Mogen we dan ook wijken bouwen alleen voor autochtone Nederlanders?quote:Op zondag 19 mei 2013 12:58 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Er zullen genoeg jongeren zijn om de boel draaiende te houden.
Uit de OP:
Het complex bestaat uit een gesloten woonblok met veel poorten en doorgangen die uitkomen op een centraal plein waar winkels, cafés en restaurants zijn te vinden. Voor zorgwoningen is ruimte aan de Groene Hilledijk gereserveerd. De gezinswoningen op de begane grond hebben een eigen toegang. De woningen in de verdiepingen erboven kijken veelal uit op een paleistuin
Winkels, restaurants, cafés en gezinswoningen.
Eerst een vraag over de wijk. Vanaf welke leeftijd moet ik aan ouderen denken? Omdat er ook gezinswoningen en een hotel gebouwd gaat worden als ik het goed begrijp.quote:Voor zorgwoningen is ruimte aan de Groene Hilledijk gereserveerd. De gezinswoningen op de begane grond hebben een eigen toegang.
Er zijn meer dan genoeg wijken waar vooral autochtone Nederlanders zich thuis voelen en meer dan genoeg bejaardentehuizen ook.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Mogen we dan ook wijken bouwen alleen voor autochtone Nederlanders?
Wanneer je een wijk opzet die zich specifiek richt op 1 bevolkingsgroep (dus ook de jongeren)sta ik daar niet achter. Net als in Canada je een dorp hebt met bijna alleen Nederlanders. Die blijven steken qua denkwijze Maar net als hun kinderen (die daar geboren zijn) zich uiteindelijk hebben gemengd met de Canadezen zullen dit soort dorpen alleen gericht op de Nederlanders wel verdwijnen of mengen.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:24 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg wijken waar vooral autochtone Nederlanders zich thuis voelen en meer dan genoeg bejaardentehuizen ook.
Nu komt er een wijk waar vooral oudere Turkse rotterdammers zich thuis zullen gaan voelen dus wat is daar mis mee?
Nederlandse rotterdammers zijn trouwens evengoed welkom
The Defender,quote:Op zondag 19 mei 2013 13:14 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Omdat ik zo'n uitgesproken mening vertegenwoordig ondervind ik veel weerstand, zoals van jou. Ik blijf me echter onverschrokken inzetten voor een eerlijkere wereld.
Je bent een van de slimmere Users in NWS. Mijn complimenten. Je weet de schijn heel goed hoog te houden. Lullen als brugman zit je wel in het bloed. Het gaat zonder blikken of blozen.quote:Op zondag 19 mei 2013 13:33 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Thanks for the support bro. Im a man on a mission. Misschien ga ik zelfs wel parttime werken zodat ik racisme nog effectiever kan bestrijden.l
Je kan het niet tegen houden of je het ermee eens bent of niet. Je ziet het overal,Chinatown is een goed voorbeeld. Mensen willen bij elkaar wonen, soort zoekt soort.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:31 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer je een wijk opzet die zich specifiek richt op 1 bevolkingsgroep (dus ook de jongeren)sta ik daar niet achter. Net als in Canada je een dorp hebt met bijna alleen Nederlanders. Die blijven steken qua denkwijze Maar net als hun kinderen (die daar geboren zijn) zich uiteindelijk hebben gemengd met de Canadezen zullen dit soort dorpen alleen gericht op de Nederlanders wel verdwijnen of mengen.
Voor de oudjes vind ik een aangepast bejaardencomplex weer wel heel begrijpelijk, want ook voor de Nederlanders daar gaat op dat je met de jaren steeds meer in het verleden gaat leven.
eeuh, niet om het een of ander, maar zulke wijken hebben we al tijden .. wijken voor geleerden, bedienden, schilders etc etc etc, zelfs wijken voor joden .. dat het allemaal gemengd moet is juist nieuwerwets.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:31 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer je een wijk opzet die zich specifiek richt op 1 bevolkingsgroep (dus ook de jongeren)sta ik daar niet achter. Net als in Canada je een dorp hebt met bijna alleen Nederlanders. Die blijven steken qua denkwijze Maar net als hun kinderen (die daar geboren zijn) zich uiteindelijk hebben gemengd met de Canadezen zullen dit soort dorpen alleen gericht op de Nederlanders wel verdwijnen of mengen.
En wat is nou beter dan zo'n complex in een buurt waar die dingen op elkaar aansluiten? Deze opzet, dat je ouders even verderop in een aangepaste woning wonen in dezelfde buurt, zou zelfs model kunnen staan voor de toekomst waarin ouderenzorg meer en meer door mantelzorgers wordt gedaan.quote:Voor de oudjes vind ik een aangepast bejaardencomplex weer wel heel begrijpelijk, want ook voor de Nederlanders daar gaat op dat je met de jaren steeds meer in het verleden gaat leven.
quote:Op zondag 19 mei 2013 14:40 schreef moussie het volgende:
[..]
.
[..]
En wat is nou beter dan zo'n complex in een buurt waar die dingen op elkaar aansluiten? Deze opzet, dat je ouders even verderop in een aangepaste woning wonen in dezelfde buurt, zou zelfs model kunnen staan voor de toekomst waarin ouderenzorg meer en meer door mantelzorgers wordt gedaan.
Niet opgezet om specifiek joden etc in te laten wonen.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:40 schreef moussie het volgende:
[..]
eeuh, niet om het een of ander, maar zulke wijken hebben we al tijden .. wijken voor geleerden, bedienden, schilders etc etc etc, zelfs wijken voor joden .. dat het allemaal gemengd moet is juist nieuwerwets.
Dan is het niet de opzet die in het bericht te lezen is (gericht op ouderen) maar een wijk opgezet voor 1 bevolkingsgroep. Ik denk daar toch iets anders over. Zou het ook niet prettig vinden wanneer je Turkse mensen vervangt voor autochtone mensen. Dan is Nederland niet mulicul meer, maar leven we op eilandjes, dus ook niet samen Nederlandersquote:En wat is nou beter dan zo'n complex in een buurt waar die dingen op elkaar aansluiten? Deze opzet, dat je ouders even verderop in een aangepaste woning wonen in dezelfde buurt, zou zelfs model kunnen staan voor de toekomst waarin ouderenzorg meer en meer door mantelzorgers wordt gedaan.
Zoals ik eerder al vermeld heb, begrijp ik het wel voor de ouderen die hier op jonge leeftijd heen gekomen zijn om geld te verdienen, en waar werkgevers aardig misbruik van hebben gemaakt zoals ze nu doen met Polen etc. Waren keiharde werkers die wel recht hebben op een oude dag zonder de hollandse pot en gebruiken van Nederland in een bejaardencomplex.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:42 schreef Jellereppe het volgende:
Als ze nog wat jong bloed nodig hebben in die toekomstige wijk, dan lijkt het mij heel leuk om daar wat klusjes te doen in vakanties. Zitten ook goede punten aan. Het zorgt voor veel werkgelegenheid in de bouwsector. Daarnaast heb je ook verzorgenden, winkelbedienden en nog veel meer mensen nodig in diverse functies.
Het tweede punt is dat ouderen een tweede taal op latere leeftijd vaak beetje bij beetje vergeten. Een vertrouwde omgeving is dan het minst wat je die mensen kan bieden. Verder laten we wel wezen. Money rules.
Ik heb nog de roze bril op dat het idd opgezet is om de ouderen van Turkse achtergrond een mooie oude dag te bezorgen want gaan weer in verleden terug. Dit was wel de opzet van degene die een groot huis kocht en er een plek van maakte voor hun Indonesische ouderen.quote:We leven in een kapitalistische systeem. Waar vraag is, daar zullen commerciële ondernemingen op afgaan. Maakt niet uit of het Turken, Nederlanders of Marokkanen zijn.
Helemaal mee eens. Goed gesproken.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al vermeld heb, begrijp ik het wel voor de ouderen die hier op jonge leeftijd heen gekomen zijn om geld te verdienen, en waar werkgevers aardig misbruik van hebben gemaakt zoals ze nu doen met Polen etc. Waren keiharde werkers die wel recht hebben op een oude dag zonder de hollandse pot en gebruiken van Nederland in een bejaardencomplex.
[..]
Ik heb nog de roze bril op dat het idd opgezet is om de ouderen van Turkse achtergrond een mooie oude dag te bezorgen want gaan weer in verleden terug. Dit was wel de opzet van degene die een groot huis kocht en er een plek van maakte voor hun Indonesische ouderen.
Heb het alleen wel over ouderen. Dus helemaal op 1 lijn zitten we niet wanneer ik je eerdere posts leesquote:
Jongeren moeten zich wat meer mengen met Nederlanders. Dat biedt betere contacten en dus kansen op een beter toekomst. Je leert dan hoe Nederlanders leven en wat voor hun belangrijke normen en waarden zijn. Ik heb alle begrip voor dat standpunt.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:11 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb het alleen wel over ouderen. Dus helemaal op 1 lijn zitten we niet wanneer ik je eerdere posts lees
Ah, zijn we het toch eensquote:Op zondag 19 mei 2013 15:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jongeren moeten zich wat meer mengen met Nederlanders. Dat biedt betere contacten en dus kansen op een beter toekomst. Je leert dan hoe Nederlanders leven en wat voor hun belangrijke normen en waarden zijn. Ik heb alle begrip voor dat standpunt.
Ik zal je een verhaal vertellen die mijn gedrag zal verklaren.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:49 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, en ik ben Hannibal Barkas. Wie houd je voor de gek? Je doet jezelf voor als iemand die het goed voor heeft met bepaalde groepen, maar gezien je discutabele postgeschiedenis in NWS heb je de schijn tegen. Het stellen van bepaalde vragen waardoor je stuurt op bepaalde reacties/antwoorden. Het is eenzelfde techniek die opsporingsambtenaren gebruiken bij het verhoren van zware criminelen. Het praten in hypotheses. Maak dat je snel wegkomt met je zoete praatjes.
Wat is precies het probleem?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:15 schreef Elfletterig het volgende:
Een nieuw dieptepunt. Andere woorden heb ik er niet voor.
Dus het is niet alleen voor Turken.quote:Rotterdam krijgt een woonwijk waar vooral oudere, Turkse Rotterdammers zich thuis moeten voelen.
Dit is ook weer een prachtvoorbeeld hoe goed Nederlandse immigranten in het buitenland immigreren (plaatsnamen in de Amerikaanse staat Michigan):quote:Cities
New Amsterdam, NY, USA
Nieuw Amsterdam, SUR
Batavia, Java, IDN
Batavia, NY, USA
Batavia, IL, USA
Batavia, IA, USA
Bloemfontein, ZAF
Bluefields, NIC
Brielle, NJ, USA
Dunkirk, NY, USA
Dutch Harbor, AK, USA
Groningen, SUR
Hoboken, NJ, USA
Holland, MI, USA
Johannesburg, ZAF
Kaapstad, ZAF
Lelydorp, SUR
Mauritsstad, BRA
Nassau, BHS
Oranjestad, AUA
Pietermaritzburg, ZAF
Pretoria, ZAF
Rensselaer, NY, USA
Wiltwyck, NY, USA
Yonkers, NY, USA
Towns
Amsterdam, NY, USA
Amsterdam, Mpumalanga, ZAF
Antwerp, NY, USA
Batavia, MI, USA
Batavia, NY, USA
Batavia, OH, USA
Batavia, WI, USA
Beukendaal, NY, USA
Bloubergstrand, Western Cape, ZAF
Bluefields, JAM
Coeymans, NY, USA
Town of DeRuyter, NY, USA
Village of DeRuyter, NY, USA
Drakenstein, Western Cape, ZAF
Dunkirk, NY, USA
Ermelo, Mpumalanga, ZAF
Flushing, Cornwall, UK
Franschhoek, Western Cape, ZAF
Graaff-Reinet, Eastern Cape, ZAF
Gouda, Western Cape, ZAF
Groningen, SUR
Haarlem, Western Cape, ZAF
Haverstraw, NY, USA
Hempstead, NY, USA
Hermanus, Western Cape, ZAF
Holland, MI, USA
Holland, NY, USA
Holland, OH, USA
Holland, WI, USA
Holland Landing, Ontario, CAN
Town of Kinderhook, NY, USA
Village of Kinderhook, NY, USA
Klerksdorp, North West, ZAF
Lichtenburg, North West, ZAF
Licklaen, NY, USA
Lydenburg, Mpumalanga, ZAF
Middelburg, Eastern Cape, ZAF
Morgenzon, Mpumalanga, ZAF
Muizenberg, Western Cape, ZAF
Nassau, NY, USA
Nederland, CO, USA
Nooitgedacht, Transvaal, ZAF
Rotterdam, NY, USA
Paarl, Western Cape, ZAF
Pniel, Western Cape, ZAF
Potchefstroom, North West, ZAF
South Holland, IL, USA
Stabroek, Guyana
Stellenbosch, Western Cape, ZAF
Swellendam, Western Cape, ZAF
Utrecht, KwaZulu-Natal, ZAF
Vereeniging, Gauteng, ZAF
Volksrust, Mpumulanga, ZAF
Vryheid, KwaZulu-Natal, ZAF
Wageningen, SUR
Watervliet, NY, USA
Weenen, KwaZulu-Natal, ZAF
Zeehan, Tasmania, AUS
Zeeland, MI, USA
Zeerust, North West, ZAF
Zwaanendael, DE, USA
Zwolle, LA, USA
Bron: http://en.wikipedia.org/w(...)gin#Cities_.26_towns[/b]
Falende integratie wordt beloond met eigen enclaves. Ik vind het verwerpelijk. Als oudere Turken zich hier niet thuisvoelen, moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze zo slecht geïntegreerd zijn. Ook kunnen ze vertrekken aar Turkije.quote:
Kerel, toch. Waar is het misgegaan. Heeft Dylan je pijn gedaan toen je als clown moest optreden in het circus. Was hij een veel betere clown dan jij ooit kon worden en heeft dat frustraties met zich teweeg gebracht. Frustraties die je botviert op bepaalde groepen door op een heel subtiele wijze bij mensen reacties uit te lokken.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:16 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Ik zal je een verhaal vertellen die mijn gedrag zal verklaren.
Een jaar of dertig geleden werd een jongetje van 3 meegenomen door zijn ouders naar het circus. Omdat het jongetje altijd al een grote interesse vertoonde in dieren leek ze dat wel een goed idee. Het werd een fantastische dag. De voorstelling was ongelofelijk en de ambiance onvergetelijk. Door alle chaos en drukte werd het jongetje gescheiden van de ouders.
Zoekacties en posters werden door de hele stad uitgezet maar er kwam geen reactie. De mensen van het circus waren erg aardig en ze konden het niet over hun hart krijgen om mij weg te sturen. Totdat mijn ouders zou worden gevonden mocht ik bij ze blijven. Dagen werden weken, weken werden maanden en maanden werden jaren. Ik mijn tijd bij het circus moest ik vechten voor mijn bestaan. Als iemand je brood afpakte had je geen eten. Omdat ik nogal tenger gebouwd was, was ik een gewild slachtoffer voor Dylan de Dansende Dwerg. Hij was erg berucht om zijn kopstoten. Die kwamen erg hard aan in je kruis.
Ik heb veel van de wereld gezien en dus ook veel onrecht meegemaakt en dat heeft me gemaakt tot wat ik nu ben. Dit is de reden dat ik me zo tegen onrecht verzet. Ook kan ik misschien erg direct reageren maar dat komt dus door mijn verleden.
Maar weer ontopic: Een goed idee om een wijk voor onze Turkse medelanders te bouwen. Zij hebben eerst geholpen om Nederland op te bouwen.
Het staat mensen toch vrij om huizencomplexen in een bepaalde architectuur te bouwen en daarin vervolgens te wonen?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Falende integratie wordt beloond met eigen enclaves. Ik vind het verwerpelijk. Als oudere Turken zich hier niet thuisvoelen, moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze zo slecht geïntegreerd zijn. Ook kunnen ze vertrekken aar Turkije.
Die enclaves bestaan al lang, het overgrote deel van de Tarwe- en Afrikaanderwijk bestaat al geruime tijd uit Turken en Afghanen. Je zou je inderdaad af kunnen vragen of dat de integratie bevordert, maar het gaat hier om redelijk riante complexen. Dat trekt ook mensen uit de hogere klassen aan; wat de integratie op de lange termijn juist weer bevordert. Combineer dat met het feit dat er op Zuid steeds meer stedelingen komen wonen en Katendrecht zelfs hip is en je kunt rustig stellen dat het de goede kant op gaat.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Falende integratie wordt beloond met eigen enclaves. Ik vind het verwerpelijk.
Die gesegregeerde wijken bestaan al lang. Maar los daarvan: de insteek van de initiatiefnemers is niet om nog meer segregatie in de hand te werken, integendeel.quote:En het is trouwens ook nog eens een keer discriminerend. Je zou het omgekeerde eens moeten proberen: een woonwijk stichten waar vooral de autochtone blanke Nederlander zich thuisvoelt en waar tussen de regels door de allochtonen duidelijk van worden uitgesloten. Politiek correct Nederland zou op z'n achterste poten staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |