abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127627026
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:33 schreef Grizzly132 het volgende:
Ik ben 17 en ik zit in de 3de week van insanity, ik vind het jammer dat mijn borst en arm spieren krimpen door insanity te gebruiken ipv naar de sportschool te gaan, maar het resultaat op mijn buikspieren is goed.
kan ik er iets aan doen ?
Is het geen vet ipv de spieren die verdwijnen???

Bij mij zie ik in elk geval geen spieren verdwijnen misschien moet je geen Insanity maar een workout zoals P90 doen?
There are three things that smell like fish!
pi_127653511
Ik heb een aanpassing gedaan aan mijn schema om hopelijk nog betere resultaten te behalen. Zit er echt in nu ;)! Normaal deed ik mijn insanity na het werk. Nu heb ik besloten om eerder op te staan en voor mijn ontbijt direct insanity te doen. Voor ik begin eet ik me wel een kleine peperkoek om de training te volstaan. Hopelijk doet het wat af want dit zou beter zijn voor het metabolisme om smorgens te trainen. We zullen zien!

Is wel extra zwaar vind ik om uit bed te stappen en te beginnen.. but I like it!
pi_127653752
Pff gister dag 1 van maand 2 gedaan, dat was echt killing..... Wow niet normaal, ik moet zeggen dat ik het soms wel een beetje te overdreven vond vergeleken met maand 1 daar deed je rustig 1 oefening tegelijk en maand 2 is 4 tegelijk. Heb echt ongelofelijk gezweet maar was wel weer lekker. Het leuke is wel om te zien dat de mensen op de DVD er ook bij liggen alsof ze dood gaan.
pi_127654117
Ja maand 2 is vreselijk. Maar je went eraan. Wat ik nog steeds wel echt overdreven vind, is die fittest + nog een training van een uur achter elkaar.
pi_127654269
Helemaal volgehouden tot week 6. Daarna heb week 7 en 8 meer gespreid, doe er wat vaker een rustdag tussen. Heb ook het idee dat ik op deze manier de sessies beter kan volmaken. Nog een paar sessies en dan ben ik klaar. :). 5 centimeter eraf en drie tot 4 kilo lichter. Maar vooral veel en veel fitter en dat is ook wat waard.

Oh en ik heb daarbij geen biertje laten staan...

Oh ja en de Max recovery heb ik er uit gegooid, wat een onding vind ik dat zeg... Dan doe ik liever de recovery uit de recovery week.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_127654694
Mag vandaag weer aan een MAX sessie..
Wat me trouwens tijdens de eerste keer Insanity opviel is dat er een aantal personen uit de video uit phase 1 missen in phase 2 :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_127657774
ben ik met je eens hilversum1981, ik heb ook niet de fittest ervoor gedaan, heb het nooit echt bijgehouden hoeveel ik bij elke opdracht haalde maar merk wel als ik hem doe dat er veel verbetering in zit. Ik heb gewoon de Max training meteen gedaan en die duurde inderdaad al 1 uur had ook niet heel veel tijd aangezien ik pas laat in de avond thuis was. Vanavond de max plyo volgens mij en ik heb gehoord dat het in die training extreem wel oefeningen zijn met opdrukken :o we gaan het zien haha.
pi_127663004
Ik heb de fittest-resultaten wel trouw bijgehouden, en daar zit inderdaad een groot vooruitgang in. Ik doe die fittesten dus wel elke keer. Maar op de dag van de fittest doe ik niet ook nog eens een MAX-training van een uur erachteraan.
pi_127663190
Wij houden de fittest ook bij, toch een manier van meten hoe je vooruitgang qua conditie is. Weet niet of we het redden met een MAX training maar dat zien we vrijdag wel ;)
pi_127663974
m0672 ik wens je succes haha :)
pi_127665746
thnx, gaat wel lukken hoor ;) (ik volg mn hartslagmeter ;))
pi_127670066
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 18:30 schreef m0672 het volgende:

[..]

Is het geen vet ipv de spieren die verdwijnen???

Bij mij zie ik in elk geval geen spieren verdwijnen misschien moet je geen Insanity maar een workout zoals P90 doen?
Bedankt voor de suggestie, het zou inderdaad vet kunnen zijn dat verdwijnt, ik ben in ieder geval erg in mijn nopjes over het werk dat het aan mijn buik en benen doet, ( in combinatie met buikspier workouts)
pi_127673250
Max interval circuit vandaag, heerlijk in mijn eigen zweet staan springen, ging bijna op mijn bek tijdens side suicide jumps doordat ik uitgleed :')
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:02:46 #264
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_127689240
Zijn er hier mensen die foto's hebben gemaakt waarin ze de progressie hebben bijgehouden?
zie op andere fora dat veel mensen dit doen

[ Bericht 25% gewijzigd door Curlbrah op 12-06-2013 00:08:37 ]
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_127694371
@curlbrah

ik heb toen ik begon wel foto's gemaakt gewoon om te vergelijken als ik klaar ben over 3.5 week :)
Gisteren max plyo gedaan pff veel opdrukken was dat zeg, merk wel dat nu pas echt doorzettingsvermogen bij me nodig is want af en toe dan heb ik het idee om gewoon lekker te stoppen omdat het verschil met maand 1 zo groot is en het net lijkt alsof je nu pas na jaren begint met zo intensief te sporten. Maarja gewoon doorgaan zeggen we maar:)
pi_127695189
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:19 schreef pipster het volgende:
Oh en ik heb daarbij geen biertje laten staan...
:')
pi_127695320
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_127698878
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:41 schreef remco-AFCA het volgende:
@curlbrah

ik heb toen ik begon wel foto's gemaakt gewoon om te vergelijken als ik klaar ben over 3.5 week :)
Gisteren max plyo gedaan pff veel opdrukken was dat zeg, merk wel dat nu pas echt doorzettingsvermogen bij me nodig is want af en toe dan heb ik het idee om gewoon lekker te stoppen omdat het verschil met maand 1 zo groot is en het net lijkt alsof je nu pas na jaren begint met zo intensief te sporten. Maarja gewoon doorgaan zeggen we maar:)
Ik denk ook dat de eerste maand gewoon een inleiding is en dat dat eigenlijk dient om een conditie op te bouwen voor het echte werk: Maand 2!

Zit nu in 3de week maand 1 en alles gaat redelijk vlot nu. Ik sta om 6uur 's ochtends op en begin direct aan insanity! :P Is niet altijd even gemakkelijk en doe het nu al 2 dagen en lijkt me goed te gaan nu. Deze morgen pure cardio gedaan en als ik terugkom van het werk doe ik de insane abs. Gisteren ook even gekeken naar de workouts van maand 2 en zien er echt... intens uit... -O- Achja alles voor het goede doel! *O*
pi_127715401
vandaag de laatste dag van de recovery week gedaan, nog 1 dag rust en dan begint het feest.

De eerste maand is volgens mij ook bedoeld om je spieren te laten wennen aan beweging om zo ook de kans op blessures te verminderen. Zo te zien en lezen is de conditie die je die 1e maand opbouwt is niets vergeleken met wat je nodig hebt in maand 2 :P
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:35:52 #270
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_127722878
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:24 schreef m0672 het volgende:
thnx, gaat wel lukken hoor ;) (ik volg mn hartslagmeter ;))
Hoe gebruik jij de informatie vanaf je hartslagmeter? Doe je rustiger aan als je hartslag te hoog is? Voer je het tempo op als je hartslag te laag is? Of vergelijk je alleen je hartslag tussen de verschillende trainingen om te zien of je conditie verbeterd is?

Ik gebruik sinds kort ook een hartslagmeter, valt me op dat mijn hartslag eigenlijk nooit de (theoretische) max bereikt.
pi_127738399
hmm
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:35 schreef testje318 het volgende:

[..]

Hoe gebruik jij de informatie vanaf je hartslagmeter? Doe je rustiger aan als je hartslag te hoog is? Voer je het tempo op als je hartslag te laag is? Of vergelijk je alleen je hartslag tussen de verschillende trainingen om te zien of je conditie verbeterd is?

Ik gebruik sinds kort ook een hartslagmeter, valt me op dat mijn hartslag eigenlijk nooit de (theoretische) max bereikt.
Ik neem een beetje gas terug zodra mijn hartslag rond de 90% van mijn max zit (deze is berekend tijdens sport medisch advies) tot deze gedaald is tot tussen de 70 en 75%. Dit is de manier waarop ik gevoelsmatig het meeste uit mijn training weet te slepen. Soms push ik nog wel een beetje extra om gewoon 'nog even te sprinten'.

Ik ga ook nog kijken of mijn gemiddelden verbeteren maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik denk dat ik een excel sheet met grafiek maak of kijk of er ergens een site kan vinden waarop het makkelijk bij te houden is.
pi_127738494
Is het niet juist de bedoeling om continu alles te geven, zodat je echt een paar keer per training kapot bent. Net zoals die gasten tijdens die les?
pi_127738706
Geen idee eigenlijk, heb sinds ik de meter heb niet veel veranderd dan toen ik nog geen meter had, stuk is stuk (ik ga nog steeds regelmatig plat hoor, zeker tijdens de 'sprints' waarin ik boven de 90% zit) maar ik probeer mijn hartslag over het algemeen in een zone te houden waarin je en zo optimaal mogelijk met cardio bezig bent en waarin (volgens onderstaande tabel dan) de verhouding tussen het verbranden van vet en suikers het gunstigste is.

TRAINING ZONES

Healthy Heart Zone (Warm up) --- 50 - 60% of maximum heart rate: The easiest zone and probably the best zone for people just starting a fitness program. It can also be used as a warm up for more serious walkers. This zone has been shown to help decrease body fat, blood pressure and cholesterol. It also decreases the risk of degenerative diseases and has a low risk of injury. 85% of calories burned in this zone are fats!

Fitness Zone (Fat Burning) --- 60 - 70% of maximum heart rate: This zone provides the same benefits as the healthy heart zone, but is more intense and burns more total calories. The percent of fat calories is still 85%.

Aerobic Zone (Endurance Training) --- 70 - 80% of maximum heart rate: The aerobic zone will improve your cardiovascular and respiratory system AND increase the size and strength of your heart. This is the preferred zone if you are training for an endurance event. More calories are burned with 50% from fat.

Anaerobic Zone (Performance Training) --- 80 - 90% of maximum heart rate: Benefits of this zone include an improved VO2 maximum (the highest amount of oxygen one can consume during exercise) and thus an improved cardiorespiratory system, and a higher lactate tolerance ability which means your endurance will improve and you'll be able to fight fatigue better. This is a high intensity zone burning more calories, 15 % from fat.

Red Line (Maximum Effort) --- 90 - 100% of maximum heart rate: Although this zone burns the highest number of calories, it is very intense. Most people can only stay in this zone for short periods. You should only train in this zone if you are in very good shape and have been cleared by a physician to do so.
pi_127738919
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 07:05 schreef m0672 het volgende:
hmm

[..]Ik denk dat ik een excel sheet met grafiek maak of kijk of er ergens een site kan vinden waarop het makkelijk bij te houden is.
Ik gebruik hiervoor Endomondo. Via mijn garmin forerunner 410 kan ik gewoon de workouts importeren en alles staat mooi weergegeven. Ook berekent hij een gemiddelde en max hartslag.

Mijn eerste pure cardio vergeleken met mijn laatste (2,5 weken bezig):

1:
AVG. HEART RATE
163

MAX. HEART RATE
187

2:
AVG. HEART RATE
146

MAX. HEART RATE
175

En dit terwijl ik hetzelfde tempo aanhoud en iets minder rust neem.
Ik merk dus dat mijn conditie beter en beter wordt.
pi_127738951
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 07:19 schreef hilversum1981 het volgende:
Is het niet juist de bedoeling om continu alles te geven, zodat je echt een paar keer per training kapot bent. Net zoals die gasten tijdens die les?
Nee dat is niet de "bedoeling".
De bedoeling is een intervaltraining. Dat betekent dat je gedurende een periode op een hoge intensiteit traint (waarbij nergens gezegd is dat dat bijv boven 90% van je MHR moet zijn), om vervolgens rust te nemen en je hartslag naar beneden brengt.
Die gasten stoppen af en toe omdat ze de oefeningen niet meer op de juist manier kunnen doen, niet omdat ze continue aan de max zitten
Als je gewoon tot het gaatje wil gaan en zo ongeveer een blackout krijgen kun je beter sprintjes gaan trekken tot je er bij neervalt.

Ik heb even gekeken en mijn HR ligt tijdens de intervals meestal tussen de 70 en 90% van mijn (theoretisch) maximum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')