abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126666639
"In deel Schilderswijk is sharia wet"

Een deel van de Haagse Schilderswijk ontwikkelt zich tot een enclave van orthodoxe moslims. Zo spreken bewoners elkaar op straat aan op gedrag dat niet past bij strenggelovigen. Dat constateert dagblad Trouw op basis van eigen onderzoek in de buurt.

Het gebied staat bekend als het puntje van de Vergeten Driehoek. Het duurde lang voor daar stadsvernieuwing werd gepleegd. Er wonen naar schatting 5000 mensen en er staan drie moskeeën, die als salafistisch bekend staan.

Toorn van Allah
De krant stelt dat niet-moslims en gematigde moslims worden lastiggevallen door mensen die strenggelovig zijn. Ze worden aangesproken als ze op straat roken, als ze alcohol drinken en als ze opzichtige kleding dragen. Ook zouden bewoners tegen politiemensen hebben gezegd dat ze hun problemen zelf wel kunnen oplossen.

In de Driehoek is de criminaliteit de afgelopen tijd gedaald, zo schrijft Trouw. Dat is te danken aan de aanpak van jeugdbendes door de politie, maar volgens buurtbewoners speelt ook "de vrees voor de toorn van Allah" mee. Orthodoxe moslims zouden veel invloed hebben op straatjongens.

Biblebelt
Een gesluierde vrouw vergelijkt de buurt met Staphorst, waar orthodoxe protestanten wonen. Daar gelden volgens haar andere regels op zondag, omdat de meerderheid van de bevolking dat wil. "Vrouwen in de diepste kern van de Biblebelt dragen toch ook lange rokken?" Zij stelt dat Nederland minder coulant is als "een andere of vreemde groep de meerderheid" vormt.

De gemeente Den Haag kon op korte termijn geen reactie geven op het onderzoek van Trouw, omdat het een complex onderwerp is.
http://nos.nl/artikel/508(...)k-is-sharia-wet.html

Politici zullen wel verbaasd en geschokt reageren op dit 'nieuws'.

P.S.~Mijn O.P. is ietwat beknopt omdat het een onderzoek van Trouw betreft en ik die niet als bron heb kunnen gebruiken. De uitgebreidere versie met betere informatie kan je op trouw.nl of via google bekijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_126666659
Slechte zaak...

Hoe heeft het toch zover kunnen komen :'( :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_126666669
So it begins.. :'(
pi_126666675
Hè hè, dat duurde wat.
pi_126666691
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 08:21 schreef StateOfMind het volgende:
Slechte zaak...

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 08:23 schreef Funkel het volgende:
So it begins.. :'(
Dit is al jaren bekent en daar is nooit wat aan gedaan. Die 3 Soennitische moskeeën hebben al die jaren een vrijbrief gekregen terwijl daar keer op keer ernstige signalen vandaan komen.
http://www.hpdetijd.nl/20(...)-den-haag-zwelt-aan/
pi_126666755
TO HELL WITH SHARIA !!!!!!!!
  zaterdag 18 mei 2013 @ 08:37:43 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_126666757
Gezellig weer
Ik ben inmiddels overleden
pi_126666776
Zijn er misschien mensen die in de Schilderswijk wonen of er vaak komen? Wat vinden jullie van de omstandigheden in je wijk?
pi_126666820
Dit gezeik speelt zich ook al af in Londen, Rotterdam, Parijs, etc. voor diegene onder jullie die nog lopen te slapen.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 08:48:31 #10
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_126666839
Stel je lekker aan man. Jullie klinken nou net als de jodenhaters uit de tweede wereldoorlog
*Hosselcopter*
pi_126666853
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 08:21 schreef StateOfMind het volgende:
Slechte zaak...

door mensen zoals dit:

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 08:48 schreef Dibble het volgende:
Stel je lekker aan man. Jullie klinken nou net als de jodenhaters uit de tweede wereldoorlog
blablablablablablablablablablablablablabla
  Forum Admin zaterdag 18 mei 2013 @ 08:50:07 #12
232445 crew  Specularium
pi_126666859
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 08:48 schreef Dibble het volgende:
Dat duurde maar 9 posts, knap.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 08:50:21 #13
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_126666863
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 08:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zij stelt dat Nederland minder coulant is als "een andere of vreemde groep de meerderheid" vormt.
Ja, gek he. Dat hebben wij Nederlanders met elke meerderheid, omdat wij in een vrij land leven. En meerderheden als die passen daar niet echt bij.

Gewoon oppakken en over de grens flikkeren.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_126666880
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 08:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zijn er misschien mensen die in de Schilderswijk wonen of er vaak komen? Wat vinden jullie van de omstandigheden in je wijk?
Ben wel benieuwd naar jouw mening over de vergelijking die die dame met Staphorst maakt?

Alles binnen de kaders van de Nederlandse wet, uiteraard.
pi_126666898
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 08:50 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat duurde maar 9 posts, knap.
Tja, als er zoals hier gebruikelijk alweer gezellig tot deportatie wordt opgeroepen is die vergelijking misschien niet heel erg gezocht :+
pi_126666950
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 08:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar jouw mening over de vergelijking die die dame met Staphorst maakt?

Staphorst ligt er onder meer een stuk netter bij. Verder denk ik niet dat de autochtone Nederlander zich onwelkom voelt in Staphorst...
Old Tyme Hardcore!
pi_126666953
Ben benieuwd wat er zou gebeuren als je vanuit een sportvliegtuigje (of drone), varkenspoeder zou dumpen op de wijk :P Hele wijk haram maken; probleem opgelost, toch?
pi_126666958
Dit wordt een goed topic.
pi_126666969
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 08:59 schreef Slapshot het volgende:

[..]

Staphorst ligt er onder meer een stuk netter bij. Verder denk ik niet dat de autochtone Nederlander zich onwelkom voelt in Staphorst...
Dat laatste zou ik niet zo zeker van zijn :). En dat eerste is niet zo relevant, het gaat immers om het principe.
pi_126666972
In Staphorst wordt je niet aangesproken hoor over wat voor kleding je draagt, die vergelijking gaat dus niet op.
Moslims willen gewoon hun wil aan een ander opleggen, weg met de democratie, en je aanpassen aan de wetten van Allah.
pi_126666976
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:01 schreef ocho het volgende:
In Staphorst wordt je niet aangesproken hoor over wat voor kleding je draagt, die vergelijking gaat dus niet op.

Jawel.
pi_126666982
Goh, Nederland zou minder tolerant worden als een andere groep de meerderheid vormt.

Wat had je dan gedacht zou ik die mevrouw willen vragen.

Overigens een slechte ontwikkeling dit.
pi_126666991
En nu dan?
pi_126666993
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:01 schreef ocho het volgende:
Binnen de gemeenschap toch zeker wel. Op de reformatorische scholen moeten de vrouwen en meisjes verplicht in een rok tot over de knieën lopen. Daar worden ze ook op aangesproken.

Het gaat natuurlijk om de gedragsregels binnen de gemeenschap, zo groot is dat verschil niet.
pi_126667003
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:02 schreef Smack10 het volgende:
En nu dan?
En nu, pizza. :9
pi_126667005
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:03 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

En nu, pizza. :9
Een beetje vroeg, maar ik pas me graag aan :7
pi_126667009
We moeten stoppen met negatief zijn over moslims. Zij hebben ons land helpen opbouwen. Zonder hun reden wij nog op paarden, zonder hun hadden wij niet kunnen verindustrialiseren. We moeten iedereen vrij laten. Zij dringen hun mening toch niet op aan jou? Draai het eens om. Hoe zou jij het vinden als men jou ging vertellen wat je moest doen?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 09:05:16 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_126667017
Papierocratie! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_126667021
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Binnen de gemeenschap toch zeker wel. Op de reformatorische scholen moeten de vrouwen en meisjes verplicht in een rok tot over de knieën lopen. Daar worden ze ook op aangesproken.

Het gaat natuurlijk om de gedragsregels binnen de gemeenschap, zo groot is dat verschil niet.
Het probleem is hier zo te zien toch vooral de externe gerichtheid van de gemeenschap.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 09:06:53 #30
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_126667039
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:04 schreef Good_Luck het volgende:
We moeten stoppen met negatief zijn over moslims. Zij hebben ons land helpen opbouwen. Zonder hun reden wij nog op paarden, zonder hun hadden wij niet kunnen verindustrialiseren. We moeten iedereen vrij laten. Zij dringen hun mening toch niet op aan jou? Draai het eens om. Hoe zou jij het vinden als men jou ging vertellen wat je moest doen?
:D :') En ja, ze dringen wel hun menig aan mij op. Je had beter je best moeten doen tijdens de geschiedenislessen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_126667043
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:05 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het probleem is hier zo te zien toch vooral de externe gerichtheid van de gemeenschap.
Externen aanspreken op gedrag strijdig met hun geloofsregels gebeurt in een Staphorst ook gewoon.
pi_126667044
Maar ik begrijp dus dat het om een paar straatjes gaat waar de orthodoxen en de drie salafistische moskeeën zich hebben geconcentreerd.

Mooi toch, kun je ze beter in de gaten houden. Ik vraag mij wel af waarom er salafistische moskeeën zijn in Nederland. Die zouden een niet-welkom signaal en tegenwerking moeten krijgen.

Ik verwacht echter dat in reactie hierop domme tokkies reguliere gematigde moskeeën in brand gaan steken zoals gewoonlijk. ;(
pi_126667048
In Staphorst spuugt niemand naar je hoor als je daar in een zomerjurk rondloopt, ze kijken je ook niet boos aan, en een sigaret opsteken is ook geen probleem.
pi_126667051
quote:
Je hebt gelijk. We moeten ons hier godverdomme de ogen uit de kop schamen. Al die duizenden Marokkanen die het leven hebben gelaten op de Grebbeberg. Zijn die voor niets gestorven? Die duizenden Marokkanen die zijn verzopen tijdens de watersnoodramp. Het is toch niet normaal meer mensen?! Erasmus was een Marokkaan! Ahmed Philips was ook een Marokkaan! Nederlanders hebben geen ruk gedaan voor dit land behalve lui op bed wachten tot de Marokkanen het geld ons met koffers hebben toegeworpen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_126667056
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef ocho het volgende:
In Staphorst spuugt niemand naar je hoor als je daar in een zomerjurk rondloopt, ze kijken je ook niet boos aan, en een sigaret opsteken is ook geen probleem.
Dat is erg afhankelijk van op welk moment je dat waar precies doet.
pi_126667057
quote:
Turken roken pas veel.
pi_126667064
quote:

[..]

Het probleem is dat het vaak niet binnen de wet blijft. Verder is er een heel groot gebied wat mogelijk niet wettelijk verboden is, maar wat voor Nederlandse normen op zijn zachts gezegd onwenselijk is, zoals mensen op straat aanspreken omdat ze roken of een mooi jurkje dragen.

Ik woon zelf in een wijk waar een hoop moslims wonen en daar heb ik geen problemen mee. Maar ook hier zie je zulke signalen al voorkomen en dat vind ik erg om te zien ja.
pi_126667091
  zaterdag 18 mei 2013 @ 09:11:22 #39
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_126667095
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Papierocratie! *O*
Ja, hoe staat het nu met dat project van je? :D

Je had het er in 2011 al over en ik ben er nog steeds erg enthousiast over. :7
pi_126667101
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het probleem is dat het vaak niet binnen de wet blijft. Verder is er een heel groot gebied wat mogelijk niet wettelijk verboden is, maar wat voor Nederlandse normen op zijn zachts gezegd onwenselijk is, zoals mensen op straat aanspreken omdat ze roken of een mooi jurkje dragen.

Ik woon zelf in een wijk waar een hoop moslims wonen en daar heb ik geen problemen mee. Maar ook hier zie je zulke signalen al voorkomen en dat vind ik erg om te zien ja.
Het zijn net Nederlanders, die zeiken ook overal over :D
pi_126667102
quote:
Daar hebben we de moslimtroll ook weer :D
pi_126667107
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef De_Guidance het volgende:
Maar ik begrijp dus dat het om een paar straatjes gaat waar de orthodoxen en de drie salafistische moskeeën zich hebben geconcentreerd.

Mooi toch, kun je ze beter in de gaten houden. Ik vraag mij wel af waarom er salafistische moskeeën zijn in Nederland. Die zouden een niet-welkom signaal en tegenwerking moeten krijgen.

Ik verwacht echter dat in reactie hierop domme tokkies reguliere gematigde moskeeën in brand gaan steken zoals gewoonlijk. ;(
Dat is inderdaad een probleem ja en een gevolg van onze doorgeschoten tolerantie als het gaat om geloof (op overheids en bestuursniveau dus). Er zitten daar moskeeen waar de imam letterlijk oproept om loodrecht tegen Nederlandse wetten en gebruiken in te gaan en die worden geen strobreed in de weg gelegd.
pi_126667130
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Externen aanspreken op gedrag strijdig met hun geloofsregels gebeurt in een Staphorst ook gewoon.
Dat zal wel, maar dat gaat om een groepje marginalen in de buitengewesten met nauwelijks invloed buiten de eigen kring. De dreiging die van de salafisten uitgaat is van een heel andere orde, niet in het minst omdat men de regels ook met geweld afdwingt. Onbegrijpelijk dat de overheid hier niet al lang paal en perk aan heeft gesteld.
pi_126667131
Alleen de wetten van Allah gelden, democratie, wetten die door mensen gemaakt zijn, moeten verboden worden. Dus Sharia, dat is hun doel, wereldwijd.
pi_126667138
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:11 schreef Funkel het volgende:

[..]

Is hij niet gewoon sarcastisch? Kan me niet voorstellen dat er ook maar een mens in Nederland zo denkt.
pi_126667143
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een probleem ja en een gevolg van onze doorgeschoten tolerantie als het gaat om geloof (op overheids en bestuursniveau dus). Er zitten daar moskeeen waar de imam letterlijk oproept om loodrecht tegen Nederlandse wetten en gebruiken in te gaan en die worden geen strobreed in de weg gelegd.
Yes, ik vind het trouwens meer onverschilligheid dan tolerantie.
Ik vraag mij af of ze dan ook hulp hebben gekregen van de gemeente.
Het gaat om mensen die de jeugd vergiftigen met hate-speech.

Een moskee van een dergelijke stroming wil je gewoon niet.
pi_126667219
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:15 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Yes, ik vind het trouwens meer onverschilligheid dan tolerantie.
Ik vraag mij af of ze dan ook hulp hebben gekregen van de gemeente.
Het gaat om mensen die de jeugd vergiftigen met hate-speech.

Een moskee van een dergelijke stroming wil je gewoon niet.
Het is meer dan onverschilligheid, in bestuurskringen is men nogal bang om mensen die uit een andere cultuur komen te vertellen hoe wij hier dingen regelen en dat sommige culturele gebruiken onacceptabel zijn. Dus kijkt men de andere kant op en faciliteert. Malloten als Fawaz Jneid en aanverwanten maken daar al jaren handig gebruik van.
pi_126667251
Ook ik heb soms problemen met gebruiken in Staphorst. Mensen daar kunnen bijvoorbeeld echt niet uit de kast komen of een abortus laten plegen, ook al zijn daar de beste redenen voor. Ook zou het mij verbazen als daar vrouwen in de politiek zitten.

Maar het probleem daar is van een hele andere orde dan wat er in de Schilderswijk gebeurd.
Het is allemaal binnen de wet daar, zodra er iets is wat buiten de wet is, dan duikt de media daar bovenop. Verder is het probleem daar veel kleiner, geïsoleerder en groeit het probleem niet.

Mensen die in Staphorst wonen zijn altijd al streng gelovig geweest. Nieuwkomers weten dit prima en zullen zich of prettig voelen in zo'n gemeenschap of bewust Staphorst mijden. De schilderswijk is van oudscher een volksbuurt waar de meeste autochtonen al uit gevlucht zijn zodra ze dat konden. Degene die dat niet konden zitten nu met de ellende.

En als laatste is er zeer veel aandacht voor de problematiek in Staphorst. Dat wordt ook zo ervaren en getoond. Ik heb dit jaar alleen al 3 of 4 documentaires gezien die, geheel of gedeeltelijk, gingen over problemen in Staphorst. De politiek zit er ook bovenop om problemen daar aan te kaarten en dat is zeker lang niet altijd het geval over problemen zoals in de Schilderswijk.
pi_126667253
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het is meer dan onverschilligheid, in bestuurskringen is men nogal bang om mensen die uit een andere cultuur komen te vertellen hoe wij hier dingen regelen en dat sommige culturele gebruiken onacceptabel zijn. Dus kijkt men de andere kant op en faciliteert. Malloten als Fawaz Jneid en aanverwanten maken daar al jaren handig gebruik van.
Het zijn vooral moslims die last hebben van deze figuren. Pas nu anderen er last van krijgen doet men er iets aan.

Dat noem ik onverschilligheid.
pi_126667274
Moet zo weg, maar ik reageer later wel op reacties van anderen.
Prettige dag :W
pi_126667297
Hou eens op over Staphorst die hebben misschien 1000 inwoners, dus niet te vergelijken met het aantal moslims, wat zich hier in Nederland/Europa hebben gevestigd.
pi_126667302
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:06 schreef goed_volk het volgende:

[..]

:D :') En ja, ze dringen wel hun menig aan mij op. Je had beter je best moeten doen tijdens de geschiedenislessen.
Ik had een 7.9 voor geschiedenis dus ik denk dat ik het wel beter weet dan jij.
pi_126667311
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:32 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Ik had een 7.9 voor geschiedenis dus ik denk dat ik het wel beter weet dan jij.
Je bent gewoon een troll.
pi_126667321
quote:

[..]

vanuit net boven de biblebelt: het zal je verbazen! staphorst is vrij bekend en relatief nog tolerant. de kleinere dorpjes zijn erger. je mag er heus wel wonen hoor, maar je wordt niet geaccepteerd en je dient je te voegen. je wil niet weten hoeveel gedoe je krijgt wanneer je in die contreien op zondag je was buiten ophangt.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_126667322
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. We moeten ons hier godverdomme de ogen uit de kop schamen. Al die duizenden Marokkanen die het leven hebben gelaten op de Grebbeberg. Zijn die voor niets gestorven? Die duizenden Marokkanen die zijn verzopen tijdens de watersnoodramp. Het is toch niet normaal meer mensen?! Erasmus was een Marokkaan! Ahmed Philips was ook een Marokkaan! Nederlanders hebben geen ruk gedaan voor dit land behalve lui op bed wachten tot de Marokkanen het geld ons met koffers hebben toegeworpen.
De Marokkanen zijn na de watersnoodramp gekomen. Zij hebben het land daarna opgebouwd inderdaad. Wat meer dankbaarheid naar hun toe is wel op zijn plaats denk ik. Zij hebben nooit iets voor hun prestaties gevraagd, alleen maar vrijheid.
pi_126667330
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:32 schreef ocho het volgende:
Hou eens op over Staphorst die hebben misschien 1000 inwoners, dus niet te vergelijken met het aantal moslims, wat zich hier in Nederland/Europa hebben gevestigd.
Het gaat over een orthodoxe wijk. Niet alle moslims in Europa.

Je hebt trouwens ook nog Urk en dergelijke. Een extreem-orthodoxe christelijke partij zit dan ook in ons parlement. Maar geen moslimpartij.
pi_126667336
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:11 schreef Funkel het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet tegen moslims, ik verdedig hun rechten. Hoe kom je erbij dat ik iets tegen moslims heb?
pi_126667340
quote:

[..]

Echt wel. Ben daar wel eens geweest. En dan loop ik nog wel volledig in het zwart. Feit dat er een zooi piercings/tattoos bij zitten helpt dan niet en ook niet dat ik op een zonnige zondag in shirt zonder mouwen en korte broek met dr-martens liep.
Maar je wordt daar echt wel op een afkeurende manier aangekeken.
pi_126667359
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:35 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet tegen moslims, ik verdedig hun rechten. Hoe kom je erbij dat ik iets tegen moslims heb?
Je past omgekeerde psychologie toe.
pi_126667365
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:35 schreef maartend het volgende:

[..]

Echt wel. Ben daar wel eens geweest. En dan loop ik nog wel volledig in het zwart. Feit dat er een zooi piercings/tattoos bij zitten helpt dan niet en ook niet dat ik op een zonnige zondag in shirt zonder mouwen en korte broek met dr-martens liep.
Klopt heb ik ook meegemaakt. En als je als vrouw een korte rok draagt dan roepen ze "hoer " naar je.
pi_126667368
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat laatste zou ik niet zo zeker van zijn :). En dat eerste is niet zo relevant, het gaat immers om het principe.
Dat laatste ben ik wel vrij zeker van. Er lopen sowieso meer toeristen rond dan in de Schilderswijk. 8-)

En ach, ook al zou Staphorst net zo'n nest zijn als de Schilderswijk dan nog moeten de beleidsbepalers zich achter de oren krabben waarom het zover is gekomen in een tijd als deze. Ik weet het wel: Zachte handen maken stinkende wonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slapshot op 18-05-2013 09:49:13 ]
Old Tyme Hardcore!
pi_126667371
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:37 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Klopt heb ik ook meegemaakt. En als je als vrouw een korte rok draagt dan roepen ze "hoer " naar je.
Moet je je vorostellen als je als jongen een rok draagt.
pi_126667374
Discussie omtrent moslims voltrekt zich altijd via de geijkte patronen:
- Er wordt gewezen naar anderen (In Staphorst gebeurt het ook)
- Het wordt gebagatelliseerd, na het eerst ontkent te hebben
- de discriminatie kaart wordt gespeeld
- "er zijn ook goede moslims"

Het trieste van dit alles is dat je het 20 jaar geleden hebt kunnen zien aankomen, net als de vergrijzing.
De politiek, de media en een groot deel van het publiek hier, doet net alsof het een verrassing is.

En natuurlijk het "argument" dat het niet waar is / geen gevaar is omdat Wilders het heeft gezegd.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_126667376
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:37 schreef maartend het volgende:

[..]

Dan roepen ze "gigolo"
  zaterdag 18 mei 2013 @ 09:39:28 #65
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_126667392
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:37 schreef maartend het volgende:

[..]

Dan mag je bij de pastoor op privébezoek komen :')
pi_126667394
quote:
Een abortus dan weer wel, of een homohuwelijk.
PWBF
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 mei 2013 @ 09:42:22 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126667413
quote:

[..]

Situaties zoals Staphorst nemen door verregaande seculiering van onze maatschappij gelukkig af, terwijl situaties zoals in de schilderswijk juist toenemen.

Onwenselijke situatie derhalve. En juist het vergelijk van de dame toont dit aan.
pi_126667414
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een abortus dan weer wel, of een homohuwelijk.
Zolang je het niet openlijk doet is het geaccepteerd. Denk je niet dat de pastoor 's nachts stiekem de kat knijpt?
pi_126667425
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Je past omgekeerde psychologie toe.
Ik pas niks toe. Als ik al iets toepas dam is het: opkomen voor de zwakkeren.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 18 mei 2013 @ 09:44:55 #71
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_126667444
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:35 schreef maartend het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen aangekeken worden en erop worden aangesproken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_126667455
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zo groot is dat verschil niet.
pi_126667461
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Klopt. Er op worden aangesproken vind ik niet zo'n drama. Kan ik de discussie aangaan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 18 mei 2013 @ 09:46:54 #74
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_126667469
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:46 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Zo groot is dat verschil niet.
Van passief naar actief is voor veel mensen een grote stap.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_126667473
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Van passief naar actief is voor veel mensen een grote stap.
Maar het idee blijft hetzelfde :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')