Verdomd zeg, je hebt volkomen gelijk. Nederlanders die in Nederland wonen en nog wel in Nederlandse wijken. Tssssskkkk...........quote:Op zondag 19 mei 2013 15:41 schreef Zienswijze het volgende:
We hebben toch ook complete wijken waar autochtone Nederlanders wonen, compleet in stijl van een buitenlandse importgodsdienst (het christendom)? Denk aan Staphorst, Urk, Volendam, etc.
Ah, ja. Arabisch studeren daar heb ik mijn redenen voor. Ik heb Arabische familieleden en kan in het Berbers, Nederlands of Engels niet met ze communiceren. Een taalbarrière. Daar is geheel niks fout aan. En uiteraard droom ik van een buitenlandse avontuur, maar dit heeft betrekking op een individu. Er zal steeds een grotere groep hoogopgeleide allochtone jongeren komen over een niet al te lange tijd en die zullen gewoon hun plek in de Nederlandse maatschappij zoeken. Heb vertrouwen en wees niet altijd een pessimist.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als de uitkomst van die betere scholing is dat jonge Marokkanen de behoefte voelen om Arabisch te studeren en bij herhaling roepen dat ze weg willen uit Nederland, vind ik scholing geen graadmeter, sorry...
Het wordt me inhoudelijk niet te moeilijk, het wordt me te vermoeiend. Er zijn mensen die kennelijk graag dit als een succes zien. Dat moeten ze dan maar mooi doen.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:04 schreef Xa1pt het volgende:
Integratie gaat geleidelijk en zoals gezegd gaat men juist de goede kant op. Maar goed, je hebt je huilende plaat over allochtonen afgestoken en het wordt inhoudelijk te moeilijk dus hou je 't weer voor gezien.![]()
En jij wilt hen verbieden om in hun wijk naar keuze te wonen, begrijp ik dus?quote:Op zondag 19 mei 2013 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Serieus, als je vergelijkingen wilt maken, kom dan met iets zinnigs. Dit zijn migranten die zich vestigden in een onbewoond gebied, om daar een toekomst op te houden. We hebben het hier over een woonwijk in de op één na grootste stad van Nederland. En dan ook nog voor ouderen, die hier al tientallen jaren wonen.
.....steden die onder invloed van een buitenlandse importgodsdienst staan.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Verdomd zeg, je hebt volkomen gelijk. Nederlanders die in Nederland wonen en nog wel in Nederlandse wijken. Tssssskkkk...........
Het zou verboden moeten worden.
Ik ken landen en steden en wijken zat noemen die onder invloed van een buitenlandse godsdient staan.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
.....steden die onder invloed van een buitenlandse importgodsdienst staan.
Inderdaad, deze steden/wijken staan onder invloed van een buitenlandse cultuur, zoals je zelf aangeeft.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ken landen en steden en wijken zat noemen die onder invloed van een buitenlandse godsdient staan.
Maar je punt mis ik even.
Je geeft geen antwoord op de vraag die je eerder gesteld werd. Bij segregatie of een gebied waar de integratie zeer moeizaam verloopt verloedert en verpaupert de buurt over het algemeen. Dat is hier niet het geval, integendeel. Er wordt juist enorm geïnvesteerd en nieuwbouw voor woon- en werk panden uit de grond getrokken. Geef daar dan eens een verklaring voor?quote:Op zondag 19 mei 2013 16:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het wordt me inhoudelijk niet te moeilijk, het wordt me te vermoeiend.
Tja, als je hoort dat een vriendin van je in een opvanghuis verblijft en geen werk heeft zou je ook kunnen zeggen dat ze faalt. Als je echter hoort dat ze al 4 maanden niets heeft gebruikt, zich thuis heeft ontworsteld aan een mishandelende vriend, nu op eigen benen staat en bezig is met werk zoeken zou je zo iemand juist ontzettend succesvol moeten noemen. Het ligt er maar net aan door welke bril je het bekijkt.quote:Er zijn mensen die kennelijk graag dit als een succes zien. Dat moeten ze dan maar mooi doen.
Nee, je bekijkt het grotere geheel niet en steekt gewoon je langspeelplaat over gefaalde integratie en die oh zo vermoeiende allochtonen af.quote:Ik zie dit als een gevolg van falende integratie en ik vind dit soort segregatie zeer onwenselijk. Dat is gewoon mijn mening. Daar houd ik het bij. En verder discussiëren heeft bar weinig zin, want we worden het toch niet eens.
Ten eerste is het begrip 'wijk' al schromelijk overdrevenquote:Op zondag 19 mei 2013 15:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als groepen allochtonen 40-50 jaar goed integreren, zijn ze onderdeel van de Nederlandse samenleving geworden en is er geen hond die het nog in z'n hoofd haalt om juist weer een specifieke woonwijk voor allochtonen te bouwen.
Maar ze doen maar. Ik woon gelukkig ver weg van Rotterdam. Van alle plekken in Nederland is dat wel de plaats waar ik me het laatste zou vestigen. Zoek het maar fijn uit daar.
quote:Op zondag 19 mei 2013 16:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten eerste is het begrip 'wijk' al schromelijk overdreven
[ afbeelding ]
zoals op deze maquette te zien is gaat het dus om een woonblok, geen complete wijk.
En ten tweede vergeet je dat het om ouderen gaat, die dan een plek hebben die hun vertrouwd is.
Maar ja, dat mag blijkbaar niet voor Turken .. geen probleem als het om Indo's of joden gaat , maar Turken, ho maar
En daar spreekt iedereen Nederlands en mogen alleen Nederlanders wonen? De rest wordt weggepest?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:23 schreef Zienswijze het volgende:
Van waar hebben zoveel mensen het idee dat deze wijk alleen voor Turken is? Er staat duidelijk in het artikel:
[..]
Dus het is niet alleen voor Turken.
Bovendien hebben we toch ook Chinatowns? Daar doet toch ook niemand moeilijk over? En kijk eens hoe Nederlandse immigranten in het buitenland leven, deze immigranten geven hun steden zelfs Nederlandse namen
[..]
Dit is ook weer een prachtvoorbeeld hoe goed Nederlandse immigranten in het buitenland immigreren (plaatsnamen in de Amerikaanse staat Michigan):
[ afbeelding ]
Mooi, opgelost, wij zoeken het wel zelf uit hier als Rotterdammers.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als groepen allochtonen 40-50 jaar goed integreren, zijn ze onderdeel van de Nederlandse samenleving geworden en is er geen hond die het nog in z'n hoofd haalt om juist weer een specifieke woonwijk voor allochtonen te bouwen.
Maar ze doen maar. Ik woon gelukkig ver weg van Rotterdam. Van alle plekken in Nederland is dat wel de plaats waar ik me het laatste zou vestigen. Zoek het maar fijn uit daar.
Ik heb er alleen een probleem mee als ome Jan van 80 daar graag zou willen wonen en te horen krijgt: sorry, alleen voor Turken. Of, als hij er wel een woning krijgt, wordt weggetreiterd.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten eerste is het begrip 'wijk' al schromelijk overdreven
[ afbeelding ]
zoals op deze maquette te zien is gaat het dus om een woonblok, geen complete wijk.
En ten tweede vergeet je dat het om ouderen gaat, die dan een plek hebben die hun vertrouwd is.
Maar ja, dat mag blijkbaar niet voor Turken .. geen probleem als het om Indo's of joden gaat , maar Turken, ho maar
Nodig mij een keer uit. Gaan we wat drinken in Rotterdam. Je kent vast wel een meer dan uitstekende plek waar we kunnen vertoeven. Je lijkt mij een beste kerel, Guidance.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mooi, opgelost, wij zoeken het wel zelf uit hier als Rotterdammers.
Ja, bij Hotel New York is een heel mooi plekje.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:43 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nodig mij een keer uit. Gaan we wat drinken in Rotterdam. Je kent vast wel een meer dan uitstekende plek waar we kunnen vertoeven. Je lijkt mij een beste kerel, Guidance.
Laat een keer van je horen wanneer je kunt. Een keer in het weekend. Ik kom naar 010.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja, bij Hotel New York is een heel mooi plekje.
Sinds wanneer mogen bejaardentehuizen niet meer werken voor een specifieke doelgroep?quote:Op zondag 19 mei 2013 16:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb er alleen een probleem mee als ome Jan van 80 daar graag zou willen wonen en te horen krijgt: sorry, alleen voor Turken. Of, als hij er wel een woning krijgt, wordt weggetreiterd.
Maar schijnbaar ben jij nu ineens voorstander van segregatie. Iets met een splinter en een balk.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het Turken, Marokkanen, Antillianen, Iraniërs, Afghanen of Somaliërs zijn is het een grote schande. Dat er ook wijken zijn waar de situatie omgedraaid is is geen probleem en totaal niet te vergelijken. De selectieve en hypocriete verontwaardiging van Elfletterig laat zich weer eens van z'n beste kant zien.
Nee, maar je kunt niet verwachten dat zoiets in een tijdsbestek van een maand verloopt. Het is er de laatste jaren een zooitje geweest en nu gaat het de goede kant op. Doordat er ook flink aan de weg getimmerd wordt met nieuwe projecten (hell, Katendrecht is tegenwoordig zelfs hip) trekt dat ook autochtonen en mensen van hogere klassen aan. Dat komt de integratie uiteindelijk alleen maar ten goede. Het duurt alleen langer dan een jaar.quote:Op zondag 19 mei 2013 17:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar schijnbaar ben jij nu ineens voorstander van segregatie. Iets met een splinter en een balk.
Ik ben het er wel mee eens dat je oudjes niet tot integratie moet dwingen, maar het zijn natuurlijk geen oudjes die hun hele leven hebben gespaard om hun oude dag in het lekker koele Nederland door te brengen, die wonen hier al meer dan veertig jaar.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bejaardenzorg is een taak van de overheid.
En nogal onzin om bejaarde mensen te dwingen tot integratie.
Overheid: Foei..... jij mag niet zelf kiezen met wie jij je laatste jaren doorbrengt.
http://www.bethshalom.nl/locaties/omgevingquote:Op zondag 19 mei 2013 17:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens dat je oudjes niet tot integratie moet dwingen, maar het zijn natuurlijk geen oudjes die hun hele leven hebben gespaard om hun oude dag in het lekker koele Nederland door te brengen, die wonen hier al meer dan veertig jaar.
Als overheid hieraan meewerken is een schuldbekentenis. Ook dat kan, beter dan tegen beter weten in vasthouden aan iets, maar het is op z'n minst opmerkelijk.
(En ik kan me nog steeds voorstellen dat het wettelijk niet mag omdat de overheid ongetwijfeld verdragen heeft ondertekend dat ze niet mee mogen werken aan het recht op het verkrijgen van een huis te koppelen aan discriminatoire gronden, maar daar zullen ze wel iets op vinden).
El Matador is volgens mij een dame als ik haar reacties bekijk. Mannen reageren meestal wat harder bij een gevoelig onderwerp en Matador reageert heel rustig. Bijna luchtig zelfs.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:19 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je gedraagt je weer eens vrij achterlijk.
En in de wijk waar dit topic over gaat mogen er alleen maar Turken wonen? De rest wordt weggepest?quote:Op zondag 19 mei 2013 16:38 schreef Gia het volgende:
[..]
En daar spreekt iedereen Nederlands en mogen alleen Nederlanders wonen? De rest wordt weggepest?
Hallo mevrouw. Ik wil best een keer een vorkje met U prikken. ''Helaas'' heb ik al een schat van een meid en kan het niet maken, maar anders.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
10 is niet waar want daar doe ik niet aan.
Man, het is superrelaxed. Niks opdringerig, stalkerig, paspoortzoekend, etc. gewoon oprecht geinteresseerde dames in een relatie met een half-latino mono.
Je beeld is echt verkeerd, het is gewoon een ongelooflijk aardig en vriendelijk volk. Kom gewoon es kijken, kan je meepraten over het moois hier. Ik betaal ons avondje uit in de Zona Rosa.
Nee, dat probeer ik niet te zeggen.quote:Op zondag 19 mei 2013 17:32 schreef speknek het volgende:
Zienswijze, probeer je nou elke keer te zeggen dat deze Turken kolonisten zijn ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |