vanwaar die soberheid tommeke?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:44 schreef Tommeke het volgende:
Lekker! Ik hou het bij fris vandaag
Gister een hoop Trappisten biertjes van een vriend gekregen. Had 'm een semi-hoog voorwiel gegeven en kreeg in ruil daarvoor die biertjes.
wie heb je van de baan afgereden ?quote:
Dankje jongensquote:Op zondag 19 mei 2013 16:50 schreef Patroon het volgende:
Succes morgen Tommeke bij het districtkampioenschap!
Kusje Grip en Patroon
water.. in friesland??quote:Op zondag 19 mei 2013 17:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bij haar familie. Geen flauw idee waar precies. Ze wonen aan het water.
Succes! DK is hier morgen vlakbij, in Maassluis. Toch ga ik er niet heen, a.s. woensdag wel clubkampioenschap rijden.quote:Op zondag 19 mei 2013 17:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Morgen districtskampioenschap. Even een dag leven als prof kaas
Dank! Heb er zin inquote:Op zondag 19 mei 2013 17:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Succes! DK is hier morgen vlakbij, in Maassluis. Toch ga ik er niet heen, a.s. woensdag wel clubkampioenschap rijden.
vetquote:Op zondag 19 mei 2013 18:35 schreef ursel het volgende:
Vandaag eindelijk ook weer eens de fiets gepakt. Wil mijn zoontje van 7 mee. Samen naar een verjaardag gefietst, stukje van 34 km
Nu moet ik maar samen met hem trainen om ook naar oma te kunnen fietsenm, da's 60km
nette afstand voor een kind van 7.. knap hoor!quote:Op zondag 19 mei 2013 18:35 schreef ursel het volgende:
Vandaag eindelijk ook weer eens de fiets gepakt. Wil mijn zoontje van 7 mee. Samen naar een verjaardag gefietst, stukje van 34 km
Nu moet ik maar samen met hem trainen om ook naar oma te kunnen fietsenm, da's 60km
Ik denk, die komt Den Haag niet eens uit (moesten naar Noordwijkerhout). Z'n moeder zou later na komen dus kon hem elk moment op pikken. Maar hij wou maar door gaan. 10 km door de duinen heen.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:39 schreef the_critic het volgende:
[..]
nette afstand voor een kind van 7.. knap hoor!
toch niets leukers dan van die kleine hummels op de fiets?! (nouja... dames op de fiets. Maar... die kleine hummels komen dan heel kort achterquote:Op zondag 19 mei 2013 18:54 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik denk, die komt Den Haag niet eens uit (moesten naar Noordwijkerhout). Z'n moeder zou later na komen dus kon hem elk moment op pikken. Maar hij wou maar door gaan. 10 km door de duinen heen.
Moet nu dus ook maar een kinderracefiets gaan zoeken denk ik.
Heb ik wel een excuus om eindelijk eens vaker te fietsen![]()
Die kleine fietsjes met knoerten van wielenquote:Op zondag 19 mei 2013 19:06 schreef the_critic het volgende:
[..]
toch niets leukers dan van die kleine hummels op de fiets?! (nouja... dames op de fiets. Maar... die kleine hummels komen dan heel kort achter)
D'r naam is al 10 topics geleden geroemd om die lekkere appeltaart, maar je hebt gelijk: privacy kan nooit kwaadquote:Op zondag 19 mei 2013 19:48 schreef kanovinnie het volgende:
Succes en hopelijk val je in de smaak! En wellicht ff haar naam weghalen?
Ik probeer voor een prikje nog een disc te vinden. Ook niet te doen.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:29 schreef SuperWeber het volgende:
Mooi karretje No-P, ik ben zelf ook nog op zoek naar zoiets. Mag ik vragen wat je betaald hebt? (desnoods via PM) Ik vind de vraagprijzen op MP vaak zo belachelijk hoog...
Ga je morgen ook in annen kijken? ik wel even denk ik.quote:Op zondag 19 mei 2013 22:04 schreef SuperWeber het volgende:
Btw, morgen op de fiets naar mijn ouders, heb al 2 dagen alleen maar taart etc gevreten, dus dat is wel nodig. Aangezien de snelste route iets van 70 km is, maar even een stukje omrijden en de omgeving van KolonelBroodje even onveilig maken...
Nee, ik ga zelf fietsen!quote:Op zondag 19 mei 2013 23:02 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ga je morgen ook in annen kijken? ik wel even denk ik.
mooie foto... wel zonde, die horizonvervuiling met die windmolens..quote:Op zondag 19 mei 2013 22:43 schreef Oksel het volgende:
Top gefietst dit weekend, met 2 fietsmaten, bij mijn schoonouders. Vrijdag weg, 's avonds kroeg in, zaterdag 150km gefietst, met 2200hm's, 's avonds cocktails gedronken in Koblenz, vandaag nog even een rondje van 77km met 1100hm's erna gedaan. Had topbenen, had v/d 3 de zwakste moeten zijn, maar was mede doordat de sterkste op een ATB was, de sterkste. Had er overigens wel dunnere bandjes op liggen. Lange klimmen fietste ik weg van de anderen, etc. Denk dat die 5kg eraf + veel trainen z'n vruchten af beginnen te werpen.
[ afbeelding ]
welke broek is dat, en hoe bevalt ie?!quote:Op zondag 19 mei 2013 22:51 schreef Patroon het volgende:
Oksel, we hebben 1 ding gemeen: de koersbroek, nee niet de maat![]()
Goed gefietst man!
Hoelaat start je? Ik ben van plan om rond 9 uur daar te zijn zodat ik op tijd weer thuis ben om verder te leren voor me examens.quote:
Ik vertrek denk ik rond 8.30. Maar, ik moet eerst nog even langs mijn werk. Dus ik denk dat ik pas rond 10.00 in die omgeving ben...quote:Op zondag 19 mei 2013 23:24 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Hoelaat start je? Ik ben van plan om rond 9 uur daar te zijn zodat ik op tijd weer thuis ben om verder te leren voor me examens.
Als je iemmand ziet met de kleren van mijn avatar en zelfde fiets dan ben ik dat waarschijnlijk
castelli zag ik zelf ook nog wel grapjas... welk type broek/welk zeem ?quote:
quote:Op maandag 20 mei 2013 08:30 schreef the_critic het volgende:
[..]
castelli zag ik zelf ook nog wel grapjas... welk type broek/welk zeem ?
staat er alleen op de rechte dij een schorpioen of op bijde dijen ?quote:
quote:
79,6quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:19 schreef Gripper het volgende:
![]()
vieze speklel, ga jij even snel naar het recreatieve afvallers langzaamfiets-topic!
Hij gaat niet koersen volgens mij, alleen maar taart eraf toeren.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:24 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Hoelaat start je? Ik ben van plan om rond 9 uur daar te zijn zodat ik op tijd weer thuis ben om verder te leren voor me examens.
Als je iemmand ziet met de kleren van mijn avatar en zelfde fiets dan ben ik dat waarschijnlijk
Bijde...quote:Op maandag 20 mei 2013 09:46 schreef dop het volgende:
[..]
[..]
staat er alleen op de rechte dij een schorpioen of op bijde dijen ?
Velocissimo onder de 100 euro bijde benen schorpioen
Free Aero Race boven de 100 euro bijde benen schorpioen
[...]
Tja als je en dwerg bentquote:
Halve kilo zwaarder dan ikquote:
Snap ik. Iedere kilo die je kan missen is er een.quote:Op maandag 20 mei 2013 10:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Halve kilo zwaarder dan ik
Had eigenlijk wat minder willen wegen omdat ik over twee weken 3x de Alpe d'Huez op denk te gaan, maar valt niet mee....
Pics please!quote:
Nice, mijn bouw krijg je never. Die heb ik alleen. Jij kan wel een goede sprintfysiek krijgen. Jij hebt endo genen. Cancellara zou je streef moeten zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 10:46 schreef Oksel het volgende:
87-88. En dalende. Streefgewicht was 85. Nu 83. Alhoewel ik liever wat zwaarder blijf met wat spiermassa op bovenlichaam. Anders zie ik er straks uit als graatje Kaas.
Wah wilde gij nah liever zien, die 86,4kg schoon aan de haak van mij of een strakke meid van 53 kg?quote:
Ik heb gisteren voor het eerst een rondje gefietst van 60km! Kan niet wachten op de volgende ronde, wil even komende weken minimaal 1x per week max. 60km fietsen om "erin" te komen om blessures te voorkomen. Daarna heel rustig opbouwen als het goed gaat.quote:Op maandag 20 mei 2013 00:05 schreef peleetje het volgende:
Zo.. vandaag voor het eerst een rondje gemaakt van 100km. Best pittig. Ik fiets pas sinds Oktober vorig jaar en pas nadat de horrorwinter voorbij was in April ben ik serieus weer aan de slag gegaan.
Vooral bij de laatste 30km had ik 't zwaar. De eerste 70 gingen eigenlijk vrij goed. Sommige stukken beetje hard gereden. Rond de 34. Andere stukken moet ik dan wel weer even rustig aan doen en kom ik niet boven de 25. Hard rijden is nog niet aan mij besteedt. Maar komt vanzelf wel.
Heuvel op fietste ik wel weg van de maaten met wie ik fietste.
Al met al ben ik best tevreden!
Tom Schouten in Scheveningen verkocht wel altijd DMT. Geen idee of die daar nog in de collectie zijn. Even bellen dus want van die brakke website word je ook niet veel wijzer.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:26 schreef Bismarck het volgende:
Kent iemand een winkel in de randstad die fietsschoenen van DMT verkoopt?
ff site zelf bekijken dealers zoeken was te lastig zo vroeg in de middag?!quote:Op maandag 20 mei 2013 12:26 schreef Bismarck het volgende:
Kent iemand een winkel in de randstad die fietsschoenen van DMT verkoopt?
Thanks. Schouten en internet is nooit een goede combinatie geweest. Gelukkig woon ik in Den Haag, zal van de week eens een kijkje nemen.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:31 schreef buzz1291 het volgende:
Tom Schouten in Scheveningen verkocht wel altijd DMT. Geen idee of die daar nog in de collectie zijn. Even bellen dus want van die brakke website word je ook niet veel wijzer.
Vindingrijkheid is me nooit toevertrouwd geweest. Kwam op internet de DMT Radials tegen. Mooie schoenen, stijve zool. Gemis vind ik dat ze 3 velcro straps hebben ipv een kliksluiting + 2 straps, zoals veel schoenen. Maar de recensies op internet zijn erg positief.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:36 schreef the_critic het volgende:
ff site zelf bekijken dealers zoeken was te lastig zo vroeg in de middag?!![]()
http://www.diamantdmt.com(...)anazione=Netherlands
Zag het net, straf hoor! Weinig regen gehad?quote:Op maandag 20 mei 2013 14:57 schreef Patroon het volgende:
Kwart voor 2 waren we binnen. 237km in 7:06 uur. 33,4gem. Eerste 140km in 1e groep constant rond de 40 in de waaier. Op rond 175 zat ik er ff goed door, maar kon me goed herpakken. Laatste 30km was ook koers, waar Grip de groep op 15km voor de finish moest laten gaan. Allebei super gereden.
Ochtends mist en dauw. Daarna wat regen, niet super veel maar voldoende om compleet nat te zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:05 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Zag het net, straf hoor! Weinig regen gehad?
Wij zijn later gestart en om de controles gegaan. Maar de lui die wel stempelen staan idd te wachten, maar rijden er tussen als een koers.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:36 schreef iScream. het volgende:
Je mag toch maar gemiddeld max 25 km/h tot aan Workum ofzo (tijdscontroles)? Sta je dan elke keer te wachten bij die stempelposten met tijdscontrole?
Dat hij moest lossen kwam vooral door een gebrek aan ervaring wat betreft vollop koersen over smalle kronkelende wegen en straten door dorpen. Die ervaring krijgt hij vanzelf door te doen. Dus idd wat je zegt, vuile wind.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:27 schreef kaasplankje het volgende:
Grip moest lossen laatste stukkie? Teveel in de vuile wind gezeten?
Opgeven ergens in december en dan direct die dag doen want de volgende dag is het vol met 15000 plaatsen, en iedereen mag er aan meedoen ook met bakfiets en dergelijke.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:56 schreef nickhguitar het volgende:
Was dit een rit van een vereniging ofzo? Of mag iedereen hier vrij aan deelnemen?
Inschrijven hé. www.11steden.nlquote:Op maandag 20 mei 2013 15:56 schreef nickhguitar het volgende:
Was dit een rit van een vereniging ofzo? Of mag iedereen hier vrij aan deelnemen?
je moet wel eerst een kontneuklicentie bij de WKNU aanvragen dan mag je meedoenquote:Op maandag 20 mei 2013 15:56 schreef nickhguitar het volgende:
dan moet je dus ook weer derailleur vinden voor 5 tanden. denk dat het lastig te vinden wordt, maar met hoger aantal tandwielen, dan moet je ook ander wiel etc. Denk dat je goedkoper een andere 2ehands kunt vinden. Succesquote:Op maandag 20 mei 2013 16:24 schreef Oosten het volgende:
Heren, vraagje, hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik ben de oude racefiets van mijn vader, Peugeot uit 1978, aan het opknappen en zoek een vervangende derailleur omdat diegene die er nu op zit niet meer werkt.
Nu kijk ik op marktplaats en zie ik talloze achter derailleurs aangeboden worden.
Moet ik nog rekening houden met het aantal tandwielen wat er op mijn fiets zit? Of is elke derailleur aan te passen naar het aantal tandwielen van de fiets. De peugeot fiets heeft 2 tandwielen voor, en 5 tandwielen achter.
Mvg!
Je hebt frictieschakeling, dat maakt het zoeken veel eenvoudiger.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:24 schreef Oosten het volgende:
Heren, vraagje, hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik ben de oude racefiets van mijn vader, Peugeot uit 1978, aan het opknappen en zoek een vervangende derailleur omdat diegene die er nu op zit niet meer werkt.
Nu kijk ik op marktplaats en zie ik talloze achter derailleurs aangeboden worden.
Moet ik nog rekening houden met het aantal tandwielen wat er op mijn fiets zit? Of is elke derailleur aan te passen naar het aantal tandwielen van de fiets. De peugeot fiets heeft 2 tandwielen voor, en 5 tandwielen achter.
Mvg!
Simplex zit er nu inderdaad op. Het plastic werkje ervan is kapot van binnen, waardoor de veer die erin zit die er voor zorgt dat de ketting op spanning blijft, zich niet kan " vast klemmen" aan de derailleur en er dus geen spanning meer op de ketting komt te staan.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:46 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je hebt frictieschakeling, dat maakt het zoeken veel eenvoudiger.
De standaard derailleurs voor Peugeots uit die tijd stammen van Simplex. Die hadden de goedkopere plastic uitvoering en de betere van metaal. Soms stond er een merkje van Peugeot op ipv Simplex. Kijk ook ff of je derailleur in het frame geschroefd is of met een speciale haak.
Maar waarom werkt de deraileur niet? SOms is het iets simpels dat makkelijk te verhelpen is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar lag ook zijn topsnelheid ongeveer op dat moment?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:59 schreef Patroon het volgende:
Mooiste moment van de dag:
Gripper die tegen een meisje zegt dat ze dikkere benen dan ons heeft. Was als compliment bedoeld maar Grip lag bijna tussen de eenden in de sloot
quote:Op maandag 20 mei 2013 16:59 schreef Patroon het volgende:
Mooiste moment van de dag:
Gripper die tegen een meisje zegt dat ze dikkere benen dan ons heeft. Was als compliment bedoeld maar Grip lag bijna tussen de eenden in de sloot
Ik ben de derde op de bovenste foto! Leuk! Heb je nog meer foto's?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik weet niet of Tommeke bij de sportklasse reed vanochtend, maar zoja dan heb ik een paar foto's
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Lekker bezig ouwe reusquote:Op maandag 20 mei 2013 18:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben de derde op de bovenste foto! Leuk! Heb je nog meer foto's?
Het was best een leuk DK. In het begin veel gesprongen en gehoopt een kopgroep op poten te zetten. De drie grote ploegen (wij en nog twee) hadden steeds niet de goede mannetjes mee.
Op een gegeven moment was er een valpartij halverwege het peloton waardoor het brak. De meesten konden terugkomen, maar het lag wel een beetje uit elkaar. Voor me sprongen drie gasten (onder wie een goede ploeggenoot weg).
Er sprongen er nog een paar heen en ik schoof naar voren om ook mee te springen. Toen kwam er een andere ploeggenoot zo hard overheen dat ik bewust even wachtte om te reageren op andere springers. Helaas sprong er niemand meer, maar twee man in een kopgroep van 9 zodat ik veroordeeld werd door afstopwerk de rest van de koers.
Dat lukte prima en het gat werd snel groot. Toen de koers lekker uitgereden en een ploegmaatje die goed kan sprinten nog in stelling gebracht.
Een van onze jongens in de kopgroep ging in de finale solo weg, maar werd vlak voor de streep teruggepakt. De ander werd tweede in de eindsprint.
Als team heel mooi gereden. Veel jongens reden eigenlijk voor het eerst een koers en reden allemaal met speels gemak mee.
Helaas wel een paar jaar te laatquote:Op maandag 20 mei 2013 19:36 schreef Patroon het volgende:
Was echt een top weekend! Je hebt de harten van mijn schoonouders veroverd!Ze houden wel van die gezelligheid. MissPatroon heeft dat zorgzame van haar moeder.
wrom moet je wachten dan op die checkpoints?quote:Op maandag 20 mei 2013 19:21 schreef Gripper het volgende:
Ik ben d'r ook weer!
Lekker weekend gehad, begon al met de uitmuntende verzorging door Miss patroon en later ook door d'r moeder. Gelogeerd bij patroons schoonouders in wommels, vlakbij bolsward. Vroeg op, om 4.15 de wekker en om 5 uur thuis weg. De eerste groepen vertrekken vanaf vijf uur, en wij om 5.20 erachteraan.
Hoe meer naar voren je komt, hoe meer serieuze wielrenners, en hoe minder figuren op tandems en in gekke pakjes. In dokkum aangehaakt bij startgroep 1: dat ging heel hard kop over kop en in 1,5 uur waren we de 60 km naar bolsward teruggereden.
Daar een kop koffie genomen omdat we toch moesten wachten, en toen het daar ook weer mocht vertrekken in iets minder vliegende vaart naar stavoren. Konden we mooi kracht sparen voor het laatste uurtje volle koers.
Van dat uurtje heb ik ongeveer een half uur meegemaakt, toen ging ik eraf. Voortdurend draaien en keren, door smalle dorpsstraatjes en dat met een peloton wat uit voornamelijk A-amateurs en (ex) elites bestond.... No chance voor grippie met mijn bochtentechniek en koersinzicht
Samen met een ouwe kerel die er ook af moest geprobeerd om nog samen terug te komen, maar op z'n best reden we 200 m achter het peloton ofzo. Uiteindelijk 1-2 minuten na het peloton binnen in bolsward.
Mooie tocht, jammer van de regen en nattigheid, maar wat een leuke sfeer in alle dorpen, en dat je toegejuichd wordt![]()
Helemaal prima!
Omdat die stugge Friezen willen dat je er een gemiddelde snelheid van 25 op nahoudt, en niet gaat jakkeren. Alle verkeersregelaars roepen ook telkens: mensen t is geen wedstrijd!quote:Op maandag 20 mei 2013 20:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wrom moet je wachten dan op die checkpoints?
quote:Op maandag 20 mei 2013 16:58 schreef Oosten het volgende:
[..]
Simplex zit er nu inderdaad op. Het plastic werkje ervan is kapot van binnen, waardoor de veer die erin zit die er voor zorgt dat de ketting op spanning blijft, zich niet kan " vast klemmen" aan de derailleur en er dus geen spanning meer op de ketting komt te staan.
Ik heb een simplex gezien op marktplaats maar weer een plastic versie. Om dit probleem in de toekomst te voorkomen zoek ik liever een metalen derailleur.
Zou deze passen?DIe zou kunnen passen. Maar dan moet je Simplex ook in het frame geschroefd zijn en niet met een losse haak vastzitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo te horen heb je dit model:
http://www.ebay.nl/itm/vi(...)&hash=item257df11eae
Dit model is de betere variant:
http://www.ebay.nl/itm/ue(...)&hash=item257dec0f83
Hangt van de vereniging af.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:04 schreef Oksel het volgende:
Hoe kan het dat ik een KNWU pas in m'n post krijg? Ik ben alleen lid van de lokale tourclub, dan ben je lid van NTFU.. niet automatisch van de KNWU. Toch?
Snap ik even niet..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zadel staat recht maar het model wijst naar beneden (San Marco Zoncolan)quote:Op maandag 20 mei 2013 21:35 schreef the_critic het volgende:
Staat jou zadel iets omlaag of lijkt dat zo?!
En damn.. lange handschoenen? in Mei.. in Barcelona? (Stiekem ben ik blij dat niet alleen nederland weer eens niet klopt, maar dat heel europa weertechnisch niet klopt!)
Super mooie bike man.
O kun je alle foto's zien? Achja haha, en helaas tommeke ik heb niet meer foto's volgens mij want kon maar even kijken want moest leren voor examensquote:
Wat een rouwbak man, hadden ze geen witte banden en stuurlint?quote:Op maandag 20 mei 2013 21:27 schreef firewirecable het volgende:
Meer foto's (nu zonder "dingen")![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik zie net dat ik nog 2 foto's heb waar jij opstaat maar die post ik morgen wel, even nu slapen.quote:Op maandag 20 mei 2013 23:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind het ook strak.
KolonelBroodje, grappig dat je mij dus net op de foto hebt haha.
Ik snap ook niet dat je die elfstedentocht 50 keer fietst. M'n chick heeft m voor de derde keer gefietst nu en is er ook klaar mee haha.
+1quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:36 schreef dop het volgende:
en in een groepje rijden heeft ook het voordeel dat je net weer ff anders traint, snelheid zal in een groep hoger liggen, dat is soms ook makkelijker door dat je meer uit de wind rijd , maar het geeft je op den duur ook meer basis snelheid.
buiten dat je ook beter leert sturen en opletten als je in een groep rijd heb je meer concentratie nodig.
de afwisseling is ook goed voor je motivatie en plezier.
zelfs als je met een groepje traint wat net onder je nivo zou zijn kun je daar veel aan hebben.
je hebt met een paar man meer lol en zal meer kilometers maken.
Hoeveel heb je hun betaald om hier ff voorop te mogen fietsen?quote:Op zondag 19 mei 2013 22:43 schreef Oksel het volgende:
Top gefietst dit weekend, met 2 fietsmaten, bij mijn schoonouders. Vrijdag weg, 's avonds kroeg in, zaterdag 150km gefietst, met 2200hm's, 's avonds cocktails gedronken in Koblenz, vandaag nog even een rondje van 77km met 1100hm's erna gedaan. Had topbenen, had v/d 3 de zwakste moeten zijn, maar was mede doordat de sterkste op een ATB was, de sterkste. Had er overigens wel dunnere bandjes op liggen. Lange klimmen fietste ik weg van de anderen, etc. Denk dat die 5kg eraf + veel trainen z'n vruchten af beginnen te werpen.
[ afbeelding ]
Ja dan ga je dus nooit net zoals jij.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:15 schreef kanovinnie het volgende:
Mwah, ik vind in een groep rijden wel leuk maar alleen is wel vaak wat makkelijker, dan kan je weg wanneer je wilt en fietsen zoals je wilt.
Preciesquote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dan ga je dus nooit net zoals jij.
Idd. Raar volk.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:13 schreef kaasplankje het volgende:
ja je hebt wel van die rijders die liever alleen fietsen maar dat zijn dan meestal van die gekke triatleten.
Hoe laat vetrekken jullie zaterdag?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:45 schreef Blik het volgende:
Afgelopen weekend in Zuid-Limburg gefietst, als voorbereiding op Limburgs Mooiste van volgende week. 1ste dag 75 km met o.a. Wolfsberg, Loorberg, Camerig, Fromberg, Sibbergrubbe en Cauberg. Redelijk kapot na die dag, we voelden het de dag erna nog in de benen. Toen slechts 35 km gefietst maar met o.a. de Camerig, Vaalserberg en de Lange Bosweg ook weer aardig wat hoogtemeters gemaakt.
Eindconclusie: ik fiets te weinig om een goede conditie te hebben, maar die 80 km van Limburgs Mooiste mogen echt geen enkel probleem meer zijn
Ik ook, maar dat komt omdat mijn vrienden turbodijen hebben en ik op bejaardentempo gaquote:
Dan ga je toch gewoon een dag of een week later de Mergelland route rijden? Die is uitgepijld vanaf het vliegveld 120km en gaat over al die klimmetjes en langs alle cafés. Dan hoef je ook geen 40.- Euro te betalen om de Keutenberg op te lopen omdat er een mongol voor je rijd die niet kan fietsen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik zie net dat ze de steilste heuveltjes in Limburg helemaal niet aandoen tijdens Limburgs Mooiste. In geen enkele route. Geen Keutenberg, geen Eyserbosweg, geen Kruisberg...
Je moet je minder gaan focussen op de snelheid. Uit je verhaal maak ik op dat je gemiddelde snelheid belangrijk vindt. Daardoor ga je automatisch ongemerkt elke rit weer hard fietsen, terwijl juist ritten waarbij je het gevoel hebt niet zo hard te fietsen, ook erg belangrijk zijn om je lichaam te finetunen. Als je altijd maar hard rijdt zonder variatie loop (fietsquote:Op dinsdag 21 mei 2013 02:48 schreef Kowloon het volgende:
Twee jaar geleden heb ik een tweedehands racefiets gekocht, eerste half jaar vooral gewoon fietstochtjes gereden en de fiets echt goed afgesteld (positie zadel, stuurpen lengte, positie klikpedalen etc.). Rondjes van 70-80 km reed ik toen met gemiddeld 25 km/u. Vanaf herfst vorig jaar ben ik serieuzer gaan fietsen. Ik doe regelmatig rondje van 25 km op snelheid. Doe aan intervaltraining. En rij af en toe een echt grote ronde van ronde de 150 km. Verder doe ik lunges en squats om mijn beenspieren sterker te maken.
Ik heb hier allemaal veel profijt van gehad en rij nu rondjes van 70- 80 km met gemiddeld 32 km/u en als ik echt op snelheid focus rij ik 34-35 km/u gemiddeld (ik rij altijd alleen overigens). Maar ik merk dat ik nu steeds minder progressie boek en ben dus op zoek naar manieren waarop ik deze progressie weer op kan krikken. Heeft er iemand tips hoe ik dat kan bereiken?
Niet dat ik aan wedstrijden wil gaan deelnemen, maar ik vind het gewoon leuk om te kijken op welk niveau ik uit kan gaan komen.
Ik kan hem ook vandaag, morgen en overmorgen fietsen. En alle dagen daarna ook nog.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan ga je toch gewoon een dag of een week later de Mergelland route rijden? Die is uitgepijld vanaf het vliegveld 120km en gaat over al die klimmetjes en langs alle cafés. Dan hoef je ook geen 40.- Euro te betalen om de Keutenberg op te lopen omdat er een mongol voor je rijd die niet kan fietsen.
Je kan dan nadien van die bespaarde 40.- lekker uit eten daar.
Met variatie doel ik niet op variatie in een rit, maar variatie in de zin van verschillende trainingen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:54 schreef muzas het volgende:
Die variatie vind ik ook lastig... Maar vaak zorgt de wind of een stuk duin daar wel voor
Duurrondjes rijd ik bijna altijd alleen en dat komt eigenlijk hoofdzakelijk omdat die wielrenners niet begrijpen wat een duurrondje is. Als ik dan wel eens mee ga, dan kan ik meestal de dag erop een rustdag nemen om te herstellen van het betreffende rondje. In dat geval kan ik dan dus niet lopen of zwemmen. Intervallen doe ik vaak wel met een club, maar goed toen ik dat vorige week deed waaide er weereens eentje afquote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd. Raar volk.
Soms vind ik alleen een rondje wel fijn, maar ik prefereer meestal wel enig gezelschap.
Je bedoelt dat je zelf rijd als een krant en je een week herstel nodig hebt als je met echte fietsers op pad geweest bent?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:58 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Duurrondjes rijd ik bijna altijd alleen en dat komt eigenlijk hoofdzakelijk omdat die wielrenners niet begrijpen wat een duurrondje is. Als ik dan wel eens mee ga, dan kan ik meestal de dag erop een rustdag nemen om te herstellen van het betreffende rondje. In dat geval kan ik dan dus niet lopen of zwemmen. Intervallen doe ik vaak wel met een club, maar goed toen ik dat vorige week deed waaide er weereens eentje af...
Btw, KolonelBroodje hebben jullie maar 1 makelaar in Veendam oid? Echt alles wat te koop/te huur stond werd geregeld door deze gast
quote:kan ik meestal de dag erop een rustdag nemen om te herstellen van het betreffende rondje.
Ik snapte je ook wel... Juist die variatie over meerdere trainingen vind ik als absolute leek lastig om vorm aan te geven. Ik heb ook het idee dat ik nog zo ontzettend 'beginner' ben dat ik me er ook nog niet zo druk over hoef te maken... Eerst maar eens gewoon fietsen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met variatie doel ik niet op variatie in een rit, maar variatie in de zin van verschillende trainingen.
Kracht, sprint, blokken van 20min D2 of blokken van 5min D3, herstelritten, lange duurritten in D1 etc, fietsen in een groepje volle bak. Het maakt het fietsen juist leuk om niet alleen maar te fietsen, maar ook bezig te zijn met interval blokjes etc.
Klopt, moet jij je ook niet druk over maken. Pas als je merkt dat je ontwikkeling stagneert kan je dat gaan doen. Niet zo moeilijk hoor: stel je fietst 3x per week. Pak je 1 duurrit en 2 interval ritten. 1 interval rit met langere blokken van 20min D2 en de andere herstelrit pak je wat kortere blokjes met hogere intensiteit richting D3.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:01 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik snapte je ook wel... Juist die variatie over meerdere trainingen vind ik als absolute leek lastig om vorm aan te geven. Ik heb ook het idee dat ik nog zo ontzettend 'beginner' ben dat ik me er ook nog niet zo druk over hoef te maken... Eerst maar eens gewoon fietsen.
Enige wat ik doe is afwisselen tussen hard (kort rondje rammen) en rustig (lang rondje) fietsen. Soms dus ook in 1 rit...
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je zelf rijd als een krant en je een week herstel nodig hebt als je met echte fietsers op pad geweest bent?
Nu moet ik wel zeggen dat een hartslagmeter voor een beginner zéker voordelen heeft. Of in ieder geval het besef dat je niet als een jakhals op die pedalen hoeft te rammen en dat 'je gemiddelde' niet boeiend is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, moet jij je ook niet druk over maken. Pas als je merkt dat je ontwikkeling stagneert kan je dat gaan doen. Niet zo moeilijk hoor: stel je fietst 3x per week. Pak je 1 duurrit en 2 interval ritten. 1 interval rit met langere blokken van 20min D2 en de andere herstelrit pak je wat kortere blokjes met hogere intensiteit richting D3.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:07 schreef kaasplankje het volgende:
Ik haat bloktraining, doe het nooit. Ik ga wel koersen.
Daar houd ik me niet zo mee bezig maar na even googlen zijn er minstens 5 in Veendamquote:Btw, KolonelBroodje hebben jullie maar 1 makelaar in Veendam oid? Echt alles wat te koop/te huur stond werd geregeld door deze gast
Geen idee nogquote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hoe laat vetrekken jullie zaterdag?
Het idee van Limburgs Mooiste is dan ook om de wat onbekendere klimmetjes te verkennen. Overigens doen ze wel de Cauberg aan, en ook de Keutenberg komt voorbij in de gele route.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik zie net dat ze de steilste heuveltjes in Limburg helemaal niet aandoen tijdens Limburgs Mooiste. In geen enkele route. Geen Keutenberg, geen Eyserbosweg, geen Kruisberg...
Ik fiets al bijna dagelijks in de Limburgse heuvels, dus ik heb geen GPS routes nodig om die heuveltjes te kunnen fietsen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Het idee van Limburgs Mooiste is dan ook om de wat onbekendere klimmetjes te verkennen. Overigens doen ze wel de Cauberg aan, en ook de Keutenberg komt voorbij in de gele route.
Maar zoals Kaas ook al zegt, tegenwoordig hoef je eigenlijk geen één tourtocht meer echt georganiseerd te rijden. Al de GPS-en staan gewoon online en kun je gewoon narijden.
Al sla je me dood.. geen ideequote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:52 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Wie is de wielrenner links op de foto?
Daar heb je wel een punt. Elkaar lekker de tering in rijden is ook wel fijn somsquote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:58 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Duurrondjes rijd ik bijna altijd alleen en dat komt eigenlijk hoofdzakelijk omdat die wielrenners niet begrijpen wat een duurrondje is. Als ik dan wel eens mee ga, dan kan ik meestal de dag erop een rustdag nemen om te herstellen van het betreffende rondje. In dat geval kan ik dan dus niet lopen of zwemmen. Intervallen doe ik vaak wel met een club, maar goed toen ik dat vorige week deed waaide er weereens eentje af...
Btw, KolonelBroodje hebben jullie maar 1 makelaar in Veendam oid? Echt alles wat te koop/te huur stond werd geregeld door deze gast
Prins Harry??quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wie is de wielrenner links op de foto?
Dat ben ik wel met je eens. Ik heb laatst ook eens met ze getraind en toen moesten we in groepjes 2 min. op wedstrijdtempo fietsen en daarna moest de laatste van de groep 30 sec sprinten. De zwakste van ons groepje kon gewoon niet fatsoenlijk in mijn wiel fietsen, met als gevolg dat hij er elke keer afwaaide...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb een tijdje geleden nog met een groepje triatleten getraind, wat ik merk is dat ze minder in groepen kunnen rijden over het algemeen.
Het waaide toen ook hard dus dat merk je meteen (en er was een zo'n chick, zelfs Nederlands kampioene volgens mij die het nodig vond om met windkracht 5 met 4-spaaks wielen te gaan rijden in een groep. Ze werd er bij elke bocht afgereden)
Triatleten hebben wel minder de neiging om te laten zien hoe groot hun piemel is. Dat is wel relaxed.
Als Lieuwe zondag nog in Californië moest rijden, heeft ie een goed alibi om er niet bij te zijnquote:
Ik kreeg laatst 22 seconden klop van haar op een tijdritje van 12 minuten tijdens een triathlon .quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Elkaar lekker de tering in rijden is ook wel fijn soms
Net nog met een vriend een duurtraining gedaan. Dan gaat het lekker rustig met de handjes op het stuur. Soms even gas geven of een sprintje trekken.
Heb een tijdje geleden nog met een groepje triatleten getraind, wat ik merk is dat ze minder in groepen kunnen rijden over het algemeen.
Het waaide toen ook hard dus dat merk je meteen (en er was een zo'n chick, zelfs Nederlands kampioene volgens mij die het nodig vond om met windkracht 5 met 4-spaaks wielen te gaan rijden in een groep. Ze werd er bij elke bocht afgereden)
Triatleten hebben wel minder de neiging om te laten zien hoe groot hun piemel is. Dat is wel relaxed.
Klop krijgen van een vrouwquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:14 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik kreeg laatst 22 seconden klop van haar op een tijdritje van 12 minuten tijdens een triathlon .
En natuurlijk zeg je dat ook omdat je al alles over de sublieme rij-eigenschappen hebt gelezen toch?quote:
tuurlijk nietquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
En natuurlijk zeg je dat ook omdat je al alles over de sublieme rij-eigenschappen hebt gelezen toch?
Alleen de looks (haha) maken me niet uit, ik wil ook een scherp topframe om als basis voor een licht fietsje te dienen.
Het verschil tussen een hard en comfort frame merk je echt wel.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
tuurlijk nietdaarom meld ik dat er netjes bij. Ik vraag me af in hoeverre je de verachillen echt merkt.
Volgens de almachtige eentwee (moge hij veilige en onbesneeuwde bergpassen vinden in de Dolomieten om de vorm te vinden voor aanstaande zomer ) is Canyon kort gebouwd: een canyon in maat 60 heeft een bovenbuis van 58, en is daarmee zelfs nog een halve cm korter dan m'n TCR die een bovenbuis van 58,5 heeft.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:11 schreef Patroon het volgende:
Ik vind die look niet zo top, en dan vooral niet het balhoofd. Voorbouw en overgang naden tussen buis en balhoofd bepaald altijd erg het beeld van de fiets. Zoals een rechte voorvork smoelt lekker vind ik. . Jij hebt een.grote maat, daarom ook een hoog balhoofd, ik zou daarom een fiets willen met een dikker balhoofd en eventueel buizen zodat het meer in verhouding is.
De rode Canyon, is wel erg rood, is 60cm niet wat te groot?Gios is wel erg blauw, lastig combineren met andere kleuren, zoals je wielen.
Edit: je wil een topframe, dat koop je niet met die Gios, dat frame is niet bijzonder. Canyon is goed en stijf maar door stijfheid dreunt ook veel door. Een topframe zoals een Tarmac is ook stijf maar weet goed de overige trillen eruit te filteren, dat maakt het verschil tussen een goed en top frame.
Canyon id zeker goed. Maar als ik een kennis mag geloven die zowel tarmac als canyon heeft gereden is Canyon stijf maar ook veel bonkeriger dan een echt top frame, maar ja daar betaal je ook voor. Die tests in fietsboekjes zijn handig om te zien wie het meeste adverteertquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:26 schreef Gripper het volgende:
[..]
Volgens de almachtige eentwee (moge hij veilige en onbesneeuwde bergpassen vinden in de Dolomieten om de vorm te vinden voor aanstaande zomer ) is Canyon kort gebouwd: een canyon in maat 60 heeft een bovenbuis van 58, en is daarmee zelfs nog een halve cm korter dan m'n TCR die een bovenbuis van 58,5 heeft.
Ik vind die rooie ook wel een kek ding. Maar goed, ik heb dan ook een zwak voor rooie meisjes. Canyon is echt niet alleen maar knoepert hard en oncomfortabel, anders zouden ze niet al jaren hoog scoren in al die testjes van fietsbladen toch?
Die blauwe wordt het zeker niet nee, maar wilde m er toch even bijzetten. Net zoals in dat woonprogramma huizenjacht waar ze altijd 1 afwijkend huis aan de kopers voorstellen. En vaak vinden ze het nog leuk ook.
Achja, ze is prof dus.quote:
Als ik moet kiezen tussen het look of canyon frame dan de look. Die canyon is mij ook veel te roodquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:58 schreef Gripper het volgende:
Effe jullie mening gevraagd voor mn aanstaande nieuwbouwproject.
Het look frame waar ik al een tijdje over in contact ben met de eigenaar, en zowaar donderdag naar ga kijken:
http://link.marktplaats.nl/678943085
of deze rooie duivel:
http://link.marktplaats.nl/678862256
Supervet frame, maar ook een beetje duurder dan de anderen, en misschien niet mijn maat? Ik weet niet hoe een 60-cm Gios valt.
http://link.marktplaats.nl/670725254
Welke zou je kiezen???
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:36 schreef KolonelBroodje het volgende:
Op deze foto's sta je minder goed maar dit was wel jou groepje
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb nog een paar foto's van jullie groep maar daar sta je volgens mij niet op maar moet je maar even kijken in dat album:) (want dat kan blijkbaar he kaas?) geeft niks staat niks bijzonders in
en
[..]
Daar houd ik me niet zo mee bezig maar na even googlen zijn er minstens 5 in Veendam
P.s. ik heb ook nog een foto van Kaas :
[ link | afbeelding ]
Hebben we het over dezelfde? Wil niet lullig zijn en namen noemen, maar die kan echt niet fietsenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:14 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik kreeg laatst 22 seconden klop van haar op een tijdritje van 12 minuten tijdens een triathlon .
Haha, hadden het dus niet over dezelfde. Die jij bedoelt is inderdaad een heel stukje langzamerquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hebben we het over dezelfde? Wil niet lullig zijn en namen noemen, maar die kan echt niet fietsen
Ja. Zit nogal wat verschil inquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:57 schreef No-P het volgende:
[..]
Haha, hadden het dus niet over dezelfde. Die jij bedoelt is inderdaad een heel stukje langzamer
Fietste overal op kopquote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoeveel heb je hun betaald om hier ff voorop te mogen fietsen?
Oksel, dit zijn nou benen waar je door het gebrek aan vet nog kunt zien waar de knie zitquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:30 schreef Oksel het volgende:
Wtf is dat voor spillepootje?
En wtf is dit?
http://www.marktplaats.nl(...)40d2&previousPage=lr
Nog niet echt gezien.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:16 schreef kaasplankje het volgende:
Nieuwe Gios ook wel mooi hoor Tom, echte bazenfiets. Maar dan niet die instapframes.
Bedoel je die foto toen je ook bij de masseur was?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:33 schreef Oksel het volgende:
Wat voor kleur slipje wil je graag dat ik draag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar ik kan 't mis hebben...
De Rosa King of Merakquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nog niet echt gezien.
Ik vind De Rosa ook wel heel mooi.
Ik hoef niet eens mn iphone een kwartslag te draaien om dat beentje in beeld te krijgen manquote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedoel je die foto toen je ook bij de masseur was?
Deze?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ja viel mij ook mee dat ik nog 45minuten 40-50km/h kon rijden na 200km. Blijkbaar zegt de omvang van de benen voornamelijk wat over het sprint(piek)vermogen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik hoef niet eens mn iphone een kwartslag te draaien om dat beentje in beeld te krijgen man![]()
(ja ok, met die dunne pootjes ben je wel gisteren tot aan de finish bijgebleven in de kopgroep)
Hehe dat gaat niet lukken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:05 schreef kaasplankje het volgende:
Nu nog 200km lang 40/50km/u rijden en je eindigt sky high in de 3B uitslag.
En das gene friese polder met koffiepauzes eej
Succes!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:18 schreef kaasplankje het volgende:
Het is btw algemeen CK dus ik rijd tegen alles wat in de A start morgen en lid is van onze club; ook elites, neo's, sluwe veteranen en amateurs. Kaas gaat vast niet als eerste over de meet maar gaat wel voor het hoogste treedje.
Top 10/top 5 moet haalbaar zijn.
Neequote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:10 schreef kaasplankje het volgende:
Zeg maar de dag voor clubkampioenschap? Is dan een halve fles wijn teveel ofwa?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:32 schreef janatwork het volgende:
Zo, lekker trainingsweekend achter de rug. Zondag lekker knallen met de club, [url=http://app.strava.com/activities/55012705}105,7 km met 35,7 gemiddeld[/url] ik was ge sterk, veel kopwerk gedaan en ook de eindsprint gewonnen.
Gister op de fiets naar Driebergen en daar met mijn vriendin, een goede vriend en zijn vriendin een toertocht van DTC gefietst alles netjes in d1, wel gruwelijk verkeerd gereden in de regen waardoor in op de heenweg maar vol door Utrecht ben gegaan ipv de route die Gripper mij had aangeraden. Uiteindelijk 206 km in 7:19 minuten.
Vandaag clubkoers gereden, ondanks matig weer nog een mannetje of 25 aan de start. Wel veel wind en die was vol op kop vlak voordat het we het klimmetje op moeten. Geprobeerd weg te komen maar de wind blies alles terug. Lekker mee gesprint voor het 3 ronden klassement die ik vrij makkelijk won en ook de demarages die daarna volgden kon ik goed verteren. Daarna rustig aan meegedraaid en gegokt op de eindsprint. In de laaste ronde kon ik me goed op een 4de positie houden en toen de nummer 3 iets te vroeg aanging kon ik makkelijk in het wiel blijven en was het afmaken niet al te moeilijk. Mijn eerste overwinning is dus in de pocket
Dat gaat niet vanzelf hoor.quote:
En die na het trainen bier voor je koud heeft staan, en je masseert terwijl jij koers kan kijken. Toch?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat gaat niet vanzelf hoor.
We hebben allemaal een vrouw die zich volledig en onbaatzuchtig focust op het huishouden zodat we nog meer tijd hebben om te trainen
Dit, en het maken van pasta saladesquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat gaat niet vanzelf hoor.
We hebben allemaal een vrouw die zich volledig en onbaatzuchtig focust op het huishouden zodat we nog meer tijd hebben om te trainen
Gelukkig heb ik daar geen last van.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:58 schreef Patroon het volgende:
Je ziet wel tesje door fietsen sterven onze hersencellen af
Alle knoepert harde frames scoren in de Duitse vakbladen het hoogst. Maar als je denkt dat 58cm bovenbuis OK voor je is, kun je ook die Look kopen, zelfde bovenbuis lengte. En beetje exclusiever, maar of die nu echt zo heel strak stuurt, betwijfel ik. Look heeft nooit uitgeblonken in straksturende frames, zeker niet in de grotere maten. Voor de looks zou ik die Look kiezen, maar als strak en hard belangrijker zijn dan de kleurtjes is die Canyon waarschijnlijk meer geschikt. Maar je kunt ook wat FM's langsgaan en dan zul je versteld staan hoeveel overjarige frames die nog vaak in de aanbieding hebben, vooral de merk dealers.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:26 schreef Gripper het volgende:
[..]
Volgens de almachtige eentwee (moge hij veilige en onbesneeuwde bergpassen vinden in de Dolomieten om de vorm te vinden voor aanstaande zomer ) is Canyon kort gebouwd: een canyon in maat 60 heeft een bovenbuis van 58, en is daarmee zelfs nog een halve cm korter dan m'n TCR die een bovenbuis van 58,5 heeft.
Ik vind die rooie ook wel een kek ding. Maar goed, ik heb dan ook een zwak voor rooie meisjes. Canyon is echt niet alleen maar knoepert hard en oncomfortabel, anders zouden ze niet al jaren hoog scoren in al die testjes van fietsbladen toch?
Die blauwe wordt het zeker niet nee, maar wilde m er toch even bijzetten. Net zoals in dat woonprogramma huizenjacht waar ze altijd 1 afwijkend huis aan de kopers voorstellen. En vaak vinden ze het nog leuk ook.
Kano: ik wil er wel graag op vooruit gaan met een nieuwe fiets... Geen hok met ovale boutgaten en schroefdraad waar jij al van alles aan hebt dolgedraaid. Verder woon ik in Utrecht, en daar komt een Amsterdamse fiets toch wat minder tot z'n recht![]()
Wow!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:32 schreef janatwork het volgende:
Zo, lekker trainingsweekend achter de rug. Zondag lekker knallen met de club, 105,7 km met 35,7 gemiddeld ik was erg sterk, veel kopwerk gedaan en ook de eindsprint gewonnen.
Dat vond mijn rondje van 25,2km (afgelopen zondag) anders helemaal niet: http://app.strava.com/activities/55043327quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:11 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Wow!
Maar damn! 107Km en 55hm..... wat is NL toch vlak
Hoge gem. snelheid over vlak is leuk, maar ik heb toch liever klimmetjes in de route zittenquote:Op woensdag 22 mei 2013 08:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat vond mijn rondje van 25,2km (afgelopen zondag) anders helemaal niet: http://app.strava.com/activities/55043327
Ik had helaas maar een uurtje de tijd, en dat terwijl het zulks goed weer was...
Dat gaat dan ook zo moeilijk in Zuid-Limburg. Je kunt wel een beetje vlak fietsen, maar je zult altijd iets van heuveltjes hebben.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:15 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Hoge gem. snelheid over vlak is leuk, maar ik heb toch liever klimmetjes in de route zitten
Ik zie Laurens ten Dam toch behoorlijke routes fietsen in Zuid Limburgquote:Op woensdag 22 mei 2013 08:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook zo moeilijk in Zuid-Limburg. Je kunt wel een beetje vlak fietsen, maar je zult altijd iets van heuveltjes hebben.
Je heb gelijk. Laten we er hier allemaal maar mee stoppen. En gaan zeilen ofzo.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:15 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Hoge gem. snelheid over vlak is leuk, maar ik heb toch liever klimmetjes in de route zitten
Jij snapt hetquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:53 schreef tes.je het volgende:
[..]
En die na het trainen bier voor je koud heeft staan, en je masseert terwijl jij koers kan kijken. Toch?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:18 schreef buzz1291 het volgende:
Maar je kunt ook wat FM's langsgaan en dan zul je versteld staan hoeveel overjarige frames die nog vaak in de aanbieding hebben, vooral de merk dealers.
En waar zie jij de routes dan die Laurens in Zuid-Limburg zonder heuveltjes rijd? Als ik de afgelopen maand bekijk, dan is 1217hm op 175km, 2752hm op 203km, 794hm op 78km, 188hm op 34km en 595hm op 160km niet echt vlak te noemen...quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:23 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Ik zie Laurens ten Dam toch behoorlijke routes fietsen in Zuid Limburg
Als ik het goed heb is Laurens een klimmer van team Blanco...dat bedoelde ik juist, dat je in het zuiden wel met heuvels kunt fietsenquote:Op woensdag 22 mei 2013 08:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En waar zie jij de routes dan die Laurens in Zuid-Limburg zonder heuveltjes rijd? Als ik de afgelopen maand bekijk, dan is 1217hm op 175km, 2752hm op 203km, 794hm op 78km, 188hm op 34km en 595hm op 160km niet echt vlak te noemen...
Je bevestigt dus precies wat ik zeg. Je kunt wel een beetje vlak rijden, maar je zult altijd wat heuveltjes hebben.
Ah ok. Dan waren we even langs elkaar door aan het praten. Ik ben ook wel blij dat ik hier altijd klimmeters kan maken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:55 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Als ik het goed heb is Laurens een klimmer van team Blanco...dat bedoelde ik juist, dat je in het zuiden wel met heuvels kunt fietsen
Het gebrek aan hoogte meters word hier volledig gecompenseerd door een overschot aan wind in de open polders. Ook ik heb liever heuvels dan wind. Hoewel, mijn fysiek beter is voor het polder stoempen dan het berggeit spelen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:11 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Wow!
Maar damn! 107Km en 55hm..... wat is NL toch vlak
Klinkt als een mooi tochtje.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo...C_F is terug van de Franse tournee. Wind, kou, regen, en zon, volkomen bezopen weer. Maar dat is een Europese trend natuurlijk.
Ben uiteindelijk van Avignon via Arles naar de kust gefietst, en tot bij Narbonne gekomen voor ik terug moest. Nat geregend en verbrand. De zee in geweest toen ik achter de duinen kampeerde bij Valras Plage om de benen te koelen, en kan zeggen dat het water nog wat frisjes is. Was wel erg lekker.
Ingewanden worstjes gegeten in de Camarque. Verkeerd gereden en een flink stuk geklommen door wijngebied, en dat ging beter dan ik had verwacht gezien alle bagage enzo. Wilde zoektocht in Valras Plage naar een nieuwe achterband omdat ik hem bijna had opengescheurd op een klein weggetje dat eigenlijk meer een geitenpad werd na een tijd. Vertrokken met een dikke knie wegens slijmbeurs onsteking, maar na een paar dagen stoempen tegen de wind en kruipen rond de tent was al het vocht er zowat uitgeknepen en geperst, voel er nu haast niets meer van. Gedenkwaardig tochtje, vind denk ik Frankrijk eigenlijk niet zo leuk, doe mij maar Oostenrijk en Zwitserland.
......
quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo...C_F is terug van de Franse tournee. Wind, kou, regen, en zon, volkomen bezopen weer. Maar dat is een Europese trend natuurlijk.
Ben uiteindelijk van Avignon via Arles naar de kust gefietst, en tot bij Narbonne gekomen voor ik terug moest. Nat geregend en verbrand. De zee in geweest toen ik achter de duinen kampeerde bij Valras Plage om de benen te koelen, en kan zeggen dat het water nog wat frisjes is. Was wel erg lekker.
Ingewanden worstjes gegeten in de Camarque. Verkeerd gereden en een flink stuk geklommen door wijngebied, en dat ging beter dan ik had verwacht gezien alle bagage enzo. Wilde zoektocht in Valras Plage naar een nieuwe achterband omdat ik hem bijna had opengescheurd op een klein weggetje dat eigenlijk meer een geitenpad werd na een tijd. Vertrokken met een dikke knie wegens slijmbeurs onsteking, maar na een paar dagen stoempen tegen de wind en kruipen rond de tent was al het vocht er zowat uitgeknepen en geperst, voel er nu haast niets meer van. Gedenkwaardig tochtje, vind denk ik Frankrijk eigenlijk niet zo leuk, doe mij maar Oostenrijk en Zwitserland.
@ ivo: ken jij een Peter uit Denemarken, krasse vent van 73, grijze baard, heeft twee maal PBP gereden en in 2008 Parijs-Peking (randoneur dus lijkt me). Aardige vent, kwam hem tegen in de trein van Mulhouse naar Belfort. Heeft een hele gave fiets met Rohlof, riemaandrijving en van die koppelstukken in het frame zodat hij het in tweeen kan splitsen en makkelijk in een koffer mee kan nemen in het vliegtuig. Hij was op weg naar Santiago de Compostella.
Het begon te herstellen nadat ik een flinke tijd in de zee had gestaan, en m'n benen steenkoud aanvoelde...stimuleert volgens mij ook je spierherstel. Dus dat ga ik in het vervolg maar vaker doenquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:23 schreef janatwork het volgende:
[..]Goed dat je knie het gehouden heeft!
Toen ik in Port Nouvelle in een franse kroeg terecht kwam voor een broodje ham en een thee, kon ik het best hebben. Iedereen zat te roken, te kletsen en op de paarden te wedden via de PMU. Rommelig, maar het was echt. Waarschijnlijk teveel toeristen plekken gezien ja. Of ik ben meer op m'n plek in het noorden van Frankrijk.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:31 schreef cafca het volgende:
Hm, klinkt wel een beetje als verkeerde moment (verkeerd weer), verkeerde plaats. Zelf ben ik altijd wel gecharmeerd van de Franse slag
Ja ik ook beter dan die Zwitserse pünktlichkeit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:31 schreef cafca het volgende:
Hm, klinkt wel een beetje als verkeerde moment (verkeerd weer), verkeerde plaats. Zelf ben ik altijd wel gecharmeerd van de Franse slag
+1 en mooi dat je knie beter gaat!quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:54 schreef Tommeke het volgende:
Goed bezig Captain! Ik wil ooit ook nog eens zoiets ondernemen.
herkenbaar, zondag 35 km en ruim 600 hm te pakken (Camerig, Vaalserberg en weer terug de Camerig op)quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat vond mijn rondje van 25,2km (afgelopen zondag) anders helemaal niet: http://app.strava.com/activities/55043327
Ik had helaas maar een uurtje de tijd, en dat terwijl het zulks goed weer was...
Camerig is altijd wel erg leuk. Vanaf Buitenlust links omhoog richting Vijlen vind ik leuker dan rechtdoor richting Vaalsbroek, maar dat is smaak.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:27 schreef Blik het volgende:
[..]
herkenbaar, zondag 35 km en ruim 600 hm te pakken (Camerig, Vaalserberg en weer terug de Camerig op)
Inderdaad zo fiets ik hem tegenwoordig ook. Zo mis je de kleine afdaling en blijf je continu klimmen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Camerig is altijd wel erg leuk. Vanaf Buitenlust links omhoog richting Vijlen vind ik leuker dan rechtdoor richting Vaalsbroek, maar dat is smaak.
Hijgend Hert heeft een vernieuwde kaart. Ik prefereer Lodge7 dan weer boven het Hert, daar is het meestal wat rustiger namelijk. Qua eten zit je bij beide erg goed.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:51 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Inderdaad zo fiets ik hem tegenwoordig ook. Zo mis je de kleine afdaling en blijf je continu klimmen.
Bovenop ga ik standaard naar het hijgend hert voor een lekkere uitsmijter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |