abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:45:38 #1
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_126525944

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?
SPOILER
Facebook groep
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 15 mei 2013 @ 11:47:33 #2
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_126526004
oh crap, nu moet ik zeker mensen toevoegen aan het wlw lijstje? ;(
Ecosia
pi_126526077
die TT klopt wel: herfst :'(
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_126526092
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:47 schreef Jumparound het volgende:
oh crap, nu moet ik zeker mensen toevoegen aan het wlw lijstje? ;(
:+

Daarom wil ik de laatste post niet ;)

Maar om terug te komen op de Suunto ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je moet 'm toch opladen :)
Het laden doe ik meestal via een wandcontactdoos maar hoe je de data overbrengt is (denk ik) een kwestie van wennen. Je hebt nog steeds een PC nodig
pi_126526526
Hmm... dacht dat de Suunto wel erg groot was, maar hij blijkt kleiner dan de Garmin 210 of 610? :?
Qua breedte en hoogte dan (beide 5cm):
http://www.hartslagmeterc(...)15532/133646/182672/

En nu hou ik erover op hoor. :@
  woensdag 15 mei 2013 @ 12:06:07 #8
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_126526864
Ecosia
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 12:27:04 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126527686
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:58 schreef Muis84 het volgende:
Hmm... dacht dat de Suunto wel erg groot was, maar hij blijkt kleiner dan de Garmin 210 of 610? :?
Qua breedte en hoogte dan (beide 5cm):
http://www.hartslagmeterc(...)15532/133646/182672/

En nu hou ik erover op hoor. :@
Nou ik weet niet waar je gekeken hebt, maar de suunto ambit is behoorlijk groter dan een garmin 210

pi_126527778
quote:
Ging me ook vooral om 't filmpje erbij.
Ja doei.
pi_126527859
quote:
Mooi ding. Hopelijk gaat het de prijs van de 610 dan wat omlaag brengen. :+

Zou graag de 610 willen, meeste opties, goed te bedienen, in te delen scherm.
Toch zijn de kleine broertjes ook heel goed voor de helft vh geld denk ik dus waarom geen 410 doen?
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_126527866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ging me ook vooral om 't filmpje erbij.
Hij is wel echt perfect om in zulke omgevingen mee te rennen ja, maar de review die streamnl postte die overtuigde mij er ook wel van dat voor 'normale' looptrainingen en wedstrijden de 610 wel een betere keuze was. :)

Past gewoon meer bij wat ik doe qua trainingen enzo, maar als ik zoals rechtsedirecte in Nieuw-Zeeland zou lopen vaak, dan zou een Fenix of Ambit wel echt een goede keuze zijn ja, dan heb je wel meer aan de opties die die horloges bieden. :)
Jack does it in real time...
pi_126527901
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:32 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Hij is wel echt perfect om in zulke omgevingen mee te rennen ja, maar de review die streamnl postte die overtuigde mij er ook wel van dat voor 'normale' looptrainingen en wedstrijden de 610 wel een betere keuze was. :)

Past gewoon meer bij wat ik doe qua trainingen enzo, maar als ik zoals rechtsedirecte in Nieuw-Zeeland zou lopen vaak, dan zou een Fenix of Ambit wel echt een goede keuze zijn ja, dan heb je wel meer aan de opties die die horloges bieden. :)
Nogmaals: het ging me om het filmpje, heb me verder geen seconde in dat horloge verdiept omdat 't toch ver buiten budget ligt. :) geloof je meteen! :P
Ja doei.
pi_126528215
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:32 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Mooi ding. Hopelijk gaat het de prijs van de 610 dan wat omlaag brengen. :+

Zou graag de 610 willen, meeste opties, goed te bedienen, in te delen scherm.
Toch zijn de kleine broertjes ook heel goed voor de helft vh geld denk ik dus waarom geen 410 doen?
Ik heb nog een 410 in de aanbieding ;) Ik wil een 610.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 12:46:25 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126528244
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:45 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ja... zo verkoop ik mijn suunto nooit }:|
pi_126528309
quote:
10s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Suunto > 410
pi_126528349
quote:
3s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ik weet niet waar je gekeken hebt, maar de suunto ambit is behoorlijk groter dan een garmin 210

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Op de link die erbij stond. Suunto zou 5 cm zijn, 210 6,nogwat. Maar zie het nu ook.
pi_126528387
Zitten jullie eigenlijk op je werk zo de hele dag te lullen hier? Of sommigen terwijl ze aan het studeren zijn.

Ik wel hoor, maar ik heb een eigen praktijk. Als ik geen afspraken met klanten heb zit ik op de computer te werken en laat dit topic dan meestal draaien op de achtergrond.

Daarom wil ik geen personeel, gaan ze de hele dag een beetje zitten te Fok!ken terwijl ik ze betaal.. :P

Maar dat is ook overdreven hoor, het verhoogt de arbeidsvreugde en dat is juist weer goed voor de produktiviteit.
pi_126528457
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Zitten jullie eigenlijk op je werk zo de hele dag te lullen hier? Of sommigen terwijl ze aan het studeren zijn.

Ik wel hoor, maar ik heb een eigen praktijk. Als ik geen afspraken met klanten heb zit ik op de computer te werken en laat dit topic dan meestal draaien op de achtergrond.

Daarom wil ik geen personeel, gaan ze de hele dag een beetje zitten te Fok!ken terwijl ik ze betaal.. :P

Maar dat is ook overdreven hoor, het verhoogt de arbeidsvreugde en dat is juist weer goed voor de produktiviteit.
Tijdens werk en studie :) Maar mijn baas is mijn vader ;)
  Moderator woensdag 15 mei 2013 @ 12:54:24 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_126528512
Het is pauze :) maar tijdens werk Fok ik niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:00:20 #22
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_126528747
Op stage bracht ik meerdere uren op FOK, twitter en facebook door dan dat ik daadwerkelijk werkte....
En nu zit ik thuis, moet wel nog dingen voor school doen, maar kom deze week nog niet echt vooruit. Nergens puf voor/geen zin om maar iets te doen (zelf hardlopen niet :@ )
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_126528842
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:50 schreef bloodymary1 het volgende:

Ik werk tussen het lopen door.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_126529104
Mijn intervalletjes van vandaag ook weer gehad (8x 1minuut snel, 1,5 langzaam). Ging wel lekker en zoals verwacht buikpijn er meteen uitgelopen :)

Die horloges (of is die benaming oneerbiedig?) zijn niks voor mij denk ik, polsomtrek van 12cm en dan zo'n koelkast erop. Over een tijdje zijn ze er vast ook wel een stuk kleiner :)
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_126529198
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:52 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Tijdens werk en studie :) Maar mijn baas is mijn vader ;)
Op woensdagen ben ik vrij, op de andere werkdagen alleen in 'loze' wachtmomenten (gruwelijke trage printer bijvoorbeeld), om even los te zijn van de cijfertjes, berekeningen, etc. ;)
pi_126529226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:09 schreef Maariindaa het volgende:
Mijn intervalletjes van vandaag ook weer gehad (8x 1minuut snel, 1,5 langzaam). Ging wel lekker en zoals verwacht buikpijn er meteen uitgelopen :)

Die horloges (of is die benaming oneerbiedig?) zijn niks voor mij denk ik, polsomtrek van 12cm en dan zo'n koelkast erop. Over een tijdje zijn ze er vast ook wel een stuk kleiner :)
Heb ook zo'n smalle polsen, zo'n horloge gaat nét, maar met zweetbandje eronder beter. Heb het, op aanraden van dit forum, in de winkel geprobeerd.
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:14:18 #27
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126529309
quote:
10s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kan je (interval)trainingen maken op hun website en uploaden naar je Suunto?

quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:45 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dan kan deze dame mijn 610 krijgen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_126529622
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:12 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Heb ook zo'n smalle polsen, zo'n horloge gaat nét, maar met zweetbandje eronder beter. Heb het, op aanraden van dit forum, in de winkel geprobeerd.
Zweetbandje eronder is wel slim bedacht ja!

Voorlopig bevalt de telefoonband van de action wel. Vind het sowieso wel een fijn idee dat ik mijn telefoon binnen handbereik heb. Ben redelijk onhandig en zie mezelf al zonder telefoon ergens langs een landweggetje met een geknakte enkel liggen :')
pi_126529695
De telefoonband van de action zakt bij mij van m'n arm af
pi_126529806
ik heb de telefoon gewoon in de broekzak van mn trainingsbroek. Zit een rits op. Klaar.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_126529888
Ik vouw het 'plakstukje' dubbel zeg maar, dan kan ie net wat strakker. Geen last van dat ie verschuift. Ik draag hem wel heel hoog, maar anders zit ie bij m'n elleboog ook in de weg.
pi_126530025
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:21 schreef Maariindaa het volgende:

[..]

Zweetbandje eronder is wel slim bedacht ja!

Voorlopig bevalt de telefoonband van de action wel. Vind het sowieso wel een fijn idee dat ik mijn telefoon binnen handbereik heb. Ben redelijk onhandig en zie mezelf al zonder telefoon ergens langs een landweggetje met een geknakte enkel liggen :')
Ik heb zo'n band van Belkin, maar vind het niet fijn zitten. Nog afgezien van het 'klamme' gevoel wat ik na een tijdje krijg van zo'n band. En zoveel zweet ik niet eens... ;)
pi_126530157
Zooo weer 8,5 km op de teller. Zeven stukken van acht minuten met een minuutje wandelpauze. Eigenlijk weer zoals iedere keer ging de tweede helft het fijnst. Zeker de eerste twintig minuten vraag ik mezelf vaak af waarom ik nou zo'n zin had om te lopen:-) Nu ik weer thuis ben begrijp ik het weer O+

http://www.endomondo.com/(...)b_source=timeline_og
This whole world is wild at heart and weird on top
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:34:04 #34
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126530159
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:26 schreef Apotheose het volgende:
ik heb de telefoon gewoon in de broekzak van mn trainingsbroek. Zit een rits op. Klaar.
Ik ben blij met deze O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_126530220
Dat klamme klopt wel ja, maar dat merk ik toch pas bij het uitlopen, dan gaat ie ook zo snel mogelijk af ja.

Mijn vorige poging tot hardlopen liep ik met een mp3-speler met zo'n clip. Maar daar was ik meer bezig met dat ding van de grond halen als ie weer eens los gevlogen was.
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:36:50 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126530293
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:33 schreef Lula het volgende:
Zooo weer 8,5 km op de teller. Zeven stukken van acht minuten met een minuutje wandelpauze. Eigenlijk weer zoals iedere keer ging de tweede helft het fijnst. Zeker de eerste twintig minuten vraag ik mezelf vaak af waarom ik nou zo'n zin had om te lopen:-) Nu ik weer thuis ben begrijp ik het weer O+

http://www.endomondo.com/(...)b_source=timeline_og
^O^ Mooie route, leuke training!
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:38:18 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126530365
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik ben blij met deze O+
[ afbeelding ]
Hij is leuk. Mr Q heeft er eentje aangeschaft laatst (aangestoken door zijn omgeving en de standjes bij evenementen ;) ) Zelfs grote smartphones kunnen erin :o Zelf heb ik voorlopig genoeg aan alle fijne kleine zakjes die in (korte) tights en shirtjes zitten :)
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:44:36 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126530620
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:38 schreef Quoi het volgende:

Zelfs grote smartphones kunnen erin :o
Yup en als je hem op je buik klemt, blijft-ie ook nog netjes op zijn plek zitten tijdens het rennen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:49:06 #39
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126530831
Wat ik trouwens iedereen kan aanraden is het hardloopjasje onder de spoiler:

SPOILER
Toen ik 'm kocht zag ik de meerwaarde van de makkelijk afritsbare mouwtjes niet. Maar nu, net als gisteravond, ga je lekker weg in een jasje, en zodra je het warm hebt rits je die mouwen eraf en hopla!
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:53:07 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126531016
En waar laat je die mouwtjes dan?
pi_126531055
quote:
5s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:53 schreef SEMTEX het volgende:
In de struiken.. kan je 2 dagen later weer oppikken als het wat frisser is :)
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:54:06 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126531056
quote:
5s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:53 schreef SEMTEX het volgende:
Die passen of in mijn zak óf ik knoop ze om mijn middel oO<

De twee mouwen zijn 1 strook die je losritst, achter zit met klittenband vast.
pi_126531335
Hmm heb net weer zitten te spelen met wat pace tijden en afstanden.
http://pacecalc.nemonisimors.com/index.php (thanks Slacker, vind dit nog steeds een erg fijne site)

In principe zou ik volgende week een volgende doel moeten kunnen halen en dat is de 10k onder de 50 minuten.
Maar om ooit de 10 onder de 45 min te lopen moet ik nog flink trainen O+
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:01:59 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126531405
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:54 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ah, thanks voor de verduidelijking 8-) Dacht dat het inderdaad losse waren :P
pi_126531522
quote:
14s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ah, thanks voor de verduidelijking 8-) Dacht dat het inderdaad losse waren :P
Dat vroeg ik me ook al af, ja.
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:07:32 #46
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_126531613
Ik heb zelf een vrij klein horloge Garmin Forerunner 10 en ook op mijn kleine polsjes (ben wel een man) zit deze erg lekker. Gaatjes lopen ook door tot aan het klokje.. dus je kan hem om elke pols goed vastzetten. Wellicht iets voor de 'tengere polsen mensen' onder ons.

pi_126532034
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:54 schreef CRX_master het volgende:

[..]

In de struiken.. kan je 2 dagen later weer oppikken als het wat frisser is :)
_O-
pi_126532718
Vandaag weer wezen hardlopen en het ging weer niet zo lekker. Ondanks dat ik weet dat de omstandigheden hier anders zijn (warmer, heuvelachtig en ik wandel veel), raak ik er toch gefrustreerd door. Niet lopen de rest van mijn vakantie vind ik geen optie, want zo lang loop ik nog niet, ik wil wel in een soort van ritme blijven. Wat ik in ieder geval ga proberen is toch weer met muziek lopen, daar was ik mee gestopt omdat stilte zo schaars is in rome en het best stil is in het park. Ook wil ik het rondje eens andersom proberen. Nog meer tips?
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:37:12 #49
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126532830
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:34 schreef Gogo83 het volgende:
Vandaag weer wezen hardlopen en het ging weer niet zo lekker. Ondanks dat ik weet dat de omstandigheden hier anders zijn (warmer, heuvelachtig en ik wandel veel), raak ik er toch gefrustreerd door. Niet lopen de rest van mijn vakantie vind ik geen optie, want zo lang loop ik nog niet, ik wil wel in een soort van ritme blijven. Wat ik in ieder geval ga proberen is toch weer met muziek lopen, daar was ik mee gestopt omdat stilte zo schaars is in rome en het best stil is in het park. Ook wil ik het rondje eens andersom proberen. Nog meer tips?
Waarom gaat het niet lekker dan?
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:39:27 #50
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126532938
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:37 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik denk dat ze haar vriendje mist :)
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 14:40:00 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126532962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

[..]

ja, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat het nog wel marginaal is. Je kan een hoog en laag tempo instellen voor een bepaalde afstand/ tijd en een aantal herhalingen.

Je kan dus niet zoiets doen

1x400 hoog
1 minuut pauze

2x 800 middel
2 minuten pauze

1x 200 hoog

Bijvoorbeeld
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:52:43 #52
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126533565
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:39 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik denk dat ze haar vriendje mist :)
Als ik het me goed herinner gaat daar snel verandering in komen :P
pi_126533777
Ik mag vanavond weer, les 14 met Evy. Afgelopen maandag 4,4km gelopen alweer. Ben blij dat het zo goed gaat, ik was moe maar heb het goed volgehouden. Ben erg benieuwd hoe het vanavond gaat.

Merk wel dat ik iets aan mijn kleding moet gaan veranderen. Loop nu nog met een trainingsbroek als het wat frisser is, maar een omhoog kruipende boxershort daaronder is niet bevorderlijk voor het lopen merk ik.. Knap irritant..Ben alleen beetje terughoudend om zo'n strak ding aan te gaan trekken :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 14:58:56 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126533876
Frisser? Het zweet liep van m'n kop af vanmorgen.
pi_126534061
Nou ja, als de zon weg is vind ik het niet enorm warm hoor. Maar anders loop ik in een normale korte broek en heb ik hetzelfde issue met de box :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 mei 2013 @ 15:05:24 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126534180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:02 schreef CRX_master het volgende:
Nou ja, als de zon weg is vind ik het niet enorm warm hoor. Maar anders loop ik in een normale korte broek en heb ik hetzelfde issue met de box :)
2-in-1 short van Nike. Opgelost.
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:06:13 #57
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_126534220
Zo , ik ben weer terug uit Umbrie.
Paar mooie trainingen daar gelopen, 35k 21k en intervals, in voorbereiding op de LeidenMarathon (en 1,5 kilo aangekomen :D )
Zit nu in de relatieve rustfase van het schema. Nog maar 11 dagen en het is zover.
Zo nog maar eens een kort duurloopje doen
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:08:18 #58
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_126534323
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Frisser? Het zweet liep van m'n kop af vanmorgen.
Inderdaad!

Zat me weer uit te kleden tijdens het lopen. Kan het moeilijk inschatten deze dagen. :)
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:11:57 #59
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126534463
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_126534578
Je kleden op de daadwerkelijke temperatuur + 10.
Ik blijf dit een goed vuistregel vinden.
Soms zal het in begin wat fris zijn maar als je eenmaal bezig bent is het goed te doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:11 schreef slacker_nl het volgende:
Is deze al voorbij gekomen? http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/236172
:Y

Edit:
De link zelf niet maar het ging gisterenavond wel erover dat ze bij DWDD kwam.
pi_126534582
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:37 schreef Quoi het volgende:

[..]

Mijn spieren protesteren.. Ze zijn het er niet mee eens lijkt het wel. Geen helse pijnen maar gewoon niet fijn. Vooral heuvelop. En ja, mijn vriendje mis ik ook. Maar vraag me af hoeveel invloed dat op het lopen heeft. :D
pi_126534915
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:11 schreef slacker_nl het volgende:
Is deze al voorbij gekomen? http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/236172
Was gisteren al genoemd inderdaad, maar zit het nu te kijken.
Ze ziet er wel héél anders uit dan ik dacht....
pi_126534988
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:54 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat is wel erg handig, hou ik in gedachten voor als ik een nieuw jasje aanschaf, bedankt voor de tip!
  woensdag 15 mei 2013 @ 15:22:42 #64
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126534990
Ik ben Evy maar ffkes aan het bekijken bij DWDD. Leuk w/

heb zelf trouwens maar kort met Evy gelopen en ben toen naar de Get Running app overgestapt, vond haar stiekem een beetje te betuttelend :X

quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:14 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Mijn spieren protesteren.. Ze zijn het er niet mee eens lijkt het wel. Geen helse pijnen maar gewoon niet fijn. Vooral heuvelop. En ja, mijn vriendje mis ik ook. Maar vraag me af hoeveel invloed dat op het lopen heeft. :D
Misschien toch wennen, die heuvels :s) Vast een stimulans als je saamp eventjes kunt lopen!
pi_126535478
We gaan niet samen lopen als mossel hier is. Althans, hij was volgens mij niet van plan zijn hardloopspullen mee te nemen.
pi_126535582
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:32 schreef Gogo83 het volgende:
We gaan niet samen lopen als mossel hier is. Althans, hij was volgens mij niet van plan zijn hardloopspullen mee te nemen.
:o :o :o
Maar, maar, maar...
Is niet aardig van Mossel }:|
pi_126535693
Me ook maar even aangemeld voor het FOK! Endomondo team. Ik loop met runkeeper, maar zal netjes de GPX importeren in Endomondo..
pi_126536147
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:34 schreef streamnl het volgende:

[..]

:o :o :o
Maar, maar, maar...
Is niet aardig van Mossel }:|
Mossel verkiest samen wijn drinken, door Rome slenteren en ijs eten boven hardlopen. En als je hier maar drie dagen bent kan ik me dat best voorstellen. ;)
pi_126536316
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:46 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Mossel verkiest samen wijn drinken, door Rome slenteren en ijs eten boven hardlopen. En als je hier maar drie dagen bent kan ik me dat best voorstellen. ;)
Je vergeet pasta eten :Y) O-)

Maar inderdaad, dat zou ook mijn voorkeur zijn hoor ;) En dan nog is 3 dagen eigenlijk veel te weinig voor Rome.
pi_126536343
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

[..]

Dame ja? Zoals mijn vrienden zeggen: het enige vrouwelijke aan jou is je liefde voor roze. En mijn inparkeerkunsten dragen ook wel bij aan mijn vrouwelijkheid.
pi_126536348
Plek 33 op het leaderbord. Eens een keer NIET laatste in een 'ranking'! *O*
pi_126536382
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:49 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dame ja? Zoals mijn vrienden zeggen: het enige vrouwelijke aan jou is je liefde voor roze. En mijn inparkeerkunsten dragen ook wel bij aan mijn vrouwelijkheid.
Jij ook al? ;) Hier zeggen ze dat ik denk en me gedraag als een kerel.
pi_126536786
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 11:17 schreef sararaats het volgende:
Eerst m'n hardloopkleren ophalen en dan gaan met die banaan (ze zijn fris gewassen) ;)

Ik heb ontzettende faalangst :@
En hoe is het gegaan? Je kan echt niet falen met beginnen, het is ALTIJD beter dan op de bank blijven zitten en niets doen. Win-win dus. ;)
pi_126536830
Je faalt alleen als je niet gaat!
pi_126536931
Ik had vandaag totáál geen zin. Maar ja, wij mensen met Haags bloed miepen natuurlijk niet, maar gaan gewoon.

Er stond een LSD op het programma. Dat betekent dat je langdurig onderweg bent en overal pijn krijgt, maar... niet moe wordt. Het waaide behoorlijk hard, maar dat is bij dit soort trainingen geen probleem. Soms was het zelfs wel even lekker, want ik was te warm gekleed (windjack-kort-lang).

Af en toe moest ik de pootjes even uitschudden, want ik begon al met wat kleine aanstelpijntjes a.g.v. squatten.

Onderweg begroette een fietser mij met de woorden "hé atleet!". Dat was óf vriendelijk bedoeld, óf sarcastisch, maar beide opties vind ik even leuk.

Verder heb ik een Forerunner 305. Dat is zo'n enorm bakbeest, maar daar merk je onderweg niks van. Ik heb er al 2,5 jaar heel veel plezier van en qua features doet-ie niet veel onder voor de nieuwste modellen.
pi_126537032
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:57 schreef Muis84 het volgende:

[..]

En hoe is het gegaan? Je kan echt niet falen met beginnen, het is ALTIJD beter dan op de bank blijven zitten en niets doen. Win-win dus. ;)
Ik loop voorlopig op donderdag. Dat is zowat de enige dag waarop ik niet teveel van huishoudelijke taken moet doen.

Dat heb ik net met mezelf afgesproken :@

That's it ;)
Werewolf
pi_126537082
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:49 schreef Quoi het volgende:
Wat ik trouwens iedereen kan aanraden is het hardloopjasje onder de spoiler:

SPOILER
Toen ik 'm kocht zag ik de meerwaarde van de makkelijk afritsbare mouwtjes niet. Maar nu, net als gisteravond, ga je lekker weg in een jasje, en zodra je het warm hebt rits je die mouwen eraf en hopla!
Ja das handig hè? Ik liep 2 weken geleden in de Aldi tegen een hardloopjasje aan en heb toch echt al een paar keer de mouwen afgeritst. Ik stop ze trouwens Aan de binnenkant van waar de zakken zitten.
pi_126537166
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:01 schreef sararaats het volgende:

[..]

Ik loop voorlopig op donderdag. Dat is zowat de enige dag waarop ik niet teveel van huishoudelijke taken moet doen.

Dat heb ik net met mezelf afgesproken :@

That's it ;)
En huishoudelijke taken kunnen niet wachten? In de tijd dat de wasmachine draait kun je al gaan lopen en daarna douchen. :? Als ik met mezelf mag vergelijken; ik werk 36 uur, heb 2 kleine kinderen, doe zelf het huishouden (nou ja, 1x per week komt iemand drie uurtjes schoonmaken, de rest doe ik zelf) en de was, koken, etc. En heb tot nu toe nog geen problemen gehad om drie keer per week te gaan lopen. Sterker nog, moet me inhouden om niet vaker te gaan.
En opbouwen met 1x per week wordt lastig, gok ik?
Ik bedoel het niet verkeerd, maar hoppa, schouders eronder! ^O^
pi_126537247
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:04 schreef Muis84 het volgende:

[..]

En huishoudelijke taken kunnen niet wachten? In de tijd dat de wasmachine draait kun je al gaan lopen en daarna douchen. :? Als ik met mezelf mag vergelijken; ik werk 36 uur, heb 2 kleine kinderen, doe zelf het huishouden (nou ja, 1x per week komt iemand drie uurtjes schoonmaken, de rest doe ik zelf) en de was, koken, etc. En heb tot nu toe nog geen problemen gehad om drie keer per week te gaan lopen. Sterker nog, moet me inhouden om niet vaker te gaan.
_O_
Kijk dat zie ik graag!
Waar een wil is...
  woensdag 15 mei 2013 @ 16:06:30 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_126537257
Muis, give it up ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:02 schreef Shravani het volgende:

[..]

Ja das handig hè? Ik liep 2 weken geleden in de Aldi tegen een hardloopjasje aan en heb toch echt al een paar keer de mouwen afgeritst. Ik stop ze trouwens Aan de binnenkant van waar de zakken zitten.
Hey ook handig ^O^
pi_126537278
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:46 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Het komt vast goed met dat lopen van je! Nog maar drie nachtjes! :D
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_126537384
quote:

[..]

Muis, je verdoet je tijd. Ze heeft geen zin om te gaan hardlopen en dat zal nooit komen ook.
pi_126537394
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:06 schreef streamnl het volgende:

[..]

_O_
Kijk dat zie ik graag!
Waar een wil is...
Ik ben misschien ook wel overdreven koppig/eigenwijs/overenthousiast, hoor. Maar zie oprecht het probleem niet. Kan me niet voorstellen dat je 12 uur per dag constant bezig bent met huishoudelijke taken... :?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:06 schreef Quoi het volgende:
Muis, give it up ;)

Ja maar, ja maar, ja maar.....
pi_126537462
Ik baal dat ik vanmorgen al heb gelopen, want: nieuwe schoenen!! :P O+
pi_126537480
Niet gaan is wel een faal inderdaad

Mossel, goed idee dat wijn drinken en rondslenteren in plaats van hardlopen. Zou ik ook wel zin in hebben, wil Rome altijd nog een keer bezoeken :)

Ik voel echt dat we gisteren onverhard getraind hebben. Ik liep ook nog eens achteraan :s) dus al het zand was al lekker omgeploegd }:| Ik hou het deze week bij twee trainingen, voor mijn knie ook wel fijn. Vrijdag of zaterdag weer!

quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:10 schreef Shravani het volgende:
Plaatje? ik word ook zo hebberig van al die mooie schoenen maar waar heb ik als beginner nou een tweede paar voor nodig (en nee, geef maar geen tips dit keer :') _O- )
pi_126537560
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:08 schreef Muis84 het volgende:
Ik ben misschien ook wel overdreven koppig/eigenwijs/overenthousiast, hoor. Maar zie oprecht het probleem niet. Kan me niet voorstellen dat je 12 uur per dag constant bezig bent met huishoudelijke taken... :?

Volgens mij heeft RD ooit hier gezegd dat de meeste fanatieke lopers net degene zijn die een vrij druk leven hebben en dan toch nog tijd vrij kunnen maken om te lopen.
En wat ik hier op FOK lees, heeft ie denk ik toch wel gelijk.

SPOILER
pi_126537681
quote:

[..]

Nou inderdaad! Ik werk ongeveer 50 uur in de week (inclusief fok!tijd), rijd 4 keer in de week paard (per keer 2 a 3 uur van huis), probeer 3x in de week te lopen en heb ook nog veel tijd voor sociale dingen. Alleen het huishouden (schoonmaken) schiet er dan wel eens bij in. Boeie.

Wat kost hardlopen nou aan tijd, en zeker als je net start, een half uur tot een uur per keer.. 8)7
pi_126537704
nieuwe schoentjes :
SPOILER
Heb 2 weken terug met een chi-running clinic op nike free schoenen gelopen, deze zijn iets stugger, maar zaten verder wel het lekkerst.
Niet veel verschil ook met de 4 die net uit is, maar ik ben en blijf vrouw en die 4 (felgeel met roze) deden gewoon zeer aan m'n ogen.
pi_126537784
Mooie Shravani!

He lekker weer vandaag, maar rustdag. Zal je zien dat het morgen weer pet is he! :D
pi_126537816
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:15 schreef Shravani het volgende:
nieuwe schoentjes :
SPOILER
Heb 2 weken terug met een chi-running clinic op nike free schoenen gelopen, deze zijn iets stugger, maar zaten verder wel het lekkerst.
Niet veel verschil ook met de 4 die net uit is, maar ik ben en blijf vrouw en die 4 (felgeel met roze) deden gewoon zeer aan m'n ogen.
Nice! Lekker bezig! kan niet wachten tot ik nieuwe schoenen mag kopen van mezelf :D
  woensdag 15 mei 2013 @ 16:17:52 #91
92409 Twinky
Little star.
pi_126537847
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:12 schreef streamnl het volgende:

[..]

Volgens mij heeft RD ooit hier gezegd dat de meeste fanatieke lopers net degene zijn die een vrij druk leven hebben en dan toch nog tijd vrij kunnen maken om te lopen.
En wat ik hier op FOK lees, heeft ie denk ik toch wel gelijk.

SPOILER
Als je wil hardlopen, dan ga je hardlopen. Punt. Als je niet gaat, dan wil je niet genoeg :P
pi_126537871
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:10 schreef Shravani het volgende:
Oh welke????? :D
pi_126537931
quote:
nieuwe schoentjes :
SPOILER
Ah deze dus.... :@ :@ Weer eens te snel met reageren. Mooie schoenen!
pi_126537942
quote:
nieuwe schoentjes :
Mooi! :Y
Ik heb soms het idee dat ze voor de vrouwen meer hun best doen om mooie schoenen te maken dan voor de mannen... }:|
pi_126537951
quote:
99s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:17 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Nice! Lekker bezig! kan niet wachten tot ik nieuwe schoenen mag kopen van mezelf :D
En wanneer is dat??
pi_126537994
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:19 schreef Shravani het volgende:

[..]

En wanneer is dat??
Over een tijdje, als ik weer een bulk geld krijg :)
pi_126538007
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:17 schreef Twinky het volgende:

[..]

Als je wil hardlopen, dan ga je hardlopen. Punt. Als je niet gaat, dan wil je niet genoeg :P
Maar maar maar, het is leuk. :Y
pi_126538053
Ik had een gedeelte vakantie geld binnen, en nu zijn mijn oude schoenen nog niet compleet versleten, dus kan ik mooi afwisselen.
Ben wel benieuwd hoe het opbouwen gaat op deze, van 10mm naar 4 mm.
Of morgen klein rondje proberen en anders vrijdag ochtend.
pi_126538100
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:14 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nou inderdaad! Ik werk ongeveer 50 uur in de week (inclusief fok!tijd), rijd 4 keer in de week paard (per keer 2 a 3 uur van huis), probeer 3x in de week te lopen en heb ook nog veel tijd voor sociale dingen. Alleen het huishouden (schoonmaken) schiet er dan wel eens bij in. Boeie.

Wat kost hardlopen nou aan tijd, en zeker als je net start, een half uur tot een uur per keer.. 8)7
Daarom heb ik er ook voor gekozen om 3 uurtjes in de week hulp te hebben. Heerlijk, thuiskomen in een schoon huis na een lange werkdag. :Y Maar wil wel heel graag weten wat je zoal doet de hele dag, als je de hele dag bezig bent met huishouden? Of ben ik nu zo'n smeerkees dat ik niet iedere dag alles uitgebreid schoon maak? :@
pi_126538102
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:21 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Maar maar maar, het is leuk. :Y
Dan moet je gewoon gaan lopen toch?, het erover nadenken hoe je dat allemaal in moet plannen kost vaak meer tijd dan het lopen zelf :+ Prioriteiten en zulks, mijn ontplofte huishouden kan altijd daarna wel. en ik heb geen hulp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')