Nu we weer eens in dit topic zitten, trouwens weer een paar tips van toffe releases die net uit zijn:
Tony Malaby's Tamarindo (Malaby/William Parker/Nasheet Waits) - Somos Agua (Clean Feed)Het eerste Tamarindo studio album is één van mijn favoriete hedendaagse (free jazz) albums, en met dit all-star trio kan het haast niet anders, of deze gaat ook weer hoog scoren bij mij.
Angles 9 - Injuries (Clean Feed)Toegankelijke big band avant garde jazz. Op youtube staan een mooie trailer van het album:
Tarbaby (Orrin Evans/Eric Revis/Nasheet Waits) feat Oliver Lake & Marc Ducret (Rouge Art)Samen met het Tamarindo Trio is Tarbaby één van mijn favoriete hedendaagse bands, en als ze dan ook nog eens samenwerken met een legende als Oliver Lake kan ik niet anders dan nieuwsgierig worden.
Mario Pavone - Street Songs (Playscape)Oude rot die altijd kwaliteit levert. Zijn Arc Trio releases zijn voor mij echt groeidiamantjes, en deze plaat gaat ongetwijfeld ook nog aangeschaft worden als de financien het weer toelaten.
soundclipsIk kon dan wel geen preview van het album (kon niets vinden op youtube), maar deze clip geeft wel mooi de stijl en kunde van Pavone weer.