abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126347413
Ik zou het anders willen stellen: wil je gelijk of wil je een beter leven?
Wil je gelijk: ga vooral zo door, bedenk alleen wel dat je er he-le-maal niets aan hebt
Wil je een beter leven: luister dan eens naar wat een heleboel verstandige mensen hier zeggen, je zou daar namelijk echt heel veel aan kunnen hebben als je er voor open zou staan en er niet met een stormram tegenin zou beuken.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_126347422
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
versprijden.

:'( :D :X :'(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_126347440
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:42 schreef Cat22 het volgende:

[..]

:'( :D :X :'(
Ik had 'm al aangepast. Weijt het aan het emigreren ;(
Ja doei.
pi_126347442
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ah, je wil dictator worden :')
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:42:53 #155
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126347467
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik had 'm al aangepast. Weijt het aan het emigreren ;(
Gaat goed zo
pi_126347481
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Arme Cat ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_126347507
Ja doei.
pi_126347565
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:42 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Gaat goed zo
Ach, heb in elk geval wel 'n dak boven m'n hoofd!
Ja doei.
pi_126347617
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:39 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Ik wil het op een andere manier: een expert worden die onmisbaar is. Dan heb je geen keuze en maak ik de dienst uit.
Voor jou honderd anderen. Als jij niet geschikt bent, dan wordt er gewoon een compromis gesloten dat een ander het maar moet doen die wat minder getalenteerd is.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:46:21 #160
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126347618
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ach, heb in elk geval wel 'n dak boven m'n hoofd!
En dan ook nog in de Uk.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:47:03 #161
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_126347637
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:46 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En dan ook nog in de Uk.
Een koopwoning zelfs, TS is mijlenver verwijderd van dat ideaal.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_126347660
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ah, je wil dictator worden :')
Nee, maar als ik de enige chirurg ben die een bepaalde operatie uit kan voeren, dan moet je niet zeuren als ik zeg dat ik vanavond niet mee ga met het bedrijfsuitje omdat ik het een pretentieuze slavensmederij vind. Anders zoek je maar lekker iemand anders en gaat die patiënt dood. Maar val je me niet lastig met je bedrijfsuitje, dan sta ik met alle liefde 14 uur op mijn benen en slaap ik in een ziekenhuisbed om de volgende ochtend meteen weer aan het werk te kunnen.
pi_126347687
quote:
Ik wil het op een andere manier: een expert worden die onmisbaar is. Dan heb je geen keuze en maak ik de dienst uit.
Dat lukt niemand op eigen kracht. Je zal altijd afhankelijk blijven van andere mensen.

En niet alleen van superieuren. Ik ben vaak zelfs afhankelijk van bijvoorbeeld een secretaresse als ik bepaalde formulieren nodig heb of moet inleveren, of een ontmoeting met een andere "expert" moet regelen. Dat werkt beter als ik die persoon in haar waarde laat en niet op haar neerkijk.
pi_126347766
Weet je inmiddels al een voorbeeld uit de wereldgeschiedenis of een uitvinding die ten goede aan de mens kwam welke zonder compromissen kwam en door een mens was uitgevoerd vanwege zijn/haar superieure talent?
pi_126347785
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:47 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Nee, maar als ik de enige chirurg ben die een bepaalde operatie uit kan voeren, dan moet je niet zeuren als ik zeg dat ik vanavond niet mee ga met het bedrijfsuitje omdat ik het een pretentieuze slavensmederij vind. Anders zoek je maar lekker iemand anders en gaat die patiënt dood. Maar val je me niet lastig met je bedrijfsuitje, dan sta ik met alle liefde 14 uur op mijn benen en slaap ik in een ziekenhuisbed om de volgende ochtend meteen weer aan het werk te kunnen.
Beetje jammer dat jij je blijkbaar moet ophangen aan een onmisbaar beroep om nee te durven zeggen.
pi_126347798
Waarom word je eigenlijk niet alsnog arts, leraar of computerexpert? Want dat is je eigenlijke droom volgens mij, ik zie dat alleen maar terugkomen in je berichten.
ADHD-C
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:52:44 #167
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_126347834
Leraar worden zou ik TS zwaar afraden vanwege zijn sociale capaciteiten en een verstoord wereldbeeld. :')
pi_126347840
quote:
De enige reden dat jij niet naar dat bedrijfsuitje wilt is je totaal gebrek aan sociale intelligentie. Als je daar nu eens aan werkt dan zal het leven een stuk makkelijker zijn. Dan zeg je geen "nee" tegen een bedrijfsuitje, maar kijk je er 2 weken van te voren naar uit.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:54:16 #169
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126347874
quote:

[..]

Typt ie vanuit de Openbare Bibliotheek met z'n dagbesteding van 4 euro, angstvallig naar buiten kijkend nu het weer omslaat, een kruisje slaand in de hoop dat ie er niet uitgekickt wordt. :')
Sorry hoor, maar zo wereldvreemd als jou heb ik ze niet vaak meegemaakt. De enige dienst waar jij je druk om zou moeten maken momenteel is de sociale dienst.

Zie eerst de basis maar eens voor elkaar te krijgen en goed te houden, dan kun je verder met dagdromen en je idealen nastreven. Voorlopig moet je maar hopen dat je uitkering geen vertraging oploopt en dat de mensen die je voorlopig nodig hebt niet dusdanig geïrriteerd raken van jouw houding dat je zelfs dáar niet hoeft aan te kloppen.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:54:48 #170
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126347902
quote:

[..]

Goede denkwijze, echt heel logisch.
Die operatie heeft geen fuck met een bedrijfsuitje te maken.
pi_126347920
Misschien dat Hakuna nog een kamergenoot kan gebruiken?
pi_126347931
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:50 schreef Deckard het volgende:
Weet je inmiddels al een voorbeeld uit de wereldgeschiedenis of een uitvinding die ten goede aan de mens kwam welke zonder compromissen kwam en door een mens was uitgevoerd vanwege zijn/haar superieure talent?
Ja hoor. We hebben uitgevonden hoeveel stroom een menselijk lichaam kan verdragen door zonder compromissen die mensen aan een stoel te binden en te elektrocuteren. Daarnaast werkten beroemde natuurkundigen en musici zelfstandig aan hun muziek/theorie. Die theorie kan alleen verworpen worden op basis van feiten en dat is eerlijk. Mensen hoeven je theorie niet leuk te vinden. Mensen hoeven jou niet leuk te vinden. Die theorie staat daar als een huis en je verwerpt die theorie met keiharde feiten or gtfo met jouw gevoelens of jouw autoriteit over hoe de natuur werkt.
pi_126347957
Jezelf te goed voelen voor bedrijfsuitjes ??? Men you got issues ....
En overigens vriendschappen zijn heel belangrijk , ik heb nu ook even moeilijke tijden en zit ook niet financieel goed maar heel eerlijk , ik heb mensen om me heen waar ik mee praat en die ik zie en die geven me juist even de afleiding die ik nodig heb van alles.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:56:45 #174
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_126347967
Misschien is het leuk om te weten dat Mozart ook afhankelijk was van geldschieters (bazen) en dat hij toch echt een handje geholpen is door zijn papa. Vaak werd er ook gewoon in opdracht gecomponeerd hoor.
pi_126347984
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:52 schreef Ewelina het volgende:
Leraar worden zou ik TS zwaar afraden vanwege zijn sociale capaciteiten en een verstoord wereldbeeld. :')
"ja kinderen, het is mijn plicht om jullie op te voeden als loonslaaf. Doe er mee wat je wil, maar je kan beter naar mij luisteren. Vrienden worden is totaal niet handig, inefficient. Die barbie die je net had uitgeleend aan je vriendinnetje? Terugnemen! Alle tijd moet je besteden aan je hobby.
Jullie vaders en moeders hebben het allemaal zo makkelijk gehad. Ik haat jullie vaders en moeders. Maar jullie lieve kinders, jullie kunnen de wereld verbeteren. Volg mij als een lammetje over die bergen!"
pi_126347990
Op zich wel een feel-good topic, dit.
Ja doei.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:58:09 #177
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126348008
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:56 schreef formerjellybean het volgende:
Jezelf te goed voelen voor bedrijfsuitjes ??? Men you got issues ....
En overigens vriendschappen zijn heel belangrijk , ik heb nu ook even moeilijke tijden en zit ook niet financieel goed maar heel eerlijk , ik heb mensen om me heen waar ik mee praat en die ik zie en die geven me juist even de afleiding die ik nodig heb van alles.
Dit dus.
Ik zit momenteel in een faillissement, en ik weet dat ik een paar hele goede vrienden heb waar ik gewoon lekker mezelf bij kan zijn, en die er altijd zullen zijn voor me.
En dat is heel wat waard.
Meer dan al het geld in de wereld.
pi_126348016
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:52 schreef Ewelina het volgende:
Daarbij aansluitend: mocht je nog over geneeskunde nadenken, dat is niet zo'n altruïstische wereld als jij nu als ideaalplaatje in je hoofd hebt. Daarbij ken ik studenten die hun coschappen niet mochten afmaken door gebrek aan sociale vaardigheden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_126348028
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:55 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ja hoor. We hebben uitgevonden hoeveel stroom een menselijk lichaam kan verdragen door zonder compromissen die mensen aan een stoel te binden en te elektrocuteren. Daarnaast werkten beroemde natuurkundigen en musici zelfstandig aan hun muziek/theorie. Die theorie kan alleen verworpen worden op basis van feiten en dat is eerlijk. Mensen hoeven je theorie niet leuk te vinden. Mensen hoeven jou niet leuk te vinden. Die theorie staat daar als een huis en je verwerpt die theorie met keiharde feiten or gtfo met jouw gevoelens of jouw autoriteit over hoe de natuur werkt.
Weet je hoe een wetenschappelijk expert zijn theorien promoot?

Op congressen. Met presentaties en vooral (de gruwel) NETWERKEN op congressen! Diners op congressen. Mensen aanspreken op congressen en met eindeloos geduld en respect voor die persoon jouw theorie promoten.

Als mensen jouw theorie niet leuk vinden (of vooral, jou niet leuk vinden) gebeurt er nog steeds NIETS.
pi_126348031
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:57 schreef Deckard het volgende:

[..]

"ja kinderen, het is mijn plicht om jullie op te voeden als loonslaaf. Doe er mee wat je wil, maar je kan beter naar mij luisteren. Vrienden worden is totaal niet handig, inefficient. Die barbie die je net had uitgeleend aan je vriendinnetje? Terugnemen! Alle tijd moet je besteden aan je hobby.
Jullie vaders en moeders hebben het allemaal zo makkelijk gehad. Ik haat jullie vaders en moeders. Maar jullie lieve kinders, jullie kunnen de wereld verbeteren. Volg mij als een lammetje over die bergen!"
Zo zie ik het wel zitten ja. :D
pi_126348058
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:55 schreef Cat22 het volgende:
Misschien dat Hakuna nog een kamergenoot kan gebruiken?
Ja! Ik had in vorige topic al iets willen posten over kleren met leuke kleurtjes en bij de wbv langs gaan(zonder mes).
Maar misschien zouden die twee toch steun aan elkaar kunnen hebben
pi_126348148
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:56 schreef Ewelina het volgende:
Misschien is het leuk om te weten dat Mozart ook afhankelijk was van geldschieters (bazen) en dat hij toch echt een handje geholpen is door zijn papa. Vaak werd er ook gewoon in opdracht gecomponeerd hoor.
Ummm , Mozart had geldzorgen en leefde boven zijn stand , zijn vrouw heeft later van alles moeten verkopen na zijn dood om onderhouden te kunnen worden.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:02:28 #183
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_126348179
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:01 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ummm , Mozart had geldzorgen en leefde boven zijn stand , zijn vrouw heeft later van alles moeten verkopen na zijn dood om onderhouden te kunnen worden.
Dat ook ja. Maar ook iemand als Beethoven of Bach was gewoon in dienst hoor. :)
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:02:57 #184
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126348193
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:02 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat ook ja. Maar ook iemand als Beethoven of Bach was gewoon in dienst hoor. :)
Ook die moesten de vaste lasten betalen he.
pi_126348198
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:55 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Ja hoor. We hebben uitgevonden hoeveel stroom een menselijk lichaam kan verdragen door zonder compromissen die mensen aan een stoel te binden en te elektrocuteren.
Ik had het over positieve dingen.

quote:
Daarnaast werkten beroemde natuurkundigen en musici zelfstandig aan hun muziek/theorie.
Dit is al niet waar. Want de tot standkoming van die theorien hebben bij een boel natuurkundigen en musici geleid tot veel interactie met andere mensen. Ze hebben het allemaal nooit op eigen houtje gedaan. De professoren die het allemaal op eigen houtje hebben gedaan zijn gek geworden en hebben nooit hun theorieen naar buiten durven te brengen omdat het een wirwar werd. Groot voorbeeld zijn de wiskundigen onder ons. Juist door veel discussies en compromissen werd er de juiste theorie gevonden.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:03:14 #186
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126348203
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:28 schreef SomewhatCereal het volgende:
maar whatever floats your goat.

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_126348224
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:58 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Zo zie ik het wel zitten ja. :D
Maar ik bedoelde het als grapje :(
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:04:30 #188
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_126348242
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:03 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik had het over positieve dingen.

[..]

:D Scherp.

quote:
Dit is al niet waar. Want de tot standkoming van die theorien hebben bij een boel natuurkundigen en musici geleid tot veel interactie met andere mensen. Ze hebben het allemaal nooit op eigen houtje gedaan. De professoren die het allemaal op eigen houtje hebben gedaan zijn gek geworden en hebben nooit hun theorieen naar buiten durven te brengen omdat het een wirwar werd. Groot voorbeeld zijn de wiskundigen onder ons. Juist door veel discussies en compromissen werd er de juiste theorie gevonden.
Ook dat.
Daarnaast leer je doorgaans meer van je fouten dan van datgene wat je meteen goed doet.
pi_126348272
quote:

[..]

Maar ik bedoelde het als grapje :(
Stel je hem eens voor bij een VMBOklas vol met ongemotiveerde bontkraagjes _O-
pi_126348284
quote:
Inderdaad. Je moet medestanders vinden op congressen. En dat gaat niet zonder slag en stoot. Dat is niet alleen mijn eigen beperkte ervaring. Dat blijkt ook uit wetenschappelijke documentaires die ik vaak kijk omdat ik een echte wetenschapgeek ben. Als je geen mensen kan overtuigen, is je theorie niets waard.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:06:01 #191
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_126348293
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:59 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Zo is het. :)

Ik heb net als TS ook een beroerde jeugd achter de rug met veel pesterijen, gescheiden ouders en een geweldadige biologische vader die structureel dronken was. Daarna ook een hoop ellende meegemaakt van het overlijden van m'n vriendin tot aan chronisch ziek raken en depressies tot aan het suïcidale aan toe en ook bijna m'n huis uitgezet omdat het allemaal weinig meer kon interesseren.

Maar op een gegeven moment kom je op een punt waarbij je denkt, het is allemaal kut maar zoveel slechter als nu kan het toch écht niet meer worden en dan ga je bij jezelf te raden hoe je er weer uit kunt komen en er sterker uit komt. En dát mis ik bij TS, die geeft alles en iedereen de schuld van zijn situatie, de hele maatschappij is gek en als wij daar in meegaan zijn we ook maar debiel. Over de complete afgunst maar niet te spreken. Dat jij gefaald hebt en nu in een uitzichtloze situatie lijkt te zitten betekend natuurlijk niet dat ieder ander maar geluk heeft gehad of er niets voor hoeft te doen óf als kuddedier 'het systeem' in stand houdt.

Je kunt nog zoveel punten hebben die hout snijden, maar jij zit zonder huis en met enorme schulden die grotendeels aan jezelf te wijten zijn terwijl wij ons 'saaie' baantje doen en een hoop zekerheden hebben en die zijn ook wat waard. Dan zul je door een incompetente zak de les gelezen worden, 'hij' betaald je uiteindelijk wel en zorgt ervoor dat je kunt voldoen in je levensbehoefte, nu moeten wij dat voor je doen.

Ik vind het allemaal prima dat je zo negatief tegen alles en iedereen aankijkt en jezelf te goed lijkt te vinden voor de situatie waarin je verkeerd. Maar uiteindelijk heb je daar alleen jezelf mee hoor, sociaal gehandicapt, financieel aan de grond en een levenswijsheid van een opstandige 8-jarige zonder realiteitsbesef.

Zoals een mede-Rotterdammer ooit mooi liet optekenen, jij hebt geen bord voor je kop maar een complete bunker voor je taas. :)
Vind het knap ^O^
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_126348308
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:54 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Typt ie vanuit de Openbare Bibliotheek met z'n dagbesteding van 4 euro, angstvallig naar buiten kijkend nu het weer omslaat, een kruisje slaand in de hoop dat ie er niet uitgekickt wordt. :')
Sorry hoor, maar zo wereldvreemd als jou heb ik ze niet vaak meegemaakt. De enige dienst waar jij je druk om zou moeten maken momenteel is de sociale dienst.

Zie eerst de basis maar eens voor elkaar te krijgen en goed te houden, dan kun je verder met dagdromen en je idealen nastreven. Voorlopig moet je maar hopen dat je uitkering geen vertraging oploopt en dat de mensen die je voorlopig nodig hebt niet dusdanig geïrriteerd raken van jouw houding dat je zelfs dáar niet hoeft aan te kloppen.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:06:51 #193
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_126348327
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

Stel je hem eens voor bij een VMBOklas vol met ongemotiveerde bontkraagjes _O-
Om je gezag te kunnen bewaren moet je volgens mij vrij sterk in je schoenen staan én communicatief zijn.

Ik voorzie een spervuur van uitgekauwde propjes. :')
pi_126348420
Je kunt ook een-op-een huiswerkbegeleiding geven. Geduld, luisteren en inhoudelijk verstand zijn dan belangrijker dan extraverte sociale vaardigheden.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:10:26 #195
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_126348455
Je moet de stof anders wel kunnen overbrengen. Dat lukt niet zonder sociale vaardigheden. :P
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:10:26 #196
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126348457
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:09 schreef SomewhatCereal het volgende:
Je kunt ook een-op-een huiswerkbegeleiding geven. Geduld, luisteren en inhoudelijk verstand zijn dan belangrijker dan extraverte sociale vaardigheden.
Nee niet echt.
Als leraar zijn juist je sociale vaardigheden heel belangrijk, ook 1 op 1.
pi_126348483
quote:
Nee.
Hoe meer ik over je lees, hoe minder intelligent je over komt. Weet je zeker dat je wel intelligent bent? En niet gewoon een hele gemiddeld persoon?
pi_126348498
Ok dan.
pi_126348890
quote:
En dat zijn kwaliteiten die je bezit ?? Man je wilt hier al niet luisteren en geduld heb je ook niet dan wens ik je heel veel succes met luisteren en geduldig zijn bij dwarse pubers
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:22:52 #200
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126348938
quote:
Juist dan zijn sociale skills van belang.
Ik heb nu al meelij met jouw eventuele huiswerkbegeleidingslachtoffers
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')