abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126419445
En hier weer verder?

Vorig topic: SPT / Shaun T - Insanity workout
pi_126419628
1 topic is wel genoeg.
Ура для россии
pi_126419661
quote:
9s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:19 schreef Woestijnvos het volgende:
1 topic is wel genoeg.
Aangezien we toch redelijk snel het topic vol hadden, en het alles behalve doodgebloed was, ben ik dit niet met je eens. Al zijn er 40 topics. Zolang het nog actief is...
pi_126419665
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:21 schreef Mister123 het volgende:

[..]

Aangezien we toch redelijk snel het topic vol hadden, en het alles behalve doodgebloed was, ben ik dit niet met je eens. Al zijn er 40 topics. Zolang het nog actief is...
pi_126419922
Heb je ook een samenvatting en een leuke OP want ik ga echt niet het hele vorige topic doorspitten nu.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_126426606
"
quote:
99s.gif Op zondag 9 december 2012 20:21 schreef oLexie het volgende:
Zijn er mensen die dit al gedaan hebben? Ik zag er vanmiddag een reclame over en ben hem nu aan het downloaden.

Het bestaat uit tien hele zware workouts van ongeveer 45 minuten, deze doe je 60 dagen lang, zes dagen per week.

Ik ben nu 1.63,5 en weeg ongeveer 65 kilo. Op zich niets te klagen maar wil een maatje kleiner.

Ik ga morgen beginnen, ben nu even benieuwd of anderen hem al gedaan hebben? Of misschien iemand die hem ook gaat doen! Lijkt me wel leuk om er een topic over bij te houden met de vooruitgangen en motivatie.

Het werkt heel goed, op internet zijn er veel dingen over te vinden + ervaringen en before-after foto's dus het ziet er veelbelovend uit.
"

Dit is de OP van het vorige deel.
  Moderator maandag 13 mei 2013 @ 17:08:09 #7
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126436187
Ik ga vanavond starten met de oefeningen. Heb er zin in :) Ik geef vanavond na mijn workout even een review :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_126436348
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:08 schreef onlogisch het volgende:
Ik ga vanavond starten met de oefeningen. Heb er zin in :) Ik geef vanavond na mijn workout even een review :)
Begin je met de fittest?
  Moderator maandag 13 mei 2013 @ 17:13:02 #9
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126436423
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:11 schreef Mister123 het volgende:

[..]

Begin je met de fittest?
Geen idee, ik begin met datgene wat de dvd als eerste aangeeft :)
4045
onlogisch
pi_126436544
Geen idee? Nog niet in verdiept? Je doet eerst een fittest, die resultaten schijf je op, en dan begint je morgen met de rest van t schema. De fittest is dag 1 zeg maar. En die fittest herhaal je elke 2 weken om te kijken wat je vooruitgang is? Heb je wel een insanity schema / kalender om te zien wat je op welke dag moet doen?
  Moderator maandag 13 mei 2013 @ 17:33:18 #11
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126437356
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:15 schreef Mister123 het volgende:
Geen idee? Nog niet in verdiept? Je doet eerst een fittest, die resultaten schijf je op, en dan begint je morgen met de rest van t schema. De fittest is dag 1 zeg maar. En die fittest herhaal je elke 2 weken om te kijken wat je vooruitgang is? Heb je wel een insanity schema / kalender om te zien wat je op welke dag moet doen?
Ik moet die dvd nog starten, dat doe ik vanavond wel. En als daar in wordt beschreven dat je een dag later werkelijk begint, so be it. :)
4045
onlogisch
pi_126437423
Nou een dag later werkelijk beginnen is het niet hoor... Die fittest is echt al een training op zich... Succes!!
  Moderator maandag 13 mei 2013 @ 17:36:44 #13
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126437497
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:34 schreef Mister123 het volgende:
Nou een dag later werkelijk beginnen is het niet hoor... Die fittest is echt al een training op zich... Succes!!
Thanks :) Ik zal sowieso mijn ervaringen delen hier. Jij al ver gevorderd?
4045
onlogisch
pi_126437632
Ik ben nu bijna klaar met week 4.
pi_126440244
@onlogisch

even het volgende schema ophangen, kan je fijn afstrepen...

Hier vandaag dag 1 van week 6 afgestreept. Moest even wennen aan de langere workouts na de recovery week, maar begint nu toch wel weer lekker te draaien.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  maandag 13 mei 2013 @ 18:39:05 #16
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_126440256
Vandaag voeding weer aangepast, niet volgens dat schema maar wel iets in die richting.
Ochtend en middag eiwitshakes en in de avond sla tomaat komkommer gekookt eiwit en kipfilet
Later op de avond nog een kopje thee en/of een kopje magere drinkbouillon.

Vanavond de fittest. Heb er niet zo een zin in als ik eerlijk ben :P maar even doorzetten
pi_126443909
Ik hoorde iemand op mijn werk hierover en ga zodoende zometeen starten met de fit test. Ben benieuwd, zal hier nog wel even posten als ik klaar ben...
pi_126447274
Ik ben te onhandig hiervoor. _O-
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_126449049
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:44 schreef Man_Made_God het volgende:
Ik hoorde iemand op mijn werk hierover en ga zodoende zometeen starten met de fit test. Ben benieuwd, zal hier nog wel even posten als ik klaar ben...
Godallemachtig. Wat nou fittest: gewoon fullbody workout dit, hatseflats!
Maar wel lekker. Leuke workout en ook echt het idee dat je jezelf tot richting het maximale pusht. Nu ben ik vooral benieuwd hoeveel tijd ik heb om de andere oefeningen te doen i.c.m. hardlopen.
pi_126449087
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:36 schreef Muto het volgende:
Ik ben te onhandig hiervoor. _O-
Dat herken ik ook wel bij een paar oefeningen. Maar als je dan eenmaal het ritme hebt te pakken ebt dat wel weg.
pi_126449146
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:00 schreef Man_Made_God het volgende:

[..]

Dat herken ik ook wel bij een paar oefeningen. Maar als je dan eenmaal het ritme hebt te pakken ebt dat wel weg.
Ik wil te snel gaan. Morgen maar serieus beginnen. Kijken hoelang ik het volhoud
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_126465440
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:39 schreef NotGuilty het volgende:
Vandaag voeding weer aangepast, niet volgens dat schema maar wel iets in die richting.
Ochtend en middag eiwitshakes en in de avond sla tomaat komkommer gekookt eiwit en kipfilet
Later op de avond nog een kopje thee en/of een kopje magere drinkbouillon.

Vanavond de fittest. Heb er niet zo een zin in als ik eerlijk ben :P maar even doorzetten
Ik was gister helemaal niet zo heel veel beter bij de 2e fittest. En ik heb last van m'n rug :')
Hoe ging het bij jou?
I will take the sun in my mouth
  dinsdag 14 mei 2013 @ 10:57:58 #23
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_126468610
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 08:44 schreef warrel het volgende:

[..]

Ik was gister helemaal niet zo heel veel beter bij de 2e fittest. En ik heb last van m'n rug :')
Hoe ging het bij jou?
Ik had de fittest al eens eerder gedaan ( 2 keer ) maar nooit het programma doorgezet, Dat is ook de reden dat ik nu elke keer niet begin, gewoon geen zin om WEER bij die fittest te beginnen. Dus heb mn vorige scorelijst erbij gepakt en vandaag begin ik dan gewoon met cardio. Had echt geen zin om voor de derde keer opnieuw te beginnen met die test :@

Last van je rug door het trainen?
pi_126469047
Wat is er mis met die fittest dan? Is toch gewoon 1 training. Maar zolang je maar weer begint... Maar om je vooruitgang echt goed bij te houden zou ik toch gewoon met die fittest beginnen hoor.

Ik had de 2e keer fittest en een enorme vooruitgang. Enkele oefeningen in 2 weken tijd:

Switch Kicks: van 33 naar 44 (en kick met links én een kick met rechts telt als 1)
Power Jacks: van 38 naar 55
Power knees: van 73 naar 80
Power Jumps: van 21 naar 28
Globe Jumps: van 6 naar 7 (1 is 4 sprongen)
Suicide Jumps: van 8 naar 11
Push-Up Jacks: van 10 naar 15
Low Plank Oblique van 30 naar 45.

En dat dus in 2 weken tijd.

Volgende week mag ik weer aan de fittest. Dan ga ik met maand 2 beginnen. En het erge is, dag 1 is een fittest, en daarna (!!!) nog een training van bijna een uur...
pi_126474017
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:57 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ik had de fittest al eens eerder gedaan ( 2 keer ) maar nooit het programma doorgezet, Dat is ook de reden dat ik nu elke keer niet begin, gewoon geen zin om WEER bij die fittest te beginnen. Dus heb mn vorige scorelijst erbij gepakt en vandaag begin ik dan gewoon met cardio. Had echt geen zin om voor de derde keer opnieuw te beginnen met die test :@

Last van je rug door het trainen?
Ja, verkeerde stap gezet ofzo.. Had er van het weekend al last van. Was vandaag begonnen met de Cardio Circuit. Had er zin in, want ik was een beetje boos op Shaun. Vrijwel geen centimeters kwijt behalve in de taille, grmbl. Maar tot ik door m'n linkerbeen ging zakken :(
Doorgeskipt naar de cooling down stretch en vandaag heel veel m'n rug rekken en het morgen nog een keer, rustig aan, proberen.. Baal er wel van dat ik nu dus van het schema af ga wijken :@
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:52:15 #26
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_126477957
Ik heb me vandaag weer ingeschreven bij Sportcity, zodat ik mijn benen langzaamaan weer kan gaan gebruiken (chronische scheenvlies ontsteking in het verste stadium). Heb vorige week een kwartier lang volop kunnen Zumba dansen (vooraf 20 minuten salsa op langzaam tempo gedaan als warming up) en ik kon de volgende dag nog normaal lopen (meteen na het dansen onder de koude douche gaan staan en een uur lang mijn benen op alle mogelijke manieren gerekt) dus ik heb er weer hoop in dat ik ook weer normaal ga kunnen sporten.

Als ik merk dat ik beter met mijn benen om kan gaan en merk hoe ver ik kan gaan wil ik ook weer de Insanity Workout gaan proberen.
Bay of Plenty
pi_126512530
Voor degene die al insanity doen, is het serieus zo dat je op de eerste dag van maand 2, eerst de fittest hebt, en daarna nog een hele training???
pi_126520393
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:07 schreef hilversum1981 het volgende:
Voor degene die al insanity doen, is het serieus zo dat je op de eerste dag van maand 2, eerst de fittest hebt, en daarna nog een hele training???
Yep
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_126520900
Geen insanity vandaag, gisteravond deed m'n rug zo een pijn.. Kan nu wel weer normaal lopen :') ;(
pi_126520975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:07 schreef hilversum1981 het volgende:
Zeker, de tweede reeks van vier weken vergt sowieso wat meer van je doorzettingsvermogen en ook tijd.
pi_126525081
Maar de resultaten zijn dan ook groter in die 2e maand?
pi_126525607
Nou ja groter, ik ben na zes weken wel wat centimeters kwijt en ongeveer drie kilo. Verder tekenen er zich weer iets andere vormen af bij mijn buik naast de rondingen van het bier.
Staat tegenover dat ik vorige week drie concerten een pubquiz en een verjaardag had (en nee ik drink dan echt geen biertje minder) en nagenoeg hetzelfde weeg. Dat was zonder het sporten wel anders geweest.
pi_126526300
Je hebt verder geen veranderingen aangebracht in je dieet terwijl je insanity doet? Dat is 3 kilo nog behoorlijk vind ik...

En hoe is die recory week. Ik ga er vandaag mee beginnen.
pi_126526659
Geen echt veranderingen, ben nog steeds een slecht ontbijter, eet 's avonds wel gezond en normaal, blijf wel gewoon mijn drankjes nuttigen bij feestjes/concerten. Snaai wel minder (minder koekjes bij de thee en we hebben kleine zakjes chips gekocht -als een zak open is gaat ie toch leeg bij mij-)

De recovery week is wel lekker hoor (ook al is het zes dagen hetzelfde, maar ik kan me daar niet echt aan storen), ik had meer moeite met de opstart van week vijf. Maar nu in week zes is het wel lekker.
pi_126526977
Maar heb je in die recorey week wel het gevoel dat je echt getraind hebt? Ik had dat bv op in maand 1 op die cardio recorey dag niet echt. Beetje strekken enzo. Maar het druipend van het zweet "YES" gevoel had ik die dag zeker niet.
pi_126527291
Het heet niet voor niets recovery he, maar je gaat evengoed wel het nodige voelen hoor! Alles gaat alleen een paar tempo's trager. maar zweten doe je evengoed.
  Moderator woensdag 15 mei 2013 @ 12:34:12 #37
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126527900
Spierpijn als een malle :')

Maandag de fittest gedaan. Nou zoals ik wel verwachtte was mijn fitheid ver te zoeken :')

Gisteren de eerste echte training gedaan, niet vol kunnen houden. 10 min voor het einde moest ik aan de hartlong machine :')

Maar nu al weer zin in vanavond *O*
4045
onlogisch
pi_126528268
Die spierpijn gaan na een dag of 4 weer weg hoor. Je denkt nu dat je dood gaat, maar t komt goed...

Ja gek hoe dat werkt he, brak al een malle. Compleet gesloopt, zweet als een otter, en je denk toch: zin in de volgende keer...
pi_126604326
Oi allemaal,

ik volg dit forum al een tijdje, en heb besloten ook maar eens een account te maken.
Ik zit nu in de 2de week van insanity en doe het volgens het schema, dus 6x per week en dan zondag rusten. Ik heb zojuist week 2 cardio recovery gedaan, maar ik vind ondanks dat je behoorlijk veel kracht zet op je beenspieren, dat het niet echt voelt als trainen, het is het natuurlijk wel maar je word er niet echt moet van, ja daarom heet het ook cardio recovery :P. Maar ik vroeg me af of iemand wist of dat er aan dat schema een specifieke opbouw zit zeg maar de volgorde die je aanhoud elke week per training. Dus ene keer doe je pure cardio dan plyomatric cardio etc. Maar zou je bijvoorbeeld nadat je cardio recovery gedaan hebt of een andere training ook nog cardio abs kunnen doen? of is dat niet verstanding vanwege een structuur die erin de trainingen zit ? Want als je in week 3 kijkt dan doe je na elke pure cardio ook nog cardio abs. Ik hoop het van iemand te horen keep it going everyone !
pi_126621197
Ja Cardio recovery is niet echt uitputtend trainen nee. Ik vind t ook de "saaiste" dag van de week. Maar ik denk inderdaad dat dit juist de bedoeling is. Wel even bezig zijn, vooral stretchen dan, maar niet je spieren te swaar belasten.

Er is ook een reden dat je niet direct begint met die Cardio Abs. Eerst moet je lijf ff wennen, want tijdens de trainingen gebruik je ook al een hoop van je buikspieren. Dus na 2 weken worden die dan ook nog eens apart getraind. Ik zou persoonlijk niet zomaar Cardio Abs weer ergens extra tussendoor gooien. Je traint je spieren dus ook echt tijdens t sporten. En de rest van de training is zwaar genoeg.
pi_126625233
Wat me wel echt opvalt (tegenvalt) is het gewicht dat ik verlies. Ik zit nu in mijn recovery week, dus heb nu al ruim 4 weken erop zitten. En qua centimeters gaat het prima, kleren zitten beter, en in de spiegel zie ik goed verschil. Maar er is nauwelijks nog gewicht af. En ik moet echt wel behoorlijk wat kwijt, ik ben 1,82 en 116 kg. In de eerste week verloor ik nog 1,5 kilo, maar daarna niks meer, en soms komt er zelfs wat bij.

Sinds ik met insanity begonnen ben heb ik:

• Geen dag training gemist.
• Elke dag zeker 2,5 liter water gedronken (en daarbij nog wat ik tijdens de training aan water drink)
• 2 keer per dag een tussendoortje genomen, (altijd fruit)
• Bijna geen alcohol gedronken (misschien eens per week een glas wijn)
• Niet meer eten na het avondeten (en als ik trek heb 's avonds, neem ik altijd fruit)
• Helemaal geen koekje, snoepje, of andere zoetigheden.

Hoe kan het dat ik wel centimeters verlies, maar niks zie qua gewicht. Ik weet dat spieren zwaarder zijn dan vet, maar iets moet ik toch wel zien op de weegschaal. Ik snap dat als ik totaal geen overgewicht zou hebben, het en ander verhaal zou zijn, maar nu.

Ik lees wel dat de 2e maand, pas echt zorgt voor veel verschil, maar is dit zo?

Bedankt!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mister123 op 17-05-2013 11:46:43 ]
pi_126625984
@mister123

Geen zorgen, je hoort wel vaker van mensen dat ze een hele tijd niks verliezen en dan opeens in 1 week aantal kilo's gewoon doorgaan en het komt heus wel, maar zodra je al merkt dat je centimeters verliest moet je ook geen zorgen maken dan gaan de overtollige kilo's ook vanzelf weg.

Ik moet zeggen wel sinds ik ben begonnen met trainen das dus bijna 2 weken geleden heb ik last in me linkerelleboog als ik hem strek bijvoorbeeld bij de mummy oefening. Dit kan overbelasting zijn volgens mij maar ik ga gewoon door het is niet zo dat ik niks meer kan voel hem alleen af en toe.

Keep it GOing !
pi_126627029
Het gaat mij niet zo zeer om m'n gewicht, maar meer om m'n buik.
Denk dat ik hier ook maar ´s aan ga beginnen.
pi_126627213
Overigens heb ik al weer bijna een jaar niks aan sport en beweging gedaan. Dus mijn conditie zit echt ver onder de 0. Ik lees op een paar sites op internet dat je er beter niet aan kunt beginnen als je totaal geen conditie hebt.

Dus, me weer inschrijven voor de sportschool of eerst insanity proberen?
pi_126627378
Ik heb (had) ook echt geen conditie voor ik met insanity begon, maar die knalt echt vooruit. Het zal je echt verbazen. De fittest is daar een goeie maatstaf voor, en die test doe je elke 2 weken.

Je kan altijd nog inschrijven op de sportschool. Probeer het eerst zou ik zeggen.
pi_126627527
Nu zit ik op spotnet te kijken, maar daar kan ik alleen 5 dvd's vinden. Terwijl via de tellsell sites enzo er staat dat er 10 dvd's zijn. ?
pi_126627692
Heb het al gevonden, ben ze nu aan het binnenhalen.
Dan maar 's even uitvogelen hoe het werkt.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 19:14:24 #48
403471 Lrxx
Stop dreaming; start living!
pi_126643519
Ik heb net via via gehoord over Insanity.. Heeft iemand een goede download die me geen acht weken gaat duren om binnen te krijgen? Ivm een werkvakantie in het buitenland wil ik de twee maanden af hebben (als je t zo kunt noemen) voordat ik vertrek, gewoon om een doel voor ogen te hebben.. (en ik heb daar geen laptop of iets anders bij me)
Ik hoor het graag:)
pi_126644781
Of gewoon kopen? Tellsell...
pi_126674402
Even kort situatie uitleggen.
Personal stats :
1m72
84 kg
+- 25% vetpercentage

Maandje lichaam voorbereiden (dag lopen, dag pompen/sit-ups) - vaak doe ik meer dan ik vooropgesteld had.
Pretty basic dus.
Daarna 2 maand Insanity.
Daarna gewoon rustig blijven verder trainen (dagelijks)

Voedingsschema gisteren gemaakt dus zie het helemaal zitten.
Lijkt me fijn om motivatie te geven en te vinden bij lotgenoten.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:13:55 #51
403471 Lrxx
Stop dreaming; start living!
pi_126676400
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 19:42 schreef hilversum1981 het volgende:
Of gewoon kopen? Tellsell...
Via tellsell duurt het ook lang; mits op voorraad etc wordt je bestelling pas na twee weken verzonden, zo staat het bij de uitleg althans..
pi_126773086
Vandaag begonnen, ging lekker :')

Heb de laatste oefening van de fit test niet af kunnen maken, toen hing ik met mijn kop boven de wc. Was toch niet zo slim om een half uur van te voren nog een banaantje te eten. Morgen mogen we weer :)
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_126815580
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:34 schreef rubensanti het volgende:
Vandaag begonnen, ging lekker :')

Heb de laatste oefening van de fit test niet af kunnen maken, toen hing ik met mijn kop boven de wc. Was toch niet zo slim om een half uur van te voren nog een banaantje te eten. Morgen mogen we weer :)
Niet om je bang te maken, maar ik begin morgen met maand 2. En daarin begin je met de fittest...en daarna nog een training van een uur. Kijk er nu al tegenop. Maar de resultaten schijnen pas echt te komen in maand 2, dus daar hou ik me maar aan vast. Hoewel ik zeker niet ontevreden ben over de resultaten na 1 maand...
pi_126819229
Shaun ;(
Ik krijg last van m'n rug bij de oefeningen waarbij er veel gebukt moet worden, zoals de suicide drill.. Hebben jullie dat ook en doen jullie daar dan gewoon een andere oefening/joggen? Als ik dat doe, zou ik dan verder kunnen gaan met het programma?
Ik wil heel graag doorgaan met insanity, maar dat ik nu toch weer even terug ga naar hardlopen.. ;(
pi_126819470
hmm de eerste 11 dagen training zitten erop, behoorlijk last van de aanhechting van de spieren in mn rechter onderbeen (aanhechting scheenbeen). Hopelijk geen shin splint :(

Hier geen (echte) last van mijn rug, je houding is vreselijk belangrijk om klachten te voorkomen, daar hamert hij ook steeds op. Zelfde als je knieen die bij squads niet voorbij je tenen moeten komen.
There are three things that smell like fish!
pi_126819691
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:21 schreef Mister123 het volgende:
Wat me wel echt opvalt (tegenvalt) is het gewicht dat ik verlies. Ik zit nu in mijn recovery week, dus heb nu al ruim 4 weken erop zitten. En qua centimeters gaat het prima, kleren zitten beter, en in de spiegel zie ik goed verschil. Maar er is nauwelijks nog gewicht af. En ik moet echt wel behoorlijk wat kwijt, ik ben 1,82 en 116 kg. In de eerste week verloor ik nog 1,5 kilo, maar daarna niks meer, en soms komt er zelfs wat bij.
hou er rekening mee dat je ook bezig bent met het opbouwen van spiermassa. Spiermassa is zwaarder dan vetweefsel. Misschien handig om periodiek met een meetlint je buik en beenomvang op te meten.
pi_126819773
Trainen jullie wel met schoenen die genoeg dempen, zachte ondergrond? Een betonnen vloer geeft niet zo goed mee ;p
pi_126828366
ja, toch ging het beter en minder last zonder schoenen.
pi_126832831
Weet iemand het volgende? Op de eerste dag van maand 2 moet je én de fittest doet, en een max training. Moeten die direct achter elkaar, of mag je dag ook gewoon uit elkaar halen. Dus bv de fittest in de ochtend, en de max training in de middag?
pi_126867278
Volgens mij direct achter elkaar.

Week 2 zit erop, de spieren/pezen in mijn onderbenen/schenen zijn blij met de rustdag, hopelijk trekt het wat weg want heb geen zin om langer te moeten stoppen
pi_126867547
Besloten om te stoppen met insanity. Mijn rug begon steeds meer en meer pijn te doen. Op het werk begon men al af te vragen wat ik allemaal uitspook thuis. Ik hou het maar bij spinnen.
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:49:22 #62
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_126871338
Jammer om te lezen van die rugklachten. Ik heb zelf een zwakke rug, zo zwak dat ik minimaal 1x per week deze aan moet sterken bij de fitnessclub. Als ik één week over sla ondervind ik er direct hinder van.

Gisteren echter toch begonnen met Insanity, nu nog geen last van mijn rug. Wil het toch proberen totdat het misschien écht te pijnlijk wordt.

Zijn hier trouwens mensen die Insanity combineren met andere sporten? Ik wil namelijk wel blijven fitnessen, is het dan verstandig om daarna nog Insanity te doen? En hoe valt het bijvoorbeeld te combineren met voetballen?
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 20:09:06 #63
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126872661
Jullie accounts zijn zo saai, lijkt wel of steeds de zelfde post :D . Neem ook eens een UI of zo :')

OT :

Straks weer beginnen. Vorige week maandag begonnen, gedaan tot donderdag. Aangezien ik het weekend een voetbaltoernooi had, heb ik met het oog op dat toernooi maar geen Insanity meer gedaan ivm de spierpijn :')

Na dat toernooi had ik juist nog meer spierpijn, en daar ben ik nu nagenoeg van af. Ik had echt 0 conditie. Ik ga er nu weer vol tegen aan. Tevens let ik ook op mijn eten en eet ik uitsluitend volgens een schema, niet dat schema van Shaun T, maar een soortgelijke.

Ik heb er weer zin in *O*
4045
onlogisch
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:42:27 #64
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_126874728
quote:
7s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:09 schreef onlogisch het volgende:
Jullie accounts zijn zo saai, lijkt wel of steeds de zelfde post :D . Neem ook eens een UI of zo :')
_O_ :D Echt ja, ook allemaal een account met een paar nummers achter de naam. Ik dacht eerst dat het 1 iemand was die per ongeluk met kloon accounts aan het posten was _O-
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:41:09 #65
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_126878341
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:42 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

_O_ :D Echt ja, ook allemaal een account met een paar nummers achter de naam. Ik dacht eerst dat het 1 iemand was die per ongeluk met kloon accounts aan het posten was _O-
Ik moet zeggen, de pagina ziet er inderdaad uit alsof er een spambotje bezig geweest is. Misschien moet ik maar eens een account aanmaken met een fatsoenlijke naam en UI :')

Zojuist dag 2 gedaan. Ik moet zeggen dat ik flink zweet en m'n benen zijn ook zwaar vermoeid. Lijkt dus allemaal prima te werken.

quote:
7s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:09 schreef onlogisch het volgende:

OT :

Straks weer beginnen. Vorige week maandag begonnen, gedaan tot donderdag. Aangezien ik het weekend een voetbaltoernooi had, heb ik met het oog op dat toernooi maar geen Insanity meer gedaan ivm de spierpijn :')

Na dat toernooi had ik juist nog meer spierpijn, en daar ben ik nu nagenoeg van af. Ik had echt 0 conditie. Ik ga er nu weer vol tegen aan. Tevens let ik ook op mijn eten en eet ik uitsluitend volgens een schema, niet dat schema van Shaun T, maar een soortgelijke.

Ik heb er weer zin in *O*
Heb je niet het idee dat je iets 'mist' als je een paar dagen overslaat? Ik sport normaal 2/3x per week maar heb het idee dat ik niet echt conditie opbouw, mede door dat ik geen vast ritme heb. Ik ga insanity sowieso volledig volgens schema uitvoeren en denk dat ik fitness er gewoon langs doe om de rugspieren aan te sterken. Bij voetbal is het toch zomerstop dus dat 'probleem' heb ik niet.
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 21:54:07 #66
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126879154
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:41 schreef testje318 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, de pagina ziet er inderdaad uit alsof er een spambotje bezig geweest is. Misschien moet ik maar eens een account aanmaken met een fatsoenlijke naam en UI :')

Zojuist dag 2 gedaan. Ik moet zeggen dat ik flink zweet en m'n benen zijn ook zwaar vermoeid. Lijkt dus allemaal prima te werken.

[..]

Heb je niet het idee dat je iets 'mist' als je een paar dagen overslaat? Ik sport normaal 2/3x per week maar heb het idee dat ik niet echt conditie opbouw, mede door dat ik geen vast ritme heb. Ik ga insanity sowieso volledig volgens schema uitvoeren en denk dat ik fitness er gewoon langs doe om de rugspieren aan te sterken. Bij voetbal is het toch zomerstop dus dat 'probleem' heb ik niet.
Dat gevoel heb ik wel zeker, maarja. Ken je limits :D
4045
onlogisch
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:09:42 #67
404036 ShaunT
Life is sick
pi_126939085
Come on guys! One more time & PUSH & PUSH & PUSH, HIGH KNEES, HIGH KNEES, COME ON YAAAAAH!!!!!!!!!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:14:11 #68
404036 ShaunT
Life is sick
pi_126939194
Haha ik heb nu 8 dagen erop zitten, ik was van te voren redelijk mager met 0% spiermassa, het doet me veel dat ik na 8 dagen toch al verbetering voel en zie.
Dit motiveert me echt om tot het uiterste te gaan.

Heb er wel wat rustdagen in gehad, omdat ik een festival had of andere sport had die dag, maar al met al een lekkah workoutje hooor, ja toch?!
En al die koekebakkers waarvan ik lees dat je hier geen spiermassa mee opbouwt, dikke neus haha er zitten gewoon zware pushups, buikspieroefeningen en veeeeeel meer in!
pi_126941910
Pffff. Ik heb gisteren dag 2 van maand 2 erop zitten, vandaag dus dag 3. Mijn hemel, maand 2 is wel ontzettend aanpoten zeg. Absurd zeg. Een uur lang, en zo intensief ook ! Helemaal kapot. Maar wel nog meer het gevoel van: YES, i did it again. Maar elke dag zo een uur knallen, als je daar geen resulaten van ziet!!

En inderdaad. geen spieropbouw, mijn lip. Spieropbouw gebeurt als een malle met al dat opdrukken. Overal gaan centimeters vanaf bij mij (heb me nu 3 keer opgemeten, om de 2 weken), behalve mijn armen en bovenbenen. Die groeien dus gewoon!!
pi_126953956
Hebben jullie ervaringen met het om de dag doen van de work-outs? Vanwege knieblessure wil ik niet als een malle gaan sporten en met om de dag kom je denk ik ook al een heel eind?
pi_126956875
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 17:11 schreef karoltje het volgende:
Hebben jullie ervaringen met het om de dag doen van de work-outs? Vanwege knieblessure wil ik niet als een malle gaan sporten en met om de dag kom je denk ik ook al een heel eind?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat als je het om de dag doet en je knie niet overbelast je best een eind kan komen.

Ik heb dag 5 er nu opzitten, gaat steeds beter en ik ben in die paar dagen voor mijn gevoel ook al een stuk leniger geworden :)

zaterdag 25 mei 2013 @ 12:55:23 #72
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_126982144
Het is geen maandag maar aangezien ik vandaag de motivatie heb begin ik gewoon vandaag. Ben vandaag met mijn derde dag anders eten bezig, ik heb 3 shakes per dag + ei + tonijn. Verder alleen ijskoud water drinken en op hele moeilijke momenten een bakje magere yoghurt 0% vet, maar dat heb ik nog niet nodig gehad. In 2 dagen tijd is er al 1,5 kilo af ( en nee dat is geen vocht want ik ben al langer aan het afvallen en er was al 7,5 kilo af door koolhydraten te minderen ).

Nu Insanity erbij doen en ben dan heel benieuwd naar de resultaten volgende week in combinatie met de shakes.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:10:30 #73
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_126982644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 18:32 schreef rubensanti het volgende:

[..]

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat als je het om de dag doet en je knie niet overbelast je best een eind kan komen.

Ik heb dag 5 er nu opzitten, gaat steeds beter en ik ben in die paar dagen voor mijn gevoel ook al een stuk leniger geworden :)

[ afbeelding ]
Herkenbaar, ik lig 1 dag op je achter. Dat rekken en strekken is echt lastig voor me.
Treffend plaatje vooral, die Tanya kan ik niet bijhouden :P
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:52:04 #74
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_126986153
Zo, dag 1 ( fittest zit er op ). Heb alleen de cooldown op het einde gelaten voor wat het was.
Ben helemaal gesloopt en heb pijn in m'n keel ervan :')

Ben ook begonnen met :

• 30 Day Squat Challenge
• 30 Day Ab Challenge
• Runtastic PushUp-Pro Schema

Ben benieuwd hoe snel er resultaat gaat komen

[ Bericht 29% gewijzigd door NotGuilty op 25-05-2013 23:40:50 ]
pi_127007328
Hehe, morgen rustdagje, en dan maandag aan week 4 beginnen, laatste week van maand 1 dan even een soort van rustweekje zoals ze het noemen, en dan voluit er tegen aan. Ik moet zeggen ik heb me afgelopen week gemeten zeg maar de 3de week toen je voor 2de x fit test moest doen. en er was 4.5 cm van me buik af ook me borst 1.5cm overal was het goed me armen waren het zelfde gebleven maar heb het idee nu ik weer een week verder ben dat het al meer zich laat zien, spier heeft er altijd wel gezeten maar viel nooit zo op. Ook rondom de buik + borst zie je de positieve figuren tevoorschijn komen:)

Let's GOOOOOOOOOOOOOO!
pi_127014825
Hoe doen jullie die enorme sprongoefeningen als je onderburen hebt? :').
  zondag 26 mei 2013 @ 09:33:12 #77
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127014833
Dat is toch die afbeulneger?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zondag 26 mei 2013 @ 09:44:56 #78
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127014953
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 09:32 schreef karoltje het volgende:
Je moet niet op je buren springen.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zondag 26 mei 2013 @ 12:13:12 #79
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127017592
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 09:32 schreef karoltje het volgende:
Dit huis is van beton dus die horen mij helemaal niet. :)

Lijkt me wel heel vervelend als je een krakende vloer hebt, ik zou de grote sprongen dan maar overslaan en 1 van zijn andere oefeningen er voor in de plaats doen.

Zometeen aan de slag met dag 2, de spierpijn valt nu nog mee :P

[ Bericht 8% gewijzigd door NotGuilty op 26-05-2013 13:33:11 ]
  zondag 26 mei 2013 @ 15:09:39 #80
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127024205
Dag 2 zit er op. Wel vaker pauze genomen dan wat zij deden :P het was echt te heftig ook door de lichte spierpijn van gisteren. Wat een heerlijk gevoel :7
pi_127028863
dag 3 van week 3 zit er op, het blijft werken en behoorlijk zweten maar o zo lekker :).

Sprongen zijn prima te doen, focus op het goed uitvoeren en dan zacht neerkomen (dat voorkomt ook blessures). Denk dat onze buren ons soms wel kunnen horen (rijtjes woning) maar interesseert me eigenlijk vrij weinig, het zal in elk geval geen overlast nivo zijn.
  zondag 26 mei 2013 @ 18:53:07 #82
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127033735
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:48 schreef m0672 het volgende:
dag 3 van week 3 zit er op, het blijft werken en behoorlijk zweten maar o zo lekker :).

Sprongen zijn prima te doen, focus op het goed uitvoeren en dan zacht neerkomen (dat voorkomt ook blessures). Denk dat onze buren ons soms wel kunnen horen (rijtjes woning) maar interesseert me eigenlijk vrij weinig, het zal in elk geval geen overlast nivo zijn.
Je weet natuurlijk niet wat voor vloer ze heeft. In het vorige huis waar ik woonde hoorden ze me zelfs als ik op mijn tenen liep en hoewel ik boven hun woonde, kon ik hun beneden ook horen lopen.
Lijkt me handig/netjes om gewoon even tegen je buren te zeggen dat je gaat sporten en dat ze het bij overlast even moeten aangeven. Spreek af dat als je niks van ze hoort, dat er dan ook niks aan de hand is. Probleem opgelost, voordat je straks gezeik hebt met meldingen van overlast etc. :)
pi_127038905
da's ook zo, die ervaring heb ik nooit gehad, altijd rij/vrijstaand gewoond... idd even afspraken maken met de buren als nodig.
  zondag 26 mei 2013 @ 23:25:22 #84
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127049516
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:34 schreef m0672 het volgende:
da's ook zo, die ervaring heb ik nooit gehad, altijd rij/vrijstaand gewoond... idd even afspraken maken met de buren als nodig.
Hoeveel kilo ben jij nu kwijt in die derde week?
pi_127077759
Nog veel last van spierpijn? Het wordt echt minder hoor :)

Ikzelf ben 0,9 kg kwijt en 1,5 cm buikomtrek en ongeveer 0,5cm beenomtrek. Mijn eega is een half kg kwijt. Maar bij het opbouwen van spiermassa zal je in principe in het begin niet veel minder gaan wegen. Spieren wegen meer dan vet he.

Het begint er bij ons beide ook al wel wat beter uit te zien (het lijf wordt weer strakker en komt weer beter in model ;)) maar dat kan ook tussen de oren zitten dus hebben we maar een paar foto's gemaakt. Ik denk dat het pas echt zichtbaar wordt over een paar weken. Ik moet wel bekennen dat we het dieet niet volgen (we eten over het algemeen wel goed gezond maar het kan beter). We voelen ons wel wat energieker dus dat is in ieder geval alweer winst!

Ik ben het papier kwijt van de eerste fittest, ik heb helaas geen vergelijk met de 2e test maar volgens mij is het allemaal wel wat omhoog gegaan.

Op naar Cardio recovery week 3 :)
pi_127083846
Nou speciaal voor Insanity ook maar een accountje aangemaakt.

Mijn situatie hoe die was:
Een kantoorbaan waarbij ik 8 uur per dag op mijn billetjes zat en ik mijn buik steeds meer zag groeien. Ik ben ook een fervente snoeper, dus dat ging lekker. Voor mijn kantoorbaan liep in stage in een ziekenhuis, en daar liep ik zo'n 9 KM per dag. Kan je nagaan hoe hard het gaat als je 8 uur per dag op je kont zit. Tijd voor verandering dus.

Ik ben vorige week zaterdag begonnen met Insanity, uiteraard met de fit test. Ik zal je zeggen: na 20 min was ik bek en bek af en op het einde moest ik zowat overgeven :P
De volgende dag spierpijn als een gek, maar ik geef natuurlijk niet zo maar op. De volgende dagen ook Insanity gevolgd...nog altijd spierpijn, nog altijd misselijk, maar sinds eergisteren ofzo geen spierpijn meer en eigenlijk ook niet meer misselijk. Je lichaam went er gewoon aan.

Ik moet wel zeggen dat ik echt nog niet volledig 40 minuten kan doen, want dat trek ik echt nog niet. Ik snap niet dat die mensen dit vol kunnen houden, maar ik merk wel vooruitgang. Ook mijn lichaam lijkt iets strakker, maar er zit nog steeds teveel vet, vooral op mijn buik en borst. Weet ook niet of ik dat met Insanity kwijt ga raken...Ik wissel Insanity af en toe wel af met wat andere intensieve activiteiten, zoals fietsen en zwemmen. Zo hou ik het ook leuk voor mezelf.

Ik ben ook compleet gestopt met snoepen en ik heb eigenlijk pas 1 keer de drang gehad om weer te gaan snoepen, maar toen heb ik een bak cruesli op met melk. Ik ben trouwens 1.97M en ik weeg 85 Kilo.

Ik heb wel gevoel dat ik misschien nu iets te weinig eet, maar de honger is echt met de helft minde sinds ik ben begonnen, had ik niet verwacht.

Wat ik nu eet:
- 's ochtends twee boterhammen met een beker melk en fruit of vers geperste sinaasappelsap
- In de middag rond 12-13 uur 4 boterhammen
- En avond eten, wat eigenlijk altijd groente, vlees en aardappels is met op zijn tijd iets vlees vervangend of vis.
- Door de dag heen drink ik alleen water

Morgen iedergeval geen Insanity, maar een avond baantjes trekken :D
For your information: ik zit nog altijd 8 uur per dag op mijn kont, maar nu met sporten! :P

[ Bericht 2% gewijzigd door aeonfast op 27-05-2013 21:39:21 ]
  maandag 27 mei 2013 @ 22:42:39 #87
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127088801
Hier zit dag 3 er op, was bijna niet te doen en verga inmiddels inderdaad van de spierpijn. Kon vandaag amper normaal lopen de hele dag :') Er is wel in combinatie met mijn dieet - waar ik donderdag mee ben begonnen ( shakes en koolhydraatvrij eten) al 2,5 kilo af en nee dat is geen vocht want ik was al bezig met afvallen en was op een plateau beland waarbij het maar niet verder omlaag wilde gaan.

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 19:48 schreef m0672 het volgende:
Nog veel last van spierpijn? Het wordt echt minder hoor :)

Ikzelf ben 0,9 kg kwijt en 1,5 cm buikomtrek en ongeveer 0,5cm beenomtrek.
Dit vind ik dan weer erg weinig voor 6 dagen per week 3 lang weken trainen als ik eerlijk ben. Ik weet niet hoeveel je in totaal kwijt moet, want het is natuurlijk wel zo dat als je relatief weinig kwijt moet, dat het ook langzamer gaat dan wanneer het bijvoorbeeld 10 kilo's of 40 zijn. Ik wil er nu nog 8 kwijt.

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:32 schreef aeonfast het volgende:
Welkom ^O^

[ Bericht 32% gewijzigd door NotGuilty op 27-05-2013 22:52:52 ]
pi_127096967
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:32 schreef aeonfast het volgende:
Welkom!
hier ook een burobaan maar geen snoeper en heb ook niet heel veel gewicht te verliezen maar na het stoppen met roken is alles een beetje rond mn middel gaan zitten en gebrek aan beweging laat het allemaal een beetje hangen enz ;). Wij zijn vooral bezig om conditioneel sterker te worden met een strakker lijf. Wij snoepen niet echt, paar meergranenkoekjes bij de thee 's middags en als ik kijk wat ikzelf binnen krijg dan is het eerder te weinig dan te veel :( (op voedingscentrum.nl kan je een soort eetdagboek bij houden, dan zie je ook wel een beetje wat je binnen krijgt (vet, koolhydraten, vezels enz) hoewel veel producten missen). 1.97m met 85kg is toch niet heel verkeerd qua gewicht?

Wij (mijn vrouw en ik trainen samen) houden de hele workouts ook nog niet vol en vallen soms al half om bij de warming up (die soms pittiger is dan de rest van de workout). Vooral het op de juiste wijze gebruiken van je core spieren maakt het zwaar. Overigens is Insanity eigenlijk bedoeld voor mensen met een gemiddelde tot goede conditie en dat zijn wij niet echt maar toch is het heerlijk te doen en je merkt dat het echt steeds beter gaat.

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:42 schreef NotGuilty het volgende:
Dit vind ik dan weer erg weinig voor 6 dagen per week 3 lang weken trainen als ik eerlijk ben. Ik weet niet hoeveel je in totaal kwijt moet, want het is natuurlijk wel zo dat als je relatief weinig kwijt moet, dat het ook langzamer gaat dan wanneer het bijvoorbeeld 10 kilo's of 40 zijn. Ik wil er nu nog 8 kwijt.
De eerste week hadden wij enorm veel last van spierpijn, nu in de 3e week hebben we er af en toe nog wel wat last van maar een heel stuk minder.

Het gewichtverlies is idd niet heel veel, dat viel ons ook wat tegen maar zoals ik al zei: spiermassa is een heel stuk zwaarder dus zeker in het begin zal dat wat compenseren. Bij mijn vrouw is het allemaal een beetje afhankelijk welke week van de maand we leven wat het beeld ook weer een beetje vertroebeld. En ook zie ik net dat onze weegschaal niet goed meer is , 2 metingen binnen 10 minuten en ik ben al een kilo kwijt.

Ik google nog wel eens wat en heb weer wat ervaringsverhalen gelezen waarin mensen relatief weinig gewicht verloren maar wel weer zichtbaar strak in het vel kwamen (met foto's). Ook is op veel plekken te lezen (ook in dit topic) dat de echte resultaten pas in de MAX trainingen komen, de core is echt het opbouwen van de basis, dus het lijf klaar maken voor het echte werk ;) en een aantal sporters zijn al met de 2e of zelfs 3e serie bezig.

Houd er trouwens rekening mee dat je wel koolhydraten nodig hebt. Wij hebben de hoeveelheid enkelvoudige koolhydraten wel aangepast (minder suikers), meer eetmomenten (betere verdeling over de dag) en we gebruiken whey shakes (dus geen echte maaltijdvervangers) als extra eiwitbron.

Ik zag dat er een soort instructiedvd te krijgen is (de Sanity check) waarop wordt uitgelegd hoe de oefeningen eigenlijk moeten (dus wanneer ademen, wanneer wat aanspannen enz.enz). Jammer dat die niet in de dvd serie van de workout zelf zitten :(. Zag ook dat er in de zomer een nieuwe workout serie komt, T25... misschien een leuke opvolger als de 60 dagen (of 120 dagen) erop zit om de boel bij te houden ;)

edit: nog iets over eten en insanity:
http://www.teambeachbody.(...)ds/message/196605480
pi_127104692
Heb ook Insanity gedaan, in feb en maart.
Nu bezig met een hybrid P90X/Insanity programma van twee maanden.

Volgend programma ligt ook al klaar: Insanity Asylum.

In de zomer komt Shaun T overigens met een nieuw programma: Focus T25.
ik zie al een paar bekende gezichten :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_127110719
Oeh, hier moet ik me maar eens in gaan lezen, want hier wil ik ook wel mee gaan beginnen.

Vraag me alleen af hoe het zal gaan als je astma hebt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_127110744
Geen idee hoe en wat met Astma, misschien even je huisarts vragen!

T25 zou een mooi vervolg kunnen zijn op diverse andere programma's, het is een 5 dagen per week 25 minuten workout zonder pauze's dus gewoon even doorrammen ;). De andere programma's zoals p90x, asylum 1 en 2 enz hebben allemaal extra spullen nodig, komt misschien nog wel maar eerst maar even door met deze :)

Kunnen wij Europeanen ons ook aanmelden een beachbody site? Ik heb 1 keer eentje geprobeerd maar kreeg meteen gezeur dat het alleen voor US of Canada is.

Nog even een hartslagmeter halen (zat al in de planning voor looptraining). Volgens mij niet verkeerd.
pi_127111132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:53 schreef m0672 het volgende:
Naah sporten kan wel gewoon, eerst maar kijken of het lukt voor we naar de huisarts rennen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_127113996
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:04 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Naah sporten kan wel gewoon, eerst maar kijken of het lukt voor we naar de huisarts rennen.
je kent jezelf het beste maar het is best wel pittig, hou daar wel rekening mee.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:36:09 #94
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127116201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 07:29 schreef m0672 het volgende:

[..]

Welkom!
hier ook een burobaan maar geen snoeper en heb ook niet heel veel gewicht te verliezen maar na het stoppen met roken is alles een beetje rond mn middel gaan zitten en gebrek aan beweging laat het allemaal een beetje hangen enz ;). Wij zijn vooral bezig om conditioneel sterker te worden met een strakker lijf. Wij snoepen niet echt, paar meergranenkoekjes bij de thee 's middags en als ik kijk wat ikzelf binnen krijg dan is het eerder te weinig dan te veel :( (op voedingscentrum.nl kan je een soort eetdagboek bij houden, dan zie je ook wel een beetje wat je binnen krijgt (vet, koolhydraten, vezels enz) hoewel veel producten missen). 1.97m met 85kg is toch niet heel verkeerd qua gewicht?

Wij (mijn vrouw en ik trainen samen) houden de hele workouts ook nog niet vol en vallen soms al half om bij de warming up (die soms pittiger is dan de rest van de workout). Vooral het op de juiste wijze gebruiken van je core spieren maakt het zwaar. Overigens is Insanity eigenlijk bedoeld voor mensen met een gemiddelde tot goede conditie en dat zijn wij niet echt maar toch is het heerlijk te doen en je merkt dat het echt steeds beter gaat.

[..]

De eerste week hadden wij enorm veel last van spierpijn, nu in de 3e week hebben we er af en toe nog wel wat last van maar een heel stuk minder.

Het gewichtverlies is idd niet heel veel, dat viel ons ook wat tegen maar zoals ik al zei: spiermassa is een heel stuk zwaarder dus zeker in het begin zal dat wat compenseren. Bij mijn vrouw is het allemaal een beetje afhankelijk welke week van de maand we leven wat het beeld ook weer een beetje vertroebeld. En ook zie ik net dat onze weegschaal niet goed meer is , 2 metingen binnen 10 minuten en ik ben al een kilo kwijt.

Ik google nog wel eens wat en heb weer wat ervaringsverhalen gelezen waarin mensen relatief weinig gewicht verloren maar wel weer zichtbaar strak in het vel kwamen (met foto's). Ook is op veel plekken te lezen (ook in dit topic) dat de echte resultaten pas in de MAX trainingen komen, de core is echt het opbouwen van de basis, dus het lijf klaar maken voor het echte werk ;) en een aantal sporters zijn al met de 2e of zelfs 3e serie bezig.

Houd er trouwens rekening mee dat je wel koolhydraten nodig hebt. Wij hebben de hoeveelheid enkelvoudige koolhydraten wel aangepast (minder suikers), meer eetmomenten (betere verdeling over de dag) en we gebruiken whey shakes (dus geen echte maaltijdvervangers) als extra eiwitbron.

Ik zag dat er een soort instructiedvd te krijgen is (de Sanity check) waarop wordt uitgelegd hoe de oefeningen eigenlijk moeten (dus wanneer ademen, wanneer wat aanspannen enz.enz). Jammer dat die niet in de dvd serie van de workout zelf zitten :(. Zag ook dat er in de zomer een nieuwe workout serie komt, T25... misschien een leuke opvolger als de 60 dagen (of 120 dagen) erop zit om de boel bij te houden ;)

edit: nog iets over eten en insanity:
http://www.teambeachbody.(...)ds/message/196605480
Koolhydraten zijn niet goed voor mij. Het zorgt er voor dat ik de hele dag en nacht een onstilbare irritante honger heb. Ik voel dan echt mijn bloedsuikerspiegel schommelen en vraag me dan opeens af waarom ik me zo kriegelig, opgejaagd/ongemakkelijk en snel geërgerd voel. Zodra ik brood, aardappelen, pasta, rijst etc. van mijn menu schrap heb ik geen last van honger en die rare spanning. Ja tuurlijk af en toe honger rond etenstijd als ik te laat ben met eten, dus als ik bijvoorbeeld door omstandigheden pas om 20:00 uur aan het avond eten kan ;( , maar geen onstilbare honger die alsmaar aanhoudt. Van koolhydraten kom ik ook teveel aan, ik kan er gewoon niet goed tegen hoe spijtig dat ook is.

Als ik naar de fitnesswereld kijk is een eiwitrijk dieet trouwens niet vreemd. Maar volgens mij bedoelen jij en ik hetzelfde, ik heb namelijk ook shakes en in de avond eet ik dus geen koolhydraten, maar er zitten natuurlijk wel koolhydraten in groenten. Ik bedoel net als jij dus suikers, alleen laat aardappelen, brood, pasta, rijst etc. ook staan en kies ik voor een bakje magere yoghurt, rauwkost, ei, vlees, tonijn etc.

Heb ook even gelezen over mensen die weinig in kilos afvallen maar wel in vetpercentage en in cm's. Ik blijf me wel wegen maar heb ook maar mijn buikomtrek gemeten en opgeschreven dus dat hou ik ook bij nu, mocht de weegschaal me demotiveren dan kan ik kijken of mijn omtrek de weegschaal gelijk geeft of niet.

Bij mij kwam het trouwens ook door het stoppen met roken 3 jaar geleden. Daarvoor altijd slank geweest en opeens liep het uit de hand. Die SanityCheck zal vast wel online te vinden zijn

T25 lijkt me ook wel wat voor na de 2 maanden Insanity :) Als ik klaar ben met afvallen ga ik Asylum bestellen. Lijkt me wel leuk met al die spullen :D het ziet er alleen onmogelijk uit. Daar moet je echt al voor in vorm zijn. Wel leuk dat hij nieuwe dingen blijft uitbrengen, nu heb ik niet zo een gevoel van " Oke en na die twee maanden, wat dan? ", want er is nog veel meer 8-)

De warming up is inderdaad idioot zwaar, ik dacht al dat het aan mij lag maar ik ben dus niet de enige gelukkig :') Ik hou het vol, maar dan ben ik echt helemaal kapot en half misselijk als hij met de echte training begint. Op zich kan ik ze redelijk goed bijbenen ( behalve Tanya, ik kijk maar niet eens meer naar haar ) tot aan het laatste kwartiertje, dan moet ik echt langzamer en bij de cooldown ben ik te moe en die laat ik tot nu toe steeds zitten.
pi_127119539
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:36 schreef NotGuilty het volgende: De warming up is inderdaad idioot zwaar, ik dacht al dat het aan mij lag maar ik ben dus niet de enige gelukkig :') Ik hou het vol, maar dan ben ik echt helemaal kapot en half misselijk als hij met de echte training begint. Op zich kan ik ze redelijk goed bijbenen ( behalve Tanya, ik kijk maar niet eens meer naar haar ) tot aan het laatste kwartiertje, dan moet ik echt langzamer en bij de cooldown ben ik te moe en die laat ik tot nu toe steeds zitten.
Het is niet echt verstandig om de cooling down over te slaan, dan kun je beter wat vaker een korte pauze nemen in de circuits. Ieder fatsoenlijk fitness programma vermeld dat de warm up en de cooling belangrijk zijn en dat je die niet mag overslaan.

De warm up in de eerste week: WTF?
Nu zweet ik me nog steeds de pleuris tijdens de stretch, maar is het niet meer zwaar.

De eerste volle "tour" van insanity viel ik iets meer dan 4 kilo af. Niet echt spectaculair, maar er was wel duidelijk verbetering zichtbaar in mijn voor en na foto's.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:53 schreef m0672 het volgende:

T25 zou een mooi vervolg kunnen zijn op diverse andere programma's, het is een 5 dagen per week 25 minuten workout zonder pauze's dus gewoon even doorrammen ;). De andere programma's zoals p90x, asylum 1 en 2 enz hebben allemaal extra spullen nodig, komt misschien nog wel maar eerst maar even door met deze :)

Kunnen wij Europeanen ons ook aanmelden een beachbody site? Ik heb 1 keer eentje geprobeerd maar kreeg meteen gezeur dat het alleen voor US of Canada is.

Nog even een hartslagmeter halen (zat al in de planning voor looptraining). Volgens mij niet verkeerd.
Een keer keer geprobeerd aan te melden, maar kon idd niet.
Ik heb een aantal Amerikaanse vrienden die beachbody coach zijn of ook een van de beachbody programma's volgen, dus mocht ik echt zut willen kopen kan dat wel via hen. Maar ik ben niet echt kapot van Beachbody's multi-layer marketing program, dus de kans dat ik koop van Beachbody is vrij klein.
Voor p90x kun je echt wel hier de spullen kopen die je nodig hebt kan ik uit ervaring mededelen. Pull-up bar kun je bij bv de kijkshop kopen. Dumbells kun je overal kopen, en resistance bands kun je makkelijk via bv amazon.co.uk kopen. De recoverydrinks, proteinbars e.d. heb je natuurlijk niet nodig, dat is voor luie amerikanen die zelf niet kunnen nadenken over eten en drinken.
Voor P90X2 heb je alweer wat meer nodig, met name allerlei rare medice balls enzo... ik ben er niet zo kapot van. Het hele idee van zo'n homeworkout is dat je dat met minimale middelen kunt doen, maar ik vind dat ik nu al een aardige verzameling heb van allerlei fitnesshulpmiddelen en dan moet ik nog voor Asylum zo'n agility ladder zien te scoren :')

Ik schafte een hartslagmeter aan in de derde week van Insanity, en het is zeker een waardevol hulpmiddel. Niet alleen kun je checken dat je in de juiste hartslagzone zit voor je doel, het is ook mooi om na verloop van tijd te zien hoe je gem en max hartslag tijdens de diverse workouts naar beneden gaat.
pi_127120677
hmm wij redden het beide echt nog niet om een volledige workout vol te houden, ook niet tot het laatste kwartier. De eerst 2 sets lukt meestal nog wel maar dan in de snelle set is het echt even afgelopen. We proberen wel hun tempo bij te benen hoewel ze daar ook steeds voor 'waarschuwen' maar het gaat eigenlijk een beetje vanzelf. En ik denk dat het te weinig kcal binnenkrijgen zich wel wreekt onder de training. We doen echt ons best om toch voldoende binnen te krijgen maar het lijkt alsof we moeten eten om maar te eten, heel raar als je eigenlijk niets nodig lijkt te hebben.

Sanity check kan ik echt niet vinden, heb volgens mij alles al gehad :(

Nog 1 dag en dan weer rust en op naar week 4 :)
pi_127121221
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:49 schreef Guard het volgende:

Voor p90x kun je echt wel hier de spullen kopen die je nodig hebt kan ik uit ervaring mededelen. Pull-up bar kun je bij bv de kijkshop kopen. Dumbells kun je overal kopen, en resistance bands kun je makkelijk via bv amazon.co.uk kopen. De recoverydrinks, proteinbars e.d. heb je natuurlijk niet nodig, dat is voor luie amerikanen die zelf niet kunnen nadenken over eten en drinken.
Voor P90X2 heb je alweer wat meer nodig, met name allerlei rare medice balls enzo... ik ben er niet zo kapot van. Het hele idee van zo'n homeworkout is dat je dat met minimale middelen kunt doen, maar ik vind dat ik nu al een aardige verzameling heb van allerlei fitnesshulpmiddelen en dan moet ik nog voor Asylum zo'n agility ladder zien te scoren :')

Ik schafte een hartslagmeter aan in de derde week van Insanity, en het is zeker een waardevol hulpmiddel. Niet alleen kun je checken dat je in de juiste hartslagzone zit voor je doel, het is ook mooi om na verloop van tijd te zien hoe je gem en max hartslag tijdens de diverse workouts naar beneden gaat.
Dumbells (en ez bar ed) heb ik nog wel liggen, medicine balls ed zijn wel goed te krijgen maar ik wil niet weer de hele woonkamer vol hebben met spullen (er lopen ook kids rond). Pull up heb ik niet veel aan, ik zou niet weten waar ik die moet bevestigen. Verder zijn proteine shakes en bars een prima aanvulling op een goede voeding vooral als je erg zwaar traint.

Agility ladder heb je ook bij kijkshop hoewel die wel wat langer is :P (de SKLZ Agility Quick Ladder)
pi_127122551
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:18 schreef m0672 het volgende:

[..]

Dumbells (en ez bar ed) heb ik nog wel liggen, medicine balls ed zijn wel goed te krijgen maar ik wil niet weer de hele woonkamer vol hebben met spullen (er lopen ook kids rond). Pull up heb ik niet veel aan, ik zou niet weten waar ik die moet bevestigen. Verder zijn proteine shakes en bars een prima aanvulling op een goede voeding vooral als je erg zwaar traint.

Agility ladder heb je ook bij kijkshop hoewel die wel wat langer is :P (de SKLZ Agility Quick Ladder)
Tuurlijk zijn proteine supplementen belangrijk, maar zoveel lift ik niet. Bovendien zijn er hier genoeg alternatieven te verkrijgen zodat je niet die beachbody dingen hoeft te bestellen (als je dat hier al zou kunnen).
Voor pullups gebruik ik zo'n iron gym ding voor de deurpost, ook de enig plek in huis die geschikt is daarvoor. Ik ga echt geen dingen in de muur of plafond schroeven...

Bedankt voor de ladder tip, ik had zelf eigenlijk nog niet echt gezocht.
pi_127140216
Ik weet niet of het kan, maar vandaag is de eerste dag van week 2, maand 2. Ik heb het idee dat ik ontzettend vocht vast hou. Ik merk dit altijd aan mijn trouwring die ik bijna niet meer af krijg. Ik zou alleen niet weten hoe dat kan. Ik train elke dag, en zeker in maand 2 gutst het zweet (dus vocht) eruit. Drink bijna geen alcahol. En ik eet goed. Drink liters water per dag....

Klinkt het vocht vasthouden bekend bij iemand. Ik merkt het niet alleen aan mijn ring, ik zie het ook echt in de spiegel aan mijn lijf. En ik moet zeggen: ERG DEMOTIVEREND!! :( :( :(
pi_127140982
Dan zou ik eens goed naar je voeding gaan kijken. Met name letten op natrium (zout), dat zorgt ervoor dat je vocht vasthoudt.
BTW alcohol zorgt er juist voor dat je uitdroogt niet dat ik hiermee wil zeggen dat je moet gaan zuipen :P
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:14:25 #101
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127155052
Wat doen jullie als je een training hebt moeten overslaan? Ben gisteren door het studeren echt niet aan dag 4 toegekomen. Zal ik hem inhalen of gewoon zorgen dat ik vandaag wel training 5 doe?

De cm vliegen er trouwens van af. Ben er al 4,5 kwijt

edit:

Zie toevallig dit voorbij komen op de Insanitypagina, wat een timing :D

Everyone misses at least one day (Unless you're super awesome, and we admire you!), but just because you had to miss yesterday, don't make it a habit! Get back in there and push play today!

[ Bericht 44% gewijzigd door NotGuilty op 29-05-2013 16:07:43 ]
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:16:13 #102
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127155135
hilversum misschien gebruik je inderdaad teveel zout, en als je een vrouw bent zijn er natuurlijk ook hormonale oorzaken die voor het vasthouden van vocht zorgen.
pi_127160431
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:45 schreef Guard het volgende:

[..]
Voor pullups gebruik ik zo'n iron gym ding voor de deurpost, ook de enig plek in huis die geschikt is daarvoor. Ik ga echt geen dingen in de muur of plafond schroeven...
pullbar in de deurpost sloopt de niet super sterke (metalen) kozijnen ben ik bang. Als ik echt zo iets wil dan moet ik wel gaat schroeven en dat wil ik dus ook niet.

Heb geen ervaring met vocht vasthouden, heb je er altijd al last van gehad?

edit: bah,Plyo ging slecht vandaag, bijna iedere set wel even moeten rusten, spieren waren snel verzuurd, schenen en enkels konden niet veel hebben en we waren beide erg snel buiten adem :( Gelukkig morgen rustdag, even op adem komen.

[ Bericht 17% gewijzigd door m0672 op 29-05-2013 18:00:09 ]
pi_127174019
Beste,

Ik heb de eerste maand insanity gedaan, toen kreeg ik opeens last van mijn rug.
Ik heb gelezen dat mijn rugpijn door de cardio abs oefening zou kunnen komen.
Waar denken jullie dat het aan kan liggen?
pi_127175002
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:26 schreef Grizzly132 het volgende:
Beste,

Ik heb de eerste maand insanity gedaan, toen kreeg ik opeens last van mijn rug.
Ik heb gelezen dat mijn rugpijn door de cardio abs oefening zou kunnen komen.
Waar denken jullie dat het aan kan liggen?
er is veel over te vinden (google) maar kijk bijv. eens naar dit: http://www.teambeachbody.(...)ds/message/199137185
pi_127191013
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:14 schreef NotGuilty het volgende:
Wat doen jullie als je een training hebt moeten overslaan? Ben gisteren door het studeren echt niet aan dag 4 toegekomen. Zal ik hem inhalen of gewoon zorgen dat ik vandaag wel training 5 doe?

De cm vliegen er trouwens van af. Ben er al 4,5 kwijt

edit:

Zie toevallig dit voorbij komen op de Insanitypagina, wat een timing :D

Everyone misses at least one day (Unless you're super awesome, and we admire you!), but just because you had to miss yesterday, don't make it a habit! Get back in there and push play today!
Als ik een dag mis, maak ik die goed op de rustdag... op een of ander manier ga ik me schuldig voelen als ik een dag mis...
Ik heb ook wel eens dat ik een workout door iets anders vervang, bijvoorbeeld lekker door de modder crossen op de ATB. Dat is dan weer niets om je schudlig over te voelen :P
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:59:39 #107
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127195067
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 08:15 schreef Guard het volgende:

[..]

Als ik een dag mis, maak ik die goed op de rustdag... op een of ander manier ga ik me schuldig voelen als ik een dag mis...
Ik heb ook wel eens dat ik een workout door iets anders vervang, bijvoorbeeld lekker door de modder crossen op de ATB. Dat is dan weer niets om je schudlig over te voelen :P
Goed idee, ik haal hem op de rustdag wel in :)
pi_127195175
Het klinkt misschien heel gek. Maar is er iemand die ook het gevoel heeft dat hij of zij meer afvalt van de maand 1 trainingen dan van maand 2.

Het is een gevoel hoor. Maar sinds ik insanity, kijk ik elke ochtend in de spiegel en elke steeds denk ik dan, gaat de goede kant op. Niet dat je direct de dag erna het verschil in cm ziet, maar meer dat je merkt aan je lijf dat de trainingen resultaat opleveren.

Maar sinds ik in maand 2 zit, heb ik dat niet meer. Meer andersom eigenlijk, lijk wel "dikker" te worden.

Gisteren weer een maand 1 training gedaan ter vervangen van een maand 2 dag, (had wat last van een spier, dus wilde wat korter traingen). En vanmorgen weer zo'n "slank" gevoel...

Als jullie denken: "die is rijp voor het gesticht" moet je het ook zeggen hoor...
pi_127196578
Als je alleen afgaat op je gevoel en hetgeen je in de spiegel ziet, zul je het nooit zeker weten.
Tastbare resultaten zijn toch wat beter, zoals gewichtsverlies, afname in je omvang e.d. Heb je dat bijgehouden?
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:43:15 #110
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127196715
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:39 schreef Guard het volgende:
Als je alleen afgaat op je gevoel en hetgeen je in de spiegel ziet, zul je het nooit zeker weten.
Tastbare resultaten zijn toch wat beter, zoals gewichtsverlies, afname in je omvang e.d. Heb je dat bijgehouden?
Inderdaad, gewoon wegen of opmeten en kijken of je kleding anders gaat zitten.
pi_127197973
Ik heb komende dinsdag weer "meet-dag". Dus zal het dan bekijken. Ik heb het tot nu toe 3 keer opgemeten (dag 1, dag 15, dag 30). Dus zal het wel even aankijken.

Maar qua training kan het niet toch? Sterker nog je zal van maand 2 meer moeten afvallen dan van maand 1?

En nog een vraagje. Ik eet elke ochtend als ontbijt een bak volle yoghurt met ananas (gewoon schijven uit blik, wel op sap natuurlijk, die snij ik in stukjes en meng ze door mijn yoghurt). Kan ik deze yoghurt beter vervangen door halfvolle yoghurt?

Bedankt!
pi_127199632
Wij zijn naar magere yoghurt gegaan (met oa. verse ananas).
pi_127199775
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:54 schreef m0672 het volgende:
Wij zijn naar magere yoghurt gegaan (met oa. verse ananas).
En waarom? Merkte je dat normale (volle) yoghurt niet goed was voor je?
pi_127200514
nee meer om vetinname te beperken. We kwamen ruim over de benodigde vetten per dag dus dat was 1 product waar we eenvoudig mee terug konden, net als 48+ kaas -> 30+ kaas.
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:16:49 #115
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_127203026
Ik ga maandag Insanity maar eens een kans geven. Hoor van iedereen wel dat het lood en loodzwaar is dus ben benieuwd. Heb nog wel 2 keer voetbal in de week, hoe doen anderen dat?
pi_127203717
Je zou je rustdag op 1 van die 2 voetbaldagen kunnen plannen...
pi_127205190
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:16 schreef m0672 het volgende:
nee meer om vetinname te beperken. We kwamen ruim over de benodigde vetten per dag dus dat was 1 product waar we eenvoudig mee terug konden, net als 48+ kaas -> 30+ kaas.
En hielp het?
pi_127207223
ik ga vanaf maandag het programma weer volgen, vandaag zal ik core cardio and balance doen om even terug te komen op het gevraagde niveau en om te wenen aan de intervallen.
Is het verstandig om sprongen te vermijden? ik heb namelijk last van m'n rug gehad en wil dat deze keer voorkomen.
pi_127213184
Ik denk dat de squats en de C-sit (indien beide op een onuiste manier uitgevoerd) schadelijker zijn voor je rug dan de sprongen.
Als je de aanwijzingen van Shaun opvolgt (jump from the bottom, not from the top :D ) zou het geen probleem moeten zijn. Maar dat kun je zelf het beste voelen/beoordelen. Probeer het een paar sprongen, en als je denkt uhoh, gewoon niet meer doen.
pi_127213294
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:52 schreef Guard het volgende:
Ik denk dat de squats en de C-sit (indien beide op een onuiste manier uitgevoerd) schadelijker zijn voor je rug dan de sprongen.
Als je de aanwijzingen van Shaun opvolgt (jump from the bottom, not from the top :D ) zou het geen probleem moeten zijn. Maar dat kun je zelf het beste voelen/beoordelen. Probeer het een paar sprongen, en als je denkt uhoh, gewoon niet meer doen.
Dankje, ik heb het inderdaad net geprobeerd, en moet toegeven de Core cardio and Balance is echt nog goed te doen, ook inclusief de sprongen! :)
pi_127213671
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 15:01 schreef Mister123 het volgende:

[..]

En hielp het?
natuurlijk helpt het met het binnen krijgen van minder verzadigde vetten.... of het ook helpt met afvallen.... tja, er moet meer gebeuren dan alleen het veranderen van zuivelproducten ;)
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:44:40 #122
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127215188
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:13 schreef Mister123 het volgende:
Ik heb komende dinsdag weer "meet-dag". Dus zal het dan bekijken. Ik heb het tot nu toe 3 keer opgemeten (dag 1, dag 15, dag 30). Dus zal het wel even aankijken.

Maar qua training kan het niet toch? Sterker nog je zal van maand 2 meer moeten afvallen dan van maand 1?

En nog een vraagje. Ik eet elke ochtend als ontbijt een bak volle yoghurt met ananas (gewoon schijven uit blik, wel op sap natuurlijk, die snij ik in stukjes en meng ze door mijn yoghurt). Kan ik deze yoghurt beter vervangen door halfvolle yoghurt?

Bedankt!
Magere yoghurt eten, en volgens mij zitten die ananasschijven op sap vol met suiker. Als je dit soort keuzes ook in je verdere eetmomenten hebt is het niet zo gek dat je niet zoveel afvalt. Je eet dan namelijk helemaal niet zo gezond als dat je in eerste instantie zou denken.

Kies gewoon voor magere en "schone" producten. Geen rommel op sap/stroop/suiker enzo, haal gewoon vers fruit voor in je yoghurt, eet magere producten, geen frisdrankentroep drinken ook niet van die light dingen, kijk uit met vruchtensappen en bak je eten in olijfolie ipv zonnebloemolie. Verder veel water drinken, 1,5 tot 2 liter per dag.

Kijk ook goed uit als ergens 0% vet op staat zit het vaak BOMVOL suiker, en als ergens "zonder toegevoegde suikers" op staat kan het alsnog (te) veel fruitsuikers hebben en bomvol vet zitten. Etiketten lezen dus, vervelend in het begin maar het went en je zal verbaasd zijn over hoeveel troep overal in zit terwijl je gezond bezig denkt te zijn. Daarom gewoon magere producten kiezen en zo vers mogelijk + water drinken en eventueel koolhydraten beperken en voor eiwitrijk gaan maar dat hoeft niet perse.

Zelfs magere yoghurt houdt je soms voor de gek, je zou denken dat er geen vet in zit. Maar er zijn varianten waar gewoon 3% vet in zit. Kwam ik thuis achter omdat ik hem wel erg romig vind smaken, zit er gewoon 3% vet in inplaats van 0%, je moet dus echt elk etiket lezen als je wat koopt of als je van merk wisselt. Volgens mij heeft die van Campina 3% vet :{ die van Melkunie 0,5% en de gewone van de AlberHeijn heeft 0%. Zo zie je maar weer. :{
pi_127215630
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:44 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Magere yoghurt eten, en volgens mij zitten die ananasschijven op sap vol met suiker. Als je dit soort keuzes ook in je verdere eetmomenten hebt is het niet zo gek dat je niet zoveel afvalt. Je eet dan namelijk helemaal niet zo gezond als dat je in eerste instantie zou denken.

Kies gewoon voor magere en "schone" producten. Geen rommel op sap/stroop/suiker enzo, haal gewoon vers fruit voor in je yoghurt, eet magere producten, geen frisdrankentroep drinken ook niet van die light dingen, kijk uit met vruchtensappen en bak je eten in olijfolie ipv zonnebloemolie. Verder veel water drinken, 1,5 tot 2 liter per dag.

Kijk ook goed uit als ergens 0% vet op staat zit het vaak BOMVOL suiker, en als ergens "zonder toegevoegde suikers" op staat kan het alsnog (te) veel fruitsuikers hebben en bomvol vet zitten. Etiketten lezen dus, vervelend in het begin maar het went en je zal verbaasd zijn over hoeveel troep overal in zit terwijl je gezond bezig denkt te zijn. Daarom gewoon magere producten kiezen en zo vers mogelijk + water drinken en eventueel koolhydraten beperken en voor eiwitrijk gaan maar dat hoeft niet perse.

Zelfs magere yoghurt houdt je soms voor de gek, je zou denken dat er geen vet in zit. Maar er zijn varianten waar gewoon 3% vet in zit. Kwam ik thuis achter omdat ik hem wel erg romig vind smaken, zit er gewoon 3% vet in inplaats van 0%, je moet dus echt elk etiket lezen als je wat koopt of als je van merk wisselt. Volgens mij heeft die van Campina 3% vet :{ die van Melkunie 0,5% en de gewone van de AlberHeijn heeft 0%. Zo zie je maar weer. :{
idd, labels goed lezen is erg belangrijk... ze weten met allerlei 'het is zo gezond'-marketing trucs je bepaalde producten zo in je mandje laten leggen omdat ze weten dat de meeste mensen A. de labels niet lezen B. niet eens precies weten wat ze moeten eigenlijk moeten eten en zich laten beinvloeden door media en die marketingkreten.

En hou met koolhydraten rekening met het verschil tussen 'witte koolhydraten' (suikers!) en ik dacht 'bruine koolhydraten' (meervoudige koolhydraten). Witte koolhydraten zijn bijvoorbeeld suiker maar ook witte rijst, gewone pasta, bami enz... Wat ook best veel mensen niet weten is bijvoorbeeld dat er een enorm groot verschil zit tussen tarwebrood (het gewone bruinbrood) en volkorenbrood (en dan bedoel ik nog niet eens grof volkoren).

Goed eten is tegenwoordig een studie ;)
pi_127215685
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:16 schreef InGebruik het volgende:
Ik ga maandag Insanity maar eens een kans geven. Hoor van iedereen wel dat het lood en loodzwaar is dus ben benieuwd. Heb nog wel 2 keer voetbal in de week, hoe doen anderen dat?
Heb het bij Insanity gehouden maar ga wel weer hardlopen als de eerste run van 60 dagen erop zit en dat aanvullen met of een 2e run (maar niet dagelijks) of iets zoals T25.
pi_127219253
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:44 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ik heb net even op het blikje gekeken. En bij de ingrediënten staat: 60 % ananas, 40% ananassap.
Dat kan toch niet slecht zijn? Dan zit er toch geen suiker in?

Wat ik elke dag eet:
Ik eet dus vaak yoghurt met ananas als ontbijt, tussendoor een banaan. Brood als lunch (bruin pistolet met file american en een bruin bolletje met gekookt ei). Tussendoor dan een muslibol en dan gewoon avondeten. Ik drink over de dag minimaal 2 liter water, en dan nog een liter tijdens insanity. Ik doe insanity elke dag na mijn werk, en voor het eten. Toetje eet ik nooit. Als ik trek heb in de avond neem ik een banaan of een beetje magere vruchtenyoghurt.

Wat vinden jullie hiervan.
pi_127219598
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:14 schreef hilversum1981 het volgende:

[..]

Ik heb net even op het blikje gekeken. En bij de ingrediënten staat: 60 % ananas, 40% ananassap.
Heb je een blikje in de kast staan? Kijk maar eens op het etiket.
Het zal er niet opstaan als suiker waarschijnlijk, maar het kan niet anders dan dat er glucose fructose etc inzit, en dat zijn ook 'gewoon' suikers.

[ Bericht 10% gewijzigd door Guard op 30-05-2013 20:29:24 ]
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:26:13 #127
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127219777
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:14 schreef hilversum1981 het volgende:

[..]

Wat ik elke dag eet:
Ik eet dus vaak yoghurt met ananas als ontbijt, tussendoor een banaan. Brood als lunch (bruin pistolet met file american en een bruin bolletje met gekookt ei). Tussendoor dan een muslibol en dan gewoon avondeten. Ik drink over de dag minimaal 2 liter water, en dan nog een liter tijdens insanity. Ik doe insanity elke dag na mijn werk, en voor het eten. Toetje eet ik nooit. Als ik trek heb in de avond neem ik een banaan of een beetje magere vruchtenyoghurt.

Wat vinden jullie hiervan.
Wat staat er nog meer dan? Dat kan niet het enige zijn want er zullen ook wel conserveringsmiddelen in zitten. Ik vraag me dan af waar dat "ananassap" uit bestaat :) .

Filet American zit toch vol met toegevoegde ingrediënten zoals mayo/vet? Dat bedoel ik met " Dan denk je dat je gezond bezig bent". Het zal voor een keer niet zo erg zijn maar als je dat dus elke dag eet en ook nog ananas op (suiker??)sap etc. etc. dan ben je dus uiteindelijk helemaal niet zo goed bezig. Kijk gewoon even kritisch, ook naar je sausjes bij het avondeten.
pi_127220035
Die sausjes zijn zo fijn... Ga je lekker uiteten en denk je ik doe gezond, ik neem een salade.. En dan is het slasausje een grote bom calorieen
pi_127220124
ananas op eigen sap is niet erg schijnt...

http://mens-en-gezondheid(...)as-of-ananassap.html

ananas breekt wel eiwit af, ik weet niet of dat handig is als je op een eiwitrijk dieet zit....
pi_127220821
Heb net nog een keer op het blikje gekeken. Er staat echt alleen 60 % ananas, 40% ananassap. Meer niet, echt niet. Geen nummers, suiker, of zoetstoffen...

Kan ik dat gewoon blijven gebruiken dus?
pi_127221801
Ik zie nu wel staan: koolhydraten 14 gram, waarvan suikers 12 gram. Maar zijn dit geen natuurlijke suikers die van nature in de ananas zit?
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:18:00 #132
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127222468
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:07 schreef hilversum1981 het volgende:
Ik zie nu wel staan: koolhydraten 14 gram, waarvan suikers 12 gram. Maar zijn dit geen natuurlijke suikers die van nature in de ananas zit?
Dat zei ik toch, bomvol suiker. 12 gram suiker, nee dat is geen natuurlijke suiker anders had het fruitsuiker/zonder toegevoegde suikers oid geheten. Dus, dit in combinatie met filet americain ( wat vol met mayo zit ) en je hebt al een heel slecht begin van de dag.
pi_127222852
Jemig. Dus als ik veel fruit wil eten, moet ik t gewoon zelf kopen en snijden? Of anders dus die bakjes met gesneden fruit halen bij de Ah ofzo?
pi_127223308
Die 12 gr. Staat trouwens bij de voedingswaarde. Niet bij de ingrediënten.
Daar staat nooit fruitzuiker oid.

Ook als ik de voedingswaarde van verse (dus ongesneden, nog in de schil) opzoek, staat daar óók 12 gr. Suikers. Dus dat moeten dan wel natuurlijke suikers zijn...
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:39:48 #135
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127223931
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:56 schreef m0672 het volgende:

[..]

Heb het bij Insanity gehouden maar ga wel weer hardlopen als de eerste run van 60 dagen erop zit en dat aanvullen met of een 2e run (maar niet dagelijks) of iets zoals T25.
T25 lijkt me wel leuk. Lekker snel ook, 25 minuutjes kun je wel vrij maken elke ochtend
pi_127224458
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:30 schreef hilversum1981 het volgende:
Die 12 gr. Staat trouwens bij de voedingswaarde. Niet bij de ingrediënten.
Daar staat nooit fruitzuiker oid.

Ook als ik de voedingswaarde van verse (dus ongesneden, nog in de schil) opzoek, staat daar óók 12 gr. Suikers. Dus dat moeten dan wel natuurlijke suikers zijn...
Jup. Is fructose. Eet het met mate. Maar dat geldt voor alles natuurlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:54:12 #137
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_127224786
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:55 schreef Grizzly132 het volgende:

[..]

Dankje, ik heb het inderdaad net geprobeerd, en moet toegeven de Core cardio and Balance is echt nog goed te doen, ook inclusief de sprongen! :)
Ik heb een dag na cardio power & resistance nogal last van m'n rug. Ik vermoed dat het van de power jumps komt omdat je daarmee nogal hoog springt. Volgende keer sla ik de power jumps over, als het dan beter gaat dan weet ik dat het daar aan ligt. :)
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:55:38 #138
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127224870
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:54 schreef testje318 het volgende:

[..]

Ik heb een dag na cardio power & resistance nogal last van m'n rug. Ik vermoed dat het van de power jumps komt omdat je daarmee nogal hoog springt. Volgende keer sla ik de power jumps over, als het dan beter gaat dan weet ik dat het daar aan ligt. :)
Je zou ze kunnen vervangen door JumpingJacks met een squat als je neer komt, weet even niet meer hoe die heten.
pi_127225364
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:55 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Je zou ze kunnen vervangen door JumpingJacks met een squat als je neer komt, weet even niet meer hoe die heten.
Jack Squats, verrasend genoeg :)
  donderdag 30 mei 2013 @ 23:03:18 #140
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_127229510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:55 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 22:03 schreef Guard het volgende:

[..]

Jack Squats, verrasend genoeg :)
Ga ik zeker proberen, thanks!

Hopelijk ligt het ook daar aan, anders blijf ik maar gokken. Maar ervaring uit het verleden leert dat m'n rug slecht tegen springen kan.
pi_127238580
Week 4 dag 1: Pure cardio and cardio abs vanmiddag... net even gewogen en gemeten, niet veel vooruitgang sinds vorige week ;(

Ik merk dat de pijn bij mijn schenen niet echt verdwijnt (het blijft terugkomen na het trainen en nu na de rustdag is het (minimaal maar toch) er nog steeds. Aangezien het vooral erger wordt na hoge krachtige sprongen denk dat ik die maar uit de workout ga schrappen om zo betreffende pezen en spieren een beetje te ontzien.

Wil geen risico lopen om straks een jaar op mijn gat te moeten zitten omdat het lijf het niet meer aan kan :(
pi_127259641
Drinken jullie wey eiwitshake na jullie insanity training?
pi_127259860
Ik drink water na het trainen en dan begin ik aan mijn avond eten :)
Ik heb de afgelopen twee dagen getraind voor het eten, en dat gaat me beter af. Geen last van mijn maag nu en daarna lekker eten is heerlijk.
pi_127263627
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:25 schreef hilversum1981 het volgende:
Drinken jullie wey eiwitshake na jullie insanity training?
Dat is wmb niet nodig, het is een cardiotraining, geen krachttraining.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 22:20:52 #145
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127267710

:D
pi_127279194
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:25 schreef hilversum1981 het volgende: Drinken jullie wey eiwitshake na jullie insanity training?
Ja.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:20 schreef NotGuilty het volgende:
[ afbeelding ]

:D
Hahaha :D
pi_127280984
ik denk erover om 2x per week insanity te doen, en 2x per week naar de sportschool, zodat ik het met mijn school kan combineren. Is dit raadzaam?
pi_127281253
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 12:55 schreef NotGuilty het volgende:
In 2 dagen tijd is er al 1,5 kilo af ( en nee dat is geen vocht want ik ben al langer aan het afvallen en er was al 7,5 kilo af door koolhydraten te minderen ).

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:42 schreef NotGuilty het volgende:
al 2,5 kilo af en nee dat is geen vocht want ik was al bezig met afvallen en was op een plateau beland waarbij het maar niet verder omlaag wilde gaan.

Om 1 kg vet te verliezen moet je zo'n 9000 kcal onder je dagelijkse behoefte verbranden.
Maar geloof jij maar dat het geen vocht is :7

Tip, koop een vetmeter.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:11:47 #149
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127286016
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 10:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

[..]

Om 1 kg vet te verliezen moet je zo'n 9000 kcal onder je dagelijkse behoefte verbranden.
Maar geloof jij maar dat het geen vocht is :7

Tip, koop een vetmeter.
Bij elke kilo die je afvalt roept er wel iemand dat het vocht is. Er was al 7,5 kilo af, nu is er in totaal 10,5 kilo af. Ben al sinds november bezig, alleen onlangs overgeschakeld naar Insanity. Allemaal vocht zeker ja? :)
pi_127286435
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:54 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat is wmb niet nodig, het is een cardiotraining, geen krachttraining.
true maar toch doen wij het wel.. eiwitten voeden ook vermoeide spieren en je bouwt hoe dan ook ook spiermassa op.
pi_127286765
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:11 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Bij elke kilo die je afvalt roept er wel iemand dat het vocht is. Er was al 7,5 kilo af, nu is er in totaal 10,5 kilo af. Ben al sinds november bezig, alleen onlangs overgeschakeld naar Insanity. Allemaal vocht zeker ja? :)
Niet allemaal, grotedeels wel.
Reken maar na. Of heb jij echt wekelijks een kcal tekort kwa innamen van zo'n 15000 kcal?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:41:53 #152
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127286845
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Niet allemaal, grotedeels wel.
Reken maar na. Of heb jij echt wekelijks een kcal tekort kwa innamen van zo'n 15000 kcal?
Je kan mij niet wijsmaken dat ik sinds november 10,5 kilo vocht ben afgevallen. Als ik er straks over een paar maanden in totaal 20 kwijt ben is het ook zeker allemaal vocht. Dan zie ik er weer uit zoals ik er normaal uit hoor te zien, is mijn BMI weer helemaal goed, pas ik al mijn leuke kleding weer en ben ik blijkbaar nooit dik geweest want het was 20 kilo vocht. Nehh :D
pi_127287264
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:41 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Je kan mij niet wijsmaken dat ik sinds november 10,5 kilo vocht ben afgevallen. Als ik er straks over een paar maanden in totaal 20 kwijt ben is het ook zeker allemaal vocht. Dan zie ik er weer uit zoals ik er normaal uit hoor te zien, is mijn BMI weer helemaal goed, pas ik al mijn leuke kleding weer en ben ik blijkbaar nooit dik geweest want het was 20 kilo vocht. Nehh :D
Doen jullie dit allemaal om overgewicht te verliezen? Want ik doe dit gewoon om mijn conditie omhoog te werken en om mezelf te trainen hoger te springen. Eventueel wat vet verliezen en buikspieren kweken. zo'n dieet is namelijk niks voor mij, maar zelfs zonder een strak dieet zag ik grote vorderingen na een maand insanity.
pi_127287783
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:00 schreef Grizzly132 het volgende:

[..]

Doen jullie dit allemaal om overgewicht te verliezen? Want ik doe dit gewoon om mijn conditie omhoog te werken en om mezelf te trainen hoger te springen. Eventueel wat vet verliezen en buikspieren kweken. zo'n dieet is namelijk niks voor mij, maar zelfs zonder een strak dieet zag ik grote vorderingen na een maand insanity.
Een dieet heb je ook niets aan, zonder een permanente verandering in je etensgewoonte en activiteiten niveau komen die kilo's die je met een dieet verliest er gewoon weer aan.
Het is voor mij allang al niet meer om overgewicht kwijt te raken (al is het nog steeds te veel). Veel meer conditie verbeteren en vet% verlagen.
pi_127288219
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:17 schreef Guard het volgende:

[..]

Een dieet heb je ook niets aan, zonder een permanente verandering in je etensgewoonte en activiteiten niveau komen die kilo's die je met een dieet verliest er gewoon weer aan.
Het is voor mij allang al niet meer om overgewicht kwijt te raken (al is het nog steeds te veel). Veel meer conditie verbeteren en vet% verlagen.
Zo dacht ik er ook over, het is een hele goede manier om je conditie, sprintsnelheid en sprongkracht te verbeteren, en als je daarnaast wat gespierder word en wat kilootjes kwijt raakt is dat alleen maar mooi meegenomen.

Na een insanity training heb ik wel altijd enorme honger, wat kan je het beste eten na zo'n training om je spieren te 'genezen' is iets als een banaan of een appel een goede keuze?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:30:22 #156
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127288227
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:00 schreef Grizzly132 het volgende:

[..]

Ik doe het om gewicht te verliezen en om mijn conditie te trainen en een strak lichaam te krijgen. Ik vind het vaak lelijk als mensen afvallen en er niet bij hebben gesport, dat is niet zo mooi slank. Daarnaast voelt sporten ook gewoon goed ^O^ Heb hiervoor 5 dagen per week gefitnest en aan joggen etc. gedaan en nu dus overgestapt op Insanity.

Dieet doe ik voornamelijk omdat ik niet zo goed tegen koolhydraten kan, dus ben eigenlijk ook al een paar maanden mijn leefstyle aan het veranderen.
pi_127288370
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:30 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ik doe het om gewicht te verliezen en om mijn conditie te trainen en een strak lichaam te krijgen. Ik vind het vaak lelijk als mensen afvallen en er niet bij hebben gesport, dat is niet zo mooi slank. Daarnaast voelt sporten ook gewoon goed ^O^ Heb hiervoor 5 dagen per week gefitnest en aan joggen etc. gedaan en nu dus overgestapt op Insanity.

Dieet doe ik voornamelijk omdat ik niet zo goed tegen koolhydraten kan, dus ben eigenlijk ook al een paar maanden mijn leefstyle aan het veranderen.
Maar jij drinkt bijvoorbeeld ook nooit een biertje of een lekker glas rode wijn ?
Ik bedoel sporten is leuk, maar om je hele levensstyle te veranderen, ik wacht ermee, heb nog een heel leven voor me.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:43:10 #158
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127288629
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:34 schreef Grizzly132 het volgende:

[..]

Maar jij drinkt bijvoorbeeld ook nooit een biertje of een lekker glas rode wijn ?
Ik bedoel sporten is leuk, maar om je hele levensstyle te veranderen, ik wacht ermee, heb nog een heel leven voor me.
In al die maanden tijd bedoel je? Natuurlijk wel. Maar momenteel niet, ik vind mijn doel behalen nu wat belangrijker dan dat biertje of wijntje, ik mis het nu ook niet, misschien omdat ik ook heel serieus met mijn studie bezig ben. Met levensstyle veranderen bedoelde ik dus dat ik niet meer onbeperkt koolhydraten eet want daar kan ik dus niet tegen. Net als melk. Dus dat zijn wel permanente aanpassingen omdat het beter is voor mijn gezondheid. Ook drink ik niet elke dag wijn en ga ik niet meer elk weekend van vrijdag avond tot zondag zuipen, maar op een feestje zal ik heus niet aan het water zitten als je dat bedoelt. Op dit moment drink ik helemaal niet, geen behoefte aan en zonde om te doen terwijl ik wil afvallen. Opgegeven moment hoef ik niet meer verder af te vallen en kun je je gewicht onderhouden, daarvoor moet je een balans vinden tussen genieten en gezond eten/sporten etc. dus het is niet zo dat je nooit meer wat lekkers eet of drinkt. Lijkt me niet meer dan normaal. :)
pi_127288641
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:34 schreef Grizzly132 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, geen alcohol meer was ook geen optie voor mij (wel minder overigens :P )
Maar gewoon geen chips meer vreten, geen snoep, veel minder frisdrank, gezonder (en vaker) eten en meer sporten is toch al een behoorlijk andere lifestyle dacht ik zo.

Je moet je er wel goed bij voelen wat je doet anders houd je ook nooit vol.
En een keertje iets 'fout' doen, zoals een vette BBQ met bier e.d. moet kunnen
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:44:11 #160
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127288662
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:43 schreef Guard het volgende:

[..]

En een keertje iets 'fout' doen, zoals een vette BBQ met bier e.d. moet kunnen
precies
pi_127289893
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:41 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Moeilijk begrijpend lezen?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 16:27:54 #162
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127289905
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Moeilijk begrijpend lezen?
Ja hoor meneertje. Ga maar ergens anders lopen vervelen nu goed?
Naast het onnodig aanvoeren van zo een toon, kun je zelf blijkbaar niet begrijpend lezen. Ik heb nooit gezegd dat het helemaal geen/nooit vocht is, jij ging echter persoonlijk op mij in, op posts die niet aan jou waren gericht. Nu ben ik er klaar mee, heb geen interesse in je "kunde".

[ Bericht 19% gewijzigd door NotGuilty op 01-06-2013 16:34:09 ]
pi_127292500
Idee: laten we de energie weer in het sporten gooien... :)

net power en resistance gedaan, voelde weer zwaar aan maar ging een stuk beter dan de workouts de afgelopen dagen...

Wij (mijn vrouw en ik beide) sporten om weer wat meer energie te krijgen en het lijf weer gezond en in model te krijgen en daardoor is het ook nodig om een paar kilo's te verliezen. We gooien niet alles overhoop (gisteren heerlijk gegourmet (wel iets aangepast menu dus meer kipfilet en minder varkensvlees)) maar eten wel minder ongezonde tussendoortjes en passen wat hoeveelheden aan maar we moeten nog wel wat meer gaan veranderen aangezien we beide structureel te weinig calorieën binnen krijgen en onze doelen te behalen moeten we meer binnen krijgen ;).
pi_127293887
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:27 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ja hoor meneertje. Ga maar ergens anders lopen vervelen nu goed?
Naast het onnodig aanvoeren van zo een toon, kun je zelf blijkbaar niet begrijpend lezen. Ik heb nooit gezegd dat het helemaal geen/nooit vocht is, jij ging echter persoonlijk op mij in, op posts die niet aan jou waren gericht. Nu ben ik er klaar mee, heb geen interesse in je "kunde".
Kees je eigen posts nog eens door genetisch wonder.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:16:54 #165
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127294733
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Kees je eigen posts nog eens door genetisch wonder.
:') Wat begrijp je niet aan dat ik al sinds november ( eigenlijk nog veel langer ) bezig ben. Ga alsjeblieft iemand anders vervelen/trollen, ik ga niet meer op je in.

[ Bericht 6% gewijzigd door NotGuilty op 01-06-2013 19:23:32 ]
pi_127295410
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:16 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

:') Wat begrijp je niet aan dat ik al sinds november ( eigenlijk nog veel langer ) bezig ben. Ga alsjeblieft iemand anders vervelen/trollen, ik ga niet meer op je in.
Wat begrijp jij niet aan dat 1,5 kilo in 2 dagen nooit 100% vet kan zijn? Of heb je soms beide dagen een marathon gelopen en niks gegeten?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 20:19:10 #167
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127297223
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:53 schreef m0672 het volgende:
Idee: laten we de energie weer in het sporten gooien... :)

net power en resistance gedaan, voelde weer zwaar aan maar ging een stuk beter dan de workouts de afgelopen dagen...

Wij (mijn vrouw en ik beide) sporten om weer wat meer energie te krijgen en het lijf weer gezond en in model te krijgen en daardoor is het ook nodig om een paar kilo's te verliezen. We gooien niet alles overhoop (gisteren heerlijk gegourmet (wel iets aangepast menu dus meer kipfilet en minder varkensvlees)) maar eten wel minder ongezonde tussendoortjes en passen wat hoeveelheden aan maar we moeten nog wel wat meer gaan veranderen aangezien we beide structureel te weinig calorieën binnen krijgen en onze doelen te behalen moeten we meer binnen krijgen ;).
Doen jullie de trainingen ook echt samen voor de tv? O+
pi_127298342
yep :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:19 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Doen jullie de trainingen ook echt samen voor de tv? O+
yep :) iedere dag weer :)

Het helpt ook echt om samen te trainen om bijvoorbeeld er nog een paar extra herhalingen uit te persen :).... en we mopperen ook ongeveer tegelijkertijd ;)
  zondag 2 juni 2013 @ 06:29:46 #169
187510 IrCute
Americunt
pi_127314173
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:16 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Trouwens je zei ergens dat je 3 shakes + ei + tonijn eet? Lijkt me nogal weinig.
  zondag 2 juni 2013 @ 06:46:43 #170
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127314213
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:43 schreef m0672 het volgende:
yep :)

[..]

yep :) iedere dag weer :)

Het helpt ook echt om samen te trainen om bijvoorbeeld er nog een paar extra herhalingen uit te persen :).... en we mopperen ook ongeveer tegelijkertijd ;)
Dat is wel fijn, zo haal je ook motivatie uit de ander :)
pi_127327670
het trekt je er soms idd wel door heen en we proberen elkaar ook tot hogere prestaties te pushen (zonder te ver te gaan uiteraard).

vandaag weer Plyo gedaan, morgen recovery en dan richting einde eerste 4 weken... dan een weekje dagelijks hetzelfde maar we zijn erg benieuwd naar de max trainingen. Deze week is mijn hartslagmeter ook binnen dus eens kijken hoe het gaat met de rikketik tijdens de training :)
pi_127348212
ik begin aan een recovery weekje in mijn schema, voornamelijk harldlopen en fietsen deze week (gelukkig is het eindelijk een beetje beter weer aan het worden, zodat ik echt kan gaan fietsen en niet op de hometrainer hoef te klimmen)
pi_127354373
Hoi iedereen,

Ik heb even een vraagje, ik ben nu in de recovery week en ik zie op andere forums mensen whey shakes gebruiken ik weet inmiddels wel wat dat is etc, maar ik vroeg me af of ik dat ook zou kunnen gebruiken. Ik heb gister weer gemeten ( doe ik om de 2 weken ) en er zijn weer heel veel cm's af, ik merk ook dat me buik platter aan het worden is maar nog steeds zit er wel een klein buikje. Wat me ook op valt is dat de kilo's er keihard afvliegen wat eigenlijk niet perse de bedoeling was. Ik begon aan insanity op 69kg en zit nu op 64.1kg en ben ongeveer 178cm - 180cm. De voeding die ik dagelijks neem is:

Ochtend: 3 WASA crackers met kaas.
Tussendoor: van die kleine crackertjes waar je 4 in een pakje van hebt.
Middag: 2 bolletjes met smeerworst.
Tussendoor: Zelfde als vorige tussendoortje.
Avond: Groente , vlees , aardappelen, appelmoes ( heb ik eigenlijk altijd erbij appelmoes :) )
Extra'tje: Banaan, appel of mandarijn.
Ik drink eigenlijk alleen maar water op een dag voor de rest niks anders.

Ik ben zo iemand die niet veel dingen lust tenminste, ik weet niet of ik ze lust omdat ik het 9/10x niet probeer. Ik ben sinds afgelopen week gestopt om hagelslag te eten maar dat was meer om te kijken ook of het hielp om puistjes te verminderen, niet dat het extreem was maar er zaten er een aantal die ik liever niet heb ghehe. Hopelijk kunnen jullie mij wat tips eten over de voeding, whey shakes en mijn vorderingen. Nu de recovery week en dan maand 2 naar de MAX OEFENINGEN.

DIG DEEPER! CMOOOOOOOOOOOOOON LETS GOOOOO!
pi_127355019
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:28 schreef remco-AFCA het volgende:
Ik begon aan insanity op 69kg en zit nu op 64.1kg en ben ongeveer 178cm - 180cm
Waarom doe je in hemelsnaam aan Insanity?
quote:
De voeding die ik dagelijks neem is:

Ochtend: 3 WASA crackers met kaas.
Tussendoor: van die kleine crackertjes waar je 4 in een pakje van hebt.
Middag: 2 bolletjes met smeerworst.
Tussendoor: Zelfde als vorige tussendoortje.
Avond: Groente , vlees , aardappelen, appelmoes ( heb ik eigenlijk altijd erbij appelmoes :) )
Extra'tje: Banaan, appel of mandarijn.
Ik drink eigenlijk alleen maar water op een dag voor de rest niks anders.
Je eet veel te weinig.
pi_127356941
Ik doe insanity zoals ik al aangaf om m'n buikje te verliezen, en die kilo's eraf was niet de bedoeling van te voren het ging me meer om de vetrolletjes onderaan m'n buik weg te krijgen en een platte buik te krijgen.
pi_127357231
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:35 schreef remco-AFCA het volgende:
Ik doe insanity zoals ik al aangaf om m'n buikje te verliezen, en die kilo's eraf was niet de bedoeling van te voren het ging me meer om de vetrolletjes onderaan m'n buik weg te krijgen en een platte buik te krijgen.
En dan gaat er geen lampje bij je branden zoiets van "Goh, misschien is isanity niet voor mijn doel geschikt?"
pi_127357321
Ehmm is insanity niet om je lichaam strakker te krijgen toevallig ?
pi_127357437
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:45 schreef remco-AFCA het volgende:
Ehmm is insanity niet om je lichaam strakker te krijgen toevallig ?
Niet met dat te weinige voer wat jij tot je neemt.
pi_127357528
ik geef toch aan of iemand ook nog tips heeft voor de voeding die ik neem? Ik vraag het niet hier als ik het allemaal al precies weet, ik vraag het hier vanwege tips en voorbeelden die mensen hebben.
pi_127359460
Hoi,

- Als ontbijt kan je het best volkorenbrood nemen, 3-4 sneden met 30+ kaas/magere vleeswaren/pindakaas etc. besmeerd met halvarine en af en toe roomboter. Liefst geen smeerworst aangezien dit teveel verzadigd vet bevat. Ik wil je adviseren om je boterhammen rijkelijk te beleggen; dus niet maar 1 plakje kaas/mager beleg
Je zou ook af en toe havermoutpap kunnen nemen met walnoten en rozijnen; bereid met halfvolle melk/soyamelk of iets anders; evt. gezoet met honing. Afwisseling is belangrijk. Bij je ontbijt neem je een glas melk/karnemelk als je dat lust, een glas verse vruchtensap, uiteraard koffie/thee.
- Tussendoor een (half)vol melkproduct/af en toe vla/fruit, of 2-4 crackers met beleg, bruin of volkoren bolletje(s), muesli bolletje. Een optie zou ook bijvoorbeeld een shake van 2 maatscheppen erwtenproteïne poeder kunnen zijn, evt. bereid met halfvolle melk, dadels en banaan in de blender. De poeder kan je o.a. kopen bij de Vitamin store. Het eiwit gehalte is +- 75% en deze variant heeft geen ''ongezonde'' additieven maar is puur.
- Volkoren brood, rauwkost, fruit of af en toe een salade met bijv. pasta, rijst, aardappelen. Maak zelf je dressing klaar met olijfolie, limoen/citroen, verse kruiden. Melkproduct of iets anders, stuk fruit
- Tussendoor zie tussendoor na ontbijt
- Diner: niet elke dag appelmoes, best 2x per week; heeft nauwelijks voedingswaarde en ook al heb je geen overgewicht let daar toch wel op aub. Minimaal 150 gr (mager)vlees/vis/vegetarisch. Varieer met aardappel/rijst/pasta/couscous. Geen vette sausen, liefst geen sausen uit pakjes/zakjes/potjes. Min. 2 ons verse/diepvries groenten. Eet 2x per week vette vis (zalm, makreel) voor de omega vetzuren. Lust je geen geen vis dan visolie suppletie gebruiken
- Tussendoor zie bovenstaande
Je mag best af en toe een vol melkproduct nemen hoor; o.a. volle melk, vla, 48+ kaas.

Ik hoop dat ik je zo geholpen heb. Van belang is je te focussen op extra calorieën door meer te eten, meer gezonde voeding tot je te nemen en niet te vaak extra calorieën tot je te nemen door ''lege'' calorieën tot je te nemen; in de zin van chocolade, chips, koeken, frisdrank.
En natuurlijk 1-2 liter water p/d.

Groeten en succes met Your New Way of Living!
pi_127359616
@ kapt-ruigbaard: jammer dat je de clue niet oppikt...en juist probeert te helpen i.p.v. te oordelen en vervelende commentaar geeft.
pi_127360146
Dankje CF2907 hier heb ik wat aan, ik moet nog even kijken wat ik er allemaal van kan maken omdat ik zoals aangegeven weinig lust :P Water drink ik zowiezo genoeg dat weet ik 100% zeker dus dat is al 1 ding waar ik me geen zorgen om hoef te maken. Bij die tussendoortjes die Crackers bedoel je dan ook die WASA crackers, waar ik er in de ochtend 3 met kaas van neem? Je geeft aan dat smeerworst niet al te best is maar is bijvoorbeeld Boterham worst wel goed of is dat het zelfde verhaal ? In de ochtend een Glas melk dat kan ik wel gaan doen deed ik voorheen ook altijd. En bij tussendoortje heb je het ook over Erwtenpoeder dat moet denk ik zijn eiwittenpoeder, en dat is dan whey shake? Kan ik dat ook als tussendoortje nemen en is dat goed voor me met wat ik doe. In de middag zie ik staan volkoren brood kan daar dan ook kaas of boterham worst op of is het dan het beste om weer iets anders te nemen? Avondeten zit ik denk wel goed als ik naar de hoeveelheid kijk, alleen eet ik nooit vis omdat ik er niet van hou dus dan maar eens kijken naar visolie. Eens kijken of ik er wat mooi's van kan maken, want het gaat eigenlijk beter als verwacht met insanity alleen ben ik er de laatste dagen zelf ook achter aan het komen dat ik veel te weinig eet terwijl ik het niet door heb en daardoor volgens mij dat buikje niet echt weg wil omdat er niks meer te verbranden is als ik het zo goed zeg:) . In ieder geval bedankt dit helpt me al een heel eind.
pi_127361103
Misschien handig als soort naslag of hulp bij berekeningen:

Je hebt een bepaalde hoeveelheid kcal nodig om alleen je lichaamsfuncties al van voldoende energie te voorzien. Kan je ook online wel laten uitrekenen (bijvoorbeeld op http://www.rubriek.nl/fitness/bmr.php) .

Als je dan iets als een eetdagboek bijhoudt (bv op valtaf.nl of voedingscentrum.nl) of zelf alles in bijv een excelsheet zet dan zie je wat je binnenkrijgt.
pi_127361218
ik heb het eens berekend, en dan omdat ik dus 6x per week insanity doe moet ik 3038 calorieën per dag?:O dan heb ik nu net de helft daarvan denk ik, dat zou dan wel eens de reden kennen zijn waarom ik zo afval ....
pi_127361532
Oh ja nog even een vraagje, als ik bruin brood in de rooster doe dus gewoon dat het warm en knapperig word dat is toch gewoon hetzelfde als wanneer je dat niet doet ?
pi_127361947
ja met minder vocht ;) maar pak volkorenbrood (hoeft nog niet eens grof volkoren te zijn maar de meel die ze in volkoren (volkoren ;)) gebruiken is beter dan in tarwe (bruin))
pi_127362143
ok dus roosteren is helemaal geen probleem het brood blijft hetzelfde, dat zie ik dan wel zitten omdat ik brood erg lekker vind als ik het in de rooster gooi :), even kijken hoe ik dan voor de rest ook nog goed eet zodat ik aan een genoeg aantal calorieën kom want het is gewoon even dat laatste zetje, ben ook totaal niet dik en al helemaal niet te zwaar ( eerder te licht denk ik ) maar het is al me hele leven zo dat ik zo'n buikje heb hangen die vele hier bekend voor komt gok ik, heeft iemand ook toevallig handige manier om je vetpercentage te meten? Ik heb het al eens gegoogled etc, maar weet nou niet zo 1 2 3 de beste manier, eerst toen ik nog naar sportschool ging deed ik het daar om de maand we hebben thuis ook zo'n vaag apparaat maar daar klopt niet veel van hij geeft elke keer wat anders aan met grote verschillen.
pi_127363856
Ik denk een huidplooimeting. Die vetmeters werken voor geen meter volgens mij (heb een paar geprobeerd, telkens andere uitkomsten).
pi_127363867
Ik vind het wel vreemd dat je qua kilo's zo afvalt hoor. Aangezien je ook behoorlijk wat spiermassa opbouwt met insanity.
pi_127363975
Dat wel maar als je echt zo veel te weinig binnen krijgt dan heb je ruim onvoldoende voor spieropbouw (en ben je zelfs bezig met het 'op eten' van je eigen spiermassa). Ik kreeg (en krijg soms) ook te weinig binnen maar blijf op gewicht terwijl de buikomvang ed wel afneemt en volgens mijn eega de spiermassa wel weer iets toe neemt.
pi_127365246
Ja ik schrok er eigenlijk zelf ook van toen ik gister weer op weegschaal stond, begon zoals ik zei op 69 en na 2 weken richting de 66kg, toen dacht ik nog van ja dat kan nog omdat ik dus zo fanatiek aan het sporten was gegaan, maar nu was er weer 1.9kg af en het was niet helemaal de bedoeling om af te vallen, maar ik ga denk toch maar eens wat meer eten en misschien ook whey shakes aanschaffen om in ieder geval voldoende eiwitten binnen te krijgen. Ook in ieder geval in de ochtend voortaan 2-3 sneedjes roosterbrood (bruin) in plaats van WASA crackers met kaas. En die kan ik dan nemen als tussendoortje zoals CF2907 aangaf. Als ik namelijk kijk naar wat ik op een dag eet is dat niet erg veel.
pi_127368607
blerghh, de recovery van deze week (4) viel redelijk zwaar... vooral het vasthouden van de squats en lunges.... benen waren wel verzuurd van 16km op redelijk tempo fietsen maar da's alweer een paar uur geleden :(

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:53 schreef remco-AFCA het volgende:
Ja ik schrok er eigenlijk zelf ook van toen ik gister weer op weegschaal stond, begon zoals ik zei op 69 en na 2 weken richting de 66kg, toen dacht ik nog van ja dat kan nog omdat ik dus zo fanatiek aan het sporten was gegaan, maar nu was er weer 1.9kg af en het was niet helemaal de bedoeling om af te vallen, maar ik ga denk toch maar eens wat meer eten en misschien ook whey shakes aanschaffen om in ieder geval voldoende eiwitten binnen te krijgen. Ook in ieder geval in de ochtend voortaan 2-3 sneedjes roosterbrood (bruin) in plaats van WASA crackers met kaas. En die kan ik dan nemen als tussendoortje zoals CF2907 aangaf. Als ik namelijk kijk naar wat ik op een dag eet is dat niet erg veel.
Whey shakes zijn een goede aanvulling (maar ook gecombineerde eiwit shakes, whey is ideaal rond de training, andere 'langzamere' shakes op andere tijden (hoewel ik altijd whey neem))
pi_127390872
Ja ik denk dat ik dan whey ga aanschaffen. Recovery vond ik ook altijd best pittig omdat je zo erg je spieren aanspant. Ik heb gister dag 1 gedaan van de recovery week en ik moet zeggen dat beviel me wel redelijk rustige oefeningen maar zweten doe je er wel van :). Heb vandaag ook me eet patroon aangepast begon met 2 volkoren boterhammen, als tussendoortje heb ik nu 2 crackers met 30+ kaas, middag eten bolletjes met boterhamworst, avondeten groente,vlees,aardappelen etc. en in de avond na het sporten nog een stuk fruit.
pi_127391191
Ik ben erg gefrustreerd op het moment. Ik heb met net opgemeten. Ik meet me elke dag voor de fittest op (dus elke 2 weken). En sinds 2 weken geleden is er bijna niks af! 2 van mijn buik, 1 cm van mijn borst, en 1 cm van mijn billen.

En het punt is, dit waren de eerste 2 weken van maand 2!! De maand waar het "echte afvallen, en centimeters - smelten zou gaan beginnen".
Ik eet goed. Heb vanaf het begin mijn koekjes, snoepjes, slecht snacks, en suiker laten vallen. Drink 2,5 liter water per dag, plus nog water tijdens de training. Ik sla geen trainingen over..

En er moet nogal wat vanaf. Ik ben 1,82 en 115 kg. Met dit gewicht zou ik bijna zeggen: zelf heb ik niks aangepast, en eet ik nog steeds zooi, dan nog moeten de centimeters eraf vliegen, na 6 weken trainen, 6 keer per week.

In totaal ben ik ook pas 3,5 kg kwijt.
Maar dat ik de laatste 2 weken bijna geen cm's kwijt ben, kan ik niet over uit. 6 keer per week een uur trainen per dag... Heb nu vooral het gevoel van... waar doe ik t voor...
pi_127392557
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:57 schreef Mister123 het volgende:
Ik ben erg gefrustreerd op het moment. Ik heb met net opgemeten. Ik meet me elke dag voor de fittest op (dus elke 2 weken). En sinds 2 weken geleden is er bijna niks af! 2 van mijn buik, 1 cm van mijn borst, en 1 cm van mijn billen.

En het punt is, dit waren de eerste 2 weken van maand 2!! De maand waar het "echte afvallen, en centimeters - smelten zou gaan beginnen".
Ik eet goed. Heb vanaf het begin mijn koekjes, snoepjes, slecht snacks, en suiker laten vallen. Drink 2,5 liter water per dag, plus nog water tijdens de training. Ik sla geen trainingen over..

En er moet nogal wat vanaf. Ik ben 1,82 en 115 kg. Met dit gewicht zou ik bijna zeggen: zelf heb ik niks aangepast, en eet ik nog steeds zooi, dan nog moeten de centimeters eraf vliegen, na 6 weken trainen, 6 keer per week.

Maar dat ik de laatste 2 weken bijna geen cm's kwijt ben, kan ik niet over uit. 6 keer per week een uur trainen per dag... Heb nu vooral het gevoel van... waar doe ik t voor...
Afvallen is geen sprint.

En TellSell he..
pi_127397098
Ja want 6 keer per week HIIT zou niet moeten werken...
pi_127397110

[ Bericht 100% gewijzigd door Mister123 op 04-06-2013 12:27:20 ]
pi_127397185
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:26 schreef Mister123 het volgende:
Ja want 6 keer per week HIIT zou niet moeten werken...
6 keer per week HIIT slaat ook nergens op.
pi_127398062
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:57 schreef Mister123 het volgende:

Ga niet uit van de cijfertjes die je door de marketingafdeling van Beachbody worden voorgeschoteld. Heb ook ervaringsverhalen gelezen waaronder iemand die pas echt begon af te vallen bij de 2e run van Insanity. We zijn niet allemaal gelijk he ;).

Maak je er niet al te druk om maar blijf gewoon lekker sporten en gezond eten.
pi_127405220
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

6 keer per week HIIT slaat ook nergens op.
Wat doe je hier nog je loopt alles maar af te kraken? als je het niks vind waarom zit je hier dan op dit forum? het enigste wat je doet is commentaar leveren.
pi_127430217
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:06 schreef remco-AFCA het volgende:

[..]

Wat doe je hier nog je loopt alles maar af te kraken? als je het niks vind waarom zit je hier dan op dit forum? het enigste wat je doet is commentaar leveren.
Omdat openbaar forum en een afschuw van trend dieet/sporters.
  woensdag 5 juni 2013 @ 08:29:46 #202
255848 InGebruik
pi_127430518
Behoorlijk wat spierpijn na gister mijn eerste training na de fit test. Poe, wist dat het zwaar was maar dit was wel behoorlijk gek.
pi_127431840
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 08:29 schreef InGebruik het volgende:
Behoorlijk wat spierpijn na gister mijn eerste training na de fit test. Poe, wist dat het zwaar was maar dit was wel behoorlijk gek.
Ja, de eerste dagen zijn vreselijk. Maar na de 4e verdwijnt de spierpijn.
pi_127443013
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:06 schreef remco-AFCA het volgende:

[..]

Moet je niet te veel van aantrekken.... Als jij info zoekt dan gewoon vragen, er zijn altijd wel mensen die wel serieus reageren.
pi_127446927
Pff die hitte, partij lopen zweten dat heb ik nog nooit meegemaakt :7
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:05:39 #206
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127447175
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:23 schreef m0672 het volgende:

[..]

Moet je niet te veel van aantrekken.... Als jij info zoekt dan gewoon vragen, er zijn altijd wel mensen die wel serieus reageren.
Inderdaad, gewoon negeren en niet op in gaan.
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:06:37 #207
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127447211
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:59 schreef rubensanti het volgende:
Pff die hitte, partij lopen zweten dat heb ik nog nooit meegemaakt :7
Ik had gisteren de rust dag, heb wel zin om vanavond verder te gaan. Ik heb ook een andere dvd van hem bekeken die alleen maar voor je buikspieren is maar dat tempo lag zo laag dat het echt tegen viel :)
pi_127449023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:06 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ik had gisteren de rust dag, heb wel zin om vanavond verder te gaan. Ik heb ook een andere dvd van hem bekeken die alleen maar voor je buikspieren is maar dat tempo lag zo laag dat het echt tegen viel :)
Hiphop abs?
Dit is helemaal Tell Sell op en top...
Beetje net doen alsof je in een maandje of twee met een half uurtje per dag een beetje een dansje doen ineens knalharde buikspieren hebt :')
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:12:42 #209
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127449806
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:51 schreef Guard het volgende:

[..]

Hiphop abs?
Dit is helemaal Tell Sell op en top...
Beetje net doen alsof je in een maandje of twee met een half uurtje per dag een beetje een dansje doen ineens knalharde buikspieren hebt :')
ja ik zocht naar een dvd die verschillende soorten oefeningen uitlegt, die van hem zat daar ook tussen en ging inderdaad helemaal nergens over
pi_127450456
vandaag week 4 afgerond maar nu met hardslagmeter.... hmm, had em eerder moeten halen, volgens dat ding moet ik af en toe een beetje gas terug nemen ;)

Op na de recovery week en dan ellende :P
pi_127473210
Vandaag weer de 4de dag van de recovery week, ik moet zeggen het is niet al te zwaar alleen de laatste oefeningen zijn erg lastig/zwaar. Voor de rest valt het allemaal wel mee, ook eet ik veel meer tegenwoordig ziet het er een beetje zo uit:

Ochtend: 2-3 volkoren boterhammen met kaas + 1 glas halfvolle melk.
Tussendoortje: 2 crackers met 30+ kaas.
Middag: 3 bolletjes met boterhamworst.
Tussendoortje: 1 ontbijtkoekreep
avond: Groente, vlees, aardappels
Tussendoortje: Stuk fruit meestal mandarijn,appel of banaan na het trainen.
Gehele dag drink ik water ongeveer 1.5 liter - 3 liter ( Elke dag anders )

Is dit al iets beters, als wat ik eerst at, ik moet dus eigenlijk weer wat kilo's erbij, maar vet moet omlaag om het zo maar even kort samen te vatten :)
pi_127487652
Vandaag maar de cardio recovery gedaan, is daar geen alternatief voor? Jeetje dat is saai zeg.
ik denk dat ik hem voortaan maar oversla.
oh en even iets anders, het werkt natuurlijk goed om af te vallen, maar train je ook je buikspieren intensief genoeg om spieren te kweken?
pi_127487778
Spieren kweek je niet het zijn geen groentes.
Abs are made in the kitchen.

Maw, vetpercentage verlagen
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:06:19 #214
255848 InGebruik
pi_127488772
Heb ook net mijn eerste cardio recovery erop zitten. Was een welkome rustige insanity dag, flinke spierpijn van de vorige dagen. :')
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:23:20 #215
198365 Morendo
The Real Deal
pi_127489173
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 08:29 schreef InGebruik het volgende:
Insane > insanity. Het maakt dus waar wat het belooft. :o
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_127489718
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:25 schreef Grizzly132 het volgende:
Vandaag maar de cardio recovery gedaan, is daar geen alternatief voor? Jeetje dat is saai zeg.
oh en even iets anders, het werkt natuurlijk goed om af te vallen, maar train je ook je buikspieren intensief genoeg om spieren te kweken?
Ja ik vind dat ook met afstand de saaiste van de week. Kijk er echt tegenop. Had niet gedacht dat met al die insane trainingen ik de rustigste het minst zou vinden. Ik heb gewoon niet echt het idee dat je lekker getraind heb... Ik sla m ook wel eens over, maar of dat goed is. Dat stretchen schijnt wel erg belangrijk te zijn...
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:05:30 #217
255848 InGebruik
pi_127492413
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:23 schreef Morendo het volgende:

[..]

Insane > insanity. Het maakt dus waar wat het belooft. :o
Zeg dat wel. :P
pi_127492814
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:25 schreef Grizzly132 het volgende:
Wat Ruigbaard zegt.... je hebt een goede uitgebalanceerd voedingsschema nodig in combinatie met een goede workout. Spieren train je door je workouts, door je voeding goed te balanceren en je vetpercentage te verlagen worden ze pas (echt) zichtbaar...

De recoverytraining is misschien wat saaier maar zou em zelf niet overslaan... focus ligt wat meer op kracht en stretchen en is echt wel even lekker om een dagje rustiger te trainen om dan weer de rest van de week vol te maken.
pi_127492974
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:57 schreef remco-AFCA het volgende:
Vandaag weer de 4de dag van de recovery week, ik moet zeggen het is niet al te zwaar alleen de laatste oefeningen zijn erg lastig/zwaar. Voor de rest valt het allemaal wel mee, ook eet ik veel meer tegenwoordig ziet het er een beetje zo uit:

Ochtend: 2-3 volkoren boterhammen met kaas + 1 glas halfvolle melk.
Tussendoortje: 2 crackers met 30+ kaas.
Middag: 3 bolletjes met boterhamworst.
Tussendoortje: 1 ontbijtkoekreep
avond: Groente, vlees, aardappels
Tussendoortje: Stuk fruit meestal mandarijn,appel of banaan na het trainen.
Gehele dag drink ik water ongeveer 1.5 liter - 3 liter ( Elke dag anders )

Is dit al iets beters, als wat ik eerst at, ik moet dus eigenlijk weer wat kilo's erbij, maar vet moet omlaag om het zo maar even kort samen te vatten :)
Voer het eens in op een site als http://www.valtaf.nl/ en kijk waar je ongeveer op uit komt... die site berekend de hoeveelheid calorieën, koolhydraten (helaas alleen totalen maar voor een beetje beeld voldoet het wel), eiwitten, vetten (zie koolhydraten) enz.. Even online kijken (google?) wat er precies nodig is voor jouw doelen.
pi_127495694
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:53 schreef remco-AFCA het volgende:
Met krachttraining bereik jij eerder je doel dan met HIIT.
pi_127525098
Als jullie Wey shake gebruiken icm insanity, nemen jullie die dan voor of na de training?
pi_127526090
Hier na training... samen met vruchten door de blender (ik meng trouwens met melk, niet met water, krijg zowieso al te weinig zuivel binnen... iets minder lean, veel lekkerder :P)

Hier zijn we vandaag begonnen met de recovery week.... minder insane maar wel lekker.

[ Bericht 15% gewijzigd door m0672 op 07-06-2013 18:13:57 (aanvulling) ]
pi_127539721
Pffff. Heel goed mijn insanity training gedaan vandaag. Max cardio conditioning. Eet ik als avond eten roti. Heerlijk hoor, maar heb veeeeel te veel gegeten. Heb nu echt het gevoel, omdat ik zo vol zit, dat mijn insanity training compleet voor niks was...
pi_127541625
Moet je eens indenken hoe je je zou voelen als je geen workout had gedaan, dan had je je nog veel slechter gevoeld.

Ik heb nog een weekendje te gaan in mijn recovery week, die eigenlijk bijna alleen cardio was...
Een keer een insanity core cardio & balance. De rest hardlopen en fietsen, veel te mooi weer om binnen voor de tv staan te zweten. Morgen weer fietsen, zondag weer hardlopen.
Moet wel zeggen dat HIIT mijn conditie met flinke stappen heeft verbeterd, kan langer op hogere snelheid doorgaan, zowel te voet als op de fiets.

Vanaf maandag weer een maand P90X en Insanity (MAX work-outs).
Bij deze temperaturen kan ik wel een dweil klaarleggen, dat wordt volle bak zweten :P
pi_127542656
Maar is mijn training ook voor niks geweest? Val ik er alsnog wel van af?
pi_127542870
En kan ik nog iets doen om mijn verbranding nog even op te stoken nu? Water drinken, koffie drinken, fruit eten...

On de schade van te veel avondeten zo veel mogelijk te beperken?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 00:02:48 #227
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_127544254
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:32 schreef hilversum1981 het volgende:
En kan ik nog iets doen om mijn verbranding nog even op te stoken nu? Water drinken, koffie drinken, fruit eten...

Groene thee
pi_127544747
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:27 schreef hilversum1981 het volgende:
Maar is mijn training ook voor niks geweest?
Natuurlijk niet.
Door te trainen verbeter je je stofwisseling, en neemt je spiermassa toe (natuurlijk niet zo heel veel met Insanity, maar toch meer dan wanneer je alleen maar als een zoutzak op de bank zit), en meer spieren verbranden meer calorieen.

quote:
Val ik er alsnog wel van af?
Je moet niet zo panisch zijn over afvallen.
Afvallen is een langdurig proces, en soms doe je wel eens iets verkeerd, teveel eten of een dag workouts overslaan. So what, not the end of the world. Vooral geen paniekreacties zoals veel te weinig eten de dag erna, dat is alleen maar slecht.
Gewoon doorgaan waar je mee bezig bent (uhm niet het teveel eten uiteraard :P ), en een wijze les leren, zodat je beter voorbereid bent de volgende als er zich weer zo'n situatie voordoet.
pi_127549564
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 00:14 schreef Guard het volgende:

Je moet niet zo panisch zijn over afvallen.
Afvallen is een langdurig proces, en soms doe je wel eens iets verkeerd, teveel eten of een dag workouts overslaan. So what, not the end of the world. Vooral geen paniekreacties zoals veel te weinig eten de dag erna, dat is alleen maar slecht.
Gewoon doorgaan waar je mee bezig bent (uhm niet het teveel eten uiteraard :P ), en een wijze les leren, zodat je beter voorbereid bent de volgende als er zich weer zo'n situatie voordoet.
Merken we hier ook, waar iedereen 'super cijfers' geven (grin, al is het 2 cm en 1 kg) staan wij beide hier op het 0 punt sinds de laatste meting... niet erg, cijfertjes zijn misschien duidelijk maar we zijn lekker bezig en alles wordt weer wat harder en strakker....

Geniet gewoon van lekker trainen, meer energie, een soepeler lijf enz... de rest komt wel....

tip: maak eens een foto van je lijf en kijk over een maand weer...
pi_127550513
Ik ben eergisteren ook begonnen. De fittest, haha, ik lag bij een paar oefeningen na 12 seconden al op de grond. Gister de polymetric nog wat oefening gedaan, die opdrukoefeningen ging ik echt stuk op.

Ik heb mijn heupen, taille en borst opgemeten, ben benieuwd als ik het over een paar weken weer ga meten, want ik wil proberen dit toch wel vol te houden. In ieder geval voor een maand, want daarna ga ik de sportschool (weer) in.
pi_127551878
quote:

Stel je niet aan zeg :') Je lichaam werkt niet van dag tot dag. Als je op langer termijn telkens teveel calorieen binnenkrijgt, dan kom je aan.
pi_127552194
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:06 schreef appie22 het volgende:
Ik ben eergisteren ook begonnen. De fittest, haha, ik lag bij een paar oefeningen na 12 seconden al op de grond. Gister de polymetric nog wat oefening gedaan, die opdrukoefeningen ging ik echt stuk op.

Ik heb mijn heupen, taille en borst opgemeten, ben benieuwd als ik het over een paar weken weer ga meten, want ik wil proberen dit toch wel vol te houden. In ieder geval voor een maand, want daarna ga ik de sportschool (weer) in.
ze geven ook niet voor niets aan dat je eigenlijk al een redelijk tot goede conditie moet hebben ;-) maar hier ging het in het begin niet veel beter hoor, maar het gaat gewoon steeds beter :)

Sterkte met de spierpijn de eerste paar dagen ;)
pi_127553895
Ik snap er geen reet van. Ik train me kapot elke dag opnieuw. En in de eerste maand zag ik nog wel een verschil in cm's. Maar nu gebeurt er hè-le-maal niks meer. Geen cm, geen gewicht. Niks. Ik sla geen training over, drink liters water, eet niet te veel bagger, maar niks geen resultaat. Vind t bijna bijzonder dat ik met elke dag zo hard knallen met trainen, niks zie. Dat kan toch niet?? Ik ging van helemaal nooit sporten, naar 6 keer per week!!

Ik zit nu al in de 3e week van de "magische" maand 2. Waarin alles echt zou gaan beginnen...
pi_127556033
Als ik nu op mijn app kijk, zit ik pas op 29 % van mijn dagelijkse behoefte. En het is al bijna half 4... En heb geen honger ofzo.
pi_127559439
Onvoldoende eten is ook niet goed... je moet goed en gebalanceerd eten, wellicht krijg je te weinig vetten/eiwitten/what ever binnen.... je lijf gaat op een andere manier energie scoren (bv bye bye muscle)..... Vergeet niet dat opbouw van spieren voeding nodig heeft, meer spieren is een hogere bmr (dus meer calorie verbranding) enz...

Kijk eens in het receptenboek dat is meegeleverd. Het is wel gericht op de VS maar er staat veel info in en je kan in elk geval zien wat de bedoeling van het dieet is. (het is geen low carb dieet!)

(En als je even googled zie je veel paginas van mensen die niet afvallen door de workouts.)
pi_127559533
Ik ben donderdag begonnen met Insanity. Ik ben benieuwd, want het is nogal zwaar. Ik kon 't nog lang niet bijbenen allemaal en ik heb ook wel op een aantal plekken spierpijn.

Ik ben overigens een man van 24 van 80 kilo. Ik ben benieuwd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:27 schreef hilversum1981 het volgende:
Als ik nu op mijn app kijk, zit ik pas op 29 % van mijn dagelijkse behoefte. En het is al bijna half 4... En heb geen honger ofzo.
Welke app?
pi_127559545
quote:

dnp, efedrine, albuterol, clenbuterol
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_127560166
Ik heb nu voor de tweede keer de fit test gedaan en blijkbaar werpt het toch wel zijn vruchten af. In bijna alle oefeningen heb ik 50% meer gehaald :)
pi_127563845
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 17:45 schreef carebaer het volgende:
Ik ben donderdag begonnen met Insanity. Ik ben benieuwd, want het is nogal zwaar. Ik kon 't nog lang niet bijbenen allemaal en ik heb ook wel op een aantal plekken spierpijn.

Ik ben overigens een man van 24 van 80 kilo. Ik ben benieuwd.

[..]

Welke app?
eerste paar dagen is de spierpijn het ergst... na de eerste week voel je ze nog wel maar wordt het steeds minder :)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:47:18 #240
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_127563940
veel posts hier maar weinig results
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_127575135
neh, plenty results maar zoals bij zoveel producten wijken de cijfertjes een beetje af van de marketingpraatjes van beachbody en tellsell....
pi_127577778
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 20:47 schreef Curlbrah het volgende:
veel posts hier maar weinig results
Ik ben nu exact 2 weken bezig en resultaat bij mij is al erg goed zichtbaar!
Ik heb er wel een klein dieet bij toegevoegd. Nuja dieet... Gezonder eten en enkel water. In weekends af en toe eens een frisdrank. Geen alcohol.

Ben op die 2 weken tijd 2.3 kg afgevallen.
Het is zwaar... Maar het loont bij mij.
pi_127581969
Ik zit bijna aan het eind van maand 2 en ik zie bijna niks. Maar ik lees overal dat ik te weinig eet. Prima als ik de hele dag op de bank zit en niet afval omdat ik te weinig eet, maar met elke dag insanity had ik toch wat meer verwacht, te weinig eten of niet...
  zondag 9 juni 2013 @ 16:06:37 #244
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_127583864
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:36 schreef frye het volgende:

[..]

Ik ben nu exact 2 weken bezig en resultaat bij mij is al erg goed zichtbaar!
Ik heb er wel een klein dieet bij toegevoegd. Nuja dieet... Gezonder eten en enkel water. In weekends af en toe eens een frisdrank. Geen alcohol.

Ben op die 2 weken tijd 2.3 kg afgevallen.
Het is zwaar... Maar het loont bij mij.
Ik heb het meer over fysiek zichtbare results na 60 dagen, dat jij binnen de eerste paar weken vocht en wat vet kwijtraakt zegt niks over dat insanity de beloofde resultaten kan leveren.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_127587572
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:14 schreef hilversum1981 het volgende:
Ik zit bijna aan het eind van maand 2 en ik zie bijna niks. Maar ik lees overal dat ik te weinig eet. Prima als ik de hele dag op de bank zit en niet afval omdat ik te weinig eet, maar met elke dag insanity had ik toch wat meer verwacht, te weinig eten of niet...
ik at structureel te weinig (maar wel gezond qua voedingsstoffen) maar heb nu wel een te hoog vetpercentage... toen ik nog zwaar met krachttraining bezig was kwam ik nauwelijks aan ondanks de bak weightgainers die ik als aanvulling gebruikte op een wel goed voedingsschema... lichaam gaat anders met energie om....
pi_127587902
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:58 schreef m0672 het volgende:

[..]

ik at structureel te weinig (maar wel gezond qua voedingsstoffen) maar heb nu wel een te hoog vetpercentage... toen ik nog zwaar met krachttraining bezig was kwam ik nauwelijks aan ondanks de bak weightgainers die ik als aanvulling gebruikte op een wel goed voedingsschema... lichaam gaat anders met energie om....
En je bent afgevallen door meer te gaan eten?
pi_127594840
Zoals je al vaker hebt kunnen lezen hier is dat sporten maar een klein deel van afvallen is, je eetgedrag is belangrijk!

[ Bericht 76% gewijzigd door m0672 op 09-06-2013 20:59:00 ]
pi_127610715
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:06 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Ik heb het meer over fysiek zichtbare results na 60 dagen, dat jij binnen de eerste paar weken vocht en wat vet kwijtraakt zegt niks over dat insanity de beloofde resultaten kan leveren.
Bij mij is er fysiek ook al zichtbare resultaten. Na week 1 was ik aardig wat cm's kwijt en mijn kleding begon al veel beter te passen.

Maar zoals bovenstaande reacties zal je enkel met insanity te doen, zonder je eetgedrag aan te passen niet veel mee bereiken. Ik ben misschien nog maar pas bezig dus kan nog niet oordelen over 60 dagen. Maar krijg van iedereen positieve commentaren.
pi_127624665
Hier zijn we bijna door de recovery week heen. Nu even goed kijken om een goed voedingsschema voor maand 2 op te stellen beetje aan de hand van de nutrition guide maar met zelf opgestelde of verzamelde gerechten.
pi_127625418
Ik ben 17 en ik zit in de 3de week van insanity, ik vind het jammer dat mijn borst en arm spieren krimpen door insanity te gebruiken ipv naar de sportschool te gaan, maar het resultaat op mijn buikspieren is goed.
kan ik er iets aan doen ?
pi_127627026
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:33 schreef Grizzly132 het volgende:
Ik ben 17 en ik zit in de 3de week van insanity, ik vind het jammer dat mijn borst en arm spieren krimpen door insanity te gebruiken ipv naar de sportschool te gaan, maar het resultaat op mijn buikspieren is goed.
kan ik er iets aan doen ?
Is het geen vet ipv de spieren die verdwijnen???

Bij mij zie ik in elk geval geen spieren verdwijnen misschien moet je geen Insanity maar een workout zoals P90 doen?
pi_127653511
Ik heb een aanpassing gedaan aan mijn schema om hopelijk nog betere resultaten te behalen. Zit er echt in nu ;)! Normaal deed ik mijn insanity na het werk. Nu heb ik besloten om eerder op te staan en voor mijn ontbijt direct insanity te doen. Voor ik begin eet ik me wel een kleine peperkoek om de training te volstaan. Hopelijk doet het wat af want dit zou beter zijn voor het metabolisme om smorgens te trainen. We zullen zien!

Is wel extra zwaar vind ik om uit bed te stappen en te beginnen.. but I like it!
pi_127653752
Pff gister dag 1 van maand 2 gedaan, dat was echt killing..... Wow niet normaal, ik moet zeggen dat ik het soms wel een beetje te overdreven vond vergeleken met maand 1 daar deed je rustig 1 oefening tegelijk en maand 2 is 4 tegelijk. Heb echt ongelofelijk gezweet maar was wel weer lekker. Het leuke is wel om te zien dat de mensen op de DVD er ook bij liggen alsof ze dood gaan.
pi_127654117
Ja maand 2 is vreselijk. Maar je went eraan. Wat ik nog steeds wel echt overdreven vind, is die fittest + nog een training van een uur achter elkaar.
pi_127654269
Helemaal volgehouden tot week 6. Daarna heb week 7 en 8 meer gespreid, doe er wat vaker een rustdag tussen. Heb ook het idee dat ik op deze manier de sessies beter kan volmaken. Nog een paar sessies en dan ben ik klaar. :). 5 centimeter eraf en drie tot 4 kilo lichter. Maar vooral veel en veel fitter en dat is ook wat waard.

Oh en ik heb daarbij geen biertje laten staan...

Oh ja en de Max recovery heb ik er uit gegooid, wat een onding vind ik dat zeg... Dan doe ik liever de recovery uit de recovery week.
pi_127654694
Mag vandaag weer aan een MAX sessie..
Wat me trouwens tijdens de eerste keer Insanity opviel is dat er een aantal personen uit de video uit phase 1 missen in phase 2 :D
pi_127657774
ben ik met je eens hilversum1981, ik heb ook niet de fittest ervoor gedaan, heb het nooit echt bijgehouden hoeveel ik bij elke opdracht haalde maar merk wel als ik hem doe dat er veel verbetering in zit. Ik heb gewoon de Max training meteen gedaan en die duurde inderdaad al 1 uur had ook niet heel veel tijd aangezien ik pas laat in de avond thuis was. Vanavond de max plyo volgens mij en ik heb gehoord dat het in die training extreem wel oefeningen zijn met opdrukken :o we gaan het zien haha.
pi_127663004
Ik heb de fittest-resultaten wel trouw bijgehouden, en daar zit inderdaad een groot vooruitgang in. Ik doe die fittesten dus wel elke keer. Maar op de dag van de fittest doe ik niet ook nog eens een MAX-training van een uur erachteraan.
pi_127663190
Wij houden de fittest ook bij, toch een manier van meten hoe je vooruitgang qua conditie is. Weet niet of we het redden met een MAX training maar dat zien we vrijdag wel ;)
pi_127663974
m0672 ik wens je succes haha :)
pi_127665746
thnx, gaat wel lukken hoor ;) (ik volg mn hartslagmeter ;))
pi_127670066
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 18:30 schreef m0672 het volgende:

[..]

Is het geen vet ipv de spieren die verdwijnen???

Bij mij zie ik in elk geval geen spieren verdwijnen misschien moet je geen Insanity maar een workout zoals P90 doen?
Bedankt voor de suggestie, het zou inderdaad vet kunnen zijn dat verdwijnt, ik ben in ieder geval erg in mijn nopjes over het werk dat het aan mijn buik en benen doet, ( in combinatie met buikspier workouts)
pi_127673250
Max interval circuit vandaag, heerlijk in mijn eigen zweet staan springen, ging bijna op mijn bek tijdens side suicide jumps doordat ik uitgleed :')
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:02:46 #264
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_127689240
Zijn er hier mensen die foto's hebben gemaakt waarin ze de progressie hebben bijgehouden?
zie op andere fora dat veel mensen dit doen

[ Bericht 25% gewijzigd door Curlbrah op 12-06-2013 00:08:37 ]
pi_127694371
@curlbrah

ik heb toen ik begon wel foto's gemaakt gewoon om te vergelijken als ik klaar ben over 3.5 week :)
Gisteren max plyo gedaan pff veel opdrukken was dat zeg, merk wel dat nu pas echt doorzettingsvermogen bij me nodig is want af en toe dan heb ik het idee om gewoon lekker te stoppen omdat het verschil met maand 1 zo groot is en het net lijkt alsof je nu pas na jaren begint met zo intensief te sporten. Maarja gewoon doorgaan zeggen we maar:)
pi_127695189
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:19 schreef pipster het volgende:
Oh en ik heb daarbij geen biertje laten staan...
:')
pi_127695320
pi_127698878
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:41 schreef remco-AFCA het volgende:
@curlbrah

ik heb toen ik begon wel foto's gemaakt gewoon om te vergelijken als ik klaar ben over 3.5 week :)
Gisteren max plyo gedaan pff veel opdrukken was dat zeg, merk wel dat nu pas echt doorzettingsvermogen bij me nodig is want af en toe dan heb ik het idee om gewoon lekker te stoppen omdat het verschil met maand 1 zo groot is en het net lijkt alsof je nu pas na jaren begint met zo intensief te sporten. Maarja gewoon doorgaan zeggen we maar:)
Ik denk ook dat de eerste maand gewoon een inleiding is en dat dat eigenlijk dient om een conditie op te bouwen voor het echte werk: Maand 2!

Zit nu in 3de week maand 1 en alles gaat redelijk vlot nu. Ik sta om 6uur 's ochtends op en begin direct aan insanity! :P Is niet altijd even gemakkelijk en doe het nu al 2 dagen en lijkt me goed te gaan nu. Deze morgen pure cardio gedaan en als ik terugkom van het werk doe ik de insane abs. Gisteren ook even gekeken naar de workouts van maand 2 en zien er echt... intens uit... -O- Achja alles voor het goede doel! *O*
pi_127715401
vandaag de laatste dag van de recovery week gedaan, nog 1 dag rust en dan begint het feest.

De eerste maand is volgens mij ook bedoeld om je spieren te laten wennen aan beweging om zo ook de kans op blessures te verminderen. Zo te zien en lezen is de conditie die je die 1e maand opbouwt is niets vergeleken met wat je nodig hebt in maand 2 :P
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:35:52 #270
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_127722878
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:24 schreef m0672 het volgende:
thnx, gaat wel lukken hoor ;) (ik volg mn hartslagmeter ;))
Hoe gebruik jij de informatie vanaf je hartslagmeter? Doe je rustiger aan als je hartslag te hoog is? Voer je het tempo op als je hartslag te laag is? Of vergelijk je alleen je hartslag tussen de verschillende trainingen om te zien of je conditie verbeterd is?

Ik gebruik sinds kort ook een hartslagmeter, valt me op dat mijn hartslag eigenlijk nooit de (theoretische) max bereikt.
pi_127738399
hmm
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:35 schreef testje318 het volgende:

[..]

Hoe gebruik jij de informatie vanaf je hartslagmeter? Doe je rustiger aan als je hartslag te hoog is? Voer je het tempo op als je hartslag te laag is? Of vergelijk je alleen je hartslag tussen de verschillende trainingen om te zien of je conditie verbeterd is?

Ik gebruik sinds kort ook een hartslagmeter, valt me op dat mijn hartslag eigenlijk nooit de (theoretische) max bereikt.
Ik neem een beetje gas terug zodra mijn hartslag rond de 90% van mijn max zit (deze is berekend tijdens sport medisch advies) tot deze gedaald is tot tussen de 70 en 75%. Dit is de manier waarop ik gevoelsmatig het meeste uit mijn training weet te slepen. Soms push ik nog wel een beetje extra om gewoon 'nog even te sprinten'.

Ik ga ook nog kijken of mijn gemiddelden verbeteren maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik denk dat ik een excel sheet met grafiek maak of kijk of er ergens een site kan vinden waarop het makkelijk bij te houden is.
pi_127738494
Is het niet juist de bedoeling om continu alles te geven, zodat je echt een paar keer per training kapot bent. Net zoals die gasten tijdens die les?
pi_127738706
Geen idee eigenlijk, heb sinds ik de meter heb niet veel veranderd dan toen ik nog geen meter had, stuk is stuk (ik ga nog steeds regelmatig plat hoor, zeker tijdens de 'sprints' waarin ik boven de 90% zit) maar ik probeer mijn hartslag over het algemeen in een zone te houden waarin je en zo optimaal mogelijk met cardio bezig bent en waarin (volgens onderstaande tabel dan) de verhouding tussen het verbranden van vet en suikers het gunstigste is.

TRAINING ZONES

Healthy Heart Zone (Warm up) --- 50 - 60% of maximum heart rate: The easiest zone and probably the best zone for people just starting a fitness program. It can also be used as a warm up for more serious walkers. This zone has been shown to help decrease body fat, blood pressure and cholesterol. It also decreases the risk of degenerative diseases and has a low risk of injury. 85% of calories burned in this zone are fats!

Fitness Zone (Fat Burning) --- 60 - 70% of maximum heart rate: This zone provides the same benefits as the healthy heart zone, but is more intense and burns more total calories. The percent of fat calories is still 85%.

Aerobic Zone (Endurance Training) --- 70 - 80% of maximum heart rate: The aerobic zone will improve your cardiovascular and respiratory system AND increase the size and strength of your heart. This is the preferred zone if you are training for an endurance event. More calories are burned with 50% from fat.

Anaerobic Zone (Performance Training) --- 80 - 90% of maximum heart rate: Benefits of this zone include an improved VO2 maximum (the highest amount of oxygen one can consume during exercise) and thus an improved cardiorespiratory system, and a higher lactate tolerance ability which means your endurance will improve and you'll be able to fight fatigue better. This is a high intensity zone burning more calories, 15 % from fat.

Red Line (Maximum Effort) --- 90 - 100% of maximum heart rate: Although this zone burns the highest number of calories, it is very intense. Most people can only stay in this zone for short periods. You should only train in this zone if you are in very good shape and have been cleared by a physician to do so.
pi_127738919
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 07:05 schreef m0672 het volgende:
hmm

[..]Ik denk dat ik een excel sheet met grafiek maak of kijk of er ergens een site kan vinden waarop het makkelijk bij te houden is.
Ik gebruik hiervoor Endomondo. Via mijn garmin forerunner 410 kan ik gewoon de workouts importeren en alles staat mooi weergegeven. Ook berekent hij een gemiddelde en max hartslag.

Mijn eerste pure cardio vergeleken met mijn laatste (2,5 weken bezig):

1:
AVG. HEART RATE
163

MAX. HEART RATE
187

2:
AVG. HEART RATE
146

MAX. HEART RATE
175

En dit terwijl ik hetzelfde tempo aanhoud en iets minder rust neem.
Ik merk dus dat mijn conditie beter en beter wordt.
pi_127738951
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 07:19 schreef hilversum1981 het volgende:
Is het niet juist de bedoeling om continu alles te geven, zodat je echt een paar keer per training kapot bent. Net zoals die gasten tijdens die les?
Nee dat is niet de "bedoeling".
De bedoeling is een intervaltraining. Dat betekent dat je gedurende een periode op een hoge intensiteit traint (waarbij nergens gezegd is dat dat bijv boven 90% van je MHR moet zijn), om vervolgens rust te nemen en je hartslag naar beneden brengt.
Die gasten stoppen af en toe omdat ze de oefeningen niet meer op de juist manier kunnen doen, niet omdat ze continue aan de max zitten
Als je gewoon tot het gaatje wil gaan en zo ongeveer een blackout krijgen kun je beter sprintjes gaan trekken tot je er bij neervalt.

Ik heb even gekeken en mijn HR ligt tijdens de intervals meestal tussen de 70 en 90% van mijn (theoretisch) maximum.
pi_127739113
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:11 schreef frye het volgende:

[..]

Ik gebruik hiervoor Endomondo. Via mijn garmin forerunner 410 kan ik gewoon de workouts importeren en alles staat mooi weergegeven. Ook berekent hij een gemiddelde en max hartslag.

Mijn eerste pure cardio vergeleken met mijn laatste (2,5 weken bezig):

1:
AVG. HEART RATE
163

MAX. HEART RATE
187

2:
AVG. HEART RATE
146

MAX. HEART RATE
175

En dit terwijl ik hetzelfde tempo aanhoud en iets minder rust neem.
Ik merk dus dat mijn conditie beter en beter wordt.
Dat is toch netjes? Zo zie je ook waarvoor je het doet ;)

Ik sluit zelf mijn programma trouwens pas af als mijn hartslag tot onder de 100 komt (als ik mijn wheyshake gemaakt heb), deze ligt ook lager dan die van jou maar ik gebruik het ook om de laatste paar calorieën mee te rekenen (ik weet dat die calorieën overzichten afwijken maar het is voor mij een richtlijn om zo mijn voedingsschema een beetje op te stellen).
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:53:05 #277
255848 InGebruik
pi_127739496
En jahoor, mijn shin splints komen weer om het hoekje kijken. Gvd.. :(
pi_127739578
bummer -O-
Houd je dan helemaal op met exercises, om te voorkomen dat het erger wordt?
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:03:58 #279
255848 InGebruik
pi_127739697
Weet ik nog niet, vandaag even ijzen en kijken hoe het gaat. Eigenlijk wel het verstandigst, maar is juist zo lekker nu je er eenmaal in zit om door te gaan. Even aankijken hoe het gaat..
pi_127742721
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:03 schreef InGebruik het volgende:
Weet ik nog niet, vandaag even ijzen en kijken hoe het gaat. Eigenlijk wel het verstandigst, maar is juist zo lekker nu je er eenmaal in zit om door te gaan. Even aankijken hoe het gaat..
Ik heb net de recoveryweek afgerond en die kwam eigenlijk op het goede moment en heeft de boel even wat verzacht (ik heb niet alle springoefeningen kunnen doen). Misschien een idee om het programma anders eerst wat aan te passen om wel bezig te zijn terwijl je je onderbenen wat meer traint? Je zal het schema dan misschien niet (helemaal) kunnen volgen maar je bent wel bezig...
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:48:57 #281
255848 InGebruik
pi_127742787
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:47 schreef m0672 het volgende:

[..]

Ik heb net de recoveryweek afgerond en die kwam eigenlijk op het goede moment en heeft de boel even wat verzacht (ik heb niet alle springoefeningen kunnen doen). Misschien een idee om het programma anders eerst wat aan te passen om wel bezig te zijn terwijl je je onderbenen wat meer traint? Je zal het schema dan misschien niet (helemaal) kunnen volgen maar je bent wel bezig...
Welke dagen moet ik nu juist extra doen en welke laten liggen dan?
pi_127744990
je kan kijken of je core cardio en balance kan doen. Deze doe je in de recovery week ook 6 keer achter elkaar. Als je daar de sprongen (en/of bv high knees/heisman enz) vervangt door bijvoorbeeld squads (eventueel met stoten oid, kies zelf wat je het lekkerste vindt) of andere oefeningen (kan je zelf prima uit andere sessie halen) dan ontlast je je schenen een beetje terwijl je toch wat bezig blijft. Het maakt het niet erg afwisselend maar je doet in elk geval wat :)
pi_127745265
Ik heb soms dat ik echt geen tijd heb voor de maand 2 training van een uur. Maar bv 40 minuten redt ik wel. Als ik dan een maand 1 training doe, gaat mijn conditie dan achteruit omdat het minder lang training is? Of is de maand 1 training ook een buffel - training genoeg?
pi_127746030
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:02 schreef turbofokker het volgende:
Ik heb soms dat ik echt geen tijd heb voor de maand 2 training van een uur. Maar bv 40 minuten redt ik wel. Als ik dan een maand 1 training doe, gaat mijn conditie dan achteruit omdat het minder lang training is? Of is de maand 1 training ook een buffel - training genoeg?
Zolang je maar iets doet zal je conditie er niet op achteruit gaan hoor. :)
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:44:15 #285
255848 InGebruik
pi_127746671
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:55 schreef m0672 het volgende:
je kan kijken of je core cardio en balance kan doen. Deze doe je in de recovery week ook 6 keer achter elkaar. Als je daar de sprongen (en/of bv high knees/heisman enz) vervangt door bijvoorbeeld squads (eventueel met stoten oid, kies zelf wat je het lekkerste vindt) of andere oefeningen (kan je zelf prima uit andere sessie halen) dan ontlast je je schenen een beetje terwijl je toch wat bezig blijft. Het maakt het niet erg afwisselend maar je doet in elk geval wat :)
thanks, ik ga eens even kijken wat wel lukt en wat niet!
pi_127749587
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:02 schreef turbofokker het volgende:
40 minuten heb je wel, maar een uur niet?
Gewoon tijd voor maken, maand 2 is misschien wel zwaarder, maar levert zoveel meer op (en dan heb ik het niet (alleen) over resultaten op de weegschaal of in cm's en betere conditie, maar ook over voldoening)
pi_127756470
Heeft iemand een idee hoe veel cal je echt verbrand met de workouts. Op tv zeggen ze dat je "wel 1000 cal verbrand". Maar dat lijkt me meer iets voor iemand die het full-speed volhoudt zonder te stoppen. Iets wat Shaun T zelf dus eigenlijk niet eens lukt...

Maar voor gewone stervelingen, die dus wel (regelmatig) moeten stoppen, maar wel zeiknat zijn van het zweet aan het einde van de workout? Hoeveel cal zul je in de praktijk verbranden?
pi_127756846
Volgens mijn hartstlagmeter:

Insanity Max interval Plyo 750 Cal
Insanity Max Interval circuit 803 Cal
Insanity Max Core Condition 656 Cal

Momentopnames natuurlijk, dit was in de laatste week maand 2 in mijn eerste "tour of duty in Insanity".
Maar geeft wel een aardig beeld wat ik ongeveer verbrand, deze hoeveelheden zijn redelijk representatief voor alle keren dat ik de max workouts deed.
Ieder mens is natuurlijk uniek, en je kan natuurlijk meer of minder verbranden, afhankelijk van je bouw, fitheid, leeftijd etc etc
pi_127757079
Zo. Dat zijn nog behoorlijke aantallen. Gewoon een hele avondmaaltijd zeg maar.

En houdt jij de workouts vol? Of moet je toch ook nu en dan echt wel ff nokken?
pi_127757612
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 17:39 schreef turbofokker het volgende:
Zo. Dat zijn nog behoorlijke aantallen. Gewoon een hele avondmaaltijd zeg maar.

En houdt jij de workouts vol? Of moet je toch ook nu en dan echt wel ff nokken?
Ik moet ook af en toe wel even ophouden jah... Vooral bij de derde ronde van een serie oefeningen moet ik toch nog wel af en toe even mijn rust pakken. Probeer wel zsm mogelijk weer door te gaan en zeker niet een hele oefening over te slaan.
pi_127760743
pi_127761464
quote:
Tja, Insanity is ook bedoeld voor mensen met al een redelijk tot goede conditie... en zoals ook staat in dat artikel:

'Toch is hij niet zo onverdeeld negatief over het programma. Het zou erg nuttig kunnen zijn voor ervaren sporters. "Zo'n maximale intervaltraining levert voor hen op relatief korte tijd wel degelijk meer resultaat op dan een klassiek opgebouwd programma." '
pi_127762021
Open deuren allemaal.
Er komt ook zo'n waarschuwingstekst aan het begin van de dvd's voorbij scrollen, en het wordt ook niet specifiek geadverteerd voor beginners.
Vraag een sportarts naar een marathon en dan zal ie ook zeggen dat beginners dat niet meteen moeten doen, maar dat het voor ervaren lopers wel kan...

Beetje overdone om dat berichtje als 'nieuws' te kwalificeren...
pi_127762476
Ik vind het een topworkout. Heb heel mijn leven gesport, vorig jaar mee gestopt en een heel jaar niks gedaan. Zit nu binnen een paar weken alweer bijna op mijn oude niveau qua conditie :)
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:52:59 #295
255848 InGebruik
pi_127767956
Had vandaag de Cardio Recovery, dus nog geen aanpassingen voor mn schenen hoeven doen. Merk wel nu ik op anderhalve week zit dat ik veel handiger word in al die stretches en acrobatische kunsten. :)
pi_127768185
Jezus christus de tering zeg

Net begonnen en fitheidstest gedaan. Ik ben nog vrij fit (sport zo'n 3x per week) maar kolere wat ben naar de klote zeg.

Morgen dag 1 eigenlijk, ben benieuwd of ik me ertoe kan zetten. En komende zondag ben ik brak dus ben heel benieuwd hoe dat gaat...

Hoe doen jullie het als je een weekend ofzo weg bent, dan mis je namelijk ineens een dag. Gewoon opschuiven?
pi_127768815
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:56 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

Hoe doen jullie het als je een weekend ofzo weg bent, dan mis je namelijk ineens een dag. Gewoon opschuiven?
Ik train 's morgens. In het weekend al eens voorgevallen dat ik zaterdag niet kon. Heb die zaterdag dus ingepland op vrijdagavond :) Gewoon 2 workouts. Zit voldoende tijd tussen om terug op energie te komen. :) Ook de pure cardio + insane abs doe ik eentje smorgens, andere savonds.
pi_127769004
1 dag missen = inhalen op rustdag :)
2 dagen missen = niet goed bezig zijn >:)
pi_127769091
Hmm dat kan ook ja. Maar ben straks bijvoorbeeld naar Concert at Sea (Vrijdag t/m zondag en dan helemaal gesloopt).

Mijn intentie is het hele programma doorlopen met zo nu en dan doorschuiven. Is niet helemaal het echte idee, maar ben toch al trots als me dat zou lukken. Als het bevalt zeg ik mijn sportschoolabbo a 40e per maand maar op denk ik. Kan me niet voorstellen dat ik daar nog zin/tijd/energie voor heb, alhoewel, misschien af en toe ff een rondje krachttraining kan geen kwaad. Dit lijkt toch vooral op conditie en beenspieren te richten (afgaand op de test).

En eetschema/proteïnespul doe ik niet aan.

's Morgen trainen gaat m niet worden trouwens, moet gewoon om half 7 mijn nest uit voor mijn werk en dat gaat al moeizaam zat.

[ Bericht 9% gewijzigd door Rob_La_Chouffe op 13-06-2013 22:20:43 ]
pi_127769680
Flink Insanity moves in je dansroutine gooien @ CAS dan maar :P
pi_127774137
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:12 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

's Morgen trainen gaat m niet worden trouwens, moet gewoon om half 7 mijn nest uit voor mijn werk en dat gaat al moeizaam zat.
Ik ben het wel gaan doen, met name omdat ik na mijn werk nog twee of drie looptrainingen in de week wil doen.
Ook niet echt ideaal voor mij, slinger dus 2 tot 3 keer al voor 6 uur 's ochtends een workout aan, zou ook liever nog in bed liggen, maar ja.
Bijkomend voordeel is wel dat je metabolisme meteen op stoom is voor de rest van de dag :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')