SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:21 schreef StateOfMind het volgende:
Slechte zaak...
Hoe heeft het toch zover kunnen komen![]()
Dit is al jaren bekent en daar is nooit wat aan gedaan. Die 3 Soennitische moskeeën hebben al die jaren een vrijbrief gekregen terwijl daar keer op keer ernstige signalen vandaan komen.quote:
door mensen zoals dit:quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:21 schreef StateOfMind het volgende:
Slechte zaak...
Hoe heeft het toch zover kunnen komen![]()
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:48 schreef Dibble het volgende:
Stel je lekker aan man. Jullie klinken nou net als de jodenhaters uit de tweede wereldoorlog
Dat duurde maar 9 posts, knap.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:48 schreef Dibble het volgende:
Stel je lekker aan man. Jullie klinken nou net als de jodenhaters uit de tweede wereldoorlog
Ja, gek he. Dat hebben wij Nederlanders met elke meerderheid, omdat wij in een vrij land leven. En meerderheden als die passen daar niet echt bij.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zij stelt dat Nederland minder coulant is als "een andere of vreemde groep de meerderheid" vormt.
Ben wel benieuwd naar jouw mening over de vergelijking die die dame met Staphorst maakt?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zijn er misschien mensen die in de Schilderswijk wonen of er vaak komen? Wat vinden jullie van de omstandigheden in je wijk?
Tja, als er zoals hier gebruikelijk alweer gezellig tot deportatie wordt opgeroepen is die vergelijking misschien niet heel erg gezochtquote:
Staphorst ligt er onder meer een stuk netter bij. Verder denk ik niet dat de autochtone Nederlander zich onwelkom voelt in Staphorst...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar jouw mening over de vergelijking die die dame met Staphorst maakt?
Alles binnen de kaders van de Nederlandse wet, uiteraard.
Dat laatste zou ik niet zo zeker van zijnquote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:59 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Staphorst ligt er onder meer een stuk netter bij. Verder denk ik niet dat de autochtone Nederlander zich onwelkom voelt in Staphorst...
Jawel.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:01 schreef ocho het volgende:
In Staphorst wordt je niet aangesproken hoor over wat voor kleding je draagt, die vergelijking gaat dus niet op.
Binnen de gemeenschap toch zeker wel. Op de reformatorische scholen moeten de vrouwen en meisjes verplicht in een rok tot over de knieën lopen. Daar worden ze ook op aangesproken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:01 schreef ocho het volgende:
In Staphorst wordt je niet aangesproken hoor over wat voor kleding je draagt, die vergelijking gaat dus niet op.
Het probleem is hier zo te zien toch vooral de externe gerichtheid van de gemeenschap.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Binnen de gemeenschap toch zeker wel. Op de reformatorische scholen moeten de vrouwen en meisjes verplicht in een rok tot over de knieën lopen. Daar worden ze ook op aangesproken.
Het gaat natuurlijk om de gedragsregels binnen de gemeenschap, zo groot is dat verschil niet.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:04 schreef Good_Luck het volgende:
We moeten stoppen met negatief zijn over moslims. Zij hebben ons land helpen opbouwen. Zonder hun reden wij nog op paarden, zonder hun hadden wij niet kunnen verindustrialiseren. We moeten iedereen vrij laten. Zij dringen hun mening toch niet op aan jou? Draai het eens om. Hoe zou jij het vinden als men jou ging vertellen wat je moest doen?
Externen aanspreken op gedrag strijdig met hun geloofsregels gebeurt in een Staphorst ook gewoon.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:05 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het probleem is hier zo te zien toch vooral de externe gerichtheid van de gemeenschap.
Je hebt gelijk. We moeten ons hier godverdomme de ogen uit de kop schamen. Al die duizenden Marokkanen die het leven hebben gelaten op de Grebbeberg. Zijn die voor niets gestorven? Die duizenden Marokkanen die zijn verzopen tijdens de watersnoodramp. Het is toch niet normaal meer mensen?! Erasmus was een Marokkaan! Ahmed Philips was ook een Marokkaan! Nederlanders hebben geen ruk gedaan voor dit land behalve lui op bed wachten tot de Marokkanen het geld ons met koffers hebben toegeworpen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:04 schreef Good_Luck het volgende:
We moeten stoppen met negatief zijn over moslims. Zij hebben ons land helpen opbouwen. Zonder hun reden wij nog op paarden, zonder hun hadden wij niet kunnen verindustrialiseren. We moeten iedereen vrij laten. Zij dringen hun mening toch niet op aan jou? Draai het eens om. Hoe zou jij het vinden als men jou ging vertellen wat je moest doen?
Dat is erg afhankelijk van op welk moment je dat waar precies doet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef ocho het volgende:
In Staphorst spuugt niemand naar je hoor als je daar in een zomerjurk rondloopt, ze kijken je ook niet boos aan, en een sigaret opsteken is ook geen probleem.
Turken roken pas veel.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef ocho het volgende:
In Staphorst spuugt niemand naar je hoor als je daar in een zomerjurk rondloopt, ze kijken je ook niet boos aan, en een sigaret opsteken is ook geen probleem.
Het probleem is dat het vaak niet binnen de wet blijft. Verder is er een heel groot gebied wat mogelijk niet wettelijk verboden is, maar wat voor Nederlandse normen op zijn zachts gezegd onwenselijk is, zoals mensen op straat aanspreken omdat ze roken of een mooi jurkje dragen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar jouw mening over de vergelijking die die dame met Staphorst maakt?
Ja, hoe staat het nu met dat project van je?quote:
Het zijn net Nederlanders, die zeiken ook overal overquote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het probleem is dat het vaak niet binnen de wet blijft. Verder is er een heel groot gebied wat mogelijk niet wettelijk verboden is, maar wat voor Nederlandse normen op zijn zachts gezegd onwenselijk is, zoals mensen op straat aanspreken omdat ze roken of een mooi jurkje dragen.
Ik woon zelf in een wijk waar een hoop moslims wonen en daar heb ik geen problemen mee. Maar ook hier zie je zulke signalen al voorkomen en dat vind ik erg om te zien ja.
Daar hebben we de moslimtroll ook weerquote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:04 schreef Good_Luck het volgende:
Dat is inderdaad een probleem ja en een gevolg van onze doorgeschoten tolerantie als het gaat om geloof (op overheids en bestuursniveau dus). Er zitten daar moskeeen waar de imam letterlijk oproept om loodrecht tegen Nederlandse wetten en gebruiken in te gaan en die worden geen strobreed in de weg gelegd.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef De_Guidance het volgende:
Maar ik begrijp dus dat het om een paar straatjes gaat waar de orthodoxen en de drie salafistische moskeeën zich hebben geconcentreerd.
Mooi toch, kun je ze beter in de gaten houden. Ik vraag mij wel af waarom er salafistische moskeeën zijn in Nederland. Die zouden een niet-welkom signaal en tegenwerking moeten krijgen.
Ik verwacht echter dat in reactie hierop domme tokkies reguliere gematigde moskeeën in brand gaan steken zoals gewoonlijk.
Dat zal wel, maar dat gaat om een groepje marginalen in de buitengewesten met nauwelijks invloed buiten de eigen kring. De dreiging die van de salafisten uitgaat is van een heel andere orde, niet in het minst omdat men de regels ook met geweld afdwingt. Onbegrijpelijk dat de overheid hier niet al lang paal en perk aan heeft gesteld.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Externen aanspreken op gedrag strijdig met hun geloofsregels gebeurt in een Staphorst ook gewoon.
Is hij niet gewoon sarcastisch? Kan me niet voorstellen dat er ook maar een mens in Nederland zo denkt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:11 schreef Funkel het volgende:
[..]
Daar hebben we de moslimtroll ook weer
Yes, ik vind het trouwens meer onverschilligheid dan tolerantie.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem ja en een gevolg van onze doorgeschoten tolerantie als het gaat om geloof (op overheids en bestuursniveau dus). Er zitten daar moskeeen waar de imam letterlijk oproept om loodrecht tegen Nederlandse wetten en gebruiken in te gaan en die worden geen strobreed in de weg gelegd.
Het is meer dan onverschilligheid, in bestuurskringen is men nogal bang om mensen die uit een andere cultuur komen te vertellen hoe wij hier dingen regelen en dat sommige culturele gebruiken onacceptabel zijn. Dus kijkt men de andere kant op en faciliteert. Malloten als Fawaz Jneid en aanverwanten maken daar al jaren handig gebruik van.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Yes, ik vind het trouwens meer onverschilligheid dan tolerantie.
Ik vraag mij af of ze dan ook hulp hebben gekregen van de gemeente.
Het gaat om mensen die de jeugd vergiftigen met hate-speech.
Een moskee van een dergelijke stroming wil je gewoon niet.
Het zijn vooral moslims die last hebben van deze figuren. Pas nu anderen er last van krijgen doet men er iets aan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het is meer dan onverschilligheid, in bestuurskringen is men nogal bang om mensen die uit een andere cultuur komen te vertellen hoe wij hier dingen regelen en dat sommige culturele gebruiken onacceptabel zijn. Dus kijkt men de andere kant op en faciliteert. Malloten als Fawaz Jneid en aanverwanten maken daar al jaren handig gebruik van.
Ik had een 7.9 voor geschiedenis dus ik denk dat ik het wel beter weet dan jij.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:06 schreef goed_volk het volgende:
[..]![]()
En ja, ze dringen wel hun menig aan mij op. Je had beter je best moeten doen tijdens de geschiedenislessen.
Je bent gewoon een troll.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:32 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Ik had een 7.9 voor geschiedenis dus ik denk dat ik het wel beter weet dan jij.
vanuit net boven de biblebelt: het zal je verbazen! staphorst is vrij bekend en relatief nog tolerant. de kleinere dorpjes zijn erger. je mag er heus wel wonen hoor, maar je wordt niet geaccepteerd en je dient je te voegen. je wil niet weten hoeveel gedoe je krijgt wanneer je in die contreien op zondag je was buiten ophangt.....quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:59 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Staphorst ligt er onder meer een stuk netter bij. Verder denk ik niet dat de autochtone Nederlander zich onwelkom voelt in Staphorst...
De Marokkanen zijn na de watersnoodramp gekomen. Zij hebben het land daarna opgebouwd inderdaad. Wat meer dankbaarheid naar hun toe is wel op zijn plaats denk ik. Zij hebben nooit iets voor hun prestaties gevraagd, alleen maar vrijheid.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. We moeten ons hier godverdomme de ogen uit de kop schamen. Al die duizenden Marokkanen die het leven hebben gelaten op de Grebbeberg. Zijn die voor niets gestorven? Die duizenden Marokkanen die zijn verzopen tijdens de watersnoodramp. Het is toch niet normaal meer mensen?! Erasmus was een Marokkaan! Ahmed Philips was ook een Marokkaan! Nederlanders hebben geen ruk gedaan voor dit land behalve lui op bed wachten tot de Marokkanen het geld ons met koffers hebben toegeworpen.
Het gaat over een orthodoxe wijk. Niet alle moslims in Europa.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:32 schreef ocho het volgende:
Hou eens op over Staphorst die hebben misschien 1000 inwoners, dus niet te vergelijken met het aantal moslims, wat zich hier in Nederland/Europa hebben gevestigd.
Ik ben helemaal niet tegen moslims, ik verdedig hun rechten. Hoe kom je erbij dat ik iets tegen moslims heb?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:11 schreef Funkel het volgende:
[..]
Daar hebben we de moslimtroll ook weer
Echt wel. Ben daar wel eens geweest. En dan loop ik nog wel volledig in het zwart. Feit dat er een zooi piercings/tattoos bij zitten helpt dan niet en ook niet dat ik op een zonnige zondag in shirt zonder mouwen en korte broek met dr-martens liep.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:59 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Je past omgekeerde psychologie toe.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:35 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet tegen moslims, ik verdedig hun rechten. Hoe kom je erbij dat ik iets tegen moslims heb?
Klopt heb ik ook meegemaakt. En als je als vrouw een korte rok draagt dan roepen ze "hoer " naar je.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:35 schreef maartend het volgende:
[..]
Echt wel. Ben daar wel eens geweest. En dan loop ik nog wel volledig in het zwart. Feit dat er een zooi piercings/tattoos bij zitten helpt dan niet en ook niet dat ik op een zonnige zondag in shirt zonder mouwen en korte broek met dr-martens liep.
Maar je wordt daar echt wel op een afkeurende manier aangekeken.
Dat laatste ben ik wel vrij zeker van. Er lopen sowieso meer toeristen rond dan in de Schilderswijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik niet zo zeker van zijn. En dat eerste is niet zo relevant, het gaat immers om het principe.
Moet je je vorostellen als je als jongen een rok draagt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:37 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Klopt heb ik ook meegemaakt. En als je als vrouw een korte rok draagt dan roepen ze "hoer " naar je.
Dan roepen ze "gigolo"quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:37 schreef maartend het volgende:
[..]
Moet je je vorostellen als je als jongen een rok draagt.
Dan mag je bij de pastoor op privébezoek komenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:37 schreef maartend het volgende:
[..]
Moet je je vorostellen als je als jongen een rok draagt.
Een abortus dan weer wel, of een homohuwelijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef ocho het volgende:
Situaties zoals Staphorst nemen door verregaande seculiering van onze maatschappij gelukkig af, terwijl situaties zoals in de schilderswijk juist toenemen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zolang je het niet openlijk doet is het geaccepteerd. Denk je niet dat de pastoor 's nachts stiekem de kat knijpt?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een abortus dan weer wel, of een homohuwelijk.
Ik pas niks toe. Als ik al iets toepas dam is het: opkomen voor de zwakkeren.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je past omgekeerde psychologie toe.
Er is een groot verschil tussen aangekeken worden en erop worden aangesproken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:35 schreef maartend het volgende:
[..]
Echt wel. Ben daar wel eens geweest. En dan loop ik nog wel volledig in het zwart. Feit dat er een zooi piercings/tattoos bij zitten helpt dan niet en ook niet dat ik op een zonnige zondag in shirt zonder mouwen en korte broek met dr-martens liep.
Maar je wordt daar echt wel op een afkeurende manier aangekeken.
Zo groot is dat verschil niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen aangekeken worden en erop worden aangesproken.
Klopt. Er op worden aangesproken vind ik niet zo'n drama. Kan ik de discussie aangaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen aangekeken worden en erop worden aangesproken.
Van passief naar actief is voor veel mensen een grote stap.quote:
Maar het idee blijft hetzelfdequote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Van passief naar actief is voor veel mensen een grote stap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |