Het probleem is hier zo te zien toch vooral de externe gerichtheid van de gemeenschap.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Binnen de gemeenschap toch zeker wel. Op de reformatorische scholen moeten de vrouwen en meisjes verplicht in een rok tot over de knieën lopen. Daar worden ze ook op aangesproken.
Het gaat natuurlijk om de gedragsregels binnen de gemeenschap, zo groot is dat verschil niet.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:04 schreef Good_Luck het volgende:
We moeten stoppen met negatief zijn over moslims. Zij hebben ons land helpen opbouwen. Zonder hun reden wij nog op paarden, zonder hun hadden wij niet kunnen verindustrialiseren. We moeten iedereen vrij laten. Zij dringen hun mening toch niet op aan jou? Draai het eens om. Hoe zou jij het vinden als men jou ging vertellen wat je moest doen?
Externen aanspreken op gedrag strijdig met hun geloofsregels gebeurt in een Staphorst ook gewoon.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:05 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het probleem is hier zo te zien toch vooral de externe gerichtheid van de gemeenschap.
Je hebt gelijk. We moeten ons hier godverdomme de ogen uit de kop schamen. Al die duizenden Marokkanen die het leven hebben gelaten op de Grebbeberg. Zijn die voor niets gestorven? Die duizenden Marokkanen die zijn verzopen tijdens de watersnoodramp. Het is toch niet normaal meer mensen?! Erasmus was een Marokkaan! Ahmed Philips was ook een Marokkaan! Nederlanders hebben geen ruk gedaan voor dit land behalve lui op bed wachten tot de Marokkanen het geld ons met koffers hebben toegeworpen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:04 schreef Good_Luck het volgende:
We moeten stoppen met negatief zijn over moslims. Zij hebben ons land helpen opbouwen. Zonder hun reden wij nog op paarden, zonder hun hadden wij niet kunnen verindustrialiseren. We moeten iedereen vrij laten. Zij dringen hun mening toch niet op aan jou? Draai het eens om. Hoe zou jij het vinden als men jou ging vertellen wat je moest doen?
Dat is erg afhankelijk van op welk moment je dat waar precies doet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef ocho het volgende:
In Staphorst spuugt niemand naar je hoor als je daar in een zomerjurk rondloopt, ze kijken je ook niet boos aan, en een sigaret opsteken is ook geen probleem.
Turken roken pas veel.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef ocho het volgende:
In Staphorst spuugt niemand naar je hoor als je daar in een zomerjurk rondloopt, ze kijken je ook niet boos aan, en een sigaret opsteken is ook geen probleem.
Het probleem is dat het vaak niet binnen de wet blijft. Verder is er een heel groot gebied wat mogelijk niet wettelijk verboden is, maar wat voor Nederlandse normen op zijn zachts gezegd onwenselijk is, zoals mensen op straat aanspreken omdat ze roken of een mooi jurkje dragen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar jouw mening over de vergelijking die die dame met Staphorst maakt?
Alles binnen de kaders van de Nederlandse wet, uiteraard.
Ja, hoe staat het nu met dat project van je?quote:
Het zijn net Nederlanders, die zeiken ook overal overquote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het probleem is dat het vaak niet binnen de wet blijft. Verder is er een heel groot gebied wat mogelijk niet wettelijk verboden is, maar wat voor Nederlandse normen op zijn zachts gezegd onwenselijk is, zoals mensen op straat aanspreken omdat ze roken of een mooi jurkje dragen.
Ik woon zelf in een wijk waar een hoop moslims wonen en daar heb ik geen problemen mee. Maar ook hier zie je zulke signalen al voorkomen en dat vind ik erg om te zien ja.
Daar hebben we de moslimtroll ook weerquote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:04 schreef Good_Luck het volgende:
Dat is inderdaad een probleem ja en een gevolg van onze doorgeschoten tolerantie als het gaat om geloof (op overheids en bestuursniveau dus). Er zitten daar moskeeen waar de imam letterlijk oproept om loodrecht tegen Nederlandse wetten en gebruiken in te gaan en die worden geen strobreed in de weg gelegd.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef De_Guidance het volgende:
Maar ik begrijp dus dat het om een paar straatjes gaat waar de orthodoxen en de drie salafistische moskeeën zich hebben geconcentreerd.
Mooi toch, kun je ze beter in de gaten houden. Ik vraag mij wel af waarom er salafistische moskeeën zijn in Nederland. Die zouden een niet-welkom signaal en tegenwerking moeten krijgen.
Ik verwacht echter dat in reactie hierop domme tokkies reguliere gematigde moskeeën in brand gaan steken zoals gewoonlijk.
Dat zal wel, maar dat gaat om een groepje marginalen in de buitengewesten met nauwelijks invloed buiten de eigen kring. De dreiging die van de salafisten uitgaat is van een heel andere orde, niet in het minst omdat men de regels ook met geweld afdwingt. Onbegrijpelijk dat de overheid hier niet al lang paal en perk aan heeft gesteld.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Externen aanspreken op gedrag strijdig met hun geloofsregels gebeurt in een Staphorst ook gewoon.
Is hij niet gewoon sarcastisch? Kan me niet voorstellen dat er ook maar een mens in Nederland zo denkt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:11 schreef Funkel het volgende:
[..]
Daar hebben we de moslimtroll ook weer
Yes, ik vind het trouwens meer onverschilligheid dan tolerantie.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem ja en een gevolg van onze doorgeschoten tolerantie als het gaat om geloof (op overheids en bestuursniveau dus). Er zitten daar moskeeen waar de imam letterlijk oproept om loodrecht tegen Nederlandse wetten en gebruiken in te gaan en die worden geen strobreed in de weg gelegd.
Het is meer dan onverschilligheid, in bestuurskringen is men nogal bang om mensen die uit een andere cultuur komen te vertellen hoe wij hier dingen regelen en dat sommige culturele gebruiken onacceptabel zijn. Dus kijkt men de andere kant op en faciliteert. Malloten als Fawaz Jneid en aanverwanten maken daar al jaren handig gebruik van.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Yes, ik vind het trouwens meer onverschilligheid dan tolerantie.
Ik vraag mij af of ze dan ook hulp hebben gekregen van de gemeente.
Het gaat om mensen die de jeugd vergiftigen met hate-speech.
Een moskee van een dergelijke stroming wil je gewoon niet.
Het zijn vooral moslims die last hebben van deze figuren. Pas nu anderen er last van krijgen doet men er iets aan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het is meer dan onverschilligheid, in bestuurskringen is men nogal bang om mensen die uit een andere cultuur komen te vertellen hoe wij hier dingen regelen en dat sommige culturele gebruiken onacceptabel zijn. Dus kijkt men de andere kant op en faciliteert. Malloten als Fawaz Jneid en aanverwanten maken daar al jaren handig gebruik van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |