort gezegd een slecht onderzoek wat niet alle faceten heeft belicht om tot een conclusie te komen, maar wel claimt iets sluitend gevonden te hebben.
Dank je! Jouw reactie voegt ook niets toe, dus als dat je probleem was met die van mij; gefeliciteerd je bent net zo'n lul als mij.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 02:20 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin weet jij in een bericht te proppen zeg..
Beetje sideboobs zegt iequote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:11 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat viel wel weer mee met dat naakt zijn: Bij Carice was het beetje sideboobs en verder zag je niks bijzonders... Bij Dany was zij slechts vanaf de navel naar boven toe naakt te bewonderen. Het was toffer geweest als ze gewoon geheel in beeld kwam.
Leuk dat zo'n onderzoek dat zegt, maar ik en velen met mij hebben toch echt de tegenovergestelde mening.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:30 schreef AMDB het volgende:
Waarom denk je dat er speciale USA topics zijn voor series?quote:Op maandag 20 mei 2013 20:45 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Heb je het over mijn comment over Darmody? Zodra een ep. uitgezonden is, moet het op FOK! als geheel besproken kunnen worden, lijkt me helemaal niet zo gek.
Of waar trek jij de grens? Mag hier misschien ook niet besproken worden hoe Lost eindigt? Of hoe Bassie & Adriaan en de Huilende Professor afloopt?
Waarom denk je dat er speciale USA topics zijn voor series?quote:Op maandag 20 mei 2013 20:45 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Sansa is in het echt nog geen 18, dus nog even geduldquote:Op maandag 20 mei 2013 22:27 schreef VeX- het volgende:
Aan de andere kant kreeg ik ook de indruk dat hij het ook een beetje expres deed. Misschien wilde hij te wasted worden om zo onder het neuken met Sansa onder te komen. Dat vond ik trouwens ook wel een beetje een zwaktebod. Ik wil Tyrion en Sansa wel samen zien.
Keek je met je ogen dicht?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:49 schreef Peunage het volgende:
Heeft Sam die speciale white walker dolk nou laten liggen?
Beide. The Rains of Castermere gaat over regen maar dubbelt qua klank met de familienaam Reyne. En dient dus zo als een waarschuwingslied over de macht van de Lannister.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:27 schreef Ang3l het volgende:
Ik genoot zoals gewoonlijk weer van de valse vrouwen en hun onderonsje: Cersei en Margaery. Het verhaal over the Rains of Castamare en hoe de Tyrells het niet in hun hoofd moeten halenIk dacht trouwens dat "the rains" gewoon regen zou betekenen (had alleen de naam ooit gelezen/gehoord) maar het was dus een familie
Hou het dan in ieder geval in het topic van die serie. Dan is het aan de persoon die de serie of film wil zien om zelf het risico te lopen.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:52 schreef Khaleesi het volgende:
Fair enough, ik heb die spoiler van me weggehaald, maar dan nog, ik vind het onzinnig, aangezien de "spoiler" al een jaar of anderhalf oud is. Ik snap niet waar de grens dan moet liggen...
Kwestie van tijd voor hij ligt te schalken met dat mokkel. Wat deed die whitewalker daar eigenlijk, zitten ze aan de andere kant van de muur, of zijn ze muur al over?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:10 schreef Jivis het volgende:
Prima aflevering, gebeurde een hoop.
Wat loopt iedereen hier op Sam te haten trouwens, prima personage.
Die zitten daar toch al langer? Want die Craster (Caster, whatever, die ouwe knar) waar dat meisje vandaam kwam die offerde altijd al babies aan de white walkers op, die ze dan kwamen halen. Denk dat ze daar eens oort doorsteekje hebben, of een kolonie of zo?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:16 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor hij ligt te schalken met dat mokkel. Wat deed die whitewalker daar eigenlijk, zitten ze aan de andere kant van de muur, of zijn ze muur al over?
Zoals ik al zei, dit is een scheve vergelijking aangezien het door mij beschreven incident al meer dan een jaar geleden voorgevallen is. Wat jij wil zeggen is dat Carice zelfs een jaar na uit de serie gestapt te zijn haar dood niet mag bespreken in de media, omdat er ergens nog tere GoT zieltjes zijn die (nog steeds) niet bij zijn met de serie. Dat gaat me wel erg ver.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hou het dan in ieder geval in het topic van die serie. Dan is het aan de persoon die de serie of film wil zien om zelf het risico te lopen.
Wat als in DWDD Carice weer eens te gast is en een boekenlezer zegt daar dat hij blij is dat het één van de laatste afleveringen is in GoT waar ze inzit zodat hij haar niet meer hoeft te zien?
*hypothetisch voorbeeld toegespitst op postgedrag Khaleesi.
Die van mij staat op mijn daarna kapot gegane cameraquote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:26 schreef tralalala het volgende:
Toffe foto´s trouwens van de expositie in Amsterdam op Facebook.
Ze zitten nog steeds ten noorden van de muur. Lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:16 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor hij ligt te schalken met dat mokkel. Wat deed die whitewalker daar eigenlijk, zitten ze aan de andere kant van de muur, of zijn ze muur al over?
zo. fixedquote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die zitten daar toch al langer? Want die Craster (Caster, whatever, die ouwe knar) waar dat meisje vandaam kwam die offerde altijd al Jongetjesbabies aan de white walkers op, die ze dan kwamen halen. Denk dat ze daar eens oort doorsteekje hebben, of een kolonie of zo?
Vind de acteur best smakelijk, zonder haarquote:
Ja dta was wel ff een momentje horror dat je denkt "Ga nou niet de trap op!!! Sukkel!"quote:En ik zat hardop te foeteren op die domme Sam. Heeft ie eindelijk lef om er een te doden, laat ie het wapen liggen. *oetlul!!*
Had dan ook meteen de typefouten gefixed!quote:zo. fixed
Daar leek het wel op ja. Tenzij dat gewoon de standaard look is van een oudere white walker.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:40 schreef 2Happy4U het volgende:
Was toch dezelfde White Walker als die aan het einde van seizoen 2?
wel wat meer dan alleen een beetje sideboobs hoorquote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:11 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat viel wel weer mee met dat naakt zijn: Bij Carice was het beetje sideboobs en verder zag je niks bijzonders... Bij Dany was zij slechts vanaf de navel naar boven toe naakt te bewonderen. Het was toffer geweest als ze gewoon geheel in beeld kwam.
ik ook niet, veel liever Khal Drogo danquote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind Daario helemaal niet zo knap![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat je dan de tieten beter kan onthouden dan haar naamquote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:49 schreef dikkedaniel het volgende:
Lekkere kleine prille tietjes van dinges Targaryan weer in beeld
Als ze nou die scene hadden laten zien, gemiste kans!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:48 schreef Ang3l het volgende:
Ik vond dat Daario stukje wel een beetje "simpel geschreven". Echt zonder slag of stoot staat hij ineens aan haar kant, met de koppen van de mensen die tegen haar waren. En hopsa, weer een leger extension.
Het gaat Khaleesi wel makkelijk af idd.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:48 schreef Ang3l het volgende:
Ik vond dat Daario stukje wel een beetje "simpel geschreven". Echt zonder slag of stoot staat hij ineens aan haar kant, met de koppen van de mensen die tegen haar waren. En hopsa, weer een leger extension.
Dat had in mijn ogen niet veel toegevoegd, want dat maakt het gegeven exact hetzelfde. Alleen een actie-scene meer. Die Daario gaf zich in mijn ogen veel te snel gewonnen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:57 schreef AMDB het volgende:
[..]
Als ze nou die scene hadden laten zien, gemiste kans!
Hij heeft een speciale affectie voor Daenerys kijk maar:quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat je dan de tieten beter kan onthouden dan haar naam
quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:06 schreef dikkedaniel het volgende:
Echt geil hoe die hoer dat paardenhart at!
Zouden jullie haar volspuiten met zaad?
Ik hoor het graag!
Eén van de rijken uit Yunkai, vertegenwoordiger voor de stad dus. Het leger was een huurlingenleger, ingehuurd door Yunkai.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat had in mijn ogen niet veel toegevoegd, want dat maakt het gegeven exact hetzelfde. Alleen een actie-scene meer. Die Daario gaf zich in mijn ogen veel te snel gewonnen.
Vraagje: de man die 2 afleveringen geleden tegen de Khaleesi inging zagen we niet meer. Het was ook niet 1 van de 3 mannen die er afgelopen aflevering inzaten. Ging wel om hetzelfde leger en dezelfde stad toch? Wie was die man van 2 afleveringen geleden dan? Gewoon 1 of andere boodschapper?
Dat was de leider van de stad zelf. Dit waren de leiders van huurlingen die voor die stad vochtenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat had in mijn ogen niet veel toegevoegd, want dat maakt het gegeven exact hetzelfde. Alleen een actie-scene meer. Die Daario gaf zich in mijn ogen veel te snel gewonnen.
Vraagje: de man die 2 afleveringen geleden tegen de Khaleesi inging zagen we niet meer. Het was ook niet 1 van de 3 mannen die er afgelopen aflevering inzaten. Ging wel om hetzelfde leger en dezelfde stad toch? Wie was die man van 2 afleveringen geleden dan? Gewoon 1 of andere boodschapper?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:02 schreef AMDB het volgende:
[..]
Eén van de rijken uit Yunkai, vertegenwoordiger voor de stad dus. Het leger was een huurlingenleger, ingehuurd door Yunkai.
O jaquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:02 schreef iAvani het volgende:
[..]
Dat was de leider van de stad zelf. Dit waren de leiders van huurlingen die voor die stad vochten
Ja, allemaal dikke prima. Maar hij is wel zo dom om dat mes te vergeten vervolgensquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:04 schreef AMDB het volgende:
Trouwens niks dan onbegrip voor de haat op Samwell Tarly. De enige in de serie die 100% eervol is. Hij mag dan wel geen goede krijger zijn, of super gespierd. Hij is wel loyaal, redt een meisje en een baby uit een losgeslagen kamp, hij is ingelezen, wist in Castle Black dat die twee gasten WW's waren, heeft nu de kracht van Dragon Glass ontdekt. Die jongen is op het moment één van de weinige echte helden in de serie.
Yeah fuck, door een grote groep raven teruggaan om je mes te pakken, terwijl er gemakkelijk veel meer WW's in de buurt kunnen zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:05 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, allemaal dikke prima. Maar hij is wel zo dom om dat mes te vergeten vervolgens
Ja zeg, ga een beetje dikke mensen goedpraten hiero!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:04 schreef AMDB het volgende:
Trouwens niks dan onbegrip voor de haat op Samwell Tarly. De enige in de serie die 100% eervol is. Hij mag dan wel geen goede krijger zijn, of super gespierd.
Dat zit in iedere serie toch wel? De underdog die ineens de held van de dag wordt? Niet zo heel speciaal.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:14 schreef AMDB het volgende:
Ik vind de serie door zulke dingen juist mooier. Weg van het klassieke heldendom. Realistischer.
Gelukkig zag ik al aan komen dat die scenes erin zaten om tot dit punt te komen, die scene over het zingen van liedjes zat er puur in om die dolk al een keer te tonen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:11 schreef Norrage het volgende:
Ik denk dat de haat vooral is ontstaan door die stomme soap-scenes van Sam...verder is hij prima. Maar vooral die vorige aflevering was die scene met hem echt tenenkrommend
Bij lange na niet. Zeker niet zo weergegeven als Samwell, dat sociaal ongemakkelijke gecombineerd met fysiek ongemakkelijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat zit in iedere serie toch wel? De underdog die ineens de held van de dag wordt? Niet zo heel speciaal.
Ik ken nog zo'n Sam...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat zit in iedere serie toch wel? De underdog die ineens de held van de dag wordt? Niet zo heel speciaal.
Ik erger me verder ook niet aan hem hoor. Alleen die jank-scene in de sneeuw dat ie niet meer verder kon. Toen had ik wel even iets van "Kom op zeg, verman jezelf nou eens voor 1 keer!". Vind het verder wel een leuk contrast met de rest, maar wel een beetje een dertien in dozijn underdog-karakter. The fat kid wiens vader altijd heeft geroepen dat ie niets kon. Erg standaard in films en series.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:19 schreef AMDB het volgende:
[..]
Bij lange na niet. Zeker niet zo weergegeven als Samwell, dat sociaal ongemakkelijke gecombineerd met fysiek ongemakkelijk.
Vind het een sterke rol die ze wat mij betreft niet anders hadden hoeven doen. Ook inclusief de soapy scenes.
Ja, ik moet ik steeds aan Samwise Gemgee denken als ik hem zie. Maar geen Frodo bij Jon hoor. Frodo moest steeds gered worden van alles en nogwat, die kon niets zelf. Da's bij Jon wel anders.quote:
Prima vergelijking, het staat namelijk al in het boek, dus is het voor boekenlezers al bekend dat dit haar laatste seizoen is (hypothetisch, ik ben geen boekenlezer). Het gaat er dus om dat je spoilers niet in een ander topic moet zetten. Zelfs al zijn ze oud. Als je BE of Lost wil bespreken, dan doe je dat maar in dat topic.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:52 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dit is een scheve vergelijking aangezien het door mij beschreven incident al meer dan een jaar geleden voorgevallen is. Wat jij wil zeggen is dat Carice zelfs een jaar na uit de serie gestapt te zijn haar dood niet mag bespreken in de media, omdat er ergens nog tere GoT zieltjes zijn die (nog steeds) niet bij zijn met de serie. Dat gaat me wel erg ver.
Maar afijn.
Okee dan, ik hou er over op.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:30 schreef Omega het volgende:
[..]
Prima vergelijking, het staat namelijk al in het boek, dus is het voor boekenlezers al bekend dat dit haar laatste seizoen is (hypothetisch, ik ben geen boekenlezer). Het gaat er dus om dat je spoilers niet in een ander topic moet zetten. Zelfs al zijn ze oud. Als je BE of Lost wil bespreken, dan doe je dat maar in dat topic.
En over tere zieltjes, dit is toch het topic vol tere zieltjes?
Ik hoop niet dat hij er nog 2 seizoenen over gaat doen om erachter te komen dat het door dat mes kwam.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:06 schreef AMDB het volgende:
[..]
Yeah fuck, door een grote groep raven teruggaan om je mes te pakken, terwijl er gemakkelijk veel meer WW's in de buurt kunnen zijn.
En onbelangrijk, hij had er meer, de ontdekking is belangrijker dan het gegeven dat hij een dragon glass mes heeft.
Hij is Jon Snow niet, die nothing knows.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:00 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat hij er nog 2 seizoenen over gaat doen om erachter te komen dat het door dat mes kwam.
Nee maar ''Winter is coming'' en dat vertraagd de boel natuurlijk wel....quote:
Laat eerst dat vet er maar afgebrand worden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:11 schreef ser het volgende:
[..]
Nee maar ''Winter is coming'' en dat vertraagd de boel natuurlijk wel....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |