abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 mei 2013 @ 14:13:49 #211
3542 Gia
User under construction
pi_126721128
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 12:58 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Er zullen genoeg jongeren zijn om de boel draaiende te houden.
Uit de OP:

Het complex bestaat uit een gesloten woonblok met veel poorten en doorgangen die uitkomen op een centraal plein waar winkels, cafés en restaurants zijn te vinden. Voor zorgwoningen is ruimte aan de Groene Hilledijk gereserveerd. De gezinswoningen op de begane grond hebben een eigen toegang. De woningen in de verdiepingen erboven kijken veelal uit op een paleistuin

Winkels, restaurants, cafés en gezinswoningen.
Mogen we dan ook wijken bouwen alleen voor autochtone Nederlanders?
pi_126721477
quote:
Voor zorgwoningen is ruimte aan de Groene Hilledijk gereserveerd. De gezinswoningen op de begane grond hebben een eigen toegang.
Eerst een vraag over de wijk. Vanaf welke leeftijd moet ik aan ouderen denken? Omdat er ook gezinswoningen en een hotel gebouwd gaat worden als ik het goed begrijp.

Ik kan mij trouwens heel goed voorstellen dat de oudere generatie terug gaat vallen in de taal van het land waar ze geboren zijn. (heb ik het over 50+)

Net als ik het mij ook heel goed kan voorstellen dat de autochtone ouderen precies zo denken en liever onder de mensen zitten waar je geen rekening hoeft te houden met een andere taal of cultuur. In feite precies hetzelfde, want ook deze ouderen hebben dezelfde nostalgie/verleden die heden gaat worden. (ik vind dat geen discriminatie, anders zou deze opzet ook discriminatie zijn)

Ik was bijvoorbeeld helemaal voor de opzet van een bejaardenhuis voor Indonesische ouderen en nog aan meegeholpen (toen moest dat nog particulier en werd het al helemaal niet zo groots aangepakt)

Maar ik kan er nog niet uit opmaken of ik idd aan een soort vervangend bejaardenhuiscomplex moet denken.

Dus aan welke leeftijd moet ik denken met ouderen in dit geval? Ik neem aan dat er qua personeel net zo opgelet gaat worden op geen discriminatie als het huidige beleid bij bejaardenhuizen.

Zou het vreemd vinden wanneer dit ook opgezet gaat worden voor de jongere generatie die hier geboren is, want zou er ook niet achter staan wanneer je alleen een wijk opzet voor alleen blanke autochtonen. Maar voor de oudere generatie heb ik echt respect want het lijkt mij niet makkelijk om hier te werken voor werkgevers die je toch aardig uitgekleed hebben. Hebben we het nog niet over het verdriet wat veel Turken hebben gehad omdat ze vroeger ook echt als vreemdelingen werden gezien. En zoals ze dit nu opzetten, hadden ze ook voor al die Indonesische ouderen moeten doen die doodongelukkig werden in onze bejaardenhuizen (niet iedere jongere nam de ouders in huis), met onze verplichte Hollandse pot
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 19 mei 2013 @ 14:24:19 #213
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_126721537
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Mogen we dan ook wijken bouwen alleen voor autochtone Nederlanders?
Er zijn meer dan genoeg wijken waar vooral autochtone Nederlanders zich thuis voelen en meer dan genoeg bejaardentehuizen ook.
Nu komt er een wijk waar vooral oudere Turkse rotterdammers zich thuis zullen gaan voelen dus wat is daar mis mee?
Nederlandse autochtone rotterdammers zijn trouwens evengoed welkom
pi_126721802
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:24 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Er zijn meer dan genoeg wijken waar vooral autochtone Nederlanders zich thuis voelen en meer dan genoeg bejaardentehuizen ook.
Nu komt er een wijk waar vooral oudere Turkse rotterdammers zich thuis zullen gaan voelen dus wat is daar mis mee?
Nederlandse rotterdammers zijn trouwens evengoed welkom
Wanneer je een wijk opzet die zich specifiek richt op 1 bevolkingsgroep (dus ook de jongeren)sta ik daar niet achter. Net als in Canada je een dorp hebt met bijna alleen Nederlanders. Die blijven steken qua denkwijze Maar net als hun kinderen (die daar geboren zijn) zich uiteindelijk hebben gemengd met de Canadezen zullen dit soort dorpen alleen gericht op de Nederlanders wel verdwijnen of mengen.

Voor de oudjes vind ik een aangepast bejaardencomplex weer wel heel begrijpelijk, want ook voor de Nederlanders daar gaat op dat je met de jaren steeds meer in het verleden gaat leven.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_126721890
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:14 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Omdat ik zo'n uitgesproken mening vertegenwoordig ondervind ik veel weerstand, zoals van jou. Ik blijf me echter onverschrokken inzetten voor een eerlijkere wereld.
The Defender, 14.gif.
  zondag 19 mei 2013 @ 14:36:50 #216
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126722005
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:33 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Thanks for the support bro. Im a man on a mission. Misschien ga ik zelfs wel parttime werken zodat ik racisme nog effectiever kan bestrijden.l
Je bent een van de slimmere Users in NWS. Mijn complimenten. Je weet de schijn heel goed hoog te houden. Lullen als brugman zit je wel in het bloed. Het gaat zonder blikken of blozen.
  zondag 19 mei 2013 @ 14:40:19 #217
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_126722130
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:31 schreef paddy het volgende:

[..]

Wanneer je een wijk opzet die zich specifiek richt op 1 bevolkingsgroep (dus ook de jongeren)sta ik daar niet achter. Net als in Canada je een dorp hebt met bijna alleen Nederlanders. Die blijven steken qua denkwijze Maar net als hun kinderen (die daar geboren zijn) zich uiteindelijk hebben gemengd met de Canadezen zullen dit soort dorpen alleen gericht op de Nederlanders wel verdwijnen of mengen.

Voor de oudjes vind ik een aangepast bejaardencomplex weer wel heel begrijpelijk, want ook voor de Nederlanders daar gaat op dat je met de jaren steeds meer in het verleden gaat leven.
Je kan het niet tegen houden of je het ermee eens bent of niet. Je ziet het overal,Chinatown is een goed voorbeeld. Mensen willen bij elkaar wonen, soort zoekt soort.
En als iemand ergens een huis koopt kunnen zijn kinderen dat weer erven,of iemand gaat bij zijn ouders inwonen, dus hoe voorkom je dat jongeren in zo'n wijk terecht komen? Niet dus.
Je kan mensen toch niet verbieden zich ergens te vestigen?
pi_126722137
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:31 schreef paddy het volgende:

[..]

eeuh, niet om het een of ander, maar zulke wijken hebben we al tijden .. wijken voor geleerden, bedienden, schilders etc etc etc, zelfs wijken voor joden .. dat het allemaal gemengd moet is juist nieuwerwets.

quote:
En wat is nou beter dan zo'n complex in een buurt waar die dingen op elkaar aansluiten? Deze opzet, dat je ouders even verderop in een aangepaste woning wonen in dezelfde buurt, zou zelfs model kunnen staan voor de toekomst waarin ouderenzorg meer en meer door mantelzorgers wordt gedaan.
pleased to meet you
  zondag 19 mei 2013 @ 14:41:43 #219
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_126722171
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:40 schreef moussie het volgende:

[..]

.

[..]

En wat is nou beter dan zo'n complex in een buurt waar die dingen op elkaar aansluiten? Deze opzet, dat je ouders even verderop in een aangepaste woning wonen in dezelfde buurt, zou zelfs model kunnen staan voor de toekomst waarin ouderenzorg meer en meer door mantelzorgers wordt gedaan.
  zondag 19 mei 2013 @ 14:42:02 #220
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126722177
Als ze nog wat jong bloed nodig hebben in die toekomstige wijk, dan lijkt het mij heel leuk om daar wat klusjes te doen in vakanties. Zitten ook goede punten aan. Het zorgt voor veel werkgelegenheid in de bouwsector. Daarnaast heb je ook verzorgenden, winkelbedienden en nog veel meer mensen nodig in diverse functies.

Het tweede punt is dat ouderen een tweede taal op latere leeftijd vaak beetje bij beetje vergeten. Een vertrouwde omgeving is dan het minst wat je die mensen kan bieden. Verder laten we wel wezen. Money rules. We leven in een kapitalistische systeem. Waar vraag is, daar zullen commerciële ondernemingen op afgaan. Maakt niet uit of het Turken, Nederlanders of Marokkanen zijn.
  zondag 19 mei 2013 @ 14:44:25 #221
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_126722259
Rutte's droom was toch Nederland meer op Amerika te laten lijken? Dit moet dan ook gevolg daarvan zijn.

In de vs is het gebruikelijk dat er wijken zijn voor bepaalde etniciteiten. Zoals jewish quarters, China town, little Italy, etc.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_126722279
=

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 19-05-2013 15:04:39 (mooi geweest) ]
pi_126722431
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:40 schreef moussie het volgende:

[..]

eeuh, niet om het een of ander, maar zulke wijken hebben we al tijden .. wijken voor geleerden, bedienden, schilders etc etc etc, zelfs wijken voor joden .. dat het allemaal gemengd moet is juist nieuwerwets.
Niet opgezet om specifiek joden etc in te laten wonen.

[..]

quote:
Dan is het niet de opzet die in het bericht te lezen is (gericht op ouderen) maar een wijk opgezet voor 1 bevolkingsgroep. Ik denk daar toch iets anders over. Zou het ook niet prettig vinden wanneer je Turkse mensen vervangt voor autochtone mensen. Dan is Nederland niet mulicul meer, maar leven we op eilandjes, dus ook niet samen Nederlanders
  zondag 19 mei 2013 @ 14:49:19 #224
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126722483
-edit- quote is verwijderd

[ Bericht 49% gewijzigd door paddy op 19-05-2013 15:06:02 ]
pi_126722859
quote:
6s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:42 schreef Jellereppe het volgende:
Als ze nog wat jong bloed nodig hebben in die toekomstige wijk, dan lijkt het mij heel leuk om daar wat klusjes te doen in vakanties. Zitten ook goede punten aan. Het zorgt voor veel werkgelegenheid in de bouwsector. Daarnaast heb je ook verzorgenden, winkelbedienden en nog veel meer mensen nodig in diverse functies.

Het tweede punt is dat ouderen een tweede taal op latere leeftijd vaak beetje bij beetje vergeten. Een vertrouwde omgeving is dan het minst wat je die mensen kan bieden. Verder laten we wel wezen. Money rules.
Zoals ik eerder al vermeld heb, begrijp ik het wel voor de ouderen die hier op jonge leeftijd heen gekomen zijn om geld te verdienen, en waar werkgevers aardig misbruik van hebben gemaakt zoals ze nu doen met Polen etc. Waren keiharde werkers die wel recht hebben op een oude dag zonder de hollandse pot en gebruiken van Nederland in een bejaardencomplex.
quote:
We leven in een kapitalistische systeem. Waar vraag is, daar zullen commerciële ondernemingen op afgaan. Maakt niet uit of het Turken, Nederlanders of Marokkanen zijn.
Ik heb nog de roze bril op dat het idd opgezet is om de ouderen van Turkse achtergrond een mooie oude dag te bezorgen want gaan weer in verleden terug. Dit was wel de opzet van degene die een groot huis kocht en er een plek van maakte voor hun Indonesische ouderen.
  zondag 19 mei 2013 @ 15:03:33 #226
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126722972
In Marokko heb je precies hetzelfde. Veel sterren hebben een vakantiehuisje/riad in Marokko en dan voornamelijk in een dure wijk van Marrakech. Dan moet je denken aan Dominique Strauss Kahn, Sarkozy/Carla Bruni, Gad Elmaleh, Mariah Carey en nog veel meer rijkaards brengen daar vakanties door. Als er vraag is, dan worden er villa's gebouwd voor die mensen. Als het maar geld opbrengt.

In Fez heb je een heel kleine gemeenschap van 3000 Joden. Hebben ook een eigen wijk inclusief met Synagoge dat pas nog gerenoveerd is voor ¤ 160.000. Echt niks nieuws onder de zon. Elk groep wil weer wat anders naar gelang wat hij/zij gewend is en naar haar vermogen. Daar springen projectontwikkelaars op in. Als het maar geld opbrengt. Een gezond systeem van vraag en aanbod.

Wat te denken van Spanje. Er zijn aardig wat gebieden waar vooral Nederlandse pensionado's van hun oude dag genieten. Vooral omdat het levensonderhoud daar stukken goedkoper is en ze meer kunnen genieten van hun toch al beperkte pensoen + AOW. Je kunt er bijvoorbeeld heerlijk eten voor een spotprijsje. _O_ Ga daar de komende zomervakantie 1 a 2 weekjes doorbrengen. _O_ Met de auto uiteraard. Leven. _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 19-05-2013 15:16:41 ]
  zondag 19 mei 2013 @ 15:04:54 #227
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126723012
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:59 schreef paddy het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al vermeld heb, begrijp ik het wel voor de ouderen die hier op jonge leeftijd heen gekomen zijn om geld te verdienen, en waar werkgevers aardig misbruik van hebben gemaakt zoals ze nu doen met Polen etc. Waren keiharde werkers die wel recht hebben op een oude dag zonder de hollandse pot en gebruiken van Nederland in een bejaardencomplex.

[..]

Ik heb nog de roze bril op dat het idd opgezet is om de ouderen van Turkse achtergrond een mooie oude dag te bezorgen want gaan weer in verleden terug. Dit was wel de opzet van degene die een groot huis kocht en er een plek van maakte voor hun Indonesische ouderen.
Helemaal mee eens. Goed gesproken.
pi_126723234
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Goed gesproken.
Heb het alleen wel over ouderen. Dus helemaal op 1 lijn zitten we niet wanneer ik je eerdere posts lees :)
  zondag 19 mei 2013 @ 15:14:06 #229
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126723317
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:11 schreef paddy het volgende:

[..]

Heb het alleen wel over ouderen. Dus helemaal op 1 lijn zitten we niet wanneer ik je eerdere posts lees :)
Jongeren moeten zich wat meer mengen met Nederlanders. Dat biedt betere contacten en dus kansen op een beter toekomst. Je leert dan hoe Nederlanders leven en wat voor hun belangrijke normen en waarden zijn. Ik heb alle begrip voor dat standpunt.
pi_126723345
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:14 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Jongeren moeten zich wat meer mengen met Nederlanders. Dat biedt betere contacten en dus kansen op een beter toekomst. Je leert dan hoe Nederlanders leven en wat voor hun belangrijke normen en waarden zijn. Ik heb alle begrip voor dat standpunt.
Ah, zijn we het toch eens :)
pi_126723362
Een nieuw dieptepunt. Andere woorden heb ik er niet voor.
pi_126723404
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 14:49 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ja, en ik ben Hannibal Barkas. Wie houd je voor de gek? Je doet jezelf voor als iemand die het goed voor heeft met bepaalde groepen, maar gezien je discutabele postgeschiedenis in NWS heb je de schijn tegen. Het stellen van bepaalde vragen waardoor je stuurt op bepaalde reacties/antwoorden. Het is eenzelfde techniek die opsporingsambtenaren gebruiken bij het verhoren van zware criminelen. Het praten in hypotheses. Maak dat je snel wegkomt met je zoete praatjes.
Ik zal je een verhaal vertellen die mijn gedrag zal verklaren.

Een jaar of dertig geleden werd een jongetje van 3 meegenomen door zijn ouders naar het circus. Omdat het jongetje altijd al een grote interesse vertoonde in dieren leek ze dat wel een goed idee. Het werd een fantastische dag. De voorstelling was ongelofelijk en de ambiance onvergetelijk. Door alle chaos en drukte werd het jongetje gescheiden van de ouders.

Zoekacties en posters werden door de hele stad uitgezet maar er kwam geen reactie. De mensen van het circus waren erg aardig en ze konden het niet over hun hart krijgen om mij weg te sturen. Totdat mijn ouders zou worden gevonden mocht ik bij ze blijven. Dagen werden weken, weken werden maanden en maanden werden jaren. Ik mijn tijd bij het circus moest ik vechten voor mijn bestaan. Als iemand je brood afpakte had je geen eten. Omdat ik nogal tenger gebouwd was, was ik een gewild slachtoffer voor Dylan de Dansende Dwerg. Hij was erg berucht om zijn kopstoten. Die kwamen erg hard aan in je kruis.

Ik heb veel van de wereld gezien en dus ook veel onrecht meegemaakt en dat heeft me gemaakt tot wat ik nu ben. Dit is de reden dat ik me zo tegen onrecht verzet. Ook kan ik misschien erg direct reageren maar dat komt dus door mijn verleden.

Maar weer ontopic: Een goed idee om een wijk voor onze Turkse medelanders te bouwen. Zij hebben eerst geholpen om Nederland op te bouwen.
pi_126723441
quote:
13s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:15 schreef Elfletterig het volgende:
Een nieuw dieptepunt. Andere woorden heb ik er niet voor.
Wat is precies het probleem?
pi_126723680
Van waar hebben zoveel mensen het idee dat deze wijk alleen voor Turken is? Er staat duidelijk in het artikel:

quote:
Rotterdam krijgt een woonwijk waar vooral oudere, Turkse Rotterdammers zich thuis moeten voelen.
Dus het is niet alleen voor Turken.

Bovendien hebben we toch ook Chinatowns? Daar doet toch ook niemand moeilijk over? En kijk eens hoe Nederlandse immigranten in het buitenland leven, deze immigranten geven hun steden zelfs Nederlandse namen :D
quote:
Cities
New Amsterdam, NY, USA
Nieuw Amsterdam, SUR
Batavia, Java, IDN
Batavia, NY, USA
Batavia, IL, USA
Batavia, IA, USA
Bloemfontein, ZAF
Bluefields, NIC
Brielle, NJ, USA
Dunkirk, NY, USA
Dutch Harbor, AK, USA
Groningen, SUR
Hoboken, NJ, USA
Holland, MI, USA
Johannesburg, ZAF
Kaapstad, ZAF
Lelydorp, SUR
Mauritsstad, BRA
Nassau, BHS
Oranjestad, AUA
Pietermaritzburg, ZAF
Pretoria, ZAF
Rensselaer, NY, USA
Wiltwyck, NY, USA
Yonkers, NY, USA

Towns
Amsterdam, NY, USA
Amsterdam, Mpumalanga, ZAF
Antwerp, NY, USA
Batavia, MI, USA
Batavia, NY, USA
Batavia, OH, USA
Batavia, WI, USA
Beukendaal, NY, USA
Bloubergstrand, Western Cape, ZAF
Bluefields, JAM
Coeymans, NY, USA
Town of DeRuyter, NY, USA
Village of DeRuyter, NY, USA
Drakenstein, Western Cape, ZAF
Dunkirk, NY, USA
Ermelo, Mpumalanga, ZAF
Flushing, Cornwall, UK
Franschhoek, Western Cape, ZAF
Graaff-Reinet, Eastern Cape, ZAF
Gouda, Western Cape, ZAF
Groningen, SUR
Haarlem, Western Cape, ZAF
Haverstraw, NY, USA
Hempstead, NY, USA
Hermanus, Western Cape, ZAF
Holland, MI, USA
Holland, NY, USA
Holland, OH, USA
Holland, WI, USA
Holland Landing, Ontario, CAN
Town of Kinderhook, NY, USA
Village of Kinderhook, NY, USA
Klerksdorp, North West, ZAF
Lichtenburg, North West, ZAF
Licklaen, NY, USA
Lydenburg, Mpumalanga, ZAF
Middelburg, Eastern Cape, ZAF
Morgenzon, Mpumalanga, ZAF
Muizenberg, Western Cape, ZAF
Nassau, NY, USA
Nederland, CO, USA
Nooitgedacht, Transvaal, ZAF
Rotterdam, NY, USA
Paarl, Western Cape, ZAF
Pniel, Western Cape, ZAF
Potchefstroom, North West, ZAF
South Holland, IL, USA
Stabroek, Guyana
Stellenbosch, Western Cape, ZAF
Swellendam, Western Cape, ZAF
Utrecht, KwaZulu-Natal, ZAF
Vereeniging, Gauteng, ZAF
Volksrust, Mpumulanga, ZAF
Vryheid, KwaZulu-Natal, ZAF
Wageningen, SUR
Watervliet, NY, USA
Weenen, KwaZulu-Natal, ZAF
Zeehan, Tasmania, AUS
Zeeland, MI, USA
Zeerust, North West, ZAF
Zwaanendael, DE, USA
Zwolle, LA, USA

Bron: http://en.wikipedia.org/w(...)gin#Cities_.26_towns[/b]
Dit is ook weer een prachtvoorbeeld hoe goed Nederlandse immigranten in het buitenland immigreren (plaatsnamen in de Amerikaanse staat Michigan):
pi_126723703
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat is precies het probleem?
Falende integratie wordt beloond met eigen enclaves. Ik vind het verwerpelijk. Als oudere Turken zich hier niet thuisvoelen, moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze zo slecht geïntegreerd zijn. Ook kunnen ze vertrekken aar Turkije.

En het is trouwens ook nog eens een keer discriminerend. Je zou het omgekeerde eens moeten proberen: een woonwijk stichten waar vooral de autochtone blanke Nederlander zich thuisvoelt en waar tussen de regels door de allochtonen duidelijk van worden uitgesloten. Politiek correct Nederland zou op z'n achterste poten staan.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2013 15:26:44 ]
  zondag 19 mei 2013 @ 15:26:44 #236
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126723792
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:16 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Ik zal je een verhaal vertellen die mijn gedrag zal verklaren.

Een jaar of dertig geleden werd een jongetje van 3 meegenomen door zijn ouders naar het circus. Omdat het jongetje altijd al een grote interesse vertoonde in dieren leek ze dat wel een goed idee. Het werd een fantastische dag. De voorstelling was ongelofelijk en de ambiance onvergetelijk. Door alle chaos en drukte werd het jongetje gescheiden van de ouders.

Zoekacties en posters werden door de hele stad uitgezet maar er kwam geen reactie. De mensen van het circus waren erg aardig en ze konden het niet over hun hart krijgen om mij weg te sturen. Totdat mijn ouders zou worden gevonden mocht ik bij ze blijven. Dagen werden weken, weken werden maanden en maanden werden jaren. Ik mijn tijd bij het circus moest ik vechten voor mijn bestaan. Als iemand je brood afpakte had je geen eten. Omdat ik nogal tenger gebouwd was, was ik een gewild slachtoffer voor Dylan de Dansende Dwerg. Hij was erg berucht om zijn kopstoten. Die kwamen erg hard aan in je kruis.

Ik heb veel van de wereld gezien en dus ook veel onrecht meegemaakt en dat heeft me gemaakt tot wat ik nu ben. Dit is de reden dat ik me zo tegen onrecht verzet. Ook kan ik misschien erg direct reageren maar dat komt dus door mijn verleden.

Maar weer ontopic: Een goed idee om een wijk voor onze Turkse medelanders te bouwen. Zij hebben eerst geholpen om Nederland op te bouwen.
Kerel, toch. Waar is het misgegaan. Heeft Dylan je pijn gedaan toen je als clown moest optreden in het circus. Was hij een veel betere clown dan jij ooit kon worden en heeft dat frustraties met zich teweeg gebracht. Frustraties die je botviert op bepaalde groepen door op een heel subtiele wijze bij mensen reacties uit te lokken.

Wat dacht je toen je dit forum ontdekte? Ik open vooral topics in NWS over bepaalde groepen en praat dan in hypotheses om zodien bepaalde reacties uit te lokken bij mensen. Het verdere doel was zeker om zoveel mogelijk topics te openen over de medelanders zodat mensen alleen lezen over de daden van een bepaalde groep en hun standpunt weer bevestigd zien. Zodra ze dat doen sta je zeker te glunderen achter je scherm. Je missie is geslaagd.

Alleen je maakt een fout. Je bent wel heel subtiel bezig, maar als je het te vaak herhaalt, dan gaan een aantal mensen het opmerken. Je had beter telkens een ander usernaam moeten aanmaken en gewoon rustig moeten meeposten, waarna je een paar berichten post over die groep. Dan valt het wat minder in het oog.

Door dit alles heb ik mijn ogen op je laten vallen. Een tip die ik je mee geef is laat je farce varen en laat je ware gezicht zien.
pi_126723801
Ik zie in de brochure niets over Turken staan. Tenzij samenwerking met thuiszorg Izah dat impliceert?

http://issuu.com/edmedia-(...)chure_v1?mode=window
pi_126723864
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Falende integratie wordt beloond met eigen enclaves. Ik vind het verwerpelijk. Als oudere Turken zich hier niet thuisvoelen, moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze zo slecht geïntegreerd zijn. Ook kunnen ze vertrekken aar Turkije.
Het staat mensen toch vrij om huizencomplexen in een bepaalde architectuur te bouwen en daarin vervolgens te wonen?

Of moeten alle Chinezen in de Chinatowns ook terug naar China?
pi_126723871
ntz

[ Bericht 99% gewijzigd door Misty_eyes op 19-05-2013 16:57:07 ]
pi_126723906
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Falende integratie wordt beloond met eigen enclaves. Ik vind het verwerpelijk.
Die enclaves bestaan al lang, het overgrote deel van de Tarwe- en Afrikaanderwijk bestaat al geruime tijd uit Turken en Afghanen. Je zou je inderdaad af kunnen vragen of dat de integratie bevordert, maar het gaat hier om redelijk riante complexen. Dat trekt ook mensen uit de hogere klassen aan; wat de integratie op de lange termijn juist weer bevordert. Combineer dat met het feit dat er op Zuid steeds meer stedelingen komen wonen en Katendrecht zelfs hip is en je kunt rustig stellen dat het de goede kant op gaat.

quote:
En het is trouwens ook nog eens een keer discriminerend. Je zou het omgekeerde eens moeten proberen: een woonwijk stichten waar vooral de autochtone blanke Nederlander zich thuisvoelt en waar tussen de regels door de allochtonen duidelijk van worden uitgesloten. Politiek correct Nederland zou op z'n achterste poten staan.
Die gesegregeerde wijken bestaan al lang. Maar los daarvan: de insteek van de initiatiefnemers is niet om nog meer segregatie in de hand te werken, integendeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')