quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:43 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik ben er ook van overtuigd dat niemand het leuk vindt om te werken
Kom op zeg, heb jij weleens aan een kind gevraagd wat het wil worden? Nog nooit, nooit heeft een kind in de geschiedenis van de mensheid ooit ook maar iets in de buurt geantwoord van ''Als ik later groot ben, dan word ik een Future Potential Junior Project-Assistent Sanitary Manager Volatile Toilets & Markets. Nooit.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:49 schreef Deckard het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Jij leeft wel heel erg ver weg van de realiteit.
Ik wilde vroeger altijd programmeur worden hoor.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:53 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Kom op zeg, heb jij weleens aan een kind gevraagd wat het wil worden? Nog nooit, nooit heeft een kind in de geschiedenis van de mensheid ooit ook maar iets in de buurt geantwoord van ''Als ik later groot ben, dan word ik een Future Potential Junior Project-Assistent Sanitary Manager Volatile Toilets & Markets. Nooit.
Mensen doen dat voor het geld.
Zie de reactie boven je. Programmeur is ook een kinderwens dat kapot is gemaakt. Programmeren is creatief en intellectueel uitdagend en kan leiden tot een zinvolle toevoeging aan de wereld.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:55 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik wilde vroeger altijd programmeur worden hoor.
En ja de meeste doen het voor het geld, omdat je nu eenmaal geld nodig hebt om te leven.
Heb jij ooit in je leven weleens iets aangenomen van een ander of heb je altijd overal een weerwoord opgehad en jezelf nooit kunnen inleven in andere personen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Zie de reactie boven je. Programmeur is ook een kinderwens dat kapot is gemaakt. Programmeren is creatief en intellectueel uitdagend en kan leiden tot een zinvolle toevoeging aan de wereld.
Maar bedrijven hebben ervan gemaakt dat je als een ondergewaardeerde nerd met 100 man (of met 10 man bij kleine bedrijven) in een kantoortuin wordt geplaatst om een saai en onnodig payrollsysteem op poten te zetten.
Eens.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Je mist gevoel voor nuance en laat weinig relativeringsvermogen zien. Je bent veel te overtuigd van je eigen gelijk.
Ik zie reden voor zorg over je geestelijke gezondheid.
Hij heeft dan ook niemand waar hij op terug kan vallen en ik neem aan dat dat in de afgelopen jaren zo gegroeid is door de houding die hij nu aan ons laat zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:02 schreef Royco1 het volgende:
Volgens mij ben je echt een onmogelijk persoon om mee samen te werken/ te leven.
Is dit niet de reden dat TS nog steeds geen baan heeft ?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:02 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Heb jij ooit in je leven weleens iets aangenomen van een ander of heb je altijd overal een weerwoord opgehad en jezelf nooit kunnen inleven in andere personen?
Volgens mij ben je echt een onmogelijk persoon om mee samen te werken/ te leven.
Wat is jouw passie? Met wat voor bezigheden wil jij gaan bijdragen aan de maatschappij? En kom dan niet aan met discussiëren, want daarmee krijg je de slavink en spercieboontjes voor je avondeten niet onder -je eigen dak- op tafel.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Zie de reactie boven je. Programmeur is ook een kinderwens dat kapot is gemaakt. Programmeren is creatief en intellectueel uitdagend en kan leiden tot een zinvolle toevoeging aan de wereld.
Maar bedrijven hebben ervan gemaakt dat je als een ondergewaardeerde nerd met 100 man (of met 10 man bij kleine bedrijven) in een kantoortuin wordt geplaatst om een saai en onnodig payrollsysteem op poten te zetten.
Klopt. Dat ben ik ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:02 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Heb jij ooit in je leven weleens iets aangenomen van een ander of heb je altijd overal een weerwoord opgehad en jezelf nooit kunnen inleven in andere personen?
Volgens mij ben je echt een onmogelijk persoon om mee samen te werken/ te leven.
Eerlijk antwoord. Maar hoe wil je dan mensen gaan verenigen voor jouw idealen?quote:
Iemand met enig intellect zou toch moeten inzien dat het op deze manier niet werkt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Maar stel je voor dat je daar wat aan probeert te doen. Nee, dat is verder allemaal maar het probleem van 'de maatschappij', die hebben het maar met jou te doen omdat het hun schuld is; die hebben jou maar banen en geld te geven. Omdat je zo intellectueel begaafd bent. Nou, hihi, nee.
Als ik wist wat mijn passie was dan was ik niet dakloos nee. Ik onderneem van alles maar maak nooit af waar ik aan begonnen ben. Te veel interesses en kiezen is verliezen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wat is jouw passie? Met wat voor bezigheden wil jij gaan bijdragen aan de maatschappij? En kom dan niet aan met discussiëren, want daarmee krijg je de slavink en spercieboontjes voor je avondeten niet onder -je eigen dak- op tafel.
En wat heb je al gedaan om dat te bereiken? Als je écht wil, dan zou je dat inmiddels allang gelukt moeten zijn toch?
Nee, zo ben ik gewoon. Altijd geweest. Ik kan een heel moeilijk persoon zijn, maar mensen moeten doorzien dat ik het niet slecht bedoel, dat ik wel degelijk het beste met ze voorheb maar dat gewoon niet zo laat zien. Als mensen mijn gedrag wat meer zouden tolereren en mij gewoon mijn gang laten gaan, dan ben ik zeker een waardevolle toevoeging en dat heb ik meer dan eens bewezen in mijn loopbaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:07 schreef Royco1 het volgende:
[..]
En dat ligt natuurlijk niet aan jou, maar aan de rest van de wereld he.
En dus blijf je op je ivoren toren zitten. Koud, hongerig en eenzaam.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:08 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Als ik wist wat mijn passie was dan was ik niet dakloos nee. Ik onderneem van alles maar maak nooit af waar ik aan begonnen ben. Te veel interesses en kiezen is verliezen.
Jij hebt het er over dat niemand het leuk vind om te werken. Iedereen stelt wel eens de vraag wat die zou doen als je een paar miljoen had. Een boel mensen willen dan nog altijd door werken alleen dan wat minder uurtjes en tijd voor andere zaken vrij maken. Ik ken maar weinig mensen die hun werk vervelend vinden. Ja vroeger, toen ze zomerbaantjes hadden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:53 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Kom op zeg, heb jij weleens aan een kind gevraagd wat het wil worden? Nog nooit, nooit heeft een kind in de geschiedenis van de mensheid ooit ook maar iets in de buurt geantwoord van ''Als ik later groot ben, dan word ik een Future Potential Junior Project-Assistent Sanitary Manager Volatile Toilets & Markets. Nooit.
Mensen doen dat voor het geld.
Jij bent degene die verbitterd is, ik zou niet jouw mankementen afspiegelen op de rest van de maatschappij. Niet iedereen wil de wereld verbeteren. En je praat alsof je nog een tiener die het ook zo goed weet hoe de wereld in elkaar steekt. Ik vind het allemaal bijzonder negatief.quote:Volwassen mensen hebben die hartstocht opgegeven en zijn zo verbitterd dat ze tegen andere mensen gaan zeggen dat ze niet zo onrealistisch moeten doen.
Ben jij eigenlijk wel in staat om te snappen dat dit ook de andere kant opwerkt? Dat jij zou moeten doorzien dat anderen het beste met je voor kunnen hebben? Dat jij je gedrag wat kan aanpassen aan je omgeving ipv de de omgeving zich de hele tijd aan jou zou moeten aanpassen? Volgens mij kun jij dat niet en daardoor ben je beland waar je nu zit.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Nee, zo ben ik gewoon. Altijd geweest. Ik kan een heel moeilijk persoon zijn, maar mensen moeten doorzien dat ik het niet slecht bedoel, dat ik wel degelijk het beste met ze voorheb maar dat gewoon niet zo laat zien. Als mensen mijn gedrag wat meer zouden tolereren en mij gewoon mijn gang laten gaan, dan ben ik zeker een waardevolle toevoeging en dat heb ik meer dan eens bewezen in mijn loopbaan.
Of je begint een eigen bedrijf. Ja echt, dat is mogelijk. Niemand die je tegenhoudt hoor.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
Maar bedrijven hebben ervan gemaakt dat je als een ondergewaardeerde nerd met 100 man (of met 10 man bij kleine bedrijven) in een kantoortuin wordt geplaatst om een saai en onnodig payrollsysteem op poten te zetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |