abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126341913
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:10 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Nee, maar daarom is het misschien wel goed om mij persoonlijk te ontmoeten, want dan kan een Fok!er eens een testimonial schrijven dat ik geen contactgestoorde randebiel ben.

En over de wereld denken: ik lig daar al sinds ik een kind ben van wakker. Wat ik nu typ, zulke discussies voer ik 's avonds laat met mezelf, uren lang. Ik blijf er liever voor thuis dat ik naar de kroeg ga, want in de kroeg drinken mensen die dezelfde zorgen hebben die zorgen weg om vervolgens mij als een verbitterde wereldverbeteraar aan te wijzen. Word eens wakker. Ik kan de samenleving niet veranderen omdat mensen te koppig zijn om in te zien wat ik zeg en inderdaad geen fck geven om mijn mening. Misschien dat ik daarom rijk en brilliant wil worden, want als Robbert Dijkgraaf morgen hetzelfde roept hangt heel de wereld aan zijn lippen.
Ik denk eerder dat je te koppig ben om hulp aan te nemen, dat bleek al in dit topic. En mensen geven geen fuck om je mening omdat je op mensen neerkijkt. Heel eerlijk , ik ben zelf ook niet rijk , ik zit ook met een uitkering thuis en ja soms is het even moeilijk , maar als ik hulp van mensen krijg zou ik dat aannemen en er dankbaar voor zijn dat mensen die je niet kennen proberen te helpen.

De mensen die jou proberen te helpen beledig je en kijk je op neer , alles is niet goed genoeg .
pi_126341926
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:11 schreef Re het volgende:
mja, mensen raken nou eenmaal verbitterd door de maatschappij, dat is op zich niet vreemd als je in een downward spiral zit, deze houding past daar wel bij
Wat is het alternatief? Als ik nu een onbezorgd leven zou leiden. Stel, ik doe nu de opleiding leraar Nederlands, werk 32 uur in Bilthoven en woon in Bunnik. Super luxe middenklas top helemaal te gek. En dan?

Gewoon mijn verstand op 0 zetten? Niets aantrekken van die negatieve berichten in het nieuws iedere dag. Niet druk maken om een falende overheid. Niet opkijken van het gebrek aan subsidie voor wetenschap. Gewoon werken, lekker sporten, je vrouw een beurt geven, lekker slapen. Tot je dood bent en dan heb je een goed leven gehad. Zeker, maar je leven was ook totaal zinloos.

Niets doen omdat je de wereld toch niet kan veranderen = opgeven.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:17:25 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_126341940
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:10 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Nee, maar daarom is het misschien wel goed om mij persoonlijk te ontmoeten, want dan kan een Fok!er eens een testimonial schrijven dat ik geen contactgestoorde randebiel ben.
ik noem je iig geen contactgestoorde randdebiel, maar iemand die door wat voor oorzaal ook de juist eweg niet heeft kunnen vasthouden

quote:
En over de wereld denken: ik lig daar al sinds ik een kind ben van wakker. Wat ik nu typ, zulke discussies voer ik 's avonds laat met mezelf, uren lang. Ik blijf er liever voor thuis dat ik naar de kroeg ga, want in de kroeg drinken mensen die dezelfde zorgen hebben die zorgen weg om vervolgens mij als een verbitterde wereldverbeteraar aan te wijzen. Word eens wakker. Ik kan de samenleving niet veranderen omdat mensen te koppig zijn om in te zien wat ik zeg en inderdaad geen fck geven om mijn mening. Misschien dat ik daarom rijk en brilliant wil worden, want als Robbert Dijkgraaf morgen hetzelfde roept hangt heel de wereld aan zijn lippen.
weet dat de mensen hier een klankboord zijn en die zijn het niet altijd met je eens
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:18:03 #64
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126341958
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:17 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? Als ik nu een onbezorgd leven zou leiden. Stel, ik doe nu de opleiding leraar Nederlands, werk 32 uur in Bilthoven en woon in Bunnik. Super luxe middenklas top helemaal te gek. En dan?

Gewoon mijn verstand op 0 zetten? Niets aantrekken van die negatieve berichten in het nieuws iedere dag. Niet druk maken om een falende overheid. Niet opkijken van het gebrek aan subsidie voor wetenschap. Gewoon werken, lekker sporten, je vrouw een beurt geven, lekker slapen. Tot je dood bent en dan heb je een goed leven gehad. Zeker, maar je leven was ook totaal zinloos.

Niets doen omdat je de wereld toch niet kan veranderen = opgeven.
Nee je gebruikt je baan als leraar plus het bijbehorende salaris om een stabiele basis te hebben om van daar uit de wereld te gaan verbeteren.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:21:31 #65
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_126342070
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:58 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

In discussie. Ik wil dat de samenleving kritisch naar zichzelf kijkt. Dat maatschappelijke problemen niet langer meer op het individu worden geschoven. Niet Wall Street; wel Wetenschap. Ik wil dat de hele bevolking aan gedresseerde apen vervangen worden door lab-assistenten. Ik wil dat bedrijven stoppen met diensten verlenen als ''totale klantcommunicatie'' en vervangen worden door non-profitorganisaties die kernfusie, nanotech en ruimtevaarttechnologie ontwikkelen.

Ik wil dat al het geld dat we hebben uitgegeven wordt aan onderzoek, dat we binnen 50 jaar een wereld hebben waarin al het niet-intellectuele en niet-creatieve werk vervangen is door kunstmatige intelligentie, een wereld waarin netwerken, arbeidsmarkt, managers, recruiters en ''werk'' niet eens bestaan, omdat iedereen uit eigen interesse bijdraagt aan een onderzoeksproject.

Op een persoonlijke noot heb ik dringend een handleiding nodig. Zo van jij zit zo in elkaar, dus dit moet je studeren, daar, zo krijg je er geld voor, die cijfers halen, die activiteiten verrichten, die mensen leren kennen en dat doe je op zo'n manier en dan word je dat.

En voor de twijfelaars. Ik zit nu in de Bibliotheek, nog geen 10 minuten lopen van het station. Je bent van harte uitgenodigd.

En voor de mensen die commentaar leveren of ik niks beters te doen heb: ik was er vanochtend al uit voor jij naar bed ging en schreef meer sollicitatiebrieven en maakte meer afspraken dan jij het komende jaar gaat doen. Laatste keer dat ik trouwens inga op dat gebash.
Jij weet helemaal niet hoe laat ik op was of wat ik allemaal moet doen om eten te kunnen kopen. Ook ik heb geen geldboom in de tuin staan. Het is geen gebash en als je op een forum post kun je commentaar verwachten dat je niet bevalt, jij bepaalt niet wat ik of anderen hier mogen of zullen schrijven.

Wat ik me dus echt afvraag is waarom je bijvoorbeeld naar de Albert Heijn gaat als je geen geld hebt en geen werk hebt, er zijn veel goedkopere supermarkten. Het kan zijn dat die er in jouw hele omgeving niet zijn, ik vind het alleen niet zo handig. Verder was je vorige post nogal racistisch en ben je voor mij daarmee in waarde gedaald, die mensen hebben jou niets misdaan en hebben het inderdaad niet zo breed, maar jij krijgt het voor elkaar om zelfs op die mensen kwaad te worden.

Nee, jij komt er wel ^O^

Als je niet zo hatelijk en dwars deed had ik je graag met een en ander willen helpen, maar ook daar van geef je de hele tijd de indruk dat je dat niet wil, je moet begrijpen dat niet iedereen alles wat op een openbaar forum door een anoniem persoon wordt geschreven als zoete koek slikt.

Ook ik, net als iedereen in dit topic, wens je als dit verhaal echt is, oprecht een beter leven toe. Ik denk alleen dat jouw manier van mensen benaderen je daar nog eens heel lang in zal tegenwerken.

[ Bericht 0% gewijzigd door NotGuilty op 11-05-2013 12:27:46 ]
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:24:18 #66
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_126342151
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:08 schreef motorbloempje het volgende:
Schrijnend gebrek aan realiteitsbesef, als dit al echt is. En de afgunst, echt, gátverdamme.
pi_126342178
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:18 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Nee je gebruikt je baan als leraar plus het bijbehorende salaris om een stabiele basis te hebben om van daar uit de wereld te gaan verbeteren.
Maar wat is die na de basis dan? Als ik daklozen te eten geef houd ik ''het systeem'' (rotwoord) alleen maar in stand. Ik zie geen andere manier dan ofwel schrijven/praten bewustmaking van de misverstanden, dan wel heel rijk zijn en al het geld van de wereld in goede banen leiden. Een Gordon Gekko worden die kutbedrijven kapot maakt en goede bedrijven subsidieert.

Ik kijk op mensen neer, omdat ik de enige ben die op een zeepkist staat in een weiland omringt door bergen. Dat is wat anders dan jezelf reeds aan de top van die bergen te wanen. Het is een neerkijken uit frustratie en compassie, niet een neerkijken uit arrogantie. En ik roep, kom mee lieve diertjes, wees niet zo stom aan het blaten en klim die berg over. Om vervolgens uitgeblaat te worden. Het feit dat mijn vacht niet fatsoenlijk wit is doet afbreuk aan de boodschap, die wel degelijk en voor de hand liggend hout snijdt
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:29:42 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126342318
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:25 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Maar wat is die na de basis dan? Als ik daklozen te eten geef houd ik ''het systeem'' (rotwoord) alleen maar in stand. Ik zie geen andere manier dan ofwel schrijven/praten bewustmaking van de misverstanden, dan wel heel rijk zijn en al het geld van de wereld in goede banen leiden. Een Gordon Gekko worden die kutbedrijven kapot maakt en goede bedrijven subsidieert.

Ik kijk op mensen neer, omdat ik de enige ben die op een zeepkist staat in een weiland omringt door bergen. Dat is wat anders dan jezelf reeds aan de top van die bergen te wanen. Het is een neerkijken uit frustratie en compassie, niet een neerkijken uit arrogantie. En ik roep, kom mee lieve diertjes, wees niet zo stom aan het blaten en klim die berg over. Om vervolgens uitgeblaat te worden. Het feit dat mijn vacht niet fatsoenlijk wit is doet afbreuk aan de boodschap, die wel degelijk en voor de hand liggend hout snijdt
Wat is dan de boodschap die je verkondigt vanaf die zeepkist? Je weet zo goed wat wij allemaal niet goed doen. Vertel dan eens hoe jij denkt dat het wel moet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_126342331
Valt ook niet echt te rijmen. Aan de ene kant stinkend jaloers zijn, en aan de andere kant de maatschappij verrot vinden en er niet aan willen deelnemen. Ik denk dat het makkelijker is te denken dat de maatschappij verrot is en dat je er niet aan wilt deelnemen, dan dat je wel wilt deelnemen aan de maatschappij maar dat het niet lukt.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:30:16 #70
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126342346
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:25 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Maar wat is die na de basis dan? Als ik daklozen te eten geef houd ik ''het systeem'' (rotwoord) alleen maar in stand. Ik zie geen andere manier dan ofwel schrijven/praten bewustmaking van de misverstanden, dan wel heel rijk zijn en al het geld van de wereld in goede banen leiden. Een Gordon Gekko worden die kutbedrijven kapot maakt en goede bedrijven subsidieert.

Ik kijk op mensen neer, omdat ik de enige ben die op een zeepkist staat in een weiland omringt door bergen. Dat is wat anders dan jezelf reeds aan de top van die bergen te wanen. Het is een neerkijken uit frustratie en compassie, niet een neerkijken uit arrogantie. En ik roep, kom mee lieve diertjes, wees niet zo stom aan het blaten en klim die berg over. Om vervolgens uitgeblaat te worden. Het feit dat mijn vacht niet fatsoenlijk wit is doet afbreuk aan de boodschap, die wel degelijk en voor de hand liggend hout snijdt
Je kunt mensen niet jouw mening op dringen he.
Wat voor jouw de ultieme waarheid is is dat voor anderen niet.
En met neerkijken op mensen ga je er nooit komen, wil je een goede leider zijn, zorg dan dat je naast je mensen staat.
En om een leider te zijn zul je zelf het goede voorbeeld moeten geven he, en ik denk niet dat jij daar toe in staat bent.
Je voelt je theoretisch dan wel verheven boven de kudde, je acties laten zien dat je er een heel eind onder staat.
pi_126342406
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:21 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet hoe laat ik op was of wat ik allemaal moet doen om eten te kunnen kopen. Ook ik heb geen geldboom in de tuin staan. Het is geen gebash en als je op een forum post kun je commentaar verwachten dat je niet bevalt, jij bepaalt niet wat ik of anderen hier mogen of zullen schrijven.

Wat ik me dus echt afvraag is waarom je bijvoorbeeld naar de Albert Heijn gaat als je geen geld hebt en geen werk hebt, er zijn veel goedkopere supermarkten. Het kan zijn dat die er in jouw hele omgeving niet zijn, ik vind het alleen niet zo handig. Verder was je vorige post nogal racistisch en ben je voor mij daarmee in waarde gedaald, die mensen hebben jou niets misdaan en hebben het inderdaad niet zo breed, maar jij krijgt het voor elkaar om zelfs op die mensen kwaad te worden.

Nee, jij komt er wel ^O^

Als je niet zo hatelijk en dwars deed had ik je graag met een en ander willen helpen, maar ook daar van geef je de hele tijd de indruk dat je dat niet wil, je moet begrijpen dat niet iedereen alles wat op een openbaar forum door een anoniem persoon wordt geschreven door iedereen als zoete koek wordt geslikt.

Ook ik, net als iedereen in dit topic, wens je als dit verhaal echt is, oprecht een beter leven toe. Ik denk alleen dat jouw manier van mensen benaderen je daar nog eens heel lang in zal tegenwerken.
Het kwam niet over als een vraag uit interesse en dan vind ik het een wolf-in-schaaps-kleren-gebeuren. Maar als je het echt wilt weten: naar mijn ervaring is de AH helemaal niet duurder dan andere supermarkten. AH's zijn ook de meest aanwezige/bereikbare supermarkten, maar supermarkten als de Plus en Jumbo zijn iig niet goedkoper en een halfje brood hier kost evenveel als een halfje brood daar. Die paar centen gaan het verschil niet maken. Momenteel is dit mijn dieet:

Halfje brood: 0,75
Liter melk: 0,80
250g fruitmix : 1, 59

En eenmalig een kuipje halvarine gekocht van een paar euro met allemaal vitamines. Dat is naar omstandigheden slimme uitgebalanceerde voeding, want zo krijg ik

- vezels binnen
- voldoende complete eiwitten binnen om spierafbraak tegen te gaan (ik ben momenteel zeer mager en heb geen gelegenheid te sporten)
- een mix van antioxidanten en vitamines binnen
- die door middel van de vetten in de halvarine goed oplosbaar zijn.

Voor zo'n 4 euro per dag, waarvan ik nu precies een maand kan leven voor mijn geld op is. Aan het eind van die maand verwacht ik een uitkering te krijgen.
pi_126342456
Bij die nachtopvang zat toch eten? Of slaap je buiten op straat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:35:55 #73
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_126342556
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:33 schreef Isabeau het volgende:
Bij die nachtopvang zat toch eten? Of slaap je buiten op straat.
Ik heb wel eens gehoord dat ze daar voor eten moeten betalen
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:40:53 #74
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_126342734
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:31 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Het kwam niet over als een vraag uit interesse en dan vind ik het een wolf-in-schaaps-kleren-gebeuren. Maar als je het echt wilt weten: naar mijn ervaring is de AH helemaal niet duurder dan andere supermarkten. AH's zijn ook de meest aanwezige/bereikbare supermarkten, maar supermarkten als de Plus en Jumbo zijn iig niet goedkoper en een halfje brood hier kost evenveel als een halfje brood daar. Die paar centen gaan het verschil niet maken. Momenteel is dit mijn dieet:

Halfje brood: 0,75
Liter melk: 0,80
250g fruitmix : 1, 59

En eenmalig een kuipje halvarine gekocht van een paar euro met allemaal vitamines. Dat is naar omstandigheden slimme uitgebalanceerde voeding, want zo krijg ik

- vezels binnen
- voldoende complete eiwitten binnen om spierafbraak tegen te gaan (ik ben momenteel zeer mager en heb geen gelegenheid te sporten)
- een mix van antioxidanten en vitamines binnen
- die door middel van de vetten in de halvarine goed oplosbaar zijn.

Voor zo'n 4 euro per dag, waarvan ik nu precies een maand kan leven voor mijn geld op is. Aan het eind van die maand verwacht ik een uitkering te krijgen.
Daar heb je gelijk in, ik was even vergeten dat Euroshopper zich voor zulke dingen prima leent.
pi_126342810
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:30 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Je kunt mensen niet jouw mening op dringen he.
Wat voor jouw de ultieme waarheid is is dat voor anderen niet.
En met neerkijken op mensen ga je er nooit komen, wil je een goede leider zijn, zorg dan dat je naast je mensen staat.
En om een leider te zijn zul je zelf het goede voorbeeld moeten geven he, en ik denk niet dat jij daar toe in staat bent.
Je voelt je theoretisch dan wel verheven boven de kudde, je acties laten zien dat je er een heel eind onder staat.
Ik sta niet onderaan de samenleving in de zin van dat ik intellectueel rijk ben. Ik ben er ook van overtuigd dat niemand het leuk vindt om te werken, dat iedereen graag creatief en intellectueel bezig is (ook hoe ze dat zelf interpreteren), en natuurlijk wil ik net als iedereen een dak boven mijn hoofd, maar dat kan ook op een andere manier. We kunnen krijgen wat we willen, een luxe leven voor iedereen en een zinvolle tijdsbesteding, maar we verprutsen het zelf. We redden liever de Goldman Sachs met meer geld dan de NASA de afgelopen 50 jaar heeft gekregen, we concurreren liever met onze diploma's om een baan als vuilnisman dat dat we ons middelvinger opsteken tegen de bedrijven en zeggen weet je wat: wij verhongeren nog liever dan aan die achterlijke praktijken mee te doen. En iedereen die zich daar over durft uit te spreken, te zeggen wat iedereen denkt, wordt weggehoond.

Nee het zou de hemel op Aarde kunnen zijn. Alles waar wij over fantaseren had al veel eerder werkelijkheid kunnen zijn. Kijk maar eens naar de platte tv's in de Jetsons. Maar wij maken er de hel van en leren vervolgens om te baden in de vlammen in plaats van de branden te blussen.

In Japan loopt de druk al zo hoog op dat jongeren zich jarenlang opsluiten in de kamer van hun ouders en ''herbivoor'' worden, dat wil zeggen dat ze geen zin meer hebben om achter de vrouwen aan te gaan. Dat gebeurt daar massaal. Dat contrast tussen wat mogelijk is, gereflecteerd door de media en de absurditeit van de bedrijfscultuur die hun werknemers geestelijk kapotmaken eist zijn tol.

Ik ben daar een soort Westerse voorloper van.

[ Bericht 5% gewijzigd door SomewhatCereal op 11-05-2013 12:49:46 ]
pi_126343022
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:43 schreef SomewhatCereal het volgende:

Ik ben er ook van overtuigd dat niemand het leuk vindt om te werken

:X :X :X
Jij leeft wel heel erg ver weg van de realiteit.
pi_126343170
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:49 schreef Deckard het volgende:

[..]

:X :X :X
Jij leeft wel heel erg ver weg van de realiteit.
Kom op zeg, heb jij weleens aan een kind gevraagd wat het wil worden? Nog nooit, nooit heeft een kind in de geschiedenis van de mensheid ooit ook maar iets in de buurt geantwoord van ''Als ik later groot ben, dan word ik een Future Potential Junior Project-Assistent Sanitary Manager Volatile Toilets & Markets. Nooit.

Mensen doen dat voor het geld.

En als een kind denkt aan een advocaat, dan is hij niet van plan om te bevredigen met schriftelijke dreigementen van honderden pagina's aan legaal jargon, maar aan iemand die de rechtszaal binnen rent om een hartstochtelijk pleidooi te houden. Volwassen mensen hebben die hartstocht opgegeven en zijn zo verbitterd dat ze tegen andere mensen gaan zeggen dat ze niet zo onrealistisch moeten doen.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:55:47 #78
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126343225
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:53 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Kom op zeg, heb jij weleens aan een kind gevraagd wat het wil worden? Nog nooit, nooit heeft een kind in de geschiedenis van de mensheid ooit ook maar iets in de buurt geantwoord van ''Als ik later groot ben, dan word ik een Future Potential Junior Project-Assistent Sanitary Manager Volatile Toilets & Markets. Nooit.

Mensen doen dat voor het geld.
Ik wilde vroeger altijd programmeur worden hoor.
En ja de meeste doen het voor het geld, omdat je nu eenmaal geld nodig hebt om te leven.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:57:11 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126343269
Je mist gevoel voor nuance en laat weinig relativeringsvermogen zien. Je bent veel te overtuigd van je eigen gelijk.

Ik zie reden voor zorg over je geestelijke gezondheid.
The love you take is equal to the love you make.
pi_126343344
Ik snap niet dat je nog kieskeurig bent in jouw situatie. :{ En wat een zelfmedelijden. Met zo'n houding kom je nergens.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_126343370
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:55 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik wilde vroeger altijd programmeur worden hoor.
En ja de meeste doen het voor het geld, omdat je nu eenmaal geld nodig hebt om te leven.
Zie de reactie boven je. Programmeur is ook een kinderwens dat kapot is gemaakt. Programmeren is creatief en intellectueel uitdagend en kan leiden tot een zinvolle toevoeging aan de wereld.

Maar bedrijven hebben ervan gemaakt dat je als een ondergewaardeerde nerd met 100 man (of met 10 man bij kleine bedrijven) in een kantoortuin wordt geplaatst om een saai en onnodig payrollsysteem op poten te zetten.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:02:35 #82
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126343431
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:00 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Zie de reactie boven je. Programmeur is ook een kinderwens dat kapot is gemaakt. Programmeren is creatief en intellectueel uitdagend en kan leiden tot een zinvolle toevoeging aan de wereld.

Maar bedrijven hebben ervan gemaakt dat je als een ondergewaardeerde nerd met 100 man (of met 10 man bij kleine bedrijven) in een kantoortuin wordt geplaatst om een saai en onnodig payrollsysteem op poten te zetten.
Heb jij ooit in je leven weleens iets aangenomen van een ander of heb je altijd overal een weerwoord opgehad en jezelf nooit kunnen inleven in andere personen?
Volgens mij ben je echt een onmogelijk persoon om mee samen te werken/ te leven.
pi_126343441
De meest onnodig lijkende dingen kunnen nodig zijn. En dat moet ook gewoon gedaan worden.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_126343447
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Je mist gevoel voor nuance en laat weinig relativeringsvermogen zien. Je bent veel te overtuigd van je eigen gelijk.

Ik zie reden voor zorg over je geestelijke gezondheid.
Eens.

Je spuugt op de maatschappij maar maakt er aan de andere kant gebruik van voor je voedsel en opvang. Je hebt het over passie en dat je daarmee alles kunt bereiken. Tot dusver heeft jouw passie (wat die ook moge zijn) erin geresulteerd dat je op straat woont. Misschien spelen er toch andere factoren mee? Factoren die jij niet wil zien?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_126343470
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:02 schreef Royco1 het volgende:
Volgens mij ben je echt een onmogelijk persoon om mee samen te werken/ te leven.
Hij heeft dan ook niemand waar hij op terug kan vallen en ik neem aan dat dat in de afgelopen jaren zo gegroeid is door de houding die hij nu aan ons laat zien.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_126343472
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:02 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Heb jij ooit in je leven weleens iets aangenomen van een ander of heb je altijd overal een weerwoord opgehad en jezelf nooit kunnen inleven in andere personen?
Volgens mij ben je echt een onmogelijk persoon om mee samen te werken/ te leven.
Is dit niet de reden dat TS nog steeds geen baan heeft ?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_126343558
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:00 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Zie de reactie boven je. Programmeur is ook een kinderwens dat kapot is gemaakt. Programmeren is creatief en intellectueel uitdagend en kan leiden tot een zinvolle toevoeging aan de wereld.

Maar bedrijven hebben ervan gemaakt dat je als een ondergewaardeerde nerd met 100 man (of met 10 man bij kleine bedrijven) in een kantoortuin wordt geplaatst om een saai en onnodig payrollsysteem op poten te zetten.
Wat is jouw passie? Met wat voor bezigheden wil jij gaan bijdragen aan de maatschappij? En kom dan niet aan met discussiëren, want daarmee krijg je de slavink en spercieboontjes voor je avondeten niet onder -je eigen dak- op tafel.
En wat heb je al gedaan om dat te bereiken? Als je écht wil, dan zou je dat inmiddels allang gelukt moeten zijn toch?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_126343567
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:02 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Heb jij ooit in je leven weleens iets aangenomen van een ander of heb je altijd overal een weerwoord opgehad en jezelf nooit kunnen inleven in andere personen?
Volgens mij ben je echt een onmogelijk persoon om mee samen te werken/ te leven.
Klopt. Dat ben ik ook.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:07:23 #89
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126343620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:06 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Klopt. Dat ben ik ook.
En dat ligt natuurlijk niet aan jou, maar aan de rest van de wereld he.
pi_126343621
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:06 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Klopt. Dat ben ik ook.
Eerlijk antwoord. Maar hoe wil je dan mensen gaan verenigen voor jouw idealen? _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_126343653
Maar stel je voor dat je daar wat aan probeert te doen. Nee, dat is verder allemaal maar het probleem van 'de maatschappij' en andere mensen, die hebben het maar met jou te doen omdat het hun schuld is; die mensenhebben jou maar banen en geld te geven. Omdat je zo intellectueel begaafd bent. Nou, hihi, nee.
Ja doei.
pi_126343680
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Maar stel je voor dat je daar wat aan probeert te doen. Nee, dat is verder allemaal maar het probleem van 'de maatschappij', die hebben het maar met jou te doen omdat het hun schuld is; die hebben jou maar banen en geld te geven. Omdat je zo intellectueel begaafd bent. Nou, hihi, nee.
Iemand met enig intellect zou toch moeten inzien dat het op deze manier niet werkt. 8-)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_126343682
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:05 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wat is jouw passie? Met wat voor bezigheden wil jij gaan bijdragen aan de maatschappij? En kom dan niet aan met discussiëren, want daarmee krijg je de slavink en spercieboontjes voor je avondeten niet onder -je eigen dak- op tafel.
En wat heb je al gedaan om dat te bereiken? Als je écht wil, dan zou je dat inmiddels allang gelukt moeten zijn toch?
Als ik wist wat mijn passie was dan was ik niet dakloos nee. Ik onderneem van alles maar maak nooit af waar ik aan begonnen ben. Te veel interesses en kiezen is verliezen.
pi_126343732
En waarom maak je dan niets af? Kiezen moet je altijd, dan zou ik de dingen nemen die je het beste liggen en daar meer tijd in stoppen om het wel af te maken.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_126343780
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:07 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En dat ligt natuurlijk niet aan jou, maar aan de rest van de wereld he.
Nee, zo ben ik gewoon. Altijd geweest. Ik kan een heel moeilijk persoon zijn, maar mensen moeten doorzien dat ik het niet slecht bedoel, dat ik wel degelijk het beste met ze voorheb maar dat gewoon niet zo laat zien. Als mensen mijn gedrag wat meer zouden tolereren en mij gewoon mijn gang laten gaan, dan ben ik zeker een waardevolle toevoeging en dat heb ik meer dan eens bewezen in mijn loopbaan.
pi_126343810
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:08 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Als ik wist wat mijn passie was dan was ik niet dakloos nee. Ik onderneem van alles maar maak nooit af waar ik aan begonnen ben. Te veel interesses en kiezen is verliezen.
En dus blijf je op je ivoren toren zitten. Koud, hongerig en eenzaam.

Zou ik niet de meest slimme keuze vinden maar hey, ik ben dan ook geen intellectueel maar slechts een simpel zieltje met een betaalde baan en dak boven het hoofd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_126343878
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:53 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Kom op zeg, heb jij weleens aan een kind gevraagd wat het wil worden? Nog nooit, nooit heeft een kind in de geschiedenis van de mensheid ooit ook maar iets in de buurt geantwoord van ''Als ik later groot ben, dan word ik een Future Potential Junior Project-Assistent Sanitary Manager Volatile Toilets & Markets. Nooit.

Mensen doen dat voor het geld.
Jij hebt het er over dat niemand het leuk vind om te werken. Iedereen stelt wel eens de vraag wat die zou doen als je een paar miljoen had. Een boel mensen willen dan nog altijd door werken alleen dan wat minder uurtjes en tijd voor andere zaken vrij maken. Ik ken maar weinig mensen die hun werk vervelend vinden. Ja vroeger, toen ze zomerbaantjes hadden.

quote:
Volwassen mensen hebben die hartstocht opgegeven en zijn zo verbitterd dat ze tegen andere mensen gaan zeggen dat ze niet zo onrealistisch moeten doen.
Jij bent degene die verbitterd is, ik zou niet jouw mankementen afspiegelen op de rest van de maatschappij. Niet iedereen wil de wereld verbeteren. En je praat alsof je nog een tiener die het ook zo goed weet hoe de wereld in elkaar steekt. Ik vind het allemaal bijzonder negatief.

Ik vind hoe je jezelf beschrijft als Jezus trouwens wel grappig. Alsof jij de waarheid in pacht heb. Er zijn zoveel mensen in de wereld die echt alles willen verbeteren en het ook goed bedoelen maar er juist nog meer een puinhoop van maken.
In ieder geval heb je kennelijk wel iets om voor te leven. Het lijkt steeds meer en meer op dat je waarschijnlijk niet eens echt bestaat.
pi_126343924
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:11 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Nee, zo ben ik gewoon. Altijd geweest. Ik kan een heel moeilijk persoon zijn, maar mensen moeten doorzien dat ik het niet slecht bedoel, dat ik wel degelijk het beste met ze voorheb maar dat gewoon niet zo laat zien. Als mensen mijn gedrag wat meer zouden tolereren en mij gewoon mijn gang laten gaan, dan ben ik zeker een waardevolle toevoeging en dat heb ik meer dan eens bewezen in mijn loopbaan.
Ben jij eigenlijk wel in staat om te snappen dat dit ook de andere kant opwerkt? Dat jij zou moeten doorzien dat anderen het beste met je voor kunnen hebben? Dat jij je gedrag wat kan aanpassen aan je omgeving ipv de de omgeving zich de hele tijd aan jou zou moeten aanpassen? Volgens mij kun jij dat niet en daardoor ben je beland waar je nu zit.

Zoek. Hulp.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_126343943
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
Maar bedrijven hebben ervan gemaakt dat je als een ondergewaardeerde nerd met 100 man (of met 10 man bij kleine bedrijven) in een kantoortuin wordt geplaatst om een saai en onnodig payrollsysteem op poten te zetten.
Of je begint een eigen bedrijf. Ja echt, dat is mogelijk. Niemand die je tegenhoudt hoor.
pi_126344163
Kijk naar mensen met een pestverleden én een eenzame jeugd.
Pesten is niet goed te praten, ondanks dat het 'normaal' is; het gebeurt overal en altijd, en kan écht een impact hebben.
Echter, veel mensen die gepest worden hebben alsog wel een groepje mensen om zich heen waar ze wel dingen mee doen, al dan niet buiten school, bij sportclub of wat dan ook.

Als je ook dát niet hebt, en mensen je vooral ontwijken, je niet uitnodigen voor groepsactiviteiten, en je 'buitensluiten', als dat óók gebeurt en je dus eigenlijk niemand hebt, dan zit de fout bij jezelf: dat hoeft geen bewuste 'fout' te zijn, maar het probleem ligt dan gewoon bij jou. Je kunt dan 2 dingen doen: halsstarrig volhouden dat ánderen moeten veranderen zodat ze jou 'nemen zoals je bent' (en dus lekker blijven zwelgen in je zelfmedelijden en eenzaamheid) of gaan kijken naar dingen die je zélf kunt doen om te veranderen in iemand die wél een sociaal leven heeft en waar mensen mee om willen gaan. Betekent dat dat je jezelf moet verliezen? Dat je jezelf moet wegcijferen? Nee. Er zijn genoeg manieren om aan jezelf te werken en wat kleine dingen te veranderen of aan te passen terwijl je trouw aan jezelf blijft. En ja, aan jezelf werken is realistischer en eerlijker dan eisen van de rest van de wereld dat ze zich aan jou aanpassen.
Ja doei.
pi_126344165
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
Nee, zo ben ik gewoon. Altijd geweest. Ik kan een heel moeilijk persoon zijn, maar mensen moeten doorzien dat ik het niet slecht bedoel, dat ik wel degelijk het beste met ze voorheb maar dat gewoon niet zo laat zien. Als mensen mijn gedrag wat meer zouden tolereren en mij gewoon mijn gang laten gaan, dan ben ik zeker een waardevolle toevoeging en dat heb ik meer dan eens bewezen in mijn loopbaan.
Ok dus mensen moeten zich aanpassen aan jou in plaats van jij aan hun. Dat komt niet volwassen over. Ieder mens moet zich aanpassen aan de situatie. Maar kennelijk heb jij de grote gift van intelligentie waardoor dat een argument zou zijn dat mensen het maar moeten tolereren om met jou om te gaan. Je snapt toch dat dat niet werkt? Of zou jij het normaal vinden dat anderen naar tegen jou doen en dat jij dat ook maar te accepteren hebt omdat dat hun echte talent laat zien.
pi_126344189
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:10 schreef Ewelina het volgende:
En waarom maak je dan niets af? Kiezen moet je altijd, dan zou ik de dingen nemen die je het beste liggen en daar meer tijd in stoppen om het wel af te maken.
Tja, iedere keuze vind ik het hartbrekend en ik geloof er niet helemaal in. Ik maak bijvoorbeeld muziek, maar dan denk ik van: ik ben hele dagen bezig met 20 seconden muziek dat zich niet eens zo onderscheidt van mijn inspiratiebron. Het internet loopt over van de computercomponisten dus wie houd ik voor de gek dat iemand ooit mijn muziek voor zijn game of film wil, laat staan dat ik daar geld aan kan verdienen?

Dan pak ik weer eens een wiskundeboek va de middelbare school om de basis weer naar boven te halen en een begin te maken met het introductieboek van de universiteit in de calculus, maar dan denk ik: zo goed was ik nooit in wiskunde, die natuurkundestudie ga ik waarschijnlijk niet betalen dus zit ik hier de komende jaren maar te oefenen op mijn kamer zonder dat ik er iets mee ga doen. Bovendien ga ik nooit onderzoeker worden na een studie natuurkunde en moet ik gewoon data invoeren voor de bank.

En het is ook een emotioneel gebeuren. Als ik een game speel krijg ik opeens de overweldigende drang om een screenshotcompilatie te maken van alle citaten, maar een paar dagen later denk ik ''meh, het was niet eens zo'n goed idee en leer er ook geen concrete vaardigheden mee als met muziek''.

Daarnaast heb ik ook eerst de stabiliteit nodig van een relaxte baan voor ik mij toe kan leggen op het oefenen, oefenen oefenen van vaardigheden.

En dan zijn er nog andere prioriteiten: mijn gewicht is laag, spiermassa non-existent en mijn vetpercentage hoog ondanks dat ik me helemaal rotsport en eet als een Spartaan. En een gezonde geest begint bij een gezond lichaam. En dan waren er nog de eetbuien die ik compenseerde met sport. Mogelijk een vorm van boulimia, maar de sociale hulpverleners hebben er nooit echt om gegeven als ik dat aankaartte.

Achja.
pi_126344256
Ik heb enigszins een zelfde wereldbeeld als TS mbt de elite en de loonslaven.

Echter, ik zal TS gratis en voor niets een van de beste levenslessen van mijn vader cadeau doen: maak je niet druk om dingen waar je toch niets aan kan veranderen. Dat maakt je leven een stuk aangenamer.

Het heeft totaal geen zin je druk te maken om bepaalde onrechtvaardige dingen zoals die bank bail outs die beter ergens anders aan besteed hadden kunnen worden: je kan er totaal niets aan veranderen.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:24:11 #104
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_126344274
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:22 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Tja, iedere keuze vind ik het hartbrekend en ik geloof er niet helemaal in. Ik maak bijvoorbeeld muziek, maar dan denk ik van: ik ben hele dagen bezig met 20 seconden muziek dat zich niet eens zo onderscheidt van mijn inspiratiebron. Het internet loopt over van de computercomponisten dus wie houd ik voor de gek dat iemand ooit mijn muziek voor zijn game of film wil, laat staan dat ik daar geld aan kan verdienen?

Dan pak ik weer eens een wiskundeboek va de middelbare school om de basis weer naar boven te halen en een begin te maken met het introductieboek van de universiteit in de calculus, maar dan denk ik: zo goed was ik nooit in wiskunde, die natuurkundestudie ga ik waarschijnlijk niet betalen dus zit ik hier de komende jaren maar te oefenen op mijn kamer zonder dat ik er iets mee ga doen. Bovendien ga ik nooit onderzoeker worden na een studie natuurkunde en moet ik gewoon data invoeren voor de bank.

En het is ook een emotioneel gebeuren. Als ik een game speel krijg ik opeens de overweldigende drang om een screenshotcompilatie te maken van alle citaten, maar een paar dagen later denk ik ''meh, het was niet eens zo'n goed idee en leer er ook geen concrete vaardigheden mee als met muziek''.

Daarnaast heb ik ook eerst de stabiliteit nodig van een relaxte baan voor ik mij toe kan leggen op het oefenen, oefenen oefenen van vaardigheden.

En dan zijn er nog andere prioriteiten: mijn gewicht is laag, spiermassa non-existent en mijn vetpercentage hoog ondanks dat ik me helemaal rotsport en eet als een Spartaan. En een gezonde geest begint bij een gezond lichaam. En dan waren er nog de eetbuien die ik compenseerde met sport. Mogelijk een vorm van boulimia, maar de sociale hulpverleners hebben er nooit echt om gegeven als ik dat aankaartte.

Achja.
Dus je zit de hele tijd te schelden op het systeem, maar je stopt met muziek maken omdat je er toch nooit geld mee zal gaan verdienen.
Terwijl dat in een passie helemaal niet belangrijk is.
Ik mag graag teksten schrijven en wat rappen maar ik heb niet de illusie dat ik er ooit geld mee ga verdienen, en dat hoef ik ook niet want ik vind het leuk om te doen en het is een uitlaatklep.
pi_126344291
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:23 schreef Pharmacist het volgende:

Het heeft totaal geen zin je druk te maken om bepaalde onrechtvaardige dingen zoals die bank bail outs die beter ergens anders aan besteed hadden kunnen worden: je kan er totaal niets aan veranderen.
Tenzij je batman bent.
pi_126344328
Klinkt als pure faalangst. Niet ergens vol voor durven gaan omdat je bang bent dat je niet slaagt. Als je nergens vol voor gaat weet je zeker dat je nergens in slaagt.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:29:20 #107
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_126344503
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Je mist gevoel voor nuance en laat weinig relativeringsvermogen zien. Je bent veel te overtuigd van je eigen gelijk.

Ik zie reden voor zorg over je geestelijke gezondheid.
Bespaar je de moeite. Reageert alleen op mensen die naar zijn mond praten...
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_126344517
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:21 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ok dus mensen moeten zich aanpassen aan jou in plaats van jij aan hun. Dat komt niet volwassen over. Ieder mens moet zich aanpassen aan de situatie. Maar kennelijk heb jij de grote gift van intelligentie waardoor dat een argument zou zijn dat mensen het maar moeten tolereren om met jou om te gaan. Je snapt toch dat dat niet werkt? Of zou jij het normaal vinden dat anderen naar tegen jou doen en dat jij dat ook maar te accepteren hebt omdat dat hun echte talent laat zien.
Waarom moet ik mij wel altijd aan anderen aanpassen dan? Die kloof is zo groot en de sprongen zijn vermoeiend. Daarom, Motorbloempje, ben ik vaak ook gewoon liever op mezelf. vrienden hebben is leuk, maar de verplichtingen die erbij komen beperken me te veel in mijn doen of laten. Als je geen bier aanneemt, dan wordt dat persoonlijk opgevat, dus omgekeerd moet ik tegen mijn zin bier drinken? Het beperkt ook de tijd dat je kan besteden aan het maken van muziek etc. Voor mij is het leuk om iemand eens in de zoveel tijd te zien, vaak vergeet ik het ook glad om in de tussentijd iets te laten weten omdat ik zo bezig ben met van alles en niets en daar worden vrienden/vrouwen onzeker van, want die denken dan dat ze niet goed genoeg zijn of je ze niet meer ziet zitten etc.

Mijn karakter is gewoon heel anders en natuurlijk is er een bepaalde mate waarin je dat kunt veranderen, maar je hebt toch echt ook je eigen vaststaande trekken die in mijn geval niet zo gunstig zijn voor het sociale gebeuren.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:29:39 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126344522
Keuzes maken is verder geraken.

Ik wilde als klein meisje schrijver worden. Ik schrijf nu voor mijn geld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:31:29 #110
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_126344600
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:29 schreef Copycat het volgende:
Keuzes maken is verder geraken.

Ik wilde als klein meisje schrijver worden. Ik schrijf nu voor mijn geld.
Droomde je vroeger ook van om de Yvonne Awards te winnen?? ;)
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_126344609
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:24 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dus je zit de hele tijd te schelden op het systeem, maar je stopt met muziek maken omdat je er toch nooit geld mee zal gaan verdienen.
Terwijl dat in een passie helemaal niet belangrijk is.
Ik mag graag teksten schrijven en wat rappen maar ik heb niet de illusie dat ik er ooit geld mee ga verdienen, en dat hoef ik ook niet want ik vind het leuk om te doen en het is een uitlaatklep.
Omdat ik mij wil kunnen identificeren met wat ik voor de kost doe.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:32:42 #112
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_126344649
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:31 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Omdat ik mij wil kunnen identificeren met wat ik voor de kost doe.
En kijk eens wat je dat gebracht heeft... pfff haal die plaat voor je kop vandaan... Het is of DE BAAN VAN DE LEVEN (en die levert meer dan 4000 netto op) of dan maar op straat leven...
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:33:38 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126344685
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:31 schreef RubenSosa het volgende:

Droomde je vroeger ook van om de Yvonne Awards te winnen?? ;)
Als dat een equivalent is van de Pulitzer, dan ja!
Maar sommige dromen blijven dromen. Leuk om over te dagdromen, maar meer niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:34:49 #114
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126344737
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:08 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Als ik wist wat mijn passie was dan was ik niet dakloos nee.
Daar gaat het natuurlijk al fout, mooi als je met/van je passie je beroep kunt maken en daar je boterham mee kunt verdienen. Maar als je geen passie hebt en/of er valt geen brood in te verdienen dan dien je dus gewoon maar iets zaaddodends te doen zoals de plantsoenen als men je nergens anders in dienst wil nemen.

Zou prachtig zijn hoor als iedereen zijn of haar passie kan omzetten in betaald werk, daar niet van. Ik zit in de gelukkige omstandigheid dat ik me compleet kan uitleven op hetgeen ik geweldig vind en ik krijg er nog aardig voor betaald ook en allemaal in eigen beheer, maar daarvóor heb ik me ook gewoon ingezet als postbode, niet omdat ik het leuk vond of geweldig, maar omdat er geld op de plank moest komen.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:35:07 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126344751
Je hebt echt zo een verwrongen beeld van de wereld en de mensen erin. Zo jammer, je maakt het jezelf namelijk zo moeilijk. Terwijl dat helemaal niet nodig is. Maar helaas dringt niemand tot je door.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_126344793
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:32 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

En kijk eens wat je dat gebracht heeft... pfff haal die plaat voor je kop vandaan... Het is of DE BAAN VAN DE LEVEN (en die levert meer dan 4000 netto op) of dan maar op straat leven...
Nee, dat maak jij er nu van. Ik wil dat graag naast een gewone baan doen in de ochtend en avonduren. Maar vrije tijd is vrij kostbaar. Het is een dure investering in de hoop dat ik die gewone baan niet hoef te blijven doen.
pi_126344843
Ach, samenvatting: (de persoon die) TS (omschrijft) lijkt me een zeer naar, vervelend en vermoeiend persoon waar ik als ik 'm persoonlijk zou kennen snel van weg zou rennen en verder zou gaan met het ontwikkelen van m'n eigen leven en dromen.

Al is het wel handig om te gebruiken als inspiratie 'hoe het niet moet', uiteraard.
Ja doei.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:37:59 #118
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_126344891
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:35 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Nee, dat maak jij er nu van. Ik wil dat graag naast een gewone baan doen in de ochtend en avonduren. Maar vrije tijd is vrij kostbaar. Het is een dure investering in de hoop dat ik die gewone baan niet hoef te blijven doen.
Gezien je berichten denk ik toch dat het wel zo is...
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:38:39 #119
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_126344920
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:34 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Daar gaat het natuurlijk al fout, mooi als je met/van je passie je beroep kunt maken en daar je boterham mee kunt verdienen. Maar als je geen passie hebt en/of er valt geen brood in te verdienen dan dien je dus gewoon maar iets zaaddodends te doen zoals de plantsoenen als men je nergens anders in dienst wil nemen.

Zou prachtig zijn hoor als iedereen zijn of haar passie kan omzetten in betaald werk, daar niet van. Ik zit in de gelukkige omstandigheid dat ik me compleet kan uitleven op hetgeen ik geweldig vind en ik krijg er nog aardig voor betaald ook en allemaal in eigen beheer, maar daarvóor heb ik me ook gewoon ingezet als postbode, niet omdat ik het leuk vond of geweldig, maar omdat er geld op de plank moest komen.
Instelling _O_
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_126344922
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:29 schreef SomewhatCereal het volgende:
Waarom moet ik mij wel altijd aan anderen aanpassen dan?
Over het algemeen pas je je aan aan de persoon met meer macht of de persoon waar je iets van wil. Zo werkt het vaak.

Ik had 2 dagen terug nog een meningsverschil met mijn professor die weer meer aanpassingen wilde in een paper dat ik al een jaar geleden had willen submitten. Ondanks dat ik het er niet mee eens ben, heb ik mijzelf aangepast en maak in dit weekeinde die aanpassingen. Immers, ik ben meer van mijn professor afhankelijk dan andersom. Ik ben de grootste verliezer als onze werkrelatie verstoord raakt door conflict. Zo werkt het en mede door het ontwijken van dit soort potentiele conflicten heb ik via mijn professor een baan gekregen na mijn promotie.

Edit: Volgens mij heb jij het idee dat in een meningsverschil degene met de "beste" opvatting altijd "wint". Dat is niet zo. Tel hier bij op dat jij volgens mij niet erg open staat voor andere opvattingen en dan lopen veel conflicten uit de hand.

[ Bericht 10% gewijzigd door Pharmacist op 11-05-2013 13:43:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')