That is, als je gelooft dat politiek echt ook maar enige invloed heeft op het reilen en zeilen van deze wereld.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:02 schreef ems. het volgende:
[..]
En zoals gezegd: de oplossing is simpel. Maak zelf een partij en win de verkiezingen.
Zoek eens op een aantal van de websites die jij zo betrouwbaar vindt zoals Niburu, Xandernieuws e.d. op "maya"...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:29 schreef tribalwars het volgende:
[..]
2012 is alleen maar bedacht om mensen af te leiden. Zodat de illuminatie groot voorbereiding konden treffen voor hun NWO.
Die horen ook bij de illuminati. Tenminste ik kan niet anders concluderen als je de bewering van Tribalwars leest, die jij net hebt gequote.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:16 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Zoek eens op een aantal van de websites die jij zo betrouwbaar vindt zoals Niburu, Xandernieuws e.d. op "maya"...
Als dat niet het geval is neem ik aan dat al het gekanker op politici/regeringen op BNW vrij ondoordacht is, no? Waarom dan klagen over iets wat toch geen invloed heeft?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:09 schreef illusions het volgende:
[..]
That is, als je gelooft dat politiek echt ook maar enige invloed heeft op het reilen en zeilen van deze wereld.
Politiek kan een invloed hebben, maar in kapitalisme worden politici omgekocht door een bepaalde lobby van een groot bedrijf, en voila. Als politici niet omgekocht kunnen worden, zorgen ze wel dat er iemand anders op die stoel gaat zitten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Als dat niet het geval is neem ik aan dat al het gekanker op politici/regeringen op BNW vrij ondoordacht is, no? Waarom dan klagen over iets wat toch geen invloed heeft?
Ongetwijfeld gebeurt dat, maar het is geen pré. Daarom zeg ik: Stap zelf de politiek in en laat je niet omkopen. Als je populair genoeg bent zal je heus wel blijven. De vraag is echter vooral of jouw standpunten wel zo populair zullen zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:23 schreef illusions het volgende:
[..]
Politiek kan een invloed hebben, maar in kapitalisme worden politici omgekocht door een bepaalde lobby van een groot bedrijf, en voila. Als politici niet omgekocht kunnen worden, zorgen ze wel dat er iemand anders op die stoel gaat zitten.
Dat hebben ze ook. Niet veel wellicht, maar ze hebben het wel. Als ze het echt niet zouden hebben zouden we het nu überhaupt niet over ze hebben, lijkt me.quote:Ik kan niet voor iemand anders spreken maar mijn kritiek op politici is dan ook dat ze valselijk denken macht te hebben
Tsja, dat is politiek/democratie. Ik ben het ook niet met alles eens wat afgesproken wordt, maar als je mensen gaat buiten houden op grond van bepaalde voorwaarden dan is het geen democratie meer.quote:, en ten tweede de absurdheid van sommige ideeën en de kortzichtigheid van haar bedenkers. Ook al maken ze geen verschil, ze zijn wel de eersten die zich kunnen uitspreken en misschien eens gaan beginnen dat verschil te maken.
Jij gelooft er nog in , iets voor jou misschienquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:36 schreef ems. het volgende:
En wederom: Ga zelf de politiek in als je denkt dat het beter kan?
Maar wat zou jij dan willen? Helemaal geen systeem?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:46 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij gelooft er nog in , iets voor jou misschien
Dat verandert mijn mening niet noch ontkracht het wat ik beweer. Ze hebben een bepaalde macht over het publiek, omdat ze landelijk bekend zijn. De zaken die de wereld verneuken worden toch wel door corporaties met geld bepaald.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Ongetwijfeld gebeurt dat, maar het is geen pré. Daarom zeg ik: Stap zelf de politiek in en laat je niet omkopen. Als je populair genoeg bent zal je heus wel blijven. De vraag is echter vooral of jouw standpunten wel zo populair zullen zijn.
[..]
Dat hebben ze ook. Niet veel wellicht, maar ze hebben het wel. Als ze het echt niet zouden hebben zouden we het nu überhaupt niet over ze hebben, lijkt me.
[..]
Tsja, dat is politiek/democratie. Ik ben het ook niet met alles eens wat afgesproken wordt, maar als je mensen gaat buiten houden op grond van bepaalde voorwaarden dan is het geen democratie meer.
Ik kan wel meer beter, en zeker als politici, maar ik heb ook de antwoorden niet dus zij zitten helemaal niet op hun plek, maar bovenal denk ik niet dat politiek de oplossing biedt.quote:En wederom: Ga zelf de politiek in als je denkt dat het beter kan?
Er is niets mis met een systeem, zolang deze niet corrupt kan worden. Voordat je zo ver bent heb je het over een geldloos wereldsysteem zonder rangorden van welke soort dan ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:49 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Maar wat zou jij dan willen? Helemaal geen systeem?
Ik pacht het niet beter te weten dan de huidige 'leiders'. Jij bent hier de maatschappij-criticus, dan lijkt het me een logische stap om daar wat mee te doen behalve klagen op the interwebsquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:46 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij gelooft er nog in , iets voor jou misschien
En waarom zijn ze landelijk bekend? Omdat het publiek ze tot bekendheid troont. Niemand wordt verplicht om iemand te steunen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:49 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat verandert mijn mening niet noch ontkracht het wat ik beweer. Ze hebben een bepaalde macht over het publiek, omdat ze landelijk bekend zijn.
Reden te meer om te zorgen dat je zelf een persoon van invloed wordt, niet?quote:De zaken die de wereld verneuken worden toch wel door corporaties met geld bepaald.
Dan kan je het toch ook niet beter?quote:Ik kan wel meer beter, en zeker als politici, maar ik heb ook de antwoorden niet
Wat dan wel precies? En de oplossing voor specifiek wat?quote:dus zij zitten helemaal niet op hun plek, maar bovenal denk ik niet dat politiek de oplossing biedt.
In tegenstelling tot jijzelf, die een streng doch rechtvaardig leader of men zal zijnquote:M.a.w. de macht die ze hebben als publiek figuur gebruiken ze niet om te hervormen, maar om lekker mee te spelen in de poppenkast zoals wij die hebben.
"Kiezen" is vrijwel per definitie democratisch. En ik weet niet? Is het toeval dat Biggie en Tupac vrienden waren voordat ze allebei doorbraken? Je mag alleen in het landsbestuur als je niet op dezelfde school hebt gezeten als een voorganger? Que?quote:Er zijn in de VS bijv elk jaar 2 presidenten waar je uit kan kiezen, denk je echt dat dat democratisch is? Toevallig nog bij elkaar op school gezeten en hun leven lang hetzelfde gestemd ook, goh wat toevallig.
TS is een totaal irrelevant persoon wiens kennis is beperkt tot het ctrl+c-spectrum. Ik vind het juist verfrissend om te praten met een persoon die in ieder geval enigszins over zijn mening nadenkt, waarvoor mijn dank. De vragen die ik stel zijn puur uit nieuwsgierigheid over je manier van denken en je hebt bij voorbaat mijn excuses als ik denigrerend overkom, dat is niet mijn intentie.quote:Ook heb ik er geen zin in, ik vind het allemaal wel best. Je vergist me misschien met TS, ik heb echt geen illusie dat het beter wordt en steek er weinig tot geen energie in het mijn medemens overtuigen van mijn meningen hierover in het dagelijks leven.
Ze zijn landelijk bekend omdat de landelijke media (bedrijven gecontroleerd door de grote corporaties) er aandacht aan geven. Deze aandacht is ook erg selectief. Ik heb de antwoorden niet, maar ik claim ze ook niet te hebben - politici wel, maar ze hebben naar mijn mening geen echte macht noch antwoorden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik pacht het niet beter te weten dan de huidige 'leiders'. Jij bent hier de maatschappij-criticus, dan lijkt het me een logische stap om daar wat mee te doen behalve klagen op the interwebs
[..]
En waarom zijn ze landelijk bekend? Omdat het publiek ze tot bekendheid troont. Niemand wordt verplicht om iemand te steunen.
[..]
Reden te meer om te zorgen dat je zelf een persoon van invloed wordt, niet?
[..]
Dan kan je het toch ook niet beter?
[..]
Wat dan wel precies? En de oplossing voor specifiek wat?
[..]
In tegenstelling tot jijzelf, die een streng doch rechtvaardig leader of men zal zijn
[..]
"Kiezen" is vrijwel per definitie democratisch. En ik weet niet? Is het toeval dat Biggie en Tupac vrienden waren voordat ze allebei doorbraken? Je mag alleen in het landsbestuur als je niet op dezelfde school hebt gezeten als een voorganger? Que?
[..]
TS is een totaal irrelevant persoon wiens kennis is beperkt tot het ctrl+c-spectrum. Ik vind het juist verfrissend om te praten met een persoon die in ieder geval enigszins over zijn mening nadenkt, waarvoor mijn dank. De vragen die ik stel zijn puur uit nieuwsgierigheid over je manier van denken en je hebt bij voorbaat mijn excuses als ik denigrerend overkom, dat is niet mijn intentie.
Ik begrijp je. Maar om dat te bereiken dan moet je toch niet het systeem veranderen maar de mens.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:01 schreef illusions het volgende:
[..]
Er is niets mis met een systeem, zolang deze niet corrupt kan worden. Voordat je zo ver bent heb je het over een geldloos wereldsysteem zonder rangorden van welke soort dan ook.
Het Venus Project van Jaques Fresco biedt een aardige "uiteindelijke" oplossing: een "global resource based economy", maar voordat je überhaupt daaraan kan durven denken moet je eerst denken hoe je daar komt en hoe de tussenfases eruit zouden zien, en wat dat betreft heb ik geen flauw idee.
Mij gaat het erom dat kapitalisme gratis energie, technologie en andere vooruitgangen enorm tegenhoudt. Het stimuleert ondernemers wel, maar enkel om een klein stapje te verbeteren, namelijk om net iets beter dan je concurrent te zijn. Kan je het véél beter dan voer je dat niet door, maar hou je het op de plank en voer je die verbetering pas door als de concurrent ook weer verder is, om zo in een slakkengang door de ontwikkeling van iets heen te gaan wat theoretisch vele keren sneller kan - om maar zoveel mogelijk winst te behalen.
Klopt, en misschien zal de wereld er ook wel naartoe geforceerd moeten worden en is dat een tussenfase, ik weet het niet. Ik weet alleen dat zoiets volgens mijn theorieën in grote lijnen de enige uiteindelijke oplossing is. Maar ik zie ook de huidige wereld, en die bevat geld en hebzucht - een siamese tweeling die niemand nog uit elkaar kan halen en waarvan tegelijkertijd de mensen die aan de top staan het logischerwijs niet willen vernietigen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:11 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ik begrijp je. Maar om dat te bereiken dan moet je toch niet het systeem veranderen maar de mens.
En dan veranderd het systeem vanzelf.
Zolang niet iedereen hetzelfde denkt kun je een systeem alleen maar afdwingen naar mijn idee.
Het niet meer steunen lijkt me het beste plan , als ik eraan meedoe ben ik degene die het in stand houd .quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik pacht het niet beter te weten dan de huidige 'leiders'. Jij bent hier de maatschappij-criticus, dan lijkt het me een logische stap om daar wat mee te doen behalve klagen op the interwebs
Maar geld staat nog wel voor waarde, namelijk hoeveel ervan in omloop is, dat is bepalend. Daarnaast, als het initiatief van het volk komt om geld los te laten zal dit klein beginnen en gepaard gaan met een hele lange (afhankelijk van de populariteit van dit idee) moeilijke periode waar de meerderheid geen zin in heeft en dus afhaakt en vrolijk weer door gaat consumeren in het kapitalisme.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:12 schreef new_moon het volgende:
zodra iedereen doorheeft dat geld eigenlijk geen waarde heeft, is de elite de macht kwijt
ideaal:
als mensen samen een sustainable omgeving kunnen creeren
en geld zowiezo afschaffen, dat spreekt voor zich
ja, of zelf maken dusquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:21 schreef Blaadjes het volgende:
En wat doen we dan als ik iets wil hebben wat een behoorlijke waarde heeft bijv. omdat iemand er lang mee bezig is geweest om het te maken, ruilhandel?
Snap ik maar is dat niet met alles zo?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:28 schreef new_moon het volgende:
geld heeft alleen de waarde die wij eraan geven, het is NIKS
het zou ook alleen maar kunnen als geld van de een op de andere dag niet meer bestaat, gewoon geen geld meer. een meng vorm is niet mogelijk als je het mij vraagtquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:18 schreef illusions het volgende:
[..]
Maar geld staat nog wel voor waarde, namelijk hoeveel ervan in omloop is, dat is bepalend. Daarnaast, als het initiatief van het volk komt om geld los te laten zal dit klein beginnen en gepaard gaan met een hele lange (afhankelijk van de populariteit van dit idee) moeilijke periode waar de meerderheid geen zin in heeft en dus afhaakt en vrolijk weer door gaat consumeren in het kapitalisme.
ja je moet gaan denken in behoeftes ipv waardesquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:30 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Snap ik maar is dat niet met alles zo?
Dergelijke dingen kunnen worden gecentraliseerd, je hoeft niet terug te gaan naar een minder geavanceerd systeem, andersom juist. Alles zou in zo'n wereld gratis zijn, en iedereen kan alles krijgen. Lijkt een utopie, is het ook omdat de weg ernaartoe erg lang is, maar theoretisch/technisch is het mogelijk om de hele wereld te voorzien van ongelimiteerde gratis energie en ruim voldoende eten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:21 schreef Blaadjes het volgende:
En wat doen we dan als ik iets wil hebben wat een behoorlijke waarde heeft bijv. omdat iemand er lang mee bezig is geweest om het te maken, ruilhandel?
Dat ben ik ook van mening, en je hoeft niet bang te zijn dat ik het niet begrepen heb, ik weet wel e.e.a. van hoe de economie in elkaar steekt. Zoals Blaadjes ook al zegt, waarde is iets wat een mens aan iets geeft. Als 2 mensen gelijke waarde aan 2 dingen geven, kunnen ze die ruilen: geld.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:30 schreef new_moon het volgende:
[..]
het zou ook alleen maar kunnen als geld van de een op de andere dag niet meer bestaat, gewoon geen geld meer. een meng vorm is niet mogelijk als je het mij vraagt
Je doet al mee. Of je wil of niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:16 schreef Summers het volgende:
[..]
Het niet meer steunen lijkt me het beste plan , als ik eraan meedoe ben ik degene die het in stand houd .
jup excuus je hebt het heus goed begrepenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:37 schreef illusions het volgende:
[..]
Dergelijke dingen kunnen worden gecentraliseerd, je hoeft niet terug te gaan naar een minder geavanceerd systeem, andersom juist. Alles zou in zo'n wereld gratis zijn, en iedereen kan alles krijgen. Lijkt een utopie, is het ook omdat de weg ernaartoe erg lang is, maar theoretisch/technisch is het mogelijk om de hele wereld te voorzien van ongelimiteerde gratis energie en ruim voldoende eten.
Sterker nog, daar heb je volgens Jacque Fresco slechts 3% van de bevolking voor nodig om te werken, en alle grondstoffen ter wereld samen met vrije ongehinderde ontwikkeling van technologie om gratis energie te kunnen oogsten. Het klinkt gek, maar die Fresco is heel pienter, daar kom je wel achter als je zijn lectures kijkt op YouTube bijv.
[..]
Dat ben ik ook van mening, en je hoeft niet bang te zijn dat ik het niet begrepen heb, ik weet wel e.e.a. van hoe de economie in elkaar steekt. Zoals Blaadjes ook al zegt, waarde is iets wat een mens aan iets geeft. Als 2 mensen gelijke waarde aan 2 dingen geven, kunnen ze die ruilen: geld.
Toch heeft geld dus waarde, maar deze is systematisch bepaald door de hoeveelheid die in omloop is, en die hoeveelheid wordt bepaald door bedrijven - voor 90% door de banken (geld creëeren middels het 'fractional reserve' systeem) en voor 10% door de centrale banken, die ook gewoon bedrijven zijn, zoals de Federal Reserve.
Om van geld af te komen, zou je eerst iedereen moeten voorzien in voldoende eten en energie, en voordat dat gebeurt moeten eerst alle landen verdwijnen en de grondstoffen "common heritage" verklaard worden.
http://www.thevenusproject.com/quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:42 schreef new_moon het volgende:
[..]
jup excuus je hebt het heus goed begrepen![]()
het is mijn super-ultra-droomwens, een wereld zonder geld
ik ga het even opzoeken op youtube, Jacque Fresco
Die man van het venus project.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:46 schreef illusions het volgende:
[..]
http://www.thevenusproject.com/
Eerste filmpje is wel goed (Paradise or Oblivion). Verder komt hij voor in Zeitgeist (redelijke docu, maar wel kritisch bekijken - veel dingen kloppen ook niet, vooral over religie hebben ze het vaak fout) en vele andere documentaires, maar zijn lectures zijn ook heel interessant.
De beste man is inmiddels al 97 jaar, maar uitzonderlijk sterk in redenering en vernieuwende ideëen. Niet te vergelijken met de eerste de beste politicus of zweefrevolutionair.
Helaas is het vrijwel onmogelijk voor veel mensen om zomaar de jungle in te rennen, happily ever after.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:46 schreef tribalwars het volgende:
Als mensen zelf hun eten verbouwen zelf hun eigen energie op wekken . en dan aan overig spullen door te ruilen met mensen eten voor spullen.
Dan gebruik je helemaal geen geld meer. En als steeds meer mensen het doen dat valt het geld systeem om.
Ja maar als je dan ook nog je huis bewapend tegen over deurwaardes. je hoeft niet in de jungle te gaan je kunt ook gewoon zelf je eten verbouwen. en je eigen energie op wekken.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:50 schreef illusions het volgende:
[..]
Helaas is het vrijwel onmogelijk voor veel mensen om zomaar de jungle in te rennen, happily ever after.Je kan niet verwachten van het merendeel van de bevolking dat ze zomaar alle bezittingen en luxe (zoals niet op je eigen eten hoeven te jagen) achterlaten voor de komende minimaal 10 tot 30 jaar, want tot die tijd neemt de bank je huis gewoon in beslag als je niet betaalt en geeft de supermarkt je helemaal niets mee zonder geld.
Daarnaast loopt de jacht de laatste jaren wat stroefjes in grote steden als Manhattan of Amsterdam.
ik moest lachenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:50 schreef illusions het volgende:
[..]
Helaas is het vrijwel onmogelijk voor veel mensen om zomaar de jungle in te rennen, happily ever after.Je kan niet verwachten van het merendeel van de bevolking dat ze zomaar alle bezittingen en luxe (zoals niet op je eigen eten hoeven te jagen) achterlaten voor de komende minimaal 10 tot 30 jaar, want tot die tijd neemt de bank je huis gewoon in beslag als je niet betaalt en geeft de supermarkt je helemaal niets mee zonder geld.
Daarnaast loopt de jacht de laatste jaren wat stroefjes in grote steden als Manhattan of Amsterdam.
Jaja, jij wel. Ga jij maar lekker je huis bewapenen tegen de deurwaarder, ik weet zeker dat hij het er ook inderdaad bij laat zitten als hij er niet inkomt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:01 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar als je dan ook nog je huis bewapend tegen over deurwaardes. je hoeft niet in de jungle te gaan je kunt ook gewoon zelf je eten verbouwen. en je eigen energie op wekken.
Als je naar dunbevolkte landen gaat wonen. en dan in de natuur dan komt het ook wel goed.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:05 schreef new_moon het volgende:
[..]
ik moest lachen![]()
nee in de praktijk zal het wel even wennen zijn,. denk ik
je hoeft trouwens ook niet meteen in de jungle te gaan zitten
of je gaat in een jort wonen hoef je geen hypotheek te betalen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:06 schreef illusions het volgende:
[..]
Jaja, jij wel. Ga jij maar lekker je huis bewapenen tegen de deurwaarder, ik weet zeker dat hij het er ook inderdaad bij laat zitten als hij er niet inkomt.Heb je trouwens geen bewapening voor nodig, als je de deur niet open doet komt hij er ook niet in, maar geloof me maar dat je niet zoveel later op straat staat.
Wat jij zegt kan niet. Mensen kunnen niet zomaar alles opgeven, als je wilt blijven wonen waar je woont moet iedereen gewoon de huur of hypotheek betalen, en anders word je eruit gezet. Je kan ook niet al je eigen eten kweken, dan zou je dieet veel te eenzijdig zijn - er moet vlees bij zitten en variatie. Slaat gewoon nergens op wat jij zegt, erg kortzichtig.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:01 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar als je dan ook nog je huis bewapend tegen over deurwaardes.
Het is imo al aan het afbrokkelen het hele idee van leiders en volgers , dat is uiteindelijk toch alleen maar voordelig voor mensen die van geld en macht houden en overheersen .quote:
En dat is echt jouw plan? Iedereen uit de steden overhalen dat ze geld moeten afzweren en naar dunbevolkte landen in de natuur komen wonen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:07 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Als je naar dunbevolkte landen gaat wonen. en dan in de natuur dan komt het ook wel goed.
Zo'n soort ronde tent waar Normandisch volken in Mogolie in slapen.quote:
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:10 schreef illusions het volgende:
[..]
En dat is echt jouw plan? Iedereen uit de steden overhalen dat ze geld moeten afzweren en naar dunbevolkte landen in de natuur komen wonen.
Jungle is natuurlijk overdreven, maar dat is wel een juiste vergelijking. Als jij zelf je eten wilt kweken en je energie wilt opwekken moet je dat sowieso al in groepsverband doen en dat gaat niet in een stad. Het vereist sowieso ook dat al deze mensen die dit willen hun huur of koophuis verlaten want die kunnen ze niet meer betalen - tenzij ze spaargeld hebben, maar dat gaat het punt dus weer voorbij want die verlaten het systeem niet.
Het is niet zo makkelijk, er zijn heel veel tussenfases en er is een reden dat Jacque Fresco hier niet over praat: de oplossing of uberhaupt een zinnig idee heeft nog niemand gevonden, om deze samenleving in dusdanige staat om te toveren naar een zelfvoorziend geldloze versie.
Maar als we alle massaal zonder geld gaan leven en we gaan spullen ruilen voor andere spullen of eten. Dan gaat het systeem vanzelf kapot als er maar genoeg mensen aan mee doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:10 schreef illusions het volgende:
[..]
En dat is echt jouw plan? Iedereen uit de steden overhalen dat ze geld moeten afzweren en naar dunbevolkte landen in de natuur komen wonen.
Jungle is natuurlijk overdreven, maar dat is wel een juiste vergelijking. Als jij zelf je eten wilt kweken en je energie wilt opwekken moet je dat sowieso al in groepsverband doen en dat gaat niet in een stad. Het vereist sowieso ook dat al deze mensen die dit willen hun huur of koophuis verlaten want die kunnen ze niet meer betalen - tenzij ze spaargeld hebben, maar dat gaat het punt dus weer voorbij want die verlaten het systeem niet.
Het is niet zo makkelijk, er zijn heel veel tussenfases en er is een reden dat Jacque Fresco hier niet over praat: de oplossing of uberhaupt een zinnig idee heeft nog niemand gevonden, om deze samenleving in dusdanige staat om te toveren naar een zelfvoorziend geldloze versie.
normandische volken in Mogolie! natuurlijk... ooh het is een rebusquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:10 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Zo'n soort ronde tent waar Normandisch volken in Mogolie in slapen.
Dus jij wilt een meerderheid van mensen die bereid zijn om vrijwel alles wat ze aan bezittingen hebben achter te laten (huis, auto, etc), in een wigwam te gaan wonen en zelf hun eten gaan kweken wat ze nog nooit gedaan hebben, en je vindt het gek dat mensen hier niet akkoord mee gaan?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:10 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Zo'n soort ronde tent waar Normandisch volken in Mogolie in slapen.
Maar als we willen leven zo als in het venus project. Moeten we af leren om steeds maar meer te willen. We moeten van het materialistisch gedrag af.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:13 schreef illusions het volgende:
[..]
Dus jij wilt een meerderheid van mensen die bereid zijn om vrijwel alles wat ze aan bezittingen hebben achter te laten (huis, auto, etc), in een wigwam te gaan wonen en zelf hun eten gaan kweken wat ze nog nooit gedaan hebben, en je vindt het gek dat mensen hier niet akkoord mee gaan?
Je krijgt een bevolking alleen zo ver geld af te zweren als ze er beter van worden. Misschien klinkt het voor jou heel romantisch zo'n hutje in de wildernis met je eigen tomatentuin, maar voor veel mensen gewoon niet.Je raakt kant noch wal met je rare en kinderachtige beredeneringen.
Dan moet je denken aan het Venus project.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:15 schreef illusions het volgende:
Met andere woorden, geld afschaffen is een stap vooruit, dan moet je de rest niet terug naar de middeleeuwen willen helpen. Alles moet vooruit, en dat begint niet met een sekte die de wildernis in verhuist om lekker rebels hun eigen spinazie te kweken en eens per week een konijntje te vangen.
Helemaal niet, je hebt er geen moer van begrepen. Het Venus Project voorziet in alles wat de mens wil, ook als zij daar meer van wil - er is in die situatie theoretisch meer dan genoeg voor iedereen. Zodra iedereen alles kan krijgen, dan gaat hebzucht een stuk kleinere rol spelen. Maar dat bereik je niet door de deurwaarder te negeren en met je soortgenoten in een wigwam te gaan zitten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:15 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Maar als we willen leven zo als in het venus project. Moeten we af leren om steeds maar meer te willen. We moeten van het materialistisch gedrag af.
Hoe kunnen we dan volgens jouw in een maatschappij leven waarin de mens steeds meer wil leg dat is uit.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:17 schreef illusions het volgende:
[..]
Helemaal niet, je hebt er geen moer van begrepen. Het Venus Project voorziet in alles wat de mens wil, ook als zij daar meer van wil - er is in die situatie theoretisch meer dan genoeg voor iedereen. Zodra iedereen alles kan krijgen, dan gaat hebzucht een stuk kleinere rol spelen. Maar dat bereik je niet door de deurwaarder te negeren en met je soortgenoten in een wigwam te gaan zitten.
Jij haalt ook het venus project aan. Misschien dat eerst even bekijken.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:18 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Hoe kunnen we dan volgens jouw in een maatschappij leven waarin de mens steeds meer wil leg dat is uit.
Dat soort systeem krijg je als je steeds meer wil maar toch duurzaam wilt leven.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:21 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Jij haalt ook het venus project aan. Misschien dat eerst even bekijken.
En wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat soort systeem krijg je als je steeds meer wil maar toch duurzaam wilt leven.
Wat de vele tussenfases inhouden op de weg naar zo'n systeem, dat weet niemand. Maar als alles in overvloed is, gaat op dat moment hebzucht een veel kleinere rol spelen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:18 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Hoe kunnen we dan volgens jouw in een maatschappij leven waarin de mens steeds meer wil leg dat is uit.
Wel handig ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:21 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Jij haalt ook het venus project aan. Misschien dat eerst even bekijken.
Dat idee krijg ik ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:23 schreef illusions het volgende:
[..]
Niets, maar hij denkt dat je er komt door technologische achteruitgang en algehele anarchie.
*joertquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:24 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik ook.
Terug de grot in met je knuppel.
http://www.happynews.nl/2(...)-de-bevolking-nodig/quote:Wanneer 10 procent van een bevolking een onwrikbare overtuiging heeft, zal deze overtuiging na verloop van tijd onvermijdelijk door de meerderheid van de maatschappij worden geadopteerd. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan het Rensselaer Polytechnic Institute in de Verenigde Staten.
Wat een onzin. Dan wordt elke overtuiging waar 10% van de mensen achterstaat een meerderheid, en heb je elke dag 100 nieuwe meerderheden die elkaar afwisselen. Overtuigingen die onderdrukt worden krijgen vaak geen bestaansrecht, ook al staat ruim het halve volk erachter - kijk om te beginnen maar eens naar alle landen die gekolonialiseerd zijn door de VS. De meerderheid was het er niet mee eens, toch gebeurt het.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:32 schreef Summers het volgende:
[..]
http://www.happynews.nl/2(...)-de-bevolking-nodig/
Eens.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:42 schreef illusions het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dan wordt elke overtuiging waar 10% van de mensen achterstaat een meerderheid, en heb je elke dag 100 nieuwe meerderheden die elkaar afwisselen. Overtuigingen die onderdrukt worden krijgen vaak geen bestaansrecht, ook al staat ruim het halve volk erachter - kijk om te beginnen maar eens naar alle landen die gekolonialiseerd zijn door de VS. De meerderheid was het er niet mee eens, toch gebeurt het.
Als je denkt dat een meerderheid met de juiste overtuiging genoeg is om de wereld te veranderen, kom je bedrogen uit. In die meerderheid zitten namelijk meestal niet de personen die macht hebben.
Ik geloof van wel , er is geen macht nodig alleen samenwerking . Elke persoon heeft invloed , de mensen met macht hebben dat uitsluitend door het geloof van mensen dat ze hun macht moeten weggeven of moeten volgen . Steeds meer mensen zien het als een verouderd idee . Een leider bestaat uitsluitend bij de gratie van volgers . Het is maar een illusie , iedereen is gelijk .quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:42 schreef illusions het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dan wordt elke overtuiging waar 10% van de mensen achterstaat een meerderheid, en heb je elke dag 100 nieuwe meerderheden die elkaar afwisselen. Overtuigingen die onderdrukt worden krijgen vaak geen bestaansrecht, ook al staat ruim het halve volk erachter - kijk om te beginnen maar eens naar alle landen die gekolonialiseerd zijn door de VS. De meerderheid was het er niet mee eens, toch gebeurt het.
Als je denkt dat een meerderheid met de juiste overtuiging genoeg is om de wereld te veranderen, kom je bedrogen uit. In die meerderheid zitten namelijk meestal niet de personen die macht hebben.
maar hoe ziet jouw ideale maatschappij eruit.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik geloof van wel , er is geen macht nodig alleen samenwerking . Elke persoon heeft invloed , de mensen met macht hebben dat uitsluitend door het geloof van mensen dat ze hun macht moeten weggeven of moeten volgen . Steeds meer mensen zien het als een verouderd idee . Een leider bestaat uitsluitend bij de gratie van volgers . Het is maar een illusie , iedereen is gelijk .
Zie eerst maar dat mensen hun mobieltjes weg doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:24 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik ook.
Terug de grot in met je knuppel.
Duurzaam en zelfvoorzienend leven , geen geld , vrijheid , geen grenzen en de aarde is van iedereen .quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:11 schreef tribalwars het volgende:
[..]
maar hoe ziet jouw ideale maatschappij eruit.
Gewoon stoppen met stroom leveren.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zie eerst maar dat mensen hun mobieltjes weg doen.
dan zijn we al halverwege
Dan zijn onze ideëen daarover hetzelfde, maar dat elke 10% van een volk die dezelfde bepaalde overtuiging aanhangt resulteert in een meerderheid, is gewoon pertinent onwaar. Anders kunnen we verwachten dat de SP (15/150 zetels Tweede Kamer) nu een meerderheid gaat krijgen, I don't think so.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:52 schreef Summers het volgende:
[..]
Duurzaam en zelfvoorzienend leven , geen geld , vrijheid , geen grenzen en de aarde is van iedereen .
Jup we zijn nog te erg verdeeld, en veranderen nog steeds te snel van mening.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:03 schreef illusions het volgende:
[..]
Dan zijn onze ideëen daarover hetzelfde, maar dat elke 10% van een volk die dezelfde bepaalde overtuiging aanhangt resulteert in een meerderheid, is gewoon pertinent onwaar. Anders kunnen we verwachten dat de SP (15/150 zetels Tweede Kamer) nu een meerderheid gaat krijgen, I don't think so.
Het ging om een overtuiging die sterk aanwezig is , een bewustzijnsverandering is pertinent . Die 10% moet in dit geval wereldwijd bereikt worden , niet in Nederland .quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:03 schreef illusions het volgende:
[..]
Dan zijn onze ideëen daarover hetzelfde, maar dat elke 10% van een volk die dezelfde bepaalde overtuiging aanhangt resulteert in een meerderheid, is gewoon pertinent onwaar. Anders kunnen we verwachten dat de SP (15/150 zetels Tweede Kamer) nu een meerderheid gaat krijgen, I don't think so.
De enige manier voor de status quo om aan de macht te blijven is constant die verdeeldheid te blijven voeden , verdeelde mensen letten op elkaar en verenigen zich niet , de grootste angst van de status quo .quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jup we zijn nog te erg verdeeld, en veranderen nog steeds te snel van mening.
Zie prognoses voor verkiezingen en zo.
Zoalng er nog te veel verschil is tussen culturen en religies meningen gaat het gewoon nog niet gebeuren
10%?quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:28 schreef Summers het volgende:
[..]
Het ging om een overtuiging die sterk aanwezig is , een bewustzijnsverandering is pertinent . Die 10% moet in dit geval wereldwijd bereikt worden , niet in Nederland .
quote:
quote:Wanneer 10 procent van een bevolking een onwrikbare overtuiging heeft, zal deze overtuiging na verloop van tijd onvermijdelijk door de meerderheid van de maatschappij worden geadopteerd. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan het Rensselaer Polytechnic Institute in de Verenigde Staten.
quote:Hundredth monkey effect
The hundredth monkey effect is a supposed phenomenon in which a behavior or thought spreads rapidly from one group to all related groups once a critical number of initiates is reached.
Americanen zijn schaapjes idd, in Nederland gebeurt dit niet zo snel.quote:
Hundredth monkey effectquote:Op woensdag 15 mei 2013 10:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Americanen zijn schaapjes idd, in Nederland gebeurt dit niet zo snel.
Wij zijn iets ruimer denkend dan hun.
bron
momenteel word het afgescheept als:
[ afbeelding ]
All related groups is elk volk op aarde . Grenzen en benamingen zijn ook maar ooit verzonnen .quote:The hundredth monkey effect is a supposed phenomenon in which a behavior or thought spreads rapidly from one group to all related groups once a critical number of initiates is reached.
Kritieke massa, heb je ook met trends al is het wel iets moeilijker te bewerkstelligen als de media niet mee werkt (TV/Radio/grote sites) maar als een goed idee een bepaald aandachtsniveau krijgt heb je altijd kans op een kentering natuurlijk. Hoe zat het ook alweer met de burgeroorlog in de VS destijds, 5% was actief in de strijd waardoor de andere 95% ook over ging oid?quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Americanen zijn schaapjes idd, in Nederland gebeurt dit niet zo snel.
Wij zijn iets ruimer denkend dan hun.
bron
momenteel word het afgescheept als:
[ afbeelding ]
Klopt, de 3e wereld oorlog is ook nodig om iedereen tot inkeer te krijgen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Hundredth monkey effect
[..]
All related groups is elk volk op aarde . Grenzen en benamingen zijn ook maar ooit verzonnen .
Verdeeldheid kan je ieder moment zelf beeindigen . Het is geen natuurwet , in de natuur werkt ook alles samen , het is ooit aangepraat en aangenomen voor waar en alleen voordelig voor machthebbers . Het resultaat is dat de wereld chaos is en uit balans . je zou bijna zweren dat deze aarde een speeltuin is en we een andere planeet hebben waar onze kinderen wel nog genoeg schone lucht hebben en vissen in de zee .quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt, de 3e wereld oorlog is ook nodig om iedereen tot inkeer te krijgen.
Althans wat er nog van de wereldbevolking dan nog over is.
Daarom gaf ik in het vorige Topic ook de Film aan van startrek first contact.
niet alleen de Film is wel leuk maar het gaat mij om het gedeelte wat, onderdeel uit het verhaal is.
Er is verdeeldheid en denk inderdaad zoals in de film word aangeven die verdeeldheid kan worden opgelost door contact met wezens buiten aarde.
De mensheid word 1 en gaat dan alles overboord gooien geld etc en daardoor ontstaat gewoon de honger naar kennis en zichzelf als mens te verbeteren.
Ben zelf nogal een film geek, geen trekkie maar, ik haal dit aan omdat het best een mogelijkheid kan vormen voor de toekomst.
En startrek heeft al eerder bewezen een goede grond te hebben voor ontwikkeling denk aan de mobiele telefoon
Verdeeldheid, vandaar verdeel en heers.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Verdeeldheid kan je ieder moment zelf beeindigen . Het is geen natuurwet , in de natuur werkt ook alles samen , het is ooit aangepraat en aangenomen voor waar en alleen voordelig voor machthebbers . Het resultaat is dat de wereld chaos is en uit balans . je zou bijna zweren dat deze aarde een speeltuin is en we een andere planeet hebben waar onze kinderen wel nog genoeg schone lucht hebben en vissen in de zee .
Ja,quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Verdeeldheid, vandaar verdeel en heers.
Als jij bevolkingsgroepen maakt en vervolgens tegen elkaar keert terwijl je boven beide staat. Als je dan één meer geeft dan de ander kun je via 'die ene' de rest onderdrukken. Om zoiets waar te maken had je een nieuw land nodig, 'die ene' is de VS.
Of zie ik dit nu verkeerd?
Mee eens. Zelf geen enkele verantwoording nemen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja,
"verdeel en heers" "illuminati" "nwo" "onderdrukking" het zijn allemaal van die stokpaardjes van mensen met pleinvrees of andere angsten.
Kinderen stoten hun knie tegen een kast en dan heeft de kast het gedaan en hetzelfde zie ik met volwassenen die politici de schuld geven. Sommige zijn te lui om te werken en geven ondertussen de hele wereld de schuld behalve zichzelf tot dit soort verzinsels aan toe. Daar past het naar beneden halen van mensen aan de top ook bij. Bankiers werken hard, politici idem dito, maar mensen hebben geen benul hoe fysiek en mentaal bepaald werk is.. die zouden het nog geen dag volhouden.
De-constructief Kankeren op de overheden en bankiers maar zelf geen alternatief hebben. Ontwerp maar eens een nieuw systeem, kom maar eens met een plan om de maatschappij gezonder te maken. De mailbox van politici staat open en uit ervaring weet ik dat er wordt geluisterd.
Yeah, right.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:44 schreef Beathoven het volgende:
De bevolking is de stille kracht achter een democratisch systeem, men krijgt waar men in een bepaalde tijd behoefte aan heeft. En nu zal ik de laatste zijn die roept dat alles perfect is maar in Nederland zoeken we toch echt wel zoveel mogelijk de progressie op en Amerika met Obama zeilt ook beter dan onder Bush.
Nee , helaas is dat normaal geworden .quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Verdeeldheid, vandaar verdeel en heers.
Als jij bevolkingsgroepen maakt en vervolgens tegen elkaar keert terwijl je boven beide staat. Als je dan één meer geeft dan de ander kun je via 'die ene' de rest onderdrukken. Om zoiets waar te maken had je een nieuw land nodig, 'die ene' is de VS.
Of zie ik dit nu verkeerd?
Dat is waar, alleen de wereld bestaat uit zoveel factoren in georganiseerde chaos dat je niet kunt beweren dat één factor een andere factor in z'n algemeenheid wegdrukt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:26 schreef illusions het volgende:
[..]
Yeah, right.De VS heeft onder Obama een duik genomen in termen van recessie, de staatsschuld is meer vergroot dan Bush in die 8 jaar heeft durven dromen, er wordt veel meer aan het leger besteed als wat dan ook en er is steeds meer armoede en extremen. De eerste bailout was ruim 700 miljard, ongeveer 600 miljard daarvan ging naar defensie, de rest naar banken, een verwaarloosbaar getal naar bestrijding van armoede.
Ik ben het met je eens dat er geen kritiek geleverd moet worden zonder een mogelijke oplossing te opperen, maar dat wordt mijns inziens wel gedaan daar ik een vrij compleet beeld heb van hoe een ideale samenleving eruit zou zien n.a.v. bronnen die ik heb gelezen, het is maar waar je interesses liggen - kankeren of voortuigang. Concrete oplossingen vereisen tevens flinke studie en het is logisch dat niet iedereen die uit zijn mouw kan schudden.
Sowieso kan iedereen al bedenken dat het fractionele bankieren en het systeem van derivaten voor geen meter klopt en dat dat de grootste oorzaak is van de huidige crisis.
Wat betreft je eerdere post over politiek, als jij denkt dat de huidige democratie werkt hou je volgens mij niet echt rekening met de enorme lobby's die de politici gewoon in hun zak hebben zitten. En die zakken zijn heel diep, corporaties verdienen tegenwoordig meer als hele landen.
Je ziet het een beetje verkeerd. De politicie zijn er alleen maar om jouw een gevoel van vrijheid te geven. De mulinationals bepalen wat de regeren moeten doen. Het draait natuurlijk om zoveel mogelijk geld verdienen. Dus dan worden wij steeds wat armer. Ik heb zo het idee dat mensen in de politiek alleen maar gekozen worden om dat ze goed kunnen liegen. En mensen trappen er elke keer weer in. Ze denken ook echt dat de volgende partij het beter met ons voort heeft maar dat is niet. 70% van de mensen die in de politiek zitten in de illuminatie. Maar dat wordt door mensen weer volkomen negeert. Die zeggen dan dat is een groep mensen die het best met de wereld voor heeft. Deze mensen zijn dan ook niet wakker anders konden ze de waarheid wel zien.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja,
"verdeel en heers" "illuminati" "nwo" "onderdrukking" het zijn allemaal van die stokpaardjes van mensen met pleinvrees of andere angsten.
Kinderen stoten hun knie tegen een kast en dan heeft de kast het gedaan en hetzelfde zie ik met volwassenen die politici de schuld geven. Sommige zijn te lui om te werken en geven ondertussen de hele wereld de schuld behalve zichzelf tot dit soort verzinsels aan toe. Daar past het naar beneden halen van mensen aan de top ook bij. Bankiers werken hard, politici idem dito, maar mensen hebben geen benul hoe fysiek en mentaal bepaald werk is.. die zouden het nog geen dag volhouden.
De-constructief Kankeren op de overheden en bankiers maar zelf geen alternatief hebben. Ontwerp maar eens een nieuw systeem, kom maar eens met een plan om de maatschappij gezonder te maken. De mailbox van politici staat open en uit ervaring weet ik dat er wordt geluisterd.
helaas werd er één keertje iets te goed geluisterd en een onderwerp door een partij iets te veel overschat met een pamflet.. Was een beetje double facepalm en niet nodig :p
Echte armoede is klagen over alles, nooit wat uitvoeren en 'denken' dat je alles weet met de verhouding zij zijn slecht en wij zijn goed.. om jezelf maar in de comfort-zone te houden. De zin van het leven is om het leven zin te geven, en het leven gaat met klagen en dit soort absurde fantasieën alleen maar aan je voorbij. Probeer eens deel van de wereld te worden ipv het allemaal maar te raden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:18 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je ziet het een beetje verkeerd. De politicie zijn er alleen maar om jouw een gevoel van vrijheid te geven. De mulinationals bepalen wat de regeren moeten doen. Het draait natuurlijk om zoveel mogelijk geld verdienen. Dus dan worden wij steeds wat armer. Ik heb zo het idee dat mensen in de politiek alleen maar gekozen worden om dat ze goed kunnen liegen. En mensen trappen er elke keer weer in. Ze denken ook echt dat de volgende partij het beter met ons voort heeft maar dat is niet. 70% van de mensen die in de politiek zitten in de illuminatie. Maar dat wordt door mensen weer volkomen negeert. Die zeggen dan dat is een groep mensen die het best met de wereld voor heeft. Deze mensen zijn dan ook niet wakker anders konden ze de waarheid wel zien.
Je hebt wel een punt je moet ook nog je leven leiden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Echte armoede is klagen over alles, nooit wat uitvoeren en 'denken' dat je alles weet met de verhouding zij zijn slecht en wij zijn goed.. om jezelf maar in de comfort-zone te houden. De zin van het leven is om het leven zin te geven, en het leven gaat met klagen en dit soort absurde fantasieën alleen maar aan je voorbij. Probeer eens deel van de wereld te worden ipv het allemaal maar te raden.
Begin eraan, jij hebt het leven nog voor jequote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:29 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt je moet ook nog je leven leiden.
Dat ik op fok zit zeg niet dat ik geen leuke dingen doe.quote:
gelukkig maarquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat ik op fok zit zeg niet dat ik geen leuke dingen doe.
Maar FOK! moet ook voor de leuk zijn tribal. Ontspanning.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat ik op fok zit zeg niet dat ik geen leuke dingen doe.
Is het ook wel. Zit ook nog af en toe op Klb en onz.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar FOK! moet ook voor de leuk zijn tribal. Ontspanning.
Toch niet aan klagen over ons?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Is het ook wel. Zit ook nog af en toe op Klb en onz.
misschien ben ik niet de juiste om daarop antwoord te geven (erg aan de skeptische en rationele zijde bij complottheorieen)...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:47 schreef Lavenderr het volgende:
Zou de gepolariseerde verhouding tussen het liberale en het conservatieve deel van Turkije te maken hebben met de veronderstelde agenda van de New World Order?
Wat vind je van deze uitspraak van Erdogan; "Democratie is als een tram, je rijdt ermee tot je jouw einddoel hebt bereikt en dan stap je af."quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
misschien ben ik niet de juiste om daarop antwoord te geven (erg aan de skeptische en rationele zijde bij complottheorieen)...
maar volgens mij zijn zulke conflicten als in Turkije allang voorgegenereert, zònder dat er daar iemand iets voor hoeft te plannen..
om de zoveel tijd komen zulke conflicten tot ontploffing...
hooguit interssant is het bv je af te vragen of er bepalde partijen zijn die mogelijk extra olie op het vuur gooien of proberen bepaalde onrusten op te zwepen (bv een connectie met Syrie en/of evt. bepaalde belangengroepen in Turkije, het legerd daar en bv koerdische groeperingen).
Enkel, het conflict an sich bestaat zonder dat iemand het hoeft te 'scheppen'.
Ook in andere arabische landen zijnd e conflicten zelf vaak gebaseerd op dingen die al minimaal een eeuw bestaan, soms basisoorzaken vinden in omstandigheden die gegroeid zijn toen het otomaanse Rijk viel (1922, maar dat vervalproces duurde ook zo'n 15 jaar)... invloeden van kolniale machten als Frankrijk en Engeland die hun economische belangen nastreefden, of eeuwenoude conflicten tussen religieuze groeperingen (alawieten, soennieten, sjieieten, maronieten en ga zo maar door)
mwah, het klinkt als de reeele werkopvatting van 99% van de regeringsleiders en bestuurders in westerse democratische landen..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat vind je van deze uitspraak van Erdogan; "Democratie is als een tram, je rijdt ermee tot je jouw einddoel hebt bereikt en dan stap je af."
Dat klinkt toch als een dubbele agenda?
Gewoon een eerlijke opportunist?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
mwah, het klinkt als de reeele werkopvatting van 99% van de regeringsleiders en bestuurders in westerse democratische landen..
opvallend is hooguit dat er eentje het eerlijk en openlijk zegt, wat dat betreft heb ik niet eens zo'n erg negatief oordeel over Erdogan
mwah.. echt eerlijk zijn imho politici nooit, hooguit liegt hij verder niet daarover (maar wel over genoeg andere dingen)...quote:
In Brazilie is het ondertussen ook begonnen met demonstraties en protesten. In hoeverre zou dit te linken zijn met de agenda van NWO?quote:Brazilië zet leger in bij protesten
BRASILIA -
De Braziliaanse regering gaat militairen naar vijf grote steden sturen om weerstand te bieden aan een golf van protesten, waarin bijna een kwart miljoen mensen betere voorzieningen eisen. Legereenheden worden ingezet in Rio de Janeiro, Minas Gerais, Bahia, Ceara en in de hoofdstad Brasilia.
In bijna al deze steden vinden voetbalwedstrijden plaats van de Confederations Cup, zo bericht de BBC woensdag. Volgens het ministerie van Justitie is Recife de enige gaststad van het voetbaltoernooi die geen steun van het leger heeft aangevraagd. Lokale overheden mogen zelf bepalen hoe lang de militairen blijven.
De aankondiging volgt op een confrontatie tussen de oproerpolitie en demonstranten dinsdag in Sao Paulo. In de grootste stad van het Zuid-Amerikaanse land vernielden groepen gemaskerde activisten winkels en banken. Daarnaast vochten ze met andere demonstranten die het geweld probeerden te stoppen.
De protesten ontstonden op 2 juni toen Brazilianen boos werden om hogere openbaar vervoerprijzen. Sindsdien hebben de protesten zich verspreid over zeker zo'n twaalf steden. De bevolking protesteert nu tegen corruptie in het land, slechte onderwijs- en gezondheidsvoorzieningen en hoge kosten van levensonderhoud.
President Dilma Rousseff zei dat ze trots was dat zoveel mensen zich hard maken voor een beter land.
Wanneer komen de protesten naar west-europa?quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:13 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
In Brazilie is het ondertussen ook begonnen met demonstraties en protesten. In hoeverre zou dit te linken zijn met de agenda van NWO?
Belooft een goed WK te worden.
Een alu-hoedje voor Erdogan:quote:Erdogan: Turkije en Brazilië slachtoffer van complot
De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan denkt dat er een door het buitenland geleide samenzwering gaande is tegen de regering van zijn land en dat van Brazilië. Volgens de premier worden de protesten gestuurd vanuit één en hetzelfde centrum.
Erdogan riep dat tijdens een bijeenkomst met tienduizenden aanhangers die waren samengekomen in Samsun, een kustplaats aan de Zwarte Zee. De premier is bezig aan een rondreis door zijn land, om zoveel mogelijk politieke steun te vergaren.
De protesten tegen de regering in Turkije begonnen drie weken geleden nadat de politie een vreedzame demonstratie op het Taksimplein in Ankara met veel vertoon van geweld had neergeslagen. Inmiddels zijn de protesten grimmiger geworden en zijn ze vooral gericht op de autoritaire wijze van regeren van de premier.
Brazilië
Ook in Brazilië kwam het deze week tot grote massademonstraties. De onvrede is er vooral gericht op de stijgende prijzen in het openbaar vervoer, de hoge belastingen en de enorme bedragen die worden uitgegeven aan de organisatie van het WK voetbal in 2014 en de Olympische Spelen in 2016.
Volgens Erdogan zitten niet nader genoemde buitenlandse krachten, bankiers en media achter de protesten in beide landen. 'Hetzelfde spel wordt nu in Brazilië gespeeld. De symbolen zijn hetzelfde, de affiches zijn hetzelfde, Twitter en Facebook en de internationale media zijn dezelfde', zo zei hij op de bijeenkomst in Samsun.
'De protesten worden geleid vanuit hetzelfde centrum. Het is hetzelfde spel, dezelfde val, hetzelfde doel.'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.★★★
Niets mis met idealisme!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:35 schreef new_moon het volgende:
[..]
ja je moet gaan denken in behoeftes ipv waardes
Niet: daar krijg ik 10 appels voor een mand graan, en daar wel 15 appels,.. etc
Maar: Hoeveel appels heb ik nodig, wie heeft die, en wat wil die ervoor terug?
ik weet, het klinkt allemaal heel idealistisch en dat is is het ook, maar het zou zo mooi zijn
Erdogan kan t niet zo goed zetten dat dit een intellectuele opstand is en mensen creatief zijn en zich via internet hebben laten inspireren tot aan Brazilie toe. Hij is zelf maar iemand a la GW Bush. Een goede spreker als er een autocue voor staat maar zonder tekst in de hand komt er niks zinnigs uit.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:37 schreef Lavenderr het volgende:
Binnenkort kunnen we Erdogan hier op BNW verwachten
Is dat je conclusie na een persoonlijk gesprek met 'm?quote:Op zondag 23 juni 2013 11:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Erdogan kan t niet zo goed zetten dat dit een intellectuele opstand is en mensen creatief zijn en zich via internet hebben laten inspireren tot aan Brazilie toe. Hij is zelf maar iemand a la GW Bush. Een goede spreker als er een autocue voor staat maar zonder tekst in de hand komt er niks zinnigs uit.
Pak m z'n blaadjes af en laat m even een paar uur t volk toespreken, dan is zelfs zn eigen achterban m snel zat.
Waarin voel je je aangevallen?quote:Op zondag 23 juni 2013 11:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Is dat je conclusie na een persoonlijk gesprek met 'm?
Aangevallen? Que?quote:Op zondag 23 juni 2013 11:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waarin voel je je aangevallen?
Ik baseer me op interviews met m en gesprekken met het volk tijdens zn reizen.
zelfs uit zn eigen achterban zul je niemand horen zeggen dat hij een intellectueel is. En leiders die demonstranten disrespectvol t.o.v de islam noemen terwijl de politie de naam van Allah roept als ze aanvallen heb ik niet zo hoog. Het zegt meer over m zelf en zn narcisme dan over de islam, Turkije en de wereld.
Dat geldt voor een groot deel van de leiders (Obama, Bush, Blair, Cameron). Een team achter ze denkt alles uit en zij mogen het met mooie woorden aan de bevolking 'voorleggen'.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Erdogan kan t niet zo goed zetten dat dit een intellectuele opstand is en mensen creatief zijn en zich via internet hebben laten inspireren tot aan Brazilie toe. Hij is zelf maar iemand a la GW Bush. Een goede spreker als er een autocue voor staat maar zonder tekst in de hand komt er niks zinnigs uit.
Pak m z'n blaadjes af en laat m even een paar uur t volk toespreken, dan is zelfs zn eigen achterban m snel zat.
Puppets.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:48 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat geldt voor een groot deel van de leiders (Obama, Bush, Blair, Cameron). Een team achter ze denkt alles uit en zij mogen het met mooie woorden aan de bevolking 'voorleggen'.
Clinton heeft bewezen prima zonder autocue te kunnen, hij maakte gehakt van Fox! News in een 1:1 interview / hol van de leeuw. Zelfde geldt waarschijnlijk voor Obama, die redt zich wel. Cameron ken ik wat minder, Bush faalt hard zonder autocue.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:48 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat geldt voor een groot deel van de leiders (Obama, Bush, Blair, Cameron). Een team achter ze denkt alles uit en zij mogen het met mooie woorden aan de bevolking 'voorleggen'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |