Je wilt eeuwenoude dorpjes gaan vergelijken met een doelbewust geplande woonwijk, gericht op een specifieke doelgroep? Je bent niet wijs...quote:Op zondag 19 mei 2013 15:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee?
We hebben toch ook complete wijken waar autochtone Nederlanders wonen, compleet in stijl van een buitenlandse importgodsdienst (het christendom)? Denk aan Staphorst, Urk, Volendam, etc.
Als die mensen lekker met elkaar willen wonen, laat ze dan lekker. Het is niet mijn ding, maar als ze dat zo graag willen, zal mij een zorg wezen.
Dus in het jaar 2500 ben je er wel voor? Dan vallen die Turkse woonwijken immers ook onder het mom "eeuwenoude dorpjes".quote:Op zondag 19 mei 2013 15:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je wilt eeuwenoude dorpjes gaan vergelijken met een doelbewust geplande woonwijk, gericht op een specifieke doelgroep? Je bent niet wijs...
Als er in Rotterdam-Zuid daadwerkelijk relevante vooruitgang was geboekt op het gebied van integratie, dan was dit bezopen plan in geen honderd jaar op tafel gekomen. De realiteit is dat grote groepen Turken en Marokkanen liever op een kluitje bij elkaar zitten, zodat ze hun mini-samenleving kunnen vormen, inclusief eigen voertaal. Integratie: nagenoeg nul.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eh, nee. Je hebt m'n bericht niet gelezen of je gaat gemakshalve maar voorbij aan het feit dat men op Zuid behoorlijke vooruitgang boekt en steekt een of ander verhaal af over segregatie wat kant noch wal raakt.
Ik heb totaal niks te maken met het jaar 2500. Tegen die tijd zal die woonwijk er hoe dan ook compleet anders uitzien dan nu. Dorpjes als Staphorst zijn eeuwenlang bewoond door de autochtone bevolking. Het is niet een gepland iets. Je vergelijking met de geplande Turkse woonwijk in Rotterdam gaat totaal mank.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus in het jaar 2500 ben je er wel voor? Dan vallen die Turkse woonwijken immers ook onder het mom "eeuwenoude dorpjes".
Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt en bent er niet bekend.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als er in Rotterdam-Zuid daadwerkelijk relevante vooruitgang was geboekt op het gebied van integratie, dan was dit bezopen plan in geen honderd jaar op tafel gekomen.
Verklaar de nieuwbouw voor zowel woon- als werkactiviteiten die er uit de grond wordt getrokken dan eens? Dat is toch behoorlijk tegenstrijdig met je suggestie dat de omgeving zou verloederen (een gevolg van segregatie).quote:De realiteit is dat grote groepen Turken en Marokkanen liever op een kluitje bij elkaar zitten, zodat ze hun mini-samenleving kunnen vormen, inclusief eigen voertaal. Integratie: nagenoeg nul.
De situatie vertoont wel degelijk overeenkomsten: de Nederlandse Turk die liever een Turkse omgeving prefereert; de Nederlander die liever een Spaanse omgeving prefereert. Wie zijn wij om hen tegen te houden?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Compleet andere situatie. Het gaat hier om ouderen die hun hele leven in Nederland hebben gewoond en die nu hun oude dag gaan slijten in een land met een aangenamer klimaat.
De Turken waar we hier over praten, zijn al decennialang in Nederland. En de voorziening die voor ze wordt getroffen, bevindt zich eveneens hier.
Waren die dorpjes als Staphorst niet gepland? Volgens mij had je zelfs in de Middeleeuwen iets van stedenplanning. Kerken moesten bijv het hoogste gebouw van het dorp/de stad zijn. En de hele stad moest er "christelijk" uitzien. Tot op de dag van vandaag trouwens, want op zondag zijn de winkels daar gesloten. En dat allemaal onder invloed van een buitenlandse importgodsdienst.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb totaal niks te maken met het jaar 2500. Tegen die tijd zal die woonwijk er hoe dan ook compleet anders uitzien dan nu. Dorpjes als Staphorst zijn eeuwenlang bewoond door de autochtone bevolking. Het is niet een gepland iets. Je vergelijking met de geplande Turkse woonwijk in Rotterdam gaat totaal mank.
Net zoals de Afrikaanderwijk niet specifiek is opgezet voor Turken. En net zoals de joden van toen hun eigen weeshuizen etc gingen toevoegen bouwen de Turken nu een bejaardencomplex etc ..quote:Op zondag 19 mei 2013 14:48 schreef paddy het volgende:
[..]
Niet opgezet om specifiek joden etc in te laten wonen.
Alleen dat het dan niet gericht is op alleen Turken. En plekken waar je je alleen als autochtoon prettig voelt hebben we al meer dan genoeg ..quote:Dan is het niet de opzet die in het bericht te lezen is (gericht op ouderen) maar een wijk opgezet voor 1 bevolkingsgroep. Ik denk daar toch iets anders over. Zou het ook niet prettig vinden wanneer je Turkse mensen vervangt voor autochtone mensen. Dan is Nederland niet mulicul meer, maar leven we op eilandjes, dus ook niet samen Nederlanders
Als het Turken, Marokkanen, Antillianen, Iraniërs, Afghanen of Somaliërs zijn is het een grote schande. Dat er ook wijken zijn waar de situatie omgedraaid is is geen probleem en totaal niet te vergelijken. De selectieve en hypocriete verontwaardiging van Elfletterig laat zich weer eens van z'n beste kant zien.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waren die dorpjes als Staphorst niet gepland? Volgens mij had je zelfs in de Middeleeuwen iets van stedenplanning. Kerken moesten bijv het hoogste gebouw van het dorp/de stad zijn.
Enfin, beide groepen (streng christelijke autochtonen en Nederlandse Turken) willen in een eigen wijk wonen. Zolang ze de wet niet overtreden, wat is daar dan mis mee?
Als ik de straatnamen lees lijkt heel de wijk wel een monument ter ere van de Afrikaners, lijkt me een geschikte plek voor segregatie.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je wilt eeuwenoude dorpjes gaan vergelijken met een doelbewust geplande woonwijk, gericht op een specifieke doelgroep? Je bent niet wijs...
Als groepen allochtonen 40-50 jaar goed integreren, zijn ze onderdeel van de Nederlandse samenleving geworden en is er geen hond die het nog in z'n hoofd haalt om juist weer een specifieke woonwijk voor allochtonen te bouwen.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:50 schreef Xa1pt het volgende:
Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt en bent er niet bekend.
Eerst het jaar 2500, nu ook nog de Middeleeuwen erbij pakken. We leven nu, nu is het 2013. Dat er destijds religie is geïmporteerd is erg genoeg; we ondervinden er nog steeds veel hinder van.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waren die dorpjes als Staphorst niet gepland? Volgens mij had je zelfs in de Middeleeuwen iets van stedenplanning. Kerken moesten bijv het hoogste gebouw van het dorp/de stad zijn. En de hele stad moest er "christelijk" uitzien. Tot op de dag van vandaag trouwens, want op zondag zijn de winkels daar gesloten. En dat allemaal onder invloed van een buitenlandse importgodsdienst.
Enfin, beide groepen (streng christelijke autochtonen en Nederlandse Turken) willen in een eigen wijk wonen. Zolang ze de wet niet overtreden, wat is daar dan mis mee?
Dat komt echt wel. Tuurlijk zijn er lastpakken, willen oudere allochtone ouderen het liefst in een eigen omgeving vertoeven, wat eigenlijk heel logisch is. Alleen de media laten niet alles zien. Ik zie echt wel goede punten. Bij mij op college, een groep van 14 man, zitten al 3 Marokkaanse jongeren. Namelijk 2 Marokkaanse kerels en een jongedame. Het komt wel, heb geduld en de groepen zullen steeds meer samen gaan.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als groepen allochtonen 40-50 jaar goed integreren, zijn ze onderdeel van de Nederlandse samenleving geworden en is er geen hond die het nog in z'n hoofd haalt om juist weer een specifieke woonwijk voor allochtonen te bouwen.
Maar ze doen maar. Ik woon gelukkig ver weg van Rotterdam. Van alle plekken in Nederland is dat wel de plaats waar ik me het laatste zou vestigen. Zoek het maar fijn uit daar.
Dit dus.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het Turken, Marokkanen, Antillianen, Iraniërs, Afghanen of Somaliërs zijn is het een grote schande. Dat er ook wijken zijn waar de situatie omgedraaid is is geen probleem en totaal niet te vergelijken. De selectieve en hypocriete verontwaardiging van Elfletterig laat zich weer eens van z'n beste kant zien.
Als je dan net zó hard tegen Staphorst en Kampen ageert, dan ben je op z'n minst niet hypocriet meer. Maar dat doe je dan weer niet; in het omgekeerde geval van strenge christenen die hun eigen stadje willen, incl. winkels dicht op zondag, ben je alles aan het bagatelliseren.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Eerst het jaar 2500, nu ook nog de Middeleeuwen erbij pakken. We leven nu, nu is het 2013. Dat er destijds religie is geïmporteerd is erg genoeg; we ondervinden er nog steeds veel hinder van.
Als de uitkomst van die betere scholing is dat jonge Marokkanen de behoefte voelen om Arabisch te studeren en bij herhaling roepen dat ze weg willen uit Nederland, vind ik scholing geen graadmeter, sorry...quote:Op zondag 19 mei 2013 15:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat komt echt wel. Tuurlijk zijn er lastpakken, willen oudere allochtone ouderen het liefst in een eigen omgeving vertoeven, wat eigenlijk heel logisch is. Alleen de media laten niet alles zien. Ik zie echt wel goede punten. Bij mij op college, een groep van 14 man, zitten al 3 Marokkaanse jongeren. Namelijk 2 Marokkaanse kerels en een jongedame. Het komt wel, heb geduld en de groepen zullen steeds meer samen gaan.
Dat is decennialang juist niet goed gegaan en nu gaat het de goede kant op. Je kunt echter niet verlangen dat alle problemen zich binnen 5 jaar hebben opgelost en er geen enkel Turks foldertje meer bij de huisarts is te vinden, dat is nogal onrealistisch. Integratie gaat geleidelijk en zoals gezegd gaat men juist de goede kant op. Maar goed, je hebt je huilende plaat over allochtonen afgestoken en het wordt inhoudelijk te moeilijk dus hou je 't weer voor gezien.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als groepen allochtonen 40-50 jaar goed integreren, zijn ze onderdeel van de Nederlandse samenleving geworden en is er geen hond die het nog in z'n hoofd haalt om juist weer een specifieke woonwijk voor allochtonen te bouwen.
Verder heb ik eigenlijk niks meer te zeggen in dit topic. Zoek het maar fijn uit daar in Rotterdam.
Serieus, als je vergelijkingen wilt maken, kom dan met iets zinnigs. Dit zijn migranten die zich vestigden in een onbewoond gebied, om daar een toekomst op te houden. We hebben het hier over een woonwijk in de op één na grootste stad van Nederland. En dan ook nog voor ouderen, die hier al tientallen jaren wonen.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je dan net zó hard tegen Staphorst en Kampen ageert, dan ben je op z'n minst niet hypocriet meer. Maar dat doe je dan weer niet; in het omgekeerde geval van strenge christenen die hun eigen stadje willen, incl. winkels dicht op zondag, ben je alles aan het bagatelliseren.
Oja, en zo wonen Nederlandse immigranten in het buitenland, dit is de Amerikaanse staat Michigan:
[ afbeelding ]
Tip van de dag: leef en laat leven
Verdomd zeg, je hebt volkomen gelijk. Nederlanders die in Nederland wonen en nog wel in Nederlandse wijken. Tssssskkkk...........quote:Op zondag 19 mei 2013 15:41 schreef Zienswijze het volgende:
We hebben toch ook complete wijken waar autochtone Nederlanders wonen, compleet in stijl van een buitenlandse importgodsdienst (het christendom)? Denk aan Staphorst, Urk, Volendam, etc.
Ah, ja. Arabisch studeren daar heb ik mijn redenen voor. Ik heb Arabische familieleden en kan in het Berbers, Nederlands of Engels niet met ze communiceren. Een taalbarrière. Daar is geheel niks fout aan. En uiteraard droom ik van een buitenlandse avontuur, maar dit heeft betrekking op een individu. Er zal steeds een grotere groep hoogopgeleide allochtone jongeren komen over een niet al te lange tijd en die zullen gewoon hun plek in de Nederlandse maatschappij zoeken. Heb vertrouwen en wees niet altijd een pessimist.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als de uitkomst van die betere scholing is dat jonge Marokkanen de behoefte voelen om Arabisch te studeren en bij herhaling roepen dat ze weg willen uit Nederland, vind ik scholing geen graadmeter, sorry...
Het wordt me inhoudelijk niet te moeilijk, het wordt me te vermoeiend. Er zijn mensen die kennelijk graag dit als een succes zien. Dat moeten ze dan maar mooi doen.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:04 schreef Xa1pt het volgende:
Integratie gaat geleidelijk en zoals gezegd gaat men juist de goede kant op. Maar goed, je hebt je huilende plaat over allochtonen afgestoken en het wordt inhoudelijk te moeilijk dus hou je 't weer voor gezien.![]()
En jij wilt hen verbieden om in hun wijk naar keuze te wonen, begrijp ik dus?quote:Op zondag 19 mei 2013 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Serieus, als je vergelijkingen wilt maken, kom dan met iets zinnigs. Dit zijn migranten die zich vestigden in een onbewoond gebied, om daar een toekomst op te houden. We hebben het hier over een woonwijk in de op één na grootste stad van Nederland. En dan ook nog voor ouderen, die hier al tientallen jaren wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |