SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
Ik ga van 300 naar beneden aftellen zodat ik een TT kan aanmaken
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Volgens mij is het "Levo ergo sum". Dit heeft als vertaling: "Ik lift, dus ik besta" Levabo is de futurum vorm en deze heeft als vertaling "Ik zal liften"quote:
Dus dan krijg je: "Ik zal liften, dus ik besta"![]()
Prima, ik had gewoon het woord 'til' vertaald.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:26 schreef _-_ het volgende:
[..]
Volgens mij is het "Levo ergo sum". Dit heeft als vertaling: "Ik lift, dus ik besta" Levabo is de futurum vorm en deze heeft als vertaling "Ik zal liften"
Dus dan krijg je: "Ik zal liften, dus ik besta"Deathlift or Die.![]()
Hmm ja vaag. Google translate geeft dan inderdaad levabo, voor andere woorden geeft het wel gewoon de tegenwoordige tijd als vertaling en levare is geen uitzondering ofzo: http://nl.wiktionary.org/wiki/levare/vervoeging
Toch nog wat gehad aan die 6 jaar latijn![]()
![]()
Toen ik vroeger op Atheneum zat vond ik het altijd jammer dat ik geen Latijn had, nu begrijp ik wel waarom dat niet zomaar op het vwo werd gegeven. Je gebruikt het enkel sporadisch om iemand op internet te corrigerenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:43 schreef _-_ het volgende:
Hmm ja vaag. Google translate geeft dan inderdaad levabo, voor andere woorden geeft het wel gewoon de tegenwoordige tijd als vertaling en levare is geen uitzondering ofzo: http://nl.wiktionary.org/wiki/levare/vervoeging
Toch nog wat gehad aan die 6 jaar latijn![]()
Deathlift or Die.![]()
Je had gewoon volkomen gelijk, vandaar die smileyquote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:59 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Desalniettemin wel tof hoor, was geen disrespect.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:51 schreef Ethanolic het volgende:
Toen ik vroeger op Atheneum zat vond ik het altijd jammer dat ik geen Latijn had, nu begrijp ik wel waarom dat niet zomaar op het vwo werd gegeven. Je gebruikt het enkel sporadisch om iemand op internet te corrigeren
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Wat is de algemene mening over fatburners hier? Hoor vaak dat alleen Ephedrine echt werkt en dat de nieuwe fatburners zonder DMAA of hoe die stof ook heette weinig effect hebben![]()
Yohimbine HCL lees ik ook wel goede dingen overquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:11 schreef StraatSoldaat het volgende:
Wat is de algemene mening over fatburners hier? Hoor vaak dat alleen Ephedrine echt werkt en dat de nieuwe fatburners zonder DMAA of hoe die stof ook heette weinig effect hebbenfan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:18 schreef Beach het volgende:
[..]
Yohimbine HCL lees ik ook wel goede dingen overquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:02 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Probeer eens wat yohimbine als je fasted bentBijkomend voordel is dat je er een gruwelijk harde schwanz van krijgt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Trouwens apart hoeveel verschil er bij mij in vetpercentage zit van toen ik 88kg woog een maand geleden en de 86kg die ik nu weeg. lijkt veel meer dan 2kg![]()
pics?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:56 schreef StraatSoldaat het volgende:
Trouwens apart hoeveel verschil er bij mij in vetpercentage zit van toen ik 88kg woog een maand geleden en de 86kg die ik nu weeg. lijkt veel meer dan 2kg![]()
Ik wil graag thuis beginnen met trainen omdat ik helaas niet naar de gym kan. Als beginner wil ik deze halterbank kopen en dan los een halterstang, dumbbells en gewichten. Anderen keuren hem af omdat hij er "goedkoop" uitziet, maar is dit echt een slechte halterbank voor een beginner? Ook heb ik een budget van 200-250. Ik wil rustig starten dus heb niet heel veel eisen en van 200.- naar 135,- vind ik zelf een mooie aanbieding.
http://www.betersport.nl/(...)eslistslimmershoppen![]()
Promofilmpje bekeken, laat die man eerst maar even al die oefeningen goed uitvoeren voordat die denkt halterbankjes te gaan verkopenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:36 schreef NumberSeven het volgende:
Ik wil graag thuis beginnen met trainen omdat ik helaas niet naar de gym kan. Als beginner wil ik deze halterbank kopen en dan los een halterstang, dumbbells en gewichten. Anderen keuren hem af omdat hij er "goedkoop" uitziet, maar is dit echt een slechte halterbank voor een beginner? Ook heb ik een budget van 200-250. Ik wil rustig starten dus heb niet heel veel eisen en van 200.- naar 135,- vind ik zelf een mooie aanbieding.
http://www.betersport.nl/(...)eslistslimmershoppen![]()
![]()
Tja, ik vind het lastig te beoordelen omdat ik er nog geen verstand van heb. Maar in de prijsklasse van 100-150 vond ik deze er het best uitzien. Ik heb simpelweg geen geld om een absoluut topproduct te kopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:41 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Promofilmpje bekeken, laat die man eerst maar even al die oefeningen goed uitvoeren voordat die denkt halterbankjes te gaan verkopen![]()
Kan je echt niet gewoon een gym joinen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:43 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Tja, ik vind het lastig te beoordelen omdat ik er nog geen verstand van heb. Maar in de prijsklasse van 100-150 vond ik deze er het best uitzien. Ik heb simpelweg geen geld om een absoluut topproduct te kopen.![]()
Ik ben langs alle gyms in mijn stad geweest, probleem is; ik heb hyperacusis (oorklachten). De muziek staat overal keihard en is gewoon niet te doen voor mijn oren. en om de hele tijd met oordopjes te trainen is niet echt lekker. Beste voor mij is gewoon thuis starten icm joggen buiten, anders kom ik niet verder.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:45 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Kan je echt niet gewoon een gym joinen?![]()
Of een gesloten koptelefoon ipv oordopjes, dat dempt het geluid ook al behoorlijk toch.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:47 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Ik ben langs alle gyms in mijn stad geweest, probleem is; ik heb hyperacusis (oorklachten). De muziek staat overal keihard en is gewoon niet te doen voor mijn oren. en om de hele tijd met oordopjes te trainen is niet echt lekker. Beste voor mij is gewoon thuis starten icm joggen buiten, anders kom ik niet verder.![]()
Ik heb 't geprobeerd, punt is; ik zit ook met een vervelende druk in de oren die toeneemt als ik oordoppen in doe. Vooral als ik dan intensief aan 't trainen ben. Thuis trainen is denk ik echt de beste optie voor mij.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Of een gesloten koptelefoon ipv oordopjes, dat dempt het geluid ook al behoorlijk toch.![]()
Ja dat kan jij idd het beste voor jezelf bepalen. Heb het even op wiki gelezen wat het is, moeilijk voor te stellen maar klinkt wel fuck up.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:55 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Ik heb 't geprobeerd, punt is; ik zit ook met een vervelende druk in de oren die toeneemt als ik oordoppen in doe. Vooral als ik dan intensief aan 't trainen ben. Thuis trainen is denk ik echt de beste optie voor mij.
Zit er kans op verbetering in of heb je dit al heel lang en moet je er maar mee leven om het zo te zeggen?![]()
Dan zou ik als ik jou was nog een paar maandjes doorsparen zodat je goed spul kan halen. Redelijk essentieel als je echt serieus thuis bezig wilt. Zie: http://www.powercage.nl/quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:55 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Ik heb 't geprobeerd, punt is; ik zit ook met een vervelende druk in de oren die toeneemt als ik oordoppen in doe. Vooral als ik dan intensief aan 't trainen ben. Thuis trainen is denk ik echt de beste optie voor mij.Soukidan op je oogbal.![]()
Al 2,5 jaar nu, ik leer er gewoon mee te leven en dat gaat aardig. Maar ik wil heel graag thuis beginnen met trainen (spiertraining) en ik doe al veel aan voetbal en joggen. Die halterbank, keur je die goed of af?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:59 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Ja dat kan jij idd het beste voor jezelf bepalen. Heb het even op wiki gelezen wat het is, moeilijk voor te stellen maar klinkt wel fuck up.
Zit er kans op verbetering in of heb je dit al heel lang en moet je er maar mee leven om het zo te zeggen?![]()
Is dat allemaal custommade? Kijk, ik ben niet heel veeleisend. Ik wil heel simpel gewoon thuis lekker actief zijn, spiertraining doen, ik hoef geen superbody te krijgen, snap je? Natuurlijk, als ik het kon betalen had ik een compleet fitness center thuis, maar dat is nu even niet zo.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:00 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Dan zou ik als ik jou was nog een paar maandjes doorsparen zodat je goed spul kan halen. Redelijk essentieel als je echt serieus thuis bezig wilt. Zie: http://www.powercage.nl/![]()
Ik heb niet echt verstand van materiaal. Maar ik kan me voorstellen dat je wel je hele lichaam wil trainen. Dus squats pullups rows etc zijn wel vereist, en dat ga je denk niet redden met alleen die bank. Je gaat gewoon dingen in je training missen die je wel in een sportschool hebt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:01 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Al 2,5 jaar nu, ik leer er gewoon mee te leven en dat gaat aardig. Maar ik wil heel graag thuis beginnen met trainen (spiertraining) en ik doe al veel aan voetbal en joggen. Die halterbank, keur je die goed of af?
Op dutchbodybuilding forum heb ik wel regelmatig topics over thuismateriaal zien langskomen.
Ik zou daar eens op zoeken of zelf een post openen, wellicht dat hun je kunnen informeren.![]()
Klopt, natuurlijk zal ik een en ander missen maar ik ben dan ook niet veeleisend. Ik hoef niet letterlijk alle spieren te trainen. Als ik armen, benen, borst en buik kan trainen ben ik al blij, en volgens mij kan dat allemaal met de halterbank icm gewichten.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:10 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Ik heb niet echt verstand van materiaal. Maar ik kan me voorstellen dat je wel je hele lichaam wil trainen. Dus squats pullups rows etc zijn wel vereist, en dat ga je denk niet redden met alleen die bank. Je gaat gewoon dingen in je training missen die je wel in een sportschool hebt.
Op dutchbodybuilding forum heb ik wel regelmatig topics over thuismateriaal zien langskomen.
Ik zou daar eens op zoeken of zelf een post openen, wellicht dat hun je kunnen informeren.![]()
U vergeet uw rug en schouders.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:15 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Klopt, natuurlijk zal ik een en ander missen maar ik ben dan ook niet veeleisend. Ik hoef niet letterlijk alle spieren te trainen. Als ik armen, benen, borst en buik kan trainen ben ik al blij, en volgens mij kan dat allemaal met de halterbank icm gewichten.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Je trekt naar verloop van tijd scheef als je niet ook de counterende spiergroepen meetrained (dus borst, rug; biceps, triceps, et cetera)quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:15 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Klopt, natuurlijk zal ik een en ander missen maar ik ben dan ook niet veeleisend. Ik hoef niet letterlijk alle spieren te trainen. Als ik armen, benen, borst en buik kan trainen ben ik al blij, en volgens mij kan dat allemaal met de halterbank icm gewichten.![]()
Die halterbank, welke dingen kan ik er niet mee die wel cruciaal zijn. Je had het filmpje bekeken toch? Ja zou me echt helpen bij het vinden van een gepaste halterbank.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:16 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Je trekt naar verloop van tijd scheef als je niet ook de counterende spiergroepen meetrained (dus borst, rug; biceps, triceps, et cetera)
http://www.beslist.nl/pro(...)nk/?sortby=price_min
Tot 150-200,- is mijn budget.![]()
Ik heb niet het hele filmpje bekeken, toen die 3 oefeningen achter elkaar fout deed heb ik maar weggekliktquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:19 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Die halterbank, welke dingen kan ik er niet mee die wel cruciaal zijn. Je had het filmpje bekeken toch? Ja zou me echt helpen bij het vinden van een gepaste halterbank.
http://www.beslist.nl/pro(...)nk/?sortby=price_min
Tot 150-200,- is mijn budget.
Kijk anders gewoon naar tweedehandsspul![]()
![]()
Denk dat je na paar maanden er al snel klaar mee ben.
Als je goed thuis wil trainen mag je er goed flappen voor neerleggen.
Om alles op die bank te doen, waarbij je niet alle lichaamsdelen ideaal kan trainen noem ik half-ass shit.
Het plezier van het trainen en de motivatie zou me al snel vergaan als je beperkt ben tot die bank.
Ik mis bijvoorbeeld ook meteen al een dumbell rack van 5 tot minimaal 30 kg.
Dan zou ik eerder voor bank en zo een powercage gaan. Met jouw budget helaas niet te doen.
Betwijfel ook of je goede progressie en een decent fysiek kan bereiken.
Just my 2 cents.![]()
lolquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:24 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ik heb niet het hele filmpje bekeken, toen die 3 oefeningen achter elkaar fout deed heb ik maar weggeklikt![]()
Op martkplaats heb ik al een tijdje lopen zoeken, daar vragen ze veels teveel voor oude troep, verroeste gewichten etc.![]()
Ik sluit me aan bij Hiatus, spaar nog even door. Leg wat meer geld per maand opzij wil je echt alleen thuis trainen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:25 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Jij bent ook niet bepaald hulpzaam, tering![]()
![]()
Kut om te horen, maar je hebt wel gelijk. Kutmuziek ook in de gyms, altijd zo overdreven hard gewoon terwijl toch iedereen zijn eigen muziek beluistert.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:24 schreef Hiatus het volgende:
Denk dat je na paar maanden er al snel klaar mee ben.
Als je goed thuis wil trainen mag je er goed flappen voor neerleggen.
Om alles op die bank te doen, waarbij je niet alle lichaamsdelen ideaal kan trainen noem ik half-ass shit.
Het plezier van het trainen en de motivatie zou me al snel vergaan als je beperkt ben tot die bank.
Ik mis bijvoorbeeld ook meteen al een dumbell rack van 5 tot minimaal 30 kg.
Dan zou ik eerder voor bank en zo een powercage gaan. Met jouw budget helaas niet te doen.
Betwijfel ook of je goede progressie en een decent fysiek kan bereiken.
Just my 2 cents.![]()
Hier draaien ze slamFM , drives me crazyquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:30 schreef Drommeldaris het volgende:
Waar woon je? Ik vind de muziek in mijn gym eigenlijk nooit storend.hoor het al genoeg op me werk
![]()
![]()
Loop de hele dag al als een 80jarige rond door de spierpijn in mijn kuiten. Ze lijken wel gegroeid te zijn.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Heb nu chocolade smaak whey van B&F, niet echt mijn ding.
Ruikt en smaakt net iets te kunstmatig/chemisch.
Back to banana.![]()
Boys, ik heb het advies gekregen om mijn voetbalsokken te dragen voor deadlifts, maar ik wil niet voor schut staan in de gym. Wat moet ik doen?The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Lange broek aan op dagen met deadlifts en lekker over je schenen laten rollen die bar.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:17 schreef skudkind het volgende:
Boys, ik heb het advies gekregen om mijn voetbalsokken te dragen voor deadlifts, maar ik wil niet voor schut staan in de gym. Wat moet ik doen?
Kost je een paar euro en je loopt niet voor lul.![]()
![]()
Bij mij is het in de namiddag/savonds veel harder dan in de ochtend. Zal wel zijn om rekening te houden met het 'soort publiek' er om die tijden is :quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:30 schreef Drommeldaris het volgende:
Waar woon je? Ik vind de muziek in mijn gym eigenlijk nooit storend.![]()
Man the fuck up en gewoon doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:17 schreef skudkind het volgende:
Boys, ik heb het advies gekregen om mijn voetbalsokken te dragen voor deadlifts, maar ik wil niet voor schut staan in de gym. Wat moet ik doen?
Over dat thuistrainen, ik zou m'n budget iets omhoog gooien, als 100 a 250 euro je budget is, meer sparen, denk dat je tegen de 1000 euro moet hebben om iets te vinden om volwaardig thuis te kunnen trainen. Ja, het kan vast (iets) goedkoper, maar dan moet je ook langer je tijd nemen om spul van marktplaats of BB fora af te struinen. Nieuwkoop is iets duurder, maar instant joy.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Je hebt alleen een powercage, bank en stang+gewichten nodig, and you're set to go!
Powercage=¤275 als je hem laat maken.
Olympische stang=¤125+(nieuw) of ¤50-100(2de hands)
Gewicht= Nieuw ¤2 de kilo, 2de hands=¤0,5-1 per kilo.
Bank heb je zelf al opgezocht.
Maar kijk nog eens verder in het forum van dutchbodybuilding. Daar staat het heel uitgebreid met alle info die je kan wensen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Hiervoor zou ik idd ook gaan, als de ruimte ervoor is,alleen het budget moet verhoogd worden. Ik zou ook voor een ander bankje gaan, zag er net een aantal op marktplaats staan voor ongeveer 80 euro en die leken me een stuk steviger(en goedkoper).quote:Op zondag 12 mei 2013 00:38 schreef Verbosity het volgende:
Je hebt alleen een powercage, bank en stang+gewichten nodig, and you're set to go!
Maar kijk nog eens verder in het forum van dutchbodybuilding. Daar staat het heel uitgebreid met alle info die je kan wensen.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ja, dat is veel beter. Wanneer je budget al 250 euro is krijg je er zeker spijt van wanneer je niet even gaat doorsparen.quote:Op zondag 12 mei 2013 00:38 schreef Verbosity het volgende:
Maar kijk nog eens verder in het forum van dutchbodybuilding. Daar staat het heel uitgebreid met alle info die je kan wensen.![]()
Korte broek kan ook prima. Na een tijdje kan die huid daar wel wat hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:18 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Lange broek aan op dagen met deadlifts en lekker over je schenen laten rollen die bar.
Kost je een paar euro en je loopt niet voor lul.
Voor lul lopen kan je sowieso niet als je deadlift.Gewoon alles trainen. Niet is lelijker dan die petjes met naar voren getrokken schouders omdat ze nooit serieus getraind hebben. (alleen maar armen/schouders/borst).quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:15 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Klopt, natuurlijk zal ik een en ander missen maar ik ben dan ook niet veeleisend. Ik hoef niet letterlijk alle spieren te trainen. Als ik armen, benen, borst en buik kan trainen ben ik al blij, en volgens mij kan dat allemaal met de halterbank icm gewichten.
Powerrack met mogelijkheid tot dips/pull-ups, verstelbaar bankje, dumbbells, barbell, schijven. Alles wat je nodig hebt. In de toekomst kun je dan evt. nog een cable pully erbij kopen.![]()
Nog een vraagje daarover. Met SS train je in principe je hele lichaam, maar ik heb toch het idee dat mijn schouders/rug minder getrained wordt dan de rest. Klopt dit?Ik vind het altijd opvallend hoe weinig mensen ik zie deadliften/squatten. Ik vind dat juist de leukste oefeningen om te doen.quote:Voor lul lopen kan je sowieso niet als je deadlift.![]()
Nee doe train je ook gewoon. Daar heb je de schould press en deadlift voor.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:07 schreef _-_ het volgende:
Nog een vraagje daarover. Met SS train je in principe je hele lichaam, maar ik heb toch het idee dat mijn schouders/rug minder getrained wordt dan de rest. Klopt dit?
[..]
Ik vind het altijd opvallend hoe weinig mensen ik zie deadliften/squatten. Ik vind dat juist de leukste oefeningen om te doen.Voor elke spiergroep heb je in principe een oefening.
En zover ik weet, zijn er 2 mensen die deadliften, inclusief mijzelf. Squaten wordt wel gedaan maar dan in de Smith Machine of partial squats. erg balen, zijn toch vrij fundamentele oefeningen.![]()
Bedankt voor alle reacties, ben bang dat dit allemaal niet gaat lukken. Ik heb op zich wel ruimte voor alles maar gewoon het budget momenteel niet. Ik zoek wel naar een alternatief, misschien koop ik dan wel een bokszak ofzo, ik moet toch iets hebben thuis waarmee ik kan trainen. Ik hoef niet zonodig spieren te kweken maar wil gewoon fit blijven en een klein vetpercentage wegwerken.![]()
Schouders, armen en kuiten kunnen achter gaan lopen. Werd geloof ik t-rex mode genoemdquote:Op zondag 12 mei 2013 13:07 schreef _-_ het volgende:
Nog een vraagje daarover. Met SS train je in principe je hele lichaam, maar ik heb toch het idee dat mijn schouders/rug minder getrained wordt dan de rest. Klopt dit?
[..]
Ik vind het altijd opvallend hoe weinig mensen ik zie deadliften/squatten. Ik vind dat juist de leukste oefeningen om te doen.. Zou gewoon wat isolatie erbij pakken als je vindt dat het te erg wordt.
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
T-rex mode is als je benen zwaar voor lopen op je bovenlichaam, maar heb er nog nooit echt een concreet voorbeeld van gezien.![]()
SS heeft helemaal geen barbell rows of chinups. V-taper zul je niet krijgen, rear delts evenmin.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:04 schreef Push. het volgende:
[..]
Schouders, armen en kuiten kunnen achter gaan lopen. Werd geloof ik t-rex mode genoemd. Zou gewoon wat isolatie erbij pakken als je vindt dat het te erg wordt.
Schijnt een Photoshop te zijn.quote:![]()
![]()
Nee he. Ik voelde de bui al hangen... 23-jarige collega van me het intellect van een pinda (sales, dan heb je dat) is nu ook aan het trainen. Hij is me continu aan het porren met vragen als "mag ik je whey proberen?", "hoeveel eieren eet jij?", enz. Op zich niets mis mee, maar toen kwam het onderwerp training...
"Ja, ik doe nu een training voor mijn buik, 1 voor mijn borst en wat voor m'n armen. Op dat moment vertrok mijn gezicht snel richtingen vroeg ik wat hij zoal aan zijn benen deed. "Ik houd van hardlopen, dus mijn benen hoeven niet". Vervolgens ging ik hem uitleggen dat hardlopen en kracht trainen toch echt wel heel andere dingen zijn, waarop hij gaf "je preekt voor eigen parochie, want ik heb een exercise physiology degree". Toen haakte ik maar af. Geen hoop.
Overigens is hij wel een mazzel-meso van 1m95 en sta ik daar als endo manlet van 1m74 redelijk schril tegen af te steken. Als hij het serieus aanpakt, kan hij echt zwaar beest worden. Maarja, als..."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Troost je met de wetenschap dat heel veel hardlopers niks van krachttraining moeten hebben. Want ze lopen. Het is een beetje.. dom. Maar hardlopen en krachttraining vullen elkaar m.i. heel erg veel aan. Maar ze doen het niet, zijn net voetballers. Enige wat ze doen is hun "core". Want... das hip.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:05 schreef star_gazer het volgende:
"Ja, ik doe nu een training voor mijn buik, 1 voor mijn borst en wat voor m'n armen. Op dat moment vertrok mijn gezicht snel richtingen vroeg ik wat hij zoal aan zijn benen deed. "Ik houd van hardlopen, dus mijn benen hoeven niet". Vervolgens ging ik hem uitleggen dat hardlopen en kracht trainen toch echt wel heel andere dingen zijn, waarop hij gaf "je preekt voor eigen parochie, want ik heb een exercise physiology degree". Toen haakte ik maar af. Geen hoop.
Ik doe nu StrongLifts (Squats, OHP, Deadlift, Rows, Bench) en heb er chins en dips bij toegevoegd. Is er nog iets dat mist om alles netjes in balans te houden?![]()
Nope, redelijk compleet zo.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:19 schreef Nuggets het volgende:
Ik doe nu StrongLifts (Squats, OHP, Deadlift, Rows, Bench) en heb er chins en dips bij toegevoegd. Is er nog iets dat mist om alles netjes in balans te houden?![]()
Calf raises 2x per week + 1x per week iets voor rear delts. Maar die calves zijn veelal genetisch en ze groeien opzich wel mee met je lichaamsgewicht bij squat/deadlift.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:19 schreef Nuggets het volgende:
Niet echt nodig als je nog SL doet en voornamelijk voor kracht lift imo.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:21 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Calf raises 2x per week + 1x per week iets voor rear delts. Maar die calves zijn veelal genetisch en ze groeien opzich wel mee met je lichaamsgewicht bij squat/deadlift.![]()
T-rex refereert naar sterke core/kleine armen. Lats hoeven op zich niet zo ver achter te lopen in mijn ervaring. Rear delts wel idd.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:00 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
SS heeft helemaal geen barbell rows of chinups. V-taper zul je niet krijgen, rear delts evenmin.
[..]
Schijnt een Photoshop te zijn."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Ik zou kuiten er persoonlijk wel bijpakken, ik heb ongeveer 6 maanden een starting strength variant gedaan met BOR, chins en dips. Kuiten waren een tijdje terug 34cm omtrek, dus dat is wel om te huilen.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Vandaag deadlift met korte barbell gedaan. Vreemde resultaat was max gewicht 10kg omhoog en dat was nog exclusief stang (want geen idee wat ding weegt). Is dat balanskwestie?
Kon houding ook veel beter vasthouden en er had zelfs nog wel 5 kilo bij gekund denk ik.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Die korte stang is volgens mij 15kg.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:01 schreef stinkie het volgende:
Vandaag deadlift met korte barbell gedaan. Vreemde resultaat was max gewicht 10kg omhoog en dat was nog exclusief stang (want geen idee wat ding weegt). Is dat balanskwestie?
Kon houding ook veel beter vasthouden en er had zelfs nog wel 5 kilo bij gekund denk ik.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
deze voelde lichter, maar 15 kilo zou 95kg deadlift zijn, goede vorm en geen enkel probleem, waar met oly stang 90 de absolute grens is en de vorm wel te wensen over gaat latenquote:Op zondag 12 mei 2013 16:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Die korte stang is volgens mij 15kg.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
Forum Opties Forumhop: Hop naar: