quote:Kinderen van dode man vermist in Doorn
UTRECHTSE HEUVELRUG -
In Doorn is de politie op zoek naar twee jongetjes (7 en 9), die nooit zijn teruggekeerd nadat ze met hun vader op pad waren gegaan.
De vader heeft zelfmoord gepleegd en is gevonden in Het Doornse Gat, meldt de politie volgens RTV Utrecht. Maar van zijn twee zoontjes mist ieder spoor. De kinderen hebben donkerblond haar en een mager postuur.
Precies!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alleen als hij de eerste keer ook over de N225 reed.
Daarom deed ik hetquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Sorry, kon geen nieuw topic aanmaken met fatsoenlijke OP, zit mobiel.
Hou toch op, in eerste instantie loop je net zo hard (zo niet harder) mee te speculeren, vervolgens loop je een topic te verstieren met gemiep over je witte all-stars en ander gereutel, vanmiddag kom je al met commentaar over wat anderen posten, en nu kom je binnen en je hebt nog alleen maar off-topic lopen jankzakken, voornamelijk over het feit dat je en niet direct antwoord op je vraag of er nog nieuws is, en vervolgens over het feit dat er voor jou niet voldoende on-topic gepost wordt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:01 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Vreemde vrouw ben jij (oprecht), alles zie je als een aanval en moet je pinnig op reageren. Het is een serieus/normaal voorstel.
Ik dacht dat ook, alleen is er zo weinig tijd .....quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Precies!
En als je dat niet doet dan moet je bijna wel na de rijnbrug rechtdoor richting A12 zijn gereden. En wie weet waar ze dan liggen btw
Je gaat eerst door Rhenen, Elst en Amerongen dan, misschien wilde hij dat vermijden en ging in Leersum de verkeerde kant op?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:01 schreef mar1m het volgende:
Hij is waarschijnlijk idd via een andere weg leersum binnen gereden.Maar veel tijdspeling zit er niet tussen , welke weg die ook genomen heeft.Je bent er 20 of 25 min mee bezig om van de rijnbrug naar leersum te komen.
Ik denk dat de auto die als eerste langskomt richting Rhenen, idd een andere auto is dan die vervolgens terugrijdt richting Doorn, maar aan de andere kant hoop ik toch wel dat ze de beelden al dusdanig opgewaardeerd hebben dat de politie wel zeker weet dat het dezelfde auto isquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat hou je toch wel, omdat sommige posts kant noch wal raken.
Maar zijn we het er nu over eens dat de terugrijdende auto een andere is dan de heenrijdende auto?
Edit: kan geen nieuw topic aanmaken, zit mobiel.
je kunt veel zeggen maar gespeculeerd heb ik oprecht niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hou toch op, in eerste instantie loop je net zo hard (zo niet harder) mee te speculeren, vervolgens loop je een topic te verstieren met gemiep over je witte all-stars en ander gereutel, vanmiddag kom je al met commentaar over wat anderen posten, en nu kom je binnen en je hebt nog alleen maar off-topic lopen jankzakken, voornamelijk over het feit dat je en niet direct antwoord op je vraag of er nog nieuws is, en vervolgens over het feit dat er voor jou niet voldoende on-topic gepost wordt.
Je gedraagt je al topics lang behoorlijk irritant, bent zelf een van de grootste off-topic factoren, en dan ook nog eens off-topic wat echt helemaal niets met de zaak te maken heeft, waar bijvoorbeeld discussies over de vorm van de auto's op de beelden en de rijrichting dat wel hebben.
Ga 3 keer daags naar http://nos.nl/teletekst/#100_01 en haal daar je nieuws vandaan, want aan je posts hier te zien interesseert het je een stuk minder dan je mogelijkheid tot dreinen.
Over de A12 is ook maar 28 minuten want een veel snellere routequote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je gaat eerst door Elst en Amerongen dan, misschien wilde hij dat vermijden en ging in Leersum de verkeerde kant op?
Of in Rhenen langs de dierentuin richting Wageningen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Precies!
En als je dat niet doet dan moet je bijna wel na de rijnbrug rechtdoor richting A12 zijn gereden. En wie weet waar ze dan liggen btw
Prima verstopplek die N224. Komt bijna geen hond.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:09 schreef ietjefietje het volgende:
En misschien had hij idd al graven gemaakt langs de Woudenbergseweg, of daar weer een zijweg van.
Het lijkt toch wel erg 2x dezelfde maar het zijn natuurlijk redelijk vage beelden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat de auto die als eerste langskomt richting Rhenen, idd een andere auto is dan die vervolgens terugrijdt richting Doorn, maar aan de andere kant hoop ik toch wel dat ze de beelden al dusdanig opgewaardeerd hebben dat de politie wel zeker weet dat het dezelfde auto is
Lees de OP, daar is 'ie voorquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:12 schreef Lpunt het volgende:
Maar dat jij de hele dag de tijd hebt om alles bij te houden, de hele dag te speculeren en dingen uit z'n verband trekken/verzinsels de wereld inbrengen, zegt ook wel iets. Er zijn ook users die dat niet kunnen, toxh geinteresseerd zijn en dan simpelwe terug willen lezen op fok. Feiten lezen. Maar dat kan dus niet meer.
Ik zie nu dat de camera beelden in leersum om 1.56 gemaakt zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je gaat eerst door Rhenen, Elst en Amerongen dan, misschien wilde hij dat vermijden en ging in Leersum de verkeerde kant op?
Gedaanquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:13 schreef Leandra het volgende:
Whiskers, kun je het plaatje in de OP even vervangen voor dat andere plaatje van Doodloper?
In het eerste plaatje had ze de plaats- en tijdaanduidingen van de rode cirkel niet goed omschreven, in dit plaatje wel:
http://i.imgur.com/4q7k3oR.jpg
[ afbeelding ]
Maar dan was er nog steeds geen tijd om zoontjes te droppen, pas erna zou er tijd zijn en ervoor maar dat is ook niet echt ruim.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Over de A12 is ook maar 28 minuten want een veel snellere route
Dan kunnen ze jouw posts beter direct uitfilterenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:12 schreef Lpunt het volgende:
Maar dat jij de hele dag de tijd hebt om alles bij te houden, de hele dag te speculeren en dingen uit z'n verband trekken/verzinsels de wereld inbrengen, zegt ook wel iets. Er zijn ook users die dat niet kunnen, toxh geinteresseerd zijn en dan simpelwe terug willen lezen op fok. Feiten lezen. Maar dat kan dus niet meer.
Hou toch op mens, ik kwam een paar minuten voor jou binnenvallen, en ben de hele avond weggeweest, maar ik ga niet lopen vragen om nieuws, en al helemaal niet zeuren dat ik geen incrowd ben als er niet direct antwoord komt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:12 schreef Lpunt het volgende:
Jij komt ook weer zeuren? Blijf dan lekker wegquote:
ik speculeer niet, valt niet veel te speculeren imoquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:15 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dan kunnen ze jouw posts beter direct uitfilteren
Daar ben ik ook benieuwd naarquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zijn we er al uit of er een bijrijder inzit of niet?
Offtopic daarentegen..quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:16 schreef Lpunt het volgende:
[..]
ik speculeer niet, valt niet veel te speculeren imo
Is toch zo, daar is ze weerquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij komt ook weer zeuren? Blijf dan lekker weg
Ze hield het tenminste bij feitenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij komt ook weer zeuren? Blijf dan lekker weg
Geen idee, zat tv te kijken. Maar op twitter wordt er druk over gespeculeerd.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:17 schreef Rachilda het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar
ik dacht in eerste instantie bijrijder, nu denk ik toch een arm.
Wat zijn de meningen?
Scherp, de enige manier om dus geen 3 keer in beeld te staan was al voor die camera een zijweg inrijden?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:13 schreef mar1m het volgende:
[..]
Ik zie nu dat de camera beelden in leersum om 1.56 gemaakt zijn.
In 14 minuten kun je alleen met snel doorrijden vanaf de rijnbrug via Elst en Amerongen.
Dat redt je niet via de A12.
Dus eerste auto is niet waarschijnlijk, want dan zou hij er idd 3 keer op moeten staan.
Dat is inderdaad een groot vraagteken, die 1e auto rijdt in de richting die je niet zou verwachten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:13 schreef mar1m het volgende:
[..]
Ik zie nu dat de camera beelden in leersum om 1.56 gemaakt zijn.
In 14 minuten kun je alleen met snel doorrijden vanaf de rijnbrug via Elst en Amerongen.
Dat redt je niet via de A12.
Dus eerste auto is niet waarschijnlijk, want dan zou hij er idd 3 keer op moeten staan.
Huh?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:18 schreef maily het volgende:
[..]
maar waarom na 10 bladzijden?? normaal is toch 12??
Wat zegt men op twitter er over?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen idee, zat tv te kijken. Maar op twitter wordt er druk over gespeculeerd.
Was dat niet de parkeerplaats?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:18 schreef ietjefietje het volgende:
Ik zie in de op nu F ...Venray tankstation...maar wat is dat dan? heeft hij daar getankt? Alweer?
Want hij had toch ook al in Neerbeek getankt?
Oh je hebt gelijk, had het stuk effe niet door.quote:
zie het nu ook... zo snel gaat het dus...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Huh?
Topic was rood/roze toen ik een nieuw deel opende..
Dit bijvoorbeeldquote:
Al vind ik het helemaal niet duidelijk.twitter:DanEurope twitterde op dinsdag 14-05-2013 om 21:31:08#vermistebroertjesPerspectief van de foto 28 % gedraaid je ziet duidelijk iemand aan de bijrijderskant zitten>Foto http://t.co/Hejs2eQlZV reageer retweet
Hij kan 1 keer afslaan zowel links als rechts maar dan kom je even in kleine straatjes waar je niet hard kan, en hij moet echt stevig/hard doorrijden om die 14 minuten te redden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Scherp, de enige manier om dus geen 3 keer in beeld te staan was al voor die camera een zijweg inrijden?
Kent hij de uitbater van het café-restaurant waar die camera hangt misschien?
-quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Offtopic daarentegen..
Kunnen we weer on topic nu?
twitter:DanEurope twitterde op dinsdag 14-05-2013 om 21:31:08#vermistebroertjesPerspectief van de foto 28 % gedraaid je ziet duidelijk iemand aan de bijrijderskant zitten>Foto http://t.co/Hejs2eQlZV reageer retweet
twitter:RKEY01 twitterde op dinsdag 14-05-2013 om 23:05:55@DanEurope @JulianRubenNL zouden best 3 personen in de auto kunnen zijn. 2 zeker! #vermistebroertjes reageer retweet
twitter:DanEurope twitterde op dinsdag 14-05-2013 om 23:09:11#vermistebroertjes @RKEY01 @JulianRubenNL 3 Kijk maar - Photo - http://t.co/8Sh3x6FHNy reageer retweet
Dat is waar.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Maar dan was er nog steeds geen tijd om zoontjes te droppen, pas erna zou er tijd zijn en ervoor maar dat is ook niet echt ruim.
Het kan wel maar dan ga je opvallen met zo'n vaart 's nachts door die 3 dorpen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:22 schreef mar1m het volgende:
[..]
Hij kan 1 keer afslaan zowel links als rechts maar dan kom je even in kleine straatjes waar je niet hard kan, en hij moet echt stevig/hard doorrijden om die 14 minuten te redden.
Wat imo al niet echt kan.
Kan alleen in de beperkte tijdgaten toch, en het grote tijdgat in de nacht?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is waar.
Maar ze kunnen ook nog steeds in Limburg of Brabant, Belgie of Duitsland liggen
Denk ik ook, want waarom een ex bellen en zeggen dat je bij het motel bent aangekomen terwijl hij toen nog in Neerbeek was....vind ik wel verdacht.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is waar.
Ik vind het ook niet duidelijk, en op de foto is de auto ook vervormd vanwege de hoek, dus wat je ziet op de bijrijdersstoel is dan ook vervormd, wat het ook isquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit bijvoorbeeldAl vind ik het helemaal niet duidelijk.twitter:DanEurope twitterde op dinsdag 14-05-2013 om 21:31:08#vermistebroertjesPerspectief van de foto 28 % gedraaid je ziet duidelijk iemand aan de bijrijderskant zitten>Foto http://t.co/Hejs2eQlZV reageer retweet
Tussen Neerbeek en Rhenen was toch 1,5 uur over?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan alleen in de beperkte tijdgaten toch, en het grote tijdgat in de nacht?
Zijn die beperkte niet te beperkt?
Maar was daar wel tijd voor? Volgens mij niet (tenzij hij eea had voorbereid misschien)quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:24 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Denk ik ook, want waarom een ex bellen en zeggen dat je bij het motel bent aangekomen terwijl hij toen nog in Neerbeek was....vind ik wel verdacht.
Dat red je echt niet in 14 minuten, geloof me.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:24 schreef Leandra het volgende:
Darn, dat eethuisje wat de opnames gemaakt heeft heet "Touché".....
Maar als hij wist dat daar een camera hing en hij is daar min of meer bewust langsgereden en gekeerd (dan ga ik er even vanuit dat de waarneming op de Rijnbrug ook voor hem onbekend was), dan zou hij dus komend vanuit Rhenen via de Halfeiken, Schermlaan en Scherpenzeelseweg omgereden moeten zijn om weer op de Rijksstraatweg uit te komen voorbij de camera van Touché?
Of via de zuidkant over het Boerenerf, de Roekenes/Bijenkorf en Torenzichtlaan.
Niet op je gemak, maar wel als je een plek zoekt om ze te begraven.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:25 schreef Xeanor het volgende:
Toch denk ik dat de tijd tussen het evt. ombrengen van zn kinderen en zichzelf van kant maken echt minimaal is. Lijkt me sterk dat je daarna even op je gemak half Nederland doorrijdt.
Dan is hij het in beide opnames nietquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:26 schreef mar1m het volgende:
Maar
[..]
Dat red je echt niet in 14 minuten, geloof me.
Klopt, de ANWB routeplanner geeft 19 minuten van de Rijnbrug tot de Torenzichtlaan, en dat is dan volledig over de N225....quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:22 schreef mar1m het volgende:
[..]
Hij kan 1 keer afslaan zowel links als rechts maar dan kom je even in kleine straatjes waar je niet hard kan, en hij moet echt stevig/hard doorrijden om die 14 minuten te redden.
Wat imo al niet echt kan.
ja dat zou ik in eerste instantie denken, maar weten wij veel, misschien lukte het hem niet zichzelf ook te doden en had hij daar meer tijd voor nodigquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:25 schreef Xeanor het volgende:
Toch denk ik dat de tijd tussen het evt. ombrengen van zn kinderen en zichzelf van kant maken echt minimaal is. Lijkt me sterk dat je daarna even op je gemak half Nederland doorrijdt.
Ook nog na de parkeerplaats etc?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Tussen Neerbeek en Rhenen was toch 1,5 uur over?
Dat zou betekenen dat hij een handlanger/-ster had....quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan is hij het in beide opnames niet
De vastgestelde tijdstippen kunnen toch ook verschillen? De 1.56 van de opname kan toch ook vb een paar minuten later zijnquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, de ANWB routeplanner geeft 19 minuten van de Rijnbrug tot de Torenzichtlaan, en dat is dan volledig over de N225....
Hoezo?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:27 schreef maily het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat hij een handlanger/-ster had....
Tweede opname kan wel want dan komt hij vanuit de richting rhenen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan is hij het in beide opnames niet
Zoveel tijd had ie ook niet op de terugweg met nog een plaspauze onderweg.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is waar.
Of een van de 2 stond nog op wintertijd.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:28 schreef Rachilda het volgende:
[..]
De vastgestelde tijdstippen kunnen toch ook verschillen? De 1.56 van de opname kan toch ook vb een paar minuten later zijn
Precies. Misschien is het zijn auto zowel op de heenweg als op de terugweg wel nietquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:29 schreef maily het volgende:
[..]
Of niet de goeie auto op film/foto herkend... oeps...
Het kan ook dat de bijrijdersstoel erg ver naar voren staat, al dan niet omdat er iets achter ligt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:25 schreef Rachilda het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet duidelijk, en op de foto is de auto ook vervormd vanwege de hoek, dus wat je ziet op de bijrijdersstoel is dan ook vervormd, wat het ook is
Rare vraag...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:30 schreef Rachilda het volgende:
Wat ik ook niet snap, ongeacht wat hij met de kinderen heeft gedaan en waar hij ze heeft gelaten, volgens mij kunnen we wel vaststellen dat er hoe dan ook veel tijd over is en ik vraag me af wat hij heeft gedaan al die tijd, of zal hij ook een tijdje gewoon geslapen ofzo?
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Of een van de 2 stond nog op wintertijd.
Dat is natuurlijk mogelijk, het is een gangbaar model en hopelijk weet die bestuurder het dan te melden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies. Misschien is het zijn auto zowel op de heenweg als op de terugweg wel niet
wel of niet?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies. Misschien is het zijn auto zowel op de heenweg als op de terugweg wel niet
hoe zit het nou???quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:31 schreef maily het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Op dinsdag 14 mei 2013 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies. Misschien is het zijn auto zowel op de heenweg als op de terugweg niet
De ene kaart is wat de politie heeft aangegeven wat de mogelijke route was, de andere kaart geeft doormiddel van de cirkels aan waar hij tussen bepaalde punten nog kan zijn geweest, gebaseerd op tijd en afstand.quote:
Nou mij gaat het erom wat hij al die uren heeft gedaan...als hij de kinderen in de omgeving Neerbeek heeft omgebracht dan heeft hij tussen neerbeek - Doorn nog uren over gehad, wat heeft hij dan gedaan?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:32 schreef jennie-pen het volgende:
[..]
Rare vraag...
Waarom zou hij slapen vlak voor hij zich ophing?
niet (zou kunnen opper ik)quote:
Kan echt NIKS opmaken uit die foto'squote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:37 schreef Rachilda het volgende:
op bovenstaande foto lijkt er zelf op de achterbank nog 2 personen te zitten...
je bent niet de enigequote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan echt NIKS opmaken uit die foto's
Ik ook nietquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan echt NIKS opmaken uit die foto's
Dat dacht ik ook te zien ja...maar goed je ziet wat je wil/hoopt te zien. Als ik het met huisgenoten deel zien ze allemaal wat anders.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:37 schreef Rachilda het volgende:
op bovenstaande foto lijkt er zelf op de achterbank nog 2 personen te zitten...
Wanneer die opnames in Leersum werkelijk de auto in kwestie zijn dan wordt in ieder geval het verhaal na de Rijnbrug de moeite om op te richten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:35 schreef Rachilda het volgende:
[..]
Nou mij gaat het erom wat hij al die uren heeft gedaan...als hij de kinderen in de omgeving Neerbeek heeft omgebracht dan heeft hij tussen neerbeek - Doorn nog uren over gehad, wat heeft hij dan gedaan?
En als hij de kinderen in omgeving Doorn pas heeft omgebracht dan heeft hij ook tussen Neerbeek en Rijnbrug nog tijd over gehad...wat heeft hij allemaal uitgespookt??!! Linksom of rechtsom hij had tijd over en dan vraag ik me af wat hij deed
Als hij werkelijk beide auto's was dan zou hij wellicht zelfs getwijfeld kunnen hebben om nog naar Wijk bij Duurstede te gaan, als hij beide auto's was dan moet hij ongeveer gekeerd hebben op het punt waar je af kunt slaan om van Leersum naar Wijk bij Duurstede te rijden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:39 schreef Dee69 het volgende:
En om het nog verwarrender te maken vraagt politie of iemand hem die nacht in Zeist gezien heeft?
19.30 uur: In Opsporing Verzocht geeft politiewoordvoerder Benhard Jens een feitenrelaas. Hij vraagt zich hardop af of Jeroen Demis wellicht een afscheidsrit heeft gemaakt, en vraagt of er mensen zijn die hem die nacht misschien nog in Zeist hebben gezien.
Ja dat vragen we ons allemaal afquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:35 schreef Rachilda het volgende:
[..]
Nou mij gaat het erom wat hij al die uren heeft gedaan...als hij de kinderen in de omgeving Neerbeek heeft omgebracht dan heeft hij tussen neerbeek - Doorn nog uren over gehad, wat heeft hij dan gedaan?
En als hij de kinderen in omgeving Doorn pas heeft omgebracht dan heeft hij ook tussen Neerbeek en Rijnbrug nog tijd over gehad...wat heeft hij allemaal uitgespookt??!! Linksom of rechtsom hij had tijd over en dan vraag ik me af wat hij deed
Heb je dit gelezen:quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:45 schreef starla het volgende:
Wat zijn een beetje de laaste speculaties? Heb het topic niet echt gevolgd, maar die route is wel frappant natuurlijk.
Van Utrecht naar Limburg en weer terug. Dan denk je toch dat hij die kinderen in Limburg heeft gedropt (in welke zin van het woord dan ook) en weer terugreed. Toen dacht van: kak. Wat heb ik gedaan....
Is er al iets bekend HOE de vader zelfmoord heeft gepleegd? Zegt ook iets over planning of opwelling.
dan zal hij wellicht toch naar (omgeving) Neerbeek te zijn gereden om nog even langs zijn ex te rijden en misschien dan nog langs andere vrienden of familieleden, misschien daarom de lange tochtquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:39 schreef Dee69 het volgende:
En om het nog verwarrender te maken vraagt politie of iemand hem die nacht in Zeist gezien heeft?
19.30 uur: In Opsporing Verzocht geeft politiewoordvoerder Benhard Jens een feitenrelaas. Hij vraagt zich hardop af of Jeroen Demis wellicht een afscheidsrit heeft gemaakt, en vraagt of er mensen zijn die hem die nacht misschien nog in Zeist hebben gezien.
Ik heb niet het idee dat hij zo sociaal was op zijn laatste tocht.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:46 schreef Rachilda het volgende:
[..]
dan zal hij wellicht toch naar (omgeving) Neerbeek te zijn gereden om nog even langs zijn ex te rijden en misschien dan nog langs andere vrienden of familieleden, misschien daarom de lange tocht
de politie opperde het als soort afscheidsritquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat hij zo sociaal was op zijn laatste tocht.
ik bedoel overigens niet aangeklopt of aangebeld of gedag gezegd, maar wel langsgeredenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat hij zo sociaal was op zijn laatste tocht.
Nu welquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je dit gelezen:
http://www.politie.nl/nie(...)miste-broertjes.html
Was toch al bekend dat hij zich verhangen had?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:50 schreef starla het volgende:
[..]
Nu wel
Staat niets in over de doodsoorzaak. Autopsie is natuurlijk al gedaan. Vraag me af waarom ze dit niet vrijgeven...
Zelfmoord door ophangingquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:50 schreef starla het volgende:
[..]
Nu wel
Staat niets in over de doodsoorzaak. Autopsie is natuurlijk al gedaan. Vraag me af waarom ze dit niet vrijgeven...
Een soort van vakantierit naar een bekende plek om te tanken begon het mee.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:49 schreef Rachilda het volgende:
[..]
de politie opperde het als soort afscheidsrit
"fijne dag" + spamtwitter:JulianRubenNL twitterde op dinsdag 14-05-2013 om 23:18:37Mensen, allemaal bedankt voor de fijne dag met jullie. ^Jeroen van SMG @SocMediaGrip gaat op één oor. #twexit reageer retweet
Ik heb nog wel een spanband te koop.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:02 schreef feydark het volgende:
Waar maak je uit op dat het zelfmoord is geweest, misschien is het allemaal schijn en heeft iets of iemand dit opgezet? Alles kan tegenwoordig, je weet het maar nooit.
Is ook kritiek opquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:00 schreef webb2012 het volgende:
"fijne dag" + spamtwitter:JulianRubenNL twitterde op dinsdag 14-05-2013 om 23:18:37Mensen, allemaal bedankt voor de fijne dag met jullie. ^Jeroen van SMG @SocMediaGrip gaat op één oor. #twexit reageer retweet
Hebben ze (nog) niet:quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:05 schreef blanket het volgende:
Ik hoop dat ze de gouden tip vandaag hebben gekregen via Opsporing Verzocht. Daar heb ik nu echt mijn laatste hoop op gevestigd.
twitter:VermistNL twitterde op dinsdag 14-05-2013 om 22:41:02@IlseHVNL Geen gouden tip nog maar volgens de politie zitten er wel interessante tips tussen. Die trekken ze nu na. #vermistebroertjes reageer retweet
Die beelden uit Leersum waren nieuw, in hoeverre die om de juiste auto gaan is de vraag maar zeker de moeite waard om verder te onderzoeken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:05 schreef blanket het volgende:
Ik hoop dat ze de gouden tip vandaag hebben gekregen via Opsporing Verzocht. Daar heb ik nu echt mijn laatste hoop op gevestigd.
Ik vrees dat het nooit meer uitkomt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:05 schreef blanket het volgende:
Laten we het hopen mensen...want het is diep triest dit allemaal. En we kunnen alle (complot) theorieën erop los laten. Maar ondertussen zijn er wel 2 kinderen vermist.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hebben ze (nog) niet:twitter:VermistNL twitterde op dinsdag 14-05-2013 om 22:41:02@IlseHVNL Geen gouden tip nog maar volgens de politie zitten er wel interessante tips tussen. Die trekken ze nu na. #vermistebroertjes reageer retweet
Ik heb ook mn twijfels daarover, het is wel vaker gezegd, zelfmoord. Later bleek het dan meer te wijzen op moord.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:02 schreef feydark het volgende:
Waar maak je uit op dat het zelfmoord is geweest, misschien is het allemaal schijn en heeft iets of iemand dit opgezet? Alles kan tegenwoordig, je weet het maar nooit.
Te vroeg om tot die conclusie te komen hoor, zeker met die extra tips.quote:
Hoe had iemand moeten weten waar vader en de kinderen waren? Ze hebben het halve land afgereisdquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:12 schreef Dee69 het volgende:
[..]
Ik heb ook mn twijfels daarover, het is wel vaker gezegd, zelfmoord. Later bleek het dan meer te wijzen op moord.
Ze gingen met vakantie in Luxemburg? Is wel te voorspellen hoe iemand daar naar toe rijdt?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe had iemand moeten weten waar vader en de kinderen waren? Ze hebben het halve land afgereisd
Een van de kinderen is op de camerabeelden van de TinQ in Neerbeek voorin gezien door de politie.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:14 schreef feydark het volgende:
Mocht het toch de auto van de vader zijn op de bewakinsbeelden en was er echt een bijrijder(ers) bij dan veranderd het allemaal drastisch wat best mogelijk zou kunnen zijn in deze zaak specifiek.
Dat hij tankt in Neerbeek is voorspelbaar?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:15 schreef Dee69 het volgende:
[..]
Ze gingen met vakantie in Luxemburg? Is wel te voorspellen hoe iemand daar naar toe rijdt?
Nu ga je wel heel ver he?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:17 schreef Dee69 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 15 mei 2013 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat hij tankt in Neerbeek is voorspelbaar?
Als je iemand achtervolgt wel
Nee. Als je vanuit Zeeland naar Luxemburg rijdt, dan rij je anders vanuit Drenthe.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:15 schreef Dee69 het volgende:
[..]
Ze gingen met vakantie in Luxemburg? Is wel te voorspellen hoe iemand daar naar toe rijdt?
Alle theorieen onderzoeken kan toch geen kwaad? Er word wel erg veel in dezelfde theorie gedacht?quote:
Omdat de politie daarvan uitgaat. Die zien geen aanleiding tot een moordcomplot.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:20 schreef Dee69 het volgende:
[..]
Alle theorieen onderzoeken kan toch geen kwaad? Er word wel erg veel in dezelfde theorie gedacht?
Maar kunnen het niet uitsluiten toch?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat de politie daarvan uitgaat. Die zien geen aanleiding tot een moordcomplot.
Jeuh daar heeft nog niemand aan gedacht.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:24 schreef feydark het volgende:
Ik vind dit maar een vaag verhaal; of het is door de vader allemaal heel zorgvuldig en doordacht uitgestippeld of er speelt heel wat anders. De vader had een eigen bedrijf of zoiets, kunnen ze niet nagaan of hij connecties had met verkeerde mensen? Het lijkt gek, maar je weet het maar nooit.
Er is gewoon erg weinig tijd als dat allemaal klopt idd (is in Neerbeek geen 45 min?), tot midden in de nacht (gat tussen Leersum camerabeelden en Gms-dinges Leersum/Doornse Gat)quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:23 schreef sig000 het volgende:
Vader heeft een half uur, misschien wat meer in Neerbeek de tijd om wat te regelen.
Daarna klopt de tijd tot stop langs de snelweg in Venray
Tot de brug in Rhenen is er dan weer ruim half uur zoek.
Hetzelfde zit de politie nu ook te doen, zoveel mogelijk proberen het spoor te volgen en dan door de tijdlijn steeds meer uit te sluiten.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is gewoon erg weinig tijd als dat allemaal klopt idd (is in Neerbeek geen 45 min?), tot midden in de nacht (gat tussen Leersum camerabeelden en Gms-dinges Leersum/Doornse Gat)
Waarschijnlijk nietquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:33 schreef rakotto het volgende:
Ik zeg nog steeds dat de kinderen waarschijnlijk met iemand anders zijn gestuurd.
Die is dan goed verstopt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:33 schreef rakotto het volgende:
Ik zeg nog steeds dat de kinderen waarschijnlijk met iemand anders zijn gestuurd.
Dat snap ikquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:30 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hetzelfde zit de politie nu ook te doen, zoveel mogelijk proberen het spoor te volgen en dan door de tijdlijn steeds meer uit te sluiten.
Ik zie 2 mogelijkheden:quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat snap ik
Maar Venray en Leersum zijn niet zeker toch? Dus..
Voor mij blijven sowieso vragen:
- waarom naar Limburg als je niet naar Luxemburg gaat (en geen afspraak hebt met ex in Neerbeek)?
- waarom afscheidsbrief 's-middags al schrijven als je toch richting Luxemburg gaat?
- waarom bellen dat je bij het motel bent (ben je niet, maar wel al in Zuid-Limburg)?
- waarom weer terug naar het noorden?
Waarom eerst heulemaal naar Limburg rijden, je onderweg ontdoen van de kinderen en dan weer he-le-maal terug naar Doorn... Had ie niet ergens in Limburg of bij Rhenen kunnen hangen ofzo?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat snap ik
- waarom naar Limburg als je niet naar Luxemburg gaat (en geen afspraak hebt met ex in Neerbeek)?
- waarom afscheidsbrief 's-middags al schrijven als je toch richting Luxemburg gaat?
- waarom bellen dat je bij het motel bent (ben je niet, maar wel al in Zuid-Limburg)?
Jas, maar zit met die afscheidsbrief in mijn maag.. Als hij die niet geschreven ahd, had ik gegokt op "onderweg naar Luxemburg, iets gebeurd (bij Neerbeek: "we willen naar mama" bijv), van slag geraakt (en erger), teruggereden en ellende).quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik zie 2 mogelijkheden:
Vader gaat vertwijfelt met zoontjes op weg en onderweg gaat het ergens helemaal mis.
Vader wilde 2x een ex nog vieze streek leveren voor zijn laatste kansloze daad.
En daarnaast het bewust tanken met pinpas op tankstation wat hij goed kende.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jas, maar zit met die afscheidsbrief in mijn maag.. Als hij die niet geschreven ahd, had ik gegokt op "onderweg naar Luxemburg, iets gebeurd (bij Neerbeek: "we willen naar mama" bijv), van slag geraakt (en erger), teruggereden en ellende).
Die brief compliceert dat
'Naar iemand anders' neem ik aan?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:33 schreef rakotto het volgende:
Idemquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
'Naar iemand anders' neem ik aan?
Laten we hopen dat het zo is, dat zou op dit moment namelijk best positief zijn. Maar ik geloof er weinig van.
Hoeft niet vooropgezet te zijn. Gewoon dat hij ergens een goedkoop tankstation wist toen zijn tank leeg begon te raken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:49 schreef sig000 het volgende:
[..]
En daarnaast het bewust tanken met pinpas op tankstation wat hij goed kende.
Dan lijkt dat een dwaalspoor te zijn.
Niet dat tankstation.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoeft niet vooropgezet te zijn. Gewoon dat hij ergens een goedkoop tankstation wist toen zijn tank leeg begon te raken.
voor als er nog fokkers gaan zoeken :ptwitter:VermistNL twitterde op woensdag 15-05-2013 om 00:47:34Update zoekacties 15 Mei naar #vermistebroertjes : http://t.co/scNyF8Kj4J … reageer retweet
Zou zoiets nooit doen....quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:53 schreef webb2012 het volgende:
voor als er nog fokkers gaan zoeken :ptwitter:VermistNL twitterde op woensdag 15-05-2013 om 00:47:34Update zoekacties 15 Mei naar #vermistebroertjes : http://t.co/scNyF8Kj4J … reageer retweet
Ja, nou, een TinQ is toch goedkoop? En juist om de hoek bij zijn ex zou hij het weten te vinden he?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:53 schreef sig000 het volgende:
[..]
Niet dat tankstation.
Toevallig om de hoek van ex vriendin?
En dat geloof je zelf?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, nou, een TinQ is toch goedkoop? En juist om de hoek bij zijn ex zou hij het weten te vinden he?
Klein stukje omrijden en dan goedkoper tanken dan op de snelweg
Bij zijn ex is hij NIET geweest volgens de politie (heeft haar niet ontmoet, en als hij afscheid wou nemen had hij wel een afspraak gemaakt). Dus het zou kunnen.quote:
Er is een reden waarom hij tot die plek zonder probleem gevolgd kon worden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij zijn ex is hij NIET geweest volgens de politie. Dus het zou kunnen.
Hoeft niet. En waarom daarheen rijden?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er is een reden waarom hij tot die plek zonder probleem gevolgd kon worden.
Jij bent er wel bijzonder zeker van he? Apart, want volgens mij is in deze zaak helemaal niks zeker...quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er is een reden waarom hij tot die plek zonder probleem gevolgd kon worden.
De rit tot Neerbeek staat helemaal vast inclusief tanken daar en nog ff bellen, daarna wordt het ineens een vaag verhaal.quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:01 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Jij bent er wel bijzonder zeker van he? Apart, want volgens mij is in deze zaak helemaal niks zeker...
Naar Luxemburg? Zich bedacht mbt die brief, maar toen gingen de jongens jengelen om mama en sloeg hij door??quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:07 schreef sig000 het volgende:
[..]
De rit tot Neerbeek staat helemaal vast inclusief tanken daar en nog ff bellen, daarna wordt het ineens een vaag verhaal.
Toen ie belde had ie gezegd dat ie in het motel was in Luxemburg, dit terwijl hij op dat moment in Neerbeek was. Het vage was al begonnen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:07 schreef sig000 het volgende:
[..]
De rit tot Neerbeek staat helemaal vast inclusief tanken daar en nog ff bellen, daarna wordt het ineens een vaag verhaal.
Die brief maakt het wel wat vreemder, hij gaat zelfmoord plegen en dat schreef ie dezelfde dag dat zijn zoontjes al bij 'm waren.quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Naar Luxemburg? Zich bedacht mbt die brief, maar toen gingen de jongens jengelen om mama en sloeg hij door??
Is ook maar speculatief gelul, maar in Neerbeek lijkt het omslagpunt te zijn..
Volgens mij is de brief niet gepubliceerd. Dus in hoeverre het een afscheidsbrief is weet niemand.....quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:14 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die brief maakt het wel wat vreemder, hij gaat zelfmoord plegen en dat schreef ie dezelfde dag dat zijn zoontjes al bij 'm waren.
Daarom zit ik met die brief in mijn maag zoals ik eerder zeiquote:Op woensdag 15 mei 2013 01:14 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die brief maakt het wel wat vreemder, hij gaat zelfmoord plegen en dat schreef ie dezelfde dag dat zijn zoontjes al bij 'm waren.
Wel dat hij zijn zelfmoord aankondigde en er niets over de jongens in stondquote:Op woensdag 15 mei 2013 01:15 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Volgens mij is de brief niet gepubliceerd. Dus in hoeverre het een afscheidsbrief is weet niemand.....
Meer brieven zullen er niet komen lijkt me.quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:15 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Volgens mij is de brief niet gepubliceerd. Dus in hoeverre het een afscheidsbrief is weet niemand.....
Voor de rest nog iets bekend gemaakt, of is dit alles?quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wel dat hij zijn zelfmoord aankondigde en er niets over de jongens in stond
Duhhquote:Op woensdag 15 mei 2013 01:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Meer brieven zullen er niet komen lijkt me.
Speculaties... dat weet je niet...quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Meer brieven zullen er niet komen lijkt me.
De tekst op de site van de politie (je weet wel, die ik meerdere keren posttequote:Op woensdag 15 mei 2013 01:18 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Voor de rest nog iets bekend gemaakt, of is dit alles?
Politie heeft sterke aanwijzingen om uit te gaan van voorbereiding en heeft wel of niet beelden van de auto in Leersum.quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:18 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Voor de rest nog iets bekend gemaakt, of is dit alles?
quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De tekst op de site van de politie (je weet wel, die ik meerdere keren postte) is aangepast. Info over de brief is nu bijna helemaal weg (zelfs tijdstip, 16:20 uur staat er niet meer).
En ik ben niet goed in terugvinden van posts![]()
quote:Politie gaat uit van voorbereide actie vader vermiste broertjes
Laatste update: 14-05-2013 | 16:11
Zeist, Leersum, Vleuten - De politie heeft in de computer in het huis van de vader van de vermiste broertjes, Jeroen Denis, een afscheidsbrief gevonden. Deze is geschreven op maandagmiddag 6 mei. In deze brief gaat hij niet in op de beide jongens.
De politie is nog steeds op zoek naar informatie over de exacte route die de vader afgelegd heeft en de tijdstippen waarop de twee jongens nog aanwezig waren bij hem. Verder zoekt de politie gericht naar informatie over twee voorwerpen die gevonden zijn bij het aantreffen van de vader en een paar, dat hij mogelijk gedragen heeft. Bij het aantreffen van de vader op dinsdagavond in het Doornse Gat werd een deel van een sleepkabel en een spanband aangetroffen. Onbekend is waar en wanneer de vader deze aangeschaft heeft. Informatie hierover kan behulpzaam zijn in het onderzoek. Bekend is dat de vader contant geld uitgegeven heeft voor zijn dood. Daarnaast is een paar schoenen van de vader verdwenen, wandelschoenen van het merk Columbia (maat 45 1/3). Ook hiernaar is de politie op zoek.
De vader vertelde zijn omgeving dat hij met de jongens op vakantie zou gaan in Luxemburg. Dinsdagochtend werd de vader echter om rond 08.00 uur gevonden in recreatiegebied het Doornse Gat. Hij had zichzelf daar van het leven beroofd. Zijn auto stond er in de buurt. Van Ruben en Julian ontbrak elk spoor. Een deel van de route die afgelegd is tussen maandag 6 mei rond 20:15 uur vanuit Vleuten naar Neerbeek, is bekend. In de route vanuit Limburg naar Doorn, is nog een aantal onduidelijkheden. Informatie hierover is zeer welkom, net zoals informatie over wat vader en zoons maandag 6 mei overdag gezegd en gedaan hebben. Bekend is dat hij rond 16.20 uur een afscheidsbrief op zijn computer schreef. In de brief staat niets over zijn twee zoons.
Vermoedelijke route
Maandagavond 6 mei rond 20:30 uur werd de telefoon van de vader waargenomen in Beesd. Iets na negenen wordt het kenteken van de Hyundai geregistreerd bij Best. Daarna volgt een GSM-waarneming in Weert. Om 22.15 uur tankt Jeroen bij een tankstation in Neerbeek, zo blijkt uit camerabeelden en een pintransactie. Vermoedelijk rijdt hij rond 22.26 uur door de Fattenbergstraat in Neerbeek. Kort daarna belt hij voor een laatste keer met zijn huidige partner en zegt dat ze zijn aangekomen bij het motel in Limburg. In werkelijkheid is hij op dat moment nog in Neerbeek. Mogelijk is Jeroen Denis via de A73 weer richting het noorden gegaan. Kort na middernacht, het is dan dinsdag 7 mei, wordt waarschijnlijk zijn auto op de parkeerplaats bij tankstation de Romeinse Put bij Venray gezien. Om 01:42 wordt het kenteken van de Hyundai geregistreerd op de Rijnbrug bij Rhenen. Daarna wordt hij om 01.56 uur vermoedelijk op de Rijksstraatweg in Leersum gefilmd door een bewakingscamera. Hij keert daar de auto en op deze beelden is een andere auto te zien. De politie is dringend op zoek naar de bestuurder van deze auto.
Dan is er een gat in de tijdlijn. Dinsdagochtend 7 mei om 04.15 uur wordt het mobieltje van Jeroen Denis weer actief. Dit gebeurt in de omgeving van het Doornse Gat, waar later zijn levenloze lichaam en de auto dinsdagochtend worden gevonden.
Vragen
De politie wil iedereen spreken die Jeroen Denis of de Hyundai met het kenteken 08-NT-BV, al dan niet samen met Ruben en Julian heeft gezien, of op een andere manier contact met ze heeft gehad. Niet alleen op de weg, mogelijk zijn ze ergens uitgestapt, hebben ze gegeten of geplast, of hebben ze inderdaad een motel bezocht.
Thanksquote:
Hij heeft er zijn plan precies ingezet maar dat houden ze nog even geheim.quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:31 schreef ajacied4lf het volgende:
Er is dus eigenlijk helemaal niks bekend over de brief, behalve dat er niks wordt gezegd over de twee jongens....
Zal wel met privacy te maken hebben.
Heb óf gelezen óf gehoord via die Jens dat hij zijn zelfmoord aankondigde in die brief.quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:31 schreef ajacied4lf het volgende:
Er is dus eigenlijk helemaal niks bekend over de brief, behalve dat er niks wordt gezegd over de twee jongens....
Zal wel met privacy te maken hebben.
Dat had ik inderdaad ergens gelezen...quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb óf gelezen óf gehoord via die Jens dat hij zijn zelfmoord aankondigde in die brief.
Maar ik ga zo lekker slapen![]()
Whaha onze Sherlock Holmes hier hoor...quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jas, maar zit met die afscheidsbrief in mijn maag.. Als hij die niet geschreven ahd, had ik gegokt op "onderweg naar Luxemburg, iets gebeurd (bij Neerbeek: "we willen naar mama" bijv), van slag geraakt (en erger), teruggereden en ellende).
Die brief compliceert dat
En dan schrijf je eerst een brief dat je jezelf gaat ombrengen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:51 schreef renevanlaaren het volgende:
zou het niet kunnen dat hij zijn ex terug wilde en op de gok erheen is gegaan.
die was niet thuis en dat hij toen bang werd dat de kinderen aan de moeder en zijn huidige vriendin zouden zeggen dat ze daar zouden zijn geweest?
dat is ook weer zo maar als de jongens niet vermist waren ging niemand in zijn computer zoeken naar een brief .quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:55 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
En dan schrijf je eerst een brief dat je jezelf gaat ombrengen?
Misschien wilde hij haar ook iets aandoen, en ging er langs maar was niet thuis..... we weten het niet!
Wat het niet zo dat hij behoorlijk moest betalen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:26 schreef MissJ het volgende:
Ik lees sinds het begin zo veel mogelijk mee in deze topicreeks, maar heb nog niks gepost.
Ik hoorde vanochtend op de radio (538) bij het nieuws van 7:30 dat de politie zou hebben verklaard dat zijn afscheidsbrief vol stond met verwijten naar zijn ex-vrouw (dus de moeder van zijn kinderen). Weet niet of dat hier al gepost is, heb namelijk niet alles gelezen...
nou, dit.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:16 schreef raptorix het volgende:
De politie zal gerust wel weten hoe je statistisch het beste resultaat boekt, dat al die leken daar nu gaan mee bemoeien irriteert me mateloos, dachten ze nou echt dat al die rechercheurs niet keihard doorwerken om dit op te lossen? Fucking idioten.
quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:16 schreef raptorix het volgende:
De politie zal gerust wel weten hoe je statistisch het beste resultaat boekt, dat al die leken daar nu gaan mee bemoeien irriteert me mateloos, dachten ze nou echt dat al die rechercheurs niet keihard doorwerken om dit op te lossen? Fucking idioten.
Dat is modern. Leken schijnen meer te weten dan specialisten, want specialisten hebben oogkleppen op, zijn vastgeroest in hun denken, enz.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:52 schreef Copycat het volgende:
Ongelofelijk, die arrogantie van de zelfverklaarde speurneuzen.
Hehe inderdaad, ben haar naam al vaker tegengekomen... Is zij door de telegraaf op deze zaak gezet?quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:55 schreef Leandra het volgende:
Als er iemand geen recht heeft om überhaupt iets te schrijven over woede over vrijgegeven informatie, of over niet vrijgegeven informatie, dan is het Telegraaf "journaliste" Jolande van der Graaf
quote:In een bosgebied tussen de Brabantse plaatsen Goirle en Hilvarenbeek is dinsdagmiddag een lijk gevonden. Het lichaam was begraven en werd ontdekt door iemand die er zijn hond uitliet. Dat maakte de politie bekend.
Is, dat het de suggestie wekt dat hij in Leersum uit de richting van Rhenen komt en naar Doorn rijdt, en vervolgens omkeert om weer terug richting Doorn te rijden, als zou de camera aan de zuidzijde van de N225 hangen.quote:Om 01:42 wordt het kenteken van de Hyundai geregistreerd op de Rijnbrug bij Rhenen. Daarna wordt hij om 01.56 uur vermoedelijk op de Rijksstraatweg in Leersum gefilmd door een bewakingscamera. Hij keert daar de auto en op deze beelden is een andere auto te zien. De politie is dringend op zoek naar de bestuurder van deze auto.
Vast wel, ze scoorde immers nogal flink bij het achterhalen van informatie over een andere Rubenquote:Op woensdag 15 mei 2013 08:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hehe inderdaad, ben haar naam al vaker tegengekomen... Is zij door de telegraaf op deze zaak gezet?
Dat, en ze zoeken in het bos niet naar levende kinderen, dus hoezo "het gaat om levens"?quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:38 schreef kaatje50 het volgende:
de verontwaardiging over een eventuele deal met Opsporing Verzocht, begrijp ik nog wel, maar hoezo
zijn die mensen van de burgerzoekacties boos. Zij zoeken in het bos naar de kinderen, wat hebben de kleding en het cash geld van die vader daarmee te maken.
Eens. Ik verbaas me er ook over. Mensen, ga eens wat anders doen. Zoek afleiding van deze zaak.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:00 schreef zolderraam het volgende:
Het verbaasd mij altijd dat er zoveel mensen zijn die denken dat ze recht hebben op alle informatie die de politie heeft. Er zijn zelfs mensen die vinden dat de afscheids brief gepubliceert moet worden. Hoe arrogant en nieuwsgierig kun je zijn om te denken dat je daar recht op hebt. Is waarschijnlijk heel prive naar familie toe en totaal geen meerwaarde naar de zoekactie naar de broertjes
Eens met het eerste maar moet je het tweede niet zien als "die vrijwilligers zetten zich in in de zoekactie en dus hebben zij nu een stem in het gehele proces"? Het gaat om levens, als in, misschien hadden wij zoekers niks gehad hebben aan meer informatie maar je weet maar nooit of de kids anders wel al terecht waren gekomen. Wij zoekers doen heel hard ons best en de politie "niet helemaal/frustreert"quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat, en ze zoeken in het bos niet naar levende kinderen, dus hoezo "het gaat om levens"?
Iedereen die zich ongevraagd ergens tegenaan bemoeit heeft recht op inspraak?quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens met het eerste maar moet je het tweede niet zien als "die vrijwilligers zetten zich in in de zoekactie en dus hebben zij nu een stem in het gehele proces"? Het gaat om levens, als in, misschien hadden wij zoekers niks gehad hebben aan meer informatie maar je weet maar nooit of de kids anders wel al terecht waren gekomen. Wij zoekers doen heel hard ons best en de politie "niet helemaal/frustreert"
We krijgen straks als er grote ontwikkelingen zijn ook de mening van de zoekers te horen ipv dove Mien van hier4 hoog op de hoek
Helemaal niet mooi, dat ze oppleuren met hun zelfbevredigende speurtochtjes en eens gaan luisteren naar de politie in plaats van het onderzoek (mogelijk) te frustreren.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:26 schreef sp3c het volgende:
nee je hebt absoluut geen stem in het hele proces
vind het heel mooi dat jij en anderen meehelpen met zoeken enzo maar nee
Ik denk dat de politie dat soort beelden opeist en doorzoektquote:Op woensdag 15 mei 2013 09:14 schreef Leandra het volgende:
Gezien het keren en de mogelijkheden in de route ben ik ook benieuwd of de eigenaar van de camera op de Rijnbrug latere beelden ook nog bekeken heeft, of gestopt is met zoeken toen ze de auto om 01.42 gespot hadden....
Ik heb er goed over nagedacht en met alle informatie die nu bekend is kom ik tot de volgende antwoorden op je bovenstaande vragen :quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat snap ik
Stel ik vraag jou om een voorwerp te vinden dat ik heb verstopt. Wil je dan liever:quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens met het eerste maar moet je het tweede niet zien als "die vrijwilligers zetten zich in in de zoekactie en dus hebben zij nu een stem in het gehele proces"? Het gaat om levens, als in, misschien hadden wij zoekers niks gehad hebben aan meer informatie maar je weet maar nooit of de kids anders wel al terecht waren gekomen. Wij zoekers doen heel hard ons best en de politie "niet helemaal/frustreert"
We krijgen straks als er grote ontwikkelingen zijn ook de mening van de zoekers te horen ipv dove Mien van hier4 hoog op de hoek
quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:32 schreef Rachilda het volgende:
[..]
Ik heb er goed over nagedacht en met alle informatie die nu bekend is kom ik tot de volgende antwoorden op je bovenstaande vragen :
1. Hij heeft een soort "afscheidsrit" gedaan en heeft al dan niet met de kinderen nog langs een aantal plaatsen gereden die bijzonder voor hem waren en/of voor de kinderen
Dat hij op vakantie zou gaan naar Luxemburg was een keiharde leugen, maar ja, hij kon moeilijk zeggen lieve schat ik ga mezelf verhangen. Misschien ging hij wel jaarlijks op vakantie met de kinderen op vakantie naar Luxemburg rond deze tijd, dus was het een geloofwaardige leugen
2. Afscheidsbrief s'middags geschreven omdat hij wist dat hij daarna niet meer thuis zou komen, hij kon de brief dus niet later meer schrijven (en een week eerder schrijven is ook niet handig want dan was men al achter zijn plannen gekomen
3. Omdat de vriendin misschien wel heeft gevraagd, bel je me ff als jullie in het motel zijn
4. Weer terug naar het noorden, zie antwoord 1, hij heeft soort afscheidsrit gedaan, nog ff gereden langs een aantal voor hem bijzondere plaatsen, maar was al van plan zichzelf na de afscheidsrit in Doorn te verhangen, dus hij moest wel terug, misschien was die plek ook weer "bijzonder" voor hem, dus moest hij wel terug
quote:'Vader maakte afscheidsrit met zijn zoontjes'
UTRECHT -
De 38-jarige vader van de vermiste broertjes heeft met zijn kinderen op de achterbank een soort „afscheidsrit langs voor hem belangrijke plekken” gemaakt. Jertoen Denis heeft de laatste dag en nacht van zijn leven voorbereid. Daar is de politie na ruim een week zoeken naar de kinderen vrij zeker van.
Een belangrijke aanwijzing voor voorbereidende handelingen was volgens een woordvoerder van het rechercheteam de zeer recente ontdekking dat de Vleutenaar nooit contant geld op zak had, maar maandag ineens geld heeft gepind. „En daarvan is onderweg een flink bedrag uitgegeven. Misschien kocht hij die dag de sleepkabel en de spanband die bij zijn lichaam zijn gevonden. Zeker is in elk geval dat hij heeft willen voorkomen dat hij een pinspoor achter zou laten”, meent de politie.
ik ben benieuwd wat er nog meer is besproken in dat telefoongesprek met de vriendin.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:31 schreef Ticootje het volgende:
Routes terugreis:
Om 22:45 GSM signaal in Neerbeek. Daar is hij om 22:26 gezien in de fattenbergstraat, kort daarna telefoneerde hij met zijn vriendin. Als hij op dat moment van telefoneren zou rijden was dat de vriendin ook opgevallen, hij zou immer hebben gezegd dat hij bij het motel stond.
Vanaf Neerbeek naar Venray is het tussen de 50 minuten en 1:15 rijden, afhankelijk van de route die je neemt:
[ afbeelding ]
Dus afhankelijk van de route die hij zou hebben genomen zou er een gat zitten tussen de laatste waarneming van de gsm in neerbeek en venray van 15 tot 40 minuten.
In venray werd hij om 0:18 waargenomen.
Vanaf venray tot aan de rijnbrug is het 50 minuten tot een uur rijden.
[ afbeelding ]
Dit stuk doet hij +- 1:15 tot 1:25 over. Als hij over Duitsland zou hebben gereden zou dit kloppen. Als hij binnen nederland zou zijn gebleven dan hou je hier een gat over van ongeveer 15 tot 35 minuten.
Vanaf de rijnbrug tot de rijksstraatweg in leersum is het 20 tot 30 minuten rijden.
Hij moet dan de kortste route hebben genomen langs Elst en Amerongen, anders kan hij niet om 1:42 waargenomen worden op de rijnbrug en 14 minuten later, om 1:56, op de rijksstraatweg. Het laatste stuk moet hij dus aardig hebben doorgereden.
Ik zal het straks even op een kaatje aanduiden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:43 schreef Ticootje het volgende:
Op welke plekken is er nu eigenlijk gezocht? Is daar een kaartje van?
De beelden krijg ik steeds meer een gevoel bij dat het bijna niet kan kloppen met de tijden. Zeker niet als hij vanuit de verkeerde richting komt en dus gedraaid moet zijn... Had hij dat niet nog een keer op beeld moeten staan? Natuurlijk weet ik niet waar op de rijksstraatweg de beelden zijn gemaakt, het doornse gat ligt immers ook aan de rijksstraatweg..
Is het niet wat vreemd dat hij over de route zo lang doet en het laatste stuk opeens behoorlijk haast lijkt te hebben.
Die vriendin weet natuurlijk niet van zn stop in neerbeek dat moment. Misschien wist ze ook niet hoe laat hij was vertrokken. Na het eten kan om half 7 zijn of om 8 uur...quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:50 schreef Leandra het volgende:
Er staat trouwens dat hij met zijn vriendin belde dat hij bij het motel in Limburg was aangekomen, terwijl het doel Luxemburg was, en van Vleuten naar Luxemburg (stad) is een route waar je bij vertrek om 20.15 uit Vleuten pas om 00.02 uur in Luxembrug aankomt, dus het is heel apart dat hij voor 23.00 uur al gebeld had dat ze al in "het motel" aangekomen waren.
Naar Zuid-Frankrijk kan ik me prima een overnachting halverwege voorstellen, maar onderweg naar Luxemburg, terwijl je om 20.15 uur vertrokken bent?
Alles wat op de site van de politie staat, en volgens mij is de blog van RTV Utrecht ook redelijk accuraat.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:52 schreef Chadi het volgende:
Er is zoveel informatie her en der dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Welke info is nou gecontroleerd en klopt? Uit dat plaatje?
Op de 1e plaats wil de familie ook dat er door gezocht wordt. Op de 2e plaats stel het zijn JOUW kinderen. Zou je het fijn vinden als iedereen zoals wij achter de pc bleef zitten? Op de 3e plaats kan de politie iig die plekken van de kaart strepen die reeds onderzocht zijn. De politie weet het niet meer. Die hebben de manschappen niet om overal te gaan zoeken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Helemaal niet mooi, dat ze oppleuren met hun zelfbevredigende speurtochtjes en eens gaan luisteren naar de politie in plaats van het onderzoek (mogelijk) te frustreren.
En dan ook nog inspraak eisen, want oh wat zijn ze betrokken en belangrijk.
Nou nee. Als er niet goed of professioneel gezocht wordt, moeten ze er zelf ook nog een keertje overheen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:58 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Op de 1e plaats wil de familie ook dat er door gezocht wordt. Op de 2e plaats stel het zijn JOUW kinderen. Zou je het fijn vinden als iedereen zoals wij achter de pc bleef zitten? Op de 3e plaats kan de politie iig die plekken van de kaart strepen die reeds onderzocht zijn. De politie weet het niet meer. Die hebben de manschappen niet om overal te gaan zoeken.
precies.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou nee. Als er niet goed of professioneel gezocht wordt, moeten ze er zelf ook nog een keertje overheen.
Beter zoeken dan niets, dan gaan ze er maar weer overheen. Misschien hoeft dat ook niet. Ik zou in de situatie van de moeder het juist fijn vinden dat mensen gaan zoeken, maar goed dat is mijn mening.quote:
Ja, dat snap ik wel dat de familie dat wil, dat staat wat mij betreft buiten kijf, maar dat de familie wil dat er gezocht wordt (ik zou iedere tegel in het hele land gekeerd willen hebben), maakt nog niet dat degenen die zoeken ook recht hebben op informatie.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:58 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Op de 1e plaats wil de familie ook dat er door gezocht wordt. Op de 2e plaats stel het zijn JOUW kinderen. Zou je het fijn vinden als iedereen zoals wij achter de pc bleef zitten? Op de 3e plaats kan de politie iig die plekken van de kaart strepen die reeds onderzocht zijn. De politie weet het niet meer. Die hebben de manschappen niet om overal te gaan zoeken.
Dat is waar.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel dat de familie dat wil, dat staat wat mij betreft buiten kijf, maar dat de familie wil dat er gezocht wordt (ik zou iedere tegel in het hele land gekeerd willen hebben), maakt nog niet dat degenen die zoeken ook recht hebben op informatie.
Ik heb ook gehoord dat de familie de zoektochten van de zelfverklaarde speurneuzen op prijs stelt, wat mij verbaasde, zelf zou ik dat dus absoluut niet willen. De politie heeft niet voor niets al aangegeven dit niet op prijs te stellen omdat mogelijke sporen vernietigd kunnen worden en het onderzoek dus wordt belemmerd. Lekker dan als je zo snel mogelijk je kinderen gevonden wilt hebben!quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:58 schreef moeke1 het volgende:
[..]
De politie is ook ten einde raad. Misschien kunnen ze nog lang wachten op de tip.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb ook gehoord dat de familie de zoektochten van de zelfverklaarde speurneuzen op prijs stelt, wat mij verbaasde, zelf zou ik dat dus absoluut niet willen. De politie heeft niet voor niets al aangegeven dit niet op prijs te stellen omdat mogelijke sporen vernietigd kunnen worden en het onderzoek dus wordt belemmerd. Lekker dan als je zo snel mogelijk je kinderen gevonden wilt hebben!
Verder kan de politie die zoeklocaties van die amateurs zeker niet van de kaart strepen, het kost ze eerder extra werk, als je ziet hoe die mensen zoeken.
Ik kan het plaatje niet plaatsten, maar als je deze link aanklikt, staat er een plaatje bij met oa ook waar er gezocht is, zowel door politie als de vrijwilligersquote:Op woensdag 15 mei 2013 09:43 schreef Ticootje het volgende:
Op welke plekken is er nu eigenlijk gezocht? Is daar een kaartje van?
De beelden krijg ik steeds meer een gevoel bij dat het bijna niet kan kloppen met de tijden. Zeker niet als hij vanuit de verkeerde richting komt en dus gedraaid moet zijn... Had hij dat niet nog een keer op beeld moeten staan? Natuurlijk weet ik niet waar op de rijksstraatweg de beelden zijn gemaakt, het doornse gat ligt immers ook aan de rijksstraatweg..
Is het niet wat vreemd dat hij over de route zo lang doet en het laatste stuk opeens behoorlijk haast lijkt te hebben.
Misschien is de politie inderdaad ook ten einde raad. Reden temeer om ze dan vooral NIET in hun onderzoek te belemmeren en het risico nemen dat je mogelijk sporen en bewijsmateriaal vernietigt / plat loopt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:07 schreef moeke1 het volgende:
[..]
De politie is ook ten einde raad. Misschien kunnen ze nog lang wachten op de tip.
Ok dus alleen in het doornse gat en omgeving en neerbeek en omgeving.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:08 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik kan het plaatje niet plaatsten, maar als je deze link aanklikt, staat er een plaatje bij met oa ook waar er gezocht is, zowel door politie als de vrijwilligers
http://www.telegraaf.nl/b(...)erhouden_info__.html
Yep, en al die wandelaars die sporen vernielen? Welke sporen? Door half Nederland? Ze weten niet eens waar ze moeten zoeken. Als ze in Doorn liggen kan ik sporen in Maastricht vernielen? Die er niet zijn. Dat weet je niet. Dan mag niemand meer het bos in....quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Misschien is de politie inderdaad ook ten einde raad. Reden temeer om ze dan vooral NIET in hun onderzoek te belemmeren en het risico nemen dat je mogelijk sporen en bewijsmateriaal vernietigt / plat loopt.
Wandelaars lopen over het algemeen op de doorgaande wandelpaden, en struinen niet rijen dik door het struikgewas en bosjes. Bovendien niet op locaties die waarschijnlijk lijken als laatste rustplaats voor de jongens.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:10 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Yep, en al die wandelaars die sporen vernielen? Welke sporen? Door half Nederland? Ze weten niet eens waar ze moeten zoeken. Als ze in Doorn liggen kan ik sporen in Maastricht vernielen? Die er niet zijn. Dat weet je niet. Dan mag niemand meer het bos in....
Wat?quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:10 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Yep, en al die wandelaars die sporen vernielen? Welke sporen? Door half Nederland? Ze weten niet eens waar ze moeten zoeken. Als ze in Doorn liggen kan ik sporen in Maastricht vernielen? Die er niet zijn. Dat weet je niet. Dan mag niemand meer het bos in....
Nee, vanaf Rhenen tot voorbij Doorn. Al het bosgebied daar. (Rhenen-Doorn is volgens google maps een kilometertje of 20.)quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok dus alleen in het doornse gat en omgeving en neerbeek en omgeving.
Gedeeltelijk heb je gelijk, maar niet zoeken is ook geen optie. Ik zou gek worden als ik moest wachten op politie die het ook niet meer weet. Het lijkt mij tevens sterk dat hij ergens diep een onbekend bos is ingegaan. Het was donker. De kans dat hijzelf zou verdwalen is groot.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wandelaars lopen over het algemeen op de doorgaande wandelpaden, en struinen niet rijen dik door het struikgewas en bosjes. Bovendien niet op locaties die waarschijnlijk lijken als laatste rustplaats voor de jongens.
Ik kan me de onmacht bij de familie goed voorstellen, niet bij de vele volgers van het nieuws, zoals jij en ik, maar die er verder niets mee te maken hebben. Verder is niets doen weldegelijk een optie. De enige juiste optie zelfs in dit geval (behalve als je natuurlijk beschikt over informatie die de politie zou kunnen helpen bij het vinden van de jongens).quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:16 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Gedeeltelijk heb je gelijk, maar niet zoeken is ook geen optie. Ik zou gek worden als ik moest wachten op politie die het ook niet meer weet. Het lijkt mij tevens sterk dat hij ergens diep een onbekend bos is ingegaan. Het was donker. De kans dat hijzelf zou verdwalen is groot.
Hallo slimpie, ze kan hem dan niet bereiken, en als ze hem goed kent en ergens toch het gevoel had dat hij iets raars zou doen dan kon ze misschien wel de politie bellen als ze hem opeens niet kon bereikenquote:Op woensdag 15 mei 2013 09:45 schreef Burdie het volgende:
Ik bel inderdaad ook altijd in paniek de politie als mijn vriend zijn telefoon niet uit heeft gezet, terwijl hij zei dat hij dat wel zou doen..
Cherlock? Je bedoelt Sherlock denk ik ... En ja, op mij komt het over alsof je persoonlijk beledigd bent.quote:
Tja, ik weet niet wat wijsheid is in deze.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik kan me de onmacht bij de familie goed voorstellen, niet bij de vele volgers van het nieuws, zoals jij en ik, maar die er verder niets mee te maken hebben. Verder is niets doen weldegelijk een optie. De enige juiste optie zelfs in dit geval (behalve als je natuurlijk beschikt over informatie die de politie zou kunnen helpen bij het vinden van de jongens).
"Kinderen nooit gevonden omdat vrijwilligers bewijsmateriaal hebben vertrapt" Daat geloof je zelf?quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik kan me de onmacht bij de familie goed voorstellen, niet bij de vele volgers van het nieuws, zoals jij en ik, maar die er verder niets mee te maken hebben. Verder is niets doen weldegelijk een optie. De enige juiste optie zelfs in dit geval (behalve als je natuurlijk beschikt over informatie die de politie zou kunnen helpen bij het vinden van de jongens).
Ja ik bedoel meer rond zn eindpunt in doorn en zn beginpunt in neerbeek... In tussenliggende stukken is niet gezocht. Omdat er daar nog genoeg tijdsgaten zitten.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:15 schreef kvd het volgende:
[..]
Nee, vanaf Rhenen tot voorbij Doorn. Al het bosgebied daar. (Rhenen-Doorn is volgens google maps een kilometertje of 20.)
En dan was er nog het ecoduct bij Rhenen.
Okequote:Op woensdag 15 mei 2013 10:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Cherlock? Je bedoelt Sherlock denk ik ... En ja, op mij komt het over alsof je persoonlijk beledigd bent.
Als je mijn paar bijdragen trouwens terugleest, zul je zien dat ik me niet te buiten ga aan speculaties of rechercheren van de koude grond. Ik verbaas me er vooral over en ben geïnteresseerd in de feiten, aangedragen door deskundigen.
Dat zou wat zijn inderdaad.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:22 schreef Mercer het volgende:
[..]
"Kinderen nooit gevonden omdat vrijwilligers bewijsmateriaal hebben vertrapt"
Heb je ook een bron dat de politie het als belemmering ziet? Ik las namelijk dat zulke mensen samenwerkten met de politie.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Helemaal niet mooi, dat ze oppleuren met hun zelfbevredigende speurtochtjes en eens gaan luisteren naar de politie in plaats van het onderzoek (mogelijk) te frustreren.
En dan ook nog inspraak eisen, want oh wat zijn ze betrokken en belangrijk.
Dat kan hoor.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:22 schreef Mercer het volgende:
[..]
"Kinderen nooit gevonden omdat vrijwilligers bewijsmateriaal hebben vertrapt" Daat geloof je zelf?
Wat hij in Leersum gedaan heeft:quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zal het straks even op een kaartje aanduiden.
Ze werken niet samen met de politie.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:25 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Heb je ook een bron dat de politie het als belemmering ziet? Ik las namelijk dat zulke mensen samenwerkten met de politie.
Bij deze één van de vele bronnen: 'Politie niet blij met burgerzoektocht naar vermiste jongetjes'.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:25 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Heb je ook een bron dat de politie het als belemmering ziet? Ik las namelijk dat zulke mensen samenwerkten met de politie.
twitter:JulianRubenNL twitterde op woensdag 15-05-2013 om 10:23:16@SparkBT Ik denk Rhenen Leersum op dat tijdstip veel snelle gaat dan routeplanner zegt. #vermistebroertjes reageer retweet
Jawel, afgesproken dat de mensen die zoeken een bepaald iets moesten schreeuwen als ze iets verdachts zagen, en dan komt de politie eraan om te checken. Dat is wat ik heb gelezen en imo is dat een soort van samenwerking.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ze werken niet samen met de politie.
Maar als je nu nog een bron wilt kan ik die wel voor je opzoeken (al is het al dagenlang bekend).
Maar dit gebeurde niet overal. Sommige groepen gingen op eigen houtje het bos in.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:31 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Jawel, afgesproken dat de mensen die zoeken een bepaald iets moesten schreeuwen als ze iets verdachts zagen, en dan komt de politie eraan om te checken. Dat is wat ik heb gelezen en imo is dat een soort van samenwerking.
Uit nood geboren, afgedwongen 'samenwerking'.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:31 schreef Lpunt het volgende:
Jawel, afgesproken dat de mensen die zoeken een bepaald iets moesten schreeuwen als ze iets verdachts zagen, en dan komt de politie eraan om te checken. Dat is wat ik heb gelezen en imo is dat een soort van samenwerking.
twitter:higgspiece twitterde op woensdag 15-05-2013 om 09:22:52@JulianRubenNL Cash, zou dat niet verdwenen zijn in de portemonnee van een dame die beroepshalve er beter over zwijgt? Zou ook tijd invullen reageer retweet
Ojaa, vreemd dat de mensen dan toch zoeken. Of ze hebben deze informatie helemaal niet gekregen, kan ook nog.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bij deze één van de vele bronnen: 'Politie niet blij met burgerzoektocht naar vermiste jongetjes'.
Ja, dat vind je samenwerken?quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:31 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Ze geven er gewoon niks om en claimen het onderzoek. Want de gedachte van "die arme kindertjes" is genoeg om jezelf het recht te geven de politie voor de voeten te lopen. Voor velen dan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:33 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Ojaa, vreemd dat de mensen dan toch zoeken. Of ze hebben deze informatie helemaal niet gekregen, kan ook nog.
Als ik dat nu nog moet uitleggen. Deze discussie is de afgelopen reeks al talloze malen voorbij gekomen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:31 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Inderdaad, je kunt burgers nu eenmaal niet verbieden het bos in te gaan. Ja, een stuk bos omdat de politie aanwijzingen heeft, maar geen totaal" nederland bosverbod"'quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uit nood geboren, afgedwongen 'samenwerking'.
Hij moet er dus 5 minuten minimaal vanaf gereden hebben, en vanaf de verkeerde kant zijn komen aanrijden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat hij in Leersum gedaan heeft:
[ afbeelding ]
http://maps.google.nl/map(...)lg=w&mra=ls&t=m&z=18
Overzicht Rijnbrug - Leersum
[ afbeelding ]
Ze mogen eerst wel eens duidelijk maken dat de bestuurder van de zwarte beelden richting Doorn reed, en niet zoals het lijkt, richting Rhenen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:34 schreef Rachilda het volgende:
Is de bestuurder van de zwarte auto op de beelden al gevonden?
Ik denk oprecht dat sommige mensen het niet wisten of ervan overtuigd zijn dat het heel goed is en dat het kan helpen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:33 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ze geven er gewoon niks om en claimen het onderzoek. Want de gedachte van "die arme kindertjes" is genoeg om jezelf het recht te geven de politie voor de voeten te lopen. Voor velen dan.
Het is vaak genoeg in de media geweest om nog te kunnen zeggen dat je dat niet weet. Zeker die zelfbenoemde speurneuzen zullen wel al het nieuws rondom deze zaak volgen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:33 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Ojaa, vreemd dat de mensen dan toch zoeken. Of ze hebben deze informatie helemaal niet gekregen, kan ook nog.
Ah, dus het is inmiddels dan wel duidelijk dat hij wel de goede kant op reed?quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze mogen eerst wel eens duidelijk maken dat de bestuurder van de zwarte beelden richting Doorn reed, en niet zoals het lijkt, richting Rhenen.
Ik denk het niet. Ik denk dat ze heus wel weten dat het eventueel onhandig kan zijn. Maar het kan ze gewoon niks schelen. Het hoort een beetje bij de tijdsgeest waarin men vindt dat alles maar moet kunnen en hiërarchie er niet toe zou moeten doen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:35 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat sommige mensen het niet wisten of ervan overtuigd zijn dat het heel goed is en dat het kan helpen.
Ik wist niet dat het werd afgeraden hè, vandaar dat ik het bericht over samenwerken, samenwerking vond.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als ik dat nu nog moet uitleggen. Deze discussie is de afgelopen reeks al talloze malen voorbij gekomen.
De politie weet dat ze de mensen niet tegen kunnen houden, ondanks dat ze het de mensen ten zeerste afraden en het liever niet heeft, maar de zelfbenoemde speurneuzen gaan desondanks tóch.
Dan stuurt de politie maar voor de zekerheid een mannetje mee om dan in ieder geval op z'n minst nog een oogje in het zeil te houden dat er geen al te lompe dingen gebeuren.
Dat is wat anders dan samenwerken natuurlijk. Dat is afdwingen.
Ja, en dan moet je die 5 minuten winst pakken op de stukken tussen Rhenen, Elst, Amerongen en Leersum.... want je komt echt dwars door de dorpskernen en daar gaat tijdwinst niet lukken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hij moet er dus 5 minuten minimaal vanaf gereden hebben, en vanaf de verkeerde kant zijn komen aanrijden.
Ik wist 't anders ook niet zeker, las het alleen in dit topic af en toe.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is vaak genoeg in de media geweest om nog te kunnen zeggen dat je dat niet weet. Zeker die zelfbenoemde speurneuzen zullen wel al het nieuws rondom deze zaak volgen.
Nee, want die zwarte auto zie je op de tweede beelden, dus richting Doorn, en dat betekent dat hij op de eerste beelden uit de richting van Doorn moet zijn gekomenquote:Op woensdag 15 mei 2013 10:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ah, dus het is inmiddels dan wel duidelijk dat hij wel de goede kant op reed?
Ja, negatief weer. Mensen leven oprecht mee enzo. En willen iets betekenen voor de familie. Niet meer en niet minder, dat denk ik.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:37 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ik denk dat ze heus wel weten dat het eventueel onhandig kan zijn. Maar het kan ze gewoon niks schelen. Het hoort een beetje bij de tijdsgeest waarin men vindt dat alles maar moet kunnen en hiërarchie er niet toe zou moeten doen.
Ik zie dat m'n kaartje doordat het en wandelkaartje is, en geen autokaart, en er dus aan de "verkeerde kant van de weg" gelopen wordt een beetje verwarrend kan zijn... momentje.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ah, dus het is inmiddels dan wel duidelijk dat hij wel de goede kant op reed?
Nee, die mensen achten zichzelf belangrijker en deskundiger dan dat ze zijn. Kennen hun plek als publiek niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:39 schreef Lpunt het volgende:
Ja, negatief weer. Mensen leven oprecht mee enzo. En willen iets betekenen voor de familie. Niet meer en niet minder, dat denk ik.
Dus conclusie??quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, want die zwarte auto zie je op de tweede beelden, dus richting Doorn, en dat betekent dat hij op de eerste beelden uit de richting van Doorn moet zijn gekomen
No way. Die mensen achten zichzelf boven de wet. "De politie doet te weinig! We gaan het zelf wel even doen!"quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:39 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Ja, negatief weer. Mensen leven oprecht mee enzo. En willen iets betekenen voor de familie. Niet meer en niet minder, dat denk ik.
Nee, die mensen weten wellicht niet eens dat het niet gewenst is en willen er alles aan doen om de jongens te vinden. Anders zochten ze immers nieet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, die mensen achten zichzelf belangrijker en deskundiger dan dat ze zijn. Kennen hun plek als publiek niet.
Heb je zelf ook gezocht?quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:42 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Nee, die mensen weten wellicht niet eens dat het niet gewenst is en willen er alles aan doen om de jongens te vinden. Anders zochten ze immers nieet.
Dat is niet mijn overtuiging.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:42 schreef Lpunt het volgende:
Nee, die mensen weten wellicht niet eens dat het niet gewenst is en willen er alles aan doen om de jongens te vinden. Anders zochten ze immers nieet.
Dit heb je ook ergens gelezen, dat mensen daarom zoeken ja? Ik snap niet waarom mensen alles altijd negatief moeten bekijken. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat juist de mensen die zoeken, heel erg betrokken zijn bij de zaak.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:42 schreef Disorder het volgende:
[..]
No way. Die mensen achten zichzelf boven de wet. "De politie doet te weinig! We gaan het zelf wel even doen!"
Misplaatste betrokkenheid is natuurlijk ook betrokkenheid.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:43 schreef Lpunt het volgende:
Dit heb je ook ergens gelezen, dat mensen daarom zoeken ja? Ik snap niet waarom mensen alles altijd negatief moeten bekijken. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat juist de mensen die zoeken, heel erg betrokken zijn bij de zaak.
Oh, ze zijn ook wel betrokken. Maar het uitgangspunt is natuurlijk wel dat ze vinden boven de wet te staan. Verzoeken van de politie NIET te zoeken worden gewoon genegeerd. En verdere discussie houdt daar voor mij al op. Ik vind het ontzettend arrogant om door de conclusie van de officiële onderzoekers een streep te trekken en gewoon door te marcheren.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:43 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Dit heb je ook ergens gelezen, dat mensen daarom zoeken ja? Ik snap niet waarom mensen alles altijd negatief moeten bekijken. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat juist de mensen die zoeken, heel erg betrokken zijn bij de zaak.
Registratie bij de rijnbrug lijkt mij iets waar je niet omheen kunt...quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:41 schreef Rachilda het volgende:
[..]
Dus conclusie??
- ofwel hij is het niet op de auto op (in ieder geval) de heenweg
- of de tijdstippen van de opnames kloppen niet (en dat kan dan tijdstip opname op de Rijnbrug zijn, of opname tijdstip in de straat in Leersum)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |