Ok dus mensen moeten zich aanpassen aan jou in plaats van jij aan hun. Dat komt niet volwassen over. Ieder mens moet zich aanpassen aan de situatie. Maar kennelijk heb jij de grote gift van intelligentie waardoor dat een argument zou zijn dat mensen het maar moeten tolereren om met jou om te gaan. Je snapt toch dat dat niet werkt? Of zou jij het normaal vinden dat anderen naar tegen jou doen en dat jij dat ook maar te accepteren hebt omdat dat hun echte talent laat zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
Nee, zo ben ik gewoon. Altijd geweest. Ik kan een heel moeilijk persoon zijn, maar mensen moeten doorzien dat ik het niet slecht bedoel, dat ik wel degelijk het beste met ze voorheb maar dat gewoon niet zo laat zien. Als mensen mijn gedrag wat meer zouden tolereren en mij gewoon mijn gang laten gaan, dan ben ik zeker een waardevolle toevoeging en dat heb ik meer dan eens bewezen in mijn loopbaan.
Tja, iedere keuze vind ik het hartbrekend en ik geloof er niet helemaal in. Ik maak bijvoorbeeld muziek, maar dan denk ik van: ik ben hele dagen bezig met 20 seconden muziek dat zich niet eens zo onderscheidt van mijn inspiratiebron. Het internet loopt over van de computercomponisten dus wie houd ik voor de gek dat iemand ooit mijn muziek voor zijn game of film wil, laat staan dat ik daar geld aan kan verdienen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:10 schreef Ewelina het volgende:
En waarom maak je dan niets af? Kiezen moet je altijd, dan zou ik de dingen nemen die je het beste liggen en daar meer tijd in stoppen om het wel af te maken.
Dus je zit de hele tijd te schelden op het systeem, maar je stopt met muziek maken omdat je er toch nooit geld mee zal gaan verdienen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:22 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Tja, iedere keuze vind ik het hartbrekend en ik geloof er niet helemaal in. Ik maak bijvoorbeeld muziek, maar dan denk ik van: ik ben hele dagen bezig met 20 seconden muziek dat zich niet eens zo onderscheidt van mijn inspiratiebron. Het internet loopt over van de computercomponisten dus wie houd ik voor de gek dat iemand ooit mijn muziek voor zijn game of film wil, laat staan dat ik daar geld aan kan verdienen?
Dan pak ik weer eens een wiskundeboek va de middelbare school om de basis weer naar boven te halen en een begin te maken met het introductieboek van de universiteit in de calculus, maar dan denk ik: zo goed was ik nooit in wiskunde, die natuurkundestudie ga ik waarschijnlijk niet betalen dus zit ik hier de komende jaren maar te oefenen op mijn kamer zonder dat ik er iets mee ga doen. Bovendien ga ik nooit onderzoeker worden na een studie natuurkunde en moet ik gewoon data invoeren voor de bank.
En het is ook een emotioneel gebeuren. Als ik een game speel krijg ik opeens de overweldigende drang om een screenshotcompilatie te maken van alle citaten, maar een paar dagen later denk ik ''meh, het was niet eens zo'n goed idee en leer er ook geen concrete vaardigheden mee als met muziek''.
Daarnaast heb ik ook eerst de stabiliteit nodig van een relaxte baan voor ik mij toe kan leggen op het oefenen, oefenen oefenen van vaardigheden.
En dan zijn er nog andere prioriteiten: mijn gewicht is laag, spiermassa non-existent en mijn vetpercentage hoog ondanks dat ik me helemaal rotsport en eet als een Spartaan. En een gezonde geest begint bij een gezond lichaam. En dan waren er nog de eetbuien die ik compenseerde met sport. Mogelijk een vorm van boulimia, maar de sociale hulpverleners hebben er nooit echt om gegeven als ik dat aankaartte.
Achja.
Tenzij je batman bent.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:23 schreef Pharmacist het volgende:
Het heeft totaal geen zin je druk te maken om bepaalde onrechtvaardige dingen zoals die bank bail outs die beter ergens anders aan besteed hadden kunnen worden: je kan er totaal niets aan veranderen.
Bespaar je de moeite. Reageert alleen op mensen die naar zijn mond praten...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Je mist gevoel voor nuance en laat weinig relativeringsvermogen zien. Je bent veel te overtuigd van je eigen gelijk.
Ik zie reden voor zorg over je geestelijke gezondheid.
Waarom moet ik mij wel altijd aan anderen aanpassen dan? Die kloof is zo groot en de sprongen zijn vermoeiend. Daarom, Motorbloempje, ben ik vaak ook gewoon liever op mezelf. vrienden hebben is leuk, maar de verplichtingen die erbij komen beperken me te veel in mijn doen of laten. Als je geen bier aanneemt, dan wordt dat persoonlijk opgevat, dus omgekeerd moet ik tegen mijn zin bier drinken? Het beperkt ook de tijd dat je kan besteden aan het maken van muziek etc. Voor mij is het leuk om iemand eens in de zoveel tijd te zien, vaak vergeet ik het ook glad om in de tussentijd iets te laten weten omdat ik zo bezig ben met van alles en niets en daar worden vrienden/vrouwen onzeker van, want die denken dan dat ze niet goed genoeg zijn of je ze niet meer ziet zitten etc.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:21 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ok dus mensen moeten zich aanpassen aan jou in plaats van jij aan hun. Dat komt niet volwassen over. Ieder mens moet zich aanpassen aan de situatie. Maar kennelijk heb jij de grote gift van intelligentie waardoor dat een argument zou zijn dat mensen het maar moeten tolereren om met jou om te gaan. Je snapt toch dat dat niet werkt? Of zou jij het normaal vinden dat anderen naar tegen jou doen en dat jij dat ook maar te accepteren hebt omdat dat hun echte talent laat zien.
Droomde je vroeger ook van om de Yvonne Awards te winnen??quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:29 schreef Copycat het volgende:
Keuzes maken is verder geraken.
Ik wilde als klein meisje schrijver worden. Ik schrijf nu voor mijn geld.
Omdat ik mij wil kunnen identificeren met wat ik voor de kost doe.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:24 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dus je zit de hele tijd te schelden op het systeem, maar je stopt met muziek maken omdat je er toch nooit geld mee zal gaan verdienen.
Terwijl dat in een passie helemaal niet belangrijk is.
Ik mag graag teksten schrijven en wat rappen maar ik heb niet de illusie dat ik er ooit geld mee ga verdienen, en dat hoef ik ook niet want ik vind het leuk om te doen en het is een uitlaatklep.
En kijk eens wat je dat gebracht heeft... pfff haal die plaat voor je kop vandaan... Het is of DE BAAN VAN DE LEVEN (en die levert meer dan 4000 netto op) of dan maar op straat leven...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:31 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Omdat ik mij wil kunnen identificeren met wat ik voor de kost doe.
Als dat een equivalent is van de Pulitzer, dan ja!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:31 schreef RubenSosa het volgende:
Droomde je vroeger ook van om de Yvonne Awards te winnen??
Daar gaat het natuurlijk al fout, mooi als je met/van je passie je beroep kunt maken en daar je boterham mee kunt verdienen. Maar als je geen passie hebt en/of er valt geen brood in te verdienen dan dien je dus gewoon maar iets zaaddodends te doen zoals de plantsoenen als men je nergens anders in dienst wil nemen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:08 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Als ik wist wat mijn passie was dan was ik niet dakloos nee.
Nee, dat maak jij er nu van. Ik wil dat graag naast een gewone baan doen in de ochtend en avonduren. Maar vrije tijd is vrij kostbaar. Het is een dure investering in de hoop dat ik die gewone baan niet hoef te blijven doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:32 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
En kijk eens wat je dat gebracht heeft... pfff haal die plaat voor je kop vandaan... Het is of DE BAAN VAN DE LEVEN (en die levert meer dan 4000 netto op) of dan maar op straat leven...
Gezien je berichten denk ik toch dat het wel zo is...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:35 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Nee, dat maak jij er nu van. Ik wil dat graag naast een gewone baan doen in de ochtend en avonduren. Maar vrije tijd is vrij kostbaar. Het is een dure investering in de hoop dat ik die gewone baan niet hoef te blijven doen.
Instellingquote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:34 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Daar gaat het natuurlijk al fout, mooi als je met/van je passie je beroep kunt maken en daar je boterham mee kunt verdienen. Maar als je geen passie hebt en/of er valt geen brood in te verdienen dan dien je dus gewoon maar iets zaaddodends te doen zoals de plantsoenen als men je nergens anders in dienst wil nemen.
Zou prachtig zijn hoor als iedereen zijn of haar passie kan omzetten in betaald werk, daar niet van. Ik zit in de gelukkige omstandigheid dat ik me compleet kan uitleven op hetgeen ik geweldig vind en ik krijg er nog aardig voor betaald ook en allemaal in eigen beheer, maar daarvóor heb ik me ook gewoon ingezet als postbode, niet omdat ik het leuk vond of geweldig, maar omdat er geld op de plank moest komen.
Over het algemeen pas je je aan aan de persoon met meer macht of de persoon waar je iets van wil. Zo werkt het vaak.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:29 schreef SomewhatCereal het volgende:
Waarom moet ik mij wel altijd aan anderen aanpassen dan?
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:25 schreef BankAardappel het volgende:
Klinkt als pure faalangst. Niet ergens vol voor durven gaan omdat je bang bent dat je niet slaagt. Als je nergens vol voor gaat weet je zeker dat je nergens in slaagt.
Als je vier jaar bent is dat een schattige instelling. Ik geloof dat dit ook een rechtvaardiging is van een boel marrokaanse jongeren. Je weet hoe goed we het er allemaal daar mee voor hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:29 schreef SomewhatCereal het volgende:
Waarom moet ik mij wel altijd aan anderen aanpassen dan?
Dit is haast satire. Als je hier al moeite mee hebt dan is het echt heel erg verstandig om toch echt aan je zelf te werken. Dingen die je graag wilt bereiken zal toch echt moeten voortkomen uit die sprongen. Dit heeft echt autistische trekjes.quote:Die kloof is zo groot en de sprongen zijn vermoeiend. Daarom, Motorbloempje, ben ik vaak ook gewoon liever op mezelf. vrienden hebben is leuk, maar de verplichtingen die erbij komen beperken me te veel in mijn doen of laten.
Dus een aanvaring met een aantal kennissen verteld iets over alle vrienden op de gehele aardbol. Wat absoluut allemaal.quote:Als je geen bier aanneemt, dan wordt dat persoonlijk opgevat, dus omgekeerd moet ik tegen mijn zin bier drinken?
Vrienden zijn helemaal niet efficiënt. Ik begrijp je volledig. En die zijn ook nog eens te eerlijk en te hard. Nutteloos.quote:Het beperkt ook de tijd dat je kan besteden aan het maken van muziek etc. Voor mij is het leuk om iemand eens in de zoveel tijd te zien, vaak vergeet ik het ook glad om in de tussentijd iets te laten weten omdat ik zo bezig ben met van alles en niets en daar worden vrienden/vrouwen onzeker van, want die denken dan dat ze niet goed genoeg zijn of je ze niet meer ziet zitten etc.
Je beweerd dus dat je karaktertrek een handicap is. Je bent gemankeert. Dat is heel erg onzinnig. Je bent gewoon heel egocentrisch bezig en wil geen tijd steken in vriendschap. Het moet tenslotte allemaal maar aan komen waaien want dat werkt nu eenmaal prettig toch? Net zoals de rest die tenminste wel vriendschappen hebben wat voor hun makkelijk is want die hebben natuurlijk nooit er extra energie in hoeven te steken.quote:Mijn karakter is gewoon heel anders en natuurlijk is er een bepaalde mate waarin je dat kunt veranderen, maar je hebt toch echt ook je eigen vaststaande trekken die in mijn geval niet zo gunstig zijn voor het sociale gebeuren.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:52 schreef SomewhatCereal het volgende:
Energie steken in een sociale relatie is zo'n iemand uit jezelf eens opbellen, vragen hoe het gaat en helpen bij problemen. Het is niet verplicht deelnemen aan eten bij de BK omdat de groep dat zo besloten heeft, schouder en schouder staan in een overvol Pakhuis met ''Jij bent zo!'', omdat de groep dat nou eenmaal zo besloten heeft, want daar kan ik slecht tegen.
Ik heb niets tegen autoriteit. Ik ging graag naar school, kreeg altijd graag les en luister goed naar de dokter. Deze mensen zijn lief, bescheiden en competent.
Bedrijven, overheden, afdelingen en werkgevers daarentegen...[insert rant]
Zo is het.quote:
Dat maak jij er zelf van. Het voorbeeld hoe jij het wil is namelijk de normale definitie van vriendschap. Maar goed, kennelijk wil je er van uitgaan dat die ene ervaring die je ooit hebt gehad geld voor iedereen op de planeet.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:52 schreef SomewhatCereal het volgende:
Energie steken in een sociale relatie is zo'n iemand uit jezelf eens opbellen, vragen hoe het gaat en helpen bij problemen. Het is niet verplicht deelnemen aan eten bij de BK omdat de groep dat zo besloten heeft, schouder aan schouder staan in een overvol Pakhuis met ''Jij bent zo!'', omdat de groep dat nou eenmaal zo besloten heeft, want daar kan ik slecht tegen.
Kennelijk kunnen ze meer dan jij kan. Immers, zij zijn niet dakloos, hebben een vast inkomen en over het algemeen een partner.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:52 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ambtenaren, kantoorslaven, managers...die mensen weten niets. Kunnen niets. Zijn niet creatief of intellectueel ingesteld maar doen wel alsof. Ik vind het een beleding dat zij op mij neerkijken. Dat zij mij de les mogen lezen.
Alsof je kunnen bepaald wordt door je financiële situatie en het LinkedInconnecties.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Kennelijk kunnen ze meer dan jij kan. Immers, zij zijn niet dakloos, hebben een vast inkomen en over het algemeen een partner.
Je onderschat sowieso het nut van sociale intelligentie. Daar zijn al die mensen beter in dan jij.
Newsflash: het leven kan niet alleen leuk zijn. Er zijn ups nodig om de downs te herkennen en andersom. Net als verplichtingen nodig zijn om de vrijheden te laten bestaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:29 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Waarom moet ik mij wel altijd aan anderen aanpassen dan? Die kloof is zo groot en de sprongen zijn vermoeiend. Daarom, Motorbloempje, ben ik vaak ook gewoon liever op mezelf. vrienden hebben is leuk, maar de verplichtingen die erbij komen beperken me te veel in mijn doen of laten. Als je geen bier aanneemt, dan wordt dat persoonlijk opgevat, dus omgekeerd moet ik tegen mijn zin bier drinken? Het beperkt ook de tijd dat je kan besteden aan het maken van muziek etc. Voor mij is het leuk om iemand eens in de zoveel tijd te zien, vaak vergeet ik het ook glad om in de tussentijd iets te laten weten omdat ik zo bezig ben met van alles en niets en daar worden vrienden/vrouwen onzeker van, want die denken dan dat ze niet goed genoeg zijn of je ze niet meer ziet zitten etc.
Mijn karakter is gewoon heel anders en natuurlijk is er een bepaalde mate waarin je dat kunt veranderen, maar je hebt toch echt ook je eigen vaststaande trekken die in mijn geval niet zo gunstig zijn voor het sociale gebeuren.
Als je écht wat had gekund of in staat was om je zelfgediagnosticeerde hoge intellect in je voordeel te gebruiken had je dit topic niet hoeven openen, wel?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Alsof je kunnen bepaald wordt door je financiële situatie en het LinkedInconnecties.
Jij zegt wat iedereen denkt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als je écht wat had gekund of in staat was om je zelfgediagnosticeerde hoge intellect in je voordeel te gebruiken had je dit topic niet hoeven openen, wel?
Dat beweer ik niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
Alsof je kunnen bepaald wordt door je financiële situatie en het LinkedInconnecties.
Ergens denk ik dat jij gewoon verkeerde keuzes hebt gemaakt en dat ook van jezelf weet , waardoor je op dit punt beland bent en daarom ook anderen loopt af te zeiken juist omdat je het niet kan hebben van jezelf dat je het op dit punt hebt laten komen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
True that. M'n stiefvader heeft zichzelf als simpele LTS'er opgewerkt tot projectmanager bij een van de grotere bedrijven in Nederland door zich nederig, hard werkend, leergierig én enthousiast op te stellen en z'n kans gepakt door zijn sociale en communicatieve vaardigheden i.c.m die andere zaken.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:14 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet.
En sociale intelligentie is veel meer dan LinkedInconnecties (als je dat wil suggereren). Was jij niet ooit ontslagen omdat je "niet in het team paste"? Ik heb al je topics gelezen hoor. Wat denk je dat ze bedoelden?
Jij kijkt neer op mensen die misschien minder intelligent zijn, maar wel ontzettend veel meer sociale intelligentie hebben. En dat is minstens net zo belangrijk als gewone intelligentie.
Dat ze te weinig inzet toonden om zich aan te passen aan de TS. Die gasten waren dus ook niets waard. Het is maar goed dat hij daar nu niet werkt want dan kunnen anderen genieten van zijn echte capaciteiten.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:14 schreef Pharmacist het volgende:
En sociale intelligentie is veel meer dan LinkedInconnecties (als je dat wilt suggereren). Was jij niet ooit ontslagen omdat je "niet in het team paste"? Ik heb al je topics gelezen hoor. Wat denk je dat ze bedoelden?
Dit denk ik dus ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:17 schreef formerjellybean het volgende:
Ergens denk ik dat jij gewoon verkeerde keuzes hebt gemaakt en dat ook van jezelf weet , waardoor je op dit punt beland bent en daarom ook anderen loopt af te zeiken juist omdat je het niet kan hebben van jezelf dat je het op dit punt hebt laten komen.
Maar in plaats om al je energie zelf te gooien op hoe kom ik hieruit en daarvoor ook keuzes te maken die niet altijd leuk zijn maar wel beter voor je toekomst heb je gewoon besloten op alles en iedereen neer te kijken.
Het is jammer want al die energie die je steekt in het haten op de grote boze wereld die wel heeft wat jij niet hebt , had je er ook voor kunnen kiezen je schouders eronder te zetten , het beste er van te kunnen maken en gewoon voor jezelf een weg eruit zien te knokkken.
Het is zo zonde dit.
Ja maar hij heeft de wereld niet kunnen verbeteren in de tussentijd. Dus dit voorbeeld is niks waard.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:19 schreef Lastpost het volgende:
[..]
True that. M'n stiefvader heeft zichzelf als simpele LTS'er opgewerkt tot projectmanager bij een van de grotere bedrijven in Nederland door zich nederig, hard werkend, leergierig én enthousiast op te stellen en z'n kans gepakt door zijn sociale en communicatieve vaardigheden i.c.m die andere zaken.
Volgens TS niet inderdaad. Uiteindelijk is het natuurlijk slechts een loonslaaf die in de maat loopt van de maatschappij en zichzelf niet ontplooid omdat er weinig creativiteit, kennis en inzicht nodig is om leiding te geven.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:20 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ja maar hij heeft de wereld niet kunnen verbeteren in de tussentijd. Dus dit voorbeeld is niks waard.
1. Jij hebt een raaaaar idee van vriendschap.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:52 schreef SomewhatCereal het volgende:
Energie steken in een sociale relatie is zo'n iemand uit jezelf eens opbellen, vragen hoe het gaat en helpen bij problemen. Het is niet verplicht deelnemen aan eten bij de BK omdat de groep dat zo besloten heeft, schouder aan schouder staan in een overvol Pakhuis met ''Jij bent zo!'', omdat de groep dat nou eenmaal zo besloten heeft, want daar kan ik slecht tegen.
Ik heb niets tegen autoriteit. Ik ging graag naar school, kreeg altijd graag les en luister goed naar de dokter. Deze mensen zijn lief, bescheiden en competent. Een arts, leraar of computerexpert kan ik bewonderen voor hun kennis, ervaring, vaardigheden, intelligentie, durf en doorzettingsvermogen.
Ambtenaren, kantoorslaven, managers...die mensen weten niets. Kunnen niets. Zijn niet creatief of intellectueel ingesteld maar doen wel alsof. Ik vind het een beleding dat zij op mij neerkijken. Dat zij mij de les mogen lezen.
Bedrijven, overheden, afdelingen en werkgevers daarentegen...[insert rant] Daar kan ik dus geen enkel respect voor opbrengen.
Op dat laatste: nee, jij liet over je lopen/kwam niet op voor jezelf/hebt geen goede afspraken met je werkgever gemaakt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:28 schreef SomewhatCereal het volgende:
Nee, LTS is een respectabel vak; projectmanager is vertellen hoe andere mensen hun vak moeten uitoefenen, maar whatever floats your goat.
Ik pas niet in het team, omdat er geen enkele omgeving is waarin ik mij thuis voel. Daar gedraag je je dan ook weleens naar. Maar bedenk wel even dat ik in die 2 maanden iedere dienst waar collega's zich af voor meldden overnam en vele onbetaalde overuren maakte. De werkgever is daarom een ondankbare hond.
Ik kan me voorstellen dat je je daar niet thuis voelde. Als je geen goede werkrelatie hebt met collega's is heel veel werk niet te doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:28 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik pas niet in het team, omdat er geen enkele omgeving is waarin ik mij thuis voel. Daar gedraag je je dan ook weleens naar. Maar bedenk wel even dat ik in die 2 maanden iedere dienst waar collega's zich af voor meldden overnam en vele onbetaalde overuren maakte. De werkgever is daarom een ondankbare hond.
Nee, ik werk hard hard om van toegevoegde waarde te zijn. Een vinger in de reet van mijn collega's steken tovert de schappen niet vol en gespiegeld. Heerst er sowieso niet de gedachte dat hard werken loont? Dat flexibel zijn een goede eigenschap is? Altijd klaar staan voor je baas als hij je nodig heeft? Ondankbare hond. En zo komen we er toch op uit dat mensen wel degelijk vooruitkomen door sociale connecties. Eindelijk. Jullie geven het toe. Als ik wat vaker lekker een biertje had gedronken met de baas had ik nog lang in die supermarkt kunnen werken.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:30 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Op dat laatste: nee, jij liet over je lopen/kwam niet op voor jezelf/hebt geen goede afspraken met je werkgever gemaakt.
En hiermee bewijs je dat je je zaakjes nu veel beter op orde had kunnen hebben als je meer gevoel zou hebben voor sociaal gedrag. Dat heb je niet of dat wil je niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:34 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Nee, ik werk hard hard om van toegevoegde waarde te zijn. Een vinger in de reet van mijn collega's steken tovert de schappen niet vol en gespiegeld. Heerst er sowieso niet de gedachte dat hard werken loont? Dat flexibel zijn een goede eigenschap is? Altijd klaar staan voor je baas als hij je nodig heeft? Ondankbare hond. En zo komen we er toch op uit dat mensen wel degelijk vooruitkomen door sociale connecties. Eindelijk. Jullie geven het toe. Als ik wat vaker lekker een biertje had gedronken met de baas had ik nog lang in die supermarkt kunnen werken.
Je hoeft helemaal geen vinger in iemands reet te steken. Wat ik doe met mijn collega's is vooral roddelen, klagen over de baas en (oprechte) interesse tonen in die persoon en zijn/haar cultuur (veel buitenlanders). Hier heb je ook nog persoonlijk voordeel mee omdat collega's dan bereid zijn dingen voor jou te doen (bijv met de auto mijn spullen vervoeren toen ik verhuisde) en advies kunnen geven over werkgerelateerde dingen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:34 schreef SomewhatCereal het volgende:
Nee, ik werk hard hard om van toegevoegde waarde te zijn. Een vinger in de reet van mijn collega's steken tovert de schappen niet vol en gespiegeld. Heerst er sowieso niet de gedachte dat hard werken loont? Dat flexibel zijn een goede eigenschap is? Altijd klaar staan voor je baas als hij je nodig heeft? Ondankbare hond. En zo komen we er toch op uit dat mensen wel degelijk vooruitkomen door sociale connecties. Eindelijk. Jullie geven het toe. Als ik wat vaker lekker een biertje had gedronken met de baas had ik nog lang in die supermarkt kunnen werken.
Ik wil het op een andere manier: een expert worden die onmisbaar is. Dan heb je geen keuze en maak ik de dienst uit.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En hiermee bewijs je dat je je zaakjes nu veel beter op orde had kunnen hebben als je meer gevoel zou hebben voor sociaal gedrag. Dat heb je niet of dat wil je niet.
Heb je het niet: zoek hulp.
Wil je het niet: kom dan hier niet klagen.
En hoe denk je dat te gaan doen nu je dakloos bent?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:39 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Ik wil het op een andere manier: een expert worden die onmisbaar is. Dan heb je geen keuze en maak ik de dienst uit.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:39 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Ik wil het op een andere manier: een expert worden die onmisbaar is. Dan heb je geen keuze en maak ik de dienst uit.
Ah, je wil dictator wordenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:39 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |