Aangezien we toch redelijk snel het topic vol hadden, en het alles behalve doodgebloed was, ben ik dit niet met je eens. Al zijn er 40 topics. Zolang het nog actief is...quote:
quote:Op maandag 13 mei 2013 09:21 schreef Mister123 het volgende:
[..]
Aangezien we toch redelijk snel het topic vol hadden, en het alles behalve doodgebloed was, ben ik dit niet met je eens. Al zijn er 40 topics. Zolang het nog actief is...
"quote:Op zondag 9 december 2012 20:21 schreef oLexie het volgende:
Zijn er mensen die dit al gedaan hebben? Ik zag er vanmiddag een reclame over en ben hem nu aan het downloaden.
Het bestaat uit tien hele zware workouts van ongeveer 45 minuten, deze doe je 60 dagen lang, zes dagen per week.
Ik ben nu 1.63,5 en weeg ongeveer 65 kilo. Op zich niets te klagen maar wil een maatje kleiner.
Ik ga morgen beginnen, ben nu even benieuwd of anderen hem al gedaan hebben? Of misschien iemand die hem ook gaat doen! Lijkt me wel leuk om er een topic over bij te houden met de vooruitgangen en motivatie.
Het werkt heel goed, op internet zijn er veel dingen over te vinden + ervaringen en before-after foto's dus het ziet er veelbelovend uit.
Begin je met de fittest?quote:Op maandag 13 mei 2013 17:08 schreef onlogisch het volgende:
Ik ga vanavond starten met de oefeningen. Heb er zin inIk geef vanavond na mijn workout even een review
Ik moet die dvd nog starten, dat doe ik vanavond wel. En als daar in wordt beschreven dat je een dag later werkelijk begint, so be it.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:15 schreef Mister123 het volgende:
Geen idee? Nog niet in verdiept? Je doet eerst een fittest, die resultaten schijf je op, en dan begint je morgen met de rest van t schema. De fittest is dag 1 zeg maar. En die fittest herhaal je elke 2 weken om te kijken wat je vooruitgang is? Heb je wel een insanity schema / kalender om te zien wat je op welke dag moet doen?
Thanksquote:Op maandag 13 mei 2013 17:34 schreef Mister123 het volgende:
Nou een dag later werkelijk beginnen is het niet hoor... Die fittest is echt al een training op zich... Succes!!
Godallemachtig. Wat nou fittest: gewoon fullbody workout dit, hatseflats!quote:Op maandag 13 mei 2013 19:44 schreef Man_Made_God het volgende:
Ik hoorde iemand op mijn werk hierover en ga zodoende zometeen starten met de fit test. Ben benieuwd, zal hier nog wel even posten als ik klaar ben...
Dat herken ik ook wel bij een paar oefeningen. Maar als je dan eenmaal het ritme hebt te pakken ebt dat wel weg.quote:
Ik wil te snel gaan. Morgen maar serieus beginnen. Kijken hoelang ik het volhoudquote:Op maandag 13 mei 2013 21:00 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Dat herken ik ook wel bij een paar oefeningen. Maar als je dan eenmaal het ritme hebt te pakken ebt dat wel weg.
Ik was gister helemaal niet zo heel veel beter bij de 2e fittest. En ik heb last van m'n rugquote:Op maandag 13 mei 2013 18:39 schreef NotGuilty het volgende:
Vandaag voeding weer aangepast, niet volgens dat schema maar wel iets in die richting.
Ochtend en middag eiwitshakes en in de avond sla tomaat komkommer gekookt eiwit en kipfilet
Later op de avond nog een kopje thee en/of een kopje magere drinkbouillon.
Vanavond de fittest. Heb er niet zo een zin in als ik eerlijk benmaar even doorzetten
Ik had de fittest al eens eerder gedaan ( 2 keer ) maar nooit het programma doorgezet, Dat is ook de reden dat ik nu elke keer niet begin, gewoon geen zin om WEER bij die fittest te beginnen. Dus heb mn vorige scorelijst erbij gepakt en vandaag begin ik dan gewoon met cardio. Had echt geen zin om voor de derde keer opnieuw te beginnen met die testquote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:44 schreef warrel het volgende:
[..]
Ik was gister helemaal niet zo heel veel beter bij de 2e fittest. En ik heb last van m'n rug![]()
Hoe ging het bij jou?
Ja, verkeerde stap gezet ofzo.. Had er van het weekend al last van. Was vandaag begonnen met de Cardio Circuit. Had er zin in, want ik was een beetje boos op Shaun. Vrijwel geen centimeters kwijt behalve in de taille, grmbl. Maar tot ik door m'n linkerbeen ging zakkenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:57 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik had de fittest al eens eerder gedaan ( 2 keer ) maar nooit het programma doorgezet, Dat is ook de reden dat ik nu elke keer niet begin, gewoon geen zin om WEER bij die fittest te beginnen. Dus heb mn vorige scorelijst erbij gepakt en vandaag begin ik dan gewoon met cardio. Had echt geen zin om voor de derde keer opnieuw te beginnen met die test![]()
Last van je rug door het trainen?
Yepquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:07 schreef hilversum1981 het volgende:
Voor degene die al insanity doen, is het serieus zo dat je op de eerste dag van maand 2, eerst de fittest hebt, en daarna nog een hele training???
Zeker, de tweede reeks van vier weken vergt sowieso wat meer van je doorzettingsvermogen en ook tijd.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:07 schreef hilversum1981 het volgende:
Voor degene die al insanity doen, is het serieus zo dat je op de eerste dag van maand 2, eerst de fittest hebt, en daarna nog een hele training???
Via tellsell duurt het ook lang; mits op voorraad etc wordt je bestelling pas na twee weken verzonden, zo staat het bij de uitleg althans..quote:
Niet om je bang te maken, maar ik begin morgen met maand 2. En daarin begin je met de fittest...en daarna nog een training van een uur. Kijk er nu al tegenop. Maar de resultaten schijnen pas echt te komen in maand 2, dus daar hou ik me maar aan vast. Hoewel ik zeker niet ontevreden ben over de resultaten na 1 maand...quote:Op maandag 20 mei 2013 17:34 schreef rubensanti het volgende:
Vandaag begonnen, ging lekker
Heb de laatste oefening van de fit test niet af kunnen maken, toen hing ik met mijn kop boven de wc. Was toch niet zo slim om een half uur van te voren nog een banaantje te eten. Morgen mogen we weer
hou er rekening mee dat je ook bezig bent met het opbouwen van spiermassa. Spiermassa is zwaarder dan vetweefsel. Misschien handig om periodiek met een meetlint je buik en beenomvang op te meten.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:21 schreef Mister123 het volgende:
Wat me wel echt opvalt (tegenvalt) is het gewicht dat ik verlies. Ik zit nu in mijn recovery week, dus heb nu al ruim 4 weken erop zitten. En qua centimeters gaat het prima, kleren zitten beter, en in de spiegel zie ik goed verschil. Maar er is nauwelijks nog gewicht af. En ik moet echt wel behoorlijk wat kwijt, ik ben 1,82 en 116 kg. In de eerste week verloor ik nog 1,5 kilo, maar daarna niks meer, en soms komt er zelfs wat bij.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:09 schreef onlogisch het volgende:
Jullie accounts zijn zo saai, lijkt wel of steeds de zelfde post. Neem ook eens een UI of zo
Ik moet zeggen, de pagina ziet er inderdaad uit alsof er een spambotje bezig geweest is. Misschien moet ik maar eens een account aanmaken met een fatsoenlijke naam en UIquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:42 schreef NotGuilty het volgende:
[..]![]()
Echt ja, ook allemaal een account met een paar nummers achter de naam. Ik dacht eerst dat het 1 iemand was die per ongeluk met kloon accounts aan het posten was
Heb je niet het idee dat je iets 'mist' als je een paar dagen overslaat? Ik sport normaal 2/3x per week maar heb het idee dat ik niet echt conditie opbouw, mede door dat ik geen vast ritme heb. Ik ga insanity sowieso volledig volgens schema uitvoeren en denk dat ik fitness er gewoon langs doe om de rugspieren aan te sterken. Bij voetbal is het toch zomerstop dus dat 'probleem' heb ik niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:09 schreef onlogisch het volgende:
Jullie accounts zijn zo saai, lijkt wel of steeds de zelfde post. Neem ook eens een UI of zo
OT :
Straks weer beginnen. Vorige week maandag begonnen, gedaan tot donderdag. Aangezien ik het weekend een voetbaltoernooi had, heb ik met het oog op dat toernooi maar geen Insanity meer gedaan ivm de spierpijn
Na dat toernooi had ik juist nog meer spierpijn, en daar ben ik nu nagenoeg van af. Ik had echt 0 conditie. Ik ga er nu weer vol tegen aan. Tevens let ik ook op mijn eten en eet ik uitsluitend volgens een schema, niet dat schema van Shaun T, maar een soortgelijke.
Ik heb er weer zin in
Dat gevoel heb ik wel zeker, maarja. Ken je limitsquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:41 schreef testje318 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, de pagina ziet er inderdaad uit alsof er een spambotje bezig geweest is. Misschien moet ik maar eens een account aanmaken met een fatsoenlijke naam en UI![]()
Zojuist dag 2 gedaan. Ik moet zeggen dat ik flink zweet en m'n benen zijn ook zwaar vermoeid. Lijkt dus allemaal prima te werken.
[..]
Heb je niet het idee dat je iets 'mist' als je een paar dagen overslaat? Ik sport normaal 2/3x per week maar heb het idee dat ik niet echt conditie opbouw, mede door dat ik geen vast ritme heb. Ik ga insanity sowieso volledig volgens schema uitvoeren en denk dat ik fitness er gewoon langs doe om de rugspieren aan te sterken. Bij voetbal is het toch zomerstop dus dat 'probleem' heb ik niet.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat als je het om de dag doet en je knie niet overbelast je best een eind kan komen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:11 schreef karoltje het volgende:
Hebben jullie ervaringen met het om de dag doen van de work-outs? Vanwege knieblessure wil ik niet als een malle gaan sporten en met om de dag kom je denk ik ook al een heel eind?
Herkenbaar, ik lig 1 dag op je achter. Dat rekken en strekken is echt lastig voor me.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:32 schreef rubensanti het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat als je het om de dag doet en je knie niet overbelast je best een eind kan komen.
Ik heb dag 5 er nu opzitten, gaat steeds beter en ik ben in die paar dagen voor mijn gevoel ook al een stuk leniger geworden
[ afbeelding ]
Je moet niet op je buren springen.quote:Op zondag 26 mei 2013 09:32 schreef karoltje het volgende:
Hoe doen jullie die enorme sprongoefeningen als je onderburen hebt?.
Dit huis is van beton dus die horen mij helemaal niet.quote:Op zondag 26 mei 2013 09:32 schreef karoltje het volgende:
Hoe doen jullie die enorme sprongoefeningen als je onderburen hebt?.
Je weet natuurlijk niet wat voor vloer ze heeft. In het vorige huis waar ik woonde hoorden ze me zelfs als ik op mijn tenen liep en hoewel ik boven hun woonde, kon ik hun beneden ook horen lopen.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:48 schreef m0672 het volgende:
dag 3 van week 3 zit er op, het blijft werken en behoorlijk zweten maar o zo lekker.
Sprongen zijn prima te doen, focus op het goed uitvoeren en dan zacht neerkomen (dat voorkomt ook blessures). Denk dat onze buren ons soms wel kunnen horen (rijtjes woning) maar interesseert me eigenlijk vrij weinig, het zal in elk geval geen overlast nivo zijn.
Hoeveel kilo ben jij nu kwijt in die derde week?quote:Op zondag 26 mei 2013 20:34 schreef m0672 het volgende:
da's ook zo, die ervaring heb ik nooit gehad, altijd rij/vrijstaand gewoond... idd even afspraken maken met de buren als nodig.
Dit vind ik dan weer erg weinig voor 6 dagen per week 3 lang weken trainen als ik eerlijk ben. Ik weet niet hoeveel je in totaal kwijt moet, want het is natuurlijk wel zo dat als je relatief weinig kwijt moet, dat het ook langzamer gaat dan wanneer het bijvoorbeeld 10 kilo's of 40 zijn. Ik wil er nu nog 8 kwijt.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:48 schreef m0672 het volgende:
Nog veel last van spierpijn? Het wordt echt minder hoor
Ikzelf ben 0,9 kg kwijt en 1,5 cm buikomtrek en ongeveer 0,5cm beenomtrek.
Welkomquote:Op maandag 27 mei 2013 21:32 schreef aeonfast het volgende:
Nou speciaal voor Insanity ook maar een accountje aangemaakt.
Welkom!quote:Op maandag 27 mei 2013 21:32 schreef aeonfast het volgende:
Nou speciaal voor Insanity ook maar een accountje aangemaakt.
De eerste week hadden wij enorm veel last van spierpijn, nu in de 3e week hebben we er af en toe nog wel wat last van maar een heel stuk minder.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:42 schreef NotGuilty het volgende:
Dit vind ik dan weer erg weinig voor 6 dagen per week 3 lang weken trainen als ik eerlijk ben. Ik weet niet hoeveel je in totaal kwijt moet, want het is natuurlijk wel zo dat als je relatief weinig kwijt moet, dat het ook langzamer gaat dan wanneer het bijvoorbeeld 10 kilo's of 40 zijn. Ik wil er nu nog 8 kwijt.
Naah sporten kan wel gewoon, eerst maar kijken of het lukt voor we naar de huisarts rennen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:53 schreef m0672 het volgende:
Geen idee hoe en wat met Astma, misschien even je huisarts vragen!
je kent jezelf het beste maar het is best wel pittig, hou daar wel rekening mee.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:04 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Naah sporten kan wel gewoon, eerst maar kijken of het lukt voor we naar de huisarts rennen.
Koolhydraten zijn niet goed voor mij. Het zorgt er voor dat ik de hele dag en nacht een onstilbare irritante honger heb. Ik voel dan echt mijn bloedsuikerspiegel schommelen en vraag me dan opeens af waarom ik me zo kriegelig, opgejaagd/ongemakkelijk en snel geërgerd voel. Zodra ik brood, aardappelen, pasta, rijst etc. van mijn menu schrap heb ik geen last van honger en die rare spanning. Ja tuurlijk af en toe honger rond etenstijd als ik te laat ben met eten, dus als ik bijvoorbeeld door omstandigheden pas om 20:00 uur aan het avond eten kanquote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:29 schreef m0672 het volgende:
[..]
Welkom!
hier ook een burobaan maar geen snoeper en heb ook niet heel veel gewicht te verliezen maar na het stoppen met roken is alles een beetje rond mn middel gaan zitten en gebrek aan beweging laat het allemaal een beetje hangen enz. Wij zijn vooral bezig om conditioneel sterker te worden met een strakker lijf. Wij snoepen niet echt, paar meergranenkoekjes bij de thee 's middags en als ik kijk wat ikzelf binnen krijg dan is het eerder te weinig dan te veel
(op voedingscentrum.nl kan je een soort eetdagboek bij houden, dan zie je ook wel een beetje wat je binnen krijgt (vet, koolhydraten, vezels enz) hoewel veel producten missen). 1.97m met 85kg is toch niet heel verkeerd qua gewicht?
Wij (mijn vrouw en ik trainen samen) houden de hele workouts ook nog niet vol en vallen soms al half om bij de warming up (die soms pittiger is dan de rest van de workout). Vooral het op de juiste wijze gebruiken van je core spieren maakt het zwaar. Overigens is Insanity eigenlijk bedoeld voor mensen met een gemiddelde tot goede conditie en dat zijn wij niet echt maar toch is het heerlijk te doen en je merkt dat het echt steeds beter gaat.
[..]
De eerste week hadden wij enorm veel last van spierpijn, nu in de 3e week hebben we er af en toe nog wel wat last van maar een heel stuk minder.
Het gewichtverlies is idd niet heel veel, dat viel ons ook wat tegen maar zoals ik al zei: spiermassa is een heel stuk zwaarder dus zeker in het begin zal dat wat compenseren. Bij mijn vrouw is het allemaal een beetje afhankelijk welke week van de maand we leven wat het beeld ook weer een beetje vertroebeld. En ook zie ik net dat onze weegschaal niet goed meer is , 2 metingen binnen 10 minuten en ik ben al een kilo kwijt.
Ik google nog wel eens wat en heb weer wat ervaringsverhalen gelezen waarin mensen relatief weinig gewicht verloren maar wel weer zichtbaar strak in het vel kwamen (met foto's). Ook is op veel plekken te lezen (ook in dit topic) dat de echte resultaten pas in de MAX trainingen komen, de core is echt het opbouwen van de basis, dus het lijf klaar maken voor het echte werken een aantal sporters zijn al met de 2e of zelfs 3e serie bezig.
Houd er trouwens rekening mee dat je wel koolhydraten nodig hebt. Wij hebben de hoeveelheid enkelvoudige koolhydraten wel aangepast (minder suikers), meer eetmomenten (betere verdeling over de dag) en we gebruiken whey shakes (dus geen echte maaltijdvervangers) als extra eiwitbron.
Ik zag dat er een soort instructiedvd te krijgen is (de Sanity check) waarop wordt uitgelegd hoe de oefeningen eigenlijk moeten (dus wanneer ademen, wanneer wat aanspannen enz.enz). Jammer dat die niet in de dvd serie van de workout zelf zitten. Zag ook dat er in de zomer een nieuwe workout serie komt, T25... misschien een leuke opvolger als de 60 dagen (of 120 dagen) erop zit om de boel bij te houden
edit: nog iets over eten en insanity:
http://www.teambeachbody.(...)ds/message/196605480
Het is niet echt verstandig om de cooling down over te slaan, dan kun je beter wat vaker een korte pauze nemen in de circuits. Ieder fatsoenlijk fitness programma vermeld dat de warm up en de cooling belangrijk zijn en dat je die niet mag overslaan.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:36 schreef NotGuilty het volgende: De warming up is inderdaad idioot zwaar, ik dacht al dat het aan mij lag maar ik ben dus niet de enige gelukkig
Ik hou het vol, maar dan ben ik echt helemaal kapot en half misselijk als hij met de echte training begint. Op zich kan ik ze redelijk goed bijbenen ( behalve Tanya, ik kijk maar niet eens meer naar haar ) tot aan het laatste kwartiertje, dan moet ik echt langzamer en bij de cooldown ben ik te moe en die laat ik tot nu toe steeds zitten.
Een keer keer geprobeerd aan te melden, maar kon idd niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:53 schreef m0672 het volgende:
Geen idee hoe en wat met Astma, misschien even je huisarts vragen!
T25 zou een mooi vervolg kunnen zijn op diverse andere programma's, het is een 5 dagen per week 25 minuten workout zonder pauze's dus gewoon even doorrammen. De andere programma's zoals p90x, asylum 1 en 2 enz hebben allemaal extra spullen nodig, komt misschien nog wel maar eerst maar even door met deze
Kunnen wij Europeanen ons ook aanmelden een beachbody site? Ik heb 1 keer eentje geprobeerd maar kreeg meteen gezeur dat het alleen voor US of Canada is.
Nog even een hartslagmeter halen (zat al in de planning voor looptraining). Volgens mij niet verkeerd.
Dumbells (en ez bar ed) heb ik nog wel liggen, medicine balls ed zijn wel goed te krijgen maar ik wil niet weer de hele woonkamer vol hebben met spullen (er lopen ook kids rond). Pull up heb ik niet veel aan, ik zou niet weten waar ik die moet bevestigen. Verder zijn proteine shakes en bars een prima aanvulling op een goede voeding vooral als je erg zwaar traint.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:49 schreef Guard het volgende:
Voor p90x kun je echt wel hier de spullen kopen die je nodig hebt kan ik uit ervaring mededelen. Pull-up bar kun je bij bv de kijkshop kopen. Dumbells kun je overal kopen, en resistance bands kun je makkelijk via bv amazon.co.uk kopen. De recoverydrinks, proteinbars e.d. heb je natuurlijk niet nodig, dat is voor luie amerikanen die zelf niet kunnen nadenken over eten en drinken.
Voor P90X2 heb je alweer wat meer nodig, met name allerlei rare medice balls enzo... ik ben er niet zo kapot van. Het hele idee van zo'n homeworkout is dat je dat met minimale middelen kunt doen, maar ik vind dat ik nu al een aardige verzameling heb van allerlei fitnesshulpmiddelen en dan moet ik nog voor Asylum zo'n agility ladder zien te scoren![]()
Ik schafte een hartslagmeter aan in de derde week van Insanity, en het is zeker een waardevol hulpmiddel. Niet alleen kun je checken dat je in de juiste hartslagzone zit voor je doel, het is ook mooi om na verloop van tijd te zien hoe je gem en max hartslag tijdens de diverse workouts naar beneden gaat.
Tuurlijk zijn proteine supplementen belangrijk, maar zoveel lift ik niet. Bovendien zijn er hier genoeg alternatieven te verkrijgen zodat je niet die beachbody dingen hoeft te bestellen (als je dat hier al zou kunnen).quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:18 schreef m0672 het volgende:
[..]
Dumbells (en ez bar ed) heb ik nog wel liggen, medicine balls ed zijn wel goed te krijgen maar ik wil niet weer de hele woonkamer vol hebben met spullen (er lopen ook kids rond). Pull up heb ik niet veel aan, ik zou niet weten waar ik die moet bevestigen. Verder zijn proteine shakes en bars een prima aanvulling op een goede voeding vooral als je erg zwaar traint.
Agility ladder heb je ook bij kijkshop hoewel die wel wat langer is(de SKLZ Agility Quick Ladder)
pullbar in de deurpost sloopt de niet super sterke (metalen) kozijnen ben ik bang. Als ik echt zo iets wil dan moet ik wel gaat schroeven en dat wil ik dus ook niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:45 schreef Guard het volgende:
[..]
Voor pullups gebruik ik zo'n iron gym ding voor de deurpost, ook de enig plek in huis die geschikt is daarvoor. Ik ga echt geen dingen in de muur of plafond schroeven...
er is veel over te vinden (google) maar kijk bijv. eens naar dit: http://www.teambeachbody.(...)ds/message/199137185quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:26 schreef Grizzly132 het volgende:
Beste,
Ik heb de eerste maand insanity gedaan, toen kreeg ik opeens last van mijn rug.
Ik heb gelezen dat mijn rugpijn door de cardio abs oefening zou kunnen komen.
Waar denken jullie dat het aan kan liggen?
Als ik een dag mis, maak ik die goed op de rustdag... op een of ander manier ga ik me schuldig voelen als ik een dag mis...quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:14 schreef NotGuilty het volgende:
Wat doen jullie als je een training hebt moeten overslaan? Ben gisteren door het studeren echt niet aan dag 4 toegekomen. Zal ik hem inhalen of gewoon zorgen dat ik vandaag wel training 5 doe?
De cm vliegen er trouwens van af. Ben er al 4,5 kwijt
edit:
Zie toevallig dit voorbij komen op de Insanitypagina, wat een timing![]()
Everyone misses at least one day (Unless you're super awesome, and we admire you!), but just because you had to miss yesterday, don't make it a habit! Get back in there and push play today!
Goed idee, ik haal hem op de rustdag wel inquote:Op donderdag 30 mei 2013 08:15 schreef Guard het volgende:
[..]
Als ik een dag mis, maak ik die goed op de rustdag... op een of ander manier ga ik me schuldig voelen als ik een dag mis...
Ik heb ook wel eens dat ik een workout door iets anders vervang, bijvoorbeeld lekker door de modder crossen op de ATB. Dat is dan weer niets om je schudlig over te voelen
Inderdaad, gewoon wegen of opmeten en kijken of je kleding anders gaat zitten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:39 schreef Guard het volgende:
Als je alleen afgaat op je gevoel en hetgeen je in de spiegel ziet, zul je het nooit zeker weten.
Tastbare resultaten zijn toch wat beter, zoals gewichtsverlies, afname in je omvang e.d. Heb je dat bijgehouden?
En waarom? Merkte je dat normale (volle) yoghurt niet goed was voor je?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:54 schreef m0672 het volgende:
Wij zijn naar magere yoghurt gegaan (met oa. verse ananas).
En hielp het?quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:16 schreef m0672 het volgende:
nee meer om vetinname te beperken. We kwamen ruim over de benodigde vetten per dag dus dat was 1 product waar we eenvoudig mee terug konden, net als 48+ kaas -> 30+ kaas.
Dankje, ik heb het inderdaad net geprobeerd, en moet toegeven de Core cardio and Balance is echt nog goed te doen, ook inclusief de sprongen!quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:52 schreef Guard het volgende:
Ik denk dat de squats en de C-sit (indien beide op een onuiste manier uitgevoerd) schadelijker zijn voor je rug dan de sprongen.
Als je de aanwijzingen van Shaun opvolgt (jump from the bottom, not from the top) zou het geen probleem moeten zijn. Maar dat kun je zelf het beste voelen/beoordelen. Probeer het een paar sprongen, en als je denkt uhoh, gewoon niet meer doen.
natuurlijk helpt het met het binnen krijgen van minder verzadigde vetten.... of het ook helpt met afvallen.... tja, er moet meer gebeuren dan alleen het veranderen van zuivelproductenquote:
Magere yoghurt eten, en volgens mij zitten die ananasschijven op sap vol met suiker. Als je dit soort keuzes ook in je verdere eetmomenten hebt is het niet zo gek dat je niet zoveel afvalt. Je eet dan namelijk helemaal niet zo gezond als dat je in eerste instantie zou denken.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:13 schreef Mister123 het volgende:
Ik heb komende dinsdag weer "meet-dag". Dus zal het dan bekijken. Ik heb het tot nu toe 3 keer opgemeten (dag 1, dag 15, dag 30). Dus zal het wel even aankijken.
Maar qua training kan het niet toch? Sterker nog je zal van maand 2 meer moeten afvallen dan van maand 1?
En nog een vraagje. Ik eet elke ochtend als ontbijt een bak volle yoghurt met ananas (gewoon schijven uit blik, wel op sap natuurlijk, die snij ik in stukjes en meng ze door mijn yoghurt). Kan ik deze yoghurt beter vervangen door halfvolle yoghurt?
Bedankt!
idd, labels goed lezen is erg belangrijk... ze weten met allerlei 'het is zo gezond'-marketing trucs je bepaalde producten zo in je mandje laten leggen omdat ze weten dat de meeste mensen A. de labels niet lezen B. niet eens precies weten wat ze moeten eigenlijk moeten eten en zich laten beinvloeden door media en die marketingkreten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:44 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Magere yoghurt eten, en volgens mij zitten die ananasschijven op sap vol met suiker. Als je dit soort keuzes ook in je verdere eetmomenten hebt is het niet zo gek dat je niet zoveel afvalt. Je eet dan namelijk helemaal niet zo gezond als dat je in eerste instantie zou denken.
Kies gewoon voor magere en "schone" producten. Geen rommel op sap/stroop/suiker enzo, haal gewoon vers fruit voor in je yoghurt, eet magere producten, geen frisdrankentroep drinken ook niet van die light dingen, kijk uit met vruchtensappen en bak je eten in olijfolie ipv zonnebloemolie. Verder veel water drinken, 1,5 tot 2 liter per dag.
Kijk ook goed uit als ergens 0% vet op staat zit het vaak BOMVOL suiker, en als ergens "zonder toegevoegde suikers" op staat kan het alsnog (te) veel fruitsuikers hebben en bomvol vet zitten. Etiketten lezen dus, vervelend in het begin maar het went en je zal verbaasd zijn over hoeveel troep overal in zit terwijl je gezond bezig denkt te zijn. Daarom gewoon magere producten kiezen en zo vers mogelijk + water drinken en eventueel koolhydraten beperken en voor eiwitrijk gaan maar dat hoeft niet perse.
Zelfs magere yoghurt houdt je soms voor de gek, je zou denken dat er geen vet in zit. Maar er zijn varianten waar gewoon 3% vet in zit. Kwam ik thuis achter omdat ik hem wel erg romig vind smaken, zit er gewoon 3% vet in inplaats van 0%, je moet dus echt elk etiket lezen als je wat koopt of als je van merk wisselt. Volgens mij heeft die van Campina 3% vetdie van Melkunie 0,5% en de gewone van de AlberHeijn heeft 0%. Zo zie je maar weer.
![]()
Heb het bij Insanity gehouden maar ga wel weer hardlopen als de eerste run van 60 dagen erop zit en dat aanvullen met of een 2e run (maar niet dagelijks) of iets zoals T25.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:16 schreef InGebruik het volgende:
Ik ga maandag Insanity maar eens een kans geven. Hoor van iedereen wel dat het lood en loodzwaar is dus ben benieuwd. Heb nog wel 2 keer voetbal in de week, hoe doen anderen dat?
Ik heb net even op het blikje gekeken. En bij de ingrediënten staat: 60 % ananas, 40% ananassap.quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:44 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Magere yoghurt eten, en volgens mij zitten die ananasschijven op sap vol met suiker. Als je dit soort keuzes ook in je verdere eetmomenten hebt is het niet zo gek dat je niet zoveel afvalt. Je eet dan namelijk helemaal niet zo gezond als dat je in eerste instantie zou denken.
Kies gewoon voor magere en "schone" producten. Geen rommel op sap/stroop/suiker enzo, haal gewoon vers fruit voor in je yoghurt, eet magere producten, geen frisdrankentroep drinken ook niet van die light dingen, kijk uit met vruchtensappen en bak je eten in olijfolie ipv zonnebloemolie. Verder veel water drinken, 1,5 tot 2 liter per dag.
Kijk ook goed uit als ergens 0% vet op staat zit het vaak BOMVOL suiker, en als ergens "zonder toegevoegde suikers" op staat kan het alsnog (te) veel fruitsuikers hebben en bomvol vet zitten. Etiketten lezen dus, vervelend in het begin maar het went en je zal verbaasd zijn over hoeveel troep overal in zit terwijl je gezond bezig denkt te zijn. Daarom gewoon magere producten kiezen en zo vers mogelijk + water drinken en eventueel koolhydraten beperken en voor eiwitrijk gaan maar dat hoeft niet perse.
Zelfs magere yoghurt houdt je soms voor de gek, je zou denken dat er geen vet in zit. Maar er zijn varianten waar gewoon 3% vet in zit. Kwam ik thuis achter omdat ik hem wel erg romig vind smaken, zit er gewoon 3% vet in inplaats van 0%, je moet dus echt elk etiket lezen als je wat koopt of als je van merk wisselt. Volgens mij heeft die van Campina 3% vetdie van Melkunie 0,5% en de gewone van de AlberHeijn heeft 0%. Zo zie je maar weer.
![]()
Heb je een blikje in de kast staan? Kijk maar eens op het etiket.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:14 schreef hilversum1981 het volgende:
[..]
Ik heb net even op het blikje gekeken. En bij de ingrediënten staat: 60 % ananas, 40% ananassap.
Dat kan toch niet slecht zijn? Dan zit er toch geen suiker in?
Wat staat er nog meer dan? Dat kan niet het enige zijn want er zullen ook wel conserveringsmiddelen in zitten. Ik vraag me dan af waar dat "ananassap" uit bestaatquote:Op donderdag 30 mei 2013 20:14 schreef hilversum1981 het volgende:
[..]
Ik heb net even op het blikje gekeken. En bij de ingrediënten staat: 60 % ananas, 40% ananassap.
Dat kan toch niet slecht zijn? Dan zit er toch geen suiker in?
Wat ik elke dag eet:
Ik eet dus vaak yoghurt met ananas als ontbijt, tussendoor een banaan. Brood als lunch (bruin pistolet met file american en een bruin bolletje met gekookt ei). Tussendoor dan een muslibol en dan gewoon avondeten. Ik drink over de dag minimaal 2 liter water, en dan nog een liter tijdens insanity. Ik doe insanity elke dag na mijn werk, en voor het eten. Toetje eet ik nooit. Als ik trek heb in de avond neem ik een banaan of een beetje magere vruchtenyoghurt.
Wat vinden jullie hiervan.
Dat zei ik toch, bomvol suiker. 12 gram suiker, nee dat is geen natuurlijke suiker anders had het fruitsuiker/zonder toegevoegde suikers oid geheten. Dus, dit in combinatie met filet americain ( wat vol met mayo zit ) en je hebt al een heel slecht begin van de dag.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:07 schreef hilversum1981 het volgende:
Ik zie nu wel staan: koolhydraten 14 gram, waarvan suikers 12 gram. Maar zijn dit geen natuurlijke suikers die van nature in de ananas zit?
T25 lijkt me wel leuk. Lekker snel ook, 25 minuutjes kun je wel vrij maken elke ochtendquote:Op donderdag 30 mei 2013 18:56 schreef m0672 het volgende:
[..]
Heb het bij Insanity gehouden maar ga wel weer hardlopen als de eerste run van 60 dagen erop zit en dat aanvullen met of een 2e run (maar niet dagelijks) of iets zoals T25.
Jup. Is fructose. Eet het met mate. Maar dat geldt voor alles natuurlijk.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:30 schreef hilversum1981 het volgende:
Die 12 gr. Staat trouwens bij de voedingswaarde. Niet bij de ingrediënten.
Daar staat nooit fruitzuiker oid.
Ook als ik de voedingswaarde van verse (dus ongesneden, nog in de schil) opzoek, staat daar óók 12 gr. Suikers. Dus dat moeten dan wel natuurlijke suikers zijn...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een dag na cardio power & resistance nogal last van m'n rug. Ik vermoed dat het van de power jumps komt omdat je daarmee nogal hoog springt. Volgende keer sla ik de power jumps over, als het dan beter gaat dan weet ik dat het daar aan ligt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:55 schreef Grizzly132 het volgende:
[..]
Dankje, ik heb het inderdaad net geprobeerd, en moet toegeven de Core cardio and Balance is echt nog goed te doen, ook inclusief de sprongen!
Je zou ze kunnen vervangen door JumpingJacks met een squat als je neer komt, weet even niet meer hoe die heten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:54 schreef testje318 het volgende:
[..]
Ik heb een dag na cardio power & resistance nogal last van m'n rug. Ik vermoed dat het van de power jumps komt omdat je daarmee nogal hoog springt. Volgende keer sla ik de power jumps over, als het dan beter gaat dan weet ik dat het daar aan ligt.
Jack Squats, verrasend genoegquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:55 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Je zou ze kunnen vervangen door JumpingJacks met een squat als je neer komt, weet even niet meer hoe die heten.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:55 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Je zou ze kunnen vervangen door JumpingJacks met een squat als je neer komt, weet even niet meer hoe die heten.
Ga ik zeker proberen, thanks!quote:
Dat is wmb niet nodig, het is een cardiotraining, geen krachttraining.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:25 schreef hilversum1981 het volgende:
Drinken jullie wey eiwitshake na jullie insanity training?
Ja.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:25 schreef hilversum1981 het volgende: Drinken jullie wey eiwitshake na jullie insanity training?
Hahahaquote:
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:55 schreef NotGuilty het volgende:
In 2 dagen tijd is er al 1,5 kilo af ( en nee dat is geen vocht want ik ben al langer aan het afvallen en er was al 7,5 kilo af door koolhydraten te minderen ).
Om 1 kg vet te verliezen moet je zo'n 9000 kcal onder je dagelijkse behoefte verbranden.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:42 schreef NotGuilty het volgende:
al 2,5 kilo af en nee dat is geen vocht want ik was al bezig met afvallen en was op een plateau beland waarbij het maar niet verder omlaag wilde gaan.
Bij elke kilo die je afvalt roept er wel iemand dat het vocht is. Er was al 7,5 kilo af, nu is er in totaal 10,5 kilo af. Ben al sinds november bezig, alleen onlangs overgeschakeld naar Insanity. Allemaal vocht zeker ja?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
[..]
Om 1 kg vet te verliezen moet je zo'n 9000 kcal onder je dagelijkse behoefte verbranden.
Maar geloof jij maar dat het geen vocht is![]()
Tip, koop een vetmeter.
true maar toch doen wij het wel.. eiwitten voeden ook vermoeide spieren en je bouwt hoe dan ook ook spiermassa op.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:54 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat is wmb niet nodig, het is een cardiotraining, geen krachttraining.
Niet allemaal, grotedeels wel.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:11 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Bij elke kilo die je afvalt roept er wel iemand dat het vocht is. Er was al 7,5 kilo af, nu is er in totaal 10,5 kilo af. Ben al sinds november bezig, alleen onlangs overgeschakeld naar Insanity. Allemaal vocht zeker ja?
Je kan mij niet wijsmaken dat ik sinds november 10,5 kilo vocht ben afgevallen. Als ik er straks over een paar maanden in totaal 20 kwijt ben is het ook zeker allemaal vocht. Dan zie ik er weer uit zoals ik er normaal uit hoor te zien, is mijn BMI weer helemaal goed, pas ik al mijn leuke kleding weer en ben ik blijkbaar nooit dik geweest want het was 20 kilo vocht. Nehhquote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Niet allemaal, grotedeels wel.
Reken maar na. Of heb jij echt wekelijks een kcal tekort kwa innamen van zo'n 15000 kcal?
Doen jullie dit allemaal om overgewicht te verliezen? Want ik doe dit gewoon om mijn conditie omhoog te werken en om mezelf te trainen hoger te springen. Eventueel wat vet verliezen en buikspieren kweken. zo'n dieet is namelijk niks voor mij, maar zelfs zonder een strak dieet zag ik grote vorderingen na een maand insanity.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:41 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Je kan mij niet wijsmaken dat ik sinds november 10,5 kilo vocht ben afgevallen. Als ik er straks over een paar maanden in totaal 20 kwijt ben is het ook zeker allemaal vocht. Dan zie ik er weer uit zoals ik er normaal uit hoor te zien, is mijn BMI weer helemaal goed, pas ik al mijn leuke kleding weer en ben ik blijkbaar nooit dik geweest want het was 20 kilo vocht. Nehh![]()
Een dieet heb je ook niets aan, zonder een permanente verandering in je etensgewoonte en activiteiten niveau komen die kilo's die je met een dieet verliest er gewoon weer aan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:00 schreef Grizzly132 het volgende:
[..]
Doen jullie dit allemaal om overgewicht te verliezen? Want ik doe dit gewoon om mijn conditie omhoog te werken en om mezelf te trainen hoger te springen. Eventueel wat vet verliezen en buikspieren kweken. zo'n dieet is namelijk niks voor mij, maar zelfs zonder een strak dieet zag ik grote vorderingen na een maand insanity.
Zo dacht ik er ook over, het is een hele goede manier om je conditie, sprintsnelheid en sprongkracht te verbeteren, en als je daarnaast wat gespierder word en wat kilootjes kwijt raakt is dat alleen maar mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:17 schreef Guard het volgende:
[..]
Een dieet heb je ook niets aan, zonder een permanente verandering in je etensgewoonte en activiteiten niveau komen die kilo's die je met een dieet verliest er gewoon weer aan.
Het is voor mij allang al niet meer om overgewicht kwijt te raken (al is het nog steeds te veel). Veel meer conditie verbeteren en vet% verlagen.
Ik doe het om gewicht te verliezen en om mijn conditie te trainen en een strak lichaam te krijgen. Ik vind het vaak lelijk als mensen afvallen en er niet bij hebben gesport, dat is niet zo mooi slank. Daarnaast voelt sporten ook gewoon goedquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:00 schreef Grizzly132 het volgende:
[..]
Doen jullie dit allemaal om overgewicht te verliezen? Want ik doe dit gewoon om mijn conditie omhoog te werken en om mezelf te trainen hoger te springen. Eventueel wat vet verliezen en buikspieren kweken. zo'n dieet is namelijk niks voor mij, maar zelfs zonder een strak dieet zag ik grote vorderingen na een maand insanity.
Maar jij drinkt bijvoorbeeld ook nooit een biertje of een lekker glas rode wijn ?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:30 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik doe het om gewicht te verliezen en om mijn conditie te trainen en een strak lichaam te krijgen. Ik vind het vaak lelijk als mensen afvallen en er niet bij hebben gesport, dat is niet zo mooi slank. Daarnaast voelt sporten ook gewoon goedHeb hiervoor 5 dagen per week gefitnest en aan joggen etc. gedaan en nu dus overgestapt op Insanity.
Dieet doe ik voornamelijk omdat ik niet zo goed tegen koolhydraten kan, dus ben eigenlijk ook al een paar maanden mijn leefstyle aan het veranderen.
In al die maanden tijd bedoel je? Natuurlijk wel. Maar momenteel niet, ik vind mijn doel behalen nu wat belangrijker dan dat biertje of wijntje, ik mis het nu ook niet, misschien omdat ik ook heel serieus met mijn studie bezig ben. Met levensstyle veranderen bedoelde ik dus dat ik niet meer onbeperkt koolhydraten eet want daar kan ik dus niet tegen. Net als melk. Dus dat zijn wel permanente aanpassingen omdat het beter is voor mijn gezondheid. Ook drink ik niet elke dag wijn en ga ik niet meer elk weekend van vrijdag avond tot zondag zuipen, maar op een feestje zal ik heus niet aan het water zitten als je dat bedoelt. Op dit moment drink ik helemaal niet, geen behoefte aan en zonde om te doen terwijl ik wil afvallen. Opgegeven moment hoef ik niet meer verder af te vallen en kun je je gewicht onderhouden, daarvoor moet je een balans vinden tussen genieten en gezond eten/sporten etc. dus het is niet zo dat je nooit meer wat lekkers eet of drinkt. Lijkt me niet meer dan normaal.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:34 schreef Grizzly132 het volgende:
[..]
Maar jij drinkt bijvoorbeeld ook nooit een biertje of een lekker glas rode wijn ?
Ik bedoel sporten is leuk, maar om je hele levensstyle te veranderen, ik wacht ermee, heb nog een heel leven voor me.
Tuurlijk wel, geen alcohol meer was ook geen optie voor mij (wel minder overigensquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:34 schreef Grizzly132 het volgende:
[..]
Maar jij drinkt bijvoorbeeld ook nooit een biertje of een lekker glas rode wijn ?
Ik bedoel sporten is leuk, maar om je hele levensstyle te veranderen, ik wacht ermee, heb nog een heel leven voor me.
preciesquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:43 schreef Guard het volgende:
[..]
En een keertje iets 'fout' doen, zoals een vette BBQ met bier e.d. moet kunnen
Moeilijk begrijpend lezen?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:41 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Je kan mij niet wijsmaken dat ik sinds november 10,5 kilo vocht ben afgevallen. Als ik er straks over een paar maanden in totaal 20 kwijt ben is het ook zeker allemaal vocht. Dan zie ik er weer uit zoals ik er normaal uit hoor te zien, is mijn BMI weer helemaal goed, pas ik al mijn leuke kleding weer en ben ik blijkbaar nooit dik geweest want het was 20 kilo vocht. Nehh![]()
Ja hoor meneertje. Ga maar ergens anders lopen vervelen nu goed?quote:
Kees je eigen posts nog eens door genetisch wonder.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:27 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ja hoor meneertje. Ga maar ergens anders lopen vervelen nu goed?
Naast het onnodig aanvoeren van zo een toon, kun je zelf blijkbaar niet begrijpend lezen. Ik heb nooit gezegd dat het helemaal geen/nooit vocht is, jij ging echter persoonlijk op mij in, op posts die niet aan jou waren gericht. Nu ben ik er klaar mee, heb geen interesse in je "kunde".
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kees je eigen posts nog eens door genetisch wonder.
Wat begrijp jij niet aan dat 1,5 kilo in 2 dagen nooit 100% vet kan zijn? Of heb je soms beide dagen een marathon gelopen en niks gegeten?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:16 schreef NotGuilty het volgende:
[..]Wat begrijp je niet aan dat ik al sinds november ( eigenlijk nog veel langer ) bezig ben. Ga alsjeblieft iemand anders vervelen/trollen, ik ga niet meer op je in.
Doen jullie de trainingen ook echt samen voor de tv?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:53 schreef m0672 het volgende:
Idee: laten we de energie weer in het sporten gooien...
net power en resistance gedaan, voelde weer zwaar aan maar ging een stuk beter dan de workouts de afgelopen dagen...
Wij (mijn vrouw en ik beide) sporten om weer wat meer energie te krijgen en het lijf weer gezond en in model te krijgen en daardoor is het ook nodig om een paar kilo's te verliezen. We gooien niet alles overhoop (gisteren heerlijk gegourmet (wel iets aangepast menu dus meer kipfilet en minder varkensvlees)) maar eten wel minder ongezonde tussendoortjes en passen wat hoeveelheden aan maar we moeten nog wel wat meer gaan veranderen aangezien we beide structureel te weinig calorieën binnen krijgen en onze doelen te behalen moeten we meer binnen krijgen.
yepquote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:19 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Doen jullie de trainingen ook echt samen voor de tv?
Trouwens je zei ergens dat je 3 shakes + ei + tonijn eet? Lijkt me nogal weinig.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:16 schreef NotGuilty het volgende:
[..]Wat begrijp je niet aan dat ik al sinds november ( eigenlijk nog veel langer ) bezig ben. Ga alsjeblieft iemand anders vervelen/trollen, ik ga niet meer op je in.
Dat is wel fijn, zo haal je ook motivatie uit de anderquote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:43 schreef m0672 het volgende:
yep
[..]
yepiedere dag weer
![]()
Het helpt ook echt om samen te trainen om bijvoorbeeld er nog een paar extra herhalingen uit te persen.... en we mopperen ook ongeveer tegelijkertijd
Waarom doe je in hemelsnaam aan Insanity?quote:Op maandag 3 juni 2013 12:28 schreef remco-AFCA het volgende:
Ik begon aan insanity op 69kg en zit nu op 64.1kg en ben ongeveer 178cm - 180cm
Je eet veel te weinig.quote:De voeding die ik dagelijks neem is:
Ochtend: 3 WASA crackers met kaas.
Tussendoor: van die kleine crackertjes waar je 4 in een pakje van hebt.
Middag: 2 bolletjes met smeerworst.
Tussendoor: Zelfde als vorige tussendoortje.
Avond: Groente , vlees , aardappelen, appelmoes ( heb ik eigenlijk altijd erbij appelmoes)
Extra'tje: Banaan, appel of mandarijn.
Ik drink eigenlijk alleen maar water op een dag voor de rest niks anders.
En dan gaat er geen lampje bij je branden zoiets van "Goh, misschien is isanity niet voor mijn doel geschikt?"quote:Op maandag 3 juni 2013 13:35 schreef remco-AFCA het volgende:
Ik doe insanity zoals ik al aangaf om m'n buikje te verliezen, en die kilo's eraf was niet de bedoeling van te voren het ging me meer om de vetrolletjes onderaan m'n buik weg te krijgen en een platte buik te krijgen.
Niet met dat te weinige voer wat jij tot je neemt.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:45 schreef remco-AFCA het volgende:
Ehmm is insanity niet om je lichaam strakker te krijgen toevallig ?
Whey shakes zijn een goede aanvulling (maar ook gecombineerde eiwit shakes, whey is ideaal rond de training, andere 'langzamere' shakes op andere tijden (hoewel ik altijd whey neem))quote:Op maandag 3 juni 2013 16:53 schreef remco-AFCA het volgende:
Ja ik schrok er eigenlijk zelf ook van toen ik gister weer op weegschaal stond, begon zoals ik zei op 69 en na 2 weken richting de 66kg, toen dacht ik nog van ja dat kan nog omdat ik dus zo fanatiek aan het sporten was gegaan, maar nu was er weer 1.9kg af en het was niet helemaal de bedoeling om af te vallen, maar ik ga denk toch maar eens wat meer eten en misschien ook whey shakes aanschaffen om in ieder geval voldoende eiwitten binnen te krijgen. Ook in ieder geval in de ochtend voortaan 2-3 sneedjes roosterbrood (bruin) in plaats van WASA crackers met kaas. En die kan ik dan nemen als tussendoortje zoals CF2907 aangaf. Als ik namelijk kijk naar wat ik op een dag eet is dat niet erg veel.
Afvallen is geen sprint.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:57 schreef Mister123 het volgende:
Ik ben erg gefrustreerd op het moment. Ik heb met net opgemeten. Ik meet me elke dag voor de fittest op (dus elke 2 weken). En sinds 2 weken geleden is er bijna niks af! 2 van mijn buik, 1 cm van mijn borst, en 1 cm van mijn billen.
En het punt is, dit waren de eerste 2 weken van maand 2!! De maand waar het "echte afvallen, en centimeters - smelten zou gaan beginnen".
Ik eet goed. Heb vanaf het begin mijn koekjes, snoepjes, slecht snacks, en suiker laten vallen. Drink 2,5 liter water per dag, plus nog water tijdens de training. Ik sla geen trainingen over..
En er moet nogal wat vanaf. Ik ben 1,82 en 115 kg. Met dit gewicht zou ik bijna zeggen: zelf heb ik niks aangepast, en eet ik nog steeds zooi, dan nog moeten de centimeters eraf vliegen, na 6 weken trainen, 6 keer per week.
In totaal ben ik ook pas 3,5 kg kwijt.
Maar dat ik de laatste 2 weken bijna geen cm's kwijt ben, kan ik niet over uit. 6 keer per week een uur trainen per dag... Heb nu vooral het gevoel van... waar doe ik t voor...
6 keer per week HIIT slaat ook nergens op.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:26 schreef Mister123 het volgende:
Ja want 6 keer per week HIIT zou niet moeten werken...
Ga niet uit van de cijfertjes die je door de marketingafdeling van Beachbody worden voorgeschoteld. Heb ook ervaringsverhalen gelezen waaronder iemand die pas echt begon af te vallen bij de 2e run van Insanity. We zijn niet allemaal gelijk hequote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:57 schreef Mister123 het volgende:
Ik ben erg gefrustreerd op het moment. Ik heb met net opgemeten. Ik meet me elke dag voor de fittest op (dus elke 2 weken). En sinds 2 weken geleden is er bijna niks af! 2 van mijn buik, 1 cm van mijn borst, en 1 cm van mijn billen.
En het punt is, dit waren de eerste 2 weken van maand 2!! De maand waar het "echte afvallen, en centimeters - smelten zou gaan beginnen".
Ik eet goed. Heb vanaf het begin mijn koekjes, snoepjes, slecht snacks, en suiker laten vallen. Drink 2,5 liter water per dag, plus nog water tijdens de training. Ik sla geen trainingen over..
En er moet nogal wat vanaf. Ik ben 1,82 en 115 kg. Met dit gewicht zou ik bijna zeggen: zelf heb ik niks aangepast, en eet ik nog steeds zooi, dan nog moeten de centimeters eraf vliegen, na 6 weken trainen, 6 keer per week.
In totaal ben ik ook pas 3,5 kg kwijt.
Maar dat ik de laatste 2 weken bijna geen cm's kwijt ben, kan ik niet over uit. 6 keer per week een uur trainen per dag... Heb nu vooral het gevoel van... waar doe ik t voor...
Wat doe je hier nog je loopt alles maar af te kraken? als je het niks vind waarom zit je hier dan op dit forum? het enigste wat je doet is commentaar leveren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
6 keer per week HIIT slaat ook nergens op.
Omdat openbaar forum en een afschuw van trend dieet/sporters.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:06 schreef remco-AFCA het volgende:
[..]
Wat doe je hier nog je loopt alles maar af te kraken? als je het niks vind waarom zit je hier dan op dit forum? het enigste wat je doet is commentaar leveren.
Ja, de eerste dagen zijn vreselijk. Maar na de 4e verdwijnt de spierpijn.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:29 schreef InGebruik het volgende:
Behoorlijk wat spierpijn na gister mijn eerste training na de fit test. Poe, wist dat het zwaar was maar dit was wel behoorlijk gek.
Moet je niet te veel van aantrekken.... Als jij info zoekt dan gewoon vragen, er zijn altijd wel mensen die wel serieus reageren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:06 schreef remco-AFCA het volgende:
[..]
Wat doe je hier nog je loopt alles maar af te kraken? als je het niks vind waarom zit je hier dan op dit forum? het enigste wat je doet is commentaar leveren.
Inderdaad, gewoon negeren en niet op in gaan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:23 schreef m0672 het volgende:
[..]
Moet je niet te veel van aantrekken.... Als jij info zoekt dan gewoon vragen, er zijn altijd wel mensen die wel serieus reageren.
Ik had gisteren de rust dag, heb wel zin om vanavond verder te gaan. Ik heb ook een andere dvd van hem bekeken die alleen maar voor je buikspieren is maar dat tempo lag zo laag dat het echt tegen vielquote:Op woensdag 5 juni 2013 16:59 schreef rubensanti het volgende:
Pff die hitte, partij lopen zweten dat heb ik nog nooit meegemaakt
Hiphop abs?quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:06 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik had gisteren de rust dag, heb wel zin om vanavond verder te gaan. Ik heb ook een andere dvd van hem bekeken die alleen maar voor je buikspieren is maar dat tempo lag zo laag dat het echt tegen viel
ja ik zocht naar een dvd die verschillende soorten oefeningen uitlegt, die van hem zat daar ook tussen en ging inderdaad helemaal nergens overquote:Op woensdag 5 juni 2013 17:51 schreef Guard het volgende:
[..]
Hiphop abs?
Dit is helemaal Tell Sell op en top...
Beetje net doen alsof je in een maandje of twee met een half uurtje per dag een beetje een dansje doen ineens knalharde buikspieren hebt
Insane > insanity. Het maakt dus waar wat het belooft.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:29 schreef InGebruik het volgende:
Behoorlijk wat spierpijn na gister mijn eerste training na de fit test. Poe, wist dat het zwaar was maar dit was wel behoorlijk gek.
Ja ik vind dat ook met afstand de saaiste van de week. Kijk er echt tegenop. Had niet gedacht dat met al die insane trainingen ik de rustigste het minst zou vinden. Ik heb gewoon niet echt het idee dat je lekker getraind heb... Ik sla m ook wel eens over, maar of dat goed is. Dat stretchen schijnt wel erg belangrijk te zijn...quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:25 schreef Grizzly132 het volgende:
Vandaag maar de cardio recovery gedaan, is daar geen alternatief voor? Jeetje dat is saai zeg.
ik denk dat ik hem voortaan maar oversla.
oh en even iets anders, het werkt natuurlijk goed om af te vallen, maar train je ook je buikspieren intensief genoeg om spieren te kweken?
Zeg dat wel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Insane > insanity. Het maakt dus waar wat het belooft.
Wat Ruigbaard zegt.... je hebt een goede uitgebalanceerd voedingsschema nodig in combinatie met een goede workout. Spieren train je door je workouts, door je voeding goed te balanceren en je vetpercentage te verlagen worden ze pas (echt) zichtbaar...quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:25 schreef Grizzly132 het volgende:
Vandaag maar de cardio recovery gedaan, is daar geen alternatief voor? Jeetje dat is saai zeg.
ik denk dat ik hem voortaan maar oversla.
oh en even iets anders, het werkt natuurlijk goed om af te vallen, maar train je ook je buikspieren intensief genoeg om spieren te kweken?
Voer het eens in op een site als http://www.valtaf.nl/ en kijk waar je ongeveer op uit komt... die site berekend de hoeveelheid calorieën, koolhydraten (helaas alleen totalen maar voor een beetje beeld voldoet het wel), eiwitten, vetten (zie koolhydraten) enz.. Even online kijken (google?) wat er precies nodig is voor jouw doelen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:57 schreef remco-AFCA het volgende:
Vandaag weer de 4de dag van de recovery week, ik moet zeggen het is niet al te zwaar alleen de laatste oefeningen zijn erg lastig/zwaar. Voor de rest valt het allemaal wel mee, ook eet ik veel meer tegenwoordig ziet het er een beetje zo uit:
Ochtend: 2-3 volkoren boterhammen met kaas + 1 glas halfvolle melk.
Tussendoortje: 2 crackers met 30+ kaas.
Middag: 3 bolletjes met boterhamworst.
Tussendoortje: 1 ontbijtkoekreep
avond: Groente, vlees, aardappels
Tussendoortje: Stuk fruit meestal mandarijn,appel of banaan na het trainen.
Gehele dag drink ik water ongeveer 1.5 liter - 3 liter ( Elke dag anders )
Is dit al iets beters, als wat ik eerst at, ik moet dus eigenlijk weer wat kilo's erbij, maar vet moet omlaag om het zo maar even kort samen te vatten
Met krachttraining bereik jij eerder je doel dan met HIIT.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:53 schreef remco-AFCA het volgende:
Ja ik schrok er eigenlijk zelf ook van toen ik gister weer op weegschaal stond, begon zoals ik zei op 69 en na 2 weken richting de 66kg, toen dacht ik nog van ja dat kan nog omdat ik dus zo fanatiek aan het sporten was gegaan, maar nu was er weer 1.9kg af en het was niet helemaal de bedoeling om af te vallen, maar ik ga denk toch maar eens wat meer eten en misschien ook whey shakes aanschaffen om in ieder geval voldoende eiwitten binnen te krijgen. Ook in ieder geval in de ochtend voortaan 2-3 sneedjes roosterbrood (bruin) in plaats van WASA crackers met kaas. En die kan ik dan nemen als tussendoortje zoals CF2907 aangaf. Als ik namelijk kijk naar wat ik op een dag eet is dat niet erg veel.
Groene theequote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:32 schreef hilversum1981 het volgende:
En kan ik nog iets doen om mijn verbranding nog even op te stoken nu? Water drinken, koffie drinken, fruit eten...
On de schade van te veel avondeten zo veel mogelijk te beperken?
Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:27 schreef hilversum1981 het volgende:
Maar is mijn training ook voor niks geweest?
Je moet niet zo panisch zijn over afvallen.quote:Val ik er alsnog wel van af?
Merken we hier ook, waar iedereen 'super cijfers' geven (grin, al is het 2 cm en 1 kg) staan wij beide hier op het 0 punt sinds de laatste meting... niet erg, cijfertjes zijn misschien duidelijk maar we zijn lekker bezig en alles wordt weer wat harder en strakker....quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:14 schreef Guard het volgende:
Je moet niet zo panisch zijn over afvallen.
Afvallen is een langdurig proces, en soms doe je wel eens iets verkeerd, teveel eten of een dag workouts overslaan. So what, not the end of the world. Vooral geen paniekreacties zoals veel te weinig eten de dag erna, dat is alleen maar slecht.
Gewoon doorgaan waar je mee bezig bent (uhm niet het teveel eten uiteraard), en een wijze les leren, zodat je beter voorbereid bent de volgende als er zich weer zo'n situatie voordoet.
Stel je niet aan zegquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:32 schreef hilversum1981 het volgende:
En kan ik nog iets doen om mijn verbranding nog even op te stoken nu? Water drinken, koffie drinken, fruit eten...
ze geven ook niet voor niets aan dat je eigenlijk al een redelijk tot goede conditie moet hebben ;-) maar hier ging het in het begin niet veel beter hoor, maar het gaat gewoon steeds beterquote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:06 schreef appie22 het volgende:
Ik ben eergisteren ook begonnen. De fittest, haha, ik lag bij een paar oefeningen na 12 seconden al op de grond. Gister de polymetric nog wat oefening gedaan, die opdrukoefeningen ging ik echt stuk op.
Ik heb mijn heupen, taille en borst opgemeten, ben benieuwd als ik het over een paar weken weer ga meten, want ik wil proberen dit toch wel vol te houden. In ieder geval voor een maand, want daarna ga ik de sportschool (weer) in.
Welke app?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:27 schreef hilversum1981 het volgende:
Als ik nu op mijn app kijk, zit ik pas op 29 % van mijn dagelijkse behoefte. En het is al bijna half 4... En heb geen honger ofzo.
dnp, efedrine, albuterol, clenbuterolquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:32 schreef hilversum1981 het volgende:
eerste paar dagen is de spierpijn het ergst... na de eerste week voel je ze nog wel maar wordt het steeds minderquote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:45 schreef carebaer het volgende:
Ik ben donderdag begonnen met Insanity. Ik ben benieuwd, want het is nogal zwaar. Ik kon 't nog lang niet bijbenen allemaal en ik heb ook wel op een aantal plekken spierpijn.
Ik ben overigens een man van 24 van 80 kilo. Ik ben benieuwd.
[..]
Welke app?
Ik ben nu exact 2 weken bezig en resultaat bij mij is al erg goed zichtbaar!quote:
Ik heb het meer over fysiek zichtbare results na 60 dagen, dat jij binnen de eerste paar weken vocht en wat vet kwijtraakt zegt niks over dat insanity de beloofde resultaten kan leveren.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:36 schreef frye het volgende:
[..]
Ik ben nu exact 2 weken bezig en resultaat bij mij is al erg goed zichtbaar!
Ik heb er wel een klein dieet bij toegevoegd. Nuja dieet... Gezonder eten en enkel water. In weekends af en toe eens een frisdrank. Geen alcohol.
Ben op die 2 weken tijd 2.3 kg afgevallen.
Het is zwaar... Maar het loont bij mij.
ik at structureel te weinig (maar wel gezond qua voedingsstoffen) maar heb nu wel een te hoog vetpercentage... toen ik nog zwaar met krachttraining bezig was kwam ik nauwelijks aan ondanks de bak weightgainers die ik als aanvulling gebruikte op een wel goed voedingsschema... lichaam gaat anders met energie om....quote:Op zondag 9 juni 2013 15:14 schreef hilversum1981 het volgende:
Ik zit bijna aan het eind van maand 2 en ik zie bijna niks. Maar ik lees overal dat ik te weinig eet. Prima als ik de hele dag op de bank zit en niet afval omdat ik te weinig eet, maar met elke dag insanity had ik toch wat meer verwacht, te weinig eten of niet...
En je bent afgevallen door meer te gaan eten?quote:Op zondag 9 juni 2013 17:58 schreef m0672 het volgende:
[..]
ik at structureel te weinig (maar wel gezond qua voedingsstoffen) maar heb nu wel een te hoog vetpercentage... toen ik nog zwaar met krachttraining bezig was kwam ik nauwelijks aan ondanks de bak weightgainers die ik als aanvulling gebruikte op een wel goed voedingsschema... lichaam gaat anders met energie om....
Bij mij is er fysiek ook al zichtbare resultaten. Na week 1 was ik aardig wat cm's kwijt en mijn kleding begon al veel beter te passen.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:06 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Ik heb het meer over fysiek zichtbare results na 60 dagen, dat jij binnen de eerste paar weken vocht en wat vet kwijtraakt zegt niks over dat insanity de beloofde resultaten kan leveren.
Is het geen vet ipv de spieren die verdwijnen???quote:Op maandag 10 juni 2013 17:33 schreef Grizzly132 het volgende:
Ik ben 17 en ik zit in de 3de week van insanity, ik vind het jammer dat mijn borst en arm spieren krimpen door insanity te gebruiken ipv naar de sportschool te gaan, maar het resultaat op mijn buikspieren is goed.
kan ik er iets aan doen ?
Bedankt voor de suggestie, het zou inderdaad vet kunnen zijn dat verdwijnt, ik ben in ieder geval erg in mijn nopjes over het werk dat het aan mijn buik en benen doet, ( in combinatie met buikspier workouts)quote:Op maandag 10 juni 2013 18:30 schreef m0672 het volgende:
[..]
Is het geen vet ipv de spieren die verdwijnen???
Bij mij zie ik in elk geval geen spieren verdwijnen misschien moet je geen Insanity maar een workout zoals P90 doen?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:19 schreef pipster het volgende:
Oh en ik heb daarbij geen biertje laten staan...
Ik denk ook dat de eerste maand gewoon een inleiding is en dat dat eigenlijk dient om een conditie op te bouwen voor het echte werk: Maand 2!quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:41 schreef remco-AFCA het volgende:
@curlbrah
ik heb toen ik begon wel foto's gemaakt gewoon om te vergelijken als ik klaar ben over 3.5 week![]()
Gisteren max plyo gedaan pff veel opdrukken was dat zeg, merk wel dat nu pas echt doorzettingsvermogen bij me nodig is want af en toe dan heb ik het idee om gewoon lekker te stoppen omdat het verschil met maand 1 zo groot is en het net lijkt alsof je nu pas na jaren begint met zo intensief te sporten. Maarja gewoon doorgaan zeggen we maar:)
Hoe gebruik jij de informatie vanaf je hartslagmeter? Doe je rustiger aan als je hartslag te hoog is? Voer je het tempo op als je hartslag te laag is? Of vergelijk je alleen je hartslag tussen de verschillende trainingen om te zien of je conditie verbeterd is?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:24 schreef m0672 het volgende:
thnx, gaat wel lukken hoor(ik volg mn hartslagmeter
)
Ik neem een beetje gas terug zodra mijn hartslag rond de 90% van mijn max zit (deze is berekend tijdens sport medisch advies) tot deze gedaald is tot tussen de 70 en 75%. Dit is de manier waarop ik gevoelsmatig het meeste uit mijn training weet te slepen. Soms push ik nog wel een beetje extra om gewoon 'nog even te sprinten'.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:35 schreef testje318 het volgende:
[..]
Hoe gebruik jij de informatie vanaf je hartslagmeter? Doe je rustiger aan als je hartslag te hoog is? Voer je het tempo op als je hartslag te laag is? Of vergelijk je alleen je hartslag tussen de verschillende trainingen om te zien of je conditie verbeterd is?
Ik gebruik sinds kort ook een hartslagmeter, valt me op dat mijn hartslag eigenlijk nooit de (theoretische) max bereikt.
Ik gebruik hiervoor Endomondo. Via mijn garmin forerunner 410 kan ik gewoon de workouts importeren en alles staat mooi weergegeven. Ook berekent hij een gemiddelde en max hartslag.quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:05 schreef m0672 het volgende:
hmm
[..]Ik denk dat ik een excel sheet met grafiek maak of kijk of er ergens een site kan vinden waarop het makkelijk bij te houden is.
Nee dat is niet de "bedoeling".quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:19 schreef hilversum1981 het volgende:
Is het niet juist de bedoeling om continu alles te geven, zodat je echt een paar keer per training kapot bent. Net zoals die gasten tijdens die les?
Dat is toch netjes? Zo zie je ook waarvoor je het doetquote:Op donderdag 13 juni 2013 08:11 schreef frye het volgende:
[..]
Ik gebruik hiervoor Endomondo. Via mijn garmin forerunner 410 kan ik gewoon de workouts importeren en alles staat mooi weergegeven. Ook berekent hij een gemiddelde en max hartslag.
Mijn eerste pure cardio vergeleken met mijn laatste (2,5 weken bezig):
1:
AVG. HEART RATE
163
MAX. HEART RATE
187
2:
AVG. HEART RATE
146
MAX. HEART RATE
175
En dit terwijl ik hetzelfde tempo aanhoud en iets minder rust neem.
Ik merk dus dat mijn conditie beter en beter wordt.
Ik heb net de recoveryweek afgerond en die kwam eigenlijk op het goede moment en heeft de boel even wat verzacht (ik heb niet alle springoefeningen kunnen doen). Misschien een idee om het programma anders eerst wat aan te passen om wel bezig te zijn terwijl je je onderbenen wat meer traint? Je zal het schema dan misschien niet (helemaal) kunnen volgen maar je bent wel bezig...quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:03 schreef InGebruik het volgende:
Weet ik nog niet, vandaag even ijzen en kijken hoe het gaat. Eigenlijk wel het verstandigst, maar is juist zo lekker nu je er eenmaal in zit om door te gaan. Even aankijken hoe het gaat..
Welke dagen moet ik nu juist extra doen en welke laten liggen dan?quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:47 schreef m0672 het volgende:
[..]
Ik heb net de recoveryweek afgerond en die kwam eigenlijk op het goede moment en heeft de boel even wat verzacht (ik heb niet alle springoefeningen kunnen doen). Misschien een idee om het programma anders eerst wat aan te passen om wel bezig te zijn terwijl je je onderbenen wat meer traint? Je zal het schema dan misschien niet (helemaal) kunnen volgen maar je bent wel bezig...
Zolang je maar iets doet zal je conditie er niet op achteruit gaan hoor.quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:02 schreef turbofokker het volgende:
Ik heb soms dat ik echt geen tijd heb voor de maand 2 training van een uur. Maar bv 40 minuten redt ik wel. Als ik dan een maand 1 training doe, gaat mijn conditie dan achteruit omdat het minder lang training is? Of is de maand 1 training ook een buffel - training genoeg?
thanks, ik ga eens even kijken wat wel lukt en wat niet!quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:55 schreef m0672 het volgende:
je kan kijken of je core cardio en balance kan doen. Deze doe je in de recovery week ook 6 keer achter elkaar. Als je daar de sprongen (en/of bv high knees/heisman enz) vervangt door bijvoorbeeld squads (eventueel met stoten oid, kies zelf wat je het lekkerste vindt) of andere oefeningen (kan je zelf prima uit andere sessie halen) dan ontlast je je schenen een beetje terwijl je toch wat bezig blijft. Het maakt het niet erg afwisselend maar je doet in elk geval wat
40 minuten heb je wel, maar een uur niet?quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:02 schreef turbofokker het volgende:
Ik heb soms dat ik echt geen tijd heb voor de maand 2 training van een uur. Maar bv 40 minuten redt ik wel. Als ik dan een maand 1 training doe, gaat mijn conditie dan achteruit omdat het minder lang training is? Of is de maand 1 training ook een buffel - training genoeg?
Ik moet ook af en toe wel even ophouden jah... Vooral bij de derde ronde van een serie oefeningen moet ik toch nog wel af en toe even mijn rust pakken. Probeer wel zsm mogelijk weer door te gaan en zeker niet een hele oefening over te slaan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:39 schreef turbofokker het volgende:
Zo. Dat zijn nog behoorlijke aantallen. Gewoon een hele avondmaaltijd zeg maar.
En houdt jij de workouts vol? Of moet je toch ook nu en dan echt wel ff nokken?
Tja, Insanity is ook bedoeld voor mensen met al een redelijk tot goede conditie... en zoals ook staat in dat artikel:quote:
Ik train 's morgens. In het weekend al eens voorgevallen dat ik zaterdag niet kon. Heb die zaterdag dus ingepland op vrijdagavondquote:Op donderdag 13 juni 2013 21:56 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Hoe doen jullie het als je een weekend ofzo weg bent, dan mis je namelijk ineens een dag. Gewoon opschuiven?
Ik ben het wel gaan doen, met name omdat ik na mijn werk nog twee of drie looptrainingen in de week wil doen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:12 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
's Morgen trainen gaat m niet worden trouwens, moet gewoon om half 7 mijn nest uit voor mijn werk en dat gaat al moeizaam zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |