Hehe, eindelijk iemand die het snapt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:22 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Mwa, ik ken alleen maar mensen die Blu-Ray kopen, je zou ook stom zijn om het niet te doen als je een dikke tv hebt staan. Het kwaliteitsverschil is schokkend. Even buiten het kijken van films heeft Blu-Ray natuurlijk een ander groot voordeel en dat is de opslagcapaciteit waar games veel aan hebben.
Ik had je naam of avatar nog niet gezien, maar bij het lezen van deze reactie op die foto WIST ik gewoon dat jij het was Royquote:
Dan heb je het niet goed begrepen nee.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:19 schreef Leonos het volgende:
Snap ik nou goed dat EA spellen exclusief voor de xdoos gaat worden?
Dus als ik FIFA wil spelen moet ik een xbox kopen? Dat wil ik heul niet
Ooooh, niks aan het handje dusquote:Op woensdag 22 mei 2013 11:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dan heb je het niet goed begrepen nee.
XBox krijgt exclusieve content voor EA Sports games.
Dat verzin je nu zelf?quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:02 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook timed exclusive.
Waarom BR vanwege films.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:06 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Blu-ray heb ik nog nooit gebruikt. Vraag me uberhaupt af of dat ooit nog zo'n succes gaat worden als men dacht, want ik hoor ook nooit iemand die een film blu-ray koopt.
Aangezien elke game geïnstalleerd moet worden is dat überhaupt geen issuequote:Op woensdag 22 mei 2013 13:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Waarom BR vanwege films.
BR in de Xbox is toch beter vanwege de spellen.
Of wil je onder het gamen "change disc" op een next gen console zien....
Beetje overdreven, niet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:22 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Mwa, ik ken alleen maar mensen die Blu-Ray kopen, je zou ook stom zijn om het niet te doen als je een dikke tv hebt staan. Het kwaliteitsverschil is schokkend. Even buiten het kijken van films heeft Blu-Ray natuurlijk een ander groot voordeel en dat is de opslagcapaciteit waar games veel aan hebben.
Ik denk november.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:42 schreef Nickskuh het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer die PS4 hier nou daadwerkelijk uitkomt, als hij pas in januari/februari hier komt heb je weinig aan FIFA 14, dan kun je hem beter nog voor PS3/XBOX 360/PC kopen.
Wilde net zeggen, kijk eerst eens naar bv. de DVD van The Hobbit op een SDTV en dan naar de BR op een full HD plasma.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik kan een DVD echt niet aanzien op een goede tv hoor en ik zie dat verschil heel erg ja.
Je moet natuurlijk wel zowel de dvdspeler als de BRspeler op dezelfde bron aansluiten anders gaat je vergelijking helemaal mank.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:50 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wilde net zeggen, kijk eerst eens naar bv. de DVD van The Hobbit op een SDTV en dan naar de BR op een full HD plasma.
Als je dat geen levensgroot verschil vindt is een bril misschien een optie?
japan zekerquote:
Bij die prijs ga ik waarschijnlijk ook snel overstag.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:59 schreef Nickskuh het volgende:
[..]
Als dat is
Dan nog een prijsje van onder de 400 euro en hij staat op m'n kamer.
Ook goed, verschil blijft enorm imo.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:00 schreef eight het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel zowel de dvdspeler als de BRspeler op dezelfde bron aansluiten anders gaat je vergelijking helemaal mank.
Sony had het toch over wereldwijde release??quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:01 schreef eight het volgende:
[..]
japan zeker
[..]
Bij die prijs ga ik waarschijnlijk ook snel overstag.
Ah, ok. Ik heb het ook niet helemaal gevolgd eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:07 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Sony had het toch over wereldwijde release??
Ik weet ook niet zeker hoor, maar dacht dat dat de bedoeling was..quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:11 schreef eight het volgende:
[..]
Ah, ok. Ik heb het ook niet helemaal gevolgd eerlijk gezegd.
Ik had verwacht dat Europa weer als laatste aan de beurt kwam maar gezien de race is een wereldwijde release ook wel logisch.
Nee.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:07 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Sony had het toch over wereldwijde release??
Wel toch? Ik dacht te lezen dat er maar enkele dagen verschil tussen zat. Sowieso zou Sony daar goed aan doen omdat ze dan denk ik vanaf het begin voorlopen weer op de Xbox.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee.Dus verwacht maar niet dat in je voor 2014 in Europa een ps4 hebt.
Zeer kwalijke zaak dan...quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zijn nog geen uitspraken over gedaan, alleen geruchten. Zelfde geruchten dus dat hij wel in Europa komt in 2013.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
quote:Zoals de titel van dit bericht al zegt, gaan de geruchten deze keer over de PS4 prijs en de release. Want als we de Amerikaanse winkelketen Gamestop moeten geloven, zal Sony dit jaar nog een wereldwijde PS4 release plannen. Deze “aankondiging” kwam tussen neus en lippen van de Vice President van Gamestop Michael Hogan tijdens een persconferentie. Hierbij gaf hij aan dat hij wist dat Sony in 2013 een wereldwijde PS4 release plant, maar nog niet wist hoe Microsoft hierop zou reageren. Weet hij iets wat wij niet weten..?
Zou mooi zijn. Dan koop ik de ps4 denk ik. Al wacht ik even de e3 af en wat de extra content voor fifa wordt. Daarna maak ik mijn keuzequote:Op woensdag 22 mei 2013 16:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zijn nog geen uitspraken over gedaan, alleen geruchten. Zelfde geruchten dus dat hij wel in Europa komt in 2013.
[..]
quote:Yesterday Microsoft finally took the covers off the new Xbox, what it hopes will last for many years to come. At a high level here’s what we’re dealing with:
- 8-core AMD Jaguar CPU
- 12 CU/768 SP AMD GCN GPU
- 8GB DDR3 system memory
- 500GB HDD
- Blu-ray drive
- 2.4/5.0GHz 802.11 a/b/g/n, multiple radios with WiFi Direct support
- 4K HDMI in/out (for cable TV passthrough)
- USB 3.0
- Available later this year
While Microsoft was light on technical details, I believe we have enough to put together some decent analysis. Let’s get to it.
quote:Sony gave the PS4 50% more raw shader performance, plain and simple (768 SPs @ 800MHz vs. 1152 SPs & 800MHz). We’ll have to wait and see how this hardware delta gets exposed in games over time, but the gap is definitely there. The funny thing about game consoles is that it’s usually the lowest common denominator that determines the bulk of the experience across all platforms.
On the plus side, the Xbox One should enjoy better power/thermal characteristics compared to the PlayStation 4. Even compared to the Xbox 360 we should see improvement in many use cases thanks to modern power management techniques.
Differences in the memory subsytems also gives us some insight into each approach to the next-gen consoles. Microsoft opted for embedded SRAM + DDR3, while Sony went for a very fast GDDR5 memory interface. Sony’s approach (especially when combined with a beefier GPU) is exactly what you’d build if you wanted to give game developers the fastest hardware. Microsoft’s approach on the other hand looks a little more broad. The Xbox One still gives game developers a significant performance boost over the previous generation, but also attempts to widen the audience for the console. It’s a risky strategy for sure, especially given the similarities in the underlying architectures between the Xbox One and PS4.
Een soort cache tussen het tragere hoofdgeheugen voor de GPU.quote:
quote:No PS4 delay for Europe, Sony insider claims
[...]
With Sony expecting Microsoft to tackle Europe more aggressively, CVG has heard from a company insider that PlayStation is "prepared to do whatever it takes" to ensure there is no PS4 delay across Europe.
It remains unclear whether there will be a PS4 supply shortage that would affect its output across any of the main three markets, but CVG understands that, if the launch stock is tight, the US and Europe will be the priority over the perceivably "safe" region of Japan.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:57 schreef Martin-Ssempa het volgende:
wtf 1.6ghz, dat kan toch niet zo laag?
quote:The AMD-made PlayStation 4 CPU will be clocked at 2 GHz and built on 28 nm process at GlobalFoundries in New York.
We’ve got an interesting bit of news regarding the PlayStation 4 CPU. The AMD-made processor will have a final clock speed of 2 GHz. So far the CPU has been underclocked at 1.6 GHz for development kits sent out to various developers.
Previous leaks put the clock speed at 1.6 GHz, but that was for development kits. The final clock speed for the 8-core AMD CPU will be bumped up 2 GHz according to our source. On top of that, the source reports that both the CPU and the GPU will be manufactured at 28nm at GlobalFoundries’ Fab 8 in New York — GlobalFoundries is co-owned by AMD. A desktop version of the “Jaguar” CPU will be available later this year.
The custom chip in the PlayStation 4 includes both the CPU and GPU — both components are made by AMD. The 8-core CPU is based on the upcoming “Jaguar” design, while the GPU is based on the Radeon 7000-series and is capable of 1.84 TFLOPS of processing power. That’s about 4.5x more powerful than the PS3 GPU.
De ps4 neukt de xbox 1 dus op alle frontenquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:51 schreef Aether het volgende:
AnandTech: Xbox One vs. PS4 - Hardware comparison
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Leg eens uit?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:48 schreef krullendhaar het volgende:
Ik durf te wedden dat als MS de moeite neemt om Sony aan te klagen die camera van hun niet verkocht mag worden.
Ik heb een xbox 360 met kinect en dat ding is bijna hetzelfde.
Laat je tegenstander jaren onderzoek doen en ontwikkelen en neem het dan gwn letterlijk over.
LETTERLIJK, alleen het design is een beetje anders!!!
quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:48 schreef krullendhaar het volgende:
Ik durf te wedden dat als MS de moeite neemt om Sony aan te klagen die camera van hun niet verkocht mag worden.
Laat je tegenstander jaren onderzoek doen en ontwikkelen en neem het dan gwn letterlijk over.
trolquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:48 schreef krullendhaar het volgende:
er is al 3D gaming voor de PS3 dus dat zal er ook wel zijn voor de PS$quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:20 schreef Chaos-Zero het volgende:
Is er trouwens iets bekend over 3D gaming voor de PS4?
PS$? Wat is dat?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:54 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
er is al 3D gaming voor de PS3 dus dat zal er ook wel zijn voor de PS$
Concurrent van de XBOX!quote:
Die ondersteund 3D, maar dat word niet het '' selling point ''quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:20 schreef Chaos-Zero het volgende:
Is er trouwens iets bekend over 3D gaming voor de PS4?
Ligt per spel. Je zou denken dat een Assassins Creed er perfect voor is, als je duikt vanaf een toren ofzo. ( revelations en 3 ondersteund het. ) schijn bedriegt. Ook uncharted3 zelfde verhaal.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:38 schreef Ties02 het volgende:
Is 3D gamen nou wel echt toegevoegde waarde? Heb het zelf nog nooit geprobeerd..
Dus wel nog dit jaar ps4quote:
Eerste ja. Maar volgens mij ben je een troll he.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:13 schreef WSquater het volgende:
Zit ik in het goede topic? Is dit het bedrijf dat een game console aankondigde, of is dit het bedrijf dat een TV kastje dat af en toe kan gamen heeft aangekondigd?
quote:
¤399.99999999quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:59 schreef Nickskuh het volgende:
[..]
Als dat is
Dan nog een prijsje van onder de 400 euro en hij staat op m'n kamer.
Nee helaas, ik kwam er net achter dat het een fake is, er doen er een heleboel de ronde momenteel maar wel goed gedaan vind ik. Leek net echt.quote:
Wat is daar knap aan, wie weet zijn ze al vijf jaar eerder dan Microsoft begonnen met de next-gen gamesquote:Op zondag 26 mei 2013 00:43 schreef WSquater het volgende:
Daarnaast gewoon een ontzettende pro dat Sony van begin af aan al aangaf dat ze enorm op de games gefocust zijn. Ik vind het nog best wel knap dat Sony drie maanden eerder was dan Microsoft en nog steeds meer exclusieve games + 3rd party games wist aan te kondigen.
Goeie campagne.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:30 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Af en toe kunnen er hele aardige games tussenzitten. Vergelijk het een beetje met apps op de smartphone: er zit een hoop flut apps tussen, maar zo nu en dan kom je een uitstekende app tegen - en zo'n app is meestal niet gemaakt door een groot, gevestigd bedrijf.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:23 schreef CaasS het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die indigames? Zit er veel kwaliteit tussen of wordt het gewoon gebruikt nu om de xbox one te bashen?
Ok, beetje simpele spelletjes dus? Minder ook qua content/kwaliteit/graphics als je vergelijkt met Xbox live Arcade en Playstation Network?quote:Op zondag 26 mei 2013 17:25 schreef WSquater het volgende:
[..]
Af en toe kunnen er hele aardige games tussenzitten. Vergelijk het een beetje met apps op de smartphone: er zit een hoop flut apps tussen, maar zo nu en dan kom je een uitstekende app tegen - en zo'n app is meestal niet gemaakt door een groot, gevestigd bedrijf.
Dat ís indie. Journey voor de PS3 bijvoorbeeld vond ik ontzettend gaafquote:Op zondag 26 mei 2013 17:28 schreef CaasS het volgende:
[..]
Ok, beetje simpele spelletjes dus? Minder ook qua content/kwaliteit/graphics als je vergelijkt met Xbox live Arcade en Playstation Network?
Ok, zo dan heb ik hemquote:Op zondag 26 mei 2013 17:30 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Dat ís indie. Journey voor de PS3 bijvoorbeeld vond ik ontzettend gaaf
Journey vond ik echt een verademing qua originaliteit en sfeer. Heeft ook terecht veel prijzen uit de game-industrie weggesleept.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:30 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Dat ís indie. Journey voor de PS3 bijvoorbeeld vond ik ontzettend gaaf
Wat je op XBLA en PSN ziet, dat is juist indie.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:28 schreef CaasS het volgende:
[..]
Ok, beetje simpele spelletjes dus? Minder ook qua content/kwaliteit/graphics als je vergelijkt met Xbox live Arcade en Playstation Network?
Ja en heb jij deze gezien "Let op: Alle informatie onder voorbehoud. Bij wijzigingen wordt dit zo spoedig mogelijk aangepast."quote:Op maandag 27 mei 2013 16:55 schreef -CRASH- het volgende:
Hadden jullie deze al gezien
PS4 Media Markt Onlineprijs 599,--
quote:Op maandag 27 mei 2013 17:16 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Ja en heb jij deze gezien "Let op: Alle informatie onder voorbehoud. Bij wijzigingen wordt dit zo spoedig mogelijk aangepast."
Zelfde als bol.com, ze moeten gewoon een prijs in het systeem zetten en later passen ze dit aan.
Dit noem ik niet bepaald betaalbaarquote:Op maandag 27 mei 2013 16:55 schreef -CRASH- het volgende:
Hadden jullie deze al gezien
PS4 Media Markt Onlineprijs 599,--
Hij zei ook: “American Football…Zzzzzz” - anybody outside of America right now #XboxReveal" en "I have to admit, the XBOX ONE is going to be big. Literally. That thing is massive."quote:Op maandag 27 mei 2013 21:31 schreef Dutchguy het volgende:
Tweet van Sony CEO Kaz Hirai:
"Sony has seen your #PS4NoDrM hashtag and took note. We now have absolutely no intention to release Dr Mario on PS4"
Nee wist ik niet, wel jammer was een gevat antwoord.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:39 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Hij zei ook: “American Football…Zzzzzz” - anybody outside of America right now #XboxReveal" en "I have to admit, the XBOX ONE is going to be big. Literally. That thing is massive."
Nee ff serieus: je weet dat dat een parodie account is?
Zo komen er nog eens misverstanden in de wereld iddquote:Op maandag 27 mei 2013 21:49 schreef Dutchguy het volgende:
mer was een gevat antwoord.
Andere Sony medewerk
Het speculeren is ook wel een beetje de voorpret naar de E3 he.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:56 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Zo komen er nog eens misverstanden in de wereld idd![]()
Over de drm denk ik enerzijds dat het gewoon 'niet slechter kan' dan bij de xbox, zoveel negativiteit erover, dat puur marketingtechnisch (mensen overhalen ps te kopen) het misschien beter is wat te matigen. Maar daar zullen de sony-en ms-bollebozen wel wat beters op verzinnen dan een doorsnee Fok!kerZe zullen in ieder geval wel beter communiceren naar de wereld mag ik hopen.
De presentatie en controller van sony maakte me in ieder geval enthousiast
Eens met allesquote:Op maandag 27 mei 2013 22:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het speculeren is ook wel een beetje de voorpret naar de E3 he.Het hoort er best wel bij het E3 circus. Maar 2 weken voelt best nog ver weg.
Ik ben ook benieuwd naar de Sony controller. Ik heb het idee dat hij echt een stuk groter aanvoelt dan die van de PS3 maar we zullen moeten wachten. Overigens heb ik nooit een probleem met de DualShock gehad, heb het altijd een fijne controller gevonden dus voor mij hoeft de nieuwe controller niet teveel af te wijken.
Werd ik toch wel blij van aangezien ik niet snapte waarom er geen kitjes op de markt waren waarin je je controller via het stopcontact en travo op kon laden.quote:De Dualshock 4 kan worden opgeladen terwijl de PS4 op standby staat. Verder kan het ook opgeladen worden met smartphone-opladers via USB
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |