Komt de Integratie vast ten goede.quote:Eigen wijk voor Turken in Rotterdam
Rotterdam krijgt een woonwijk waar vooral oudere, Turkse Rotterdammers zich thuis moeten voelen. Bij de Afrikaanderwijk wordt een compleet stadje gebouwd met 400 appartementen, een hotel, winkels, horeca, zorgvoorzieningen, een mediterraan ogend binnenplein en een paleistuin.
Het project, Turkoois 100 % Zuid genaamd, is in Nederland volstrekt uniek in zijn soort, schrijft het AD vandaag. Als het project een succes wordt, willen de initiatiefnemers ook in andere Nederlandse plaatsen vergelijkbare complexen bouwen.
Initiatiefnemers zijn projectontwikkelaar Stebru Bouw uit Capelle aan den IJssel en de interculturele thuiszorgorganisatie Izah, die langdurige zorg biedt aan veel Turkse Rotterdammers. 'We willen vooral ook een brug slaan tussen de Nederlandse zorg en de culturele achtergrond van ouderen,' zegt Izah-directeur Adem Simitici.
Centraal plein
Het complex bestaat uit een gesloten woonblok met veel poorten en doorgangen die uitkomen op een centraal plein waar winkels, cafés en restaurants zijn te vinden. Voor zorgwoningen is ruimte aan de Groene Hilledijk gereserveerd. De gezinswoningen op de begane grond hebben een eigen toegang. De woningen in de verdiepingen erboven kijken veelal uit op een paleistuin.
De ambities zijn groot. In het project komt ook een toren waarin een hotel wordt gevestigd. Op de bovenste laag kunnen terrassen, restaurants en vergaderruimten komen.
Onder Turkoois wordt een parkeergarage gebouwd. Ook is er ruimte gereserveerd voor bomen en ander groen. Projectontwikkaar en architect Ferry Raedts van Stebru Bouw: 'Gestreefd wordt om al in 2014 met de bouw te starten. Als eerste zal de ondergrondse parkeergarage worden gebouwd, gevolgd door de eerste woongebouwen met de verschillende geplande voorzieningen.'
2020
Turkoois wordt in vier fasen gebouwd. De laatste woning zal naar verwachting voor 2020 worden opgeleverd.Ferry Raedts: 'De plaats van de bebouwing en de pleinen ligt vast, maar met de exacte invulling van het project gaan we nog in overleg met de gemeente, de toekomstige bewoners, ondernemers en omwonenden.'
Bron: AD
Nee hoor. En die zijn er ook gewoon zat.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:59 schreef GoobyPls het volgende:
Ik zou het liefst wonen in een buurt waar enkel (blanke) hoogopgeleiden wonen, is dat erg?
Zoiets ja, en zo te lezen word het nog best een leuke plek voor die oudjes ook.quote:
Exactly.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:02 schreef Starm het volgende:
En als we een aparte wijk voor blanken maken is het opeens discriminatie en racisme
Gun jij de bouwpolen geen job ofzo?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:54 schreef Oud_student het volgende:
Die wijk kan toch ook gewoon in Turkije gebouwd worden, veel goedkoper !!
Is toch leuk dat ze zelfs zover zijn dat ze überhaupt iets voor zichzelf op kunnen zetten. Dat heet ook integratie. Blijkbaar is de vraag er naar maar wordt daar niet op ingespeeld.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:38 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Komt de Integratie vast ten goede.
Racist!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:59 schreef GoobyPls het volgende:
Ik zou het liefst wonen in een buurt waar enkel (blanke) hoogopgeleiden wonen, is dat erg?
Goed gezien!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:02 schreef Starm het volgende:
En als we een aparte wijk voor blanken maken is het opeens discriminatie en racisme
Torkoerownquote:
Doen mensen datquote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Torkoerown
Wellicht trekt het wel toeristen uit Turkije net zoals kaashoofden graag in een immiatie van een Nederlandse dorpje vakantie gaan vieren in Turkije
Die hebben eigen kampen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:50 schreef gelly het volgende:
Een wooncomplex is een aparte wijk ? Zo leer je nog eens wat. Hebben Joden, Indo's, Grefo's e.d. ook aparte wijken ?
Ben je ook zo tegen bejaardencomplexen van andere signatuur ?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:03 schreef speknek het volgende:
Interculturele organisatie ahaha wie houden ze nog voor de gek.
De gemeentelijke subsidieverstrekker schijnbaar. Net zoals ze hier ook een moskee annex 'multicultuur centrum' hebben gebouwd. Paar miljoen subsidie, bezoekers van andere culturen: nul.
Ken je lekker Nederlands blijven praten zo gezellig Nel van drie verder is er ook met de kleinkinderen.quote:
Of van die Nederlandse bars in Turkije en Griekenlandquote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Ken je lekker Nederlands blijven praten zo gezellig Nel van drie verder is er ook met de kleinkinderen.
Het is louter een observatie. Ieder waardeoordeel ontbreekt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Ohw, ik dacht dat je wel voorstander zou zijn van keuzevrijheid. Silly me.
Nou, niet enkel ieder waardeoordeel hoor.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is louter een observatie. Ieder waardeoordeel ontbreekt.
Nou hè.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:52 schreef BlueRoom het volgende:
en over niet al te lange tijd is rotterdam een complete turkenstad en zal het omgekeerde gebeuren: enclaves voor nederlandse bejaarden met een nederlandse bakker en nederlands uitziende gebouwen, bah
pvda, jullie worden bedankt. Nederland uitverkopen aan de buitenlanders is altijd jullie dieper liggende bedoeling geweest
Ach, tegen.. ik vind niet dat de overheid moet meewerken aan het bevorderen van segregatie op afkomst, dus ik sta wat ambivalent tegenover de vergunningverstrekking. Maar voor de rest moeten mensen geld uitgeven aan wat ze leuk vinden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Ben je ook zo tegen bejaardencomplexen van andere signatuur ?
Je kan bij bejaarden toch nauwelijks spreken van segregatie. Hoe ouder de mensen hoe beter ze zich voelen bij mensen met dezelfde achtergrond. Dat is ook de reden bejaardencomplexen te bouwen met een specifieke doelgroep op het oog. Zie niet in wat daar mis mee is. Het belang van de patient staat voorop lijkt me.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Ach, tegen.. ik vind niet dat de overheid moet meewerken aan het bevorderen van segregatie op afkomst, dus ik sta wat ambivalent tegenover de vergunningverstrekking. Maar voor de rest moeten mensen geld uitgeven aan wat ze leuk vinden.
Wat een flauwekul om bejaarden nog te dwingen te integreren.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan bij bejaarden toch nauwelijks spreken van segregatie. Hoe ouder de mensen hoe beter ze zich voelen bij mensen met dezelfde achtergrond. Dat is ook de reden bejaardencomplexen te bouwen met een specifieke doelgroep op het oog. Zie niet in wat daar mis mee is. Het belang van de patient staat voorop lijkt me.
Wat heeft de overheid hiermee te maken?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:13 schreef speknek het volgende:
Wat is deze...
Mijn oma zegt ook zwartjes en hey dikke tegen iemand die overgewicht heeft (overigens zonder verdere bijbedoelingen, gewoon noemen zoals het is), dan vind ik nog niet dat de overheid oude negers ook zwartjes moet noemen omdat het zo vertrouwd is.
In je eigen wereld is deze post vast heel logisch en begrijpelijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:13 schreef speknek het volgende:
Wat is deze...
Mijn oma zegt ook zwartjes en hey dikke tegen iemand die overgewicht heeft (overigens zonder verdere bijbedoelingen, gewoon noemen zoals het is), dan vind ik nog niet dat de overheid oude negers ook zwartjes moet noemen omdat het zo vertrouwd is.
Die heeft, lijkt mij, de vergunning afgegeven voor dit project. (En waarnaast ongetwijfeld subsidie verleend aan deze of gene organisaties)quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft de overheid hiermee te maken?
Ik snap het probleem ook nietquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:52 schreef Disana het volgende:
Prima initiatief. Er is niets op tegen dat deze mensen zich bij elkaar thuis voelen.
Het is gewoon een idee van een projectontwikkelaar. En er is geen enkele grond om de vergunning niet te verstrekken natuurlijk. Het is immers niet zo dat niet-Turken niet welkom zouden zijn o.i.d.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Die heeft, lijkt mij, de vergunning afgegeven voor dit project. (En waarnaast ongetwijfeld subsidie verleent aan deze of gene organisaties)
Bejaardenzorg is een taak van de overheid.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Die heeft, lijkt mij, de vergunning afgegeven voor dit project. (En waarnaast ongetwijfeld subsidie verleend aan deze of gene organisaties)
In weze is dit het bestaansrecht van minderheden niet erkennen.quote:
Ik maar denken dat zorg een taak was van mensen. Helaas is de overheid dat concept al een poosje kwijt. Daar is men drukker bezig met het volgen van de juiste procedures en een star soort correctheid.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bejaardenzorg is een taak van de overheid.
En nogal onzin om bejaarde mensen te dwingen tot integratie.
Overheid: Foei..... jij mag niet zelf kiezen met wie jij je laatste jaren doorbrengt.
Dat wil jij toch ook... dat de overheid het zorgconcept voor bejaarden verliest ?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik maar denken dat zorg een taak was van mensen. Helaas is de overheid dat concept al een poosje kwijt. Daar is men drukker bezig met het volgen van de juiste procedures en een star soort correctheid.
Fris mijn geheugen op ik heb me nergens horen klagen...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat wil jij toch ook... dat de overheid het zorgconcept voor bejaarden verliest ?
Wat klaag je dan ?
Noemen ze dat tegenwoordig geen Euro?quote:
ohh.... nu al in denial ?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Fris mijn geheugen op ik heb me nergens horen klagen...
Dat noem ik geen geheugen opfrissen.quote:
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat noem ik geen geheugen opfrissen.
Dat klopt, dat is ook racisme. Een wijk voor blanken/zwarten/paarsen/blauwen/gelen is racisme, wat begrijp je daar niet aan?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:02 schreef Starm het volgende:
LAAT DE VERTURKING OPHOUDEN, STEM PVV!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:44 schreef BlueRoom het volgende:
jammer dat zo weinig mensen het afkeuren, dit is namelijk weer een vervolgstap in de verturking van de samenleving. We zullen toch echt eens een keer aan de rem moeten trekken, voordat het te laat is
Doe niet zo dom xenofobisch.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:44 schreef BlueRoom het volgende:
jammer dat zo weinig mensen het afkeuren, dit is namelijk weer een vervolgstap in de verturking van de samenleving. We zullen toch echt eens een keer aan de rem moeten trekken, voordat het te laat is
Als jij hoogbejaard bent heb jij ook een broertje dood aan politiek correcte openmindedness; dan wil je ook eenvoud, rust, routine en vooral wat je al gewend bent hoor... Maar blijf maar vooral vissenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:47 schreef Ringo het volgende:
Dat is toch ook wat het PVV-paupervolk wil? Lekker met de eigen soort bij elkaar, geen gedoe met andere culturen?
Vind je het gek?quote:
Voor blanke ouderen kan het ook prettig zijn om zonder enge buitenlanders te zitten.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:05 schreef Good_Luck het volgende:
Dit is een goed idee. Ik wil er wel op hameren dat soortgelijke enclaves voor blanke Nederlanders uiteraard verboden blijven.
Ik woon in een land zonder moslims (of dan alleen stil en op afgelegen plaatsen), weet je hoe lekker dat is?quote:Op zondag 19 mei 2013 04:30 schreef Mishu het volgende:
[..]
Voor blanke ouderen kan het ook prettig zijn om zonder enge buitenlanders te zitten.
Hoe kom je erbij dat er geen Nederlandse ouderen mogen wonen?quote:Op zondag 19 mei 2013 04:26 schreef Mishu het volgende:
Begin van Turkse overname van Nederland. Hoezo bepalen zij dat daar geen Nederlandse ouderen mogen wonen?
quote:Op zondag 19 mei 2013 04:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik woon in een land zonder moslims (of dan alleen stil en op afgelegen plaatsen), weet je hoe lekker dat is?
Schaal 1 op 10...?quote:Op zondag 19 mei 2013 04:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik woon in een land zonder moslims (of dan alleen stil en op afgelegen plaatsen), weet je hoe lekker dat is?
Moet je voor de gein eens over een Jodenwijk beginnen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:02 schreef Starm het volgende:
Hoezo? Ik vind dat oprecht prettig. Ik ben hier niet gaan wonen om geen moslims meer te hebben om me heen, maar het is wel opluchtend. Dat ligt lang niet alleen aan de moslims, ook aan de ophef die er in de politiek wordt gemaakt (en ondertussen de echte problemen zoals in de TT laten liggen), maar het feit op zich is fijn.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:19 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je gedraagt je weer eens vrij achterlijk.
9.5quote:
Je hebt in de NL-media weer eens wat onzin-berichten gelezen over moslims. Je ziet een stroom van intolerante reacties (waar je zelf aan meedoet) en vervolgens ga je even prat lopen doen dat er geen moslims bij jou wonen.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vind dat oprecht prettig. Ik ben hier niet gaan wonen om geen moslims meer te hebben om me heen, maar het is wel opluchtend. Dat ligt lang niet alleen aan de moslims, ook aan de ophef die er in de politiek wordt gemaakt (en ondertussen de echte problemen zoals in de TT laten liggen), maar het feit op zich is fijn.
In het noorden en op San Andres zitten Libanezen (waar ook Shakira van afstamt), verder heb je er weinig. De bouw van de eerste moskee in Bogotá gaat net zo traag als de Noord-Zuidlijn (terwijl appartementencomplexen in een paar weken uit de grond gestampt worden, dus het zal wel niet zo populair zijn.
Eind van het jaar es kijken in een dorpje in de enige woestijn hier. schijnen veel (afstammelingen van) Marokkanen te wonen. Een leuk Colombiaans-Marokkaans halfbloedje lijkt me wel wat.
10 voor de cocaïne en 11 voor het feit dat de vrouwtjes alleen in je zijn geïnteresseerd omdat je een westerling bent.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
9.5
8.0 voor het gemis aan moslims, 1.5 extra voor de fruitsapjes, de vrouwen, het uitgaan en de natuur.
Nee, geen onzin, ik volg het allemaal erg aardig. Intolerantie tegen geflipte sharia-idioten lijkt me een mensenrecht, eerlijkgezegd.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je hebt in de NL-media weer eens wat onzin-berichten gelezen over moslims. Je ziet een stroom van intolerante reacties (waar je zelf aan meedoet) en vervolgens ga je even prat lopen doen dat er geen moslims bij jou wonen.
Ik noem dat triest meeloopgedrag.
Zuid-Amerika kent genoeg enorme gewelds en drugsproblematiek. Juist een heel goed voorbeeld van dat er geen moslims nodig zijn voor problemen.
Waarom vind je het dan zo geweldig dat er geen moslims bij jou wonen?quote:Op zondag 19 mei 2013 09:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat laatste klopt. Ik heb dan ook geen problemen met moslims en vroeger ook eigenlijk niet gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |